Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente zet eerste stap richting Champions League

Laatste update:

FC Twente moest de landstitel afgelopen seizoen aan Ajax laten en om Champions League-voetbal te bereiken diende de ploeg zich door de voorrondes te werken. De eerste wedstrijd stond dinsdag op het programma: FC Vaslui, de nummer drie van de Roemeense competitie, was in GelreDome de tegenstander. De Tukkers moesten het doen zonder belangrijke spelers als Nacer Chadli, Willem Janssen, Bryan Ruiz en Denny Landzaat. “Ook die spelers zijn natuurlijk geen garantie voor succes”, zei nieuwbakken trainer Co Adriaanse vooraf. Ze waren ook niet nodig: Marc Janko scoorde twee keer en zorgde zodoende voor een 2-0 overwinning.

/

Trainer Adriaanse, voor de 35ste keer namens een Nederlandse club op de bank tijdens een Europees duel, gaf voorafgaand aan de wedstrijd al aan een defensief ingestelde opponent te verwachten en niets bleek minder waar. Vaslui, met oud-FC Utrecht speler Lucian Sanmartean één bekende naam in de selectie, liet zich in de openingsfase niet zien op de helft van FC Twente. Omdat de Enschedeërs geen gaatjes wisten te vinden in de defensie bleef het aan de andere kant opletten. Zo maakte centrale verdediger Douglas een overtreding op Sanmartean en belandde de vrije trap van Adaílton op de lat.

Diezelfde Adaílton stond vervolgens aan de basis van de openingstreffer van FC Twente. Thilo Leugers kwam de zestien in en wilde uithalen, kreeg een licht zetje en versierde een strafschop. Marc Janko, bij Red Bull Salzburg onder het bewind van Adriaanse bijzonder succesvol, faalde niet: 1-0. Vaslui, dat aan de voorrondes mag deelnemen omdat FC Timisoara wegens financiële problemen geen licentie kreeg van de Roemeense voetbalbond, werd voor de onderbreking nog eenmaal gevaarlijk.

/

Opnieuw ging daar een overtreding van Douglas aan vooraf. De mandekker trok Adaílton naar de grond en de scherp aangesneden vrije trap werd tegen de touwen gewerkt door Wesley. Tot opluchting van Adriaanse stond de Braziliaan op het moment dat de vrije trap werd genomen buitenspel. Na de onderbreking was met name Bajrami ijverig, maar de acties van de Zweed werden diverse keren onreglementair gestopt door de verdedigers van Vaslui.

Uit één van de door Bajrami verdiende vrije trappen was het raak: Janko struikelde en Luuk de Jong knikte op de paal, maar de Oostenrijker krabbelde snel op en schoot uit de rebound de tweede tegen de touwen. Het bleef opletten geblazen voor Twente, want Vaslui kwam nog dicht bij een aansluitingstreffer. Zo schoot Mike Temwanjera rakelings naast na goed voorbereidend werk van Adaílton. In aanvallend opzicht kwam Twente er, mede door het harde en soms gemene spel van de Roemenen, een tijdlang niet meer doorheen. Invallers Ola John en debutant Theo Vogelsang konden daar niets meer aan veranderen. Woensdag 3 juli de return in Roemenië.

FC Twente plaatst zich voor de volgende ronde

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben echt blij verrast over het voetbal van Twente en dan met name Brama, Berghuis en leugers.

De hand van Adriaanse is al te zien! Ik vind het echt een verademing dat er nu sneller druk wordt gezet. De vorige seizoenen vond ik het vaak afwachtend en traag in de opbouw, maar dat was vandaag niet zo.

De verdediging moet nog wat scherper (vooral in de eerste 70 min). De laatste 20 minuten waren een genot om naar te kijken!

Het is voor een Twente fan ook wel een keer leuk om jongens uit de jeugd door te zien stromen. Perfect!

26 juli 2011 om 22:35

Ik heb Berguis niet gezien, maar ik vond Ola John wel goed spelen!

26 juli 2011 om 22:39

Dan heb jij volgens mij alleen de 2e helft gezien. 1e helft was het een verademing om Berghuis te zien voetballen. Heel dreigend, paar goede passes die helaas niet goed werden verwerkt.

Twente speelde best leuk voetbal ondanks het missen van bepalende spelers. Super gedaan. En Leugers op het middenveld is toch veel beter dan in de verdediging.

Twente mag dit niet meer uit handen geven.

26 juli 2011 om 22:41

Klop, ik heb alleen maar een gedeelte van de tweede helft gezien, en daarin viel berghuis niet op en john wel, dus vandaar!

26 juli 2011 om 22:55

Ik heb de laatste 20-25 minuten gezien. John begon leuk, maar ging op gegeven moment veel te veel voor zichzelf spelen vond ik. Toen 1 - 2 acties lukten, dacht hij dat hij ineens 4-5 man uit kon spelen. En dat mislukte finaal. Vervolgens probeerde hij steekpassjes te geven, die ook allen mislukte. Als in Vaslui Chadli en Ruiz er weer bij zijn, moeten ze dit karwei wel kunnen klaren.

26 juli 2011 om 23:26

@fctndal

Een verademing? Whaha overdrijven is ook een vak. Kijk, jij vind Berghuis een goede speler, maar hij speelde vandaag niet heel goed ofzo. Hij viel weinig op, had niet veel acties die lukten, en waar Twente gevaarlijk mee werd. Ik heb op die manier de eerste helft van Berghuis, en ook de tweede beleeft. Misschien heb jij een andere wedstrijd gezien.

Een verademing..... Echt waar, hoe kan een mens in de wereld zo overdrijven?

26 juli 2011 om 23:34

@kroketman

Ik lees vaker jou reacties die werkelijk waar nergens op slaan en nu praat je ook weer zo denigrerend.

Voor zo'n jonge gast met die linkervoet die zowel links als rechts kan passeren en ook nog eens goed kan voorzetten, vond ik het inderdaad een verademing om naar te kijken. Hij speelde vandaag, en dan vooral de 1e helft, heel goed. Een topper in wording en een goede stand-in voor Ruiz.

Ik heb vanavond ervan genoten, dus ik vond het een verademing. Wat jij er van vind, is jouw mening. Dit is mijn mening en die kan jij niet aanpassen.

26 juli 2011 om 23:41

@ Fctndal

je kunt het denigrerend noemen, ik heb gewoon een andere mening dan jij. Dat kan toch? Het is onzin dat het denigrerend is. En als iemand een andere mening heeft, dan slaat die reactie nergens op?

Hoeveel goede acties heb jij gezien van Berghuis? Noem er eens een paar? Ik zag soms hier en daar redelijke dingen, maar dan weer een mindere voortzetting. Ik vond hem helemaal niet zo goed vandaag. Jij zegt, je vond hem goed, en vervolgens begin je gelijk over een topper in wording. Zozo, wat een argumentatie! Op basis waarvan vind jij het een verademing, en noem eens een paar goede acties, die ook echt wat toevoegden. Waar ook echt een goed vervolg aan zat? Goede voorzetten, ik heb ze niet gezien hoor!

26 juli 2011 om 23:56

@kroketman

Ga jij de 1e helft nog maar eens terug kijken. Er waren zeker 3 voorzetten die goed waren, echter leverde dat geen resultaat. Maar de voorzetten waren echt wel gevaarlijk. Ook was hij vaak aanspeelbaar en hield hij de bal goed vast en verspeelde de bal niet. Jij moet echt maar de wedstrijd terug gaan kijken.

Als ik die jongen nu al zo zie spelen, vind ik het een verademing. 1e serieuse wedstrijd in de basis en dan al zo onbevangen spelen. Tuurlijk, het kan echt wel beter. Was ook niet best geweest als dat niet zo was. Zo kan je commentaar hebben op iedereen. Daarom is het een topper in wording en heb ik van hem genoten vanavond.

27 juli 2011 om 01:31

@ kroketman,

het valt mij op dat je regelmatig negatief post over Twente spelers dus ik heb je profiel eens bekeken en ik blijk het bij het rechte eind te hebben.
Om één of andere reden ben jij anti-twente. Maakt mij verder niet uit maar als je altijd maar negatief loopt te doen (ook heb je het soms bij het rechte eind, maar zeker niet altijd) kun je niet verwachten dat men jou nog serieus neemt.
Je hoort nu officieel (je bent niet de enige hoor) tot de club van onzin uitkramers.

27 juli 2011 om 08:23

Ik vond Berghuis ook niet super spelen, kwam zijn man bijna niet voorbij enhad weinig goede voorzetten in huis. Ola John liet in de tijd dat hij inviel meer zien dan Berghuis in de hele wedstrijd.
Vond trouwens het middenveld nergens op lijken, Leugers en de Jong stonde veel te diep waardoor ze bijna niet aanspeelbaar waren.

27 juli 2011 om 10:19

@fctndal

drie voorzetten die goed waren, dan heb jij die voorzetten anders beleefd dan ik....hij was aanspeelbaar, dat is echt geen topprestatie hoor. Als je tegenwoordig ook als goed speelt als je aanspeelbaar bent, dan speelde Bajrami ook een topwedstrijd. En ook Bajrami speelde onbevangen, dus dat is ook geen argument. Ik vind het geen verademing.

@ Deurknop

Ik ben niet negatief over Twente, en al helemaal niet anti Twente. Ik ben gewoon drie keer zo realistisch vergeleken met jullie

Maar ik snap wel wat voor figuur jij bent. Als iemand een andere mening heeft dan jij, en toevallig wat minder positief over Twente, dan kraamt diegene onzin uit.... Nee, die persoon kun je dan niet serieus nemen

27 juli 2011 om 11:37

@kroketman
Doen ze dat daar, buiten de wereld, waar jij woont wel? overdrijven?

27 juli 2011 om 11:50

Kroketman heeft hier toch gewoon gelijk. Je mag toch ook nog wel kritiek hebben op Twente? Lekker makkelijk is dat, als je kritiek hebt, behoor je automatisch tot de 'club van onzin uitkramers' . Dat is pas onzin.

27 juli 2011 om 12:11

@ Kroketman 27 juli 2011 om 10:19 #186

Gozer: toen jij je bitterballen en aanverwante artikeken in je bolle wangen zat te duwen, gaven de Twente-fans een Staande ovatie voor Berghuis.
Ik was er namelijk zelf bij in Arnhem, Berghuis speelde een wereldpartij.

Probeer je de volgende keer iets beter in te lezen in deze materie, voordat je zomaar wat raaskalt.

Onrachtig dat Co de jeugd een kans geeft. Hij zal er heus nog wel eens mee op z'n bek gaan, maar dit is duizend keer beter dan een hysterische aankoop uit een of ander Tik-tak-land.

26 juli 2011 om 22:40

Inderdaad, en dat terwijl je W. Janssen er nog niet eens bij hebt die helemaal een aanjager is en paardenlongen heeft.

Berghuis vond ik super om naar te kijken; technisch bijzonder goed en totaal geen angst, heerlijk. John viel ook erg goed in, onbevangen.

Gaat een mooi seizoen worden.

26 juli 2011 om 23:28

Janssen heeft nog helemaal niks bewezen op hoger niveau onthoudt dat he! Berghuis vond ik ook niet super. Geen angst... dat heeft Ebecilio ook niet, maar die vind ik ook niet bepaald goed. Technisch goed, dat zal vast wel, maar daar heb ik vandaag weinig van gezien. Op basis van deze wedstrijd zie ik Twente niet kampioen worden. Uiteraard komen Chadli en Ruiz er nog bij, dat zal schelen. John vond ik beter dan Berghuis, op basis van vandaag.

27 juli 2011 om 12:14

Ok, jouw mening. Ik vond Berghuis wel goed, en Ebecilio óf Ajax heeft hier geen voor zover ik weet weinig mee te maken. John viel goed in idd.

Janssen heeft nog niets bewezen maar wat ik in de voorbereiding van hem zag tegen bijv. Fener vond ik hem zeer belovend. En dat deze beste man overloopt van energie is volgens mij algemeen bekend.

27 juli 2011 om 12:17

@ Kroketman 26 juli 2011 om 23:28 #1284

Gast wat heb jij in Godsnaam tegen Berghuis?
Dit is al de zoveelste volstrekt zaadloze opmerking van jou over Berghuis. Heb je soms vorig jaar klappen van Berghuis gehad?

On: Ik heb meer genoten van de jonkies dan van de oude Meuk. Het leek net of de jongeren bij tijd en wijle de oudere spelers op sleeptouw namen. Ga er maar aanstaan: gisteren speelden 5 (vijf!) jeugdspelers mee.kon wel eens een prachtig jaar worden voor Twente!

27 juli 2011 om 08:48

Een verademing kan ik het ook niet vinden. Wel leuk voor de club dat na jaren een jong talent weer eens de kans krijgt. Twente staat nu met een been in de EL, ik zie ze de CL niet halen helaas. Daar is de volgende ronde gewoonweg te lastig voor.

27 juli 2011 om 09:48

die coach van de tegenstander dan die was kwaad ik kwam nie meer bij

Goed voor het Nederlands voetbal en goed voor Twente natuurlijk, jammer voor Ajax die 8 miljoen mislopen!

26 juli 2011 om 22:35

Dit is pas de 3e voorronde he.
Pas als de 4e voorronde ook gewonnen wordt, dan is het pas zo ver
Niet te ver vooruitlopen natuurlijk!

26 juli 2011 om 22:48

volgende voorronde word toch heel lastig voor twente. tegen udine,bayern,arsenal of vilareal toch???

26 juli 2011 om 22:57

Klopt. Weet niet zeker of het zeker een van die 4 wordt, of dat die 4 een van de mogelijke tegenstanders zijn. Van die 4 kun je het beste Udinese loten, dat is redelijk aan het leeglopen met Sanchez, Inler en Zapata. Zal uiteraard vast wel wat voor terug komen, maar dit waren hele belangrijke schakels.

26 juli 2011 om 23:10

Jongens blijf opletten. Als Twente niet geplaatst is moeten ze op dit moment tegen Arsenal, Villareal, Lyon, Bayern of benfica. Clubs die nog boven Twente staan met de ranking die nog kunnen afvallen in de derde voorronde zijn: Kiev, Panathinaikos en Benfica. Alleen als deze drie en dan ook echt alledrie niet doorkomen en dus worden uitgeschakeld zal Twente als 5e en laatste team geplaatst zijn! De kans is klein al is het begin goed doordat Kiev nu al bijna kansloos is voor de volgende ronde!

26 juli 2011 om 23:13

Moeten ze tegen 1 van die 4 ploegen?
dan hebben ze tegen alle 4 de ploegen wel een kans alhoewel Arsenal wellicht toch wel een maatje te groot is op papier maar voor udinese hoeft twente niet bang te zijn. Bayern zonder Ribery en Robben is ook niet onverslaanbaar en Villareal is dan wel op papier sterker maar met een beetje geluk moet het lukken.

26 juli 2011 om 23:39

Nee! zoals je leest zijn er 4 ploegen die al zeker geplaatst zijn in de 4e voorronde. Dit zijn:

Seeded teams coef. Unseeded teams coef.
------------------------ --- ---------------- ------------------------ --- ----------------
Bayern München Ger 118.887 Dinamo Kiev *3 Ukr 60.776
Arsenal Eng 108.157 Panathinaikos *3 Gre 57.833
Olympique Lyon Fra 92.735 FC Twente *3 Ned 41.025
Benfica *3 Por 81.319 Standard Liège *3 Bel 32.400
Villarreal Esp 75.465 Udinese Ita 27.110

Zoals je ziet moeten Benfica, Kiev en Panathinaikos nog in de 3e voorronde spelen. Als deze teams allemaal worden uitgeschakeld schuift Twente op en zal het als 5e team geplaats zijn. Ze loten dan tegen Udinese, Luik, en tegen de 3 clubs die Benfica, Pana en Kiev uitschakkelen

26 juli 2011 om 22:36

@hersi7
Meen je nou serieus dat je nog steeds niet weet dat Twente hierna nog een voorronde moet spelen?

26 juli 2011 om 22:38

nee sorry, wist ik niet, ben fout geïnformeerd!

26 juli 2011 om 22:41

Is sinds vorig jaar geloof ik. Ajax moest toen eerst tegen Paok en daarna tegen Dynamo Kiev. Weet niet precies wie Twente in de laatste voorronde kan loten maar volgens mij behoren Arsenal en Bayern Munchen tot de mogelijke tegenstanders.

26 juli 2011 om 23:43

Twente ontvangt inderdaad de volgende ronde een op papier betere tegenstander. Een club uit de eredivisie die 2e wordt speelt al een aantal jaren 2 voorronden (3e en 4e ronde).

Was PSV 2e geworden hadden ze in de 3e en 4e ronde een op papier mindere tegenstander geloot. Dit heeft weer te maken met de Europese ranking van de club.

26 juli 2011 om 22:37

Twente heeft zich nog lang niet geplaats voor de CL hoor. Eerst de return nog en dan de volgende voorronde tegen een goede tegenstaner. En Ajax heeft sowieso niet te klagen met directe plaatsing.

26 juli 2011 om 22:56

Volgens mij is Twente nog niet geplaatst hoor...er is nog een tweede wedstrijd en in Roemenie is alles nog mogelijk.

Daarbij is dit de 3e voorronde en moet er nog een 4e vooronde gespeeld worden. En gezien de positie van Twente op de Coefficient zullen ze daar niet geplaatst zijn en dus een nummer 3-4 uit de topcompetities (spanje, Duitsland, Italie, Engeland, Frankrijk) krijgen. Als ze deze ronde overleven dan hebben ze zich wel direct geplaatst voor de groepsfasen van de EL. Als deze ronde verloren word moeten ze nog een voorronde EL spelen.

26 juli 2011 om 23:01

Was het maar waar dat die start/tv-gelden van de Uefa zo hoog waren. Denk dat het ongeveer 3 mln. zal schelen mocht Twente de groepsfase halen. En zo ver is het nog lang niet.

26 juli 2011 om 23:27

@ Patrick070

Plaatsing voor Champions leage levert 7,1 miljoen startgeld op
Echter is er ook nog een marketpool. Een pot van 300 miljoen die verdeeld word over de 32 deelnemers. Deze word verdeeld per land en het aantal clubs. Wanneer Twente zich dus niet plaats dan zal Ajax al het geld uit de marketpool bestemd voor Nederland krijgen wat vorig jaar om en nabij de 13 miljoen lag en dit seizoen waarschijnlijk nog iets hoger omdat de sponsorbedragen jaarlijks stijgen. Dit zal dit seizoen dus waarschijnlijk rond de 14-15 miljoen liggen. Ajax heeft dus sowieso 14 miljoen en mocht Twente zich niet plaatsen dan loopt dit op tot ongeveer 21 miljoen.

Artikel uit 2007:
Naderhand komt daar sowieso nog eens de deling van de gezamenlijke market pool bovenop, een pot waaruit 280 miljoen euro verdeeld wordt over alle 32 deelnemers, maar dan per land. Aangezien Ajax er niet in slaagde zich te plaatsen voor het toernooi, krijgt PSV alle inkomsten voor Nederland uit die market pool. Dat ‘meevallertje’ levert PSV mogelijk 5 tot 6 miljoen euro extra op, schatte commercieel directeur van PSV Marcel van den Bunder eerder in NRC Handelsblad.

27 juli 2011 om 00:49

Het bedrag dat Ajax met Twente zou moeten delen als Twente zich ook plaatst is inderdaad het aandeel uit de marketpool. Dat bedrag is de laatste jaren aardig achteruit gegaan. Als ik het me goed herinner had Twente vorig jaar 3 mln. extra gekregen als Ajax zich niet had geplaatst. Zal dit seizoen wel ongeveer hetzelfde zijn.

26 juli 2011 om 23:02

@hersi7
Natuurlijk vind ik het leuk dat een NL club wint in een Europese wedstrijd maar heb zeker niet de illusie dat Twente het eind toernooi haalt. Wellicht ben ik te pessimistisch maar dat kan geen kwaad als ik al die rooskleurige berichten lees. Het was namelijk bar weinig wat Twente liet zien tegen de nummer 3 van Roemenië. Twente heeft zeer matige backs, een centrale verdediging wat amper tot niet kan opbouwen, een middenveld waar zeer weinig creatief vermogen bevat en buitenspelers die amper een goede voorzet kan geven. Maar dat maakt niet uit want de spits Janko overtuigd allerminst....

26 juli 2011 om 23:16

Ach ik zie mezelf als Ajax liefhebber maar ik zie toch liever zoveel mogelijk Nederlandse clubs in de CL hoor. Ik dacht trouwens dat ze hierna nog 2 voorrondes moesten maar ergens had ik in mijn hoofd gehaald dat het aftelde ipv op.

Man man man, wat een schoppers, ongelooflijk. Hadden minimaal 3 rode kaarten moeten vallen voor dat Vaslui. Twente goed gedaan, al die jonge jongens en ook Wisgerhof speelde erg goed. Douglas oogde wat ongeconcentreerd.

Gelukkig heeft Twente gewonnen van dit team. Nu even afmaken in Roemenië en dan ziet er goed uit voor Twente hopelijk zien we ze in de CL.

Toch een goede verdienstelijk overwinning ondanks de afwezige Ruiz, Chadli, Landzaat, Tiendalli en Janssen. Ik verwacht dat Twente niet weg zal geven en dat ze ook in Roemenië zullen winnen.

Het was een matige wedstrijd waarin Twente een paar keer goed wegkomt. Maar het belangrijkste is dat er is gewonnen en geen tegendoelpunten.

Overigens had Vaslui met 9 man kunnen staan, maar de scheids had z'n rode kaarten nog in de auto liggen denk ik.

Niet al te beste wedstrijd, maar als je bekijkt wie er niet meedeed en tegen een defensief team speelt was het een goed resultaat.

26 juli 2011 om 22:39

dat defensieve team had wel meer en betere kansen dan twente heeft gehad, had ook 2-4kunnen worden

26 juli 2011 om 22:43

Als je op de aanval speelt en je tegenstander countert kun je verwachten dat ze kansen krijgen ja.

26 juli 2011 om 22:47

dan mag je blij zijn dat je tegen dit team speelt, want een topteam slacht dit dus wel af

Geen goede wedstrijd van Twente. Weinig tot geen creativiteit en geen middenvelder die de bal kon of durfde te steken/passen richting aanvallers. Simpele passes werden slecht gegeven waardoor er veel slordig balverlies was. Vooral Buysse die de eerste helft heel veel ballen makkelijk kwijtraakte. Ook Bajrami en Janko een zeer slechte eerste helft. Janko lag voortdurend op de grond bij alles en ging lopen zeuren. In de tweede helft deed hij het 1x niet en toen zag je gelijk dat hij daaruit scoorde. Als hij vaker gelijk op was gestaan dan waren er misschien nog wat meer gevaarlijke acties gekomen. Ook Bajrami een zeer slechte eerste helft. Veel balverleis en bijna geen enkele actie lukte. Zowel Bajrami als Janko tweede helft wel redelijk hersteld. Brama beste man aan Twente kant. In het voordeel van Twente ze misten natuurlijk ook wel Ruiz en Chadli maar nu zie pas hoe belangrijk vooral Ruiz is...al helemaal nu Jansen ook vertrokken is. En het was natuurlijk de eerste wedstrijd van het seizoen.

Vaslui had toch wel een rode kaart mogen hebben want 3 die t er bijna waren. Twente had missschien ook nog wel een penal mee mogen krijgen toen De Jong naar de grond werd getrokken. Tegelijkertijd Twente natuurlijk ook wel 2x goed weggekomen met de bal op de lat en het buitenspeldoelpunt van Vaslui. En de penal die Twente meekreeg was ook wel erg makkelijk. Want de voet van de vasluispeler stond er toch al een seconde of 1,5 en toen trapte de Twentespeler overduidelijk richting de voet dus hij was naar mijn mening op zoek. Maar het compenseert dan de niet gekregen penal in de tweede helft.

Vsslui speelde op de counter maar je zag dat ze redelijk goed konden voetballen dus moet nog maar es zien of Twente doorgaat want ze kunnen t daar zo maar es lastig gaan krijgen.

En dan nog op de Twentesupporters die boos zaten te reageren op enkelen Ajacieden die hoopten dat Twente verloor. Vind het inderdaad ook vreemd want deze ronde mogen ze van mij overleven zodat ze zeker EL gaan spelen. Als je hier nu uitgeschakeld word moet je je plaatsen voor de EL door middel van nog een voorronde. Maar van mij mogen ze in de volgende ronde best uigeschakeld worden aangezien Ajax dan 8 miljoen euro startgeld meer ontvangt. En je kunt dan wel zeggen triest maar PSV en AZ supporters zeiden exact hetzelfde toen Ajax zich moest plaatsen. En in de EL krijg je ook gewoon 2 punten voor een overwinning en 1 voor een gelijkspel voor op de Coefficient en dat is net zoveel als in de CL dus nee het is niet slechter voor NL. Misschien zelfs wel beter aangezien je in de EL meer wedstrijden wint dan in de CL.

26 juli 2011 om 22:38

Het is triest omdat ten tijde van PSV en AZ CL alle ajacieden zeiden dat de PSV supporters triest bezig waren en nu zeggen jullie zelf hetzelfde.

26 juli 2011 om 22:44

Nee hoor ik snapte heel goed waarom ze dat zeiden. Sommige mensen kunnen hier wel hypocriet lopen te doen maar vrijwel elke supporter zou ervoor kiezen als zijn club 8 miljoen euro krijgt of dat een concurrent die 8 miljoen krijgt.

Maar velen denken blijkbaar nog steeds dat je in de CL meer punten kunt behalen als in de EL echter dat is niet zo. Alleen bij plaatsing krijg je 4 punten voor de CL. Maar de kans dat je een aantal rondes verder komt in de EL en meer wedstrijden wint in de groep is veel groter dan in de CL dus die 4 startpunten voor CL plaatsing haal je makkelijk in.

26 juli 2011 om 22:50

Ik ben het ook met je eens hoor! Ik zou zelf ook liever 8 mil extra hebben hoor!

27 juli 2011 om 08:45

Niet generaliseren he. Ik zie in Europa zo veel mogelijk Nederlandse ploegen. Als we allemaal zo gaan denken, en het echt zo zou worden dat word het Nederlandse voetbal helemaal slecht,

26 juli 2011 om 22:44

Wat een rare reactie...

PSV en AZ supporters zeiden exact hetzelfde. Dus dan doe jij dat ook? Als Jan in de sloot springt doen je dat ook? Heb je geen eigen mening?

Ik ben altijd voor een Nederlandse ploeg als er Europees wordt gespeeld. Is altijd goed voor de punten voor het Nederlands voetbal. En afgezien daarvan, ik snap niet dat bij sommige de afkeer van een club zodanig is dat men hoopt op Europees verlies.

26 juli 2011 om 23:01

@ Gusz

Misschien moet je eerst eens lezen voordat je reageert. Ik zeg alleen dat die mensen niet zo hypocriet moeten doen omdat ze zelf hetzelfde zeiden vorig seizoen en andere clubsupporters in de vorige seizoenen en nu hypocriet lopen te praten dat het belachelijk is dat Ajacieden dit zeggen.

27 juli 2011 om 07:57

@ajacied777,

Ik reageer op je eerste artikel, zoals je kunt zien is mijn reactie gelijkertijd geplaats met jouw 2e reactie en kon ik die onmogelijk lezen.

26 juli 2011 om 22:46

Ja ik snap ook niet dat je hoopt dat twente het niet red omdat Ajax dan 8 miljoen meer krijgt
Het gaat toch om voetbal? van mij mag Ajax de CL winnen hoor ... maakt mij wat uit of ze dan 50 miljoen binnen halen

Ik zie liever een NL ploeg ... maar ja wees maar niet bang volgende ronde moet Twente tegen Arsenal ofzo en vliegen we eruit

Krijg je trouwens niet meer punten als je tegen hogere geplaatste ploegen speelt?
Of krijg je voor een overwinning op Bayern evenveel punten als voor een overwinning op Vaslui??

26 juli 2011 om 22:50

Je krijgt in de voorrondes, 1 punt voor een overwinning en een halve punt voor een gelijkspel. In de groepsfase en na de groepsfase krijg je 2 punten voor een overwinning en 1 voor een gelijkspel. Dit geldt voor zowel de CL als de EL. Als je de CL groepsfase haalt krijg je 4 bonuspunten, en als de kwartfinale,halve finale en/of finale wordt gehaald in de CL of EL worden er ook weer bonuspunten verkregen. Het maakt niet uit tegen wie je speelt, het is altijd hetzelfde aantal. Het aantal punten dat een land heeft gehaald aan het einde van de EL en CL wordt gedeeld door het aantal deelnemende clubs. Zo komt de coefficientielijst tot stand.

26 juli 2011 om 22:53

ok bedankt

Dan toch graag de Cl ... speel je sowieso 6 wedstrijden en met wat geluk daarna nog EL ... en nog die bonuspunten

26 juli 2011 om 23:04

@ Yello

Natuurlijk gozer jou maakt het niks uit. Weet niet of je Twentesupporter bent maar zo wel dan hoopte jij vorig seizoen ook dat Ajax zich niet zou plaatsen zodat Twente 16 miljoen startgeld zou krijgen ipv 8 miljoen (want Ajax kreeg ook 8 miljoen bij plaatsing want dan moe tje het totale geldbedrag delen door aantal deelnemers).

En ja je krijgt tegen Bayern bij een overwinning gewoon 2 punten net zoals je 2 punten krijgt tegen Fcbalophetdak uit Slovenie.

26 juli 2011 om 23:15

@ ajacied777, misschien snap je het niet helemaal aangezien 'jullie' ajacieden toch iets anders zijn dan andere voetbalsupporters.
De quote het is ons tegen de rest van Nederland heerst bij jullie, niet bij de rest van de aanhangers in Nederland.
Natuurlijk zijn er bij elke club mensen die roepen dat extra geld voor alles gaat, maar over het algemeen zijn de fans bij een club blij dat een andere Nederlandse club doorgaat en denken daarna pas aan het feit dat hun eigen club minder geld krijgt.
Dat jullie bij Ajax meer zijn van het ikke ikke ikke idee is prima, maar verschuil dan niet achter een paar Twente, Psv of AZ fans, want de meerderheid van die fans kijkt eerst naar Nederlandse resultaten en dan pas naar het geld dat hun eigen club misloopt.
Dat de meeste ajaxfans daar anders over denken zegt meer over het bedenkelijke niveau van de ajaxfans dan over de rest....

26 juli 2011 om 23:15

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/ hier staat alles op wat je moet weten!

26 juli 2011 om 23:31

@vergie: het is vrij simpel, of 8M voor 'jouw' club en een andere Nederlandse club aanmoedigen in de EL ipv de CL, of 8M door het putje zien gaan en Twente vervolgens 6 wedstrijden zien spelen tegen meer aansprekende tegenstanders.
Nou die keuze is vrij makkelijk lijkt me.

Van mij mag Twente Europees de finale halen en ook winnen, maar dan wel in de EL en niet in de CL. Of ze moeten dan 8M overmaken naar Amsterdam dan vind ik het ook prima
Ik kijk naar andere Nederlandse teams omdat ik het leuk vind om hen te zien ballen, maar of ze dat nu in de A-divisie of in de B-divisie doen maakt voor mij echt 0,0 uit. Ik kijk persoonlijk net zo graag naar Twente tegen Inter als naar Twente tegen Slovan Bratislava.

26 juli 2011 om 23:45

@ vergie

Natuuurlijk gozer blijf vooral in je eigen hypocriete onzin geloven. Jij had vorig seizoen liever 8 miljoen voor jou Twente en 8 miljoen voor Ajax ipv 16 miljoen voor jou eigen Twente. IK vind het mooi voor het NL voetbal als Twente ver komt en van mijn part winnen ze de EL maar ik heb toch echt liever die 16 miljoen voor mijn club. Maar dat is waarom 'jullie' Ajacieden ook arrogant vinden omdat wij eerlijk en rechtstreeks zijn en niet zo achterbaks en hypocriet lopen te praten zoals grote gedeeltes in Nederland. Als wij in Amsterdam iets vinden of denken dan zeggen we dat hardop en gaan we geen sociaal wenselijke antwoorden geven.

Ook je andere opmerking is lachwekkend. ”De quote het is ons tegen de rest van Nederland heerst bij jullie, niet bij de rest van de aanhangers in Nederland.”. Ik weet niet hoelang jij in een winterslaap geweest maar de meeste supporters in Nederland genieten er bijna meer van als Ajax verliest ipv dat hun eigen club wint. Kijk naar vorig jaar NEC word helemaal zoek gespeeld en vernederd in eigen huis en het enige wat ze zingen is helemaal niets in Amsterdam en ze vieren feest. Ik weet niet maar ik vier geen feest als mijn club vernederd word. Ik heb afg seizoen niet in 10 stadions helemaal niets in Enschede gehoord op de laatste wedstrijddag. Nam je al niet serieus na je eerste ongeloofwaardige opmerking maar na deze opmerking helemaal niet meer.

27 juli 2011 om 00:00

Ja zo kun je uren doorgaan
De Graafschap zong helemaal niets in Enschede al voor de laatste speeldag

En dat zijn dan onze zogenaamde 'boeren 'buren
Bij Heerenveen , Groningen , Vitesse en Heracles zijn ze ook niet bepaald pro - Twente dus ja dat wordt een nutteloze discussie

Jij wil maar niet geloven dat er ook voetbalsupporters zijn die anders denken dan jou
Ik hoop dat Twente de CL wint maar als ze uitgeschakeld worden mag Ajax hem van mij winnen hoor ... of Feyenoord of Psv of Nac maakt mij niet uit
Voor mij liever een NL club dan weer barca , Real of Manu
Dat Ajax dan 50 miljoen zou verdienen maakt mij niks uit

27 juli 2011 om 00:15

Is het echt zo moeilijk voor te stellen dat een voetballiefhebber liever 2 Nederlandse clubs in de CL had dan alleen zijn ''eigen'' club?

In financiële zin heb jij helemaal gelijk, maar je gaat volkomen voorbij aan het feit dat vergie wellicht naast een Twente supporter ook gewoon een voetballiefhebber is die het liefst 2 Nederlandse clubs in de CL ziet spelen, de één op Dinsdag en de ander op Woensdag.

Blijkbaar ben je alleen maar gefocust op wat een club allemaal verdient, in dat geval raad ik je aan om supporter van Apple te worden, dan heb je bij elke kwartaalcijfers gegarandeerd plezier...

27 juli 2011 om 00:24

@ Republiek

Natuurlijk jongen en jij wil ook dat jou buren 6 miljoen van jou krijgen als jij de oudejaarsloterij wint van 12 miljoen want jij gunt je buren ook het beste.
Man hou toch op met dat hypocriete gebazel. Als jij een club echt support dan wil je dat jou club zoveel mogelijk prijzen en geld binnenhaalt (want met geld kun je presteren). Straks ga je nog zeggen dat hij als voetballiefhebber en supporter van Twente het Ajax ook wel gunt als ze kampioen worden ten koste van Twente

Er zijn idd genoeg voetballiefhebber die niet echt een club supporten en die dus graag zoveel NL clubs hoog zien spelen maar als jij echt een club support dan staat jou club met grote grote grote voorsprong op 1 en dan volgt op groooooooote afstand een andere club die jij iets gunt wat ten kostte van jou club gaat.

27 juli 2011 om 00:40

Voor de die-hard supporters van een club (waaronder ik vermoed jij blijkbaar deel van bent) heb je gelijk, die zullen zo denken ja. Maar ik denk dat jij onderschat hoeveel mensen die de CL volgen er anders over zullen denken dan jij dat doet.

Nogmaals ik begrijp jouw standpunt volkomen maar ik vind het onterecht dat jij mensen die daar anders over denken afschilderd als Hypocriet. Dit hoeft niet zo te zijn, zie bovenstaande argument.

27 juli 2011 om 12:03

Paar Twente, PSV of AZ fans? Doe toch niet zo hypocriet man, de meeste fans van een club hopen dat hun club de enige in de CL zal zijn. Ik werk in Twente en ben vorig jaar bijna niemand hier tegengekomen die hoopte dat Ajax de CL zou halen, of uberhaupt een wedstrijd Europees ziet winnen.

Dat is altijd van dat politiek correcte gelul hier op voetbalzone van mensen die zeggen dat ze in Europa altijd voor de Nederlandse teams zijn. Natuurlijk zijn er vast wel mensen die echt voor de Nederlandse teams zijn, en bij een club als AZ, Twente, Den Haag kan dat misschien nog.

Maar ik ken maar verrekt weinig Ajacieden die hopen dat een Feyenoord of een PSV ver in Europa komt, andersom geldt trouwens precies hetzelfde, en de meeste Twente fans geven als ze eerlijk zijn ook gewoon toe dat ze hopen dat Ajax verliest in Europa. Hartstikke leuk en belangrijk die punten in Europees verband, maar je kan niet ineens supporter 'zijn' van een andere Nederlandse club dan je eigen.

27 juli 2011 om 13:39

@ Hank72

Ik hoopte iig wel dat Ajax de CL zou halen vorig seizoen. Gewoon omdat ik vind dat er zoveel mogelijk nederlandse clubs op het hoogste niveau moeten acteren. Ik kijk ook liever CL dan EL. En als Ajax (of een andere nl club) dan speelt ben ik voor deze club.

Geld maakt maakt al zoveel kapot aan het voetbal, daar laat ik mij niet door leiden! En zo ken ik er nog veel meer om mij heen, waaronder veel fanatiek supporters die al meerder jaren naar Twente gaan.

Vindt het dus eigenlijk een beetje onzin wat jij zegt.

26 juli 2011 om 22:46

Ben het met je eens aangaande je wedstrijd verslag. Behalve dat Janko niet zo slecht was als jij beschrijft. Met twee goals en een paar goede acties was hij terecht de man of the match. Brama ook een goede pot evenals Leugers, Wisgerhof, Berghuis en John. Byusse, Bajrami en Cornelisse vond ik erg tegenvallen.

Je krijgt als je je plaatst voor de groepsfase CL 4 bonuspunten. Dit is dus gunstig voor de coefficientielijst alsook de uitstraling van het Nederlandse voetbal als Twente zich hiervoor weet te plaatsen. Die vlieger gaat dus niet op uit je verhaal.

26 juli 2011 om 23:07

@ Bramhoax

Ik zeg toch ook dat je 4 bonuspunten krijgt bij plaatsing CL. Echter die 4 punten loop je makkelijk weer in in de EL aangezien je daar in de groep als Twente zijnde niet tegen Real Madrid en Inter Milaan komt te spelen maar tegen clubjes als Vaslui. Als je al je groepswedstrijden wint in de EL behaal je al 12 punten. Als Twente kom je in pot 3 bij de CL dus krijg je sowieso 2 zware ploegen in je poule en 1 zwakkere broeder. Daar zul je dus heel moeilijk 8 punten kunnen halen (4 overwinningen). In de EL komt Twente in pot 1 dus krijg je 3 zwakkere broeders onder je en zul je dus veel sneller overwinningen behalen.

27 juli 2011 om 11:51

Ten eerste zeg je in je stuk niet dat er 4 bonuspunten behaald worden als de CL groepsfase wordt behaald. En dan ga je er ook vanuit dat Twente wel even alle groepswedstrijden wint.....ik denk dat je er van uit mag gaan dat als Twente in de EL komt ze lang niet alles winnen. Als er 9 punten worden behaald is het al veel. Dan blijft dus over de 5 punten, en dit moet te behalen zijn in de CL. 2x winst 1x gelijk. Of 1x winst 3x gelijk. En hier ga ik nog uit van een wel heel positief resultaat in de EL.

26 juli 2011 om 22:47

Ik zie dat we nog een expert op VZ hebben, alhoewel ik die andere toch wel iets beter vindt formuleren.

26 juli 2011 om 23:10

Mensen zitten hier niet om een 10 voor spelling te krijgen maa rom hun mening te geven. Ik ga geen 2x mijn tekst nalezen op spelfouten of verkeerde zinsopbouwen zolang de strekking van het verhaal duidelijk is.

Leer jij maar gewoon inhoudelijk reageren op een post wanneer je het er niet mee eens bent dan ben je tenminste nog van toegevoegde waarde hier. Maar gezien je groene balkje heb je daar nog veel in te leren.

27 juli 2011 om 14:30

Ik heb het niet over jouw spelling. Ik vind het stukje wat je hebt geschreven gewoon niet zo goed. Je begint zo negatief, wat dan voor mij direct de toon zet. Waarom begin je niet met te zeggen dat Twente bijna het complete middenveld mist? Verder vind ik het ook maar een opsomming van feiten die ik het verslag erboven ook wel kan lezen. Ik zeg niet dat ik het beter kan hoor!

Ik had idd wat inhoudelijker kunnen reageren, maar daar had ik op dat moment geen tijd voor. Bij deze.

En het groene balkje.... Tja, ik help gewoon andere VZ bezoekers als ze vragen om een link, ook al mag dat niet. Waarom jij deze vol hebt vind ik ook nogal vreemd gezien je bijdrage op VZ. Oh nee, elkaar elke keer punten/randjes geven. Zo zou ik hem ook vol kunnen krijgen....

26 juli 2011 om 22:57

Het is voor Ajax financieel inderdaad gunstiger maar sportief (en dus eigenlijk ook financieel) zal het op de lange termijn misschien beter zijn als Twente het wel haalt want je krijgt geloof ik 4 bonus punten als je de CL haalt (tenzij Ajax 'gewoon' kampioen wordt de komende jaren), het zou ook kunnen dat de 4 'verloren CL punten' zouden kunnen compenseren in de groepsfase van de EL als ze het echt veel beter zouden doen ten opzichte van een CL poule, maar dat zou je uiteraard nooit met zekerheid kunnen zeggen, ga er namelijk wel van uit dat de NL ploegen minimaal 3de worden in de CL poule. Daarnaast is de kans kleiner dat beide ploegen weer in de twee moeilijkste poules zitten en zijn ze sowieso meer ervaren dan vorig jaar.

Dat PSV en AZ supporters het hebben gezegd maakt het niet minder triest dat Ajax supporters het doen, het is allemaal triest, ik vind het sowieso redelijk zwak om het op die manier te rechtvaardigen. Ben het verder wel eens met je stukje, Twente heeft dit nog niet gewonnen maar de organisatie staat goed en volgende week zullen ze een sterker elftal op kunnen stellen waarschijnlijk. Mij maakt het overigens weinig uit of Twente wel CL haalt of niet, ik gun het ze van harte en Adriaanse sowieso maar zal er niet minder om slapen, vermaak me prima met Ajax.

26 juli 2011 om 23:03

Waarom zie je het spel van Twente altijd zo somber in.. Mooi resultaat en leuk dat er zoveel jeugd op het veld stond.

26 juli 2011 om 23:11

@ajacied777

Je slaat de plank mis in je laatste alinea. Op de lange termijn is het financieel altijd beter als er meer clubs meedoen in Europa.

--> Meer clubs in Europa.
--> Meer punten voor Nederland.
--> Meer plekken voor Nederland in Europa beschikbaar.
--> Grotere kans op Europees Voetbal.
--> Meer geld in het laatje.

Bovendien maakt het de Eredivisie aantrekkelijker als er meer Nederlandse clubs meedoen in de Champions League. Dat kan niet alleen leiden tot betere spelers in onze competitie, maar ook een stijging in het algemeen niveau van de Eredivisie, omdat Nederlandse clubs tegenover een hoger niveau komen te staan.

Denk de volgende keer ook aan de lange termijn.

26 juli 2011 om 23:22

klopt alleen op 1 punt heb je geen gelijk. Meer punten.... Hoe minder clubs er mee doen hoe beter het kan zijn voor NL. Als bijvoorbeeld Twente, Ajax, PSV en AZ meedoen, zijn al deze clubs met een goede coefficient geplaatst. Als een Nl club wint pakt die 2 punten. En als er maar 4 clubs meedoen gaan die 2 punten gedeeld door het aantal deelnemers en is dus 0,5 punt. Vorig jaar pakten Utrecht en Feyenoord niet zoveel punten waardoor een overwinning voor bijvoorbeeld psv gedeeld ging door de 6 spelende clubs is maar 0,3333 punten. Hoe meer clubs er mee spelen hoe groter de kans is dat bijvoorbeeld een Ado, Feyenoord of Roda zich plaatst die er tegen een betere ( geplaatste) club gelijk uitvliegen en dus de last op de schouders van de betere clubs leggen. Daardoor zijn we sinds dit jaar een europa club plaats kwijt en waren we al eerder onze 3e cl plaats kwijt.

26 juli 2011 om 23:35

@garitius: Ajacied777 slaat de plank zeker niet mis. Twente mag prima in de EL ballen en daar zoveel mogelijk punten halen, daar wordt het Nederlands voetbal echt niet slechter van dan wanneer Twente zich wel kwalificeert.

Enige lange termijn effect is dat als Twente nog een aantal jaar een financiele boost krijgt vanuit Europa dat ze zich structureel in de top kunnen nestelen (als ze dat sowieso niet al kunnen) en dat dat op termijn de spanning en kwaliteit doet toenemen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat Twente ook zonder 8M de competitie blijvens spannend weet te maken
Als ze daarnaast goed hun best doen in de EL komt er vanzelf weer een jaar waarin we gewoon 2 gekwalificeerde teams hebben

26 juli 2011 om 23:54

@maykel24

In de EL haal je weliswaar evenveel punten, in de Champions League ontmoet je tegenstanders van een hoger niveau. Daar wordt je zelf ook beter van.

Het is een beetje als dat je 20 makkelijke wiskunde sommen maakt of 10 moeilijke. Op de lange termijn zul je beter worden in wiskunde door die 10 moeilijke sommen. (om even een vergelijking proberen te maken).

Als vervolgens het niveau van Twente omhoog gaat trekt dat in zekere zin ook het niveau van de andere clubs in de Eredivisie omhoog.

Zo twijfel ik er ook niet aan dat een laagvlieger in de Spaanse competitie sterker is dan een laagvlieger in de Eredivisie. Het is namelijk toch andere koek om 4 topwedstrijden per jaar tegen Barcelona en Real Madrid te spelen, dan 4 topwedstrijden tegen Ajax en Psv, om even twee Nederlandse topclubs te noemen.

26 juli 2011 om 23:56

@ Garitas

Ik sla de plank helemaal niet mis want als je even iets beter gelezen had dan had je gezien dat ik hoop dat Twente deze ronde overleefd zodat ze zeker EL spelen maar dat ik hoop dat ze de volgende ronde niet overleven omdat wij dan 8 miljoen euro meer hebben. Wij 8 miljoen en Twente speelt gewoon europees en kan net zoveel punten (zo niet meer) behalen in de EL.

En op dit moment zijn de punten het belangrijkst (de aantrekkelijkheid komt later wel). Want als Twente veel punten haalt dan stijgen ze op de coefficient en krijgen ze net als Ajax vorig seizoen makkelijkere tegenstanders in de voorrondes van de CL omdat ze bij lotingen dan geplaatst zijn waar ze nu ongeplaatst zijn. Dus de korte termijn is wel degelijk belangrijker om op de lange termijn te gaan presteren. Want Twente is nu wel geplaatst maar in de volgende ronde treffen ze Villareal, Lyon, Arsenal of Bayern en je bent het toch wel eens met mij dat je daar over 2 wedstrijden weinig kans tegen hebt om door te gaan. Dan had Ajax het vorig jaar als geplaatste ploeg bij de loting heel wat makkelijker tegen Kiev (een club waar Twente ook gewoon goede kansen tegen zou hebben). Dus eerst maar eens die punten halen en dan pas verder denken. En in het beste geval presteren Twente en PSV (of Ajax) in de EL meerdere jaren goed waardoor ze zoveel punten behalen dat NL in zijn geheel stijgt en we 2 directe plaatsingen CL hebben en dus geen voorronde met de nummer 2 hoeven te spelen (of 1 voorronde minder als geplaatste ploeg).

En wanneer je in de EL tot de halve finale reikt dan maak je net zoveel indruk in Europa als dat je in de groepsfasen als 3e eindigt.

26 juli 2011 om 23:57

@ ouwe likkerd

Interessant, die regeling kende ik niet.

Maar als je de punten per overwinning moet delen. Dan zou dat juist betekenen dat je er achteruit op gaat als je hoog staat op de coefficiëntenlijst doordat je kwalitatief mindere clubs de Champions League in moet sturen. De kans op een overwinning en meer punten is dan namelijk kleiner.

Dat klinkt erg vreemd naar mijn idee.

27 juli 2011 om 00:03

@ajacied777

Ik heb je bericht ook gelezen en doelde op de opmerking:

''maar van mij mogen ze in de volgende ronde best uigeschakeld worden aangezien Ajax dan 8 miljoen euro startgeld meer ontvangt.''

Wellicht dat mijn reactie op jou bericht ietwat onduidelijk was waardoor je niet helemaal begreep wat ik bedoelde.

Het ging mij in ieder geval om spelen in de Champions League. In mijn optiek zou dit het niveau van de Nederlandse clubs omhoog trekken, daarmee het niveau van de Nederlandse competitie. Dit alles maakt het interessanter voor goede spelers om in de Eredivisie te gaan voetballen wat het niveau ook weer kan opschroeven. (denk hierbij aan Van Nistelrooij die onlangs meldde het niveau in Nederland te laag te vinden).

Op de lange termijn zal dit absoluut meer opleveren dan nu die 8 miljoen euro op de bankrekening van Ajax.

27 juli 2011 om 00:06

Dat is ook zo, kijk maar naar Portugal, die hebben van ons het 6 europa cup ticket afgepakt. Nu mogen ze naast de top 4: Braga, Sporting, Porto en Benfica naast victoria guimeras ook Nachional ( ofzo) inschrijven. Deze clubs Hebben nog nooit wat gepresteerd in Europa en zullen de groepsfase dus ook niet bereiken. Nu wordt Portugal wel het hele jaar afgerekend op het feit dat ze 6 ploegen mochten afsturen en hun punten dus altijd door 6 clubs moeten delen. Dit zie je ook bij landen als Rusland, Oekraine en nu nog Roemenie. Dan zie je ineens de nummer 5 en 6 op het toneel verschijnen die nog nooit wat hebben bereikt en deze zullen dan ook door geplaatste clubs in de laatste voorronde worden uitgeschakeld.

27 juli 2011 om 00:08

Nee hoor dat is helemaal niet zo. Maar je subtop moet dan sterk zijn. Roemenie is het beste voorbeeld. Die hadden jaren maar 3 clubs Europees. Zowel Steau als Dinamo Boekarest deden het in de EL toen 2 seizoen heel goed met halve finale plaatsen en die 3 clubs samen behaalden heel veel punten wat het land Roemenie door 3 hoefde te delen. Hierdoor eindigde ze gemiddeld heel hoog waardoor ze 3 extra deelnemers europees kregen. Die 3 presteerden echter zeer selcht en lagen er snel weer uit waardoor het totaal aantal punten door 6 gedeeld moest worden waardoor Roemenie in een paar jaar van plaats 5 afzakte naar nu ergens plaats 12.

Meer deelnemers europees is dus prima maar dan moeten die wel punten voor je binnenhalen. En niet net zoals Feyenoord en Groningen afgelopen jaren in de eerste rond er al uitvliegen maar net zoals Heerenveen, AZ en Utrecht een aantal wedstrijden winnen of gelijk spelen en het liefste de groepsronden nog overleven. Want nu Ado is weer heel leuk in europa maar in de volgende ronde treffen ze waarschijnlijk een geplaatste ploeg waardoor de groepsronden behalen lastig worden. Daarom had ik ook liever Heerenveen of Utrecht gehad omdat die de laatste jaren wel wat punten behaald hebben en dus misschien geplaatst waren voor de loting.

27 juli 2011 om 00:18

@ajacied777

Je reactie is mij een beetje onduidelijk. Waar reageer je nu precies op?

Mijn standpunt was dat meer clubs in de Champions League zowel qua niveau als financieel beter is voor een competitie dan meer clubs in de Europa League.

Met je tweede alinea ben ik het eens, dat is ook logisch. Clubs die je Europa in stuurt moeten ook punten voor je pakken. Maar juist daarom is het van belang dat het nationale niveau ook wordt opgekrikt. Dat is juist waar vervolgens meer deelname in de Champions League van belang is.

27 juli 2011 om 00:18

Dat klopt Roemenie is zelfs afgezakt naar plaats 22 en mag dit jaar voor het laatst 6 ploegen inschrijven, volgend jaar maar 4. Ik hoopte inderdaad ook op Utrecht omdat die na vorig jaar miss met geluk nog wel geplaatst waren in de 4e voorronde. Doordat Heerenveel de laatste jaren niks meer heeft gepresteerd op Europees niveau en de laaste 2 ook niet in de eredivisie wordt hun coefficient alleen maar slechter. Volgend jaar zullen alleen Psv,ajax, Twente en AZ geplaatst zijn. Een Feyenoord, Utrecht, Groningen, Roda en Heerenveen zullen door de matige prestaties op europees niveau het komende jaar niet meer geplaatst zijn. Hierdoor kan er bijvoorbeeld gelijk tegen Atletico of de Spurs geloot worden, met directe uitschakeling tot gevolg.

27 juli 2011 om 00:33

Kijk dit is een veel betere posting van je Ajacied777

Ik wilde nog toevoegen dat voor de komende jaren alleen Psv, Ajax, Twente en AZ gegarandeerd zijn van een geplaatste status mochten ze in de playoff ronde voor EL terechtkomen. sc Heerenveen behoudt voor het volgende seizoen 2012/2013 ook zeer waarschijnlijk haar geplaatste status maar zal zich eigenlijk dit voetbalseizoen (2011/2012) weer eens moeten plaatsen voor europees voetbal om deze status ook in de toekomst te behouden.

We zijn vanaf seizoen 2012/2013 Feyenoord helaas kwijt als geplaatste club, maar Utrecht en NEC (!) zitten er weer dicht tegen aan mochten ze zich weer Europees gaan spelen.

Het is te hopen dat meer clubs het voorbeeld van Utrecht volgen (zo ook Jordania's Vitesse en op termijn Feyenoord) en de ongeplaatste status gaan doorbreken de komende jaren om onze plek in de top 9 (country ranking) te verstevigen en wellicht dat we wat naar boven kunnen kijken.

Edit: ouwe likkerd we zeggen praktisch hetzelfde, je posting stond er nog niet toen ik dit bericht typte

27 juli 2011 om 07:07

Als Ajax en Twente beide Championsleague spelen, moeten ze de inkomsten uit de marketingpool delen. Geen startgelden voor het behalen van de groepsfase over rondes daarna.
Start gelden staan vast, maar kunnen per seizoen wel verschillen. Worden vooraf per seizoen bepaald..
De marketingfee is ieder jaar verschillend, wordt pas na de finale vastgesteld en over de ploegen verdeeld. Hoe verder je komt, hoe meer je ontvangt. Ploegen met meerdere landen, delen die pot. Maar de ploeg die verder komt dan de andere, krijgt weer een groter deel.

Geen tegendoelpunt en de speelstijl van Twente is vermakelijk om te zien. Het loopt nog niet niet vlekkeloos maar we staan nog maar aan het begin van het seizoen en veel vaste waarden deden niet mee.

Vaslui is een smerige ploeg trouwens.

Mooi, nu uit scoren en het is beslist

Gefeliciteerd Twente fans. Hopelijk spelen ze de volgende wedstrijd slim uit en dan nog hopen op een redelijk makkelijke tegenstander.

Edit: Vraag beantwoord, bedankt voor de info jongens

26 juli 2011 om 22:37

Er komt er nog één van het kaliber Lyon/bayern/arsenal/villareal

26 juli 2011 om 22:38

dit is de 3e voorronde en hierna de 4e voorronde. en dan groepsfase

26 juli 2011 om 22:38

Ja nog een maar die gaan ze niet winnen ze moeten dan tegen teams als Arsenal, Bayren, Lyon of Villareal

26 juli 2011 om 22:41

Oei, dan maar hopen op Lyon, lijkt mij minst sterke van de vier. Villareal is echt te goed voor Twente denk ik, hebben vorig jaar nog gezien.

26 juli 2011 om 22:56

Er zijn ook nog andere teams dan de genoemde. Je moet hopen dat je die 4 ontwijkt en dan hopen op een stunt. Een beetje het scenario van Ajax vorig jaar. Niet de allersterkste opponent loten. En daarna met pijn en moeite doorgaan, en een goede europese campange neer zetten.

26 juli 2011 om 22:58

Weet ik maar ik weet niet welke daarom staat er ook teams als

26 juli 2011 om 22:44

Helaas wel ja. Hierna moeten ze daadwerkelijk spelen voor de Champions League en kunnen ze München of Arsenal of zo loten.

Ik wacht het dus nog even af.

Europees voetbal is wel binnen overigens als ze dit winnen.

Ze hebben gedaan wat ze moesten doen: winnen. Fijn om te zien dat een speler als Berghuis prima speelt. Hoop dat hij dit niveau kan vasthouden en dan stapje voor stapje door ontwikkelen. Goede speler voor de toekomst.

Laten we wel wezen, het is een knappe prestatie, maar Twente behoorde hier gewoon te winnen. Ze zijn er nog niet helemaal, maar we mogen ervan uitgaan dat ze nu de vierde voorronde behalen. Dat wordt een serieuzere test.

Stap richting CL beetje overdreven
Kan zo maar dat je hierna Bayern loot of Arsenal

Slechte wedstrijd met een nog slechtere scheids
Vaslui had zeker kansen maar ook 3 keer rood moeten hebben
Twente miste teveel vaste krachten ... Chadli,rosales,jansen,landzaat, Ruiz ... en mist nog duidelijk ritme

Toch al met al een knappe 2-0 winst

26 juli 2011 om 22:42

Dan liever Bayern ,als Arsenal
Tegen Bayern zie ik wel kansen.

26 juli 2011 om 22:51

ja als robben,rivbery,gomez,muller,tymoschuk,gustavo,schw... niet meedoen is er een kans. nee bayerns i nog echt een een te hoog voor twente net als vilareal en arsena. lyon is ook nog wel te goed maar hebben ze kleine kans tegen. ik dacht dat udinese ook nog kon worden geloot??

28 juli 2011 om 13:32

Tja, als je zo aan een wedstrijd begint kun je natuurlijk nooit winnen. Natuurlijk kan twente wel stunten tegen bayern, uiteindelijk 'maar' de nr. 3 van duitsland en dat was ook niet voor niets.

Twente kon ook stunten tegen inter, winnen van fenerbahce, rubin kazan en als me niets vergis een jaar ervoor tegen schalke (vorig jaar halve finalist Cl). Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar je hoeft twente niet bij voorbaat af te schrijven.

aan vz, de return is 3 augustus niet 3 juli! de eerste stap is gezet, nu de volgende week gewoon afmaken in roemenie. knap trouwens toch gewoon met 2-0 winnen, zonder al die belangrijke voetballers.

Netjes gedaan van twente.
Alleen die douglas is echt een dramatische voetballer.
Hij kan redelijk verdedigen maar mee voetballen kan hij echt niet zeg.

Hopelijk loten ze hier na wel een team wat ze kunnen verslaan.
Ik weet niet welke teams er hier na mogelijk zijn om te loten.

Goedzo Twente ik hoop dat jullie samen met Ajax ver kunnen komen in de CL want dat heeft het Nederlandse voetbal nodig. Het is jullie gegunt.

Ik vond het geen beste wedstrijd van Twente, dat in de eerste helft eerst heel goed wegkomt met die bal op de lat van Adailton, vervolgens redelijk goedkoop aan een penalty komt en daarna ternauwernood wegkomt dankzij de buitenspelval. Na de 2-0 mocht Twente doen en laten wat het wilde en leek het net of Twente veel beter voetbalde dan voor rust, maar dat vond ik wel meevallen. Het resultaat is heilig en dus moet je met die 2-0 tevreden zijn, maar het spel was bij vlagen echt slecht.

Het was beetje saaie wedstrijd, maar Twente oogt fris en scherp. De hand van Adriaanse lijkt nu al zichtbaar, ik ben harstikke blij met deze overwinning. Liever twee nederlandse clubs in de champions league, dan alleen mijn eigen club.

Ik kan niet wachten tot de competitie weer begint, misschien word nog een grotere ontknoping dan vorig seizoen. Psv en Twente op volle oorlogsterkte..

Mooie overwinning. Ik had de eerste helft het idee dat Vaslui het eerste doelpunt ging maken, maar gelukkig viel hij aan de andere kant. Tweede helft was het gewoon tegenovergestelde richting. Mooi dat die 2-0 dan valt. Had stiekem nog op een 3-0 gehoopt (o.a. door een niet-gegeven-penalty), maar 2-0 is ook prima. Op naar de return

Het spel was dan misschien niet altijd even goed maar toch een leuke wedstrijd gezien, leuke jonge voetballers aan het werk gezien
geeft vertrouwen voor het seizoen

zoals verwacht goede overwinning geen tegengoal, misten een paar goede spelers naturlijk maar dit mag geen problemen opleveren. Dan hopen dat je giunstig loot in de volgende ronde en dan gaan we met 2 teams de CL in. DAt zou erg mooi zijn maar zover is t jammer genoeg nog niet. Maar de 1ste stap is idd gezet maar dat was geen moeiklijk natuurlijk dus niet te vroeg juichen

Return is uiteraard op 3 augustus en niet op 3 juli zoals in de tekst als laatst vermeld staat.

Goede overwinning van Fc Twente, maar wel een stand om waakzaam te blijven voor de uitwedstrijd. Vaslui loerde op de counter en groef zich helemaal in. Met een vol stadion daar in Roemenië en fanatiek publiek zouden er nog wel eens rare dingen kunnen gebeuren maar ik denk dat Twente dit klusje wel gaat klaren, zeker met een aantal basisklanten weer terug.

Op welke zender was dit te zien?

26 juli 2011 om 22:42

EL1

26 juli 2011 om 22:44

Eredivisie Live

Ik vond dat Twente goed voor de dag kwam, tegen een defensieve schopploeg.

Vooral de jongeren, Leugers (op een hele andere positie dan vorig jaar), Berghuis en ook Ola John waren positieve verrassingen.

Ook Cornelisse blijkt een goede stand-in voor Rosales.

En dat nog zonder Willem Janssen, Landzaat of Ruiz.

Het lijkt erop dat Twente een goede bank heeft, voor het komende seizoen. En ik heb Theo Janssen niet gemist. Vorig jaar werd er een keer gescoord uit een hoekschop, en ook niet alle vrije trap ging erin.

Is de hand van Adriaanse al zichtbaar? Ik vind van wel.

Mijn mening:

Mihaylov: Had niet veel te doen. Stond er wanneer hij er moest staan. De buitenspel goal kon hij niks aan doen.

Cornelisse: Degelijke wedstrijd gespeeld. Goede rushes naar voren, maar achterin ook een paar keer negatief.

Wisgerhof: Degelijke wedstrijd.

Douglas: Slechte wedstrijd van hem. Veel slechte passes. Met hoge ballen wist hij natuurlijk wel raad.

Buysse: Nette wedstrijd. 2e helft alleen maar op tegenstanders helft geweest.

Leugers: Nette wedstrijd. Hij laat nu echt zien dat hij vorig jaar op een verkeerde plek stond. Hopelijk zien we meer van he mop het middenveld.

Brama: Zoals altijd een goede wedstrijd van hem.

De Jong: Onzichtbaar.

Bajrami: Leuke rushes, maar ze lopen bijna allemaal verkeerd af. Hij hield de verdedigers wel bezig

Berghuis: Goede 1e wedstrijd van zijn kant. Hopelijk zien we van hem ook snel meer.

Janko: Degelijke wedstrijd met 2 goals.

John: Viel in eerste instantie erg goed in. Veel mooie acties, maar op het laatst werd hij te zelfzuchtig.

Vogelsang/rendla: te kort gespeeld.

Ik vind dat dit team wel een paar goede vrije trappers mist. Alle corners waren slecht genomen. Als Chadli, Landzaat en janssen terug komen. Dan komt dat ook wel goed.

26 juli 2011 om 22:45

Ben het compleet met je eens, maar ik vond Buysse de eerste helft dramatisch spelen, maar herstelde zich prima tweede helft.

26 juli 2011 om 22:45

Als je jouw reacties per speler leest en bij elkaar pakt, komt het er op neer dat twente goed/degelijk heeft gespeeld, wat dus niet was

26 juli 2011 om 22:46

Dan moet je het nog eens lezen. Ik zeg nergens dat twente goed heeft gespeeld.

26 juli 2011 om 23:41

Twente niet goed/degelijk? Hoe kom je daarbij? Twente domineerde de hele wedstrijd, terwijl Vaslui er sporadisch uitkwam met een paar counters. Die bal op de lat was eigenlijk het enige gevaarlijke moment. Vaslui hadden er zowiezo 3 met rood afgemoeten. Plus De Jong had nog een pingel moeten krijgen, maar helaas was de scheids niet thuis vanavond. Al met al toch een uitstekende wedstrijd van Twente als je alleen al de gemiddelde leeftijd bekijkt. Volgende week wordt de klus geklaard met Janssen, Ruiz, Tiendalli en Chadli er weer bij.

Heb alleen de 2de helft gezien en die vond ik echt saai. Zijn de mogelijke tegenstanders van de volgende ronde wat interessanter om naar te kijken of...?

26 juli 2011 om 23:07

Bayern, Arsenal, Lyon, Villareal zijn mogelijke tegenstanders!

26 juli 2011 om 23:49

Udinese is geen mogelijke tegenstander, Villareal dan weer wel. (er even vanuit gaan dat Benfia, Kiev en Pana niet alle 3 verliezen).

27 juli 2011 om 00:04

Dat is wel even schrikken...ik hoop dat Twente toch gaat stunten de volgende ronde!

Wat een durf heeft Adriaanse aan zijn kont hangen. Het laatste kwartier met een schoolreis voorhoede spelen Met John, Rendla en Vogelsang.
Ik bedoel hiermee ze zijn net van school en dan al in het eerste van FC Twente .
Op zo'n jonge leeftijd laat hij ook Berghuis starten voor de geblesseerde Bryan.
Deze durf werd beloond en geeft de selectie een sterk gevoel naar de uitwedstrijd in Roemenie.
Wat een oud elftal is Vaslui dan wel niet in vergelijking.

Als de selectie zo evenwichtig is, kan dit, al was het soms met natte billen.
Nu weer iedereen fit maken voor as zaterdag , want dat is een finale. De winnaar heeft al meteen de eerste prijs van het seizoen te pakken.

Eigenlijk was 3 - 0 nog beter geweest, dan was het echt ''boeken toe''.

Mooi resultaat voor Twente, dit moet haalbaar zijn. Natuurlijk, het wordt een zware opgave om dan nog de 4e voorronde te halen, maar toch is deze ronde zeer belangrijk. Buiten dat ze mogen blijven hopen van de CL ben je met winst in de 3e voorronde tenminste verzekerd van groepsfase Europa League, dus dat is zeker niet onbelangrijk voor een club als Twente.

Het was geen goede wedstrijd maarja we zullen het er maar op houden dat het seizoen nog moet beginnen. Berghuis kun je wel aan zien dat hij talent heeft als je zijn aannames ziet hij houd de bal altijd bij zich wel mooi om te zien. Leugers deed het wel goed op het middenveld hij viel niet op en dat hoeft ook niet op zijn positie.
De andere jonkie (john) heeft een uitstekende techniek, is redelijk snel en sterk maar mist nog het overzicht in verschillende situaties.
Vond Janko slecht ondanks zijn doelpunten hij kan totaal niet meevoetballen ik ben ervan overtuigd als je de Jong in de spits zet met Ruiz, Chadli, Berghuis erachter je een betere aanval hebt.
Twente moet hopen dat Chadli en Ruiz terug komen dan heb je stukken meer creativiteit dat werd wel gemist vandaag.

Goede verdiende zege voor Twente!
Nu uit geen rare dingen doen, en je bent weer dichterbij de CL!

wat een club die Vaslui, ze bestaan pas sinds 2002, maar van mij part mogen ze de club morgen failliet verklaren ofzo.. wat een schopploeg en wat een coach! die coach schold elke speler de huidvol.. en de spelers probeerden elke tegenstander de benen onder hun lijf uit te schoppen

Goed gedaan van twente als je bedenkt dat hun 3 beste spelers er niet waren door verschillende redenen: janssen, ruiz, chadli.
Er is trouwens nog een theoretische kans dat twente in de play-off ronde teams als arsenal, villareal, olympique lyon, benfica en bayern munchen ontloopt. Alleen moet Odense dan winnen van panathinaikos, trabzonspor van benfica en rubin kazan van dynamo kiev. die laatste wedstrijd is vandaag in een 0-2 uitoverwinning voor rubin geeindigd, een goed begin dus maar waarschijnlijk gaat het niet lukken want ik zie benfica niet verliezen van trabzon

Berghuis: ik vind het nog steeds een fantastisch talent, kan zo een paar man passeren, is balvast, heeft een actie in huis, en voetbal heel goed mee, zwerft over het complete veld, nee de vervanger van Ruiz hoeft niet meer gekocht te worden!

Leugers: ook hij speelde heel goed mee en zorgde natuurlijk voor de (onterechte?) penalty, voor de rest deed hij goed mee, liep de gaten dicht, speelde gewoon een goede wedstrijd!

John: Fantastisch wat maakte hij een invalbeurt, hij stuurde direct bij zijn eerst balcontact 3 spelers het bos in en schoot goed op doel, maar de keeper pakte hem!

Maar de slechtste man op het veld was wel de scheids, Twente moest minstens 2 penalty's hebben, en Vaslui 3 rode kaarten! Maar waarschijnlijk was hij ze vergeten/kwijtgeraakt!

26 juli 2011 om 22:49

'john: Fantastisch wat maakte hij een invalbeurt'

Sorry hoor maar zijn eerste actie is zeker heel goed maar hij mist nog wel heel veel overzicht hoor doe mij dan maar die Berghuis.

26 juli 2011 om 23:02

Tuurlijk maar deze jongen is nog maar 19 jaar, en is beter dan pakweg Ebicilio, en had hij van Co de opdracht gekregen om voor eigen succes te gaan! en wat dan nog: Het is eigen jeugd dus dat kan bij meer fout doen dan een aankoop van 3 miljoen(lees bajrami)

27 juli 2011 om 07:37

Is ook niet eerlijk hé je vergelijkt John iemand die een keer of 3 in de basis staat bij Twente met iemand van 16 die in het A elftal van Arsenal staat dat is geen eerlijke vergelijking.
Dat eigen jeugd meer fout kan doen klopt maar hij moet het dan alsnog wel leren.

28 juli 2011 om 13:35

Hoho, ik vind john best een talent, maar hoe kun je hem nu al beter dan ebecilio noemen? Ebecilio heeft meer gepresteerd tot nu toe, bovendien hebben ze allebei nog niet veel bewezen, je kan er nog niks over zeggen enkel dat ebecilio meer eredivisie ervaring heeft.

28 juli 2011 om 15:55

@ stanafca

Hij vergelijkt hem niet met Ebecilio van Ajax maar met Ebicilio een die speelt bij Arsenal.

Zo 2x gescoord Janko als hij zo doorgaat zal het zomaar de nieuwe topscorer van de Eredivisie zijn.

26 juli 2011 om 23:06

Voor dit soort reacties was ik al bang:

Ja, Janko heeft 2 keer gescoord, 1 keer uit een penalty en 1 keer dat er een bal recht op hem af kwam voor een leeg doel vanaf 2 meter. Dus hij heeft 2 goals gemaakt maar om nou meteen te gaan roepen dat hij Topscoorder van de eredivisie wordt lijkt me wat overdreven!

Ben echt positief verrast door zijn inzet, hij gaat vol voor elke bal, jaagt goed door op tegenstanders!

Maar dit neemt niet weg dat ik hem nog steeds niet de goede spits voor Twente vindt. Ook hier zag je weer dat zijn handelingssnelheid, en balaanname (over de grond) veel te zwak zijn!

Ook is hij nu fit, maar het is maar afwachten voor hoelang, de kans is groot dat hij een tik krijgt op de training tegen zijn dikke teen en hij is weer een maand afwezig, Ik wil hiermee zeggen dat hij vreselijk blessure gevoelig is!

26 juli 2011 om 23:26

Ik hoop dat Janko dit seizoen 30 intikkertjes maakt

Voor de zoveelste keer: Janko is geen meevoetballende spits, maar een afmaker. Twente moet zorgen dat ze zo diep op de helft van de tegenstander blijven voetballen dat hij zich alleen maar voor het doel in de strijd hoeft te gooien.

Hebben ze nu gelijk CL of moeten ze nog een voorronde hierna.
Deze ronde overleven ze wel denk ik.

26 juli 2011 om 22:54

Ze moeten nog een wedstrijd tegen vaslui.

Daarna komt er de laatste ronde voordat men CL bereikt heeft. Als ze tegen vaslui doorgaan zijn ze al wel zeker van EL.

26 juli 2011 om 23:29

kom op heb je in een ei gezeten de laatste tijd. Dit is overal gecommuniceerd, alleen al als je de moeite neemt de reacties hierboven door te nemen had je deze vraag niet hoeven stellen en anderen hoeven te vervelen.

Ik heb de wedstrijd gezien, FC Twente domineerde de hele wedstrijd, maar ze hadden wel moeite met een gaatje te vinden in de defensie van de Roemenen. Vaslui was na een kwartier zelfs dichtbij een treffer, maar Adailton (ik weet niet als ik de naam goed spel, maar zo iets in ieder geval) raakte met zijn vrije trap de lat. Na ruim een half uur zette Jarko Twente uit een makkelijk gegeven penalty op 1-0. Na rust verdubbelde Janko de voorsprong door van dichtbij binnen te tikken nadat De Jong de paal geraakt had. Aan de kant van Vaslui schoot Temwanjera (ik weet niet als ik de naam goed spel, maar zo iets in ieder geval) nog rakelings naast.

Dit was een samenvatting van de beste momenten van beide kanten.

Het is dat extra geluk wat Twente wel heeft, maar bijv. Trabzonspor niet. Twente loot een schopploeg genaamd Vaslui, maar Trabzonspor loot EL halve-finalist Benfica. Dat extra geluk heb je wel nodig om wat punten te winnen voor je land, dat is zeker. Maar goed, verwacht dat Twente zeker Europees voetbal zal hebben.

26 juli 2011 om 22:56

Ach, de vorige keren moesten ze tegen Arsenal en Lissabon, statistisch niet meer dan normaal dat je dan ook een keer een wat zwakkere broeder loot. De Turken hebben in die seizoenen weer wat meer mazzel ermee gehad en de puntjes gepakt.

26 juli 2011 om 23:13

Oh ja? Vorig seizoen was het anders een drama voor de Turkse voetbal, alleen Besiktas kwam een ronde verder na de groepsfase en ging daar hard onderuit tegen Dynamo Kyiv. De rest blunderde daarvoor op de meest merkwaardige manier tegen Young Boys/paok en Karpaty Lviv. De jaar daarvoor kwamen Fenerbahçe en Galatasaray maar tot de ronde na de groepsfase, uitgeschakeld door Lille door de doelpunt in de 85ste minuut en Atletico Madrid door de doelpunt in de 90ste minuut.

Nee, ook toen ontbrak het beetje geluk. De Turkse clubs hebben na de kwartfinale Champions League voetbal van Fenerbahçe 4 jaar terug niets bijzonders meer laten zien.

26 juli 2011 om 23:25

Ja, maar vorig seizoen kwalificeerde Twente zich dan ook direct voor de CL.

Ik doelde op de twee seizoenen hiervoor.

26 juli 2011 om 23:40

Twee seizoenen hiervoor was het ook slecht met het Turkse voetbal. Fenerbahçe behaalde 0 punten in de groepsfase van de Champions League tegen clubs als Arsenal, Porto en Dynamo Kyiv. Dat was een slecht seizoen onder Aragones waar Fenerbahçe uiteindelijk 4e eindigde in de competitie. Galatasaray kwam in de kwartfinale van de Europa League tegen Bordeaux, maar verloor eveneens 2-3. Besiktas was zelfs een ronde eerder uitgeknikkerd.

Pas de jaar daarvoor kwam Fenerbahçe tot de kwartfinale van de Champions League, met overwinningen op Inter (1-0 w, 3-0 v) PSV (2-0 w, 0-0 g) en Cska Moskou (3-1 w, 2-2 g) in de groepsfase. Hierna de verbazingwekkende wedstrijd tegen Sevilla (uit en thuis 3-2 voor beide, penalty's wint Fener) en wint daarna nog eens thuis van Chelsea (2-1) in de kwartfinale. Toch verliest het nog uit (2-0) en is Fener uitgeschakeld. Dat is een noemenswaardige prestatie, daarna niet meer.

Ik wacht nog altijd op een dag dat Fenerbahçe minstens net zo stabiel is als Porto in Europa. Dat zou geweldig zijn, daar hebben ze het geld in ieder geval wel voor alleen moet het nog iets beter geïnvesteerd worden.

27 juli 2011 om 00:13

Maar jij had het over het missen van geluk in de kwalificatie voorronde. Daar doel ik dan ook op. Als je dan de CL ingaat dan weet je uiteraard dat je als Fenerbahçe zijnde in de poule altijd sowieso twee sterken hebt. Dat heeft niet zo heel veel meer van doen met geluk maar simpelweg met de plaatsing die afhankelijk is van je eigen bekwaamheid.

Porto was nou ook niet altijd zo stabiel als het de laatste jaren is hoor. Reken er maar op dat het in Spanje en Portugal straks ook wel weer wat minder gaat want die kunnen niet met geld omgaan.

Als je het geld maar niet ' investeert ' in het omkopen van andere clubs. Geld is niet alles, visie en beleid is veel belangrijker. Hoewel het nu minder is heeft Ajax destijds de successen ook behaald met in verhouding (minder dan) de helft van de begroting van diens opponenten.

27 juli 2011 om 08:40

Met alle respect, maar je let niet op.

In 06-07 loot Fener --> Inter, PSV en Cska.
In 07-08 loot Fener --> Arsenal, Porto en Kyiv.

Er zit wel degelijk 'geluk' hier, want de poule met PSV is gewoon makkelijker.

Porto investeert haar geld juist goed, moet je zien wat voor talenten ze naar voren hebben gebracht! Hulk, Falcao en Varela. Stuk voor stuk kampioenen, ze wonnen de Champions League onder Mourinho en de Europa League vorig seizoen onder Villas-boas. Daarnaast zijn ze ieder jaar wel tot aan de kwartfinale van de Champions League aanwezig, dat noem ik pas stabiel! Ze hebben andere goede voetballers als Helder Postiga en Lisandro Lopez ook gehad!

Ik kan begrijpen waar die laatste alinea vandaan komt, gezien de vele speculaties maar ik geloof weer dat Fenerbahçe onschuldig is, maar goed. Visie en beleid is belangrijker, als sportclub zijnde is Fenerbahçe dicht aan de wereldtop, want het heeft met volleybal de Wereldkampioenschap voor clubs gewonnen en is tweede geworden in de Euro League (champions League) ook met basketbal is het een heel eind geworden, alleen met voetbal moet het nog iets beter.

28 juli 2011 om 00:55

Hoezo? In dat jaar had PSV een reeks neergezet waar het steeds heel ver kwam in de Champions League. Dus gewoon sterk was. Zit geen geluk in, puur bekwaamheid op dat moment. Twee sterken, zo ook dat jaar.

Ik doel met Porto over een wat langere periode. De tijd dat Porto niets voorstelde heb ik ook wel meegemaakt.

Met alle respect, dat jij als Fenerbahçe fan gelooft dat ze onschuldig zijn, niet heel erg verbazend.

Als ik jouw retoriek moet geloven dan heeft PSV diens successen ook mede te danken aan Pieter Van der Hoogenband. Wat een rare gedachtengang.

26 juli 2011 om 22:57

Twente overwinterde in de CL vorig jaar en moet toch 3e voorronde spelen

Dat is pas raar ... met wat 'geluk ' loot Twente hierna Bayern , tja het is maar wat je geluk noemt

26 juli 2011 om 23:15

Als Trabzonspor wint van Benfica, kan het nog altijd een grootmacht als Arsenal of Bayern loten net als Twente. Het geluk van Twente hier is dat ze Europees voetbal 99% binnen hebben, maar dat Trabzonspor tegen Benfica hier bij lange na niet verzekerd van is. Het zit er dik in dat Benfica gewoon wint van Trabzonspor, waardoor Trabzonspor nog altijd een voorronde moet spelen om in de groepsfase van de Europa League te komen. Dit is dus wat ik bedoelde.

26 juli 2011 om 23:04

Je hebt gelijk, maar aan de andere kant had Twente vandaag ook wat spelers kwijt kunnen raken met blessures. Zo heeft elk nadeel zijn voordeel en vice versa.

26 juli 2011 om 23:17

Vind ik niet echt kloppen, want Trabzonspor kan morgen én verliezen én spelers kwijtraken aan blessures. Dat is pas hard en nadelig! Het is voetbal waar je ook ietsjes geluk moet hebben met de tegenstander die je loot. Jammer voor het Turkse voetbal en Trabzonspor, Champions League lijkt een wonder.

26 juli 2011 om 23:36

Nee, maar ik ging alleen maar in op jouw opmerking dat Twente zo gunstig geloot had, maar het nadelige effect was dat de spelers heel veel moesten incasseren vandaag. Het staat buiten keif dat Trabzonspor geen geluk heeft gehad bij de loting.

26 juli 2011 om 23:30

dat is het voordeel als je geplaatst bent, Trabzonspor heeft nog nooit wat gepresteerd in Europa, en Twente wel. Daardoor heeft Twente een beschermde status en Trabzonspor niet!

26 juli 2011 om 23:46

Dat slaat natuurlijk nergens op. Zoals hierboven is aangegeven, heeft Twente hiervoor Arsenal en Lissabon geloot. Iets bijzonders heeft Twente niet gepresteerd in Europa. Om nog een versterkende voorbeeld te geven:

Fenerbahçe zat in 2006-2007 in een groepsfase met Inter, PSV en Cska Moskou.

Fenerbahçe zat in 2007-2008 in een groepsfase met Arsenal, Porto en Dynamo Kyiv.

In 2006-2007 kwam Fener nog knap in de kwartfinale tegenover Chelsea (thuis 2-1 winst, uit 2-0 verlies)

in 2007-2008 kreeg het een zeer sterke groepsfase ondanks het geweldige prestatie van het jaar daarvoor, Fenerbahçe eindigde met 0 punten (wat overigens algemeen een dramatisch seizoen was, ook in de competitie voor Fener)

Dus ook al presteer je wat in Europa, dat betekent niet dat je het jaar daarop gunstig zal loten. Daar heb je geen garantie op.

26 juli 2011 om 23:57

Dit slaat wel ergens op. Als je in die Poule geen punten pakt stijg je nooit. In die jaren dat Twente werd uitgeschakkeld gingen ze door in de Europa league met overwintering als gevolg ( dit betekend dus dat je veel punten hebt gepakt) Aangezien je coefficient over de laatste 5 jaar geldt is het logisch dat Fener in die jaren ook niet geplaatst was. Daarna hebben ze het aardig gedaan waardoor ze nu een wat hogere coefficient hebben, al brokkelt die weer snel af na het debacle van vorig jaar tegen het ongeplaatse Paok, en met de dreigende uitsluiting van europees voetbal. Dit zal betekenen dat als Fener zich na de promotie naar de hoogste liga volgend jaar weer geen europees voetbal speelt en zo kan je over een aantal jaar weer overnieuw beginnen. Dit is ook waarom gencler, Bursaspor en Trabzonspor zo weinig kans maken om ook nog na Augustus europees voetbal te spelen.

26 juli 2011 om 23:51

Geluk? Zijn prestaties uit het verleden tegenwoordig geluk?
Trabzonspor heeft nog nooit wat gepresteert en mag daarom aantreden tegen Benfica. Twente doet al jaren keurig mee in Europa en mag derhalve tegen een 'makkelijke' tegenstander beginnen.

edit: leuk dat je naar prestaties van het jaar ervoor gaat maar er wordt (imo terecht) gekeken naar de prestaties in de afgelopen 5 jaar.

27 juli 2011 om 08:48

Prestaties in het verleden zijn zeker geluk, want nogmaals, ook toen moest je ietwat geluk hebben en de minst mogelijke tegenstander krijgen tussen de topclubs. Net als Fener die na de groepsfase in 06-07' een topclub had kunnen loten, maar Sevilla loot en won. Hiermee bereik je het kwartfinale, toch nog 'geluk' om Sevilla te loten en geen Barcelona. Dit soort scenario's beleven andere clubs ook, anders had Schalke nooit de halve finale van de Champions League kunnen bereiken afgelopen seizoen. Twente heeft dus ook toen geluk gehad in de loting, nu zitten ze onofficieel wat hoger. Voetbal is een dosis geluk, met een heldere gedachte weet jij het ook.

27 juli 2011 om 09:15

Onzin natuurlijk, via deze redenatie kan je alles in de wereld geluk gaan noemen. Daarnaast wijk je van je eigen begin onderwerp af. Het verschil in kwaliteit tussen Benfica en Vaslui heeft momenteel niks met loting te maken maar gewoon met de ranking (hoewel je uiteraard liever Luik loot dan Benfica, maar dat heeft dan weer niks met Twente of Vaslui te maken).
Of Twente al dan niet gelukkig ooit aan die ranking is gekomen is gewoon het rechtpraten van iets wat ontzettend krom is.
En om het toch weer terug krom te praten: als (veelal) ongeplaatst team heeft Twente in de afgelopen jaren geloot tegen onder andere Arsenal, Manc, Psg, Sporting Portugal, Schalke, Fener, Inter, Tottenham, Werder, Rubin, Zenit, Villarreal. Lijkt me weinig sprake van geluk maar meer van kunde...

Ik vond Twente niet geweldig spelen. Natuurlijk hebben ze terecht gewonnen maar het was verre van fantastisch. Ik snap dat iedereen blij is en dat het spel gecamoufleert word maar ond het saai en ze speelde vaak alleen maar lange ballen. Slorig van achteruit in de passing en ik vind dat Wisgerhof gewoon te kort komt. Waarom haalt Twente geen vervanger voor hem? Berghuis heeft zich wel goed laten zien, Ola John speele redelijk maar was veel aan het echo'en. Ik voorspeel een lastige uitwedstrijd maar dat Twente wel door gaat, is ook mooi en goed. Alleen moeten ze er daarna wel staan want zoals ze vandaag spelen gaan ze het zeker niet redden.

Verder moet je niet vergeten dat je dan tegen ploegen als Lyon, Bayern munchen en Lyon kan loten en dat zijn allemaal tegenstanders die Twente met gemak zullen verslaan, wat natuurlijk geen schande is.

27 juli 2011 om 12:01

Waarom Twente geen vervanger haalt voor Wisgerhof? Omdat jouw mening dat hij tekort komt niet breed gedragen wordt. Het is absoluut geen wondervoetballer, maar is een zeer nuttige kracht om de onrustige Douglas te ondersteunen. Daarbij is de vervanger al lang in huis in de vorm van Bengtsson. Dat spelbeeld, ach Twente had dan ook niet de beschikking over Rosales, Tiendalli, W. Janssen, Chadli, Ruiz en Landzaat.

Lyon zal Twente met gemak verslaan? Volgens mij behaalde PSV afgelopen seizoen nog een overwinning en gelijkspel tegen de Franse kampioen. Denk je dan dat Twente, dat op haar beurt PSV de baas was (2 keer winst, 1 keer gelijk), zondermeer genadeloos onderuit gaat tegen een vergelijkbare tegenstander? Weinig kans.

27 juli 2011 om 12:43

Lyon gaat zeker makkelijk fc Twente verslaan. Psv had inderdaad van Lill gewonnen maar dat was ook omdat ze met het tweede elftal spelen. Sorry maar je bent goe din overdrijven. Fc Twente heeft twee keer gewonnen van Psv, gefeliciteerd!~hoe voelt dat nou, om van een echte topclub te winnen?

Ik voorspel dat Lyon heel simpel van fc Twente gaat winnen dit omdat Lyon op bijna elke plek een betere speler heeft staan. Zal me niks verbazan dat je dat weer gat ontkennen maar ik hou me aan de feiten, zal jij ook eens moeten gaan doen.

27 juli 2011 om 14:55

@psv_expert
Ik zou niet weten hoe het voelt om van een echte topclub te winnen, Twente verliest helaas nog steeds van tegenstanders als Arsenal en Inter. Winnen tegen PSV voelt niet zo heel speciaal, het begint te wennen.

''ik hou me aan de feiten, zal jij ook eens moeten gaan doen''
Waar houd ik me niet aan de feiten dan? Feit 1: Twente heeft afgelopen seizoen 3 keer gespeeld tegen PSV en bovengenoemde resultaten behaald. Feit 2: PSV heeft gespeeld tegen Lille en bovenstaande resulaten behaald. Op basis daarvan meen ik een goed onderbouwde conclusie te kunnen trekken. Dat jij die niet deelt is dan jammer.
Overigens ben jij degene die met subjectieve argumenten, en dus niet met feiten, aan komt zetten (''omdat Lyon op bijna elke plek een betere speler heeft staan''). Op basis waarvan verklaar je dit tot feit?

Als Nederlander en Ajaxied zijnde ben ik blij voor het Nederlands voetbal met dit resultaat..!

Ik moet zeggen dat de tegenstander wel heel slecht is, wat dat betreft had FC Twente veel zwaarder kunnen loten t.o.v. deze tegenstander. Hopen dat ze in Roemenie niet overdondert worden, wat ik niet denk.

Volgende ronde wordt qua tegenstanders een lastige opgave. Ik denk dat FC Twente niet sterk genoeg is om in het hoofdtoernooi te komen. Ik weet dat het pas de 1e wedstrijd van het seizoen is maar al met al vond ik de tegenstander zeer zwak, en FC Twente degelijk.

26 juli 2011 om 22:57

Ik kan me overigens nog goed herinneren dat bijvoorbeeld Ajax heel veel moeite had met de 'kleintjes' en zich zelfs niet kwalificeerde. Je moet het toch wel doen. Zeker in het begin van een seizoen is het erg lastig om dit soort wedstrijden te moeten spelen, en zeker nu met het drama van het stadion.

Hoeveel ik hoop dat twente volgend jaar CL speelt heb ik er een hard hoofd in, de tegenstanders van de volgende ronde zijn echt van een behoorlijk niveau. Bayern Arsenal Udinese Lyon Villareal en ga zo verder hun zijn echt een klasse beter als twente.

26 juli 2011 om 23:00

First things first, eerst dit halen en dan verder kijken. Voetbal is juist zo mooi omdat het alle kanten op kan. Je hebt altijd een kans.

Een revanche op Villareal zou wel mooi zijn. Het scheelt wel dat we als Eredivisie zijnde mogen verliezen en die clubs moeten winnen. Dat is een groot voordeel.

Gefeliciteerd Tukkers. De 8 miljoen die we bij een uitschakeling van Twente krijgen kan me gestolen worden. Zie liever 2 Nederlandse clubs in de CL dit seizoen. Die 8 miljoen moeten we maar verdienen door de groepsfase te overleven.

26 juli 2011 om 23:00

Zo zie ik het ook

Het gaat om voetbal toch?
Twente en Ajax zijn beide finacieel gezond dus wat maakt het uit

Zakelijk gespeelt, niet te veel risico's genomen en 2 keer gescoort.
Had liever ook een 3e gezien, maar dat zat er helaas niet in.
Ook fijn dat Co Adriaanse de jeugdspelers een kans heeft gegeven. Denk dat hij dit seizoen aangesloten jeugdspelers veel speeltijd zal geven.

Degelijke overwinnen va nFC Twente. Toch goed het koppie erbij gehouden toen het nodig was nadat er een paar grove overtredingen gemaakt werden. Nu afmaken in Roemenie en hopen op een gunstige loting

het is toch zo dat wanneer twente de play-offs haalt 2.1 miljoen ontvangt? en als je de groepsfase haalt dan krijg je een bedrag van rond de 6 miljoen......? klopt het wat ik zeg?

26 juli 2011 om 23:08

volgens mij niet. Als twente doorgaat. Zijn ze zeker van EL. Daar krijgt je 1 of 2 miljoen sowieso. Bereik je de CL dan krijg je een bedrag van 8 - 10 miljoen dacht ik. Als twente er niet in slaagt om de CL te bereiken dan hoeft ajax de uitzendrechten van de CL niet te delen met twente.

Het kan ook zijn dat ajax dan iets anders niet hoeft te delen met twente.

26 juli 2011 om 23:16

Klopt, als Twente geen CL speelt gaat de marketing poule voor Nederland in zijn geheel naar Ajax, anders moeten ze deze verdelen via een verdeelsleutel.

Tevens geldt dat Twente in de EL waarschijnlijk meer punten haalt dan in de CL en dat is in het voordeel van alle Nederlandse ploegen.

Voor Twente is het economisch uiteraard veel beter om de CL te halen. Overigens gun ik ze dat ook best, immers verleden jaar was het andersom en heeft Ajax Twente geld gekost.

26 juli 2011 om 23:17

Nee je krijgt 16 miljoen startgeld
Als Twente zich plaatst krijgen ze beide 8 miljoen
Als Twente zich niet plaatst krijgt Ajax alles , dus 16 miljoen

zowel Kiev ( en dat ziet er goed uit) als Panathinaikos als Benfica moeten er uit wil Twente geplaatst zijn in de volgende ronde en zo Arsenal, Bayern, Villareal en Lyon ontlopen! Dus laten we hopen op Luik en OB!

ik lees hier de hele tijd dat twente als ze doorkomen de volgende teams kan loten Lyon/bayern/arsenal/villareal maar welke teams kunnen ze nog meer loten? Met andere woorden is het mogelijk om gunstiger te loten voor twente? En zoja welke teams zoals? Alvast bedankt!

26 juli 2011 om 23:14

Veel gunstiger kan twente niet loten. De kans dat Twente cl voetbalt is niet heel groot.

27 juli 2011 om 00:06

Dynamo Kiev heeft de 1e wedstrijd thuis al verloren van Rubin Kazan. Als Benfica en Panathinaikos ook verliezen (wat ik dus heel erg hoop) ontlopen ze dus de grootmachten en is de kans wat groter dat Twente zich gaat plaatsen voor de CL.

26 juli 2011 om 23:56

Naast deze vier wordt het iemand uit het rijtje Benfica/kiev/pana (als Benfica wint dan Benfica, anders Kiev als die wel doorgaan, anders Pana als die doorgaan).
Als alle 3 deze teams verliezen dan ontloopt Twenten Lyon/bayern/arsenal/villareal aangezien ze dan zelf geplaatst zijn, niet erg waarschijnlijk.

Voor een team die op zoveel 'vertrouwde' posities andere spelers had, heeft twente het naar behoren gedaan. Voldoende gepresteerd, maar ook voldoende verbeterpunten. Al met al voor een eerste wedstrijd van het seizoen een prima resultaat, al is het moeilijk inschatten hoe goed de tegenstander daadwerkelijk was.

Mooi dat Leugers goed speelde , ik heb hem toen in Eindhoven live aan het werk gezien tegen Lens en toen was het toen echt helemaal niets , gaf Lens veel te veel ruimte en kwam zo onzeker over.

Het was misschien een van zijn eerste wedstrijden in het 1e maar zulke fouten hoor je niet te maken als je in het 1e van Twente speelt , toen was ook wel duidelijk dat het geen back was , iedereen weet dat een Lens op snelheid is dat hij dan niet te verdedigen is dus dat je er dicht op moet staan , niet helemaal bovenop zijn lip want dan draait hij 1x en dan is hij weg maar ook niet teveel ruimte laten want dan zie je iedere keer zijn hielen.

Redelijke wedstrijd van Twente. Het was aanvallend, en dat was goed, alleen er waren nog te weinig kansen. Dat moet dan nog wel beter. Ik heb afgelopen keren gezegd dat ik Berghuis niet geweldig vond, en dat vind ik nog steeds niet. Dit is echt geen Europese tegenstander van formaat, verre daarvan. Berghuis speelde aardig mee ja, maar gaf niet veel bruikbare voorzetten, en had ook niet veel gelukte acties. Nu zeg ik niet dat hij gelijk de sterren van de hemel moet spelen, hij is immers nog jong, maar ik heb ook niet het idee dat dit een heel groot talent is.

Ola John vond ik stukken dreigender, had meer acties die ook lukten. Die waren dan nog niet zo effectief, maar het was al beter dan Berghuis. Bajrami vind ik helemaal niks, die kunnen ze weer terugsturen naar de beloften van mij part.

Maar een aardige wedstrijd van Twente om mee te beginnen, het zal nog beter moeten, maar het seizoen is pas net begonnen. Ze staan er niet slecht voor.

26 juli 2011 om 23:54

Ik vond twente juist niet aanvallend. Ze hadden veel meer balbezit en hadden meestal controle maar ze hebben bijna geen kansen gecreëerd. We moeten niet doen alsof Vaslui een goede ploeg is. Het is een slechte ploeg die de beste kansen heeft gehad in de wedstrijd. Volgende week als Twente op volle sterkte kan spelen zal het geen probleem moeten zijn. Wat wel duidelijk is geworden is dat de vervangers van de basisspelers niet van een hoog niveau zijn.

Dit was toch niet zo moeilijk?

Naja Twente heeft in iedergeval de winst binnen en hoop als ajacied zijnde dat ze door gaan naar de cl, als Kiev o.z.d door gaat kunnen zedaar ook tegen loten dus er is nog hoop
Mocht Twente de cl halen dan heeft nl er min.4punten bij en Ajax en Twente weer 8miljoen waardoor ze financieel ijzersterk kunnen worden en dan bijv. Een ruiz of een vertonghen zijnde 1 à 2 jaar langer te behouden door ze n hoge salaris te bieden en kans maken op kwart cl of Miss zelfs meer alles kan met deze 2coaches die aanvallend voetbal willen spelen

Kiev verliest wel van Rubin Kazan, dat maken ze nooit meer goed.
Panathinaikos zie ik ook nog wel verliezen van Odense Bk.
Alleen Benfica gaat denk ik het probleem worden voor Twente. Zij gaan namelijk echt niet verliezen van Trabzonspor. Dit gaat betekenen dat Twente niet geplaatst is en gaat spelen tegen of:
- Bayern Munchen
- Arsenal
- Ol Lyon
- Villareal
- Benfica
Je zou dan het beste kunnen loten tegen Benfica of Olympique Lyon.

Na een aarzelende en gewoon niet goede start kreeg Twente het spel steeds beter onder controle.
Vond ze over de hele wedstrijd perioden echt goed voetballen, vooral het snelle positie spel op het middenveld viel op. Brama was daar de grote man, die voordurend openingen en kansen naar voren toe vond en creéerde.

Ja, en dat met zoveel invallers....
Twente lijkt beter te gaan voetballen dan vorig seizoen, in ieder geval meer naar voren gericht.
Dat belooft veel voor de competitie.

Ben Ajax-man, maar wel blij met wat ik zag. Zeker in deze moeilijke tijden na het stadion drama, echt een opsteker voor ze.
Dit is een heel lastige tegenstander hoor, voetballend echt niet slecht, bovendien hebben ze meerdere kansen gehad. Als die vrije trap op de kruising erin was gegaan, had je een heel andere wedstrijd gekregen.
Dus, Twente, een heel goede uitgangspositie voor de return. Maar weet dat het daar kan spoken.
Als je ziet en hoort hoe ze tekeer gingen tegen de ploeg, in het veld, bij wissels en na afloop in de kleedkamer, dan weet je dat ze als 'gekken' daar gaan proberen de zaken om te draaien.

Voor gisteren volle complimenten, heb met plezier gekeken.
Ajax zal zich richting zaterdag heel goed mentaal moeten voorbereiden, want Twente is tot meer in staat dan vorig seizoen. Het voetbal is sneller en aanvallender.
Berghuis is een mooi en nog pril talent, het geweld werd hem al snel wat te veel.

Zie uit naar de wedstrijd om de Cruyff-bokaal. Kan heel mooi worden.

Ik vond Vaslui best een heel aardig elftal hebben. Qua naam is Vaslui geen aansprekende tegenstander maar op het veld hadden ze best een aardig elftal met de nodige ervaring. Wesley is een gevaarlijke jongen, die Adailton was, ondanks of misschien wel door zijn 34 jaar, vaak gevaarlijk en Sanmartean zorgde met zijn snelheid en acties ook continu voor gevaar. Voor de rest was het meer kracht waarmee Vaslui speelde maar ik verwacht dat deze club in de Nederlandse eredivisie zeker in het linkerrijtje zou spelen. (vooor hoever je dat kunt beoordelen) Voor Vaslui was dit de wedstrijd uit de geschiedenis he....die hebben hier weken naartoe gewerkt. (zo beweren ze zelf)
Ik vind daarom dat Twente het, zonder al die afwezigen, heel erg goed heeft gedaan. Hopen dat Chadli en Janssen er volgende week weer bij zijn (ruiz reken ik niet mee want ik verwacht dat hij niet speelde vanwege de transferperikelen) en dan moet het helemaal goedkomen. Benieuwd of deze jonge jongens ook in de eredivisie met regelmaat gaan spelen. John, Berghuis en Vogelzang deden het goed en in Rendla zie ik ook wel iets. Talent is er genoeg, benieuwd of dat er dit jaar uitkomt.

Ik heb de wedstrijd helaas niet gezien maar ik vind de score wat aan de matige kant tegen een voor mij onbekende ploeg.
Is 2-0 genoeg voor de return ?

Goede uitgangspositie voor Twente!

@ voetbalzone: hoop dat ze volgend jaar 3 juli wel in vorm zijn....

Leuk voor de fans van FCT en de mensen die liever 2 dan 1 nederlandse ploegen in cl zien spelen!

Verder hoop ik dat ze zich gewoon kwalificeren voor EL, maar niet de CL groepsfase!
En dan mag echt iederen mag er van vinden wat hij wil, maar ik zie liever dat ''mijn'' clubje 16 mil krijgt ipv 8!

En ik denk dat diep in het hart van de meeste fans, hun dit ook zouden hopen als dit voor hun club zou zijn!

We zijn een nieuwe weg ingeslagen, gaan hopelijk een mooi jaar tegemoet en met een beetje geluk halen we de knock out fase van de CL, en worden we gewoon net als vorig jaar 1e in de competitie!

Tegen Vaslui kwam Twente amper in de problemen, wat ik op voorhand ook wel verwachtte. 2-0 had ik van te voren voor getekend dus ik ben dik tevreden! In Roemenië moet Twente geen gekke dingen gaan doen en ze gaan door naar de play-off ronde.

Tegen Vaslui deden de ''grote'' jongens van Twente niet eens mee (chadli, Ruiz, W. Janssen)! En dan nog met een veredeld B-team winnen, want zo mag je het elftal van gisteren wel noemen denk ik. Dit is toch een mooi resultaat!

Prima resultaat tegen een bijzonder vervelende tegenstander. Ik vond Brama, Leugers, Bajrami en Douglas de uitblinkers. Met Ruiz, Janssen en Chadli erbij in het elftal kan dit team nog 30% beter en moet het bij de beste 2 kunnen eindigen denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren