Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Doelwit van Johan Derksen laat zich niet gek maken: ‘Het was een incident’

Laatste update:

Arjan Swinkels beleefde een kleine maand geleden niet zijn finest hour in zijn bestaan als profvoetballer. De verdediger van VVV-Venlo ging op 24 oktober de geschiedenis als een van de spelers die de grootste nederlaag ooit in de Eredivisie leed: Ajax vertrok met een 0-13 overwinning uit De Koel. Twee dagen later kreeg Swinkels nog een persoonlijke oorwassing door Johan Derksen bij het televisieprogramma Veronica Inside.

“Ongelooflijk dat die jongen in de Eredivisie voetbalt”, zei Derksen hoofdschuddend. De vorige maand 36 jaar geworden verdediger kan erom lachen. “Ik hou het toch al behoorlijk lang vol op dit niveau”, wijst de verdediger vrijdag in gesprek met het Brabants Dagblad op zijn achttien jaar als profvoetballer. “Ach, in die praatprogramma’s zijn ze vaak van de overdrijving hè. Anders halen ze geen hoge kijkcijfers.”

Voor Swinkels was de 0-13 nederlaag een dieptepunt in zijn lange loopbaan. “Maar het was in mijn ogen echt een incident. Een paar dagen later wonnen we voor de beker van FC Den Bosch, daarna verloren we nipt bij FC Groningen en pakten we verdiend drie punten tegen Heracles. Door die offday tegen Ajax is ons doelsaldo wel om zeep, that’s all. Moeten we maar zorgen dat het daar niet op aankomt straks.”

“En ja, ik zag er een keer niet lekker uit toen ik struikelde en er daardoor een tegendoelpunt viel tegen Ajax”, erkent Swinkels. “Daar mag ook best wat van gezegd worden op t.v. Als ze maar niet gaan zoeken, zoals René van der Gijp een tijd bij Stanislav Manolev deed. Hoe goed die jongen ook speelde, altijd lieten ze een slechte pass van hem zien om hem daar dan belachelijk om te maken. Dan maak je zo’n jongen doelbewust kapot. Zelfs het PSV-publiek begon te fluiten bij een slechte pass van Manolev…”

Aan stoppen denkt Swinkels voorlopig nog niet. “Ik wil mijn voetbalpensioen zo lang mogelijk uitstellen. Ik ben 36 en merkte wel dat ik best lang nodig had om weer goed op gang te komen nadat we vier maanden niet getraind hadden vanwege corona.” De ex-speler van onder meer Willem II, Roda JC Kerkrade en KV Mechelen omschrijft zich als 'een diesel die weer op gang moest komen'. "Maar ik ben inmiddels weer helemaal in mijn ritme en kom langzaam maar zeker weer helemaal op het niveau dat ik van mezelf verwacht. Zo lang ik voor mijn gevoel nog wat toevoeg aan de ploeg, wil ik doorgaan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je ziet dat er in de CL en bij Interland voetbal ploegen naar huis worden gestuurd met een 6-0 nederlaag, dan valt 13-0 op zich wel mee .

20 november 2020 om 09:04

Ja, want dat is gelukkig niet twee keer zo veel. Op geen enkel niveau mag je in een competitie 0-13 verliezen. Ik vind 6-0 al echt een absolute vernedering, bij 0-13 heb je gewoon niks te vertellen.

20 november 2020 om 09:15

Ach, als alles een keer tegenzit, je na 25 minuten 4-0 achter staat en dan de motivatie weg is, én de tegenstander blijft gaan, tja, het kan gebeuren. Meestal neemt de tegenstander gas terug, maar Ajax gaf juist gas bij.

20 november 2020 om 09:16

Je begrijpt zijn punt toch wel? Natuurlijk is 13-0 niet goed te praten, zeker niet, maar door Corona zie je wel de meest vreemde uitslagen. De publieksfactor is duidelijk belangrijk. UIt of thuisvoordeel is er ook veel minder

20 november 2020 om 09:21

Of bv op een wk stonden de beste spelers van Brazilië te huilen na een 8-2 nederlaag . Het is ook niet zo dat 13-0 zo vaak voor komt

20 november 2020 om 09:32

haha, vind uitspraken zoals; "dit kan gebeuren" toch wel echt slechte uitspraken. Dit is de grootste nederlaag in de historie. Dat mag dus niet gebeuren. Als, in dit geval, Ajax alles met 10-0 wint dan kan een keer 13-0 gebeuren.. maar dit is een historische nederlaag, dat mag niet gebeuren. Net zoals de opmerking.. in CL en Interland wordt je 6-0 naar huis gestuurd.. Ik dacht eigenlijk dat het sarcastisch was.. dan vind ik hem best grappig... maar vele opmerkingen lijken toch wel serieus.. Dat heeft niks met topsport mentaliteit te maken. Dat ajax 13-0 tegen FC Balophetdak wint, ja DAT kan gebeuren..

20 november 2020 om 09:36

Blojkbaar kunnen topteams ook met 8-2 , 6-0 onderuit gaan . Het verschill tussen Ajax dat zich kan meten met de teams in de CL en VVV is over het algemeen groter , dan bv teams in de knock out fase CL of teams op een WK .

20 november 2020 om 09:37

Ben benieuwd naar het verband tussen corona en de vreemde uitslagen of het thuis/uit voordeel. Het wordt overal geroepen, maar het is nog in geen enkel gedegen onderzoek bevestigd.

20 november 2020 om 10:00

hoe wil je dat onderzoeken dan? het lijkt me vrij duidelijk dat zonder de steun van het thuis publiek het verschil zichtbaar is in de uitslagen en het thuisvoordeel wegvalt.

20 november 2020 om 10:35

En de wedstrijden daarna wint VVV gewoon weer. Als ze in de eredivisie blijven, dan maakt zo'n wedstrijd tegen Ajax niet uit. Het is schandaliger wat ploegen als Ado en Fortuna nu laten zien. Die zouden ook liever eenmalig met 0-13 verliezen en dan voor de rest wel punten binnenhalen, dan dat ze keer op keer minimaal verliezen.

20 november 2020 om 10:45

Het was een grapje vermoed ik.

20 november 2020 om 09:11

6-0 en 13-0 lijkt mij genoeg verschil tussen te zitten hoor. 6-0 is al een flinke vernedering in topcompetities. Laat staan überhaupt de dubbele cijfers. Dat zegt genoeg over de competitie.

20 november 2020 om 09:16

Jw hebt het over het beste wat Europa kan bieden tegen over een club die onderaan de eredivisie staat. De beste spelers van heel Duitsland tegen over de semi amateurs van VVV .

20 november 2020 om 09:18

Waar heb jij het nou over? Ik zeg alleen dat er een groot verschil zit tussen 6-0 en 13-0. Waarom denk je dat 13-0 bijna nooit voorkomt in de topcompetities? Omdat dat niet gebeurt daar. In de eredivisie schijnbaar wel.

20 november 2020 om 09:34

Alleen is denk ik het verschil tussen de teams die in de knock out fase van de CL zitten een stuk kleiner dan het verschil tussen Ajax , dat zich kan meten met de teams in de CL en een VVV . Dan is een 6-0 in de CL of een 8-2 op een WK net zo erg . Of misschien wel erger .

20 november 2020 om 09:48

Daar ben ik het niet mee eens. Bayern München wint ook gemakkelijk van die ploegen in eigen competitie maar 13-0 zal het echt niet worden. 8-0 is wel voortgekomen maar dan is er nog een verschil van 5(!) doelpunten. Dat gebeurt nou eenmaal niet in de topcompetities. De verschillen tussen Ajax en de CL etc maakt helemaal niet uit in deze.

20 november 2020 om 12:03

Het kan best zo zijn dat Bayern als ze vol gas blijven geven ook wel de dubbele cijfers halen. Als VVV nu wekelijks met 0-6 , 2-8 0-13 om de oren kreeg is het een ander verhaal. Ze hebben het sommig ploegen uit het linker rijtje ook lastig gemaakt.

20 november 2020 om 12:44

Dat ze sommige ploegen lastig hebben gemaakt wil toch niks zeggen? Daar gaat het toch niet over? Bayern staat juist bekend om het doorgaan kijk naar barca. Het gaat om het feit dat zoiets wel gebeurt in de eredivisie en niet op het echte hoge niveau.

Ik ben het wel met Swinkels eens. Hij is al jaren een prima verdediger voor in de eredivisie maar na 1 dramatische wedstrijd vinden analisten het vaak leuk om iemand daarop kapot te maken. Ajax heeft toen De Ligt, De Jong en Ziyech er nog speelde ook weleens dramatische wedstrijden gespeeld. Dan hadden ze die na zo'n wedstrijd net zo goed kunnen afschrijven.

20 november 2020 om 11:14

En dat deden ze ook. Er is lang gezeurd over Ziyech, er was behoorlijk wat kritiek op de Ligt toen ie net kwam kijken. En ook op de Jong zijn ze eventjes fel geweest. Of het nu typisch de media is of gewoon het enorm lage niveau van mensen, ze willen graag doen alsof ze het wiel uitgevonden hebben door kritiek te leveren nadat iemand complimenten heeft ontvangen.

20 november 2020 om 11:47

Klopt, het is ontzettend selectief en niet zelden zonder overdrijving wat veel tv-analisten uitkramen, zeker dit seizoen. Anderzijds vraag ik me bij spelers van het kaliber zwinkels, die zo'n beetje de helft van de Eredivisie bevolkt denk ik, wel eens af hoeveel ze er echt aan doen om hun gebrek aan talent te compenseren. Het is soms bijvoorbeeld schrikbarend hoe vaak aanvallers falen om een bal uberhaupt tussen de palen te mikken, hoe vaak verdedigers doodleuk een man uit de rug laten lopen of direct een sliding inzetten als ze een duel aangaan... Op dit soort dingen kun je de hele week trainen, in sommige gevallen zelfs buiten de reguliere training om. Van de echt gedreven toppers hoor je vaak dat ze na een training nog aan hun techniek schaven tot je ze van het veld af moet roepen, ik vraag me werkelijk af hoeveel van de huis-tuin-en-keukenvoetballers in de selecties van Vvv, Heracles, FC Groningen, Rkc, etcetera dat kunnen opbrengen.

20 november 2020 om 12:25

Spelers spelen niet voor niks bij Vvv, Heracles of Rkc. Uiteindelijk is de mentale kracht hebben om elke dag extra te trainen ook gewoon 1 van de talenten die een voetballer kan hebben. Er spelen bij iedere club wel een paar spelers die als ze zo trainde als Ronaldo veel beter waren geweest. Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat Swinkels zo'n speler is. Wellicht heeft hij eigenlijk net wat minder talent dan andere eredivisie spelers en compenseert hij dat met heel hard trainen, weten wij veel.

13-0 is idd wel erg slecht. Ik kan me dan ook bijna niet meer voorstellen dat je goede verdedigers hebt lopen. Volgens mij speelde Ajax ook niet eens in hun sterkste opstelling tegen VVV

20 november 2020 om 09:16

Dat dacht ik dus ook, dus ik zocht het even op. Maar uiteindelijk alleen Ekkelenkamp en Traore die geen vaste basis spelers zijn. Verder gewoon Klaassen, Gravenberch, Tadic, Antony, Tagliafico, etc. Erin. Dus mag je wel een hele sterke opstelling noemen toch? Sowieso vind ik de meeste wissels bij Ajax goed genoeg om mee te kunnen bij elke andere willekeurige eredivisie club.

20 november 2020 om 09:19

Klaiber speelde volgens mij ook maar dat valt nog mee dan idd, alleen vind ik 13-0 wel echt schandalig. Volgens mij wint een PSG niet eens van een Franse degradatiekandidaat met 13-0 maar wie weet vergis ik me daar in

20 november 2020 om 10:05

Het is een uitzondering. In ieder competitie kan dit gebeuren als de tegenstander met 10 man speelt en mentaal is gebroken.

AZ kon niet eens winnen van dit Vvv. PSV en Feyenoord moeten binnenkort tegen Vvv. Die gaan totaal niet in de buurt komen van die 13-0.

Het is dus gewoon een incident.

20 november 2020 om 11:14

Het begrip "off day" is niet héél moeilijk te begrijpen, wel? Swinkels heeft voldoende argumenten daarvoor aangedragen in dit kleine stukje.

20 november 2020 om 12:04

Ajax speelde daarin tegen wel.met spelers die gretig waren , misschien is dat tegen een club als VVV belangrijker dan je beste opstelling

Kijk heren voetballers, zo kun je dus ook omgaan met en reageren op uitspraken, gedaan in dergelijke inhoudsloze praatprogramma's.

Ach, Derksen heeft hier wel een punt. Daarentegen gaat Swinkels er weer laconiek en professioneel mee om. Prima reactie derksen, prima reactie swinkels en door. Daar kunnen veel voetballers nog een voorbeeld aan nemen.

20 november 2020 om 09:24

Waarom heeft hij een punt? Swinkels is gewoon een zeer degelijke verdediger die een hele serie mooie clubs op zijn cv heeft staan. Ik denk dat velen voor zijn carrière zouden tekenen en dan is het een schande dat hij profvoetbal speelt?

20 november 2020 om 09:27

Swinkels is inmiddels wel 36 jaar dus misschien gaan dit soort wedstrijden tegen een Ajax gewoon te snel voor hem

20 november 2020 om 09:32

Ik denk dat elke verdediger zou verzuipen in de wedstrijd die VVV speelde tegen Ajax. Het is gewoon wat makkelijk scoren.

20 november 2020 om 09:37

Als je 13 doelpunten maakt heet dat idd makkelijk scoren 😄

20 november 2020 om 09:39

Omdat ik ook vind dat Swinkels geen topper is (ook niet geweest). Het is een harde werker waar ik wel respect voor heb maar heb me altijd al afgevraagd wat deze man in de eredivisie doet.

20 november 2020 om 09:51

Ja dat snap ik dus niet. Het is geen speler voor Ajax, maar zeker de laatste jaren gewoon een degelijke verdediger voor alles in het rechterrijtje. Niet iedereen moet Matthijs de ligt zijn om in de eredivisie thuis te horen natuurlijk.

20 november 2020 om 11:28

Tja, en daar gaan we. Jou mening tegenover de mijne, deze verschilt dan helaas. Het zei zo en alle respect voor jou mening zoals mensen dat van elkaar vragen. Dus daarom moeten we Johan Derksen (en de rest van nederland) ook maar gewoon respecteren om zijn mening.

20 november 2020 om 11:56

Maar op wat is die mening (dat hij niet in de eredivisie thuishoort) gebaseerd? Want de laatste jaren heeft hij gewoon aangetoond dat hij er wel in thuishoort.

Ik denk dat Arjen eens goed in de spiegel moet kijken en zichzelf moet afvragen of hij nog wel geschikt is om betaald voetbal te spelen. Wat een lachertje is dat in de Eredivisie. Snap er ook niks van dat mensen hem in de reacties een 'prima Eredivisie verdediger' vinden. Iedereen doet er goed aan om bij een wedstrjd van VVV op Swinkels te letten en te kijken naar zijn rol bij tegendoelpunten. Het is werkelijk waar lachwekkend. Gaat hij niet direct in de fout, dan loopt hij wel uit positie of coacht hij zijn medespelers niet. Heb het nooit een bijzondere voetballer gevonden, maar wat hij dit seizoen laat zien slaat echt alles. Ik heb één advies voor Arjen en dat is direct stoppen. En ook vanuit VVV begrijp ik hier helemaal niks van. Er moet toch een jongen in de O-19 lopen dit minimaal het niveau heeft van Arjen Swinkels.

20 november 2020 om 09:39

Arjen Swinkels is gewoon een degelijke verdediger, punt. Vorig jaar het uitstekend gedaan bij KV Mechelen dat voor play-off 1 speelde en uiteindelijk lieten ze hem gaan voor de jongere Bushiri. Het is makkelijk te stellen dat het door het vertrek komt van Swinkels, maar momenteel staat Mechelen er een stuk minder voor. Geen enkele reden voor Swinkels om er dus mee op te houden.

20 november 2020 om 11:17

Wanneer je de focus legt op tegendoelpunten om daar je gelijk uit te halen, laat je al zien dat je met een bepaalde bedoeling kijkt. Bij een tegendoelpunt worden altijd fouten gemaakt, vriend. Ik moet het eerste tegendoelpunt nog zien waarbij ik denk "deze verdediging pakt het foutloos aan!"

20 november 2020 om 12:14

ok, dus een spits die geen doelpunten maakt daar mogen we ook geen kritiek meer op hebben? natuurlijk maakt elke verdediger fouten maar de 1 maakt er 1 in de 7 wedstrijden bv en de andere verdediger maakt er 2 in elke wedstrijd. dat is waar je naar moet kijken bij zo een beoordeling van een verdediger want dat maakt het verschil tussen een goede of slechte verdediger

Ik ben het wel eens wat betreft Manolev, die gast werd echt hard aangepakt. Als het op school zou gebeuren zou je het gewoon pesten noemen.

Ik ben er helemaal voor dat ze grapjes mogen maken over wie ze willen, maar als je het terugkerend laat zijn en echt focust op een persoon en die constant in een slecht daglicht probeert te zetten, dan ga je te ver. Dat kan iemand echt beschadigen. Een grapje is onschuldig, maar als je hetzelfde blijft herhalen bij iemand, constant, dan kan het echt onder de huid gaan zitten van iemand. Ik had het zelf op de middelbare school, er was een gast die constant mijn naam bleef zeggen... Ben, Ben, Ben, Ben... constant achter je aan lopen en je naam blijven noemen. Niet beledigend of wat dan ook, maar godsgruwelijk irritant als dit weken of maanden door gaat en dan is het dus gewoon pesten. Dat deden ze bij VI in het geval van Manolev in mijn mening ook. Gelukkig doen ze dat nu niet meer zo veel volgens mij, echt constant op 1 persoon blijven pikken

Oliver Bierhoff zei het deze week wel goed. Het team belandt in zo'n situatie in een soort van kettingreactie, waarbij een combinatie van druk, schaamte en doemdenken extra verlammend werkt op de spieren. Met een selffulfilling prophecy tot gevolg.

Dat is het , ze huilen als ze zelf worden aangepakt(vi) , ook al zeggen ze van niet vaak..
Maar ze maken vaak mensen echt kapot.
Keer wat laten is niet erg maar elke show iemand aanpakken is echt iemand kapot maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren