Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Omniworld heet met ingang van komend seizoen Almere City FC

Laatste update:

FC Omniworld gaat vanaf komend seizoen Almere City FC heten. De club uit Flevoland kwam eerder op de proppen met AFC Almere City, maar die naam werd door de fans verworpen omdat deze te veel zou lijken op die van buurman AFC Ajax.

Het alternatief Almere City FC werd wel goedgekeurd en vrijdag gaf ook de KNVB officieel toestemming om de naam van de club te veranderen. Dat houdt in dat FC Omniworld vanaf het seizoen 2010/11 door het leven zal gaan onder de nieuwe naam.

FC Omniworld is sinds 2005 actief in het betaalde voetbal. De ploeg van coach Henk Wisman staat momenteel dertiende en kan het seizoen betrekkelijk rustig uitspelen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beter dat ze AFC hebben weggelaten, scheelt weer rellen en doormidden gebroken seizoenskaarten

9 april 2010 om 19:29

Ik had liever gewoon ''zwarte Schapen Almere'' gehad zoals het voorheen heette.

De naam Zwarte Schapen is historisch gezien prachtig en loopt paralel aan de ontwikkeling van Almere. Zwarte Schapen is een voormalige ambitieuze Amsterdamse (amateur)voetbalclub die zich halverwege de jaren negentig heeft gevestigd in Almere. Om onverklaarbare reden zagen de bestuurders het genoodzaakt om deze naam te veranderen naar fc Omniworld. De club heeft dezelfde route bewandeld als 2/3 van de Almeerse bevolking. Een groep mensen die ook zijn roots in Amsterdam heeft liggen. Het overgrote deel van de Almeerders is in Amsterdam geboren.

Almere is met bijna 200.000 inwoners één van de grote steden van het land en zal over een aantal jaar de 5e stad van Nederland worden met 350.000 inwoners. Groter dan bijvoorbeeld Nijmegen, Arnhem, Tilburg, Maastricht, Groningen, Eindhoven.

Deze stad in flevoland is toch een beetje het buitenbeetje van alle Nederlandse steden. Je hoeft maar te zeggen dat je uit Almere komt en alle cynisten maaien je neer. De wanklank die deze stad oproept in Nederland is kenmerkend(zeker na de gemeenteraadswinst van de pvv).
Almere is toch het lelijke eendje onder de grote steden. Dat zeg ik uit alle eerlijkheid als ex-amsterdammer en huidig-almeerder. De clubnaam ''zwarte Schapen'' zou niet alleen de historie van de club dekken, maar is ook juist nu, met de actualiteit van vandaag, uiterst passend. Overigens ben ik puur Ajacied en heb ik niks met Omniworld net als bijna alle Almeerders. Ik ken amper mensen die de club überhaupt volgen, maar dat is weer een ander probleem voor de toekomst.

9 april 2010 om 19:40

Zweeterige, dan heb je niet zo goed opgelet. Het eerste plan was ook om met de naam Zwarte Schapen door te gaan, maar dit mocht niet van de Knvb omdat dit teveel vragen/wanklanken zou kunnen oproepen (met name van de, met alle respect, gekleure bevolking in Nederland), zoals dat gezeik met die Zwarte Pieten...

9 april 2010 om 19:48

Dat is mij dan totaal ontgaan. Ik heb weer vernomen dat de club de naam ''zwarte schapen'' internationaal niet goed genoeg vond klinken. Laf van de knvb om dit af te keuren. Ik zie geen verband tussen Zwarte Schapen en gekleurde Nederlanders. Nu heeft de voetbalbond er gewoon zelf een issue van gemaakt. Die tijd van rascistische wanklanken jegens gekleurde mensen zijn we in Nederland dacht ik allang gepasseerd. Heel erg jammer.

9 april 2010 om 22:30

Het heeft nog in alle Almeerse dagbladen gestaan

10 april 2010 om 02:33

Eigenlijk belachelijk toch, dat zulke namen niet eens meer mogen omdat mensen er meteen een 'rasistisch' label op plakken. Alsof er ook maar iemand aan zou denken om die naam bewust en met dat doel zo te veranderen. Als dit het geval zou zijn dan mogen de Blackburn Rovers ook meteen hun naam veranderen, om maar te zwijgen over alle amateurclubs waar het woordje 'zwart' of 'wit' in voorkomt.

10 april 2010 om 09:39

fanvanpsv

Ik vind dat je gelijk hebt, bijzonder triest om deze naam niet goed te keuren. Ik vind het ook belachelijk dat sommige mensen zich druk kunnen maken om negerzoenen, jodenkoeken of blanke vla. Triest!

Vind het jammer dat ''city'' erachter staat. Maar goed, ik kan het niet bepalen

9 april 2010 om 18:13

Nee, en Omniworld zelf ook niet, want Almere FC lijkt teveel op FC Almere die al ingebruik is door een amateur club die voorheen (tot vorig seizoen) SV Almere heete... De bastards!

9 april 2010 om 18:28

Klopt. Almere is meer een dorp dan een city
Maar goed, ben benieuwd of de samenwerking met Ajax nog wat gaat opleveren. Alleen een naamsverandering is niet voldoende.

9 april 2010 om 18:50

ja maar Almere Village FC klinkt zo raar

9 april 2010 om 19:01

Almere een dorp? Volgens mij is dat een stad.

9 april 2010 om 19:09

Een grote stad. Groter dan Arnhem, Nijmegen, Deventer, Doetinchem, Leeuwarden etc. Wonen bijna 200.000 mensen en over tien jaar 350.000 dus City is wel gepast.

het lijkt net een club uit Groot Britanie met zo'n naam met City en Fc.
ik vind het btw wel onnodig dat ze een andere naam hebben gekozen ik zie het nut er niet van in.

9 april 2010 om 18:13

Het heeft, zoals alles, met commercie te maken. Net zoals bijvoorbeeld TOP Oss in FC Oss is veranderd.

9 april 2010 om 18:15

Dan moet jij je even verdiepen in de historie van Omniworld. Het was namelijk de bedoeling om hier een Omni club van te maken (basketball en Volleyball speelden op Eredivisie niveau maar gingen failliet), maar door gezeur met de gemeente om geld hebben zij gekozen om uit de omni-club te stappen en op eigen houtje verder te gaan. En achteraf gezien was dit een juiste keuze alleen moest men nog van de naam af zien te komen, wat nu dus helemaal gelukt is...

9 april 2010 om 18:18

De historie was mij bekend.
Veranderingen in namen hebben echter vaak een ander doeleind dan hetgeen wat bij FC Omniworld het geval is. Ik heb mijn conclusies dus te snel getrokken.

Zonder city staat het een stuk beter.

9 april 2010 om 21:55

Dat gaat lastig, want (net zoals hierboven door Analyse gezegd) er is al een club FC Almere en Almere FC lijkt daar te veel op.

Het wil niet echt lukken in Almere om een pakkende naam te kiezen. Omniworld was natuurlijk al niet serieus, maar goed een kleine verbetering, maar dat ene woordje City erin... Nee... Wie is er verantwoordelijk voor dit ene woordje, want het moet wel gaan om prestige, anders kies je niet het woord City in je naam. Grootheidswaanzin. Snel failliet of degraderen.

FC Almere was mooier geweest... Dit is zo... 'wannabe'.

9 april 2010 om 18:14

Waarom is het zo wannebe dan? Ze zijn de snelst groeiende stad en dus een grote city. Niks ergs aan

9 april 2010 om 18:26

Football Club Almere City... Als je dan toch alles wilt vertalen, vertaal Almere dan ook naar het Engels. (niet dat mogelijk is.) Wat is er mis met VV Almere, SV Almere-stad of iets dergelijks. Maar goed, er zijn nog slechtere namen (zoals Analyse aanduidt :P)

9 april 2010 om 18:29

VV Almere en SV Almere lijken weer teveel op FC Almere (waarvan de naam voorheen SV Almere was), en dat mag niet van de Knvb. Blijf toch een keer up to date of lees reacties voor je post...

9 april 2010 om 18:30

Erg dat alles zo op de engelse toer moet. Alsof er wat mis is met het nederlandse. De ene club wordt afgebrand omdat ze te duits zouden zijn, de andere club gaat dan lekker op de engelse toer.
Maar goed, we zullen komend seizoen zien wat de resultaten en het aantal toeschouwers bij Almere zijn.

9 april 2010 om 19:45

Omdat het een Engelse naam is. En een Nederlandse club

Typerend trouwens dat je een groen randje krijgt,voor je nietszeggende opmerking

Een City is een Stad in Nederland, waar we allemaal wonen

9 april 2010 om 19:53

Ow dus mijn mening telt niet. Weet ik het even meijer

9 april 2010 om 21:56

Leer reacties lezen! FC Almere is al bezet..

Haha City, wat een dramatisch lelijke naam.

9 april 2010 om 18:16

Ja man, zo dramatisch, vind Go Ahead Eagles een nog lelijkere Engelse naam, maar je hoort er niemand over

9 april 2010 om 19:11

Haha idd, ik ben benieuwd hoeveel mensen er over de naam Go Ahead Eagles zijn gevallen destijds bij de oprichting.

9 april 2010 om 22:44

Dat Eagles is er pas veel later achter geplakt, op voorspraak van Barry Hughes.

Daarnaast kijk eens in het amateurvoetbal, hoeveel clubs hebben niet Boys in de naam of Quick?
Dat gezeur over Engelse namen is dus niet helemaal terecht, al moet ik ook toegeven dat Almere City niet lekker klinkt.

Doet echt denken aan een Engelse club 'almere City Fc'

Haha wat lelijk dat City. Waarom in godsnaam een Engels woord aan je naam toevoegen. Kun je net zo goed kiezen voor Stadt of ville.
FC Flevoland leek me wel wat opzich.

9 april 2010 om 18:17

Ja precies, waarom zou je dat doen, want in Deventer hebben zij een volledig Nederlandse naam en daar hoor je ook geen slechte geluiden over toch?

9 april 2010 om 21:40

Ja, FC Felvoland is toch wel beter dan krijg je ook gelijk wat meer supporters en hoef je niet voor 'maar' 900 supporters te spelen.

9 april 2010 om 22:02

Ja, ik zie mensen uit Nagele al helemaal naar Almere rijden voor een potje voetbal. Doe toch ff normaal man! Een club moet groeien en zo ook de supportersschare...

Haha

ik wil niet weten wat voor ideeen er in de prullenbak zijn verdwenen.
wilde de heren die dit hebben bedacht vroeg naar huis ofzo.

Zowiezo waarom dan niet gewoon stad Erachter, klinkt beter en wordt je niet over de grensen uitgelachen.

9 april 2010 om 18:18

Omdat Almere uit 4 stadsdelen bestaat (haven, Stad, Buiten en Hout), en daarmee zou je impliceren alleen voor Almere-stad uit te komen terwijl zij juist de hele stad en eigenlijk de hele provincie erbij willen betrekken...

9 april 2010 om 18:44

Wist niet dat stad een stadsdeel was anders stopte ik bij de eerste alinia. Wilde gewoon duidelijk dat ik "city" 3 keer niets vindt!

Dat FC Almere in gebruik is kan, dan ga je misschien wat anders verzinnen, maar toch geen city.. alsjeblieft zeg, willen wij graag buitenlands lijken. Eerst Sporting Limburg, nu weer Almere City.

Vind het helemaal niks zo een engelstalige naam.

9 april 2010 om 18:21

FC is ook engels?

9 april 2010 om 18:22

Sorry, verkeerde reactie beantwoord

9 april 2010 om 18:28

FC vind ik ook niks. Gelukkig is Feyenoord lekker oerhollands

9 april 2010 om 18:32

behalve het "you'll never walk alone". Ook triest dat een engels lied het officieuze clublied moet zijn. ben benieuwd of Almere nu ook engelse liedjes gaat krijgen.

9 april 2010 om 18:36

en de y in plaats van ij is zeker niet gedaan omdat feyenoord europees ging spelen in de jaren 60?

tis beter dan omniworld en beter dan afc maar daar is dan alles mee gezegd.
al moet ik wel erkennen dat ze flink beperkt zijn door de amateurclub.
fusie misschien een optie?

9 april 2010 om 18:41

Dat was al geopperd toen ik nog bij Omniworld speelde, maar Sv/fc Almere wou dat toen niet, en die hebben gelijk want ze spelen elk jaar beter en willen uit eindelijk zelf ook 1e/hoofdklasse spelen en de amateurtak van Omniworld gaat echt slecht, dus ja...

9 april 2010 om 18:41

De IJ is idd door de Y vervangen omdat de buitenlanders het anders niet uit hun bek konden krijgen.

9 april 2010 om 18:44

fc kan ook staan voor fusie club...

maar goed heeft hier nu niets mee te maken

ik vind de naam te moeilijk... en dan niet omdat ik het niet kan schrijven ofzo... maar ik houd ervan als nederladse clubs makkelijke namen hebben, past er beter bij, de graafschap ( prachtig toch) vvv, sc heerenveen etc.

9 april 2010 om 18:50

dan zou juist een fusie mooi zijn toch?
de amateurclub van feyenoord heet sc feijenoord en doet het ook goed.

9 april 2010 om 18:54

ook de amateurclub wordt tegenwoordig als sc Feyenoord of Feyenoord AV geschreven

9 april 2010 om 19:00

ah ok, toen ik nog bij excelsior speelde in de jeugd was het nog sc feijenoord. maar hoe dan ook, zo een combinatie zou wel kunnen lijkt me.

Waarom moet een nederlandse club een Engelse naam.
Slaat echt nergens op vind ik.
Almere City FC kom op zeg. Doe gewoon FC Almere net als FC Utrecht en Groningen. of SC Almere net als Heerenveen.

9 april 2010 om 18:35

Ga jij je dan ook verdiepen in hun situatie voor je wat negatiefs gaat posten?

9 april 2010 om 22:01

Net zoals Analyse zegt, verdiep je in de situatie, maar nu herhaal ik het eigenlijk

Maar heb je ooit gehoord van Go Ahead Eagles?

ben blij hiermee met deze actie nu is alle rust terug en kunnen we hopelijk wat leuks laten zien tegen de graafschap ik ben er bij vanavond . hopen dat het ligt aan blijft

9 april 2010 om 23:06

en nu moet jij weer een nieuwe naam verzinnen . want omniboy is volgend jaar passè. wat gaat het worden ? Cityboy ?

wat zijn jullie lekker respectloos, heb een respect het is een club die in de jupiler league speelt en de naam mag je toch zelf bepalen. wat maakt het mij nou uit of de club Almere City FC heet.

Echt jammer.

Tegenwoordig worden alle namen zo standaard. Clubs gaan in plaats van FC Omniworld Almere City FC heten of Top Oss wordt FC Oss. Stadions hadden de naam als Highbury maar moesten veranderd worden voor de commerciele naam Emirates Stadion, 't Zuiderpark wat elke Hagenees zijn hart deed smelten heeft tegenwoordig niet eens een naam. ADO Den Haag stadion wordt het genoemd. De al schaarse fans pleiten voor de naam : Aad Mansveldstadion, maar dat wil het bestuur niet. Zo jammer allemaal, want wie geniet er niet van de trappen in de Koel, van de bijnaam Theatre of Dreams of een stadion vernoemd daar een held : Santiago Bernabéu !

9 april 2010 om 18:48

de lange leegte, het kasteel, de vijverberg, en nog een aantal klinkt toch als muziek in de oren i.p.v. mitsubischi stadion enzo:s.

helemaal mee eens alles krijgt een te standaard naam, en de orginaleteit is tegenwoordig ver te zoeken, de graafschap moet in 2014 nieuw stadion hebben, ik hoop echt dat het een geweldige naam krijgt wat met de graafschap te maken heeft en niet met de sponsor...of de naam van een superboeren ster zoals guus hiddink, om maar iets te noemen

ach het zal wel gewoon even wennen zijn
alsof iedereen bij ajax meteen dacht van wow ja vette naam
beetje makkelijk het hier af te gaan zeiken
en tja city, het klinkt wel erg engels (is t ook ja weet ik ok wel) voor een nederlandse club ja, mja je went er vanzelf aan
vind het beter als omniworld iig

Een stuk beter dan FC Omniworld! En wat is het probleem nou met City? De wereld wordt steeds internationaler en de Engelse taal wordt ook in Nederland steeds belangrijker, al zal Nederlands altijd blijven. De redenen dat FC Almere of SV Almere niet kunnen staan hierboven al uitgelegd en Almere-stad zou betekenen dat maar 1 stadsdeel vertegenwoordigd is, dan is dit een veel beter alternatief.

Greetings from England, where I live!

9 april 2010 om 20:24

Go Ahead Eagles is dat toevallig niet engels??

9 april 2010 om 22:04

Jij snapt het tenminste. Goede research gedaan of gewoon de posts voor je gelezen

9 april 2010 om 22:11

Research, de gene die hier de touwtkes in handen hebben zouden eens moeten optreden tegen het onnodig engels gebruiken. Ik kan Tsjechisch,duits en Spaans als ik iedereen darmee ga vervelen word ik geboycot en net als Turks dat sommige gebruik(t) en. Tijd voor actie tegen dat nutteloze Engelse in onze taal.

Over de naam Almere City heb ik dan ook niet heel veel mee op. Mensen denken dat het hip is, maar bij deze; ze slaan de plank mis in Almere, maargoed dat doen ze daar al jaren.

Leuke naam, beter dan Omniworld. Almere City dat klinkt wel professioneel.

9 april 2010 om 19:00

kweet nie, dat city vind ik nog niet zo lekker klinken. allemaal te engels. iig wel beter als omniworld, dat klinkt als een kinderpretparkje... Ze hadden gewoon FC Almere moeten doen, net zoals bij FC Twente of FC Utrecht.

9 april 2010 om 21:37

Sorry hoor maar volgens mij is al minstens 50x gezegt dat die naam niet beschikbaar was.

9 april 2010 om 22:05

En is FC (football Club) niet engels dan?

Zometeen krijg het stadion ook een nieuwe naam..
City of Almere Stadium !

Wat een onzin... dat,dat te veel op AFC Ajax zou lijken, zijn ze G*k?
Ik vind dat ten eerste almere niet eens op ajax lijkt en dat AFC ervoor maakt toch geen flikker uit?
Dat is echter hetzelfde als ik zeg dat AFC Almere city op te veel op Wigan Athletic lijkt.
Ik vind het trouwens ook onzin dat de fans zoveel invloed hebben dat ze AFC afkeuren dat bepaald het bestuur toch en niet de fans.

9 april 2010 om 19:29

Amsterdam Football Club Ajax
Almere Football Club Almere City

That makes a lot of sence he...
En zonder supporters is een club nergens dus vind het best normaal dat die invloed hebben.

9 april 2010 om 20:23

Alsof Go Ahead Eagles niet engels is..

9 april 2010 om 19:32

de supporters zijn de club

Hoe vaak gaan we dit nog verkondigen op deze website, wat een nieuws zeg

Alsof Omniworld een mooie naam was. Heel makkelijk om een naam af te zeiken. Maar kom anders eens zelf met een originele naam. Zoals ik!

Ik zou het FF noemen. Naar Football Flevoland!

VC Almere was mooier geweest.
Ook lekker orgineel, niemand in Nederland heeft VC voor z''n naam staan.
Voetbalclub Almere.
:-)

9 april 2010 om 22:04

Niemand? VC staat in Nederland veelal voor Volleyball Club...

Waarom de naam van deze club wijzigen. De nieuwe naam is niets mooier dan Omniworld

Maar het zal wel weer gaan om de gemeente Almere. Die steekt natuurlijk veel subsidie in de club en wil er iets voor terug zien

Jammer, want die ouderwetse namen vind ik toch veel mooier

9 april 2010 om 22:09

Nee, het heeft niks te maken met de gemeente Almere. Het gaat om het omni-project (voetbal, basketbal, volleybal). 2 van de 3 verenigingen zijn failliet, dus wilde het voetbal, FC Omniworld eruit stappen en moesten ze dus een nieuwe naam hebben om helemaal de banden met het hele omni gedoe af te snijden.

En om nog even terug te komen op de gemeente en dat ze er wat terug voor willen zien, dan moet je zijn bij de gemeente Enschede, die zoals je weet de naam van Twente willen veranderen in FC Twente Enschede :s

9 april 2010 om 22:35

Kimi, je zit in de goede richting maar nog niet helemaal.

Het jaar dat Omniworld betaald voetbal ging spelen raakten de andere 2 verenigingen faillier. Daarvoor waren ze al uit het omni-project gestapt vanwege de oneerlijk verdeling van de subsidie en de gemeente trok basketball en volleyball voor (kijk naar onze nieuwe topsporthal waar alleen Nederlands Bball en volleyball team nog gebruik van maken) en Omniworld kreeg geen nieuw stadion etc etc etc.

Zij gingen verder op eigen houtje (toen nog hoofdklasser) en treeden op eigen kracht toe tot het betaalde voetbal en elk jaar hebben zij betere prestaties. En wat nu? Wonder boven wonder ziet de gemeente ook opeens brood in betaald voetbal in Almere, maar ze kunnen wat mij betreft door hun eerdere houding lekker door de sh*t zakken...

9 april 2010 om 22:44

Maar volgens mij heb ik vorig jaar nog in de Almere Vandaag gelezen dat toen echt de stekker uit Omniworld Volleybal ging en het jaar daarvoor uit het basketbal

Voordeeltje dat ik in Almere woon

En over de gemeente heb je gelijk. Eerst afhoudend zijn en als het goed loopt mee willen doen..

Almere City uit Almere-stad, die bestuurders snappen er echt geen hout van. Vroeger heette ze De Zwarte Scjhapen. Dat was pas een mooie naam. Dit is een slecht aftreksel van een engelse onderbond club.

9 april 2010 om 22:09

De Zwarte Schapen is afgekeurd door de Knvb..

Ik snap niet dat de supporters hun oude naam terug willen : Zwarte Schapen.
Ik vind dat helemaal niet passen bij een club in het betaalde voetbal hoor je RTL 7 het al zeggen Zwarte Schapen op 1-0 voorsprong ? Xd
V.v. Almere vind ik veel beter klinken en Almere City vind ik zelf ook beter dan Zwarte Schapen maar dat is mijn mening.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren