Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Duitsland grijpt laatste strohalm in fascinerend voetbalgevecht met Spanje

Laatste update:

Spanje en Duitsland hebben elkaar zondagavond in evenwicht gehouden in Groep E van het WK: 1-1. Álvaro Morata leek het goudhaantje te worden voor Luis Enrique nadat hij als invaller de openingstreffer maakte, maar het was Niclas Füllkrug die tien minuten voor tijd de gelijkmaker voor zijn rekening nam. Duitsland blijft door de remise op plek vier staan in de groep met één punt uit twee wedstrijden, terwijl Spanje aan kop gaat en zich aanstaande donderdag tegen Japan kan kwalificeren voor de knock-outfase.

Spanje begon het WK uitstekend en zette tegen Costa Rica een monsterscore neer (7-0). Bondscoach Enrique had daarom eigenlijk weinig reden tot wisselen wat betreft zijn basiself, al verving hij wel Chelsea-captain César Azpilicueta. De verdediger zag Dani Carvajal zijn plek op de rechtsbackpositie innemen. Verder bleef het team ongewijzigd, waardoor Rodri wederom naast Manchester City-collega Aymeric Laporte in het hart van de defensie speelde en het middenveld werd ingevuld door Pedri, Sergio Busquets en Gavi. De Spaanse voorhoede bestond uit Dani Olmo, Marco Asensio en Ferran Torres.

Waar de Spanjaarden de eerste wedstrijd zeer overtuigend wonnen, werd Duitsland onaangenaam verrast door Japan (1-2). Het team van bondscoach Hansi Flick kwam in dat duel nog wel op voorsprong dankzij een benutte strafschop van Ilkay Gündogan, maar zag ex-PSV’er Ritsu Doan en Takuma Asano hun land met doelpunten in het laatste kwartier de overwinning bezorgen. Door de zege van Costa Rica op Japan van eerder op de zondag (0-1) moest Duitsland een resultaat halen tegen Spanje om zicht te blijven houden op de knock-outfase van het WK. Flick wijzigde zijn elftal op twee plekken: Thilo Kehrer en Leon Goretzka vervingen respectievelijk Nico Schlotterbeck en Kai Havertz.

De eerste mogelijkheid van de wedstrijd was voor Spanje. Pedri, Gavi en Asensio stonden aan de basis van een aanval met mooi combinatievoetbal, waarna Olmo de bal oppikte. De middenvelder annex aanvaller van RB Leipzig besloot om vanaf buiten het strafschopgebied uit te halen, maar zag Manuel Neuer zijn poging tegen de lat tikken. Een kwartier later nam Duitsland het Spaanse doel voor het eerst serieus onder vuur. Doelman Unai Simón werkte de bal zo in de voeten van Serge Gnabry, die zijn directe tegenstander uitkapte maar zijn inzet vervolgens aan de verkeerde kant van de paal zag eindigen.

Het is millimeterwerk voor Dani Olmo.

Even later kwam Duitsland zelf goed weg. Torres werd na een uitstekende voorzet van Olmo in stelling gebracht en hoefde de bal alleen nog maar in het – vrijwel lege – doel te werken. De aanvaller van Barcelona zag zijn inzet echter over vliegen, al stond hij in buitenspelpositie en was die treffer dus sowieso niet doorgegaan. Danny Makkelie, die met de wedstrijd van zondagavond zijn WK-debuut maakte, was in de eerste helft op geen fout te betrappen. De Nederlandse arbiter moest vijf minuten voor rust voor het eerst écht in actie komen. Joshua Kimmich legde de bal haarfijn op het hoofd van Antonio Rüdiger, die hem vervolgens hard in de rechteronderhoek binnenkopte. De verdediger van Real Madrid stond echter enkele centimeters buitenspel, waardoor Team Makkelie een streep door die treffer zette en de stand gelijk bleef.

Nog geen tien minuten na rust had Enrique genoeg gezien en bracht hij Morata in voor Torres. De spits van Atlético Madrid stond nog geen minuut in het veld voordat het bijna helemaal fout ging voor Spanje. De ploeg probeerde via een doeltrap de opbouw in te zetten, maar werd verrast door de hoge druk van Duitsland waardoor het de bal verloor. Simón moest even later in actie komen op een schot van Kimmich en deed dat succesvol. Tien minuten na zijn wissel werd Enrique in het gelijk gesteld. Busquets stuurde Jordi Alba diep op de linkerflank, waarna laatstgenoemde de bal in één keer hard en laag voor gaf op Morata. De invaller schoot zijn land via een subtiele voetbeweging met buitenkant rechts op voorsprong: 1-0. Nog geen minuut later kon Asensio de voorsprong verdubbelen na een uitstekende pass van Alba, maar de aanvaller van Real schoot de bal huizenhoog over.

Flick greep twintig minuten voor tijd pas in en bracht Leroy Sané, Füllkrug en Lukas Klostermann voor respectievelijk Gündogan, Thomas Müller en Kehrer. Ook die wissel werd al snel goud waard. Füllkrug kreeg de bal tien minuten voor tijd mee van toptalent Jamal Musiala en schoot snoeihard raak achter Simón: 1-1. De Duitse spits speelde vorig seizoen nog in de 2. Bundesliga met Werder Bremen, maar maakte zondagavond zijn tweede treffer in drie interlands.

Door het gelijkspel staat Duitsland nog altijd op de rand van de afgrond in Groep E. De ploeg van Flick heeft na twee wedstrijden pas één punt verzameld en is daardoor terug te vinden op de vierde plaats. De Duitsers hebben echter nog kans om de knock-outfase te bereiken, al moet dan wel gewonnen worden van Costa Rica. Japan moet op zijn beurt verslagen worden door Spanje. Laatstgenoemde staat er met vier punten na twee wedstrijden veel beter voor en heeft alles in eigen hand.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon echt een hele leuke pot! Kwalitatief de beste die ik tot nu toe gezien heb.Spanje eerste helft aan de bal erg goed, Duitsland tweede helft erg sterk, en hadden hem op het laatst gewoon kunnen winnen.Genoten van Pedri en Gavi, hoe gemakkelijk die voetballen! Maar manman die Musiala, wat een geweldenaar, met de longinhoud van een Dirk Kuijt! Verder zie je ook wat een invalbeurt van Sané kan doen. Wat een klasbak is dat ook. Zo'n speler missen we toch wel echt bij ons Oranje. Maar ach, volgens Louis worden wij het dit jaar🏆😅

27 november 2022 om 21:57

Voetballend was het in mijn optiek de beste wedstrijd tot nu toe.

27 november 2022 om 21:57

Beste wedstrijd tot nu toe op dit wk.

27 november 2022 om 23:36

Kijk maar uit dat jullie reacties niet worden verwijderd.
Een bevestiging blijkt namelijk niets toe te voegen in een discussie werd mij laatst geschreven.

28 november 2022 om 09:08

@riboost: kleine tip: gewoon nooit in je mailbox kijken. Staat toch nooit iets boeiends in

27 november 2022 om 22:02

Deze wedstrijd toont voor mij aan dat Spanje ongelofelijk goed kan voetballen, maar tegelijk ook veel mist in de aanval. Er is letterlijk geen diepgang/snelheid en een actie daar voorin. Busquets is in balbezit natuurlijk geweldig, maar zonder bal speel je ook met een man minder door hem. Ik zie Spanje toch wel er uit gaan tegen een sterk team

27 november 2022 om 22:04

Je weet hoe het nu loopt. Spanje de Duitsland winnen de laatste en gaan beide door.

27 november 2022 om 22:27

Musiala, hij is voor mij gewoon echt belachelijk goed. Absoluut niet normaal hoe goed hij is op zo’n leeftijd. Wat een wedstrijd ook, geef mij nog 5 of meer wedstrijden als dit. Dit was voor mij een finale waardige wedstrijd.

28 november 2022 om 00:01

Eens hoor, hoewel Frankrijk - Denemarken ook een mooie pot was. Spanje in de combinatie erg sterk, Duitsland met kracht en snelheid aan ze gewaagd. Makkelie floot trouwens een goede wedstrijd.

Genoten. Wk gevoel is er opeens. Musiala wat een heeeeeerlijke speler.

27 november 2022 om 21:58

Zeker een heerlijke speler maar wel wat egoïstisch. Toen hij op goal schoot had hij hem moeten afleggen op Fullkrug en bij de goal was die liever ook zelf gegaan.

27 november 2022 om 21:58

Ongekend wat een speler! 19 jaar oud en dan dit tempo en niveau halen. Inderdaad dit geeft mij eindelijk het WK gevoel.

27 november 2022 om 21:58

Dat die man de gouden bal voor talenten niet heeft gewonnen is echt ongelofelijk. Ik vond hem met afstand de beste man van het veld vandaag. De enige met dreiging en die constant aanspeelbaar is.

27 november 2022 om 21:59

Ik houd niet van vergelijken en dergelijke, maar musiala vind ik persoonlijk beter dan pedri en gavi of in ieder geval meer 'flashy'.

27 november 2022 om 22:00

Pohh zeker niet. Pedri was de eerste helft heer en meester.

27 november 2022 om 22:02

Pedri was eerste helft de beste op het veld. Ik vind Pedri en Musiela gelijkwaardig. Musiela is meer betrokken bij het aanvallende spel, terwijl Pedri het tempo bepaalt van zijn team.

27 november 2022 om 22:47

Alleen Pelé, Ronaldo9, Messi en Mbappe waren beter dan Pedri en Gavi voor hun 20ste.
Die Musiala is goed maar laren we aub niet overdrijven.

27 november 2022 om 22:55

Nou nou dat is ook wat aan de overdreven kant

27 november 2022 om 22:00

Toch heerlijk dat je straks jarenlang met die Musiala en Wirtz kan spelen. Dat wordt elke tegenstander omver blazen. En helemaal als je Muller niet meer opstelt.

27 november 2022 om 22:17

Nou ja, Spanje en Frankrijk hebben minimaal zulke grote talenten. Dan wel niet beter. Maar er komt bij die landen wel wat aan inderdaad.

27 november 2022 om 22:28

De beste aanvaller van Spanje speelt bij Leipzig. Zoveel aanvallende supertalenten heeft Spanje juist alles behalve. Frankrijk eens inderdaad. Ook niet zo gek als half Afrika voor je kan spelen.

27 november 2022 om 22:34

Als je Pedri, Gavi, Fati en Nico hebt, dan zijn aanvallende talenten al minder nodig. Dit zijn echt 4 toptalenten. Dat middenveld, en dus deels aanval, is voor de komende jaren goed bezet daar.

Raar dat je ineens over aanvallende talenten begint trouwens.

27 november 2022 om 22:39

Omdat aanvallers wedstrijden beslissen namelijk. Leuk al die middenvelders van Spanje, maar met spelers als Asensio en Ferran voorin ga je natuurlijk niks winnen. Of je moet Gavi weer hangend op links laten spelen.

27 november 2022 om 22:43

Serieus? Ik vind in zijn algemeenheid het middenveld juist by far de belangrijkste linie. Vanuit het middenveld kan je de tactiek bepalen. Kan je het spel maken. De aanval of de verdediging kent minder smaken. Het is natuurlijk niet onbelangrijk, maar juist sterke middenvelders zorgen ervoor dat aanvallers kunnen renderen

27 november 2022 om 22:45

Derkaiser hoe bedoel je half Afrika? Ze zijn toch in Frankrijk geboren?
Slaat weer nergens op. Geboren, getogen en opgeleid in Frankrijk en nog scharen onder Afrika omdat ze eenmaal donker zijn.

27 november 2022 om 22:46

Elke linie is natuurlijk belangrijk, maar denk dat je zonder goede aanvallers in principe weinig kan beginnen in het hedendaagse voebal. In 2014 hadden we papier een ruk achterhoede en een topaanval en je komt in de halve finales. Nu is het andersom. Ik zie het niet zo snel gebeuren namelijk. Aanvallers beslissen wedstrijden, voetballen draait uiteindelijk om doelpunten. Kijk je naar de beste spelers van elk winnend WK land of CL winnaar dan je kom 9 van de 10 keer bij aanvallers uit.

27 november 2022 om 22:47

@jsmooth

Nergens beweer ik dat ze niet voor Frankrijk mogen uitkomen. Net zoals Duitsland weer kan profiteren van spelers die als 2 nationaliteit Turks zijn. Maar het is natuurlijk wel een feit dat Frankrijk pas de laatste 20 jaar zo goed is op het mondiale niveau door deze ontwikkelingen.

28 november 2022 om 09:18



@derkaiser: je weet hopelijk dat Frankrijk al sinds de jaren 80 regelmatig meedoet om de prijzen? Kortom: rare redenatie van je.

27 november 2022 om 22:02

Niet normaal, zo een tempo 90 min lang volhouden op dit niveau als 19 jarige.. echt bizar.

De balbehandeling van die jongen is echt bizar, een absoute parel voor het voetbal.

Jammer dat hij die bal zo druistig tegen de keeper op schoot, leek bijna wel alsof ie dacht dat het buitenspel was.

27 november 2022 om 22:56

Inderdaad bizar dat die het volhoudt 90 minuten. Hij ziet er ook super jong uit (ook fysiek) maar wint alsnog veel duels omdat die zo slim is met de bal.

Broodnodig punt dit van Ajax vandaag.

27 november 2022 om 22:02

Ik vond uiteindelijk ook dat Duitsland meer recht had op de overwinning. De analisten op tv zien dat anders blijkbaar. Ben wel benieuwd of wij nu het risico lopen Duitsland vroeger te ontmoeten.

27 november 2022 om 22:08

Oei dan heb je Suley op de NOS gemist. Al jarenlang de beste analist.

27 november 2022 om 22:27

Dat vindt ie zelf ook

Mooie wedstrijd gezien denk dat Duitsland en Spanje door gaan in deze poule

Schiet dan Sane. Was zoo mooi geweest, iedereen op 3 punten.

27 november 2022 om 22:15

Hij had idd moeten schieten. Jammer..

27 november 2022 om 22:15

Raar dat hij niet direct schoot, toch?

wordt nog een leuke laatste speeldag, kan alle kanten op

Prachtige wedstrijd, wat hebben beide ploegen gestreden met heerlijk voetbal. Musiala is een krankzinnig talent, die gaan we nog vaker voorbij horen komen.

Hele leuke partij!

Musiala kan ik van genieten. Dat is puur voetbal. Maar ook het grove geweld van Fulkrug of het fijne van Pedri. Alles bij elkaar: Ik heb gewoon genoten! Dit zijn nou fijne WK-partijen.

Sané viel goed in trouwens!

De Duitsers hebben vandaag niet de hand voor de mond maar de hand voor hun billen gehouden. Slimme zet.

Lekker niveau gezien. Enrique geeft dit wel zelf weg met zijn wissels. Nico was zo slordig en zwakjes en ook Alba eruit voor Balde. Daarna ging het fout. Nou Duitsland heeft het uiteindelijk toch nog zelf in de hand.

Beste wedstrijd van het WK

Wat een niveau. Beste wedstrijd tot nu toe. Pedri en Musiala zijn nu al wereldtop, die gaan ons nog jaren vermaken. Duitsland gaat er nog niet uit, Japan heeft het zelf verpest vandaag. Wel goed voor het toernooi dat ze erin blijven.

Salonremise tussen Spanje en Japan en Duitsland is eruit toch?

27 november 2022 om 21:59

Als Duitsland met 2 goals verschil wint moet Japan winnen van Spanje. Maar dan eindigt Japan boven Spanje en ik denk dat die Spanjaarden toch voor de groepswinst spelen

27 november 2022 om 22:17

Ik lees t nu, ik dacht het onderlinge duel maar doelsaldo telt eerst ja..

27 november 2022 om 22:18

Luis Enrique kennende speelt ie met b elftal tegen Japan. Sws door al die gele kaarten vandaag.

Als Makkelie nog paar minuten door liet spelen dan hadden die Duitsers grote kans om nog te winnen ook. Wat een mooie wedstrijd hebben deze 2 landen laten zien. Als je het vergelijkt met anderen....

Heel jammer dit, nu gaan ze beiden 100 door. Japan heeft het zichzelf te moeilijk gemaakt vandaag. Musiala is trouwens echt wel een topper hoor. Enrique mag die Torres en Williams beiden wel laten banken, bakken er helemaal niks van.

27 november 2022 om 23:10

Als Spanje en Duitsland zo blijven spelen is het toch niet per se jammer dat ze beide doorgaan, ondanks dat Japan ook erg gegund zou zijn.

Nou dat gehype met Spanje kan ook weer de prullenbak in. Man wat zijn die lui overrated na 1 goede pot. Met Sane vanaf het begin en Fullkrug had je gewoon gewonnen. Met Muller speel je standaard met 10. En Klostermann voor Kehrer.

27 november 2022 om 22:00

Jou voorspelling is ook niet echt uitgekomen he? Soort van “Bayern - Barca” scenario.

27 november 2022 om 22:05

Als Sane vanaf minuut 1 had meegedaan was dat ook gebeurd.

27 november 2022 om 22:06

Wat een onzin, het zelfde kan ik over Spanje zeggen als Enrique gewoon met een echte spits als Morata was begonnen.

Spanje is voetballend superieur aan Duitsland dat ziet iedereen.

27 november 2022 om 22:07

Ja Sane had zes keer gescoord

27 november 2022 om 22:08

Als als als.. Sané komt terug van een blessure en kan gewoon geen 90 minuten. Hij leek zelfs kapot aan het einde van z’n wedstrijd.

27 november 2022 om 22:08

Hou op hoor met die sane dit en dat. Of had sane er 5 ingeschoten? Ik kan dan ook zeggen 'met dembele op rechts had spanje hier gewonnen'.

27 november 2022 om 22:09

Lol? Dat eindeloze getik met nauwelijks rendement gaat ze niks opleveren dit WK. En je beste spelers laat je thuis.

27 november 2022 om 22:10

Dembele is een Fransman de vergelijking gaat niet op. Of ze moeten net als Laporte opeens weer afdankertjes van Frankrijk overnemen haha.

27 november 2022 om 22:20

'afdankertjes'? Ik weet niet of je kijkt, maar dembele is een van de beste spelers op dit WK. Dit terwijl sane niet eens basis staat & het moet hebben van klein invalbeurtjes. Wie is dan het afdankertje 😏

27 november 2022 om 22:21

Met Sane creeer je toch veel meer of niet soms? Die Muller heeft weer een complete ruk wedstrijd gespeeld.

27 november 2022 om 22:25

@pieterverbeek

Laat maar. Je snapt me niet wat ik bedoel. Kennis komt met de jaren.

27 november 2022 om 22:28

@derkaiser123 als ik jou kennis zou hebben , zou ik nu waarschijnlijk in de middeleuwen leven. Nee toch bedankt

27 november 2022 om 22:37

Gozer reageer eens inhoudelijk man. Je haalt Dembele aan, totaal niet relevant voor de discussie. Het is toch een feit dat Sane de beste speler van Duitsland is met Musiala in aanvallend opzicht. Tuurlijk mis je hem dan als hij niet speelt. Waarom mag dat niet benoemd worden?

27 november 2022 om 22:38

@Pieter: Hij zegt niet dat Dembele een afdankertje is. Hij zegt dat die alleen naar Spanje kan gaan wanneer het een Frans afdankertje wordt. Waarmee hij dus alleen maar aangeeft dat Dembele gewoonweg niet voor Spanje kan uitkomen

27 november 2022 om 22:41

Dank voor de uitleg @mangalitsa.

27 november 2022 om 23:46

Omdat sane miss niet fit is . Anders speelt die gewoon in de basis hoor

27 november 2022 om 22:01

Spanje speelde gewoon prima, maar Duitsland maakte het ze heel erg moeilijk. Gelijkspel terecht.

27 november 2022 om 22:03

Wat ben jij een zielig figuur. Duitsland wat mij betreft de betere ploeg, maar je kunt hier toch niet zeggen dat Spanje een slechte indruk heeft gemaakt?

27 november 2022 om 22:07

Ik heb het over de mensen die Spanje meteen als wereldkampioen zagen na een 7-0 overwinning tegen het zwakste land van dit WK. Als je Thiago en Ramos expres thuis laat. Verdien je gewoon een snelle exit.

27 november 2022 om 22:11

Dat laatste ben ik het niet mee eens, maar de conclusie dat Spanje het wk wint op basis van die weeks belachelijk

27 november 2022 om 22:29

Als bondscoach hoor je de beste spelers mee te nemen. Thiago thuis laten slaat werkelijk waar helemaal nergens op.

27 november 2022 om 22:13

Het was 50/50 en beiden hebben gewoon goed gespeeld. Als ze dit volhouden, kunnen ze beiden hoge ogen gooien. De één is niet uitgesproken beter dan de ander. Ook vandaag niet.

27 november 2022 om 22:15

Me punt is niet ik Duitsland beter vind dan Spanje. Me punt is dat Spanje never nooit bij dr groep der favorieten hoort.

27 november 2022 om 22:17

Waarom hoort volgens jou Spanje never nooit tot de favorieten?

27 november 2022 om 22:18

Waarom vind jij Duitsland dan niet bij de favorieten horen? Dat verbaast me

27 november 2022 om 22:22

@ Mangalitsa
omdat dezelfde speler van Dortmund weer in de fout ging. De verdediging is te slecht om ver te geraken.

27 november 2022 om 22:22

Omdat Duitsland gewoon al sinds het gewonnen WK ruk voetbal speelt. Veel te veel zwakke plekken overigens. Maar puur door mijn nickname krijg je weer vooroordelen hier. Brazilie, Frankrijk, Portugal en Argentinie zie ik als favorieten. Spanje en Duitsland horen daar beiden niet bij. Overigens heeft Spanje enorm rare keuzes gemaakt door spelers als Thiago en Ramos thuis te laten.

27 november 2022 om 22:30

Nou ja, niet door jouw nickname bij mij. Jij hebt nogal voorkeur voor spelers uit Duitsland of de Bundesliga en lijkt het daarom niet altijd meer even scherp te zien. Vandaar ook dat ik nu ook verwacht had dat jij Duitsland als favoriet zou hebben. Maar realistisch. Het is inderdaad een underdog. Vandaag speelden ze goed. Beide landen speelden goed

27 november 2022 om 22:31

Argentinië die heel pover spelen tot nu toe zie dan wel weer als 1 van de favorieten. Raar dat je Spanje en Duitsland minder vindt

27 november 2022 om 22:35

Ja en alle PL en La Liga fanboys vinden dat weer van hun spelers... Zucht.. Bovendien zeg ik gewoon waar het op staat. Als ik Muller ruk vind hoor je ze niet. Zeg ik dat dat Bijlow beter vind dan Flekken dan hoor ze je niet. Maar als ik dan een Frimpong beter vind dan Dumfries wordt er meteen weer daar naar verwezen. Op die manier kan je geen discussie voeren.

27 november 2022 om 22:36

Dat zei ik voorafgaand he @barra. Argentinie valt me inderdaad wel wat tegen. 40 wedstrijden waren ze ongeslagen en ze wonnen de Copa. Dus ik had er wat meer van verwacht. Maar mensen die conclusies trekken na 1 leuke wedstrijd van Spanje tegen Costa Rica vind ik nog veel lachwekkender.

27 november 2022 om 22:41

Ik doel niet specifiek omtrent dit WK. Over het algemeen heb jij een iets te grote voorkeur voor Bundesligaspelers. Ik lees het vaak wel met een grote glimlach, want ik weet altijd weer waar het naartoe gaat.

Ik vind Flekken trouwens juist weer onze beste doelman. En Dumfries heeft een speciaal plekje in mijn hart. Maar dat allemaal ter zijde. Je noemt precies spelers op die elkaar weinig ontlopen. Maar dat was jouw punt ook niet.

27 november 2022 om 22:43

Misschien kijk ik dan onbewust niet helemaal objectief inderdaad. Maar goed een Arsenal fan of een Barca fan kunnen dat eigenlijk ook niet. Iedereen heeft voorkeuren, meningen en belangen. Als je aan mensen vraagt wat zijn de top-15 sterkste clubs dan geeft niemand hetzelfde rijtje op qua volgorde, laat staan exact dezelfde club.

28 november 2022 om 10:54

@DerKaiser123: Frimpong is ook op alle vlakken beter dan Dumries. Dat heeft weinig met voorkeur te maken en meer met goed functionerende ogen.

Musiala en Pedri.. heb echt genoten man.

Prachtige pot. Twee heel goede ploegen. Musiala is echt een lust voor het oog. Alles op hoog tempo. Verwacht dat Spanje en Duitsland gewoon doorgaan.

Wat een heerlijke wedstrijd was dit, hoop dat beide ploegen gewoon 1 en 2 worden. gelijkspel uiteindelijk terecht. Spanje speelde in fases goed voetbal, maar de goede pressing van Duitsland zorgde voor moeilijkheden.

Spanje is gewoon door met hun doelsaldo, Duitsland gaat winnen maar geen 8x scoren tegen costa rica.

Enerverend voetbalgevecht gezien tussen twee Europese voetbalgiganten. De volgende ronde kan Duitsland nu écht niet meer ontgaan, aangezien we vandaag het ware gezicht van de Japanners hebben gezien; een zwak elftal dat totaal niet het spel kan maken. Duitsland wint eenvoudig van Costa Rica en Japan verliest met grote cijfers van Spanje, en gaan vervolgens door naar de knock-out fase.

Ik denk dat het voor Duitsland nog 1 keer uitstel van executie is. Ik heb liever vandaag de uitschakeling gezien aangezien ik klaar ben met de DFB en 'sportieve' patron Oliver Bierhoff. Arrogant, corrupt en onbekwaam. Dat zijn de huidige sleutelwoorden van zo'n organisatie. Ik hoop dat Flick dit verschil nu eindelijk eens ervaart vergeleken met Bayern Mã¼nchen.

27 november 2022 om 22:06

Duitsland heeft toch een aantal fantastische voetballers waar we van willen genieten? Waarom dan hopen op een uitschakeling? De politiek in de Duitse voetbalbond is toch geen aangelegenheid voor ons?

27 november 2022 om 22:13

een arrogante, onbekwame en corrupte DFB en Bierhoff zijn er niet erin geslaagd te werken aan de zwakke punten op bepaalde posities. Geen concept, geen structuur, geen beleving meer in Duitse voetbal. Voor hen telt enkel macht en geld. Het moet een keer niet alleen maar komen van Bayern München.
Flick heeft te weinig keuze zijn ding te doen vergeleken met Bayern München.

Als je het niveau van deze twee landen ziet dan weet je dat Oranje niks en ook helemaal niks te zoeken heeft op dit WK.

27 november 2022 om 22:09

Oranje zou het tegen dit soort tegenstanders juist goed doen.

27 november 2022 om 22:13

Juist tegen dit soort tegenstanders kunnen we op de counter spelen, hoop dat we er eentje tegenkomen.

27 november 2022 om 22:16

Nonsens. Tegen dit soort landen kunnen onze spelers zich vaak wel weer opladen. Je gaat er niet als favoriet in, maar ook zeker niet kansloos. Helaas is de negatieve benadering de Nederlander niet onbekend.

27 november 2022 om 23:10

Als je het niveau van jouw reacties ziet dan weet je dat je geen Roderik heet. Hoe kom je hier nou weer bij? Dit was wel echt een leuke wedstrijd en Oranje tegen Ecuador was drama. Maar Duitsland Japan vergeten? Oranje speelt lelijker voetbal dan deze twee landen, maar onze verdediging is sterker dan die van Duitsland en Spanje bij elkaar.

Hele mooie wedstrijd. Hogeschool voetbal, vooral de eerste helft. Eerste echte test voor Spanje. Ze hebben het niet slecht gedaan. Spanje was voetballend beter in de eerste helft, iig aan de bal, maar Duitsland had veel meer kansen imo en ze hadden de wedstrijd gewoon kunnen winnen.
Was Sane niet fit genoeg om te starten? Met hem erbij was Duitsland veel beter.
Maar wat is Musiala toch een goeie speler hoor. Wat een techniek. Was wederom de beste speler bij Duitsland. Die man is echt een genot om naar te kijken. Met alle respect voor Gavi, maar Musiala hoorde die goldenboy prijs te winnen.

Maar was als Spanje en Japan afspreken gelijk te spelen? Of telt onderliggende resultaat niet boven doelsaldo?

27 november 2022 om 22:04

Nee, doelsaldo is doorslaggevend (onderling resultaat is er sowieso alleen in competities waar je twee keer tegen elkaar speelt). Dus bij een gelijkspel tussen Japan en Spanje kan Duitsland ook nog door als zij dik winnen van Costa Rica.

De eerste wedstrijd waar je echt met spanning naar zit te kijken. Die landen buiten de EU zijn leuk, maar doen meer mee voor het idee uiteraard, gewoon opvulling...op Brazilië en Argentinië na. Als ik dit zo zie heb ik vooral veel zin in de achtste finales. Hopen dat Duitsland daar ook bij zit.

Die Duitsers gaan altijd door tot het einde en dat wordt ook nu weer beloond. Dat worden nog mooie laatste groepswedstrijden!

Mooie wedstrijd met een voorspelbare uitslag maar een hoge amusementswaarde. Goed gefloten door Makkelie

Leukste wedstrijd tot dusver, maar toch vreemd dat Spanje dit niet wist te winnen. Bij 1-0 dacht ik dat dat Duitsland zou opgeven, maar knap teruggevochten moet ik eerlijk zeggen. Ze leven nog.

27 november 2022 om 23:09

Duitsland en opgeven? Dat zit niet in onze mentaliteit. En er was nog een half uur tijd voor de gelijkmaker.

Japan moet verslagen worden door Japan? Een team dat zo tegen zichzelf knokt dat ze door zichzelf verslagen worden, dat lijkt meer op Nederland.

Waarom lees ik niets over Olmo? Die speelde, op de laatste tien minuten na, echt geweldig!

27 november 2022 om 22:48

Klopt iedereen geilt op Pedri. Maar hij was de beste speler aan de kant van Spanje.

27 november 2022 om 23:12

Nou doe je het weer! Juist die ene Bundesliga-speler van Spanje ophemelen. Dat wordt hier niet graag gezien. 😉

Ik heb het idee dat Duitsland weer ouderwets in het toernooi groeit en dat de puzzelstukjes in elkaar vallen. Eerste wedstrijd speelde Havertz nog in de spits, nu Müller maar ik verwacht Fullkrug volgende keer in de basis. Duitsland heeft veel meer baat bij een echte spits dan een valse. Sane komt net weer terug van een blessure en heeft weer minuten gemaakt. Als Sane uiteindelijk hele wedstrijd kan spelen dan wordt het helemaal genieten. Gnaby, Musiala en Sane achter Fullkrug. 2 centrale middenvelders van wereldklasse met de keuze uit Kimmish, Gundogan en Goretzka.

28 november 2022 om 11:28

Klopt, ik denk dat het centraal op het middenveld weer Kimmich en Gundogan zal worden. Havertz weet ik niet hoe hij op de flanken is maar Duitsland heeft iig voldoende keus om een speler die minder in vorm is te vervangen. Desnoods Musiala weer als (valse) buitenspeler en iemand anders op 10. Brandt hebben ze natuurlijk ook nog. Eventueel Gotze maar ik weet niet hoe goed hij nog is. Ik volg Frankfurt nauwelijks.

Pffffff Musiala wat een speler. Je ziet aan alles dat hij een buiten categorie speler is.

Leuke pot en mooi voetbal met vlagen. Musiala heel goed, maar Sané ook. Die moet toch altijd in de basis, zou je zeggen

Leukste pot van dit toernooi tot nu toe

En dan hoop ik dat Duitsland de poule fase overleeft, want dan heb ik als liefhebber nog een paar leuke wedstrijden te goed hoop ik.
Jammer dat Italia ontbreekt, hadden we nog meer lol kunnen hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren