Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Groningen krijgt met laat doelpunt loon naar werken

Laatste update:

FC Groningen en FC Twente hebben de punten woensdag gedeeld. Renato Tapia kopte de bezoekers uit Enschede op voorsprong en zes minuten voor tijd maakte Michael de Leeuw gelijk: 1-1. Groningen heeft nu slechts twee van de laatste 21 thuisduels in de Eredivisie verloren en Twente won slechts twee van de laatste elf wedstrijden op vreemde bodem in competitieverband.

/

Groningen won slechts één van de laatste vijftien competitiewedstrijden tegen Twente en kwam woensdag dus opnieuw niet tot een zegepraal in de eigen Euroborg. Het team van Erwin van de Looi hoopte zich te herstellen van de Johan Cruijff Schaal-nederlaag tegen PSV en speelde in de eerste helft beter, maar keek bij rust wel tegen een achterstand aan. Tapia kwam bij een hoekschop van Hakim Ziyech bij de eerste paal en kopte prachtig binnen: 0-1. Vijf van de zes Eredivisie-doelpunten die Tapia maakte, werden voorbereid door aanvoerder Ziyech.

Hoewel beide teams in de beginfase fanatiek de aanval zochten, was de thuisploeg duidelijk de bovenliggende partij en kwam het doelgevaar ook van De Trots van het Noorden. Bryan Linssen zag een schot worden geblokt en een poging worden gepakt door Nick Marsman, terwijl verdediger Abel Tamata met een voorzet De Leeuw net niet kon bereiken. Twente kreeg behoudens de goal eigenlijk niet één grote mogelijkheid voor rust en ontsnapte na een half uur opnieuw aan een tegentreffer.

/

Jarchinio Antonio kwam na een pass van Simon Tibbling oog in oog te staan met Marsman, maar de keeper redde met één hand. Door Tapia’s treffer in de 42e minuut ging Twente met een 0-1 voorsprong de rust in en die verdedigde men in het tweede bedrijf lange tijd met succes. Het team van trainer Alfred Schreuder speelde georganiseerd en gedisciplineerd, terwijl Groningen ondanks aanvallende intenties niet echt gevaarlijk kon worden. Rond het uur gingen de noorderlingen bovendien steeds slordiger en ongeduldiger spelen.

Twintig minuten voor tijd werd Groningen weer eens gevaarlijk: Marsman redde tot twee keer toe op een inzet van Hans Hateboer. Aan de andere kant had invaller Shadrach Eghan het duel op slot kunnen gooien na een corner van Ziyech, maar vanaf vijf meter kopte hij naast. De tijd begon te dringen voor Groningen en zes minuten voor tijd werd het dan toch nog gelijk: Danny Hoesen snoepte Jelle van der Heyden de bal af en bediende Michael de Leeuw, die het leer in de korte hoek kon schuiven. Tapia viel bij Twente overigens nog geblesseerd uit.

Een terecht gelijkspel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Groningen had uiteraard meer verdiend vandaag, maar ik vind het toch best bijzonder dat er nog zoveel voetballend vermogen in FC Twente zit, ondanks de enorme jas die ze deze zomer uit moesten doen. Al had Ziyech het vandaag niet.
Nog een scorende spits erbij (kan iemand wat vertellen over Otailan?) en Twente moet toch top 6 kunnen halen.

12 augustus 2015 om 20:28

Ik , als Twente fan, vond het eerlijk gezegd een schandalige vertoning. We roepen al heel lang dat we de resultaten niet zo boeiend vinden , maar dat we graag leuk voetbal zien . En de eerste pot van het seizoen laat je dit zien . Weer teleurgesteld.

12 augustus 2015 om 20:29

Verwachtte je dat we Groningen van de mat zouden spelen? Ik heb genoten van het alles geven voor de overwinning

12 augustus 2015 om 20:32

Organisatorisch stond het prima, naar mijn mening. Dat Groningen er met zulk opportunistisch spel opklapt vertekend het beeld, hoeveel uitgespeelde Groningen kansen heb je gezien?

12 augustus 2015 om 20:33

@fct4ever Daar gaat het denk ik niet om. Het gaat erom dat wanneer je zulke mooie technische spelers hebt, zo weinig doet om te winnen. Alleen maar beetje lopen tegenhouden. Ga nou verdorie gewoon eens lekker voetbballen. Wissel Corona- Eghan veeeeeeel te laat.

12 augustus 2015 om 20:34

Een uitwedstrijd speel je ook niet om het publiek te maken. Dan speel je om de punten mee te nemen naar huis.

Het was in aanvallend opzicht niet best, maar wat wil je als er 3 middenvelders voorin staan ipv aanvallers. Wacht nou eerst maar wat wedstrijden af als Corona en Olaitan voorin staan.

12 augustus 2015 om 20:36

aanvallend mis je gewoon te veel, de manier waarop er gestreden is en verdedigend geeft vertrouwen.

12 augustus 2015 om 20:37

Nee zeker niet, maar het gaat mij om de intentie. Ik ben blij dat het verdedigend goed staat, maar man wat was het voetbal pover. Terwijl er ontzettend veel voetballend vermogen in zit. En misschien denk ik dan teveel met een voetbalhart ,maar guiteriez, ziyech en tapia kunnen zulke mooie dingen laten zien en dat zie je dan totaal niet terug.

12 augustus 2015 om 20:43

@kringelingen ... daar zit ook mijn frustratie.. zulke pareltjes, juweeltjes en dan gaan we gvd... 80 minuten lopen verdedigen... Loon Naar Angst.. gewoon lekker laten voetballen die gasten. Dat kunnen ze het best.

12 augustus 2015 om 21:10

Ik, als Twente fan, kijk zeer tevreden terug op deze wedstrijd. Zonder echte spits zeer organitorisch goed gespeeld. Groningen is een zeer goede ploeg, waar weinig ploegen zullen winnen. Met een aanspeelpunt voorin, durf ik te stellen dat we om plaats 2 tm 5 gaan spelen.

12 augustus 2015 om 21:55

@taalbers je vergeet even voor het gemak dat Twente zonder aanvallers speelde en dan word het heel raar en anders voetballen.
Ik vond het ook niet om aan te zien maar verder stond het goed.
Was alleen vandaag toch begonnen met een kleine aanval want Schreuder heeft ook nog een Cabral die de voorbereiding wel goed speelde.
En dan een Corrona erbij was het een heel andere pot geworden.
Maar met 7 middenvelders kan je weinig aanvallend voetbal brengen.

12 augustus 2015 om 22:10

Genoeg, Groningen had er 4 moeten maken vandaag.

12 augustus 2015 om 22:15

Misschien had Groningen er wel 4 moeten maken, maar eerlijk is eerlijk: Marsman keepte een puike pot!

12 augustus 2015 om 20:33

De goede technische spelers zijn er nog dus zo gek is het niet. Groningen heeft het helaas laten liggen

12 augustus 2015 om 20:35

jammer van die tegengoal, hele wedstrijd met hangen en wurgen gaat het goed en dat valt nog die goal na een rotfout. twente is veel spelers kwijtgeraakt, maar dat was veelal middelmaat. castagnios lachman fernandez david engelaar kusk breukers miyach voegden niks toe. het talent ould chick is jammer maar aan de andere kant als je als blaag van 17 al met een hoger salaris gaat eisen dan kun je beter vertrekken. otailan lijkt op het eerste oog beter dan castagnios, die goal die hij maakte tegen schalke gaf vertrouwen want die afwerking miste castagnios juist. is verder afwachten hoe goed hij werkelijk is, verder even kijken hoe agyepong is en dan kan twente idd naar een top 6 kijken.

We moeten erg blij zijn met Uvini en Katsikas. Ook Marsman keepte een goede pot. Jammer dat door een fout het 1-1 wordt.

12 augustus 2015 om 21:57

Nou normaal heb ik geen hoge pet van hem op maar vandaag vond hem met kop en schouders de beste aan Twentse zijde.
Wat heeft die man een wereld partij gekeept zeg.

Groningen verdiende meer. Twente krijgt een lastig seizoen denk ik. Botteghin morgen Feyenoorder voor 2,4 miljoen?

12 augustus 2015 om 20:36

Hoop het van harte!

12 augustus 2015 om 20:41

denk pas na de wedstrijd van zondag maar zit er wel in, volgens mijn laatste berichten

Belachelijk slecht spel van Twente. Heel veel balverlies en heel weinig balbezit, het was puur tegenhouden. Het verdedigen ging dan wel weer goed maar het spel was niet om aan te zien, aanvallend helemaal niks kunnen brengen en we mogen van geluk spreken dat het bij 1-1 is gebleven. Hopelijk gaat het beter wanneer Olaitan meedoet en Corona weer 90 minuten speelt, anders zie ik het toch somber in dit seizoen.

12 augustus 2015 om 20:28

Had echt goede hoop, maar ben bang dat het weer een lang seizoen gaat worden. Pfff leek weer nergens naar

12 augustus 2015 om 21:58

Kom op Wandering ook jij als voetbalman moet ook weten dat je zonder aanvallers geen spel kan maken.
Met 7 middenvelders word het geen leuk voetbal.

12 augustus 2015 om 20:29

Niet mee eens, er zit genoeg voetbal in maar het kan nergens naartoe voorin. Volgens mij heb je een spits nodig en Corona terug en dan ziet de wereld er een stuk rooskleuriger uit

12 augustus 2015 om 20:33

Wat Toizzzz zegt.

Je speelde deze wedstrijd wel met 6 middenvelders he. 3 daadwerkelijk op het middenveld en 3 in de voorhoede.
Naar mijn mening ging het al beter lopen met Corona en Holscher voorin. Ik denk dat als er een balvastere spits voorin staat het middenveld ook makkelijker kan aansluiten in de aanval. Eghan is gewoon geen succes daar, en dat is prima, want hij is een middenvelder.

12 augustus 2015 om 20:40

Inderdaad, ik zet net eens naar de lijst van spelers te kijken.... maar in welke opstelling speelde Twente? 4-6-0?

12 augustus 2015 om 20:41

Klopt, Ziyech kon in balbezit ook geen kant op. Wanneer Olaitan en Borven niet kunnen spelen, dan had ik toch echt Oosterwijk erbij genomen om aanvallend ook maar iets te kunnen..

12 augustus 2015 om 20:42

Nee, gewoon 4-3-3

Mokotjo, Guiterrez en Tapia op het middenveld. Ziyech rechtsbuiten, eghan spits en van der Heyden linksbuiten.

12 augustus 2015 om 20:44

ja klopt helemaal, een eghan in de spits is hem gewoon niet, je mist corona olaitan waarmee het er al heel anders uit gaat zien

12 augustus 2015 om 22:00

Idd een Oosterwijk in de spits en Corrona en Cabral ernaast dan was het een veel leuker pot geworden.

We kunnen zeuren op de Eredivisie, maar als neutrale toeschouwer heb ik genoten van dit potje. Leuk voetbal, Twente wat achteruit leunend en Groningen dat steeds maar net niet wist te scoren. Uiteindelijk een verdiende gelijkmaker.

12 augustus 2015 om 20:30

Hou je niet van mooi voetbal dan?

12 augustus 2015 om 20:52

Dat is het punt niet toch?

12 augustus 2015 om 21:15

Vraag mij alleen af waar hij dan van genoten heeft? Van de slechte passes? Ze konden de bal nog geen 30 seconden in de ploeg houden, passes over 10 meter gingen de helft van de tijd fout. Dus als iemand een foutenfestival leuk vindt, dan vraag ik mij af of hij niet van goed voetbal houdt?

12 augustus 2015 om 21:31

Dan zal ik als ik jou was lekker een abonnement op fox sports international nemen en geen eredivisie meer kijken.

Onwijs slecht gespeeld door Twente. Maar goed, wat wil je ook met zoveel middenvelders. Nu hopen dat Olaitan er alsnog bij kan zijn tegen ADO. Katsikas en Uvini hebben wel een hele goede indruk op mij gemaakt. Heerlijke slopers die de bal gewoon wegtrappen. En Marsman keepte een puike wedstrijd!

12 augustus 2015 om 20:31

Groningen had de 3 punten verdiend.

Je ziet dat Schreuder gewoon nog wacht tot zijn elftal compleet is. De complete voorhoede bestond nu uit middenvelders. Eghan had van mij eerder gewisseld mogen worden voor Oosterwijk en ook Holscher had er wel eerder in gemogen.

Mokotjo lijkt het spelletje niet anders gaan spelen na vorig jaar, hoop dat die dus nog vertrekt want hij vertraagt de aanval enorm.

Verder denk ik vooral tevreden zijn met 1 punt. Meer viel er niet te halen, Groningen was beter.

12 augustus 2015 om 20:45

op papier is groningen uit lastig en gezien het spelbeeld mag je blij zijn, echter moeten we toch echt hopen dat het spelbeeld gaat veranderen als de aanvallers erbij zijn anders word het een vreselijk jaar wederom

12 augustus 2015 om 20:47

Tuurlijk gaat het spelbeeld veranderen.

Je speelt niet in Groningen om het publiek te vermaken, maar om punten over de streep te trekken. En dat hebben ze gedaan!

12 augustus 2015 om 21:28

Fctfan

Jij zegt dat Twente dus vandaag "dat" heeft gedaan... Punten verzameld

Laatste keer dat ik voetbal keek was een gelijkspel toch maar echt 1 PUNT waard haha

12 augustus 2015 om 22:27

Goed goed, ja ja je hebt me op een foutje betrapt. ;-)

Ik bedoelde in mijn hoofd dat je uit wedstrijden niet speelt om het publiek te vermaken. Je doel is vooral om punten te pakken. In dit geval heeft Twente dus 1 punt gepakt.

Loon na werken? Dit was een fooi. Groningen had mijn inziens 3 punten verdiend. Leuke pot in ieder geval!

Groningen verdiende zeker de overwinning. Beetje jammer hoe slordig Groningen bij het verdedigen van corners was. Want het had ook 1-2 kunnen zijn. En dat is typerend aangezien Twente alleen bij corners gevaarlijk was.

Lekker met 11 man in de eigen 16 gestaan Twente, 90 minuten lang.

12 augustus 2015 om 20:28

Is ook tactiek! Zeker als het nog niet lekker loopt.

12 augustus 2015 om 20:34

We hadden ook niet echt aanvallers, dan kun je moeilijk een offensieve houding aannemen. Daarnaast wist ook Groningen Twente goed terug te drukken.

12 augustus 2015 om 22:34

We hadden ze wel, maar stelden ze niet op. En dan devalueert je Zyech helaas. Zwakte bod van Schreuder.

12 augustus 2015 om 20:35

Ja had er ook een beetje de pest in. Maar het is Twentes goed recht, en werd ook wel wat afgedwongen. Was voor de wedstrijd leuker geweest als wij Groningen als eerste hadden gescoord. Dan hadden we tenminste een wat opener wedstrijd kunnen zien.....

Gelijkspel zat er dik in. Welk van deze teams gaat hoger eindigen?

12 augustus 2015 om 20:32

Twente. 100 procent. Niet afgaande op deze wedstrijd want dat leek er niet op behalve het verdedigende werk. Wat wil je dan deze pot? Blijkt maar dat er zonder spits niet te voetballen valt. Als olaitan er bij is weet ik zeker dat t beter zal gaan. Dan heb je tenminste ook iets aan ziyech..

12 augustus 2015 om 20:40

100%? Denk dat het eerder 50/50 wordt.

12 augustus 2015 om 20:46

Ga weg man. Veel te smalle selectie. Groningen ook hier 2 klasses beter!

12 augustus 2015 om 20:50

Ja honderd procent. Afgaande op het verdedigende aspect was dat prima vandaag. Ons middenveld was vandaag niet goed, maar iedereen weet dat Twente een super goed middenveld heeft in de eredivisie. Misschien wel de beste na PSV. Vandaag was voetballen bijna onmogelijk zonder spits. Eghan tegen over Botteghin.. k geef je het te doen.. en zo komt direct ziyech ook niet tot zijn recht want die hoort splijtende passes te geven en dat wil met eghan gewoon niet. Met dit materiaal hoort Twente gewoon in de top vijf te eindigen...

Maar goed t was niet al te best vandaag. Groningen was een verdiende winnaar geweest...

12 augustus 2015 om 21:05

Dat van "het beste middenveld" denken ze alleen bij Twente hoor.

Gewoon een aardig middenveld waarbij Ziyech wel eens een leuke uitschieter heeft. Top 5 zit er echt niet in voor Twente dit jaar.

12 augustus 2015 om 21:14

Gelukkig heb jij een glazen bol thuis staan.

12 augustus 2015 om 21:18

Haha. Denk dat een bijvoorbeeld ebicilio bij elke andere eredivisie club in de basis zou staan. En wat te zeggen van guti.. ziyech..tapia en mokotjo .. staan allemaal in de basis bij een psv of ajax.. Misschien alleen mokotjo niet.. maar ook das geen slechte.

12 augustus 2015 om 21:22

Tuurlijk joh,
Ajax met Klaassen, Sinkgraven en Gudelj.
Alleen Ziyech kan als hij een goede dag heeft een verbetering zijn.

12 augustus 2015 om 22:04

Laten we geen ruzie er over maken want een ieder bij Ajax Psv of Feijenoord vind hhun middenveld de beste.
Maar als de aanval compleet is bij Twente dan komt het middenveld beter tot zijn recht en dan wil ik het nog wel eens zien.

12 augustus 2015 om 20:37

Lastige vraag... Maar als wij nog een scorende spits kunnen aantrekken of dat Hoessen gaat opbloeien, dan 100% Fc Groningen!

12 augustus 2015 om 20:43

Vergeet niet dat wij Olaitan hebben. Wanneer hij er is gaat Twente ook niet meer met zoveel middenvelders spelen, en kunnen we 'gewoon' gaan voetballen in tegenstelling tot deze wedstrijd.

12 augustus 2015 om 20:47

als olaitan corona erbij komen, en die aygepom van city een goeie is gaat twente hoger eindigen, al ligt het aan de tactiek van schreuder.

12 augustus 2015 om 21:00

Ik weet niet of je tegen PSV de wedstrijd hebt gezien? Het enigste wat ontbreekt zijn doelpunten, en krijg je die wel wordt het een stuk makkelijker voetballen. Je drukt niet voor niets PSV en Twente zo ver terug. Ook al speelde Twente niet met de sterkste opstelling, ze speelden wel met een hoop verdedigers en middenvelders. Dan zou je toch zeggen dat ze op eigen helft en rond middenlijn heer en meester zouden moeten zijn..?
Ik heb iig goede hoop op een mooi seizoen, het spel ziet er al goed uit..

12 augustus 2015 om 21:09

Vraag me af waarop het positieve mbt Olaitan is gebaseerd.

Heeft sinds zn hartoperatie in 2014 1x gescoord.
Heb ik wel mn twijfels bij of dit de redder van Twente wordt

12 augustus 2015 om 21:44

nee niet gezien, groningen heeft ook goede spelers en het spel ziet er ook goed uit. mooi ook dat ze de beker geworden hebben. spelers als ziyech tapia gutierez corona olaitan(op het eerste oog), dat zijn spelers die een klasse apart zijn en groningen mist, de verdediging van twente is beter als vorig seizoen. Wat ik vandaag nog kon begrijpen en wat het hele vorige seizoen het probleem was, de angsthazen tactiek van schreuder. voetballen kunnen de bovenste spelers als de beste, ze mogen alleen niet aanvallen lijkt het.

12 augustus 2015 om 21:46

hoe hij die goal afwerkte tegen schalke, dat geeft hoop dat het een verbetering is tov castagnios die kans op kans miste. het is zeker nog afwachten maar een beetje afwerken en je kan er al een hele bult maken in de eredivisie, zeker gezien de spelers die achter hem staan.

Twente speelde sterk. Geweldig collectief gezien. Groningen dikverdiend gescoord maar toch heel zuur.

12 augustus 2015 om 20:31

Huh?

12 augustus 2015 om 20:41

Idd huh? Mis het woordje sarcasme onderaan.....

12 augustus 2015 om 20:41

We speelden vol op de verdediging, en dat is goed uitgevoerd. Zo bedoel ik t. En in Groningen ga je niet het spel maken, dat is zelfmoord

Dubbel gevoel, gelukkig niet verloren en helaas niet gewonnen(wat wel verdiend was voor Grunn)
Ik ben bang dat we weer problemen gaan krijgen met het scoren in Groningen.
Verder ben ik zeer tevreden met het spel van ons.

Ben benieuwd waar mijn medesupporters nu zijn, die zeiden dat Twente binnen de top 4 zou eindigen. Verdediging zag er iig goed uit. Je zag dat er 0,0 aanval in het veld stond. Ziyech kan echt niet in de spits en speelde waardeloos. Hopelijk valt de blessure van Tapia mee!

12 augustus 2015 om 20:35

We gaan ook top 4 eindigen

12 augustus 2015 om 20:45

Zowel Twente als Gruningen gaan niet in de top 4 eindigen , hoe jammer ik dit ook vind als Twente fan .
Psv, ajax en feijenoord vechten om plek 1 t/m 3 , Vitesse op plek 4 .
Puur gekeken naar begroting , spelersmateriaal en trainers.
Twente , Az , Groningen Heerenveen en Utrecht vechten om plek 5 t/m 9 .
Utrecht kan nog wel eens verrassen met een hele goede ten Hag.

12 augustus 2015 om 21:17

Vitesse met die huurlingen van 17/18 jaar? Kan me niet voorstellen.

12 augustus 2015 om 21:24

Vitesse op 4? Waar is dat nou weer op gebasseerd. Alle goede spelers zijn weg. Beetje hetzelfde als bij Twente met de nieuwelingen.. afwachten. Ik denk dat Twente in staat is om top 6 te eindigen mits de belangrijke spelers fit blijven en de aanvallers mee kunnen doen. Achterin stond het aardig goed vandaag. Middenvelders zit voetbal genoeg in. Nu hopen dat de aanvallers goals kunnen maken ipv alleen Ziyech.

12 augustus 2015 om 21:30

Beste coach van de eredivisie en met een beetje hulp vanuit UK

12 augustus 2015 om 20:36

Twente is nog steeds niet compleet. Het is gewoon afwachten tot iedereen er bij is. Ik blijf zeggen dat twente 4e word, ik heb psv en feyenoord gezien en dat is ook niet al te best hoor

12 augustus 2015 om 20:49

ajax wel dan? is allemaal pure armoede.

12 augustus 2015 om 22:12

Eindigen gewoon boven Twente. Beter middenveld en aanval + keeper dan Twente

12 augustus 2015 om 20:38

Ik mag toch hopen dat ze straks gewoon 433 gaan spelen als oilatan mee mag doen..met rechts corona en links een hangende middenvelder. Dit sloeg natuurlijk nergens op. En dan mag ook mokotjo eruit en middenveld met tapia guti en ziyech. Verdediging is wel een groot pluspunt tov vorig jaar alleen blijft die schilder een drama.

12 augustus 2015 om 20:43

Ik weet niet hoor, maar concluderen dat de verdediging er goed uit ziet terwijl je met 9-10 spelers verdedigd. Dat is Twentes goed recht hoor. Maar volgens mij kan je dan weinig over de verdediging zeggen. Bij vlagen zag het er niet best uit en had Twente alle geluk....

12 augustus 2015 om 20:50

als je ziet wat die centrale verdedigers opgeruimd hebben vandaag, ook ter avest zat er vaak genoeg tussen. Bengtson en bjelland hadden hier groningen een overwinning geschonken door een dekfout of penalty fout van bengtsson

Onverdiend punt. We stonden met 9 man op het veld als gevolg van de dramatische Eghan en Schilder. Eghan werkt aandoenlijk hard maar hij is gewoon te klein en daardoor volstrekt nutteloos zowel in de spits als op het middenveld. Aan Schilder wil ik maar niet al teveel woorden meer vuilmaken. Antonia was 90 minuten volledig vrij en heeft Schilder alle hoeken van het veld laten zien. Jammer dat juist van der Heijden de fout maakte want hij speelde verdienstelijk. Zyiech eigenlijk onzichtbaar. Het centrale duo is zeer sterk en aar gaan we nog veel plezier aan beleven. Schreuder heeft ons spektakel beloofd en woord gehouden. Met een walgelijk verdedigend Twente was het Groningen die voor het spektakel zorgde. Het resultaat is OK maar ik wil een aanvallend voetballend Twente zien. Dit is hetzelfde laffe voetbal als afgelopen seizoen. Scheuder doet net alsof de fans knettergek zijn en begrijpt er helemaal niets van. Schreuder lever nu nog je contract in en laat er een coach komen die wel over de middenlijn durft te spelen. Walgelijke vertoning.

12 augustus 2015 om 20:45

FC Twente speelde verdedigend en deden dat ijzersterk. Marsman, Uvini en Katsikas blinkte uit.
Dat jij verwacht dat je uit in Groningen het spel gaat maken is een ander verhaal. Wat wil je nou, met 6 middenvelders en nog een incompleet team?

Daarnaast zag ik spelers die voetbalde met passie en veel strijd!

12 augustus 2015 om 21:21

Ik wil dat Twente een wedstrijd ingaat om te winnen. Sinds Schreuder gaan we iedere wedstrijd in om niet te verliezen. Wanneer je de ramp op voetbalschoenen Schilder eindelijk eens uit het elftal haalt dan kun je 10 meter verder naar voren voetballen waardoor je druk kunt zetten en je aansluiting bij je meest vooruitgeschoven spelers kunt bewerkstelligen. Zyiech en Eghan voerden een hopeloos gevecht en door de trage Schilder kun je nooit met ruimte in de rug spelen waardoor het veld veel te lang wordt en je nooit controle over het middenveld krijgt. Iedere simpele ziel begrijpt dit behalve Schreuder . Winnen of verliezen is niet eens het belangrijkste ik wil me gewoon niet wekelijks kapot schamen voor mijn club. Twente staat voor aantrekkelijk aanvallend voetbal maar sinds de komst van Schreuder is het voetbal niet om aan te zien. Eindeloze excuses maar er veranderd nietes. De fans hebben duidelijk aangegeven waar de schoen wringt maar de leiding doet net of ze gek zijn. Zometeen hebben de fans het weer gedaan maar de echte reden is de walgelijke speelwijze van Schreuder.

12 augustus 2015 om 22:20

Eens met Korenaar. Je zag dat Twente ook wel weer wat creeerde na de 1-1. Waarom dan niet eerder? Het was nu alleen maar tegenhouden en hopen dat hij niet zou vallen.

12 augustus 2015 om 22:29

Schilder was totaal geen storende factor vandaag bij FC Twente in mijn ogen. Eerder Mokotjo die elke snelheid uit de aanval haalde, of een Eghan die de bal van z'n schoenen liet stuiteren.

FC Twente stond voor aantrekkelijk voetbal, maar toen speelden er andere spelers. Nu moet je gewoon blij zijn met elk punt wat je pakt. Tijden veranderen. Er spelen geen Stochs, Elia's, N Kufo's of Ruizjes hier meer.

Twente solide verdedigd maar slecht aanvallend spel.
Groningen goed aanvallend spel maar slechte afronding/kleine foutjes.
Dus gelijkspel lijkt me een terechte uitslag!
positieve zijn de 2 centrale verdedigers van Twente die ik goed vond spelen, ten opzichte van vorig jaar stukken betrouwbaarder.
Nu nog wat aanvallers erbij en met Twente komt het wel goed (gelukkig)

Ook sneu voor jelle, speelde toch best een goede pot

Ik denk dat Uvini en Katsikas nog veel punten gaan pakken voor ons! Het was af en toe nog wel een beetje rommelig achterin, maar dat komt wel goed denk ik. Van der Heyden speelde goed, alleen erg jammer dat hij dan zo'n knullige fout maakt, maar hij is natuurlijk nog maar 19 jaar. Verder is het wel duidelijk dat we het met Eghan in de spits niet gaan redden. Als zaterdag Olatain nog niet beschikbaar is, zou ik het met Oosterwijk in de spits proberen. Deed het vorig seizoen bij Jong Twente erg goed, en zijn invalbeurten in het 1e waren ook niet slecht.

Groningen verdient de 3 punten maar krijgt te weinig. Tibbling beste man van het veld en Groningen heeft alleen nog 1 speler nodig die veel doelpunten maakt.

12 augustus 2015 om 21:17

Ik denk toch uiteindelijk marsman motm

12 augustus 2015 om 21:27

En verliest Bottegin nog.....aan feijenoord.....jammer .....wordt dus ook minder vanaf eind augustus.

Geweldige prestatie van Twente. Verdediging speelde ijzersterk en het team speelde met passie en strijd! Jammer van de fout van van der Heijde maar dat gebeurd soms, hopelijk leert hij daarvan. Dit weekend kan het eindelijk echt beginnen met de nieuwe spits en misschien kan corona dan meer minuten maken. Eghan in de spits was leuk geprobeerd maar compleet mislukt.

Heb heel erg genoten van Twente vandaag, vooral van de verdediging (katsikas, Ter Avest & Marsman).

12 augustus 2015 om 20:46

Olatain is zaterdag zeer waarschijnlijk nog niet beschikbaar, zei Van Leeuwen

12 augustus 2015 om 20:48

Oei, dat is wel een aderlating. Dan zou ik met Corona in de spits spelen.

12 augustus 2015 om 20:51

Is zeker een optie, maar waarom niet Oosterwijk? en dan Ziyech en Corona op de vvleugels.

12 augustus 2015 om 21:05

Ben niet echt een fan van Oosterwijk. Ziet er uit als een grote sterke jongen maar een bal aan de voet houden gaat moeilijk. Wel een echte spits met een neusje voor de goal. Denk dat wat jij zegt wel een optie kan zijn als bijvoorbeeld tapia niet mee kan doen.

12 augustus 2015 om 21:17

Ik vond hem wel erg goed spelen in de jupiler leauge, maar dat is natuurlijk wel een stuk lager niveau dan de eredivisie. In de invalbeurten die hij gehad heeft in het 1e elftal speelde ie inderdaad niet geweldig maar toch zeker niet slecht vind ik.

Schreuder... het grootste tactische onbenul. Hoe haal je het in je hoofd om met 4 verdedigers en 6 middenvelders te spelen??

12 augustus 2015 om 20:43

Omdat hij geen tot amper andere mogelijkheden heeft

12 augustus 2015 om 20:46

Waar was Cabral? Mohktar had hij ook kunnen verbieden met Jong FCT mee te doen, Oosterwijk in de spits? Corona eerder brengen? Eghan op de flank posteren i.p.v. in de spits? Da Cruz een kans geven? Tal van opties!

12 augustus 2015 om 20:49

want hij heeft geen mohtar, oosterwijk en da cruz op de bank zitten? Ik zeg niet dat we dan pannen van de dak zouden spelen, maar ik had na een helft waarin egan misschien 10 seconden de bal had mijn conclusies wel getrokken.

12 augustus 2015 om 20:56

Mohktar had hij niet omdat hij die mee laat doen met Jong FCT (eigen schuld dus van Schreuder). Oosterwijk, Da Cruz en Holscher zaten gewoon keurig op de bank. Drie aanvallers dus. Tevens zat Corona ook nog op de bank..

12 augustus 2015 om 20:46

Twente heeft geen aanvallers beschikbaar. Dan word het ook moeilijk om ze op te stellen.

De Leeuw gaat dit seizoen goud waard zijn voor Groningen. De beste ''transfer'' dit seizoen is dat ze hem nog hebben.

12 augustus 2015 om 20:59

Ik heb hem 89 minuten niet gezien

Ik dacht dat De Leeuw verkocht was.

12 augustus 2015 om 21:23

Nope. Dit gaat niet meer weg.

Had 6-1 moeten zijn. Wat onterecht

12 augustus 2015 om 20:58

Had verdorie 1-2 moeten zijn. Als die Eghan toch iets scherper was vandaag..

12 augustus 2015 om 21:22

Eghan is geen spits he. We hebben de taak van vandaag uitstekend uitgevoerd, verdedigen. Zaterdag met een fitte Corona en hopelijk een speelrechtige Olaitan krijg je al veel mooier voetbal te zien.

12 augustus 2015 om 21:26

Voor zo'n kans hoef je echt niet persé een spits te zijn hoor. Ongelofelijk.

Twente speelde wel defensief maar Groningen (alleen hoge ballen)kwam er niet doorheen, jammer van dat foutje achterin...kwesi had wedstrijd op slot kunnen gooien!!!

12 augustus 2015 om 21:00

Heb je de eerste helft niet gezien zeker. Groningen speelde in elk geval met de intentie er een wedstrijd van te maken. Beetje vermaak voor de supporters daar is het spelletje voor.

Mooi! Zonder spits of enig aanspeel punt toch lekke een gestolen puntje mee uut Grunn.

Ik vind dit goed gedaan van twente, als je geen aanvallers erin hebt, veel verdedigen, fct heeft goed verdedigend werk laten zien.
Jammer voor het publiek van fct

Allereerst baal ik als een stekker heb een Twente gezien dat alleen met met hun reet op hun eigen helft stond te verdedigen puur om resultaat te halen.. uiteindelijk is dat jullie gelukt en daarom ben ik ook niet zo vrolijk want ik vond dat Grunn de wedstrijd diende te winnen maar goed.. Maar uiteindelijk wil ik de meeste twente supporters toch een plus geven gezien hun wedstrijdanalyse die ik tot nu toe veel lees.. mag ook wel een keer gezegd worden maar vind jullie club nog steeds naadje kut maar dat is logisch..

12 augustus 2015 om 22:27

wat betreft laatste zin: compleet wederzijds, maar dat is ook logisch...

On: Nog te vroeg om een oordeel over Twente te vellen. Schreuder heeft vandaag als excuus dat je tegenover een uitstekend Groningen staat waar veel ploegen gaan verliezen en hij de broodnodige spitsen nog niet tot zijn beschikking had. Zaterdag wordt toch wel een serieuze graadmeter.

Groningen heeft prima gespeeld, maar zal thuis punten verliezen tegen teams die niet willen voetballen en op de counter gaan.

Hadden absoluut moeten winnen. Waren in beide helften beter en dreigender dan Twente. Lindgren en Tibbling de uitblinkers.

Ik vond de aanvoer vandaag uitstekend, de slechte bezetting voor de goal zorgde ervoor dat veel fijne voorzetten niet benut werden. De leeuw was vaak de enige voor de goal. Na inbreng van Drost was het iets beter, maar met name de 2e paal werd steeds vrij gelaten. Zonde, hadden we meer uit moeten halen.
Veldspel was verder prima, heb vertrouwen in een revanche volgende week in Eindhoven tegen PSV.

12 augustus 2015 om 20:56

mwoah Lindgren was de man die Tapia moest dekken in de eerste helft, Tapia ging naar de eerste paal die moet voor Lindgren zijn en de tweede helft ging hij ook zwaar de mist in door die dot van een kans van die Eghan.. dus Lindgren echt geen goede wedstrijd puur sec gezien

12 augustus 2015 om 21:01

Maar echt uitgespeelde kansen vond ik Groningen nou ook weer niet hebben. Het was vooral een heleboel gepingel van rond de 16 meter, alsof ze niet durfden te combineren door de verdediging.

12 augustus 2015 om 22:32

Nou was het daar dan ook wel heel vol.. Grootste kans eerste helft was nog van Antonia, (goede redding Marsman) maar dat was ook een gegeven kans (was dat ook niet Van der Heijden?)

12 augustus 2015 om 21:03

2 punten verloren,veel sterker . Frustrerend avondje zo...

Hoe kan het dat een nietsnut als Hiariej in de basis staat bij Groningen? Verder dacht ik al aan een gelijkspel. Twee teams die ik zie strijden om een playoff ticket.

12 augustus 2015 om 20:58

Dat vraag ik mij al af sinds hij voor Grunn speelt.. is het gewoon net niet.. ook al de schuldige bij de tweede goal van Maher toen.. heeft vorig seizoen wat leuke wedstrijden gespeeld maar komt gewoon zwaar te kort voor de basis.. we moeten kerels hebben daar en geen madammekes..

Zie net de poll...verdiend gelijk spel? Kom op zeg ,dit hadden 3 punten voor Grunn moeten zijn.Veel sterker tegen 11 twentenaren op eigen helft. Twente moet dit punt maar koesteren ....

Een gestolen punt van ons, totaal geen diepgang, maar dat is logisch als je zonder spits speelt, straks als oilatan in de spits gaat spelen en corona op rechtsbuiten kan zyiech ook weer terug naar het middenveld, vond van der heyden wel goed spelen aan twente kant...

Wat heb ik me geërgerd aan dat Twente. Heb niks gemerkt van de intentie om aanvallender te spelen. Ze hebben 90 minuten lang met het hele team staan te verdedigen (wat ze overigens wel goed deden). De 0-1 kwam uit het niets en was zeer onverdiend. De tweede helft hebben ze zich vooral bezig gehouden met tijdrekken.
Groningen begon fris en aanvallend maar liep zich te vaak stuk op de rode muur. Ze hadden ook weinig geluk in de afwerking. In de tweede helft werd ons spel een stuk minder. Gelukkig viel de 1-1 nog maar eigenlijk kregen we met een gelijkspel nog te weinig.

12 augustus 2015 om 22:25

Tijdrekken ? Oh ja ? Alleen Katsikas heeft eventjes gelegen (kort) na een duwtje van De Leeuw.
Maar je gaat toch niet Marsman van tijdrekken beschuldigen ? Die gast heeft de noppen van De Leeuw de komende twee weken nog in zijn been staan. Flauw van de Groningen supporters om vervolgens Marsman uit te jouwen/fluiten. Was gewoon een harde, pijnlijke overtreding van De Leeuw.

12 augustus 2015 om 22:43

Ooh dat heb ik niet gezien. Ik zat aan de andere kant en in het stadion leek het op aanstellerij. Ook omdat hij daarna gewoon de uittrap weer nam. Maar als jij zegt dat de leeuw hem hard raakt dan geloof ik je meteen. Ik vond het de tweede helft in ieder geval allemaal heel lang duren bij twente.

12 augustus 2015 om 22:30

En je bedoelt natuurlijk het tijdrekken van Tapia die met een schwalbe neerging en zich vervolgens fake liet afvoeren.....

12 augustus 2015 om 23:39

Ja tuurlijk, onze beste speler laat zich wisselen omdat het voetballend zo goed ging bij Twente. Ja dat is logisch... Schwalbe, terwijl hij zelf een sliding maakte ? Nog nooit zoveel onzin in twee zinnen zien staan als in jouw "post"

12 augustus 2015 om 23:51

Taalbers, dat je het sarcasme niet uit mijn post haalt, vind ik dan toch ook wel weer knap.

Een hele goede wedstrijd van Groningen gezien maar helaas hebben we te veel kansen onbenut gelaten. Hadden hier gewoon moeten winnen. Gefeliciteerd met de punt Twente. Ook respect voor de twente supporters die toch met flink wat naar Groningen waren gekomen vanavond. En voor het massaal meedoen met de minuut applaus voor Piet Fransen.

12 augustus 2015 om 21:44

Ja vond het ook grote klasse van de Twente supporters, respect.

Veel realiteitszin bij twentesups. Groningen had inderdaad meer verdiend. Twente speelde puur verdedigend, was moeilijk doorheen te komen. Alleen Groningen had hier veel meer mee moeten doen, het speelbeeld was nagenoeg 90 minuten hetzelfde. Meer snelheid en meer durf. De laatste vijftien minuten waren hiervan een voorbeeld. Door de verdediging heen voetballen, er zitten echt wel voetballers tussen die dat kunnen. Dat is een verbeterpunt. En, Groningen heeft ook behoefte aan een spits.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren