Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente frustreert Ajax: ‘Ik denk dat onze overwinning wel verdiend is’

Laatste update:

FC Twente hield de rijen zaterdag uitstekend gesloten tegen Ajax en sloeg zelf via een strafschop toe in de blessuretijd: 1-0. Aanvoerder Stefan Thesker vindt de overwinning verdiend. "Onverwacht? Je denkt niet dat je zeker wint van Ajax", geeft hij aan.

/

"We hadden een plan en dat was goed vandaag. We wilden gewoon goed verdedigen met de linies dicht bij elkaar, rustig aan de bal en goed counteren. Dat hebben we de eerste helft twee keer goed gedaan en de tweede helft ook", looft de Duitser zijn ploeg in gesprek met FOX Sports. Thesker zag dat Twente 'twee of drie' goede kansen kreeg tegen Ajax.

"En dan heb je ook een beetje geluk nodig. Ik denk dat het wel verdiend is. We hadden dit seizoen al eerder wedstrijden waarbij we misschien meer hadden verdiend, en nu zit het een keer mee. Daar ben ik echt blij mee", concludeert de mandekker, die met Twente de eerste overwinning boekt sinds de 0-2 zege op Go Ahead Eagles op 22 oktober.

Verdiende FC Twente de overwinning?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax mistte eigenlijk Vd.Beek en Nouri in deze wedstrijd. Creatieve spelers die de buitenspelers kunnen inspelen als zij diep gaan of een combinatie kunnen aangaan met de spits om vervolgens een andere speler weer een schietkans te geven door middel van een steekpass.
En Overmars heeft trouwens wat werk te doen in de winterstop want de backs en de vleugelspelers zijn pure middelmaat op Tete na. Maar Veltman, Sinkgraven, Dijks, Traore, El Ghazi, Younes en Cerny zijn niet goed genoeg.

11 december 2016 om 23:03

Sorry maar die buitenspelers kunnen er gewoon geen donder van. El Ghazi die kan er echt geen reet van en Younnes die is goed in de zaal, scoort ook veels te weinig. Nouri zal best een talent zijn, maar waar jullie het vandaan halen dat hij dit Ajax nu al naar grotere hoogte gaat brengen is me een raadsel. Ziyech speelde wat minder en Dolberg zat aardig in de tang bij Bijen. Dat zijn de 2 spelers waar Ajax het van moet hebben.

Weet niet of het terecht is dat ze gewonnen hebben. Dom moment van Viergever helpt ze aan de overwinning

11 december 2016 om 22:12

De bal slaat hij weg om een vrije schiet kans te voorkomen. Dus niet helemaal terecht wat jij zegt.

Lijkt me ook natuurlijk. Als je meer scoort dan de tegenstander ben je gewoon de terechte winnaar.

11 december 2016 om 20:58

En met dit statement kunnen alle nabeschouwingen linea recta de prullenbak in ...

11 december 2016 om 21:00

Nee, want met een nabeschouwing analyseer je de wedstrijd. Daarin wijs je aan wat er goed en fout gaat. Niet of de winnaar de terechte winnaar is.

11 december 2016 om 21:03

hahah echt niet. Soms zit de arbitrage er naast met bepaalde beslissingen en worden ploegen keihard genaaid

12 december 2016 om 12:12

Gelukkig gister niet.

11 december 2016 om 21:30

Eens, verdiend of onverdiend bestaat niet tenzij het gaat om scheidsrechtelijkedwalingen. Maar als een team aanspraak had op de overwinning het beste spel speelde en het spel maakte was Ajax dat.

Niet dat het Twente kwalijk te nemen is, ze weten dat ze minder zijn dus zakken ze terug. Het is de schuld van Ajax dat ze dat niet afstrafde.

12 december 2016 om 09:19

Want Ajax had o zo veel uitgespeelde kansen? 1e helft was Ajax zeker niet beter, 2e helft waren ze soms beter ja maar er kwam gewoon niets uit er is geen fatsoenlijke kans geweest voor Ajax.

Natuurlijk is het terecht. Ajax heeft niet echt superkansen gehad. Dat komt ook omdat Twente fel en geconcentreerd verdedigde. Heel knap. Je hoeft niet per se meer balbezit te hebben of aanvallend het overwicht te hebben om verdiend te winnen. Als je heel goed verdedigt kan dat genoeg zijn.

Verdiend zou ik het niet willen noemen. Ondanks dat Ajax slecht speelde vond ik ze beter dan Twente. Twente heeft op het laatst gewoon geluk met de domme actie van Viergever, anders hadden ze zeker niet gewonnen

11 december 2016 om 21:01

Wat was er precies beter aan het spel van Ajax dan?

11 december 2016 om 21:09

Twente heeft alleen maar voor hun eigen goal gehangen. Ajax was dominanter. Wat Ajax uiteindelijk nekte was de slordigheid waarmee ze speelden. Als ze iets preciezer waren geweest, hadden ze deze wedstrijd gewonnen. Aangezien ze dat niet waren en twente hard gewerkt heeft, had ik een gelijkspel ook nog wel verdiend gevonden. Maar een overwinning voor Twente zou ik niet per se verdiend noemen.

11 december 2016 om 21:26

Voor je goal hangen is een tactiek. Het is een keuze. En het werkte want Ajax creëerde weinig. Ze gokten op een uitval en dat lukte. Ajax was alleen dominant omdat twente dat wilde. Welkom in de wereld van het moderne voetbal

11 december 2016 om 21:31

Zonder de domme actie van Viergever had deze tactiek ook geen overwinning opgeleverd. Ik wil alleen aangeven dat ik deze overwinning verdiend noemen wat overdreven vind. Dat wil niet direct zeggen dat ik t onverdiend vind. Daar zit voor mijn gevoel nog wel wat tussen.

11 december 2016 om 21:36

Maar die domme actie was er wel en viergever hoort bij het team.

11 december 2016 om 22:24

Ja maar dat maakt een overwinning niet verdiend. Twente verdiende een gelijkspel. De overwinning was een bonus. Maar qua spelbeeld natuurlijk niet verdiend.

11 december 2016 om 22:51

Spelbeeld bepaalt niet wie er verdient te winnen. Wat een achterhaalde gedachte.

12 december 2016 om 06:25

Zonder die domme actie van Viergever had Ede de bal waarschijnlijk tegen de touwen geknalt

12 december 2016 om 09:19

Ik snap wel wat ze bedoelen. Ajax was dominanter en had meer balbezit. Daardoor krijg je als kijker het gevoel dat Ajax beter is. Echter werd er vrij weinig met dit balbezit gedaan en vond ik Ajax zeker niet beter.

Enige waar ik van baalde als Twente fan waren die, keer op keer terugkerende, kaatsballetjes achterin die telkens bijna fataal waren. Op een gegeven moment moet je als speler in zien dat je met bepaalde balletjes je medespelers in de problemen brengt en dus de bal een ram naar voren moet geven.

12 december 2016 om 10:50

Ik bedoel met de domme actie van Viergever het falen om die bal weg te trappen en niet de handsbal

11 december 2016 om 21:13

@marliprins, ik vond Ajax niet echt beter dan FC Twente. De Amsterdammers hadden daarentegen wel meer balbezit dan de Tukkers. Maar tot echt uitgespeelde kansen leidde dat nauwelijks. Als je vaker scoort dan je tegenstander ben je de terechte winnaar. Toch?

11 december 2016 om 21:21

Ik wil ook niet beweren dat Ajax het verdiende om te winnen. Ik vind alleen zeggen dat het een verdiende overwinning is niet helemaal op zijn plaats in deze situatie, maar dat is mijn mening. Ik denk dat een gelijkspel gezien de slordigheid van Ajax en het harde werken/verdedigen van Twente verdiend was geweest.

12 december 2016 om 00:19

Ajax kan dan wel meer balbezit hebben gehad, maar niet uitsluitend op de helft van Twente. In de tweede helft de eerste vijf minuten en het laatste kwartier waren ze drukkend, verder alleen maar breedte getik. Geen echte kans gehad, Twente was in de eerste helft veel gevaarlijker voor het Ajax doel dan andersom. Balbezit op eigen helft is het makkelijkste wat er is, maar daar win je geen wedstrijden mee. De eerste helft was daarom in het voordeel van Twente. En in de tweede helft waren ook de beste kansen nog voor Twente.

Ik denk dat een 0-0 een betere afspiegeling van de verhoudingen op het veld geweest was. FC Twente heeft gewoon heel gedisciplineerd gespeeld en op basis daarvan de overwinning gepakt, maar het was niet dat ze de betere ploeg waren of zo. Ook niet dat Ajax echt aanspraak op de overwinning mocht maken. Veel de bal, maar geen uitgespeelde kansen. Enkel wat gevaar bij spelhervattingen.

Iedereen die zegt dat Twente verdiend gewonnen heeft, heeft dus echt de ballen verstand van voetbal...
Want met 9 man verdedigen en loeren op het ene kansje is ook echt voetbal... Not

11 december 2016 om 21:16

Hier klinkt wat frustratie in door. Twentie heeft nog niet 1/5 van de begroting van Ajax en doen wat ze kunnen. Als het allemaal zo pover is, moet Ajax maar een oplossing verzinnen. Zo liggen de verhoudingen in het NL voetballandschap tegenwoordig.

11 december 2016 om 22:36

Mee eens. Ajax heeft geprobeerd te winnen en Twente om niet te verliezen. Vaak win je dan zo'n wedstrijd als verdedigende ploeg. Je krijgt altijd wel een kansje. Verdient was het natuurlijk niet. Een gelijkspel wel, want Ajax was onmachtig. Zelfs had Bosz geen vertrouwen in zijn wisselspelers en dat vind ik best raar. Zo zie je maar weer dat een Traore nodig gemist wordt. El Ghazi geen ene keer echt een goede voorzet zien geven die op een koppie of been komt van een Ajaxspeler. Dolberg niet gezien vandaag. Younes was weer zoals de laatste weken de meest dreigende man met een fantastisch slecht schot. Verdediging die de bal maar van links naar rechts bleven spelen. Hopende dat Twente heel moe zou worden. Twente die allang blij zou zijn met de 0-0 en geef ze eens ongelijk. Die spelen toch nergens voor dit seizoen en de komende seizoenen.

Als een Italiaanse ploeg zo speelt wordt'ie beschuldigd van laf, verdedigend "catenaccio" voetbal.
Als een Nederlandse ploeg zo speelt tegen Ajax, heet het "rustig, goed gegroepeerd, afwachtend voetbal met allert zijn op de kansen". Nederland op zijn smalst. Stomme fout van Viergever, maar terecht winnen van Twente, dat is een heel ander verhaal.

11 december 2016 om 23:06

Nee dit was hun tactiek. Het spel van Twente was zo bedoeld.

11 december 2016 om 23:13

Als jullie winnen dan heet het ajax zet twente met de rug tegen de muur. Bij verlies de zogenaamde bus. Wat een zielig verhaal. Lijkt Peter Bosz wel na de tijd die ook zonder lange neus probeert te beweren dat ze uiteraard de bovenliggende partij waren. Geen kans gecreëerd en dan dat durven zeggen. Onbegrijpelijk.

Nou ja verdiend niet. Pakt wat gelukkig uit. Gelijkspel leek me meer op zijn plek. Met balbezit win je geen wedstrijden. Ajax zet veel druk naar voren, we worden ook naar achter gedrukt. Indien ajax of psv dan punten laat liggen, heet dat de bus parkeren. Winnen ze dan komt het door het aanvallende spel. Beetje sneu om te horen na de tijd.

Viergever laten opbouwen slim! Weet totaal niet wat die in balbezit moet doen...

Grappig dat men nog steeds de conclusie trekt dat de ploeg met het meeste balbezit ook de bovenliggende partij is. Volgens mij gaat een wedstrijd om winnen of verliezen en maakt het niet uit of je de bal 90 % in de ploeg houdt, als de tegenstander meer doelpunten maakt ben je altijd de onderliggende partij. Maar ja het is Ajax en dat geilt alleen maar op balbezit , maar daar wordt je geen kampioen mee.

12 december 2016 om 09:43

In ieder geval wel 4 jaar op rij dus wat je zegt klopt niet. En als jij de bal hebt kan de tegenstander niet scoren wijsneus. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je met de bal doet.

Meestal scoort Ajax net op tijd tegen dit soort tegenstanders waardoor ze genoodzaakt zijn om druk te gaan zetten. Helaas was een dood moment gisteren voldoende.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren