Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Extra CL-ticket ondanks goede prestaties nog ver weg voor Nederland

Laatste update:

Nederland heeft dankzij de zeges van AZ, FC Twente en PSV weer goede zaken gedaan op de coëfficiëntenlijst van de UEFA. Alleen Ajax verloor van Manchester United. Nederland is als nummer negen van de ranglijst ingelopen op Oekraïne, dat nog vertegenwoordigd is door Metalist Kharkiv.

/

Om in aanmerking te komen voor een extra entreebewijs voor de Champions League moet Nederland echter ook nummer zeven Rusland en nummer zes Portugal voorbij, en het is niet aannemelijk dat dit snel gaat gebeuren; de voorsprong van de Portugezen is daarvoor waarschijnlijk te groot. De achtste positie op de ranglijst lijkt echter wel haalbaar voor Nederland, want de achterstand op Oekraïne is nog maar klein.

Om de huidige Europese tickets (twee clubs in de Champions League (één voorronde) en vier in de Europa League) te behouden is het belangrijk dat Nederland de huidige negende plaats vasthoudt of zelfs stijgt naar plek acht. AZ, Twente en PSV hebben na donderdag goede kansen om de volgende ronde van de Europa League te bereiken, ten koste van respectievelijk Anderlecht, Steaua Boekarest en Trabzonspor. Dit seizoen doen overigens alleen Engeland, Spanje en Duitsland het beter dan Nederland.

De huidige stand op de coëfficiëntenlijst:

01. Engeland, 82.035 punten
02. Spanje, 75.471
03. Duitsland, 71.186
04. Italië, 58.552
05. Frankrijk, 53.678
06. Portugal, 52.679
07. Rusland, 47.665
08. Oekraïne, 44.133
09. Nederland, 42.315
10. Griekenland, 36.300

Denk je dat Nederland Oekraïne dit seizoen passeert op deze ranglijst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat NL binnen een paar jaar weer een extra Champions League plekje kan bemachtigen. NL doet op dit moment zeker goede zaken!

17 februari 2012 om 11:12

Zal helaas niet gaan gebeuren, Rusland en Portugal hebben met Porto, Benfica, Zenit en Cska een aantal ploegen die in de CL kunnen presteren. Nederland heeft dat helaas niet op dit moment en dat kost ons gewoon veel punten.

17 februari 2012 om 12:56

rusland kunnen we zoiezo wel voorbij, oekraine kunnen we ook voorbij, dan moet je de strijd aangaan met portugal, ben je toch een beetje afhankelijk van porto en benfica, zodra die slecht gaan presteren kan het zo maar zijn dat je ze een x voorbij gaat, maarja dat is nog ver weg. Wel baal ik er echt van dat wij niet door zijn gegaan in de CL, dan zouden we als land veel punten hebben gekregen en zo al voorbij oekraine zouden gaan mischien dit seizoen, oekraine heeft als ik me niet vergis alleen nog maar charkiv in europa? en wij hebben na deze ronde wss nog 3 ploegen, als az het goed doet in belgie.

17 februari 2012 om 13:15

Ik denk dat je niet naar Portugal moet kijken maar eerder naar Frankrijk. Dat is het land dat ten opzichte van Nederland veel punten verliest de aankomende paar jaar. Mits Nederland die aankomende paar jaar net zo goed blijft presteren natuurlijk. Als Nederland en Frankrijk de komende 3 jaar ongeveer gelijk presteren, en ik denk dat dat mogelijk is, zijn we Frankrijk over 3 jaar voorbij.

08. Oekraïne, 44.133
welke clubs zijn beter als de nederlandse clubs hoe kan oekraine ooit hoger staan als nederland , psv,twente,ajax az zij toch grootere clubs als die ze in oekraine heben , mickymouse leage ? nederlandse clubs doen het goed in europa dus waar dat op gebaseert is snap ik niet.

17 februari 2012 om 10:10

Deze punten zijn gebaseerd over een paar jaar.
Oekraine heeft een paar jaar geleden goede zaken gedaan in Europa.
Dit komt volgens mij binnenkort te vervallen en komt Nederland op de 7e plek te staan.

17 februari 2012 om 10:12

Duurt nog wel even, na dit seizoen vervallen er meer punten voor Nederland dan voor Rusland en Oekraïne, maar volgend seizoen vervallen er aardig wat punten voor Oekraïne en het jaar daarop heel veel (meer dan 16) voor Oekraïne.

17 februari 2012 om 11:30

Niet waar, Rusland vervalt 16 punten tegen 5 punten van Nederland. Oekraine vervalt wel een destratreus jaar.

17 februari 2012 om 10:11

Misschien op het feit dat Shaktar in 2009 nog de Uefa Cup won en Dynamo Kiev datzelfde haar in de halve finale stond. Daar hebben ze heel veel punten mee gescoord, verder zijn dat ook zeker geen slechte clubs.

17 februari 2012 om 10:13

@niels221

Omdat de resultaten van de afgelopen 5 jaar tellen. Dus denk even terug aan het recente verleden en de goede resultaten van o.a. Dynamo Kiev in de Cl.
Immers de poulefase in de CL overleven levert direct 4 bonuspunten op.

17 februari 2012 om 10:31

ja dat snap ik ook wel maar psv heeft paar jaar geleden 2 keer halve finale cl gestaan dat telt ook mee ,

17 februari 2012 om 10:56

maar psv moest die punten toen met veel andere nederlandse clubs delen die al uitgeschakeld waren. De punten die een club verdient worden gedeeld door het aantal clubs die in het begin in europa spelen.

17 februari 2012 om 11:04

Die resultaten tellen niet meer. Dat is te lang geleden. Dat was in 2004/05. Bijna 7 jaar geleden.

17 februari 2012 om 11:33

PSV heeft de afgelopen jaren nieteens meer meegedaan aan de CL

17 februari 2012 om 10:16

Shaktar Donetsk (oek) won 2008/2009 de EL. Dat leverde een hoop punten op. Zenith St Petersburg (rus) won een seizoen eerder. Komend seizoen vervalt de Russische hoge score, het jaar daarna pas die van Oekraïne. Dynamo Kiev en Metallist Kharkiv sprokkelden ook aardig punten voor hun land.

Ach ja je krijgt wat je verdiend. Toch heeft loting veel invloed. Zo'n Porto zou heel erg ver kunnen komen en hem misschien zelfs kunnen winnen maar treffen het niet echt met Manchester City.

17 februari 2012 om 10:13

EN Ajax dan?? Gaat door abritage en een wanprestatie van Dinamo uit de CHL en treft met een uitgedunde selectie United aan..

Is wel anders om tegen nicosia te spelen voor veel meer cofficient punten.

17 februari 2012 om 10:35

Eens, daarom zijn die coefficient punten ook zo irritant, ze maken het nog belangrijker dat teams presteren en dus goed loten, want wanneer zij dat niet doen is de kans op een slechte loting het volgende seizoen weer groter, waardoor de kans om punten te halen weer kleiner wordt en de kans op een slechte loting weer groter. Heel vervelende negatieve cirkel waar een team en daarmee ook al snel een land zomaar jaren in gevangen kan komen.

17 februari 2012 om 11:07

Het is een fabeltje dat je in de CL cofficienten krijgt. In de EL krijg je precies even veel punten. Als je wint vaak zelfs meer omdat je in de EL meer wedstrijden speelt.

17 februari 2012 om 11:11

Dutchman020
het is echter wel zo dat je voor plaatsing naar de volgende ronde cl 4 punten krijgt.

17 februari 2012 om 11:15

Precies Gimmert, Dutchman weet niet waar over hij praat.. In de EL krijg je maar 1 schamel puntje wanneer het team zich plaatst voor de KWL in de CHL zit je dan al op 15 punten..

17 februari 2012 om 12:07

Allebei verkeerd.

Voor alle wedstrijden 2 punten voor winst, 1 voor gelijkspel

CL 4 punten voor hoofdtoernooi
5 punten voor 8ste finale
1 punt voor kwart / halve en finale

EL 1 punt voor de kwart halve en finale

De winnaar van de EL zit meestal net onder de winnaars van de CL kwa aantal punten.

Oekraine en Rusland verliezen na dit seizoen toch veel punten?
Dit zou betekenen dat Nederland achter Portugal komt te staan.
Hoelang zou het dan kunnen nog duren voordat Nederland Portugal heeft ingehaald?
Ik zie Porto zowiezo niet meer doorgaan dit seizoen in Europa.
En Nederland is nu toch goed vertegenwoordigd in Europa, met 3 teams die bijna zeker doorgaan.
Tegenover 1 of 2 van Portugal.

17 februari 2012 om 10:22

En wat dacht je van Braga dan? Die hebben thuis 2-0 verloren van Besiktas.
Besiktas geeft dit in eigen huis ook nooit meer weg.

17 februari 2012 om 10:32

Daarbij komt ook nog dat de financiele situatie hier beter is dan daar in Portugal. De clubs daar zitten in de schulden, terwijl hier de clubs steeds 'gezonder' worden, mede door het beleid van de Knvb. Het zal nog even duren, maar ik denk dat we de inhaalslag wel zullen maken.

17 februari 2012 om 11:17

Inderdaad, mochten er ooit strenge regels komen m.b.t. de financiële huishouding dan zit Nederland in ieder geval in de goede hoek. Wij leiden ongelofelijk veel talent op dat vervolgens naar het buitenland vertrekt. Als het straks moeilijker wordt voor buitenlandse clubs om onze talenten te jatten dan komt dat onze competitie zeker ten goede.

17 februari 2012 om 12:06

Dat is inderdaad onze enige hoop op betere tijden. Nederlandse ploegen zullen op de manier zoals het nu gaat, in mijn optiek, nooit(!) weer de europese top halen. Zelfs al gaat de financiële huishouding in alle andere landen verbeterd worden dan hebben wij nog steeds een achterstand maar wordt het wel minder moeilijk om talenten (langer) te behouden. Daardoor zouden clubs langer mee kunnen doen in Europese toernooien. Er is in mijn ogen nog hoop..

17 februari 2012 om 12:18

Portugal vorige jaar 16 punten behaald dus dat duurt nog 5 jaar voordat we daar langs kunnen

Nederland doet het prima nu, als we 2 CL tickets zouden hebben. Zijn we nog steeds kansloos in de Champions League. De Europa League is voor Nederland een mooi toernooi. Ze kunnen nog doorgaan en een eventuele halve finale halen is mogelijk. Je moet al blij wezen in de Champions League als je 2e kan worden.

Zo jammer dat Ajax net weer de zwaarst mogelijke tegenstander heeft gekregen. Want in Europa kunnen ze, raar genoeg, wel 100% geven zoals te zien was tegen Lyon en thuis tegen Real Madrid. Dan hadden we 'gewoon' 4 clubs die door zouden gaan in de EL. Nu maar hopen dat AZ, PSV en Twente ver gaan komen en misschien dat er 1tje stiekum de finale kan halen. Alleen maar goed voor het NL voetbal.

17 februari 2012 om 11:07

Inderdaad, aan de ene kant een prachtige club geloot, maar aan de andere kan zwaar klote omdat je er zo goed als zeker uit ligt. Helaas, het zit ajax ook niet mee dit seizoen.

Ik weet niet of dat dit seizoen zal gebeuren aangezien Nederland dit jaar meer punten zal kwijtraken dan Rusland en Oekraïne, maar binnen 3 jaar moeten we ze allebei voorbij zijn als we zo door blijven gaan.

Rusland verliest komend jaar 10 punten meer dan NL, dus daar gaan we waarschijnlijk overheen, al zitten zij nu ook nog met 3 ploegen erin. Oekraïne verliest na volgend jaar hun beste jaar, dus dat is ook gunstig. Zij hebben metalisk charkiv nog in de europa league en die gaan ook nog zeker een ronde verder.

Hopen dat az, twente en psv verder komen in het toernooi en nog wat punten sprokkelen. volgend jaar hopelijk psv, twente, az, ajax, feyenoord en heerenveen europa in, kans is aanwezig dat zij het meeste punten halen voor nederland! (niets ten nadele van een den haag wat dit jaar europees speelde)

Maar vanaf welke plek hoeft nederland maar 1 voorronde Cl te spelen in plaats van 2?

Eigenlijk is de ontwikkeling van de subtop in de Eredivisie goed voor het Nederlandse voetbal denk ik! Clubs als AZ, Vitesse, Groningen, Heerenveen beginnen te groeien en lijken meer geld te hebben en meer middelen! of is de top zo zwak geworden kan ook nog!

Ik hoop dat we Portugal snel kunnen naderen. Dit seizoen moeten we kunnen inlopen.
Porto wordt uitgeschakeld door City en Braga red het ook niet meer tegen Besiktas.
En er was nog een Portgugese club, had 2-2 gespeelt... Heel miss dat zij als enige doorgaan.

Het is gewoon belangrijk dat Nederland weer echt Europees succes heeft. 2 teams in de kwartfinale is niet voldoende om onze CL plek terug te krijgen.
Ik hoop echt dat 1 van de 3 de finale haalt en wint!!!

17 februari 2012 om 10:31

finale halen word gewoon heel moeilijk.
je hebt een city en united er ook nog inzitten of die 2 moeten elkaar treffen in een van de volgende rondes dan hebben ze mis nog wel kans.

17 februari 2012 om 12:58

wat je zegt over porto en braga klopt, maar je bedoeld wss benfica met die 2-2? maar die hebben 3-2 verloren, maar dat is opzich geen slechte uitgangspositie , als je thuis met 1-0 2-1 wint ben je gewoon door, en die spelen in de CL, en die spelen tegen een russische ploeg (die ook nog boven ons staan) dus het is een verlies/verlies situatie eigenlijk daarzo

17 februari 2012 om 16:48

Neee hij bedoelt Sporting Portugal die hebben 2-2 tegen Legia Warshau (uit) Gespeeld.

17 februari 2012 om 19:49

ooh ja die was ik vergeten idd sorry, maar dat is ook niet zo slecht in een europese uitwedstrijd (al zou je meer verwachten tegen met alle respect legia) maar toch een goede uitgangspositie.

Over de afgelopen anderhalf jaar staan we overigens vijfde... Mochten we ooit nog de ilussie hebben dat we, op relatief korte termijn, zesde kunnen worden dan moeten we de komende drie-en-halfjaar goed presteren. We staan nu anderhalf punt voor op Frankrijk dat dit jaar nog 2 van de 6 deelnemers actief heeft. Wij zitten nog op 4/5.

Gegeven de prestaties van gisteravond mag je verwachten dat er in elk geval nog 10 wedstrijden komen waarin Nederlandse clubs punten kunnen verdienen... Geen slecht vooruitzicht!

Kanttekening is wel dat we komend jaar een club extra in Europa hebben. De afgelopen jaren was dat vaak negatief maar met de brede top die er nu is kan het best goed uitvallen.

Interessant is de fairplay optie. Mochten we een van deze plekken krijgen dan komen er niet de beste clubs voor in aanmerking. Dit is een nadeel omdat het aantal punten gedeeld wordt door het aantal deelnemende clubs. Hier tegenover staat dat een club met een fairplay ticket instroomt in de eerste kwalificatie ronde. Zelfs Heracles en Rkc moeten die ronde kunnen overleven...

17 februari 2012 om 12:12

Goede post. Die 3,5 jaar is belangrijk. Dit jaar kunnen we een goed resultaat neerzetten doordat de punten door 5 worden gedeeld ipv door 6 zoals vorig jaar en volgend jaar. Met 4 uit 5 nog in het toernooi zijn de vooruitzichten goed. Je kunt boven de 12 punten uitkomen dit jaar en dat wordt voor Portugal, Rusland en Oekraine een moeilijk verhaal.

Volgend jaar dus in elk geval 1 extra plek en mogelijk nog 1 extra door de fairplay. We hebben nu 4 ploegen die in de groepsfase kwamen en overwinterden. Die ploegen moeten dat volgend jaar kunnen herhalen. We moeten hopen dat Feyenoord, Heerenveen en eventueel nog een ploeg(vitesse,groningen) dat ook kunnen. Dan kan Nederland echt stappen gaan maken op de ranglijst.

Voeg daarbij de financiele situatie van Portugese en ook Spaanse clubs en het onderzoek naar matchfixing in oost-europa en ook in Turkije en Italie en de invoering van financiele fair-play en de toekomst ziet er goed genoeg uit om over 3 tot 4 jaar bij de beste 6 landen te staan.

18 februari 2012 om 12:06

fout!
dat fairplay ticket zou herel erg vervelend zijn want de resultaten worden gedeeld door het aantal clubs dat dat jaar in europa spelen als nederland er dan met 7 speelt dan wordt het aantal ook gedeeld door 7 en aangezien waarschijnlijk clubs als vitesse niet heel veel punten gaan halen is dat niet eens zo'n heel groot voordeel.

klein voordeel is wel dat je in de 1e voorronde begint tegen alleen maar zwakke ploegen en dus al wel een punt of 5 kan pakken in de voorronde dus als ze door de voorronde heenkomen is dat wel een voordeel. maar hopen dat dat gaat gebeuren dan. maar liever gewoon geen extra ticket

18 februari 2012 om 16:48

Klopt. Mijn mening is dat alle ploegen die ik hier heb genoemd misschien wel in staat zijn om de groepsfase te halen.

Nog een klein puntje; behaalde resultaten in de voorrondes worden door twee gedeeld. dus twee overwinningen telt voor 2 punten en niet voor 4.

@ tjompies Dat is sporting portugal gister uit tegen legia warschau.

On: ik denk dat twente en psv sowieso doorgaan, die mogen het niet meer weggeven.
Alleen AZ die gaat het nog erg lastig krijgen, anderlecht is een sterke ploeg en denk dat ze thuis sterker zijn.
Ajax heeft helaas pech dit seizoen en zullen de volgende ronden niet gaan halen, ik zie ze nl niet winnen met 0-3

10 punten haal je niet in in 1 seizoen. want dan moet je volgens mij, stel dat je met 6 clubs begint, in 1 seizoen 60 punten meer halen (60:6) en dat is ondoenlijk.

Maar positief is dat het gat met nummer 10 Griekenland groot is dus je kunt echt alleen maar naar boven kijken.

Over een aantal jaar hoop ik dat we weer 2 directe plaatsen in de CL kunnen krijgen en 1 in de voorronde, zoals de nummer 6 nu heeft. Dan kan het Nederlands voetbal weer in de lift door de inkomsten. Helaas zal dit lastig worden.

Zou leuk zijn als Nederland weer twee CL tickets krijgt, maar of het realistisch is, is een ander punt.
Ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar kijk eens op de site van bert kassies. Daar staat alles heel mooi overzichtelijk. Gewoon google-en naar Bert Kassies.

Oekraine zullen ze zeker wel passeren, maar Portugal word dan misschien volgend seizoen..

Laatste jaren zijn AZ en Twente getransformeerd naar topclubs... zo te zien niet alleen in Nederland maar ook Europees gezien.. dit heeft dan heel goed geholpen dat Nederland zo hoog staat..

en iemand die zei dat Oekraine een Micky Mouse competitie heeft??... Vergeet de grootmachten Kiev en Shacktar niet.. Shacktar had 2 jaar terug nog de EL gewonnen als ik het niet mis heb..

Maarjah sowieso zullen Twente en PSV zeker een ronde door gaan.. succes voor Nederland iig..

met vitesse wat zich meer gaat profileren in NL, de ontwikkelingen van twente, heerenveen en az en feijenoord wat weer op krabbeld heeft NL een sterke top die prima mee kan doen in de EL een begin CL. Helemaal als ajax alles weer op poten krijgt kan NL de komende jaren punten pakken. Oekraine zal weg zakken, rusland heeft sterke teams met zenith, misschien anzi straks erbij. Portugal zal dit jaar ook punten weg geven, want porto heeft thuis verloren, benfica nog een kansje. Hopen dat de 3 Nl'se ploegen gustig loten en niet tegen city, zenith en valencia moeten.

17 februari 2012 om 11:00

De 3 Nl'se clubs die jij bedoelt daarvan is hun tegenstander al bekent;
Psv - Valencia/stoke city
Twente - Viktoria Pilzen/schalke
Az - Udinese/paok Saloniki

Dat zijn normaal gesproken moeilijke tegenstanders om te hebben.

Portugal pakken we binnen 2 a 3 jaar. Clubs (ook de grote) staan op rand van bankroet. Zijn niet meer in staat hun schulden terug te betalen. Kwestie van tijd.

17 februari 2012 om 11:28

als hulk verkocht wordt is porto bijna schuld vrij.

17 februari 2012 om 12:22

Dat is zeker niet waar want levert Hulk 100 miljoen of meer op?
Denk het niet want ik vind hem een goeie voetballer maar zeker niet beter dan CR7 die voor 94 mil weg ging.

Het zou echt geweldig zijn als Nederland een extra cl ticket weet te fixen.
Oekraïne gaan we wel voorbij en vergeleken met de Russische clubs heeft nederland in de breedte betere clubs dus dat zou ook kunnen.
Alleen portugal heeft op dit moment gewoon betere top-clubs dan nederland , de nl topclubs zouden dan ook een klasse beter moeten worden om portugal voorbij te kunnen gaan maar dat word echt lastig.

Al kijk je bijvoorbeeld naar Ajax had ajax gewoon moeten winnen als je dit soort doelstellingen wilt bewerkstelligen en daarnaast laten zien dat je niet niks ben.
Want een Manu dat op bezoek komt met een waardeloze instelling moet je gewoon van winnen Manu op volle kracht en inzet zal je nooit kunnen verslaan maar daarom is het ook de top van de wereld.

Het zal lang gaan duren totdat Nederland 3 teams zal krijgen in de CL, we hebben in de Europa league niet heel veel te zeggen en in de CL is de eerste knockout fase toch echt het hoogste podium ( Zie Ajax, met wat meer geluk hadden ze het gehaald) Verder is Portugal met Benfica, Porto en Sporting Club Portugal erg goed gevestigd in beide League's ( normaal gesproken Porto in de CL ook ). Verder denk ik ook dat Engeland niet heel lang meer op plaats één zal blijven als eht zo doorgaat. Het maximale aantal teams na de eerste speelronde kan maar 1 team zijn, Waar er bij Italië waarschijnlijk 3 zijn, Spanje 2, Rusland 2 en Duitsland 1.
De Italiaanse Serie A word erg gebbekritiseerd waar ze toch goed gehandhaavd zijn in de Kwartfinales ( naar alle waarschijnlijkheid )

Afwachten maar!

Voorlopig doen we het uitstekend. Dit wordt het derde seizoen op een rij dat we meer dan 10 000 punten halen wat toch een prestatie op zich is. Met Ajax, AZ, PSV en Twente hebben we vier ploegen die structureel Europees overwinteren. Als we dit de komende jaren volhouden kon we prima concurreren met Oekraine en Rusland. Portugal lijkt nog ver weg, maar de laatste jaren wordt het verschil wel kleiner.

Deze ronde hebben vooral de Russische ploegen het lastig. Rubin Kazan heeft thuis verloren, terwijl Zenit en Lokomotiv allebei minimale overwinningen hebben geboekt terwijl Cska tegen Real zal worden uitgeschakeld.br Oekraine heeft enkel nog Charkiv die wel overtuigend wonnen met 0-4.br Portugal lijkt Porto en Braga te gaan verliezen. Dan blijven Benfica en Sporting nog over.br Frankrijk heeft sowieso al veel ploegen kwijtgespeeld (lille, Psg, Rennes). Lyon zal wel doorgaan, terwijl Marseille waarschijnlijk wordt uitgeschakeld.

Als je het zo bekijkt doen wij dan verhoudingsgewijs uitstekend met mogelijk drie ploegen in de volgende ronde.

Wil je echt een keer ver komen, dan moet minimaal een van die ploegen de halve finale halen.

De CL moet weer een toernooi voor de kampioenen van Europa worden, zoals het ooit bedoeld is. De grote competities hebben bijna alle CL tickets in handen gekregen die zij in feite hebben gekocht. Schandalig dat clubs met enorme schulden nog mee mogen doen, de mindere goden lijden hier onder.

17 februari 2012 om 11:33

Eindelijk iemand die het snapt!

Helaas denk ik niet dat dit gaat gebeuren.
Wel heb ik goeie hoop dat ooit het knock-out systeem weer vanaf het begin word gehanteerd. Dat is toch 10x mooier dan die groepsfase.

Gewoon meteen vanaf de 1e ronde Knock-out zo heb je altijd verrassingen en blijft het superspannend! Hetzelfde geld voor de Europa-league. Je krijgt dan waarschijnlijk ook meer kijkcijfers en publieksaantallen.

17 februari 2012 om 11:43

Ik denk ook niet dat het snel gaat gebeuren helaas, met dank aan het moderne voetbal waar het alleen om geld draait. Ik verlang terug naar de tijd waar Ajax, Benfica en Rode Ster Belgrado furore maakte op de Europese velden. Die clubs gebruikten eigen jeugd en pakten daarmee de prijzen.

17 februari 2012 om 15:02

Precies, ik las in de krant dat er bij het duel zenith-benfica maar 1 portugees meespeelde. Nota bene aan de kant van de russen...

Dit zegt genoeg over hoe het portugese voetbal in elkaar steekt.

We moeten niet direct verwachten dat we de vruchten plukken van de toch wel structurele successen de laatste 3 jaar. Dat gemiddelde van 10 punten per jaar moet nog 2 jaar doorgetrokken worden. Als er dan een uitschieter tussen zit (wellicht dit jaar). Een halve finale is dan al genoeg, ga je wellicht richting 55 punten en kom je toch echt wel serieus in beeld voor plek 6

Niet dat dat (wat bovenstaand al wordt benoemd) veel op gaat leveren. Hoogstens strijden voor plek 2 en 3 is het maximaal haalbare denk ik. Echter dat 3 clubs de centen van de CL binnen kunnen harken zou een bredere top opleveren.

Wat mij betreft val het europees dus wel alles mee met het niveau van de nederlandse competitie! Dat wordt nu al 3 jaar bewezen. En voor de mensen die aangeven dat dit niet klopt omdat CL te hoog gegrepen is. Klopt, maar daar kan je pas met de Bene liga wellicht aankloppen ; Het is financieel onrealistisch te verwachten dat we daar sportieve successen zouden halen op korte termijn

Toont weer aan hoe goed het beleid in Nederland gevoerd wordt. In alle landen die boven ons staan hebben ze een miljoenenschuld, dat is onvoorstelbaar. Hier zijn bijna alle clubs kerngezond en bovendien nog in de groei. Kijk maar naar Feyenoord, Heerenveen en Vitesse. Bovendien doen alle clubs het zonder extreem rijke eigenaar, buiten Vitesse dan.

Rusland en Oekraine halen we komend jaar in. Nederland doet het dit jaar beter dan Italie en Frankrijk. Drie clubs kunnen nog naar de volgende ronde en het gat achter ons wordt alleen maar groter.

17 februari 2012 om 12:03

Precies! Zo moet je het ook zien. 4 jaar geleden was de 2e CL plek en nog een Europa league ticket in gevaar? Die zijn nu wel extreem veilig gesteld

Gaat de goede kant uit, het belangrijkste voor de komende jaren is dat we in ieder geval géén extra plaats via het fairplay klassement krijgen.

Het gaat overigens vooral over het presteren in de breedte, de laatste 2 jaar verloren we met name punten door de vroege uitschakeling van Feyenoord en Ado.
Alle ploegen moeten in principe de EL pouleronde halen dan zit het eigenlijk wel goed verder.

Wat duidelijkheid, met een slechte opmaak:

# country 07/08 08/09 09/10 10/11 11/12 ranking teams
4 Italy 10.250 11.375 15.428 11.571 9.928 58.552 5/ 7
5 France 6.928 11.000 15.000 10.750 10.000 53.678 2/ 6
6 portugal 7.928 6.785 10.000 18.800 9.166 52.679 4/ 6
7 russia 11.250 9.750 6.166 10.916 9.583 47.665 4/ 6
8 ukraine 4.875 16.625 5.800 10.083 6.750 44.133 1/ 6
9 netherlands 5.000 6.333 9.416 11.166 10.400 42.315 4/ 5
10 greece 7.500 6.500 7.900 7.600 6.800 36.300 2/ 5

Rusland gaat de komende (vooral 2) jaren flink voorsprong verliezen op Nederland en zal dus ingehaald worden.
Oekraine over twee jaar ook.
Portugal is echter consequent beter dan Nederland en zal niet ingehaald kunnen worden.
Griekenland is consequent slechter en zal Nederland niet inhalen.

Zoals het er nu naar uit ziet in de 7e plaats dus het hoogst haalbaar en dit is ook erg realistisch. Het blijft dus bij de huidige ticketverdeling voor ons maar dan op een stevigere positie.

17 februari 2012 om 13:10

@ Ronald040

je vergeet in dit overzicht frankrijk en misschien zelfs italie, maar vooraal frankrijk verliest de komende 3 jaar meer dan 13 punten op nederland en zij hebben nog maar 2 ploegen in de europa cup

17 februari 2012 om 13:22

Ik heb Italië en Frankrijk toegevoegd, het klopt inderdaad dat ze voorsprong gaan verliezen en enigszins meer binnen handbereik komen.
Vooralsnog blijft het onmogelijk maar over een paar jaar zou er zeker wat mogelijk kunnen zijn!

18 februari 2012 om 00:01

Die twee Franse clubs zitten wel in de Champions League en daarbij zou het me niet verbazen als zowel Lyon als Marseille doorgaan. Lyon staat er goed voor en Apoel scoort toch niet veel (in de poulefase geen enkele keer meer dan 2 keer), daarbij werd Apoel in Lyon weggespeeld (19-1 qua doelpogingen). Inter, waar Marseille woensdag tegen speelt, verkeert in een enorme crisis met vandaag de 0-3 tegen Bologna en vorige week 0-1 tegen Novara. Dan zou Frankrijk twee clubs in de Champions League-kwartfinale hebben en Nederland drie in de Europa League achtste finale, wat heb je liever? ; De Franse clubs zijn trouwens net als de Duitse en Nederlandse clubs financieel behoorlijk gezond en daarbij voert men langetermijnbeleid (enorm veel stadions verrijzen er nu of zijn net af), het zou me niet verbazen als de Franse competitie aan het einde van dit decennium de Italiaanse voorbij is.

Italië wordt trouwens voorlopig sowieso niet voorbijgestreefd door de Nederlandse clubs, kijk maar naar Milan - Arsenal, Italiaanse clubs zijn gewoon beduidend sterker. Geen schande allemaal, Italië en Frankrijk zijn grote landen. Portugal is op de lange termijn makkelijker in te halen lijkt me, de eerste tekenen van financiële wanorde zijn er al. Rusland blijft daarentegen op de langere termijn zeker voor op Nederland, met de nieuwe stadions daar (wk) wordt de accommodatie er beter en stijgen de inkomsten verder (veel aantrekkelijker om wedstrijden te bezoeken), waardoor meer goede spelers gehaald zullen worden etc.

Duitsland komt er wel ongelofelijk rap aan trouwens, een jaar geleden pas ongeveer haalden ze Italië in. Spanje presteert goed en zullen ze dit jaar dus wel niet inhalen. Beide landen zullen wel dichterbij de Premier League komen. Iemand opgevallen trouwens dat het zomaar zou kunnen gebeuren dat het heel goed mogelijk is dat er geen (!) Engelse club in de kwartfinale van de Champions League zit? Alleen het in crisis verkerende Chelsea doet er nog in mee (het kansloze Arsenal daargelaten) en mag lekker spelen tegen Napoli, dat net 0-3 won bij Fiorentina...

rusland gaan we inhalen maar het verschil zal niet groter zijn dan 1.5 punt, oekraine wordt wel nog wel lastig omdat hun score van 5 jaar geleden nog lager was dat dan van nederland. voor de eventuele 6e plaats moet nederland zich niet richten op portugal maar voornamelijk op frankrijk, maar eer je die heb ingehaald ben je inmiddels al weer 3 jaar verder. het geluk van nederland nu is dat de punten door 5 worden gedeeld. volgend jaar zijn dat er alweer door 6 en misschien 7 mocht nederland via de fair play nog een extra deelnemer erbij krijgen en die kans is aanwezig.

Goh wat verrassend.. N O T

Dit gaat ook niet over 1 nacht ijs he, het duurt jaren en jaren voordat de resultaten vruchten zulllen afwerpen.

Om na elk ronde zo'n bericht te maken is een beeje nutteloos.

Bovendien hoeven we ons geen illusies te maken, want toen PSV en AZ halve finale plaatsen haalden, waren we ook niets opgeschoten. Sterker nog sindsdien kwam er een extra voorronde erbij voor de nr 2 van de competite zodat het helemaal moeilijker werd!!!!!!!

Ik denk dat Nederland de Russen wel gaan inhalen, omdat Rubin bijna uitgeschakeld is, Zenith moet naar Benfica wat lastig gaat worden, Lokomotiv dat wel een kans heeft te overleven maar wel naar Bilbao moeten en tenslotte zal Cska zeker uitgeschakeld worden door Real. En zo liggen er heel veel uit.

Nederland gaat wellicht met drie ploegen naar de laatste 16, hoewel AZ het lastig gaat krijgen in Brussel maar denk dat ze het wel redden. Zo kunnen de NL ploegen dit jaar veel punten pakken mochten één of twee ploegen tot de kwartfinale komen van de EL.

kan nederland ook meer punten krijgen als ze het EK winnen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren