Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Eerst wilden ze naar de Championship, nu gaan ze liever naar Vitesse'

Laatste update:

Vitesse moet nog het nodige papierwerk in orde maken, maar Dominic Solanke zal de vijfde Chelsea-huurling voor het aankomende seizoen gaan worden. Dit is het hoogste aantal sinds de start van de samenwerking in 2010 en Peter Bosz merkt dat er wel het een en ander is veranderd.

/

Bij het begin van de samenwerking stonden de talenten van Chelsea niet te springen om naar Arnhem te verhuizen. “De spelers beslissen uiteindelijk zelf en ik merk dat er nu anders tegen Vitesse aangekeken wordt’’, zegt Bosz in gesprek met De Gelderlander. “Dat merk ik aan de gesprekken die ik voer met de mensen van Chelsea.”

Bosz praat regelmatig met trainer José Mourinho en technisch manager Michael Emenalo van Chelsea. “De spelers willen allemaal het eerste van Chelsea halen en beseffen dat ze bij ons een betere voetballer worden. In het begin wilden ze nog verhuurd worden aan clubs uit de Championship, maar nu gaan ze liever naar Vitesse”, stelt een tevreden Bosz. Naast Solanke kan hij dit seizoen beschikken over Lewis Baker, Isaiah Brown, Nathan en Danilo Pantic.

Vitesse moet blij zijn met de samenwerking met Chelsea

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vitesse moet zeker blij zijn, ik denk vooral dat solanke een aanwinst zal zijn voor ze. Die deed t onder andere namelijk erg goed in die youth cup

5 huurlingen al? Alleen van chelsea? En dan vinden de vitessenaren het raar als ze chelsea b worden genoemd. Kom op vitesse over een jaar ben je je halve basis kwijt zo kan je toch niet aan een team bouwen.

6 augustus 2015 om 00:29

Misschien komen daar nog wel meer bij, er was een jaar (dacht 2 seizoenen geleden) dat ze er een stuk of 8 hadden.

6 augustus 2015 om 00:30

lees de tekst 5 is hoogste

6 augustus 2015 om 00:35

Voortaan eerst even het artikel lezen, dan een comment plaatsen.

6 augustus 2015 om 00:59

5 huurlingen is idd niet het hoogste aantal huurlingen van Chelsea sinds het begin van de samenwerking.
In het seizoen 2013/2014 huurde Vitesse 7 spelers van Chelsea (van Aanholt, Hutchinson, Cuevas, Piazon, Traoré, Atsu en Kakuta), daarnaast huurden ze toen Labyad van Sporting Lissabon en Francisco Santos da Silva Júnior van Everton.

6 augustus 2015 om 01:49

LWubben, kolkje heeft het keurig neergezet. Dus ik heb gewoon gelijk.

6 augustus 2015 om 02:02

Ik moet zeggen dat ik zelfs als Vitesse-fan 5 spelers veel vind. Gelukkig zijn het niet de minste talenten, maar ik vind dat het maximaal 3 à 4 moet zijn, dan krijgt de rest/jeugd ook nog een kans.

Nu die Solanke komt hebben we wel een goede spits, maar zit Djurdjevic weer op de bank, wat zijn ontwikkeling belemmerd.

6 augustus 2015 om 02:07

@nec en Lwubben...

In dat seizoen hadden wij inderdaad zoveel spelers gehuurt, maar een kleine kanttekening. Wij hebben nooit meer dan 5 spelers Tegelijk gehuurd. Het eerste halfjaar waren Kakuta, Cuevas en Hutchinson er, de tweede helft van het seizoen niet en toen kregen we Traoré.

6 augustus 2015 om 09:22

Hutchinson kwam alleen bij Vitesse om te revalideren en als dat lukte zou hij weer speelfit worden voor prof-voetbal.

Hutchinson heeft chronische kletsknieën. Zelfs zo erg dat hij eigenlijk gestopt was met prof-voetbal. Echter, in dat seizoen speelde Reis ook nog bij Vitesse en hij had ook knieproblemen. Alleen had Reis een fantastische Knie-expert bij zich als begeleiding en Hutchinson mocht ook van deze begeleiding gebruik maken. Waar Sam een echte Chelsea jongen is, was dit een van de laatste mogelijkheden om hem nog aan het voetballen te krijgen. Alhoewel revalidatie prio had en meespelen in het eerste bij Vitesse mooi meegenomen heeft hij bij het tweede kunnen spelen en een paar minuten gemaakt in het eerste.

6 augustus 2015 om 10:22

Sinds Peter Bosz is 5 het hoogste ja. Maar daarvoor niet.

6 augustus 2015 om 03:01

Ik vind het ook bizar dat je elk jaar een aantal vage exotische namen hoort van mensen die dan weer vanuit Londen naar Arnhem worden gestuurd. Deze keer is het een aardige waslijst.
Lijkt me voor Vitesse-fans niet leuk om je telkens met een half elftal passanten te moeten identificeren. Ik weet, mijn eigen club kent ook veel mutaties, maar dit is bij Vitesse wel van een andere orde en inherent aan het samenwerkingsmodel.
AZ werkt meer met eigen jeugd en jongens uit de Jupiler League en daarnaast een aantal gerichte aankopen van elders. Vitesse is voor mij echt elk jaar half onherkenbaar. Jammer.

6 augustus 2015 om 03:53

Zo van.. PSV koopt gewoon 13 spelers? Off topic maar dat is ook heel erg overdreven als je sommige namen ziet....

Bij vitesse hebben ze bijna garantie op basisplaats, en iig de kans op Europees voetbal dus een hoger podium, niet heel gek dus...

6 augustus 2015 om 09:27

Mwah, die garantie hebben ze dus duidelijk niet. Dat hebben de afgelopen seizoenen wel uitgewezen.

Wallace werd voorbijgestreefd door Diks en kwam er gewoon naast te staan.
Mceachran bleek niet beter dan Veijnovic, Propper en Vako en zat voornamelijk op de bank.

Ook de jaren er voor hebben uitgewezen dat je absoluut geen garantie op speeltijd hebt. Piazon kwam er na een geweldige eerste seizoenshelft naast te staan toe hij niet meer presteerde. Kakuta werd naar de bank vervangen terwijl een spelers als Hutchinson al helemaal geen aanspraak op speeltijd heeft gemaakt. Zo zijn er nog wel meer.

6 augustus 2015 om 11:09

Oke, misschien heb je gelijk, geen garantie maar wel meer kans op speeltijd bij een club op een iets hoger niveau. Denk dat voor een club als Chelsea ook belangrijk is dat de spelers eventueel op europese podia kunnen spelen, dat kan bij Championship clubs in principe niet.

6 augustus 2015 om 11:22

Absoluut meer kans. Je ziet nu dus ook gewoon dat de grotere talenten naar Vitesse mogen en willen.

Dat is op zich een teken dat Vitesse het gewoon goed doet en dat spelers zich daar goed kunnen ontwikkelen.

Het is nog erg vroeg om in te schatten natuurlijk, maar ik denk dat Vitesse dit seizoen nog wel eens hoge ogen kan gaan gooien. De gehuurde spelers hebben ontegenzeggelijk enorm veel talent en dat is in de Eredivisie al gauw genoeg. Als Solanke zijn naam als doelpuntenmaker waar weet te maken dan heeft Vitesse een groot pijnpunt van vorig seizoen aan weten te pakken.

Nakamba viel mij vorige week ook heel erg positief op. Als hij die lijn door kan zetten dan heeft Vitesse er een zeer nuttige speler aan. Werkte echt ongelooflijk hard, zat er bij enorm veel ballen tussen en toonde ook de nodige duelkracht.

6 augustus 2015 om 22:01

Zelfde verhaal als bij Ajax. De spelers die naar Vitesse komen zijn jonger en jonger. Daar ga je de oorlog niet mee winnen, en Chelsea maakt dat ook niet uit, want volgend seizoen sturen ze weer 5 andere spelers naar Arnhem die, als Vitesse na een 8e plaats in de competitie toch Europees voetbal afdwingt, wederom in ronde 1 met 5-0 opde kloten krijgen vanwege hun jeugdigheid... Vicieuze cirkel. Vitesse in greep van de jeugdspelers van Chelsea...

6 augustus 2015 om 23:11

Onzin. Vitesse heeft normaal zo'n 3 huurlingen die alleen spelen indien ze aantonen beter te zijn dan het aanwezige materiaal.

Omdat het geld van Propper en Veijnovic niet geherinvesteerd kan worden zijn het er nu 5 geworden om de selectie op peil te houden.

Daarnaast is Vitesse geen 8ste geworden en is het ook pure onzin om die 5-0 te gooien op jeugdigheid. Southampton is gewoon een club die te sterk is voor alle Nederlandse clubs. Alleen hun salarishuis is al riant 2x zo hoog als de gehele begroting van Vitesse.

Vitesse heeft leu meegespeeld en die 5-0 is, mits je de wedstrijden gekeken hebt, ook geflatteerd.

Ik hoop dat Vitesse op de achtergrond bezig is met het voortbestaan van de club zonder Chelsea want dit houdt binnenkort echt eens op. Vorig jaar was er toch al sprake dat Chelsea zich terug ging trekken?

6 augustus 2015 om 00:24

Volgens mij werden er via de media wat zakeljke strubbelingen uitgevochten (danwel gespeculeerd door de media) maar gezien de huurlingen en de laatste berichtgevingen zit deze samenwerking nog erg goed.

Ik ben wel blij met wat aandacht voor de Eredivisie vanuit Engeland. Toch zit er elk jaar wel een stuk of 2 goede toevoegingen bij. Hopelijk zijn dat er dit jaar zelfs 3.

6 augustus 2015 om 01:46

@medelin: wie van Vitesse of van Chelsea heeft dat gezegd? Dat werd gezegd door mensen die een afkeer tegen Vitesse of tegen het bestuur hadden. Vitesse heeft altijd gezegd dat er geen sprake van was en Chelsea ging er zelfs nog verder in en liet zelfs weten zeer tevreden te zijn met de samenwerking.

Vitesse is allang bezig om zich ook zonder Chelsea te kunnen redden. Ze willen in de toekomst nog hooguit met 2 huurlingen werken (die er dan vooral moeten zijn om extra kwaliteit toe te voegen, niet om gaten te vullen in de selectie). Vitesse stopt nu veel geld in de jeugdopleiding en is ook bezig het eigen spel door te laten werken in die jeugdopleiding. Probleem was dat in het verleden (voor de overname) de jeugdopleiding bijna wegbezuinigd was en de grotere talenten allemaal al weggekocht waren. Het duurt daardoor nog een tijdje voordat er (genoeg) jeugdspelers kunnen doorstromen die goed genoeg zijn voor het eerste.

6 augustus 2015 om 01:58

Vitesse begint langzaam weer een eigen kern in de selectie te creeren. Nu zijn er ook veel eigen spelers weggegaan en gekomen en het aantal huurlingen is niet groter geworden.

Da's knap want er is wel weer flink bezuinigd op salaris. Hopelijk krijgt Bosz het weer aan de praat aan kunnen ze met Feyenoord, Twente en Az vechten om de 3e plaats.

6 augustus 2015 om 03:46

Het aantal huurlingen is wel groter geworden. Vorig jaar waren het er 4 (3 van Chelsea, 1 van Sporting Portugal), dit jaar zijn het er 5 (allen van Chelsea).

6 augustus 2015 om 08:39

Dat is juist ook de bedoeling van dit alles. Ze zijn echt zwaar aan het bezuinigen, en kunnen als het goed is, over 2 jaar op eigen benen staan, dat ze dan weer kunnen investeren. Ze hebben geen schuld,maar geloof een eigen vermogen van 15 miljoen, alleen hebben ze een tekort. 5 huurlingen is veel, en waarschijnlijk zullen er een paar wat langer blijven dan 1 jaar. Tich ziet elke Vitesse supporters liever eigen spelers, maar zolang ze goed hun best doen, en er echt voor gaan merk je in een wedstrijd niet dat het een huurling is, juichen we ook die toe. Het is nog ff 2 jaar op deze manier, en dan staat er gewoon weer een Vitesse met eigen jeugd. Room, Diks, Lelieveld, , oude kotte, klein holte, Huisman zijn allrmaal jongens die al regelmatig ij de selectie zitten.

Ik weet dat Vitesse steeds meer op een Chelsea 2.0 begint te lijken, met al die huurlingen uit Londen. Maar Vitesse blijft Vitesse he VZ (;

On: Ik denk dat Mourinho en Abramovic de talenten liever stallen bij Vitesse dan in de Championship omdat er in de Eredivisie veel meer wordt aangevallen. Laat het nou net bijna allemaal aanvallende talenten zijn die ze verhuren aan Vitesse. Tevens is er de kans dat Vitesse Europees speelt (dit seizoen waarschijnlijk niet meer..).

6 augustus 2015 om 09:50

Nah, Vitesse en Europees (niet voorrondes) dat is al een hele tijd geleden.

De rest(buitenland) ziet Nederland puur als opleidingsland voor talenten, waar ze lekker aanvallend kunnen voetballen om daarna misschien aan het echte werk te kunnen ruiken.
We glijden veraf.....

Zonder Chelsea geen Vitesse.

6 augustus 2015 om 01:30

Dat zullen we dit jaar veel gaan horen denk ik.
Ik ga er maar gewoon van genieten dat we voorlopig nog op Chelsea kunnen leunen tot dat de jeugdopleiding weer helemaal opgebouwd is. Gaat al de goede kant op nog 1 a 2 jaar denk ik. En dan gaat er veel jeugd voor Vitesse kiezen.

6 augustus 2015 om 08:06

als je zoveel spelers huurt vraag ik me af of de jeugdspelers wel een kans krijgen..het mes snijdt aan twee kanten..de laatste tijd zijn veel vitesse jongens gaan lopen..

8 augustus 2015 om 17:16

Wel iets om je een beetje voor te schamen..
Vind overigens de Eredivisie wel een klein beetje aantrekkelijker door Vitesse met haar Chelsea huurlingen.

Ben niet echt bekend met de jeugdopleiding van Vitesse, kun jij mij daar misschien wat meer over vertellen? Zit dat wel goed of moet daar ook nog het één en ander veranderd worden?

Ik zag 1 speler die het niveau Vitesse al ontstijgt, Brown (met die donkere krullen)

Hij word een sensatie hier in Nederland.

De nieuwe spits word ook gezien als toekomstig Chelsea spits.

6 augustus 2015 om 01:48

Ik vond Baker en Pantic tot nu toe een betere indruk maken. Brown is overigens ook geen spits, maar een rechtsbuiten.

6 augustus 2015 om 10:34

Baker? Ik heb niet elke oefenwedstrijd gezien in de voorbereiding, maar in de wedstrijden tegen Oostende en Southampton heeft deze man mij alles behalve positief verrast.
Maar kan ook zijn dat ik dan net de verkeerde wedstrijden gezien heb.

Je zou maar supporter van Vitesse zijn. Elk jaar een ander team....pfff

6 augustus 2015 om 01:48

Ja want we hadden vorig jaar ook een totaal ander team. Dit jaar (nog) wel maar we moesten wel i.v.m. De Ffp, dat is over 2 jaar wel anders.

6 augustus 2015 om 01:50

Ik vrees dat je in plaats van "vitesse" ook de namen van alle andere Eredivisieclubs kan invullen.
Elke Nederlandse club verliest na afloop van het seizoen de beste spelers. Vitesse heeft dit jaar iets meer spelers die weg gingen, maar kijk ook eens wat er weg gaat bij AZ, Groningen, Psv, etc.

Geen enkel Eredivisieteam kan constant blijven in de selectie.

6 augustus 2015 om 03:08

Situatie van Vitesse is toch niet met AZ, Groningen etc. te vergelijken Superghost?
Vitesse kiest er heel bewust voor om het halve elftal te laten veranderen, jaar in jaar uit. Elk jaar komt er een grote doos met spelers uit Londen. En dan maar kijken wat er in zit. En elk jaar vertrekt er ook weer van alles, net zo makkelijk.
Andere clubs doen hun best de mutaties beperkt te houden en verkopen en kopen alleen uit noodzaak.

6 augustus 2015 om 03:56

Jij moet eens beter opletten. Dit seizoen zijn er aardig wat veranderingen, maar het seizoen daarvoor juist weer minder.

AZ heeft nu ook veel wijzigingen.

Vitesse heeft 7 spelers weg zien gaan die regelmatig speelden (v/d Heijden, Labyad, Mceachran, Pröpper, Traore, Vejinovic en Wallace). Bij AZ zijn dat er 6 (berghuis, Esteban, Gudelj, Hoedt, Poulsen, Johannsson. Zo veel ontlopen die elkaar niet.

Sterker nog: als je puur naar de basisklanten van afgelopen seizoen kijkt, dan zijn dat er 6 bij AZ en 'slechts' 5 bij Vitesse (eigenlijk zelfs maar 4, want v/d Heijden was eigenlijk ook gedegradeerd tot reserve, maar Kruiswijk raakte geblesseerd).

Volgens mij is de situatie dus prima te vergelijken.

Daarnaast is het onzin dat Vitesse elk jaar het halve elftal veranderd. Dat is dit seizoen het geval, maar vorig seizoen bleef de selectie juist voor een groot deel intact.

6 augustus 2015 om 08:51

Ik vind het wel een safe manier van beleid voeren zo. De huurspelers brengen dan wel geen transfersom op, maar ze kosten ook relatief gezien erg weinig. En we krijgen er wel absolute toptalenten voor die de kwaliteit van het elftal verhogen. Die toptalenten zijn normaal gesproken onhaalbaar voor de Eredivisie, laat staan voor ons.

Ik heb genoten van spelers als Traore, Atsu, Piazon, van Aanholt terwijl ik jaren eerder naar een Tarvajarvi en Jong a Pin zat te kijken. Nou joepie hang de vlag uit dat waren eigen spelers.... Gelukkig bleven die net zo kort als de toptalenten die nu in ons mooie shirt spelen.

Hopelijk gaan we ook de komende seizoenen weer genieten van mooi voetbal, met huurspelers!

6 augustus 2015 om 09:07

Jong-A-Pin was geen eigen speler, die werd door Vitesse gehuurd van Heerenveen.

6 augustus 2015 om 09:11

Dan is de kwaliteit van huurspelers echt sterk verbeterd

6 augustus 2015 om 09:20

Dat kan ik moeilijk tegen spreken.

6 augustus 2015 om 10:36

Superghost, waar ik schreef dat Vitesse elk jaar het halve elftal verandert, overdreef ik natuurlijk. Mijn punt is dat aan het model waar Vitesse zelf voor heeft gekozen, kleeft dat er elk jaar nogal wat veranderingen zijn.
Die huurspelers gaan gewoon weer weg na 1 of 2 jaar.
Ik erken dat het bij Vitesse dit jaar extremer is dan vorig jaar. Maar het zal altijd zo zijn dat er om de 2 jaar max. behoorlijk wat spelers weg gaan.

Bij AZ gaan er dit jaar heel veel spelers weg ja, zeker. Ook dat is dit jaar bij ons veel extremer dan bijv. vorig jaar. En volgend jaar zullen er voorspel ik, nauwelijks spelers weggaan. In dat opzicht kun je AZ en Vitesse vergelijken. Maar mijn punt is dat het hele model anders is dan bij Vitesse.
AZ overkomt het dat er door het succes belangstelling is van andere clubs en dat we verkopen. Het liefst houdt AZ de boel bij elkaar. Vitesse heeft zelf ervoor gekozen om een ander model te volgen. Ook zonder succes en belangstelling van andere clubs, zullen er elke 1 a 2 jaar weer nieuwe spelers komen bij Vitesse.

6 augustus 2015 om 10:56

Normaal zitten er maar 2 of 3 huurlingen, dus dan is het verloop helemaal niet zo groot. Zeker niet aangezien gemiddeld de helft van de huurlingen langer dan 1 seizoen blijft. Veel (goede) contractspelers blijven in de Eredivisie ook maar 2 of 3 seizoenen, dus zo groot is dat verschil ook niet.

Vitesse heeft nu meer huurlingen, omdat ze nu nog geen geld mochten uitgeven en spelers moesten verkopen (FFP-regels), dat zal komend jaar weer anders zijn volgens mij en dan kunnen ze wel uitgeven en hoeven ze niet meer verplicht te verkopen om aan de regels te kunnen voldoen.

AZ heeft gewoon vanuit de Scheringa-tijd veel inkomsten al gegenereerd, waardoor ze gewoonweg momenteel meer mogelijkheden hebben dan Vitesse. Vitesse zit nog in die opbouwfase om de inkomsten te verhogen en dat kan tegenwoordig (vooral door de FFP-regels) niet meer op de manier waarop AZ dat deed (een eigenaar die een eigen bedrijf flink laat sponsoren, zoals dat toen ging mag niet van Ffp), dus moet Vitesse het middels deze weg doen. Dat is nog de enige weg waarop je omhoog kan klimmen in het voetbal dankzij die regels. Als Vitesse eindelijk zover is, dan zal het ook zo'nzelfde beleid gaan vormen als AZ nu doet. Vitesse heeft zelf al aangegeven op termijn hooguit met 2 spelers van Chelsea te willen werken en dan alleen nog omdat het echte versterkingen bovenop de eigen selectie zijn en niet meer om (zoals nu) gaten in de eigen selectie op te vullen. En 1 of 2 spelers huren is zeer gebruikelijk in de Eredivisie.

6 augustus 2015 om 03:02

Klopt ben er erg blij mee!!! Vooral met de spelers die we dit jaar hebben gekregen. Andere clubs mogen jaloers meekijken naar lewis baker en izzy brown de 2 grootste talenten van cfc solanke gaat jullie ook verbazen!

6 augustus 2015 om 03:04

Precies. Bij een andere club worden spelers verkocht omdat er belangstelling is op basis van hun prestaties. En omdat de verkopende club het geld nodig heeft. Op die manier zijn er mutaties in veel teams, onvermijdelijk.

Maar Vitesse heeft er zelf voor gekozen om elk jaar het halve elftal te veranderen omdat het met Chelsea wil samenwerken. Jammer. Ik vind het geen gezonde situatie.

6 augustus 2015 om 06:26

Propper en Vejno stonden id belangstelling net als 5 belangrijke AZ krachten.
En zijn dus verkocht. Waren niet te behouden.

Vitesse heeft geen geld. Erfenis uit Jordania tijdperk.
Daarom zijn we blij dat Chelsea onze grote broer is en Chelsea jongelingen tegenwoordig graag naar Vitesse komen. Vitesse heeft een positief imago onder de Chelsea jeugd. Het is een keuze uit nood. Maar wel een mooie keuze. We zien ieder jaar weer uiterst grote talenten in Arnhem.

In de jeugd vann Vitesse zelf loopt het nodige talent inmiddels, maar deze zijn nog niet zover als Kevin Diks. Maar er komt wat aan.

6 augustus 2015 om 09:42

Vitesse heeft er toch echt niet zelf voor gekozen om Propper en Veijnovic te verkopen. Daarnaast wilde vd Heijden zelf verder kijken en was hij dus ook onhoudbaar geworden.

Dan ben je dus ineens 3 Nederlandse basisspelers kwijt. Omdat Vitesse nog steeds bezig is met saneren kan er geen geld geïnvesteerd worden in transfersommen.

Mooi man! laat ze maar naar Vitesse komen.

Nadeel van die huurlingen is dat je elke keer maar moet afwachten wat je voor team hebt als je Europa in mag.

dan moeten de andere teams boven vitesse zien te eindigen

Nadeel is ook nog eens dat het voornamelijk aanvallend ingestelde spelers zijn. Als je ergens veel geld voor vangt, zijn het spelers op aanvallend ingestelde plekken. Wat zijn nou spelers waar Vitesse geld op wil verdienen aankomend seizoen? Ze hebben er nog weinig over.

6 augustus 2015 om 09:16

Qazaishvili is een erg groot talent die het inmiddels ook al aan het waarmaken is. De nieuw aangetrokken Rashica blijkt tot nu toe ook een groot talent te zijn, die komt ook meer dan genoeg aan spelen toe gok ik zo. Dat zullen denk ik erg waardevolle spelers worden als ik het zo moet inschatten. Verder lopen Ibarra (ecuadoraans international) en Oliynyk (oekraïens international) natuurlijk ook nog altijd rond, maar die zijn gewoonweg niet goed genoeg.

En verder zijn de aanvallend ingestelde talenten nog niet zo ver dat ze al klaar zijn voor de basis van het eerste elftal, maar die lopen echt wel rond in Arnhem. Zo lang die er nog niet klaar voor zijn moet er toch elders uit putten. Zoals je zelf al zegt zijn aanvallend ingestelde erg duur, dus als je die zelf wilt kopen ben je miljoenen kwijt en dat heeft Vitesse niet. Daarnaast blijft het ook altijd nog een gok of ze wel echt goed genoeg zijn (kijk maar naar Dauda bijvoorbeeld).

6 augustus 2015 om 09:27

Hoe willen ze gaan spelen dan met de komst van Nathan en Pantic dat op de zelfde positie spelen als Qazaishvili en Rashica?
JE kan er 1 verdedigender laten spelen maar daar heb je ook Baker al rondlopen.
Rashica zal veel spelers voor zich dulden. Qazaishvili zie ik eigenlijk als enige Vitesse speler een rol betenen op het middenveld en aanval van Vitesse zelf.
Ibarra zal niet veel spelen. Hij is dan ook al 24 en daarvoor maakt hij te weinig stappen.

Wie denk jij waar Vitesse echt op gaat verdienen? Qazaishvili de enige hoop?

6 augustus 2015 om 10:03

- Baker is geen controlerende middenvelder, maar een aanvallende. Vitesse speelt altijd met 1 controlerende middenvelder en 2 aanvallende. Pantic zal dus ook gewoon een concurrent van Baker zijn. Sterker nog: ik denk dat Baker eerder zijn basisplaats zou kunnen verliezen aan Pantic dan dat Qazaishvili dat doet.
- Rashica kan zowel linksbuiten, rechtsbuiten en blijkbaar ook als spits spelen (viel die afgelopen donderdag op in en zal hij vanavond op starten). Hij is denk ik dus directe stand-in achter zowel Brown, Solanke (die de komende 4-6 weken nog niet beschikbaar is) en Nathan. Die komt die wel aan zijn speelminuten.
- Qazaishvili is niet de enige basisspeler op het middenveld die van Vitesse is. De controlerende middenvelder is Nakamba en zijn stand-in is Yeini en die zijn beiden ook van Vitesse.
- Ibarra zal denk ik wel aan speelminuten komen, maar zal denk ik weinig basisplaatsen krijgen. Is inderdaad niet goed genoeg voor het spelletje van Vitesse (is ook veel meer een speler voor een counterploeg). Maar zal doordat hij Ecuadoraans international is toch nog wel enige waarde kunnen hebben bij verkoop. Zou geen topprijs zijn, maar toch.

Dat beantwoord geloof ik je vragen wel?
Ik denk dat de vermoedelijke opstelling voor vanavond (volgens de media) ook wel genoeg zegt:
Room
Diks - Kashia - v/d Werff - Leerdam
Baker - Nakamba - Qazaishvili
Brown - Rashica - Nathan

Daarnaast is er voor komend seizoen voor Vitesse ook helemaal de noodzaak niet meer om te verkopen. Deze zomer kwam die noodzaak nog door de FFP-regels, maar die zijn enerzijds versoepeld en anderzijds valt nu het laatste enorme verlies uit het verleden weg. Ik geloof dat het zou betekenen dat Vitesse (als ze over vorig jaar het maximum toegelaten tekort op de FFP-bedrijfsresultaat zouden hebben opgelopen) een tekort van zo'n 22 miljoen zou mogen maken volgens die regels. Wil Vitesse daar aan komen, moeten ze voor miljoenen aan spelers kopen. In het laatste bekende boekjaar (van 2 seizoenen geleden) was het verlies zonder transferinkomsten en stortingen van de eigenaar 'maar' 18-19 miljoen en sindsdien is er enerzijds veel bezuinigd (voor wat ik heb begrepen minimaal tussen de 4 en 5 miljoen) en anderzijds veel extra inkomsten gekomen (voor wat ik heb begrepen ook zo'n 4 a 5 miljoen). Dat zou het tekort al rond zo'n 10 miljoen brengen. Dan blijven ze dus met gemak binnen de regels. Tel daarbij nog op dat met de versoepeling die de Uefa nu heeft doorgevoerd je zelfs daar overheen zou mogen, als je maar een plan van aanpak kan presenteren. Ik zie dus geen noodzaak meer voor Vitesse om dan verplicht te verkopen. Al zal Vitesse wel door blijven bezuinigen, maar vooral doordat nieuwe spelers niet meer zo'n hoog salaris krijgen. Ter vergelijking: als ze reservedoelman Velthuizen (contract loopt na dit jaar af) vervangen door een nieuwe reservedoelman, dan kunnen ze geloof ik ook al weer makkelijk zo'n 5 ton bezuinigen. Daarnaast zal Vitesse ook komend jaar weer meer TV-gelden krijgen (ze zullen vrijwel zeker over Groningen heen gaan en ook Heerenveen wordt al genaderd) en dat levert ook weer bijna een miljoen extra op.

Hoe slecht is dit voor het nederlandse voetbal!! Goede buitenlandse voetballers huren, waarmee je hoog eindigd in de cimpetitie. Vervolgens gaan ze allemaal weer weg en word je simpel uitgeschakeld in de voorronde vd el. Weg kans en weg punten voor nederland.

6 augustus 2015 om 10:19

Simpel uitgeschakeld ? denk dat southampton een maatje te groot is voor 99% van de eredivisie dus dit heeft niet met wisseling van spelers te maken eerder met een ongelukkige loting.

6 augustus 2015 om 10:25

Vitesse heeft gewoon pech met de loting. Ze hebben dit seizoen de selectie juist behoorlijk vroeg op orde. Tegen Southampton speelden ze gewoon erg goed mee en worden ze afgerekend op een twijfelachtige penalty, een fout van een jonge speler en natuurlijk door de klasse van Pelle.

Ik ben er van overtuigd dat Vitesse tegen zo'n beetje alle andere mogelijke tegenstanders gewoon een goed resultaat had gehaald.

Afgezien daarvan spelen gehuurde spelers van Chelsea met grote regelmaat langer dan 1 seizoen in Arnhem.

denk dat niemand gelukkig is in arnhem veel buitenlandse spelers komen en gaan .waardoor de club niet beter wordt ,nu maar afwachten wat het wordt betere zijn gegaan en nieuwe zullen waar moeten maken wat ze waard zijn .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren