Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Emre claimt vraag verkeerd begrepen te hebben: 'Ik ben geen racist'

Laatste update:

Emre Belözoglu is geschrokken van alle negatieve aandacht die hij in de afgelopen dagen heeft gekregen. De middenvelder van Fenerbahçe schold Didier Zokora uit voor 'vieze nigger' en zijn werkgever beloofde dit gedrag niet onbestraft te laten. Emre heeft toegegeven dat hij zijn tegenstander van Trabzonspor heeft uitgescholden, maar benadrukt dat hij geen racist is.

Direct na de wedstrijd ontkende Emre nog niets: "In het heetst van de strijd zeg je soms slechte dingen over je tegenstander. Ik heb een stom woord gebruikt, maar hij beledigde mij ook", zei de Turk. "Vijf minuten later bood ik mijn excuses aan en na de wedstrijd omhelsden we elkaar nog. Volgens mij is alles goed, maar ik bied mijn excuses aan bij iedereen die ik hiermee beledigd heb."

Nu zegt Emre echter dat hij verkeerd begrepen was: "Ik dacht dat mij gevraagd werd of ik hem had uitgescholden en daar zei ik 'ja' op. Maar ik heb hem absoluut niet 'vieze nigger' genoemd. Ik ben tegen racisme", zegt Emre nu. "Ik ben ook 'vieze Turk' genoemd, of tegenstanders zeiden nare dingen over mijn geloof. Daar was ik erg teleurgesteld over en ik zou het zelf dan ook niet doen." Of Fenerbahçe en de Turkse bond Emre geloven, zal moeten blijken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu hij negatief in de publiciteit komt, probeert hij er mee weg te komen.
Als ik een vraag niet goed begrijp, vraag ik of ze deze opnieuw willen stellen in plaats van lukraak antwoord te geven.
Discriminatie en rascisme moeten verdwijnen, dus hier moet hard tegen worden opgetreden.

20 april 2012 om 12:25

Het kan ook zijn dat hij de vraag begreep als "heb je hem uitgescholden?" en snel ja antwoordt.

Om vervolgens een hoop commotie mee te maken en dan erachter komen dat hij de vraag verkeerd begreep.

Kan gewoon hoor.

20 april 2012 om 12:26

Mwa, ik denk het niet. In hetzelfde wedstrijd nog gingen ze elkaar omhelzen achteraf. Ze boden beide excuses aan en alles was opgelost. Snap niet waarom dit zo'n grote issue is geworden nu.

20 april 2012 om 13:02

Idd. Alleen mensen die Emre niet mogen (een meerderheid) zullen hem schuldig blijven vinden. Wat hij ook zal doen. Net als Aziz Yildirim.. Als hij vrijkomt, gaan ze weer huilen dat hij zo machtig is dat hij de rechtszaak heeft omgekocht en nog meer van dat onzin.

Haat spreekt, gezond verstand breekt.

20 april 2012 om 22:20

Heb je je ooit afgevraagd waarom Emre zo gehaat wordt? En nee, niet alleen Galatasaray-supporters haten hem..

21 april 2012 om 00:39

Dat hoef ik niet af te vragen omdat ik hem zelf totaal niet mag. Ik weet ook hoe hij is, alleen in dit geval slaan de beschuldigen nergens op en doet alleen een slechte naam voor de Turkse league.

20 april 2012 om 12:34

je hebt helemaal gelijk volgens mij...vooral omdat het niet de eerste keer is dat Emre dit soort dingen heeft geroepen...hij is al (als ik het goed hebt) een paar x bestraft voor zulke uitspraken.

20 april 2012 om 14:32

Dit was hiervoor ook nog eens gebeurd, in Engeland tegen teamgenoot Yobo. Toen was hij niet gestraft, dus je kan je reactie ook meteen verwijderen. Ik heb de beelden niet gezien, dus weet niet of hij het werkelijk heeft gezegd of niet. Maar hij is nu geschorst, dus meer moet er niet over gezegd worden.

Het is wel heel laf van Trabzon om Zokora in de pers deze zaak nog eens naar boven te halen. In de heetst van de strijd zeg je wel eens dingen die je niet meent of achteraf spijt van hebt, dat was nu ook het geval. Emre had het met Zokora tijdens de wedstrijd nog goed gemaakt.

20 april 2012 om 21:26

Sorry!!!!

Ja... en in de bijlmerbajes zitten een hoop mensen die achteraf ook spijt hebben.....wat is je punt!!!??dus omdat het in Engeland al eerder is gebeurd...is het niet zo erg???
wat een onzin.zeg..... dit moet gewoon bestraft worden.

Tjah dit soort verhalen komen wel vaker voor. Vermaelen, Suarez en even uit mijn hoofd was Sissoko (juventus destijds) ook beledigd vanwege zijn huidskleur. We kunnen niet zeggen of de uitspraken van Emre daadwerkelijk gezegd is. Het zijn maar verhalen.

20 april 2012 om 12:32

Het zijn juist geen verhalen. Het is door de turkse eredivisie live in beeld gebracht en je hoorde hem fucking negro zeggen en 2 matches vind ik bar weinig voor deze racist.

Hij probeert een beetje in de slachtofferrol te kruipen maar ook toen hij in Italie en England speelde had hij racistische uitlatingen tegen tegenstanders, een naar mannetje.

20 april 2012 om 12:53

Laat ik voorop stellen dat ik het niet goed probeer te praten dat hij dit zou hebben gezegd. Hem een racist noemen vind ik te ver gaan, een racistische opmerking is het zeker. Maar denk je eens in wat kinderen allemaal wel niet tegen elkaar zeggen, alleen om elkaar pijn te doen. Denk je echt dat een dik kind wordt uitgescholden voor 'vetzak' omdat het andere kind echt een gruwelijke hekel heeft aan dikke mensen óf zal ie het doen omdat hij weet dat hij de ander ermee pijn kan doen. Ik zou Emre geen racist noemen maar gewoon een klein kind

20 april 2012 om 13:07

Ik wil het niet goed ompraten ofzo maar spelers roepen dingen vaak waar ze achteraf spijt van krijgen. Veel spelers hebben een hogere temprament. Mocht Emre het woord 'nigger' gezegd hebben of andere racistische uitlatingen, mag hij wat mij betreft straf krijgen en een dikke ook. Racisme hoort niet daarmee basta! Niet alleen op het voetbal, maar ook in het bedrijfsleven en in de maatschappij. Het woord neger is voor mensen met een zwarte huidskleur beledigend en eerlijk gezegd vind ik dat terecht. Het heeft een verleden waar iedere gekleurde persoon gekwetst kan voelen. Vreselijk dat dit nog gebeurd echt waar.

20 april 2012 om 14:34

Aslantepe, Italie en Engeland? Alleen in Engeland was er verdenking, bleek achteraf niet zo te zijn, maar waarom kom je heir onzin vertellen en anderen zo opstoken, je lult echt bullshit hier, dit is de eerste keer dat hij het waarschijnlijk gezegd heeft. Het lijkt erop dat er verder geen onderzoek naar komt.

20 april 2012 om 12:35

Toch maar eens nieuwsberichtje lezen dan voor je reageert?

Hij heeft zelf toegegeven dat hij hem heeft uitgescholden voor 'vieze nigger'. Maar hij schrok zo van alle negatieve aandacht, dat hij het nu opeens probeert te ontkennen.

Tja, zelfs de meeste domme personen ter wereld geloven zijn ontkenning nu niet.

Hij heeft het gezegd en toegegeven. Punt uit.

20 april 2012 om 14:36

Hij had toegegeven dat hij uitgescholden had, lees maar alle berichten in de voorgaande artikelen van mij. De meeste mensen kunnen slecht luisteren/lezen, maar ik zei het telkens. Hij zei dat hij slechte dingen gezegd had maar geen racistische uitlatingen.

Hij is bestraft met 2 wedstrijden, in de regels staat voor racisme 4/8 wedstrijden, dus wat hij als laatst heeft gezegd werd door de Pfdk geloofd, hij was niet racistisch jegens Zokora, anders kreeg hij een zwaardere straf.

20 april 2012 om 21:39

Hier zeg je:

'hij was niet racistisch jegens Zokora', uitgaande van de straf die de Pfdk uitdeelt. Hieronder zeg je exact het tegenovergestelde tegen Lostwords.
Wat is het nou?!

20 april 2012 om 22:06

Hij was niet racistisch volgens de Pfdk, dat is waar ik op doel. Ze hebben hem bestraft, niet om racisme, maar om ''belediging''. Iedere idioot ziet dat hij ''fucking nigger'' zei, behalve de pfdk. Ik zou eerlijk waar willen dat hij bestraft werd, puur om het ethische.

Ik zei een aantal dagen geleden ook dat hij zei dat hij toegaf gescholden te hebben, niet racistisch te zijn. Je moet de dingen met wat ze zijn en wat je vindt niet door elkaar halen. Het staat hier misschien een beetje onduidelijk, er moest staat dat hij niet racistisch is in de ogen van de pfdk als je pietje precies bent.

Nogmaals; van mij zou hij best 4-8 wedstrijden bestraft mogen worden, maar ik ben voor Fenerbahce, hij is een van de betere, dus ik ben er eerlijk gezegd blij mee. Hoe oneerlijk dan ook voor de tegenstanders.

Heb de beelden niet gezien, maar mij lijkt dat als Emre Zokora voor ''vieze nigger'' uitscheld de laatste zich dan kort erna door hem laat knuffelen.

Iemand die de beelden van zijn uitspraken heeft gezien, weet dat Emre hier overduidelijk liegt.

Hij zei namelijk: "in het heetst van de strijd kun je inderdaad dingen roepen en iemand beledigen. Ook de woorden die Zokora noemt en ik heb die woorden wellicht ook gebruikt. Hiervoor mijn excuses"

Dus hij wist dondersgoed waar het over ging.

De Turkse voetbalbond is al bijna een jaar lang één grote grap geworden. Het is gewoon te schandalig voor woorden wat daar gebeurt.

Uit beelden kan je toch daadwerkelijk zien dat het wel iets dergelijks uit zijn mond komt..

Dat hij zegt dat ze hem voor "vieze Turk" uitmaakten geeft al aan dat hij racisme Goed wilt praten, dus kan je eigenlijk ook concluderen dat hij zoiets heeft gezegd.

Ik denk niet dat ze hem zullen schorsen, maar als dat wel het geval is... Mag Zokora ook geschorst worden.

Op tv zei een pro-fener analist dat Emre zelfs te weinig heeft gezegd als Zokora iets over Emre's familie zei. "hij is toch ook een n*****"

En natuurlijk heeft hij maar 2 wedstrijden gekregen. Denk je nou echt dat de bond hem langer gaat schorsen zodat hij alle play off wedstrijden mist??

Daarvoor zijn ze teveel fan van Fener.

Turkije: het land waar corruptie orde van de dag is.

Emre heeft 2 wedstrijden schorsing gehad. En wat hij zegt is echt bullshit want gelijk na de wedstrijd is hij live verbonden met een sportprogramma waar hij 2-3 minuten lang heeft uitgelegd dat hij hem wel had uitgescholden en dat het niet goed van hem was bla bla.. je kon zien dat de presentator ed. erg telleurgesteld was en dat had hij ook gemerkt..

20 april 2012 om 13:57

Sadri Sener, de voorzitter van Trabzonspor, dat Emre hem na de wedstrijd tegen Belgie opwachtte om hem in elkaar te slaan. Een speler die een voorzitter van een club bedreigt, het is allemaal mogelijk als het gaat om Emre en Fenerbahce. Tenslotte zijn er ook voorzitters van Fener geweest die een speler in elkaar lieten slaan !

20 april 2012 om 18:25

Yep iedereen weet waar je het over hebt. En dan zeike als die speler gratis naar de rivaal gaat ;

Wat een corrupte zooi man

Milan Baros zei "fuck off" tegen de scheidsrechter en krijgt 3 wedstrijden schorsing en Emre krijgt dus 2 wedstrijden voor het zeggen van "f*cking n*gger". Ik snap niet hoe hij het ontkent terwijl er beelden zijn.

20 april 2012 om 13:11

Moeilijk hé om onderscheid te maken tussen een speler en scheidsrechter. Een scheidsrechter heeft meer gezag dus lijkt het me ook logisch dat je 3 wedstrijden krijgt.

Maar waarom hoor ik niks over de bloedneus van Baros die hij op de shirt van de scheidsrechter schoonmaakte? Jullie zijn toch de vechters voor het schone voetbal? Waarom hoor ik jullie niet over de straf wat Trabzonspor heeft gekregen na de wedstrijd tegen Fenerbahce? Een heel winkel is in het veld gegooid en Trabzon krijgt maar 2 wedstrijden straf? Er werden 2 messen gegooid maar dat zal niet erger dan dit zijn toch? Waar zijn jullie moraalridders als het over bjk en trabzon gaat? Jullie komen enkel reageren om jullie haat te uiten.

20 april 2012 om 22:26

moeilijk he, onderscheid maken tussen racisme en uitschelden. Emre zegt dat hij 'fucking prick' heeft geroepen. Hoe wil je de letter P uitspreken zonder dat je lippen elkaar raken? Want uit de beelden is duidelijk dat hij geen 'prick' heeft gezegd..

20 april 2012 om 22:34

Tahachenko38,

Ik vind het prachtig hoe jij zijn hele reactie niet meetelt maar op één ding afweegt. Geweldig. Dat bewijst dat je helemaal geen antwoord hebt. Alle Galatasaraylilar zijn ouderwets uit gedist.

het woord nigger/neger wordt door zovele gebruikt in Nl, gewoon als woord. Omdat er 'vieze' voor staat is het opeens racistisch? big deal.

20 april 2012 om 13:25

Je zou is moeten weten hoe ze zwarte mensen in Tv-programma's noemen/belachelijk maken enkel omdat ze zwart zijn. Maar daar hoor je de eervechters er ook ook niet over :D

20 april 2012 om 15:56

@fbamigo;
Waarom zouden de 'eervechters' (zelfverzonnen?) daarover praten? Emre heeft toch niets gezegd? Hehe. Je bent nu de belediging 'vieze neger' aan het bagatelliseren omdat je ongetwijfeld ergens weet dat dit op waarheid berust.
.
Dit is de tweede keer (!!) dat Emre beschuldigd wordt van racisme. Het is hem in Engeland ook al overkomen en nu zie je overduidelijk dat hij 'fucking nigger' zegt. Er zijn nota bene liplezers die bevestigen dat het gezegd is. Ik geef hier graag bronnen van.

Tevens is het hartstikke normaal dat Emre het ontkent. Op racisme staat 8 wedstrijden.

20 april 2012 om 16:29

Omdat hun wel de eerste zijn die schreeuwen dat Emre een racist is.

Ik bagatelliseer niks. Jullie zijn toch de mensen die enkel op feiten uitgaan? Dat is namelijk ook een vereiste bij een discussie. De Turkse gemeenschap doet alsof ze zo heilig zijn maar de overgrote deel is zelf ook racistisch.

Hypocriete gelul.

20 april 2012 om 15:17

Terry wordt niet levenslang geschorst, Suarez wordt niet levenslang geschorst, maar Emre wel? Wat een giller. Mensen die zeggen levenslang schorsen snappen niets van voetbal en het mentale vlak van het vak. Wat hij doet is erg slecht, maar levenslang schorsen, wat een onzin. Dan vind ik je net zo'n clown als Sadri Sener die vond dat zijn voetbalcarrière beëdigde zou moeten worden.

20 april 2012 om 16:08

Vind je twee wedstrijden wel terecht, Fatih?

20 april 2012 om 16:19

Nee ik vind het onterecht, hij had van mij meer wedstrijden mogen krijgen. Ik snap eigenlijk niet waarom hij niet is veroordeelt voor racisme, maar voor schelden. Emre gaf misschien niet toe dat hij racistisch was, maar dat was wel zo. Hij had van mij de ''normale'' straf mogen krijgen, tussen de 4 en 8 wedstrijden.

Maar kom op, levenslang schorsen, carrière beëdigen, dat is allemaal bullshit.

Emre krijgt twee wedstrijden voor discriminatie, eerste play off wedstrijd werd afgelast door hevige regenval, Bjk - Gs kwamen er drie mensen het veld op rennen met kwade bedoelingen, voor de Nederlanders thuis: Dit is geen samenvatting van het seizoen, maar de eerste speelweek van de play offs tussen vier clubs. Negen clubs zijn corrupt, maar worden niet bestraft door een corrupte voetbal federatie. Galatasaray is de enige grote club die niet in de omkoopschandaal zit. Mijn advies: Blijf uit de buurt van de Turkse competitie en gefrustreerde leden van de omkoop ploegen.

20 april 2012 om 15:50

Wel jammer om te zien dat het Turkse voetbal zo is afgezakt. Ik kan me nog herinneren dat Galatasaray rond het begin van deze eeuw echt een angstgegner van formaat kon zijn en Fenerbahce kwam een aantal jaar geleden nog redelijk ver in de CL. Ik ben geen kenner, maar waarom hebben een hoop clubs zo'n kortetermijnvisie? Er stroomt bijna geen echte Turkse jeugd door en de grootste Turkse talenten zijn opgeleid in Duitsland. Waarom kopen Turkse clubs alleen maar volgevreten vedettes, terwijl je ook gewoon een talent uit de jeugdopleiding kunt opstellen? Het is een voetbalgek land met veel inwoners, dus daar zal toch wel talent rondlopen? Ik denk toch ook dat je als fan een stuk trotser kan zijn op je club als er veel lokale jongens spelen in plaats van een complete Portugese voorhoede (besiktas volgens mij toch?), want Turken zijn over het algemeen ook zeer trots op hun land en cultuur.

20 april 2012 om 20:14

Er is geen goede opleiding voor de jeugd daar. Talenten zijn er natuurlijk wel, maar de stap maken naar een goede speler lukt bijna nooit. Jeugdtrainers en dat soort dingen zijn gewoon niet professioneel geregeld in Turkije. En geen enkele club die er echt geld en tijd aan besteed.

In Turkije

3 wedstrijden straf voor een elleboog ( Almeida )
2 wedstrijden straf voor racisme..( Emre )

20 april 2012 om 14:48

Emre heeft toch zijn excuses aangeboden aan Zokora en iedereen die het afkeurde? Zokora heeft Emre niet aangeklaagd. Dat deed de club Trabzonspor zelf. Als degene in kwestie Emre al heeft vergeven wie zijn jullie dan? Wat zijn jullie daadwerkelijke gedachten en wat willen jullie?

Damn, haat overheerst gezond verstand. Full kak gedachtes

20 april 2012 om 16:04

hahaha wat een bullshit!
Dus als ik iemand doodschiet dan zeg ik ook alleen sorry en kom ik er van af?
want hij kan me niet aanklagen.
Fenerbahce is een en al sike! geef dat nou is eerlijk toe man!
Niet doen alsof emre ''heilig'' is, 2 wed is gewoon veelste weinig voor racisme.
ook al klaagt degene je niet aan die je hebt beledigd, dit soort dingen horen gewoon niet bij voetbal. En eerlijk is eerlijk, bij emre verwacht je dit zeker wel! Iedere keer heeft die wel bezwaar tegen de scheidsrechter, hij weet niet wat ''accepteren'' is, tjaa als je bij fener speelt dan gaat het wel moeilijk maarjah!

@fbamigo

Zijn wij het nou met de verkeerde gedachten of de fener supporters die het maar niet kunnen hebben dat hun voorzitter vast zit voor omkoping?

Dat van emre is gewoon te verwachten zo'n smerige vent is dat wel.

Wat is de turkse voetbalbond toch corrupt stelletje zielige mensen.
Hugo Almeida krijgt voor een elleboog 3 wedstrijden, Emre Belezoglu krijgt voor racisme 2 wedstrijden en Alex kreeg voor een elleboog 1 wedstrijd. Antibesiktasyon

20 april 2012 om 16:07

Nee, tff is gewoon 100% fenerli. Ook met dat play-off regel, poeh! daar wil ik het helemaal niet over hebben maar goed. Gs had de titel allang verdiend.

De TFF is weer eens pro-fener. Er staat duidelijk in de regels dat een speler die een andere speler discrimineert 4 tot 8 duels schorsing krijgt en deze houthakker krijgt er maar 2. Zelfs met de oud-voorzitter van BJK wordt Fener nog geholpen, ongelofelijk.

Emre is trouwens samen met Volkan Demirel de meest irritante, domme en respectloze voetballers die Turkije ooit gehad heeft. Twee complete leeghoofden die van alles roepen zonder enigszins na te denken.

20 april 2012 om 16:24

De TFF is niet pro-fener, maar veroordeelt Emre gewoon om de verkeerde reden, schelden. Ze moesten hem veroordelen voor racisme, vandaar dat hij maar twee wedstrijden kreeg, wat ik overigens onterecht vind.

En over je laatste stuk, Emre en Volkan (in mindere maten) zijn misschien wel een van de slimste Turkse spelers. Als je gewoon de reportages ect. bekijkt vertellen ze hele slimme en goede dingen. In het veld slaat Emre vooral door, en Volkan (als ie uitgescholden ect wordt). Volkan is anders niet een ''gekke'' man, maar kan gewoon heel makkelijk geprovoceerd worden. Emre ook, maar is veel ''gekker'' zal ik maar zeggen.

Irritant kan je vinden, respectloos; mwuaa. Maar dom zijn ze zeker niet.

20 april 2012 om 16:44

Volkan Demirel slim? C'mon ..
Volkan heeft nog nooit iets slims gezegd, altijd is het provocerend of dom. Dat heeft hij in elke interview gedaan, wat erg frustrerend is. Hij zegt wat de Fener-publiek wilt horen, niet zijn eigen mening.

20 april 2012 om 16:53

Volkan in mindere maten zei ik ook, maar hij is niet dom. Hij neemt een soort leidersrol op, daarom wordt hij gewaardeerd. Emre heeft wel echt slimme opmerkingen, vind ik. Maar goed hoe slim iemand daadwerkelijk is zullen we niet weten, want ik verwacht geen wiskundige formules van hun tijdens een persconferentie!

20 april 2012 om 18:28

Als je roept de TFF is niet pro fener, nodig ik je uit om uit je grot te komen of onder de steen vandaan waar je al die jaren hebt gezeten.
Sinds 1998 kent Turkije een TFF die pro Fener is, ze komen en gaan de namen, maar 1 ding veranderd niet, de TFF is pro fener en niet een beetje ook.

20 april 2012 om 18:38

Als TFF pro Fener was dan was de wedstrijd tegen Denizli afgelast, en uitgesteld naar een andere datum, Fener zou waarschijnlijk kampioen worden.
Als de TFF pro fener was dan zou Diyarbakirspor een divisie teruggezet worden waardoor Fenerbahce ook de verloren punten destijds zou krijgen en wederom kampioen zou zijn.
Nee de TFF is niet pro Fener. Dit zijn slechts enkele voorbeelden.

Twee kampioenschappen, dat betekent 20 voor Fener tegen 16 voor GS, zo zou het zijn als de TFF pro Fener was!!

De TFF zorgt er juist voor dat Fener zo'n naam krijgt. Toen Fenerbahce aan het begin vh seizoen wilde degraderen vonden ze dat niet goed, ze doen ons hiermee alleen maar meer te kort. Sturen ons niet naar de CL maar zeggen ook dat wij niet corrupt zijn, logisch toch?

Kom mij niet vertellen dat de TFF pro fener is terwijl er mensen als Ulusoy de bestuurder van de TFF waren. Je praat bullshit, hoop dat je het nu een beetje beseft en je GS bril af doet en met feiten komt ipv bullshit beredeneringen.

20 april 2012 om 20:40

Heel leuk en aardig al die voorbeelden van je, maar als ik over fener ga beginnen dan zijn we morgen nog niet klaar..

Emre B. schorsen, omdat hij gescholden heeft...iedere wedstrijd in Turkije schelden spelers elkaar de huid vol, zelfs sommige scheidsrechters maken zich eraan schuldig. Zolang de scheidsrechter dit niet in zijn rapport opneemt is schorsen niet mogelijk. Wat in de wedstrijd van Fenerbahce vs Trabzonspor het geval was. Dus schors Emre B. helemaal niet vanwege een gebrek aan bewijs of geef hem de de schorsing die hij verdient van 4 tot 8 wedstrijden, maar wat doet de partijdige tuchtcommissie? Hij krijgt 2 wedstrijden voor schelden. Hoe komt de beslissing tot stand? Met een meerderheid van 4 tegen 3 wordt het een schorsing wegens schelden en wordt racisme verworpen? Wtf? Het is of het één of het ander, beide is onmogelijk. Dit geeft al aan hoe partijdig die corrupte boel is bij de Tff. Belangrijkste reden dat Emre B. de zware straf ontloopt is, omdat de advocaat die in het omkoopschandaal Emre B. vertegenwoordigde nu voorzitter is van Juridische Zaken bij de Tff, dan komt die ene stem wel goed uit of niet?

Eerst geeft hij live toe dat hij dergelijke woorden gebruikt zou kunnen hebben om de volgende dag (wellicht ingefluisterd door het van ''onbesproken gedrag'' zijnde Fenerbahce bestuur) naast de eens voor vies uitgemaakte Yobo in een persconferentie alles weer te ontkennen. Hij zou ''fucking prick''hebben gezegd. Hiermee is het voor iedere persoon die de beelden heeft gezien duidelijk geworden dat hij liegt. Om een p uit te spreken moet je je lippen tuiten, wat hij dus op de beelden niet deed. Als klap op de vuurpijl hebben ze vandaag via een advocaat zo geregeld dat de bewuste beelden niet meer worden uitgezonden, omdat het zijn privacy schaadt!!!?? Als de TFF zo eerlijk was waarom is er geen professionele liplezer aan te pas gekomen? Nee, de ''onpartijdige'' tuchtcommissie heeft meerdere ''bekwaamheden'', waaronder dus liplezen. Nog durven er fanatieken het voor deze smerige persoon op te nemen en te komen met opmerkingen, maar andere hebben ook verkeerde dingen gedaan...alsof dit Emre B. zijn actie minder erg maakt? Hoezo een bord voor je kop?

Voor alle mensen die hier over die corruptie beginnen te praten. Het is helemaal niet relevant en tegenwoordig is er een regel: je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Laten we niet over die hele corruptieding praten want ik heb er helemaal genoeg van. Dit zeg ik niet als Fenersupporter, maar als een voetballiefhebber. Ik vind zelf 2 wedstrijden te weinig als emre daadwerkelijk Zokora heeft uitgescholden voor neger.

20 april 2012 om 17:02

Niet relevant? Begrijpelijk dat jij en vele van je gekleurde mede Fenerfans dit geloven, alles is toch een complot!? Het komt je blijkbaar wel goed uit dat iemand die van omkoping wordt verdacht gewoon voorzitter kan worden, zoals Demirören en een Engin Tuzcuoglu (die daarvoor kenbaar heeft gemaakt partij gekozen te hebben voor het Fenerbahce standpunt en de advocaat was van Fenerbahce bestuurslid Sekip Mostoroglu), die voorzitter wordt van de Tahkim Kurumu van de Tff, degene die dus het beslissende en laatste woord heeft over of er omgekocht is of niet? Dan verbaasd reageren waarom het meerendeel van de Turkse fans geen vertrouwen heeft in deze TFF en al hun commissies, zoals deze tuchtcommissie die Emre B. matst.

Tegen deze blindheid is geen argument opgewassen!

20 april 2012 om 17:10

Sorry maar wat heeft die hele corruptie te maken dat emre voor 2 wedstrijden wordt geschorst alsjeblieft? En ben ik gekleurd? Ik moet elke dag aanhoren van niet fb fans dat we hebben omgekocht. In elk ander land waar er corruptie heeft plaatsgevonden zijn de teams meteen bestraft. Als jullie zo goed weten dat Fener heeft omgekocht, laat het dan zien met bewijzen en ga niet zomaar wat roepen. Ik heb genoeg wedstrijden gezien afgelopen jaar waar Fener het heel moeilijk had en Trabzon amateuristische doelpunten scoorde. Ik zeg niet dat Fb niet heeft omgekocht. Misschien hebben ze dat wel gedaan. Maar ik wacht gewoon rustig af op het oordeel in plaats van dingen roepen zonder dat je bewijs voor hebt.

20 april 2012 om 17:18

In Nederland ben je onschuldig totdat schuld bewzen is. (In heel veel "de meeste" landen is dit ook het geval). In Turkije ben je schuldig totdat je onschuld is bewezen (dat is onder andere in USA ook het geval).
Ik ga geen politiek of rechten lessen geven, daar krijg ik niet voor betaald .

In Turkije zitten heel veel officieren van het leger vast, sommigen al meer dan 5 jaar, wegens een beschuldiging, geen bewijzen van schuld, puur op vermoedens, als je onschuldig zou zijn totdat schuld bewezen is, zouden deze mensen vrij rondlopen nu.

Over Emre, iedere mens die zijn gezonde verstand gebruikt of kan gebruiken weet dat hij schuldig is, er zijn personen hier die het voor Emre opnemen, mogen ze doen, maar deze personen moeten beseffen dat ze het opnemen voor iemand die geen normen en waarden kent, hij heeft zich door de jaren heen op diverse manieren misdragen, is zo vaak wegens zijn foute gedrag besproken geweest.

De bond matst Fenerbahce en Emre hier door maar 2 wedstrijden schorsing te geven, terwijl er in de wetboeken staat dat er op dit soort incidenten, minimaal 4 wedstrijden schorsing moet zijn.

Als voetballer vind ik Emre een goeie speler, maar als mens zijnde kan ik er echt niet tegen als hij weer tekeer gaat op het veld. 2 wedstrijden is zeker te weinig als emre racistisch was tegenover Zokora. Maar ja ook zonder Emre moeten we zondag winnen van GS en ik verwacht dan ook een spannende wedstrijd met veel emotie.

Emre is dan ook bestraft voor het " beledigen" van zijn tegenstander en niet wegens racisme dat daar dan 2 wedstrijden op volgt.. tja...

wie gelooft er uberhaupt dat Fenerbahce of een Speler van Fenerbahce ooit de zware kant van een "bestraffing" zal krijgen met alle mensen die ze hebben zitten in de TFF ?

Daarbij Wie gelooft er uberhaupt dat Besiktas een kans van slagen heeft met een bittere oud voorzitter die 60 miljoen dollar achter gelaten heeft en nu voorzitter is van de Tff?

en even kort samen te vatten voor een paar Fenerbahce supporters die beweren onschuld tot bewezen? Sport regelgeving vs Burger wetgeving snap het verschil. Justitie heeft niks te maken met de disiplinaire orgaan van welke sportszaak dan ook. Fifa en Uefa zeggen letterlijk al bij het kleinste vermoeden moet er gehandeld worden. het eerste disciplinaire raport van de Turkse voetbal bond staat letterlijk in dat er bewijs is van omkoping van Fenerbahce in meerdere wedstrijden. Dit rapport is daarna als niet kompleet geclassificeerd door voormalig voorzitter Aydinlar (grote sponsor, lid van Fenerbahce en voormalig bestuurslid.). Dit is natuurlijk gedaan om te voorkomen dat de bevindingen in dat rapport gebruikt konden worden in disiplinaire maatregelen.

Er is al lang genoeg bewijs vanuit het sportieve kant van het verhaal echter Aydinlar (voorman van FB) en huidige voorzitter Demiroren (meest incompetente persoon die het geld van zijn vader als speeltuin gebruikt) als voorzitter kan de FB niet zomaar laten degraderen om A) de league waarde zal natuurlijk dalen en daarbij de inkomste van de uitzendrechten (wat voor heel veel clubs net de reden is dat ze hun hoofd boven water houden) aangezien BJK financiele problemen heeft zal dit een groot probleem worden en B zijn voormalige club wordt ook genoemd in dat raport en volgens de regelgeving zal hij zijn eigen club ook moeten bestraffen met oftewel min punten of misschien wel degradatie en hij wordt al uitgekotst doro alles wat voetbal lievend is in Turkije dit zal hij dan nooit te boven kunnen komen.

Voetbal is dood in Turkije, Emre is geen racist voor de mensen die de regels verdraaien en niet hanteren, en het concept van voetbal liefhebber heeft nooit bestaan in Turkije. en dan een bod doen op zowel het olympische spelen als een Ek???

moet toch afsluiten door te zeggen:

Holland Mooi

21 april 2012 om 15:44

Kijk, jij hebt het perfect verwoord. De enige oplossing voor de huidige toestand in Turkije, is dat de Uefa de controle neemt over de situatie. Want met frauders als Yildirim Demirören, weet je al zowiezo dat er geen gerechtigheid is. Hij kon zijn eigen club Besiktas niet eens besturen, laat staan de voetbalbond en de hele competitie. We maken het schandaligste seizoen ooit mee. Wil de gezichten wel zien van zulke gasten wanneer Galatasaray de beker optilt!

Moeilijk om dit te beoordelen aangezien alleen Emre en Zokora weten wat er daadwerkelijk is gezegd.
Vind wel dat als die Zokora zou hebben beledigd dat hij een goede gepaste straf zou moeten krijgen.

20 april 2012 om 20:44

Alleen emre en Zokora?
Als alles duidelijk is dan moet hij gewoon hard gestraft worden klaar. Ga me niet vertellen dat emre nu gelijk krijgt. Racisme is gewoon 4 tot 8 wed schorsing als suarez die ook krijgt dan moet emre die ook krijgen. ook al zijn we in engeland, turkije, of thailand, als je de regels hebt overtreden dan zul je worden moeten bestraft. Klaar punt uit. Ik word er schijt ziek van al die mensen die nog emre proberen te beschermen. Voetbal gaat echt kapot met zulke mensen!

Ik zal een donker persoon nooit kunnen begrijpen want sommigen voelen zich inderdaad beledigt door het woord 'neger' maar er zijn ook een hoop die er geen last van hebben. Ik weet nu niet wat Zokora heeft gezegd, blijkbaar zwijgt er één en spreekt het andere. Dit is eenzijdig van de media wat geil-materiaal is voor alle andere Anti-fenerliler.

Maar één ding is zeker: Al stond ik in Emre's plaats en Zokora had mijn familie, moeder etc. uitgescholden, dan zou ik zelfs meer dan wat Emre heeft gedaan terugdoen. Dat is typisch Turks, dan kom je niet weg maar Zokora is nog goed weggekomen met twee woorden. Alle anderen Turken die dit ontkennen zijn gewoon fake.

21 april 2012 om 15:38

Typisch Turks? Hoezo scheer je alle Turken over 1 kam? Ik zou gewoon mijn spelletje spelen, dit zijn manieren om de tegenstander te provoceren en Emre is dan ook zo'n snotneusje die denkt dat hij overal antwoord op moet geven. Elke keer komt hij er goed ervanaf, dit keer met 2 wedstrijden ipv minimaal 4, maximaal 8 wedstrijden schorsing. Ik als Turk zijnde, kan ook snel gefrustreerd zijn, maar ik zou gewoon doorspelen en mijn mond houden. Frustratie moet je niet aanpakken met nog meer frustratie. Je bent een profmodel en je hoort het goede voorbeeld te geven.

Kunnen we net zo goed stoppen met de leus ''''kick racism out of football'''' want met mensen zoals jouw gaan we niet ver mee komen.

Wat Emre heeft gezegd kan kloppen waarom niet? uit frustratie kan die dat hebben gezegd. Maar al is Zokora zo een man om te vertellen wat Emre tegen hem heeft gezegd hoezo zeg je niet wat jij daar zei? Ik denk niet dat iemand je zomaar gaat uitschelden? Als je terug kijkt zie je dat Emre overtreding maakt en ze excuses aanbied bij de speler, Zokora komt er aan met ze hand gaat die richting de kont van Emre ... en Emre duwt hem weg. Zal me niks verbazen als Zokora daar wat zei tegen Emre.

Zal me echt helemaal niks verbazen als Zokora de opdracht heeft gekregen om dit voor de Tv te vertellen. Echt totaaaal niet gewoon. En nog een klein ding, voetballers met een gekleurde huidskleur trekken hier een groot voordeel uit. Als er iets gebeurd wat ze niet leuk vinden, ja racist dit racist dat. Woorden dit woorden dat.

HEt is heel fijn dat hij zijn excuses heeft aangeboden etc... als je racistische uitspraken doet vergt het veel moed om het toe te geven en je te excuseren chapeau....

aan de andere kant is het zo dat je voor zulke uitspraken 4-8 wedstrijden schorsing kunt krijgen... 4 minimaal 8 maximaal. hoeveel krijgt meneer belezoglu van de turkse voetbalbond? 2 wedstrijden. lachwekkend toch??

iedere andere spelers had 4-8 wedstrijden gekregen en niemand kan dit ontkennen. tijdens zijn eerste telefoongesprek met sansal dat op tv is verschenen zegt hij duidelijk, dat hij de beledigende woorden waarvoor hij beschuldigd werd daadwerkelijk had gezegd.. hij geeft het toe met zijn eigen woorden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren