Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dzsudzsák ziet Fenerbahçe zitten: 'Het is aan de clubs'

Laatste update:

Erwin Koeman adviseerde Balázs Dzsudzsák om bij PSV te blijven, maar de Hongaar lijkt te hopen op een transfer. Fenerbahçe wil de aanvaller graag hebben en volgens De Telegraaf ziet Dzsudzsák een transfer naar Turkije wel zitten. Volgens technisch directeur Marcel Brands hebben de Turken zich nog niet gemeld in Eindhoven.

/

Dzsudzsák geeft aan dat het een kwestie van onderhandelen is tussen beide clubs; zelf wil hij maar wat graag naar Istanbul verhuizen. De 23-jarige international heeft er 2,5 jaar bij PSV opzitten en was in het afgelopen seizoen vooral in de eerste seizoenshelft belangrijk voor de Eindhovenaren. Afgelopen zaterdag scoorde hij nog in de oefeninterland tegen Nederland.

Dzsudzsák, die tot dusver 81 competitiewedstrijden voor PSV speelde, heeft in Eindhoven een contract dat tot de zomer van 2013 doorloopt. De Brabanders kunnen zodoende een behoorlijke transfersom vragen voor de Hongaar, die weet dat ploeggenoot Ibrahim Afellay waarschijnlijk zal vertrekken. Het contract van de Utrechter loopt in 2011 af.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zie Fenerbahçe niet zitten. Misschien moeten ze even staan zodat ik ze kan zien.

Fenerbahçe moet hij heengaan. Het is een goede ploeg om zich verder te ontwikkelen

8 juni 2010 om 08:14

Het is helemaal geen goede ploeg om zich te ontwikkelen. Hij komt dan in een competitie terecht van ongeveer hetzelfde niveau als de Eredivisie. Als hij zich echt wilt ontwikkelen blijft hij gewoon nog een jaartje bij PSV of hij gaat aan de slag bij een subtopper in Engeland of Spanje.

8 juni 2010 om 08:30

Tuurlijk kan hij zich ook bij Fenerbahçe ontwikkelen. Het niveau is niks minder dan Psv, en je kan daar goed geld verdienen, en de zon schijnt daar vele malen vaker dan hier.
Ik zou absoluut niet twijfelen en mn koffers pakken.

8 juni 2010 om 08:46

Het is helemaal niet zo'n goede ploeg en zeker niet vergeleken met Psv. Maar die jongen die weet ook dat die daar flink meer kan verdienen dat zal wel de hoofdreden zijn. Achja we hebben met Lens een goede vervanger en Balasz was de tweede seizoenshelft erg matig.

8 juni 2010 om 09:13

snepskes,

Dacht het niet dus. Afgelopen ontmoetingen tussen Fener en Psv waren in het voordeel van Fener en dus zie ik Fener als een sterker ploeg dan Psv. Dit zie ik ook nooit meer veranderen want tijd gaat vooruit en met de middelen die Fener beschikbaar heeft zal het zeker niet meer achteruit lopen, en zeker niet van Psv.

Dzsudzsak kan zeker meer verdienen bij Fener. Fener speelt bijna altijd wel Champions League, dat trekt ook aan, en de competitie is toch hard en uitdagend want vele sterren hebben het niet gered o.a. Anelka. Ook is de klimaat natuurlijk lekker. Pluspunten in tegenstelling tot Nederland, waar hij al 2,5 jaar zit.

8 juni 2010 om 09:24

@jechtgate, wat een onzin om dat op basis daarvan te zeggen. En volgens mij vielen die uitslagen wel mee, meen 1 gelijkspel en 1 verlies. Daarbij heeft PSV ook een grotere naam in Europa dan fenerbahce. Alleen verdien je daar meer en speelt fenerbahce inderdaad CL dit jaar, dat zal ook belangrijk zijn in de keuze voor Dsudzsak maar vooral de centjes tellen..

8 juni 2010 om 09:32

Als jij denkt dat eredivisie zelfde niveau is als turkse competitie dan heb je het mis. Laatste jaren veranderd Turkse competitie het meest.en ik vin dat Turkse competitie 10 keer beter is dan eredivisie. 1. Kwalitiet is beter in Turkije 2. Supoorters zijn beter in Turkije 3. Meer geld dan Eredivisie 4. Laatste jaren ster spelers in Turkije. Wat zie je in Eredivisie?

8 juni 2010 om 09:34

snepskes,

Fener had met Anelka 3-0 gewonnen van Psv, Psv thuis had volgens mij ook gewonnen, weet niet zeker en de uitslagen van 3 jaar terug was inderdaad Psv 0-0 Fener, Fener 2-0 Psv. Ongeveer gelijkop, maar toch in het voordeel van Fener.

Overigens, als het op 'naam' aankomt. Als Fener elk jaar CL speelt en Psv doet het ook, dan zullen de prestaties in het CL toch 'naam' kunnen omdraaien en is het financieel beter bij Fener waardoor Fener toch kwalitatief betere spelers kan beschikken en Psv het vaak moet doen met jonge, talentvolle spelers.

8 juni 2010 om 09:38

Kan me voorstellen dat hij daar heen wil. Is een mooi club om voor te spelen. Jammer als hij weggaat bij PSV maar dat geld moet dan in een vervanger gestoken worden (bv El Hamdoui)

8 juni 2010 om 09:40

1e wedstrijd was 3-0 in Istanbul. 2e wedstrijd was 2-0 voor psv. na paar jaar later. 0-0 en 2-0 Fener gewonnen .

8 juni 2010 om 09:57

Aldus een Turk.

Zoals alle Turken hier ben jij een extreme nationalist, alles in Turkije is goed.

Fener is sportief gezien echt niet een stap voorwaarts!

8 juni 2010 om 10:05

@fbownage: Het is heel moeilijk te vergelijken de 2 competities en de 1 vind de Turkse competitie beter en de ander vind de Nederlandse competitie beter. Het enige voordeel is dat in Turkije meer geld is en dus kunnen ze wat oudere 'toppers' halen (of misschien wel de over de hill spelers). Want een Barros, Guiza of Roberto Carlos noem ik nog geen topspelers....

En in Nederland zijn er genoeg sterren te bewonderen geweest, of nu nog. Ik denk dat Suarez, Ruiz en Affelay toch echt wel topspelers zijn.

@jechtgate: Waarom vergeet je dan ook de vergelijking Twente Fenerbahce van afgelopen seizoen? Daar had Twente toch over 2 wedstrijden gewonnen van Fenerbahce.....

Daarom ik denk dat de top van beide landen elkaar niet ontlopen (ondanks het vele geld verschil tussen Turkije en Nederland) maar dat de subtop in Nederland toch echt wel beter is.

Ik zou het voor Balazs geen goede stap vinden dan kan hij beter naar een subtopper in Duitsland of Spanje ofzo gaan dan naar Turkije maarja dat is mijn mening.

8 juni 2010 om 10:07

@FB en jechtgate, ga nou niet overdrijven dat de Turkse competitie beter is dan de Nederlandse. Het is allebei matigjes en dat is ook te zien aan de uitslagen in Europa. PSV is nog altijd de beste club van de afgelopen jaren in Europa van Nederland, dat geldt ook voor Fenerbahce in Turkije. En ja die keer dat PSV 3-0 verloor en 2-0 won ging PSV wel door en later schakelde PSV Arsenal nog uit. Dat zie ik jullie club niet gauw doen.

8 juni 2010 om 10:08

Ik vind de Turkse competitie ook zeer matig. Zeker vergelijkbaar met de Eredivisie. Je ziet wel dat er meer geld zit in Turkije, waar voornamelijk afgeserveerde 'sterren' op afkomen die de zakken nog willen vullen met een degelijk salaris. Als je naar de Turkse ploegen in Europa kijkt, zie je dat de groepsfase nauwelijks wordt gepasseerd. Als je ziet dat Twente dit jaar won van Fenerbahce moet je je wel degelijk afvragen of Fenerbahce een sportieve stap vooruit is in vergelijking met Psv. Ik zelf denk van niet.

8 juni 2010 om 10:18

sebasjuh,

Ken je feiten! Fenerbahçe 1-2 Twente en Twente 0-1 Fenerbahçe. Fenerbahçe eindigde als groepswinnaar dus Twente was zeker niet de winnaar van de twee wedstrijden laat staan de groepsfase.

De subtop in Turkije is juist sterk. Bursaspor was al heel lang een subtopper, maar is net als Twente de verrassende landskampioen en ze hebben ongelooflijk getalenteerde voetballers. Daarnaast hebben subtoppers als Kayserispor, Eskisehirspor en Ankaragucu aardig wat budget en strikken ze soms de meest opvallende mensen. Kayseri had Makukula gestrikt van Benfica, dat zie ik Utrecht niet 1, 2, 3 doen. Dan heeft Ankaragucu, die eigenlijk nog een middenmoter is maar in de kortste tijd wel een subtopper zal worden spelers zoals Vassell, Jerome Rothen, Sapara, Geremi binnen, dat zie ik Feyenoord zelfs niet doen doordat het economisch niet goed gaat.

Een subtopper in Duitsland of Spanje zeg je? Betere competitie, maar of ze nou zo veel sterker zijn dan Fener? Valt te discussiëren, en of ze nou Cl spelen? Valt ook nog te bezien. Zou Dzsudzsak het überhaupt daar redden? Misschien krijgt hij zelfs geen enkele belangstelling van die clubs, de beste man kan immers niet zelf bepalen waar hij heengaat. Roepen dat je naar Barça wil zal geen reet helpen als je niet goed genoeg bent, bij wijze van.

snepskes,

Ik zei nergens dat de Turkse competitie beter was dan de Eredivisie. Ik zei dat Fener beter was dan Psv! Beter lezen, want ik schat Fener toch hoger in dan Psv.

8 juni 2010 om 10:22

Het is in bepaalde opzichten zeker wel een stap voorwaarts maar qua competitie niet echt. Wees eerlijk, de eredivisie is geen al te hoog niveau maar dat is de competitie in Turkije met uitzondering van de paar grote clubs ook niet. Het niveau van de competitie zal dus vergelijkbaar zijn, de entourage daarentegen is wel veel groter, supporters zijn er fanatieker en je kunt er gewoon veel geld verdienen dus alleen financieel is het al een stap voorwaarts. Alleen denk ik dat als hij even wacht er ook wel een goede club uit Spanje voorbij zal komen, dan heb je alle ingrediënten die je in Turkije ook hebt met als bonus dat je in een topcompetitie speelt. Niet te snel beslissen dus.

8 juni 2010 om 12:11

Je moet zelf leren lezen ik heb het ook tegen FB die zegt dat de Turkse competitie 10 keer beter is dan de eredivisie. Nou dan kan ie beter zijn ogen open doen. En ja dat is jouw mening. Mijn mening is dat PSV beter is maar nog belangrijker veel mooier dan fenerbahce en alle andere clubs bij elkaar

8 juni 2010 om 12:15

Hoezo moet ik leren lezen als jij ''@fb en jechtgate'' typt? Jij typt toch duidelijk richting mij zowel als Fbownage. Moet ik dan leren lezen of moet jij dan duidelijk je reacties omvatten? Denk de tweede.

Dzsudzsak aardige speler, we zullen wel verder zien hoe het afloopt.

8 juni 2010 om 12:27

Omdat ik het tegen Fb heb over de competitie omdat hij daar een reactie over plaatst en tegen jou heb ik het over PSV en Fenerbahce onderling. Maar ja eindeloze discussie....

8 juni 2010 om 14:12

Het niveau is wel degelijk minder. Het Turkse voetbal is niet veel. Dat zie je wel Europees. NL heeft nu een 4-5tal magere europese jaren achter de rug maar nog steeds doen we het veel beter dan Turkije.

8 juni 2010 om 16:41

Niks minder maar ook niks meer en dus schiet hij er helemaal niks mee op. En als je eenmal in Turkije speelt wordt hij snel vergeten.

9 juni 2010 om 15:07

@sebasjuh
Guiza speelt wel in het Spaanse elftal, zegt dat niet al iets over zijn kwaliteiten?

8 juni 2010 om 10:41

ik zeg strik erom en weg doen. zit je dadelijk met een ontevreden speler net als toen met lazovic
ze hebben weer lopen wapperen met euro's en dan maken ze deze gasten helemaal gek, jammer genoeg.

beste is nog een jaartje te blijven en misschien als hij dan nog zo'n jaar draait als afgelopen seizoen dan kan hij misschien wel naar een betere club

Met het vertrek van Affelay en Dzudzak levert PSV wel heel veel creativiteit in. Moeten ze toch wel een paar creative spelers halen om dat op te vangen.

8 juni 2010 om 08:23

En dynamische vleugelspeler vd Meyde krijgt geen nieuw contract!

8 juni 2010 om 08:54

ze leveren ook heel wat geld op, dus dat opvangen zou geen probleem mogen zijn

8 juni 2010 om 09:03

Als dat geen probleem oplever zoals jij zegt, weet jij ook wel wie ze dan moeten halen. Affelay is een bepalende speler die er al staat, een nieuwe speler moet zich eerst aanpassen aan de speelstijl van Psv. En Dzudzak was de 1e helft van het seizoen ook een handenbinder dus opvolging voor hem zal ook niet makkelijk zijn. Wat denk je dat ze gaan opleveren 20milj ?

8 juni 2010 om 09:04

25 miljoen samen moet haalbaar zijn

8 juni 2010 om 09:29

Ik zeg een El Hamdaoui voor Affelay, een Lens voor Lazovic, een Amrabat die verder in zijn ontwikkeling is, een onbekende Canadees die toch hopelijk net voor de bank gehaald is, de ontwikkeling van Labyad, misschien een Reis die terugkeert.

Kortom, zeker wanneer El Hamdaoui gehaald wordt, staat er weer een leuk teampje om mee te doen.

8 juni 2010 om 16:42

Ja en er moet nog een goede centrale verdediger komen. En El Hamdaoui gaat niet haalbaar worden , Brands vertelde gister in VI dat Douglas niet haalbaar was dus dan is El Hamdaoui dat ook niet..

Die vent is alleen maar op geld uit..
Goede voetballer, maar qua persoon vind ik hem niks...

8 juni 2010 om 08:42

Inderdaad belachelijk dat hij met voetbal geld wil verdienen. Als ik hem was zou ik naar de Treffers gaan. Veel leuker !!!

8 juni 2010 om 08:43

noem mij 1 voetballer op die dat niet is dan

8 juni 2010 om 10:26

Lens

9 juni 2010 om 15:05

Er is één duidelijk punt.
Fener speelt CL, PSV niet.

Fener is een goede ploeg en de Turkse competitie is zeker geen slechte competitie maar ik zie hem liever gaan naar Engeland of Spanje.

8 juni 2010 om 09:24

Hij is jong, maar Engeland of Spanje? Bedoel je dan Tottenham en Valencia? Je bedoelt denk ik toch geen Engelse/spaanse topclub hoop ik want dat red deze jongen zeker niet.

Zou toch wel erg twijfelen. Het verschil met Tottenham/valencia met Fener is dat ze beide in een betere competitie zitten. Beide zijn misschien ook een ietwat sterkere club dan Fener, of gelijkwaardig maar buiten dat heeft Fener weer een voordeel met een waarschijnlijk hogere loon en er is beter klimaat (na ja misschien niet met Spanje, Engeland weer wel) en dat trekt ook altijd aan. Conclusie is; kies je voor het loon? of voor de competitie?

Toch ken ik de Turkse competitie heel goed, en ik moet zeggen dat dat al een uitdaging is want vele toppers redden het daar niet. Een Kezman die het fantastisch deed bij Psv redde het niet bij Fener, en een Anelka die het aardig doet bij Chelsea, redde het ook niet bij Fener, om maar voorbeelden te noemen.

Balázs, wat doe je.....

Hij moet naar een topper in Engeland of Spanje, dat niveau kan hij makkelijk aan... blijf dan bij PSV aub.

8 juni 2010 om 10:27

Een topper? Die man kan nog niet eens man uitspelen.

8 juni 2010 om 11:06

Hoeft ook niet, hij krult z´n puntgave voorzetten gewoon om de man heen, of hij schiet gewoon zoals tegen Nederland. Bovendien kan hij echt wel een man uitspelen, ik heb het hem vaak genoeg zien doen.

8 juni 2010 om 11:47

Dit seizoen heeft hij 2 man uitgespeeld dat was tegen Ajax.
In het buitenland krijgt het niet veel kans om de bal ervoor te krullen.

Als Afellay vertrekt moeten we Dzsudzsak gewoon behouden anders blijft er wel erg weinig creativiteit over. En als we hem verkopen, gewoon 15 mil vragen en niet minder. Die tijd moet eens ophouden dat PSV spelers voor een prikkie laat vertrekken. Als Vertonghen al rond de 12-13 mil waard is volgens sommige ajacieden hier is Dzsudzsak zeker 15 mil waard.

8 juni 2010 om 08:25

Je hebt gelijk tompsv ware het niet dat er een clausule staat in het contract van Balasz en hierdoor kan PSV niet zomaar een bedrag vragen. Volgens mij lag de clausule rond de 11 miljoen. PSV moet inderdaad spelers voor meer willen verkopen maar als ibi weg gaat is het Dzudszak behouden in mijn ogen!

8 juni 2010 om 08:29

Heb ik ook ergens gelezen maar dat is toch niet te hopen. Wordt echt strontziek van die clausules, alle goede spelers van PSV die nog wat opleveren hebben zo'n clausule in het contract staan. Daar moeten we nou echt eens een keer van af.

8 juni 2010 om 08:46

Ja maar Ajax is daar wat slimmer in, die kunnen bedragen afwijzen, en de hoofdprijs vragen.
PSV gooit er een clausule in.
En hoe wil je die 2 nou vergelijken? De ene is een verdediger en de ander een vleugelaanvaller..

On: Ik hoop voor onze competitie dat hij blijft. Vind hem wel een goeie voetballer met een mooi schot.
Het enige wat een vooruitgang is ten opzichte van PSV is dat hij meer verdient en Champions League speelt.
Verder niet.

Je bent stom als je het doet Balázs, maar blijkbaar is het geld je meer waard, maar goed, voor welke voetballer is dat inmiddels niet?

8 juni 2010 om 08:24

Ik zou ook weg gaan als ik bij Fener 2x zoveel kon verdienen, jij ook wel als je in die positie had gestaan. Gelukkig zijn is het belangrijkste dat er is op deze wereld en zonder geld geen geluk.

8 juni 2010 om 08:35

Ja want bij PSV verdien je het minimumloon en zou je nooit gelukkig kunnen zijn, wat een onzin.

Als Ajacied bekijk ik de ontwikkelingen bij PSV met veel plezier, daar ben ik eerlijk in, zonder dat ik nu wil provoceren heh.

Eerst Lazovic weg, Affelay gaat weg (da's wel duidelijk, vraag is alleen waarheen) en nu Dzsudzsak. Tuurlijk kan er bij Ajax ook nog van alles gebeuren (en ook Ajax zal wel spelers kwijt raken), maar vooralsnog is het PSV dat het meest verzwakt raakt.

8 juni 2010 om 08:54

Lazovic, affelay, dzusdzak weg.....

en wie komt terug, Lens...

PSV moet taktisch toeslaan op de tranfer markt, want volgend seizoen gaat een zware dobber worde, zelfs met deze 3 spelers kwam psv te kort afgelopen seizoen, wordt moeilijk om naast de vervangers voor deze 3 ook nog eens versterkingen te halen zodat ze weer vol mee kunnen doen om de titel

8 juni 2010 om 09:07

Ach met Marcel Brands als Technisch Directeur komt dat echt wel goed hoor, sowieso op de langere termijn.

8 juni 2010 om 09:12

Ja, maar wil PSV 2/3 seizoenen wachten omdat Brands alleen kan handelen op de lange termijn? Denk het niet..

8 juni 2010 om 09:20

Brands zal echt wel de tijd krijgen net zoals bij AZ. Geen enkele club in Nederland kan zomaar een aantal spelers ongestrafd kan halen.

8 juni 2010 om 09:28

Dat hoop ik wel voor jullie, maar als Brands niet sterk inkoopt en PSV niet beter maakt, dan gaan er mensen weer negatief reageren, en bij AZ heb je meer tijd als bij een topclub zoals Psv.

8 juni 2010 om 09:47

Ik ben geen PSV supporter. Tuurlijk dat zal wel zo zijn maar wanneer Balasz en Ibrahim vertrekken heeft PSV een groot probleem en dan zullen ze spelers moeten halen die zich weer aanmoeten passen, en ja dat zal tijd nodig hebben maar met Brands hebben ze een uitstekend persoon binnengehaald die weet watvoor spelers PSV nodig heeft.

8 juni 2010 om 10:00

Ooh, ik dacht dat je voor PSV was.. Ze hebben in Brands een goeie ja, maar wanneer deze 2 vertrekken, dan moeten ze weer 2 nieuwen halen die zich snel moeten aanpassen, anders loopt PSV weer achter de feiten aan.
Dan gaan de gezichten hangen en dat gaat niet werken.
Eigenlijk wil ik zeggen dat Brands te tijd wel krijgt, maar het mag niet te lang duren, anders krijg je negatieve praatjes, en dat is niet bepaald goed.

8 juni 2010 om 10:07

Nee ik ben voor een 'klein' clubje uit Rotterdam! Ja dat is ook wel zo maar als het geld er gewoon niet is dan kunnen ze niet anders. Er zullen vast wel negatieve praatjes komen maar zo is het dan eenmaal, zo makkelijk investeren gaat gewoon niet of ze moeten transfervrije jongens halen waar je alleen tekengeld voor uitgeeft en dan hopen dat het iets is, maar dat lijkt mij nou ook niet echt ideaal..

8 juni 2010 om 10:25

Ja, en daarom, omdat ze geen geld hebben en moeten verdienen aan transfers, zie ik PSV niet sterker worden, maar juist zwakker. Nu zitten we op 1 lijn.

Ik denk dat Dzsudzsák er op voetballend gebied niet op vooruit gaat. De Turkse competitie is vrijwel van hetzelfde niveau als de Eredivisie. Echter zal het salaris bij Fenerbahçe van dusdanige aard zijn dat je toch gaat nadenken over zo'n transfer. Ik denk niet dat Balázs de Premier League of de Primera Division al aan kan, dus wellicht is het toch een goede keuze om bij Fenerbahçe aan de slag te gaan.

Fenerbahçe is qua sportiviteit misschien geen vooruitgang.. De Eredivisie en de Super Lig zijn ongeveer gelijkwaardig.. Maar zijn salaris zal natuurlijk bij Fener veel groter zijn.. En als ik moest kiezen tussen het sobere Eindhoven en het exotische Istanbul puur om te wonen zou ik natuurlijk voor Istanbul kiezen...

Ook qua speelstijl passen de twee wel bij elkaar.. Met zijn snelheid is Dzudsak een aanwinst voor het countervoetbal van Fenerbahce.. Bij Fener mag hij ook meer van afstand schieten en Dzudsak heeft een goede traptechniek.. Komt ook bij dat PSV het geld wel kan gebruiken.. Als ze slim zijn vragen ze gewoon de hoofdprijs..

Ja tuurlijk ziet hij dat zitten gezien het salaris wat ze hem aangeboden hebben..

9 juni 2010 om 15:07

Je bedoelt gezien Fener CL speelt en PSV niet, en Fener beter is?

Kom op Balazs, dit kan hij toch werkelijk niet menen? Het niveau is redelijk gelijk, dus daar hoeft ie het niet voor te doen.. En een nieuw/ verbeterd contract kan ie in Eindhoven heus wel krijgen,... Plus dat hij in Eindhoven op handen gedragen wordt! Ik zou zeggen blijf nog 1 jaar bij psv en vertrek dan naar een engelse topclub/subtopper!!

8 juni 2010 om 09:10

Blijkbaar kiest hij toch voor het geld en niet voor het sportieve deze jongen heeft toch al zo vaak aangekondigt dat hij voor een subtop club wel wil vertrekken.

8 juni 2010 om 09:19

Helaas wel. Volgens mij maakt het hem geen reet uit waar hij speelt, als hij maar meer verdient. Rusland, Turkije of elk willekeurig land in Italie, Spanje of Engeland. Hij zou het allemaal doen.

Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom hij nou per se weg wil. Het is niet dat hij een heel seizoen perfect presteerd. Hij is verder ook nog geen dragende speler of iemand die het team bij de hand neemt. Het is een speler die dit seizoen pas echt is doorgebroken, maar meer ook niet. Hij heeft in grote wedstrijden nog niet zijn stempel weten te drukken.

Kortom, hij overschat zichzelf een beetje en wil teveel....

8 juni 2010 om 09:24

Het is een echte topspeler bij PSV maar hij heeft ook wedstrijden gespeeld waar hij zeer matig speelde, en bij een subtop club speelt in een hogere competitie moet je er elke wedstrijd er staan, denk dat hij daar nog echt grote moeite mee krijgt. Alleen ze rekening die krijgt er geen moeite mee.

8 juni 2010 om 09:33

Geef hem eens ongelijk zou ik zeggen. Jullie hebben het ook gedaan als je die keuze kreeg hoor.

8 juni 2010 om 09:37

Ik denk dat ik dan toch iets meer ambitie en toekomstvisie heb dan hem. Een overstap naar Fenerbahce is gewoon een stapje opzij. Hij moet zich daar weer helemaal opnieuw inwerken om zijn huidige niveua te halen en te verbeteren.

Het is waar dat hij meer kan verdienen bij Fener, maar dit geld zorgt ook voor een negatief effect voor hem: zijn transferprijs gaat omhoog. In Turkije kunnen ze zich meer veroorloven, dus zou hij minder snel de volgende overstap kunnen maken. Een overstap naar Fener zou dus zomaar een eindstation kunnen betekenen.

Mocht hij echter bij PSV blijven, dan kan hij nog 1 a 2 seizoenen zijn kunsten laten zien en zal een overstap naar een Italiaanse, Spaanse of Engelse (sub)top makkelijker verlopen. Ik zou eerder daarvoor kiezen.....

8 juni 2010 om 14:22

In de Serie A, Premier League of Primera Division zou Dszudszak zich ook opnieuw moeten inwerken om te laten zien dat hij op dat niveau thuis hoort. Dus dan kun je beter naar een competitie gaan waarin spelers zoals Anelka daar gespeeld hebben om geld te verdienen en je klaar te spelen voor de top. Er zijn heus wel spelers die in Turkije hebben gespeeld en nu in de top spelen(denk maar aan Anelka). Ik vind de Turkse competitie ook niet van een hoog niveau maar het is wel veel beter dan de krenterige Eredivisie dat nog steeds denkt top te zijn maar eigenlijk moet vrezen dat competities zoals Griekenland of België boven hen zullen staan terwijl de Turken investeren in naamsbekendheid door jongens als Roberto Carlos of Quaresma(als die nog naar BJK gaat) te strikken.

Echt een hele goede voetballer met een mooi schot, alleen het is wel iemand die eerder voor het geld kiest dan even voor het sportieve voetbal bij Psv.

Zie het aankomende seizoen steeds beter worden voor Ajax denk dat de kans dat Twente de titel nog is gaat pakken nog groter.
Affelay Dsudzak weg 2 grote spelers die je minstens in je team moet hebben om mee te draaien voor de titel.

Nu maar hopen dat Ajax Suarez kan behouden, en van het geld van der Wiel een nieuwe spits halen.

9 juni 2010 om 15:09

Jaja, we zijn beter aan het worden dan jullie dus het ligt aaaaaaaaaaaaaallemaal aan het geld..

Ik vind het een beetje een rare move, maar we weten dan toch ook allemaal wat er achter zit? $$$

Fenerbahçe heeft zich nog niet eens gemeld, maar als Dzsudzsak het wilt, geeft dat een sein aan Fener en dus kan Fener elk moment zich melden. 12 Miljoen voor deze man is te veel, vanwege de economische crisis kan dat nog is lager worden dus wie weet hapt Fener toe.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld. Niet zo zeer om Dzsudzsak, maar om het feit dat Krasic waarschijnlijk naar Juventus gaat waarvan ik juist al me hoop had gezet dat hij naar Fener zou komen. Waarschijnlijk gaat dat niet meer door, dus Dzsudzsak dan maar...

Al had Fener ze beide gehaald, dan was ik nu buiten als een gek op de daken van de ene dak naar het andere gesprongen....maar tot dusver is er nog niets zeker.

Volgens de net zo betrouwbare Turkse media heeft Fenerbahce 7 miljoen geboden. En PSV zou 15 miljoen willen vangen (en terecht!).

PSV heeft geen nieuwe aanvaller en middenvelder nodig om deze twee op te vangen, aangezien in onder andere de eigen jeugd enkele grote talenten rondlopen die nadrukkelijk op de deur aan het kloppen zijn: Youness Mokthar, Jason Bourdouixe en Zakaria Labyad. Deze jongens kunnen uitstekend voetballen. Wat PSV moet doen is proberen een wat oudere speler te halen voor de middenveldpositie, een type Cocu. Natuurlijk kan niemand hier aan tippen, maar het is altijd het proberen waard. Jason Culina?

En wat veel mensen vergeten is dat PSV nog altijd een andere speler 'aan de lijn' heeft. Je raadt het al: Jonathan Reis. Deze jongen staat ook nog steeds onder contract. Hierdoor kan Toivonen een linie terug en kan Bakkal weer op zijn vertrouwde rechtermiddenveldpositie staan!

Isaksson
Manolev
Maza
Salcido
Pieters
Bakkal
Toivonen
Engelaar
Lens
Reis
Labyad/...

Dzsudzsak toch, in Eindhoven een publiekslieveling en dan vertrek na een ''middelmatige'' club, zit zal niet goed bevallen bij fans, maarja aan de andere als we 15 miljoen krijgen dan laat hem maar gaan. Dan kopen Mounir El Hamdoui en nog een linkbuiten, en van het geld van Ibi kopen we 2 cv's en een middevelder.

8 juni 2010 om 09:56

Haha dan heb jij geen VI gekeken gisteren. Brands zei 1 dat Mounir niet haalbaar is en 2 dat PSV niet zomaar uit kan geven wat het wil.

8 juni 2010 om 10:36

Psv kan niet uitgeven wat ie wil op dit moment. Als Affelay vertrekt wel.

Ze willen nog een cv en een spits erbij. Zoals gisteren werd verteld door Brands.

Als Affelay vertrekt nog een middenvelder erbij en Dzsudzak nog een vleugel aanvaller. Daarbij vertrekt Salcido ook misschien nog.

8 juni 2010 om 20:06

middelmatig maar beter dan psv

9 juni 2010 om 15:10

Middelmatig? Ik wed dat ze PSV zouden verpletteren..

8 juni 2010 om 10:39

Ook als Affelay vertrekt zal PSV nog steeds op zijn geld moeten letten, daar was Brands duidelijk in. De spits die ze erbij willen zal Reis wel zijn, daar zijn ze mee bezig, hopelijk blijft hij nu van de drugs af. Een verdediger zal er wel gaan komen ja maar dat zal echt geen verdediger zijn die een paar miljoen kost.

8 juni 2010 om 10:43

met het geld van doedelzak en affelay kunnen ze zeker uitgeven. Zouden ze niet vetrekken dat hoeft er ook niets bij. Verdedigend stond het al goed, middenveld ook aardig en lens zorgt voor de doelpunten.

8 juni 2010 om 12:24

Verdedigend stond het de eerste seizoenshelft aardig. Psv is doorgaans wel de club met het minste tegendoelpunten aan het einde van het seizoen en dat is zeker niet gehaald dit jaar. Te veel onnodige doelpunten door fouten van o.a. salcido, manolev, ooijer. waardoor de winst uit handen word gegeven.

Aangezien ooijer geen contractverlenging krijgt, salcido, kromkamp en zonneveld weg mogen en Maza en Manolev licht in de belangstelling staan van enkele middenmotors in het buitenland moet PSV toch zeker wel 2 nieuwe verdedigers aan de haak slaan.

8 juni 2010 om 12:44

En onze 5 miljoen van Lazovic hebben ze zeker in de Maas gegooit?

Er word veel over Twente gezegd maar ik zie toch echt in dat Psv en Ajax behoorlijk anders aan de competitie zullen beginnen dan het er nu uitziet. Psv heeft zonder Dzudzak en Affelay geen enkele creativiteit meer en mocht bij Ajax Suarez, Van der Wiel en Vertongen weggaan ( Pantalic is al weg ) dan mag men in Amsterdam ook aan de bak. Twente zal Douglas en Ruiz ook nog wel kwijt raken. Het zal een jaar van de scouting worden die bepaald wie er kampioen word.

On: Ik zou van mijn levensdagen Psv nooit inruilen voor een club uit de Turkse competitie. Dit is alleen financieel een stapje vooruit maar als je dan toch ambities hebt dan kun je beter in Nederland in de kijker spelen dan in Turkije

8 juni 2010 om 09:30

Ben het absoluut met je eens, dat van de top 3 de beste scouts de kampioen bepalen.
Op 1 september kun pas de balans opmaken wie er het allersterkste voorstaat... Zie Twente met een opbouwtrainer als Preud'homme wederom hoge ogen gooien in de nationale competitie...

8 juni 2010 om 09:34

Daar ben ik het absoluut niet mee eens, dan zou Heerenveen al lang meer kampioen zijn geworden?

Lachwekkend sommige reacties op voetbalzone. Hij gaat heus geen 4/5 miljoen per jaar verdienen bij Fenerbahce. Zal hij meer verdienen dan Psv? Ja zeker, dat gaat hij vast doen, maar ik denk dat hij max 2miljoen zal verdienen. Daarnaast gaat hij op sportief gebied ook vooruit. PSV is de laatste jaren toch wat achteruit gegaan (mijn mening), waar Fenerbahce, onlangs een teleurstellend seizoen, streeft om elke jaar beter te woorden.
Fenerbahce speelt elke seizoen om het kampioenschap, Turkse beker, en Europees voetbal. Daarnaast speelt hij in een prachtig stadion in een exotisch stad.
Ik zie hem liever in een Turkse topclub en europees subtopper, dan een engels/spaans subtop waar hij waarschijnlijk niet speelt om prijzen.

Keuze is dan toch snel gemaakt. 3 jaar lang branden bij fenerbahce(bijvoorbeeld), lekker verdienen, genieten van istanbul, vlammen in de super lig, turkse cup en Championsleague, om vervolgens op zijn pique, te vertrekken daar een Engelse topclub.

8 juni 2010 om 11:27

Ten eerste vind ik het geen rare keuze als hij dit zou doen, daar niet van. Maar je beredeneringen kloppen niet allemaal (vind ik). Fenerbahce is ook de laatste tijd wat achteruit gegaan, dat ze elk jaar beter willen worden, lijkt me nogal logisch. Dat wil Psv ook Psv speelt ook elk jaar om de prijzen, dus kampioenschap, beker en Europees. Sportief gezien is het geen echte stap vooruit, ik vind de super lig lichtjes beter dan de eredivies, maar dat komt vooral omdat er meer geld in omgaat (logisch als je naar de bevolkingsgrootte kijkt). Voor het geld kan een optie zijn, maar aanzienlijk meer gaat hij niet verdienen zoals je al aangaf.

Al met al denk ik dat hij het vooral moet doen, voor de uitdaging. Turkije is een mooi land en Istanbul over het algemeen een geweldige stad.

Mochten Affelay en Dzudzak vertrekken dan levert PSV veel creativiteit in.
Spelers als deze 2 geven toch wel de vorm aan het spel van Psv.
Ik ben wel benieuwd wie PSV dan wilt halen als vervanger voor deze spelers.

Volgens mij riep die kerel vorig jaar nog dat hij naar real madrid wilde. de turkse competitie lijkt mij nou niet de beste opstap. stransfergelden pakken als hij weg wilt want een speler die roept dat hij weg wil heb je niks aan.

8 juni 2010 om 09:44

Maar wie wilt nou niet bij Real spelen. Als hij zulke ambities heeft is Fenerbahce toch een goed stap. Kijk hij zich goed bij de Kijkers spelen.

Mensen die Dzsudzsak bekritiseren 'omdat Turkije geen sportieve vooruitgang is' zijn te naief voor woorden. Een gemiddeld voetballeven duurt maximaal 15 jaar. Daarin probeert iedere voetballer financieel het maximale eruit te halen. Dus is het volkomen begrijpelijk als Balasz om financiele redenen voor Turkije kiest.

Turkije is mss sportief niet een stap vooruit (hoewel je daarover ook kunt discussieren, niet al te lang geleden was PSV kansloos in de CL tegen Fener), maar qua klimaat, financieel en qua avontuur gaat hij erop vooruit. Bovendien gaat ie sportief er wel op vooruit, want Fener speelt voorronde CL en PSV niet.

8 juni 2010 om 10:07

Eindelijk iemand die het begrijpt. Volkomen met je eens.

Om maar te noemen, Messi speelt bij een topclub, heeft het financieel perfect, maar Dzsudzsak zal daar waarschijnlijk nooit komen, en om toch ook financieel wat mee te pikken is een land als Turkije precies wat hij kan gebruiken.

Omdat ik de Turkse competitie volg, weet ik ook er veel van en ik kan zeggen dat er best hard gespeeld wordt. Vele bekende spelers hebben het niet gered. Anelka niet, Kezman niet, Elano die zo geweldig was bij Manchester City treuzelt al het hele seizoen bij Galatasaray, het opmerkelijke is zelfs dat mocht hij basis spelen hij altijd als eerste eruitgehaald werd. Daarom denk ik dat ook de Turkse competitie een uitdaging is, maar ik zeg niet dat het gelijk beter is dan de Eredivisie. Het is gewoon een aparte uitdaging. Toch zeg ik er wel bij dat op den duur de Turkse competitie hoogstwaarschijnlijk Eredivisie voorbij zal vliegen, maar dat zien we wel met de tijd mee.

Fener speelt inderdaad voorronde CL, alhoewel er erg sterke tegenstanders te wachten staat, kan Fener Dzsudzsak wel gebruiken want de linksbuiten van Fener is geblesseerd en die redt het niet voor de voorronde wedstrijden.

Dat dit ging gebeuren stond natuurlijk al vast nadat Rutten hem in de op een na laatste wedstrijd van het seizoen wisselde toen hij z'n shirt uittrok. Het is een naar baasje, maar hij kan wel vreselijk goed voetballen. De man wil geld verdienen en kan dat in Nederland niet, succes in Turkije.

Dzsudzsak vind ik zelf nog niet rijp genoeg. Hij heeft nog ontzettend veel te leren. Hij is wel een ruwe diamant met een mooi schot maar erg wisselvallig. Ik zou zeggen blijf nog 2 jaar bij PSV want je bent nog echt te wisselvallig.

Ik vind het trouwens wel humor dat de meeste mensen de naam Dzsudzsak zo veel mogelijk proberen te vermijden!

Strik derom en wegwezen, wat een lamme reacties hier zeg, financieel heeft turkije meer te bieden dan nederland, maar sportief gezien echt niet.

Fenerbache mag dan een paar jaar geleden de betere zijn geweest van Psv. Twente heeft daar toch afgelopen seizoen wel mooi gewonnen (en ja ik weet het fenerbache is toen boven twente geindigd in de poule).

Ook zijn er veel meer spelers uit eredivisie doorgegroeid naar een europese (sub)topper in tegenstelling tot Turkije.

Maar ik ben dzudszak liever kwijt dan rijk, wat mij betreft een van de meest overschatte voetballers die er rondlopen

gaan jullie nou ruzie mken over de uitslagen van fener-psv 3 jaar terug doe s normaal

@sjooerdow twente won maar dat was niet omdat ze beter waren maar gewoon 2 keer efficient scoorden uit een counter, in nederland heeft fener weer gewonnen dus. Maar de selectie van fenerbahce is individueel gewoon beter als die van psv. Dit is een feit, duurdere spelers enz.

Lijkt me een goede transfer voor fenerbahce en een aderlating voor psv. Vind dzudszak wel een vervelende voetballer met zijn arrogante houding van of champions legeau of ik ga weg...

Een goede spits voor Fenerbahçe en dan kan hij eindelijk Champions League spelen als Fenerbahçe zich kwalificeerd

Sportief zal het elkaar niets maken, maar financieel zeker wel. Persoonlijk zou ik voor een club in engeland, spanje, duitsland of italie kiezen.

Een feit is een vasstaand iets en een mening is dat je iets vind. Dus kan het nooit een feit zijn dat fenerbatsje betere spelers heeft dan psv

Laat deze overschatte speler maar snel vertrekken. Als psv geen CL haalt wil ie weg. Nu weet ie dat Affelay vertrekt, wil ie ook weg. Deze man heeft een goed schot, maar kan werkelijk waar nog geen man uitspelen. Tegen de grote ploegen zie je hem niet. Daarbij heeft hij een nare mentaliteit.
Hij ziet zichzelf over een paar jaar al samen met C Ronaldo spelen in Spanje.
Psv moet dus lekker veel vragen en Fred haalt een goede terug.

8 juni 2010 om 11:11

Dit valt me echt steeds meer op hier. Psv-supporters die echt alle maar dan ook alle spelers van hun favoriete club afkraken als ze misschien willen vertreken. Dzsudzsak was veruit de beste speler dit seizoen bij PSV met zijn 14 goals en 14 assists, zonder hem hadden we nog een aantal plaatsen lager gestaan. Het is gewoon een geweldige voetballer, en hij kan een man uitspelen. Je zal waarschijnlijk maar een paar wedstrijden per jaar kijken anders kwam je niet met die conclusie. Wat een zeurpiet ben jij zeg, bah.

8 juni 2010 om 11:59

Ik kijk naar de totale speler zelf en niet naar het aantal assists en goals die hij maakt tegen mindere ploegen.

Onder Huub Stevens durfde hij niet eens een voorzet of wat dan ook te geven en gaf alle ballen terug op Affelay. Daarom was Affelay ook zo productief.
En nu Huub weg is heeft ie een grote mond. Dat als ze het niet goed deden flink op zijn flikker kregen van hem. Wat ben je dan voor speler als je niet je eigen spel durft te maken?
Herinner je de wedstrijd nog tegen Hsv dat ie rood kreeg? Dit moet je bij topploegen niet proberen zo'n actie.

En afkraken? Welke spelers willen er nog meer misschien vertrekken die ik heb afgekraakt? Helemaal niemand. Maar Dzsudszak is jouw held door het aantal goals en assists en als er iemand negatief is op hem, kun jij daar niet tegen. Iedereen heeft zijn mening over een speler. Ik gun Affelay anders een hele goede transfer. Hij is een echte psver en heeft veel goede dingen laten zien.
Alleen die Dzsudzsak heeft het gewoon hoog in zijn bol. Jij vindt het normaal als iemand wil vertrekken bij een club omdat ze geen CL spelen?? Ik zou maar al te graag 10 jaar lang bij Psv op de bank willen zitten.

8 juni 2010 om 15:06

Het valt me gewoon op dat veel Psv-supporters hier erg negatief zijn ingesteld. Tuurlijk was het dom van hem om die rode kaart te pakken maarja dat was een incidentele fout. Ik vind dat je gewoon blij moet zijn dat zo'n geweldige voetballer bij PSV speelt. En ik begrijp best dat hij weg wilt want iedere speler wilt zich bewijzen op het hoogste niveau, de CL, waar PSV al 2 jaar niet actief op is.

Met Alex naast hem zal hij beter presteren dan bij PSV

Ik hoop voor PSV dat ze een grote zak geld voor deze speler vragen, toch zonde om hem naar een dergelijke competitie te zien gaan. Ik ben van mening dat zij ontwikkeling nu zeker zal vertragen en dat het hem alleen om het geld te doen is. Had geen hart voor Psv, speelde puur voor zichzelf en voor zijn portemonnee.
Nee ik denk dat het een zeer slechte keuze is om naar deze club te gaan, op zich een hele mooie club, maar gezien de hectiek, de druk van de supporters en alle randzaken daar omheen, niet de club om je zelf dusdanig te ontwikkelen dat je gaat behoren tot een europese topspeler.
Dszudszak, ik hoop dat je flink wat geld in het laatje brengt, zal je goals tegen ajax niet vergeten, maar wel jammer dat je van daaruit bent gaan zweven en dat je van die irritante trekjes hebt ontwikkeld.

Aderlating voor Psv. Hij is daar toch wel belangrijk geweest. In Turkije zit er toch meer druk op je schouders dan in Nederland. Ik ben benieuwd hoe hij daar mee om kan gaan, als de transfer doorgaat. PSV moet wel de hoofdprijs gaan vragen.

Dat is het nadeel van dit type spelers, zijn in principe matige spelers, die hier naar toe worden gehaald (nederlandse competite) puur uit armoede dus, Als nederlandse clubs iets meer financiele middelen hadden zouden dit soort spelers hier ook niet spelen, nu spelen ze wel hier in een matige competitie.
En worden gezien als de topspelers van Nederland.
En dan is Turkije het ideale land om door te stoten, niet om er voetballend beter van te worden, maar alleen maar omdat daar matige (top) spelers hun zakken kunnen gaan vullen.

dit zou een slechte stap zijn voor dzedelzak, het enigste voordeel is dat ie daar meer verdient want sportief ga je er niet echt op vooruit, ik dacht persoonlijk dat hij nog een jaar zou blijven, maar hij wil liever vertrekken om dat ie geen cl speelt,

9 juni 2010 om 15:16

'maar hij wil liever vertrekken om dat ie geen cl speelt'
je zegt het zelf al, hij gaat er sportief gezien dus wel degelijk op vooruit.

Hij zou goed bij Fener passen, hopelijk gaat hij daarheen voor 15 miljoen ofzo en eindigt hij net als Guiza.

Mocht hij en Afellay vertrekken komende zomer dan gaat Psv het echt zwaar krijgen, de vervangers staan namelijk nog niet klaar voor beide spelers vind ik. Dzsudzsak is een geweldige voetballer die zeker mee kan in de Turkse competitie, Fenerbahce een mooie club voor hem al denk ik zelf om eerlijk te zijn dat hij even zou moeten wachten en dan komt er echt wel een club uit de Serie A of Primera Division die hem gaat kopen.

8 juni 2010 om 12:08

Waarom gaat Psv het zwaar krijgen? Er zullen echt wel goede spelers voor terug komen.

8 juni 2010 om 15:46

Op dit moment komt alleen Reis terug jullie moeten ook om de centjes denken niet dat jullie schulden hebben maar direct verschillende spelers te kopen waarvan je de gok moet hebben is gevaarlijk laat die Labyad is lekker een seizoen of 3 ballen.

dit is gewoon een goeie stap voor Dzsudzsak financieel gezien en een beetje sportief gezien omdat fb kans heeft om cl te spelen en ik zeg niet dat fb beter als psv is .
ik denk dat Dzsudzsak ongeveer 3 jaar bij fenerbahce blijf en weggaat naar een topclub!

Tja, toch waarschijnlijk om het geld he!
Hij heeft het gewoon heel goed gedaan bij Psv en ik ben blij dat hij hier mocht spelen. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, en hij heeft zaterdag weer eens bewezen waarom hij zo'n goede trap heeft.

8 juni 2010 om 18:13

Als ik bij een andere club meer geld kan verdienen en ze zijn beter dan me huidige werkgever zou ik ook gaan, ik zou toch na me voetbalcarierre willen genieten van me geld wat ik door die ene stap dan heb gemaakt.

Het is nog niets eens zeker dat hij naar Fenerbahce gaat en meteen beginnen sommige psv'ers hun beste spelers af te kraken! Dat zijn toch vind ik janus-faced 'supporters'.

Voordelen:
1. Dudzsak kan in Istanbul meer geld verdienen;
2. Hij is dichtbij zijn vaderland;
3. Hij speelt voorronde Cl;
4. Hij kan meer cups winnen in Turkije;
5. Turkije is een van de toonaangevende bestemmingen in zowel Europa als in de rest van de wereld (bodrum, Marmaris, Kusadasi, Alanya etc)'
6. In Turkije worden sterspelers als het ware aanbeden. Ze worden behandeld als hollywoodsterren.

Nadelen:
1. De Qtm(quality Turkish Media);
2. Systeemloosheid is het systeem geworden in de Turkse Super Lig;
3. Irritante, slechte en corrupte scheidsrechters en lijnrechters;
4. Een groot aantal corrupte voetballers en bestuursleden;
5. De overgang van Turkije naar europese topclub komt zelden voor.

8 juni 2010 om 15:34

En nog een groot nadeel dat jij ook bij de voordelen hebt staan is puntje 6. Maakt hij het even niet waar zijn de supporters daar net zo enthousiast als dat ze zijn wanneer het wel goed gaat. Enige nadeel is wel dat je hierdoor flink uitgejouwd wordt. Het publiek speelt daar dus heel erg veel met je. Je moet dus goed in je schoenen staan. Aangezien hij alleen aast op het geld lijkt mij (hij wilde sowieso meer gaan verdienen, kreeg het niet en wilde toen meteen weg met een drogreden: geen CL) moet hij maar gaan. Met Lens hebben ze idd een goede vervanger.

8 juni 2010 om 20:07

6.dsudzak is geen ster op moment

9 juni 2010 om 15:18

Noem even al die corrupte voetballers, bestuursleden en scheidsrechters op voor me dan, als je het toch zo goed weet te vertellen?

Fenerbahçe is een uitstekende club, die zeker bij hem zal passen. Mooi land, veel geld, goed stadion, goed team en een goede coach. Keus is snel gemaakt, zeker voor een speler als Dzudszak, die tekort komt voor de Europese top, maar goed genoeg is voor de subtop.

Geen clubliefde, gaat blind af op het grote geld in Turkije.
Want de Turkse competitie mag dan wel slechter zijn dan de Nederlandse, maar de salarissen zijn wel 3x zo hoog.

9 juni 2010 om 15:23

Slechter dan de Nederlandse? Heb je de afgelopen 5 jaar onder een steen geleefd, of gewoon het Turkse voetbal niet gevolgd? Door de ontwikkelingen van de Turkse competitie zou ik zeggen dat ze de Nederlandse al ruimschoots voorbij zijn gegaan. De Nederlandse competitie blijft minder worden, terwijl de Turkse competitie elk jaar groeit.

Fener is een mooie club, alleen ben niet echt onder de indruk van het turks voetbal..ik vind het niveau hetzelfde eigenlijk met het nederlandse.. De turken hebben veel geld, dus dat ziet hij denk ik wel zitten..

Trouwens als ik PSV was zou ik nu is wat meer vragen. Iets van 15 miljoen? Moet je is kijken naar de transferverschillen. Bij VVV gaat Honda weg voor 9 mil (!), terwijl bij PSV Lazovic weggaat voor 5 mil.
Dan kijken we naar Ajax. Zij vragen 25 en een half mil voor Suarez terwijl PSV niet meer dan 10 mil vraagt voor Afellay. En dan gaat V.D Wiel bij Ajax weg voor 12 mil!!!

8 juni 2010 om 17:21

15 miljoen vragen? Dat durven ze niet, zeker nu niet met de zware economische crisis. Ik schat tussen de 7 en 12 miljoen euro.
Ajax vraagt echt om belachelijk hoge bedragen. Ja, de grote eu topclubs hebben jarenlang vertrouwen in Ajax en die betalen het wel.
V.d wiel vind ik geen eens 6 miljoen euro waard.

8 juni 2010 om 17:34

15 miljoen?
Makkelijk. Ik denk dat ze zeker 15 miljoen kunnen vragen.
Niet omdat Dzsudzsak nou echt 15 miljoen waard is, want dat zijn natuurlijk gigantische bedragen. Maar in vergelijking met wat sommige clubs voor andere spelers betalen lijkt het mij zeker reeel om 15 miljoen te vragen

8 juni 2010 om 17:51

Voor Dzsudzsak kan je wel rond de 15 miljoen vragen. Kijk wat hij allemaal, gedaan heeft. Hij heeft de meeste PSV goals gemaakt, de meeste assisten geleverd en die goals waren niet zomaar goals. Kijk naar die tegen Ajax, Hamburg en Nederland.
Hij is ook nog is erg snel.

8 juni 2010 om 17:53

Ja, hij heeft heel veel betekent voor PSV en ik denk dus dat ze wel 15 miljoen kunnen vragen.

8 juni 2010 om 20:08

fener zal nooit meer als 10miljoen geven

Pfff... Daar gaat de geweldige speler van Psv.
Als hij echt gaat zou ik dat heel jammer vinden.
Vind dit de beste speler van PSV op het moment.
Was op het begin zeer overtuigend, had toen wat mindere weken, maar heeft dit seizoen bewezen dat hij PSV echt kan dragen. Als hij gaat, heel veel succes Balazs!

8 juni 2010 om 17:55

Dan zijn we het toch met elkaar eens.

Dzsudzsak heeft nog een contract voor 2 jaar, dus dat betekent of bijtekenen of deze zomer nog verkopen...ik heb geen zin om weer met afellay taferelen te komen....

ben een érg dzsudzsak fan, maar ben dat gezeik zo onderhand wel beu....als iemand wil gaan, dan gewoon de hoofdprijs vragen....

Dzsudzsak is een échte buitenspeler...zo zie je ze gewoon nog maar weinig....goede actie, snel, doelgericht, goede trap en fantastische voorzet....

Natuurlijk een aderlating wanneer afellay én dzsudzsak gaan, maar daar halen we wel weer wat mooi voor terug....

Heerlijk die reacties van sommige nationalistische mensen, die meteen weer een nutteloze 'wie-heeft-de-beste-mickey-mouse-competitie' discussie willen op starten, bij een gerucht over een speler die nog niet eens onder concrete belangstelling staat.

Dan valt mij trouwens ook vaak op dat er ook nog mensen zijn die populistisch gaan doen over het geld en succes van een ander, helemaal tragisch. Het lijken wel gekrenkte ego's die het internet willen gebruiken om hun trots jegens nationalisme te verspreiden en zo hun eigen moraal naar een hoger platform pogen te stuwen.

Dit soort topics dwalen al heel erg snel af in een soort afkraak-cultuur: mensen voelen zich dan even Romein en verdedigen met hand en tand de belangen van het nationalisme, niet realiserend dat ze eigelijk gewoon maar een eenvoudige sterveling zijn.

On-topic: voetballers zijn broodvoetballers en zijn heden ten dage ook niet specifiek uit op sportieve succesen, maar op financiële onafhankelijkheid. Dus je mag de speler in kwestie ook absoluut niet verafschuwen, mocht hij deze overstap willen maken. Probeer je te verplaatsen in zijn situatie en tracht nuchter af te wegen wat jij zelf in zijn sitatie zou doen.

9 juni 2010 om 15:25

Je kan wel mooi praten, maar veel kennis over de competities heb je volgens mij niet. Hij gaat er zowel sportief als financieel op vooruit. Ik wil er niet eens verder op in gaan, want volgens mij zijn mijn argumenten al 100 keer eerder genoemd als je een beetje heen en weer scrolt.

Voor alle mensen die zwaar aan het reageren zijn op elkaar. Ik zie nog nergens staan dat hij ook daadwerkelijk vertrekt. Er staat dat hij het wel ziet zitten om naar Turkije te gaan en dat is ook logisch maar dit wil nog niet zeggen dat hij voor een appel en een ei weg mag. Sowieso gaat PSV eerst een waardige vervanger kopen voordat hij vertrekt.

Ik snap het echt niet.
Er staat in de Turkse kranten dat Fenerbahce € 7 miljoen heeft geboden op Dzsudzsák.
De Nederlands kranten schrijven dat Psv € 15 miljoen wilt vangen voor Dzsudzsák.
12-7 = € 5 miljoen, Als Fener 7 miljoen wilt betalen gaan ze misschien 1 miljoen omhoog, en als PSV 15 wilt vangen gaan ze misschien 1 miljoen omlaag, dus conclusie is dat Fenerbahce hem dan niet haalt, omdat hij te duur is. (terecht, 15 milj voor een speler die zich niet 100% bewezen heeft) Dus ik snap niet waarom mensen dan gelijk hier gaan huilen. En soieso er is niks officieels, Fenerbahce heeft zich nog geen eens gemeld.

Voorderest ga ik geen eens beginnen welke competitie sterker of zwakker is.
Maar de mensen die zeggen dat Dzsudzsáks carriere afloopt bij Fener hebben het mis, want Real Madrid wilt ook Santos van Fener halen, een Spaanse Topclub, dus daar bij Fener is ook nog alles mogelijk.

En ik denk niet dat Dzsudzsák alleen voor het geld gaat, natuurlijk speelt dat een rol in (terecht), maar hij wilt zich ook in de etalage zetten in de Champions Leuge. (terecht) En natuurlijk is Fener geen mindere club als Psv Eindhoven, dat zeker niet. (dan kijken we niet naar onderlinge resultaten)
Maar vergelijkingen:
- Economisch is Fenerbahce beter als Psv
- Kwa supporters is Fenerbahce beter als Psv
- Kwa team (mijn mening) is Fenerbahce beter als Psv
- Kwa stadion (mijn mening) heeft Fener wel een mooiere stadion.
- De compitite ga ik niet over beginnen, voordat mensen weer gaan huilen.
- Kwa Europose history heeft PSV meer behaald als Fener, maar we leven in het heden. (daar zie je tog meer Fenerbahce Cl spelen dan Psv)
- (mijn mening) Istanbul is wel een leukere plek om in te wonen dan Eindhoven

En ik hoop voor de rest dat Dzsudzsák naar Fenerbahce gaat als een initatief voor een nieuwe transfer. Maar voor de rest zie ik hem geen held worden bij Fener en de Turkse Super Lig.

Ik snap het ook echt niet meer, hier staat fener heeft nog niet gemeld, en bij turkse krant staat: Fener heeft nog niet gemeld en de hollanders zeggen dat hij gewoon bij psv blijft.

Maar zelf heb k het gevoel dat deze transfer wel goedkomt.

Hmm goede aankoop.
Turkse competitie is (qua verkoop van televisie rechten) het 6e grootste competitie in europa.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren