Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ferdinand schaamt zich kapot: ‘Ik durf zelfs niet meer naar buiten’

Laatste update:

Rio Ferdinand staat al sinds 2002 onder contract bij Manchester United, maar zo erg als dit seizoen maakte de mandekker het nog niet eerder mee. Manchester United presteert dramatisch en Ferdinand ondervindt daar iedere dag de gevolgen van. “Het is beschamend, het is een persoonlijke belediging”, zegt Ferdinand tegen BT Sport.

/

“Ik wil niet naar buiten als de wedstrijd is afgelopen en ik ben zelfs gestopt met het kijken naar de televisie. Ik wil mijn kinderen niet meer naar school brengen. Ik wil bij de school niet horen dat we weer een wedstrijd hebben verloren. Ik wil niet meer tanken, ik wil niet meer naar de supermarkt. Het wordt persoonlijk als iedereen naar je kijkt, terwijl ze praten over de resultaten, je vorm en andere zaken.”

“Zo wil je niet leven, je wil vrij en comfortabel leven”, gaat Ferdinand verder. Volgens de mandekker wordt het lastig om een andere club er met het kampioenschap aan de haal te zien gaan. “Andere clubs die de prijzen pakken, dat wil je niet. Jij bent gewend om de prijzen te pakken. Daar trainen we voor en daar werken we hard voor.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

de keerzijde van het bekende en goedbetaalde profvoetballer zijn, je zult er toch mee om moeten gaan.

28 maart 2014 om 12:19

Filmpjes van zichzelf zingend in de auto zien er anders niet zo verdrietig uit. Dat plaatst hij toch echt zelf op de social media, en rijmt niet echt op de klaagzang in dit interview!

Ferdinand is gewoon erg goed, maar als je als coach Cleverly als diep liggende spelmaker laat spelen dan weet je al dat het fout kan gaan, hij had toch ook carrick CV staan?

28 maart 2014 om 12:25

@brafca ferdinand is gewoon erg goed? Heb je hem dzeko zien laten lopen tijdens het 2de doelpunt?

28 maart 2014 om 13:37

Beetje simpel om Cleverley aan te wijzen als één van de hoofdoorzaken van een dramatisch seizoen

Toch is Ferguson ook verantwoordelijk voor de malaise die hij heeft achtergelaten. Hij heeft niet door geselecteerd en je ziet nu duidelijk dat die oude spelers compleet uitgeblust zijn en niet meer meekunnen. Ook heeft die er nooit een voetballende machine van gemaakt. Tuurlijk is Moyes een matige coach en tactisch zeer zwak, maar dit kun je op het conto van Ferguson schrijven. Dat hij vorig seizoen kampioen werd mag een godswonder heten.

28 maart 2014 om 12:01

Of SAF had het idee van: Ik heb geen zin meer om een heel nieuw team te bouwen, ik laat het bij wat het is en stop ermee. Natuurlijk had er doorgeselecteerd moeten worden, maar an sich is het niet de leeftijd van de spelers die een probleem is. De enige plek waar het echt een punt is is op de CM, daar heb je geen goede jonge speler staan, verder is het overal redelijk goed bezeg, ga maar na: De Gea, Rafael, Smalling, Jones, Wellbeck, Zaha, Powell, allemaal nog redelijk jonge spelers.

28 maart 2014 om 13:31

De kracht van United is dat het zijn middenveld gebrek altijd heeft camoufleren met klasbakken voorin. Het middenveld Carrick en Fletcher hebben de CL gewonnen en meerdere malen de finale bereikt. Toen waren er klasbakken als Ronaldo, Tevez (prime) Rooney voorin die de rest droegen in combinatie met een ijzersterke Vidic en Ferdinand achterin.

Nu zie je dat vrijwel iedere linie ondermaats presteert en dan merk je ook duidelijk wat er de afgelopen jaren gecamoufleerd is. Wat betreft jonge spelers heb je gelijk, bovendien zijn er nog enkele getalenteerde jongens in de eigen academie die de komende jaren bij de eerste zullen aankloppen ( Wilson, Perreira en nog een paar).

Het probleem is dat men door de uitspraken van Moyes is gaan denken dat dit een zwakke selectie is, maar zoveel ouder zijn ze niet vergeleken met vorig seizoen ? Het is de huidige kampioen wat met een straatlengte een historische 20ste landstitel won. Met dit materiaal moet je gewoonweg in de top 4 moeten kunnen eindigen, dat is de grootste frustratiepunt voor de meeste supporters.

28 maart 2014 om 12:08

Vergeet niet dat Ferguson vorig seizoen Scholes heeft terug gevraagd om het gebrek aan creativiteit op te lossen op het middenveld. En dat is nu net iemand die zo ook missen een type Scholes, ook hebben ze vrij middelmatige flankspelers rondlopen bij United.

Moyes had gewoon heel de zomer de tijd om naar versterkingen te zoeken maar in plaats daarvan haalt hij Felliani op het allerlaatste moment voor bijna 2 keer het bedrag dat in het contract stond(maar uiteindelijk verliep).

28 maart 2014 om 14:44

Wat een Young en Valencia op de flanken doen begrijp ik nog steeds niet, waarom krijgt Nani geen kans?

28 maart 2014 om 16:17

Die is net terug van (weer) een blessure. Hopelijk krijgt hij nu zijn kans en raakt hij niet weer gebleseerd

28 maart 2014 om 12:10

Dat hij vorige jaar kampioen werd heet geen godswonder, maar heet van Persie.
Die heeft er vrijwel persoonlijk voor de punten gezorgd vorig seizoen. Was het niet met een goal, dan wel met een assist. Als Welbeck daar vorig jaar had gestaan dan waren ze ook rond plek 5 of 6 geëindigd.

Toen was ook al duidelijk dat de oude garde het niet meer zou volhouden. Vidic was al afgeschreven, die heeft dit seizoen al meer gespeeld dan vorig seizoen en Ferdinand was qua niveau vorig jaar ook al niet denderend te noemen.

Er is totaal 70 miljoen pond uitgegeven aan 2 spelers die niet noodzakelijk waren.
Ferguson heeft gewoon bovenmatig gepresteerd met dank aan Van Persie, maar Moyes heeft het geld gebruikt wat er tot zijn beschikking was niet goed gebruikt en hij gebruikt het materiaal wat wel hij heeft ook verkeerd.

28 maart 2014 om 12:13

@shorty84

Lul niet. Hoe verklaar je dan de goede prestaties van 2010 t/m 2012 zonder Rvp?? Toen stonden daar ook gewoon Hernandez en Welbeck. Als Rooney vorig jaar in de punt had gestaan dan had hij er nog meer gemaakt dan Rvp.

28 maart 2014 om 12:20

Haha grapjas. Hoe ben je daar zo zeker van?

Het was ook niet alleen zijn aantal doelpunten, maar vooral hoe belangrijk zijn doelpunten waren. Niemand maakt zoveel belangrijke doelpunten als van Persie in de PL. Zelfs Suarez nu niet. Als je dat gaat bagatelliseren ben je niet wijs.

28 maart 2014 om 12:27

Lul niet? kan je ook normaal praten?

En waarom haal je 2010 tm 2012 erbij? ik heb het toch over vorig seizoen.
Toen United de CL won speelde Van Persie er ook niet, maar wat heeft dat ermee te maken?

Ik zeg dat Ferguson niets te maken heeft met hoe het nu loopt, maar dat dat aan Moyes ligt. Daarnaast is er een verschil in plek op de ranglijst door Van Persie vorig seizoen en dit seizoen. Als jij denkt dat Rooney net zoveel gescoord had als Van Persie, dan begrijp ik niet waarom het dit seizoen zo vlot loopt.

28 maart 2014 om 12:28

Zonder Rvp werden ze toch ook gewoon kampioen? Toen Rvp er niet was maakten Rooney en Hernandez de belangrijke goals. Daar gaat het om. Ik zeg niet dat Rvp slecht is. Het enige wat ik zeg is dat ze zonder Rvp ook kampioen zouden worden.

28 maart 2014 om 12:30

Ja maar toen kon Nani nog voetballen. En Valencia. En was Scholes nog beter en Giggs. De verdediging.

Kan je niet vergelijken.

28 maart 2014 om 12:47

Je lult. Dus dan zeg ik dat.

En nu praat je weer onzin. Zonder Rvp waren ze ook succesvol. Dus hij was echt niet de enige reden dat United kampioen werd. Het jaar daarvoor haalde United evenveel punten.

28 maart 2014 om 13:20

Zonder Van Persie was je vorig jaar net zo slecht geweest als dat je dit jaar bent..

Jaren daarvoor hebben daar geen zak mee te maken. Toen waren Ferdinand, Evra, Nani, Scholes, Giggs, Carrick gewoon nog top. Dus logisch dat je toen succesvol had. Maar vorig seizoen was Van Persie de enige constante factor in je team. Het voetbal was matig, verdedigend matig, het verschil was maar 1 man en dat was van Persie.

28 maart 2014 om 12:11

Ach hou toch op. Een godswonder? United werd kampioen met 11 punten voorsprong op de nummer 2. Daarbij heeft Moyes nu ook nog 2 van de beste spelers uit de premier league van vorig seizoen gekocht.

Moyes is gewoon een drama. De selectie mist een aantal spelers, maar is absoluut niet matig zoals zoveel mensen beweren. Vorig seizoen had united volgens al die mensen nog een geweldig elftal.

28 maart 2014 om 12:35

We missen wel 1 of 2 goede buitenspelers. Met Young en Valencia kom je niet ver. Daarnaast zijn Mata en Kagawa geen buitenspelers, maar nummer tien. Maar op de nummer tien positie speelt Rooney. Van Januzaj kan je niet verwachten dat hij elke wedstrijd minimaal een zes/zeven gaat halen, want daarvoor is hij nog te jong(lees: inconsistent).

Ook onze backs mogen worden vervangen als je het aan mij vraagt. Rafael is veel te wild voor die positie, hij zou een leuke wissel kunnen zijn meer niet. Evra op zijn beurt draait een slecht jaar (net als het hele team trouwens, maar bij hem valt het erg op) en hij begint ook op leeftijd te raken.

Maar onze grootste zorg is de CM-positie naast Carrick. Ilkay Gundogan zou/zal de juiste speler zijn voor die positie, maar de vraag is of hij haalbaar is en of hij wel het niveau kan halen van voor zijn blessure.

Daarnaast ben ik niet echt onder de indruk van onze centrale duo achterin. Maar als spelers als Jones, Smalling en Evans de vertrouwen krijgen, moeten zij die plekken in het elftal wel kunnen invullen.

Samengevat; we hebben een buitenspeler, centrale middenvelder (gundogan?), rechtsback en een linksback nodig in mijn ogen.

Edit: We hebben natuurlijk ook Nani nog. En een Nani in vorm zou een nieuwe buitenspeler overbodig kunnen maken. Waarom speelt hij niet? Geblesseerd of ziet Moyes het gewoon niet zitten in hem?
Zaha werd ook als groot talent binnen gehaald, maar over hem hoor ik ook niets meer. Echt jammer. Maar een goede cm-speler naast Carrick is echt belangrijk, want ook Fellaini heeft niet gebracht wat er van hem werd gevraagd.

28 maart 2014 om 12:46

Bijna met alles eens behalve over Rafael. Verdedigend vind ik hem uitstekend en ook aanvallend vind ik hem erg sterk. Als hij ervoor zorgt dat hij wat rustiger word en minder kaarten pakt dan zit het wel goed met de rb positie. Is ook nog maar 24 geloof ik. Verder mag Rvp wel vertrekken. Dan kan Rooney in de spits en Mata op 10. Verder zou ik Nani ook het vertrouwen geven. Is tenminste iemand die een geweldige voorzet kan geven met beide benen en zijn mannetje vaak voorbij komt.

Coentrao, Mangala, Gundogan en William Carvalho lijkt me genoeg.

28 maart 2014 om 13:17

Onzin. Door de PR verhalen van Moyes is men gaan geloven dat dit een zwakke selectie is, terwijl het vorig seizoen kampioen is geworden. Een team is een reflectie van de manager en je ziet dat de spelers niet door vuur en vlammen gaan en ongeïnspireerd spelen, iets wat je nooit kon zeggen van een SAF team. Dit kan toch niet zomaar in de luwte verdwijnen ? Als je na afloop van de City wedstrijd ook nog eens gaat zeggen dat je naar het niveau van City streeft, ja dan maak je je eigen positie toch stukken ongemakkelijker.

Volgens mij heeft hij niet te klagen over comfortabel met een loon van meer dan 100.000 pond per week, maar dat is iets anders.

Dit is iets wat in de categorie "hoogmoed komt voor de val" past...

28 maart 2014 om 12:05

@stravven

hoogmoed komt voor de val? Waar heb jij het over? Dat heeft niets met dit artikel te maken noch over het feit dat hij veel geld verdiend.

28 maart 2014 om 12:12

Precies , ik moet bijna huilen zeg , jonge jonge er zijn Miljarden mensen wereldwijdt die elke dag , zich moeten afvragen of ze wel kunnen eten, in een oorlogsgebied wonen en dan gaat Rio , huilie huilie lopen doen ,omdat ze een keer een heel slecht seizoen hebben.

"het wordt persoonlijk als iedereen naar je kijkt, terwijl ze praten over de resultaten, je vorm en andere zaken.”

Toen dit in de positieve manier was had je er geen problemen mee.

Ik vind het altijd jammer als een voetballer net te lang doorgaat. Zeker als die speler nog het idee heeft net zo goed en net zo fit te zijn als 5 jaar terug. Er moet dan gewoon een moment komen dat mevrouw Ferdinand zegt: het is mooi geweest.

Hoe kinderlijk eenvoudig hij zich laat piepelen tijdens wedstrijden nu, dat is een beetje zielig.

Oei oei, je wordt aangesproken op het verliezen van voetbalwedstrijden.. Dat is echt wel een goede reden om je op te sluiten ja! Er zijn verder geen mensen op de wereld met grotere problemen dan Rio Ferdinand! Gatverdamme

Hij lijkt serieus depressief, kan ook niet goed zijn voor zijn spel.

Wat een zielig kindje is die Ferdinand zeg. Als je een vent bent ga je gewoon je kinderen halen, gewoon tanken en gewoon naar de C Thousand. Kleutertje

28 maart 2014 om 12:22

Je hoeft niet alles gelijk zo letterlijk te nemen vriend.

Dit toont wel klasse, je ziet dat Ferdinand echt een winnaarsmentaliteit heeft.

28 maart 2014 om 12:28

Het toont alleen, dat Ferdinand wel de lusten maar niet de lasten wil, is verder niets mis mee, dat wil iedereen, maar zo zit de wereld niet in elkaar en is niet echt een reden voor gepiep

Ferdinand kan misschien zelf ook eens een stapje opzij zetten want hij is gewoon te oud en te traag geworden... Die 2de goal van Dzeko reageerde hij wel enorm traag en zo heeft man u al veel goals tegengekregen dit seizoen

Deze vent kan er echt niks meer van, tijd voor hem om naar barnet fc te gaan

Het verval is enorm geweest, maar een manager na 27 jaar opvolgen zou automatisch een terugval betekenen en dat hebben de United fans geweten ook. Topsport kenmerkt zich met diepte en hoogtepunten. Dit zijn goed betaalde professionals die hun leven lang gestreefd hebben om het uiterste te behalen. Voor de ene voetballer is een kampioenstitel slechts een utopie en voor andere voetballers is het een kwestie van tijd. Its all in the game.

Ik denk persoonlijk dat Moyes halverwege volgend seizoen geëvalueerd zal worden. Tegen die tijd heeft hij de versterkingen ( als er adequaat gehandeld wordt) binnen en zijn er geen excuses meer mogelijk over een selectie wat aan het verouderen is. D komende tijden wordt simpelweg bijten op roestend metaal voor United en haar supporters.

Wordt het dan niet eens tijd voor Rio om zelf zijn biezen te pakken? De PL vernieuwt ook en hij wordt alleen maar ouder, typische verdediger van het oude voetbal uit de PL, die nu simpel te oud is geworden. Was ooit wel een van de besten, maar is nu niet meer dan sub-top..

Ja we hebben het maar te doen met meneer Ferdinand die al 20 jaar dik en breed binnen is. Het lijkt mij ook zo vervelend om m'n Ferrari, Lamborghini en 10 andere auto's te moeten tanken. En als ie dan bij de supermarkt aankomt dan kan hij gewoon die hele supermarkt kopen, dat lijkt me toch zo vervelend. Sorry hoor maar dit gaat een beetje te ver, natuurlijk is het gewoon zwaar ..... dat ze het zo slecht doen, maar de manier waarop hij dat nu omschrijft is echt bizar. “Zo wil je niet leven, je wil vrij en comfortabel leven”, gaat Ferdinand verder. Deze man heeft de meeste vrijheid en comfort van iedereen. Denk dat Rio zelf ook gewoon een beetje te oud is om nog wat te kunnen doen voor United. Er is daar een hele grote schoonmaak nodig kan ik je zeggen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren