Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Deze mannen slaan een baggerfiguur als ze Van Geel de deur wijzen'

Laatste update:

Vorige week meldde FOX Sports dat Eric Gudde en Martin van Geel na de bekerfinale weggestuurd zouden worden bij Feyenoord, maar de directeuren zitten na de 2-1 winst op FC Utrecht nog gewoon op hun plek. Er zou een machtsstrijd gaande zijn binnen Feyenoord: beweerd wordt dat een meerderheid in de raad van commissarissen wil dat Van Geel blijft en dat vooral ‘de Vrienden van Feyenoord’ de technisch directeur willen wegsturen.

/

Volgens journalist Valentijn Driessen zou een ontslag van Van Geel belachelijk zijn: “Tellen prestaties dan niet meer als afrekenmodel voor een technisch directeur? Het seizoen is meer dan geslaagd, want naast de bekerzege schrijft de club opnieuw zwarte cijfers”, schrijft hij in De Telegraaf. “Feyenoord heeft inderdaad een ongekende dip meegemaakt met een serie van zeven nederlagen, maar zich opgericht met een zegereeks van zes wedstrijden, gevolgd door de bekerwinst.”

Voor de vorm zal het functioneren van Van Geel geëvalueerd moeten worden: “Maar Gerard Hoetmer, Pim Blokland, William Bontes, Rob Slotboom en Gérard Moussault, allen gespeend van enige voetbalknowhow, slaan een baggerfiguur als ze Van Geel de deur wijzen. Een vervanger die betere garanties biedt dan de Brabander is niet voorhanden”, denkt Driessen. Volgens hem klopt het dat het gat met Ajax en PSV niet kleiner is geworden, maar dit is volgens Driessen ook niet realistisch, omdat deze clubs simpelweg veel meer inkomsten hebben.

Martin van Geel is een goede technisch directeur voor Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

hear hear!! helemaal eens met Valentijn... wie is er beschikbaar als vervanger?

25 april 2016 om 09:41

Inderdaad, laten we de afgelopen 20 jaar eens de technisch directeurs beoordelen, er is er geen een die ook maar in de buurt komt van Van Geel. Voor hem was je een goede TD als je de club niet volledig berooid achter liet. Wotte, Baan, Bosz, Beenhakker, de investeringen van Gullit, nee hoor, Van Geel doet het zo veel beter. Dat een Vejinovic niet rendeert maakt Van Geel nog slechte TD.

25 april 2016 om 10:10

Inderdaad. Ik verdedig vgeel ook met hand en tand als het gaat om zn beleid. Zijn aankopen renderen echter nog maar weinig al ligt daar ook een deel schuld bij Gio. Feyenoord kan nu met gemak een enkele basisspeler laten gaan want vervangers zijn al in huis. Behalve wanneer één van de buitenspelers vertrekt. Middenvelders genoeg in ieder geval. De verkoopwaarde van deze selectie ligt echter inmiddels niet meer zo hoog. Gustafsson is bijvoorbeeld meer dan goed genoeg voor de basis, is gekocht, maar krijgt geen speeltijd. Onbegrijpelijk in mijn ogen. Ook krijg ik sterk het idee dat z’n netwerk niet verder komt dan de Nederlandse grenzen. Kan natuurlijk ook strategie zijn want vaak genoeg hebben buitenlandse jongens het moeilijk zich aan te passen in de Eredivisie.
Gewoon vgeel zn werk laten doen. Heeft het 3e budget van Nederland met een groot gat naar Ajax en Psv.
De club eindigt sinds zijn komst steevast rond die plek, is financieel weer gezond en heeft potentie. Meer moeten de fans niet direct verwachten. Een betere opvolger met ervaring zal je nergens vinden.

25 april 2016 om 19:27

Vergeet ook de spelers zelf niet. Doen de spelers er zelf wel alles aan om alles uit zichzelf te halen? Een uurtje vrije trappen nemen na de training? Een paar uurtjes sportschool extra in de week om nog fitter te zijn? Dat soort zaken? En daarbij kan een gehaalde speler ook gewoon een topseizoen gedraaid hebben en kon hij simpelweg niet beter. Ik denk dat Vejinovic zo'n speler is.

En als de vondst om Advocaat te halen ook van hen is, dan is het helemaal raar om hen de wacht aan te zeggen.

Helemaal objectief is Driessen niet natuurlijk, Van Geel en de Telegraaf zijn goede maatjes. Maar hij heeft in deze gelijk. Er is geen rechter die zijn contract laat vernietigen met deze resultaten. En Van Geel afkopen kost een godsvermogen en je weet dat een minimaal gelijkwaardige vervanger niet voor handen is.

Wat een kul van een aantal mensen zonder verstand van voetbal en met teveel geld....

Dit seizoen heeft Feyenoord een groot aantal (potentiele) basisspelers erbij gekregen:
Botteghin, Van der Heijden, Gustafson, Tapia, Vejinovic, Kramer, Elia en Kuijt.
Tel daar de ellende met Kazim en Vilhena bij en je weet dat je als club en trainer een uitdagend seizoen gaat krijgen.

Positief is dat volgend seizoen iedereen aan elkaar gewend is en dat er hopelijk een volgende stap gezet kan worden.

Feyenoord heeft de derde begroting van Nederland. Ze staan derde in de competitie en hebben de beker gewonnen. Wat mis ik??????

25 april 2016 om 10:41

Maar nu even serieus hoor... Hoeveel van deze aankopen voegen nu echt wat toe?

Botteghin... Aardige speler maar in mijn ogen gewoon subtop
Van der Heijden? Die was al niet goed genoeg voor Vitesse laat staan voor Feyenoord
Gustafson.. Aardige speler maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat op je op die positie ook een jeugdspeler had kunnen zetten en dat je dan niet minder geworden was
Tapia.. Is misschien nog te vroeg om te zeggen.. Maar ik vraag mij echt af wat die jongen gaat toevoegen..
Veijnovic.. Leuke speler voor een subtopper. Is alles mee gezegd
Kramer.. Leuke speler voor een subtopper. Alles mee gezegd
Elia... Wisselt goede wedstrijden af met hele slechte wedstrijden..
Kuijt.. De enige speler waarvan ik met 100% zekerheid kan zeggen dat hij echt iets toevoegt aan dit Feyenoord..

25 april 2016 om 10:54

Geef een nieuwe groep misschien even de tijd om te wennen. Hou deze groep bij elkaar, met her en der een paar kleine wijzigingen ivm doorselecteren en je boekt volgend seizoen gewoon veel betere prestaties. Geduld is een schone zaak.

25 april 2016 om 11:02

Je lijstje somt een beetje op wat in mijn ogen het 'probleem' van Van Geel is; zodra er Geld uitgegeven wordt komt hij met middelmatige spelers op de proppen. Ik vind dat hij een hele goede prestatie heeft geleverd met transfervrije spelers Maar zijn echte aankopen zijn niet altijd om over naar huis te schrijven. En dat is natuurlijk wel waar het ‘de vrienden van Feyenoord’ om gaat, het uitgeven van geld en het terug verdienen van investeringen. Feyenoord teert zowel sportief als financieel al een paar jaar op de eigen jeugdopleiding waar zeer goede spelers uit voortkomen maar of je dat nu echt op het conto van Van Geel kan schrijven?

25 april 2016 om 11:08

@dammie;

misschien is de conclusie dat van Geel heel geschikt is voor een opbouwteam met weinig financiële middelen. Als hij dan creatief moet worden dan lukt hem dit meestal aardig.

En wellicht is de conclusie dat van Geel minder geschikt is voor clubs waarin hij meer financiële middelen heeft. Dan kan hij wat doorslaan in zijn creativiteit en goedkope duurkoop halen.

En heel misschien is de conclusie dat Feyenoord de stap heeft gemaakt van club met weinig financiële middelen, schulden, opbouwclub naar een club zonder financiële schulden, iets meer financiële middelen en een club die van de subtop weer de stap wil maken naar de top. En misschien is de conclusie dat van Geel minder goed bij het Feyenoord van nu past.

25 april 2016 om 11:09

@filip

Houd er ook rekenschap mee dat het publiek niet weet hoeveel spelers de club hebben afgewezen achter de schermen. Feyenoord is voor Nederlandse begrippen een relatief grote club, maar spelen op de beker na al jaren niet om de prijzen dus zullen de echte Eredivisietoppers alleen voor Ajax of PSV kiezen.

Daarbij is Feyenoord op het gebied van scouten al een aantal jaren de weg kwijt. Daarbij zeg je bij een aantal spelers: "leuke speler voor een subtopper", maar dat is Feyenoord ook. Vind ze nou niet veel beter dan bijvoorbeeld AZ. Het grote verschil is dat AZ minder ervaring heeft in de selectie.

25 april 2016 om 11:12

Misschien dat ik anders naar deze spelers kijk maar grotendeels snap ik al deze aankopen.

Bottegin : Geen hoogvlieger maar zeker een betrouwbare centrumverdediger die het verdedigen belangrijkers vindt dan goed mee voetballen. Volgens mij juist het probleem van de meeste Nederlandse verdedigers

Van der Heijden. Bij Vitesse redelijk gedaan. Maar hij is door Feyenoord transfervrij gekomen omdat Kongolo in de voorbereiding geblesseerd was en er geen jeugdspelers beschikbaar waren. Dus dan snap ik het aantrekken van een ervaren transfervrije speler erg goed

Gustafson. Een jong talentvolle speler die op tijd is gescout met voldoende potentie. Geef hem tijd voordat je hem echt kunt beoordelen.

Tapia. Bij Twente een talent en ieder geval multi functioneel. Als het geen basisspeler wordt, misstaat hij zeker niet als wisselspeler.

Vejinovic. Vorig seizoen schreeuwde iedereen dat hij klaar was voor Oranje. Hij heeft een moelijk jaar gehad maar is het voetballen zeker niet verleerd. Asl hij weer zijn vorm te pakken heeft is het een absolute meerwaarde voor Feyenoord.

Elia. Een gok die redelijk goed is uitgepakt. Het voor het eerst sinds jaren weer een heel seizoen gespeeld. Neem aan dat hij volgend jaar meer gaat laten zien.

Kramer. Hier heb ik ook mijn twijfels bij. Ik vond het nogal paniek maar weet niet zeker of er eigenlijk wel betere alternatieven voor handen waren.

Kuyt. I rest my case

25 april 2016 om 11:12

@filip
Dat is eigenlijk ook mijn conclusie op dit Moment; hetgeen geen afbreuk doet aan het goede werk dat hij weldegelijk verricht heeft de afgelopen jaren. Maar misschien is hij inderdaad nu niet Meer de juiste man op de juiste plaats

25 april 2016 om 11:21

@marksmen;

misschien is Feyenoord op dit moment subtop. Die conclusie kan je stellen. Maar om dan vervolgens ook maar subtopspelers te blijven halen vind ik dan ook wel weer heel ver gaan.

Je kan als club dan ook gewoon voor de jeugdspelers gaan. Meer gaan investeren in de begeleiding van jeugdspelers en meer gaan investeren in de jeugdopleiding en in de scouting. Omdat je geld hebt wil niet zeggen dat je dan vervolgens maar aankopen moet gaan doen.

Ik vind dat Feyenoord aankopen moet gaan doen die de club echt beter maken. Misschien heeft Sirius hierboven in zijn reactie gelijk. willen die spelers op dit moment niet naar Feyenoord komen. Dat is dan te accepteren. Dan zou ik er toch voor kiezen om dan geen aankoop te doen in plaats van akkoord te gaan met subtop omdat je de lat steeds lager hebt bijgesteld.

25 april 2016 om 12:18

Ik denk dat je er inderdaad deels wat anders tegenaan kijkt dan ik:
- Bottegin : Niet nodig als je Van Beek en Kongolo hebt en ook Van der Heijden al hebt gehaald
- Van der Heijden: Zie hierboven, was gratis en dus prima voor de breedte
- Gustafson. Te vroeg om te oordelen maar heeft potentie
- Tapia: Te vroeg om te oordelen maar niet echt noodzakelijk
- Vejinovic: prima aankoop, wordt verkeerd gebruikt
- Elia: Bood zichzelf aan; niet echt aan Van Geel toe te wijzen
- Kramer: Onzinnige aankoop; en verkeerde speler met slecht imago.
- Kuyt: Cultheld wil terug dus komt terug
Dus al met al een aantal aankopen die ik niet begrijp, die onnodig waren en een aantal spelers waarvoor je Van Geel eigenlijk niet al te veel credits voor kan geven.

Of er beter te halen was weet ik niet en is lastig te oordelen; een speler moet zoals hierboven ook gezegd wordt natuurlijk wel willen

25 april 2016 om 12:33

Momenteel kan Feyenoord alleen maar subtoppers halen. Toppers uit de eredivisie gaan al snel richting 10 miljoen en dat kan Feyenoord niet betalen. Een Vincent Janssen is onhaalbaar. Het zal nog wel even duren voordat Feyenoord structureel met Ajax en PSV mee kan doen.

Ik heb nooit begrepen waarom er supporters hier op vz waren die Van Geel weg wouden hebben. Feyenoord schrijft pas sinds kort zwarte cijfers nadat het door een sportief en financieel heel diep dal zijn gegaan.

De verwachtingen bij sommigen zijn alweer veel te hoog. Op dit moment kan Feyenoord nog niet mee met de top maar ze liggen wel op de loer. Het gaat steeds beter met Feyenoord dus die aansluiting komt er nog wel. Alleen dat duurt wat langer (ik denk zo'n 3 jaar) dan sommige Feyenoordsupporters zouden willen.
Van Geel en co doen t gewoon heel goed. Petje af.

25 april 2016 om 10:10

En mochten ze weggestuurd worden dan mogen ze wel wat functies binnen Twente bekleden 😀

Driessen is gewoon realistisch. Veel supporters zijn dat alleen niet en verwachten dat van Geel échte toppers binnenhaalt. En de vrienden van Feyenoord denken helaas ook als supporters. Dit werkt niet echt constructief. Feyenoord is juist de laatste jaren goed aan het bouwen aan een stevig fundament voor de langere termijn. Als je een paar tegenvallende prestaties op korte termijn als reden ziet om de boel weer om te gooien kom je nooit ergens. Helaas is dit wel wat er dreigt te gebeuren. Dit patroon zie je vaak in politiek instabiele landen waar het volk om de haverklap schreeuwt om een revolutie en er met haast maar een nieuwe, vaak incapabele, leider wordt aangesteld.

25 april 2016 om 11:11

Zo goed vind ik dat Fundament anders niet. Als je kijkt naar de samenstelling van de selectie dan lopen er redelijk wat oudere of wisselvallige spelers rond. De potentie die er is komt bijna alleen maar uit de eigen jeugd. Geen schande natuurlijk maar als je over de afgelopen jaren de eigen jeugd weghaalt en kijkt wat er over blijft dan is dat toch niet echt om over naar huis te schrijven. Zijn spelers als El Ahmadi, Kramer en Elia werkelijk de toekomst van Feyenoord en het niveau waar je naar toe wil groeien? Natuurlijk wat makkelijk gesproken en ik weet dat je een deel van dat soort spelers ook nodig hebt maar op de langere termijn ga je daar de oorlog niet mee winnen. Er lopen net iets te veel 13 in een dozijn spelers rond waarvan gehoopt werd dat het een toevalstreffer werd zoals Pelle en Guidetti bleken te zijn.

Ik denk dat alleen Vejinovic echt een speler is die (mits goed gebruikt) een speler is waar je wat aan hebt als je een niveau hoger wil komen. De rest? Leuk voor de subtop maar niet voor de echte top en zeker geen cash cow waar ‘De vrienden van Feyenoord’ op hopen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren