Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen tempert euforie: ‘Als iedereen fit is bij Ajax, dan speelt hij niet’

Laatste update:

Ondanks zijn uitstekende statistieken heeft Edson Álvarez de analisten van Veronica Inside niet volledig kunnen overtuigen. De middenvelder van Ajax was tegen Young Boys (3-0 zege) goed voor negentien balveroveringen, een record dit seizoen in zowel de Champions League als Europa League. Toch denkt Johan Derksen dat Álvarez geen vaste basisplaats heeft bij Ajax.

Erik ten Hag nam het na afloop in felle bewoordingen op voor Álvarez. "Voor de wedstrijd vroegen ze kritisch aan mij: 'Hoort zo'n speler wel op het veld?'", herhaalde Ten Hag de vraag van Milan van Dongen in zijn eigen woorden. "Dan heb je geen enkel respect. Dan is het mooi: die eerste bal in de wedstrijd die hij gelijk diep speelde." Derksen is echter niet overtuigd. "Het is goed dat Ten Hag achter zijn spelers gaat staan, maar Ten Hag weet toch ook wel dat als iedereen fit is bij Ajax, dat hij er niet in staat", aldus de analist. "Álvarez wordt beoordeeld op Ajax-niveau. Kijk: bij Willem II zou hij basisspeler zijn, maar bij Ajax niet."

René van der Gijp reageerde gematigd enthousiast op de prestatie van de Mexicaanse middenvelder. "Ik vond hem zonder bal fenomenaal", gaf Van der Gijp toe. "Echt, hij heeft veel onderscheppingen gehad. Alleen kan je hem niet beoordelen met bal, omdat de achterste vier plus hij, die werden geen strobreed in de weg gelegd. Degenen die in de problemen kwamen waren Klaassen, Gravenberch en die drie voorin. Daar begon het. En achterin werd er echt geen één lastiggevallen."

Ten Hag benoemde na afloop dus de eerste dieptepass van Álvarez op Antony. "Dat was ook meteen de laatste goede inspeelbal", reageerde Valentijn Driessen cynisch. "Je moet toch aan de bal ook iets kunnen. Ik vind hem de ideale stoorzender, want hij zet overal een voetje tussen. Maar in de opbouw is hij een stoorzender voor je eigen ploeg."

Ook bij Paniekvoetbal van Ziggo Sport kwam Álvarez ter sprake. Jan van Halst reageert beduidend positiever. "Zijn positie is natuurlijk cruciaal in een elftal", aldus Van Halst. "Er moet altijd iemand zijn die de boel bewaakt. Hij doet het echt geweldig en ik vind hem echt een meerwaarde richting de Europa League-finale." Van Halst denkt zelfs dat Ajax het toernooi kan winnen.

"Ik weet dat jullie me voor gek verklaren, maar ik blijf toch roepen dat Ajax kanshebber is voor het winnen van de Europa League. Op zo’n avond zap ik wat en kijk ik naar andere wedstrijden. Ik weet dat het toernooi voor veel teams van ondergeschikt belang is ten opzichte van de landelijke competities, maar toch. Ik vond Ajax zo razend goed spelen: het was zo razend efficiënt en gecontroleerd. Ik zat wel te denken: hoe is het in godsnaam mogelijk dat Bayer Leverkusen hiervan verloren heeft."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Humor. Vind Alvarez echt top de laatste tijd. Ga dan ook absoluut niet mee in deze gekte van VI. Wat moet die jongen doen om deze heren te overtuigen, elke week ook nog 3 assist geven ofzo?

12 maart 2021 om 22:35

zo beoordelen we spelers toch in Nederland? was dat volgens veel Ajax fans niet de reden dat Botman ongeschikt was voor Ajax, omdat hij matig is aan de bal?

12 maart 2021 om 22:38

Inderdaad Botman was niet goed voor Ajax. In de opbouw niet goed genoeg en omdat Blind en Martinez hem voor in de hiërarchie stonden. Als cv moet je kunnen opbouwen waar Alvarez staat is zorgen dat de counters worden afgeslagen. Het is ook niet dat Alvarez aan de bal er niks van kan.

12 maart 2021 om 22:42

maar het is ook niet zo dat Alvarez met de bal wel veel kan. voetballend is het natuurlijk gewoon heel erg pover. ballen onderscheppen kan hij idd heel goed

12 maart 2021 om 22:44

Botman was niet ongeschikt, hij is ongeschikt. Jij Japie geeft altijd zo lekker af op Blind, maar met Blind win je wedstrijden. Het is de Pirlo van dit Ajax. Botman mag Blind zijn veters nog niet strikken. In de tweeluik tegen Lille hebben we gezien waarom, is je mond eigenlijk gesnoerd, maar toch kom je weer met Botman op de proppen. Kom op zeg.

12 maart 2021 om 22:48

Alvarez combineert zijn verdedigende werk met veel loop werk en past gewoon goed in dit systeem. Botman moet lekker met ze kont tegen de 16 aan leunen en de ballen wegwerken wat kan die goed. En helaas dat doet Ajax niet.

12 maart 2021 om 22:49

@myvision je draait om mijn punt heen. volgens veel Ajax fans hier paste Botman niet bij Ajax omdat hij voetballend tekort kwam. als je dan hetzelfde constateert over Alvarez dan hoor je opeens hij wordt niet beoordeeld op zijn verdedigende kwaliteiten maar op wat hij niet kan. is dat niet een beetje de pot verwijt de ketel? leuk ook dat je nu op basis van twee mindere wedstrijden Botman afschrijft maar zo kan ik ook een hele waslijst aan wedstrijden verzamelen waarin Blind punten verspeelde voor Ajax en Oranje

12 maart 2021 om 22:53

Botman komt voetballend tekort, en kan inderdaad niet verdedigen met 40m ruimte achter hem. Blind komt in dat laatste ook wat tekort, maar maakt dat ruimschoots goed met het voetballende gedeelte. Daarnaast speelt Alvarez op het middenveld, dus is het ook niet hetzelfde. Zoals ten Hag zei; je kunt niet 11 spelmakers opstellen, je hebt een goede bal-afpakker nodig.

12 maart 2021 om 22:59

en Blind kan zeker wel verdedigen met 40 meter in zijn rug? dat is zo ongeveer de meest trage verdediger op de Nederlandse velden

12 maart 2021 om 23:00

Botman kwam echt in alles tekort voor Ajax. Aan de bal, met ruimte in zijn rug spelen en verdedigend. Dat hij nu verdedigend het beter doet bij een team vanuit een gesloten verdediging is goed voor hem. Maar nu had hij het nog steeds niet gered bij Ajax. Met name dus aan de bal en met de ruimte in zijn rug, bij het laatste is hij gewoon uiterst kwetsbaar. Dus bij Ajax vroeger en ook nu had hij het nooit gered.

12 maart 2021 om 23:05

@japie, anders lees je even mijn hele comment, dat zeg ik ook gewoon. Maar die maakt dat wel degelijk goed op andere gebieden. En ik heb je rond de wedstrijden tegen Lille inderdaad niet gezien, toen viel onze Sven 2x aardig door de mand. Nee, dat is echt een goede keuze geweest van Ajax om die te verkopen. Blind, Timber en Martinez doen het op die posities gewoon goed en zijn beter dan hem.

12 maart 2021 om 23:08

Het verschil tussen Botman en Blind is dat Blind ze snelheid met voetbal intelligentie maskeert. En daarnaast is hij zo goed aan de bal dat hij meer betrokken is met doelpunten voor als doelpunten tegen. Alvarez staat voor de zelfde redenen als Botman niet als cv maar als CVM. Dus stop aub met Botman hierbij te betrekken.

12 maart 2021 om 23:10

ik heb daar mijn twijfels bij maar goed, meningen kunnen verschillen. tegen Ajax was hij idd niet in beste vorm maar tegen o.a. PSG en Olympique Lyon heb ik hem een heel hoog niveau zien halen. de tijd zal uitwijzen hoe ver Martinez, Timber en Botman gaan komen

12 maart 2021 om 23:11

@voetbalfansang ik maak gewoon een valide punt. een tijdje terug werd er gezegd ben je niet goed aan de bal pas je niet bij Ajax en als er dan nu toevallig een op het middenveld wordt gezet die niet goed aan de bal is dan zijn de meningen opeens volledig omgeturnd en hoef je helemaal niet goed te zijn aan de bal om bij Ajax te spelen. als andere spelers worden afgerekend op wat ze niet kunnen kan je niet verwachten dat er voor Alvarez op eens een uitzonderingsregel geldt, dus het is dan niet zo raar dat niet alle analytici onder de indruk zijn van hem

12 maart 2021 om 23:17

Tja de spelers die jij opnoemt daar leggen zelfs de absolute top verdedigers het tegen af hoor.

12 maart 2021 om 23:24

Japiee over het punt dat iedereen zegt dat bij Ajax alleen maar goede voetballers aan de bal moeten spelen ben ik het sws al niet eens. Daarnaast in de eerste helft van het seizoen met Klaasen een voetballer op de plek van Alvarez konden we zien dat het niet goed ging. Ajax won wel veel wedstrijden maar we konden allemaal zien dat ze erg kwetsbaar waren. Dokter proffesor Ten Hag zag dat ook en na een voor mij te lange peroide probeerde hij het met Alvarez en kijk ze zijn stuk minder kwetsbaar. In deze samenstelling hebben ze een type Alvarez nodig. Het is niet zoals in de CL campagne waar Schone het spel las en Frenkie met ze snelheid veel corrigeerde dat, daarnaast stond De Ligt achterin dje alles weghaalde. Ja dan kan het alleen voetballers spelen. Het is ook naar het matriaal kijken en in welke samenstelling werkt het team het beste. En dit team rendeert met een niet voetballer (voetballer) als rechter middenvelder.

12 maart 2021 om 23:27

@voetbalfansang dat ben ik zeker met je eens maar ik kan wel snappen dat niet iedereen fan is van de voetballer Alvarez. ik snap wel dat niet alle analytici zitten te watertanden bij een waterdrager zonder voetballend vermogen

12 maart 2021 om 23:59

@japie jij was altijd de grootste criticaster van alavarez. Hij is nu gewoon de beste speler van ajax en bijna de enige die bij een echte topclub mee zou kunnen. Hij geeft boddy en zekerheid bij ajax. Botman is een goede speler maar staat echt vaak possitioneel verkeerd en is geen held aan de bal.

13 maart 2021 om 00:18

De enige die bij een topclub mee zou kunnen? Je speelt tegen Young Boys. Hij speelde uitstekend, maar laten we nou ook niet direct gaan overdrijven. Persoonlijk zou ik liever Gravenberch vervangen door Kudus en Alvarez laten staan. Het is vermoedelijk geen populaire mening, maar ik vind hem maar matig in de tweede helft van het seizoen.

13 maart 2021 om 00:41

ik ben nog steeds niet heel erg onder de indruk van Alvarez. hij kan goed ballen onderscheppen maar ik denk dat je genoeg balonderscheppers kan vinden die goedkoper zijn dan 15 miljoen. het is zeker een nuttige teamkracht maar ik vind het geen uitzonderlijke speler ofzo. ik heb zelf dan meer met zo een Kudus bv

13 maart 2021 om 00:49

Ach 15 miljoen in deze markt. Alvarez blijkt gewoon een hele goede speler voor de rol die hij nu heeft. Kunnen een Geuye, Matic, Casemiro, Fabinho of Kondogbia zoveel meer met een bal dan Alvarez? Dat zijn toch ook allemaal pure stofzuigers met een hoop loopvermogen die daarna inleveren bij iemand die wel goed kan opbouwen. Moet je eens kijken waar die allemaal voor verkocht worden of op ingeschat worden op transfermarket.

13 maart 2021 om 01:13

Ik weet niet precies hoe in verhouding staan tot een Alvarez maar dat is een lijstje van spelers waar ik ook geen fan van ben. Ik kijk liever naar een Modric, Kroos, Frenkie of vroeger een Redondo of Vieira bv. Controleurs die ook voetballend wat bijdragen aan een team

13 maart 2021 om 05:27

@ Japie
Misschien moet je ook naar de positie van Botman kijken , volgens mij speelt er op die positie bij Ajax een andere speler. Die kan verdedigen met ruimte in zijn rug en ook nog eens een goede pass heeft, Martinez. Als je spelers wilt vergelijken, vergelijk dan spelers die op de zelfde positie spelen . Een back kan je toch ook niet vergelijken met een buitenspeler ?

13 maart 2021 om 07:41

@Japie, je weet dat Koeman zo traag als een slak was maar alles goedmaakte met zijn positie? Daarmee zeg ik niet dat ze van hetzelfde niveau zijn voordat je daarover begint. Ik geef aan dat voetbalintelligentie veel kan compenseren.

13 maart 2021 om 07:41

En hou eens op over Botman. Waar was je toen hij door de mand viel tegen Ajax?

13 maart 2021 om 09:20

Je kunt wel een balafpakker opstellen, maar dan moet hij de bal direct aan een medespeler geven die wel kan voetballen. Alvarez wil dan meteen een pass van tientallen meters geven, en dat kan hij niet. Vaak levert hij de bal in bij een tegenstander. Hij kan ook totaal niet opbouwen.

13 maart 2021 om 09:25

Maar Japie, zo'n speler heb je toch ook gewoon nodig in een elftal? Psv heeft een Sangane die moet zorgen dat hij overal tussen zit en de bal weer snel inlevert, en bij Feyenoord heb je daar een Toornstra voor bijvoorbeeld. Zie jij het belang dan niet van zo'n speler tegen betere tegenstanders? Tegen het rechter rijtje in de eredivisie hoeft het idd niet

13 maart 2021 om 09:30

Dat klopt opbouwen is wat anders dan een bal afpakken maar gelukkig kan hij dat laatste wel heel goed. Ik snap niet dat Ajax niet zo'n speler mag hebben van veel supporters van andere clubs. Zelf hebben ze ook iemand in hun elftal die vuile meters maakt, ballen moeten afpakken. Sangane,toornstra,rosario hebben dezelfde functie bij hun clubs. Alvarez had 19 ballen verovert tegen YB dat heeft geen enkele andere speler in de cl of el dit seizoen gehaald. Dit statistiekje zag ik op Twitter ook voorbij komen. Goed he?

13 maart 2021 om 12:32

Bij Norman moest Ajax gewoon een keuze maken. We hebben Alvarez, Blind, Schuurs, Martinez en Timber voor de cv positie. Dan moet je een keuze gaan maken. Dan is een mooie transfer voor Botman een prima keuze gezien de intresse. Zo lastig is het allemaal niet toch?

13 maart 2021 om 13:28

Onzin, Alvarez is aan de bal sterk zat. Heeft een aardig schot en speelt hem verder veelal naar dezelfde kleur meer hoeft niet. Hij is de Galasek van dit Ajax. Sober, maar oh zo belangrijk. Durf zelfs te beweren dat zowel Feyenoord, als PSV en AZ met Alvarez veel dichter bij Ajax zouden staan. PSV zou veel meer resultaten hebben geboekt in de topwedstrijden en Feyenoord en AZ minder verlies punten tegen de kleintjes. Echt het aantal tegenkansen van Ajax zijn gedaald tot een absoluut minimum sinds Alvarez maar ook Martinez weer regelmatig op het wedstrijdformulier staan.

13 maart 2021 om 06:29

Zelfs frenkie kon derksen lange tijd amper overtuigen op die positie joh

Laat gaan joh Barcelona had ook bijna geen kans gekregen aldus derksen

13 maart 2021 om 07:42

Staat toch gewoon in de tekst? Ze willen hem wel eens zien en beoordelen in een wedstrijd waarbij de tegenstander meer druk zet op de verdediging van Ajax. En ze vinden hem een stoorzender in de opbouw, dus dat kan hij verbeteren. Lezen..

13 maart 2021 om 09:54

Inderdaad. Dat is precies wat Ten Hag wil. Goed is niet goed genoeg.

De argumenten zijn dus wel op. Mbt wat van halst zegt: voor de Engelse ploegen is de EL niet langer van ondergeschikt belang omdat het nog de enige manier is om een prijs en/of een cl ticket te pakken.

Ik snap het echt niet waarom mensen nog steeds zoo negatief zijn over Alvarez. Met bal inderdaad niet de meest sierlijke speler maar kom op. Ajax kan nu juist zo lekker voetballen omdat ze weten achterin staat het goed. Eerste seizoenshelft was het jaa teveel kansen tegen zo kwetsbaar en nu Alvarez is Willem 2 voetballer. Vond deze heren altijd wel leuk maar serieus neem ik ze al een tijdje niet. Alvarez top voetballer de Casimero van Ajax. Hopelijk worden we net zo succesvol😉

12 maart 2021 om 22:56

Meeste mensen zijn nu wel positief over Alvarez hoor. Alleen een paar analisten hebben moeite om hun eigen ongelijk te erkennen.

12 maart 2021 om 23:47

Omdat er nu gedaan wordt alsof het een wereldvoetballer is... maar voetballend blijft ie traag en onzuiver.
Hij is wel nuttig en sterk zonder bal. Loopt goed in de weg. Eigenlijk een soort uitgerekte lange versie van Enoh.

13 maart 2021 om 00:01

Vind maar eens een cvm die net zo goed kan verdedigen en beter kan voetballen... die vind je niet zo snel Alvarez is gewoon een topper in spe.

13 maart 2021 om 00:26

Ach Liverpool won vorig jaar de premier League met een zelfde soort voetballer in Fabinho op dezelfde positie. Real Madrid won 4x de champions league met Casemiro in een zelfde rol. Alvarez is gewoon heel goed in z'n rol, ballen onderscheppen, gaten dicht lopen en daarna de bal inleveren bij iemand naast hem of desnoods achter hem om die vervolgens de opbouw te laten verzorgen. Dat dit in Nederland niet gewaardeerd wordt is prima hoor, maar dit zijn gewoon de onmisbare schakels in een elftal

13 maart 2021 om 06:33

Die is voor 80 miljoen naar barca zegt genoeg die zijn er niet of nauwelijks dus

Een stoorzender voor je eigen ploeg? Wat verwacht je dan dat Alvarez naast verdedigend beest ook nog ff met een paar akkas 2 middenvelders voorbij loopt en dan met een pass achter het standbeen langs Tadic voor de goal zet? Elke speler heeft zijn functie en taken en Alvarez is zijn plek in het elftal steeds meer aan het ontwikkelen. Driessen praat weer eens onzin.

Er is altijd wat te zeiken he. Laat ze lekker lukken, hij doet het goed voor ons. Nee, hij is geen Pirlo die de bal overal kan neerleggen, maar zijn taak is simpel. Bal onderscheppen, bal passen. Een lange passen 3 assists of een bal op de stropdas geven zal je hem echt niet veel zien doen, maar er zijn 9 andere spelers die dat kunnen. Hij is verdedigende middenvelder of centrale verdediger, beoordeel hem dan op zijn verdedigende kwaliteiten. Maargoed, nogmaals laat ze lekker lullen. Des te meer ze over je praten, des te beter je het doet.

13 maart 2021 om 14:04

Wat is het gezeur dan? Wat er feitelijk gezegd wordt klopt toch gewoon? Als iedereen fit is dan speelt Alvarez gewoon niet en dat heeft zijn redenen natuurlijk. Dat heeft niets met zeuren te maken, dat is gewoon een zeer terechte constatering.

13 maart 2021 om 14:31

Ik vind het een voorbarige constatering gezien Alvarez eindelijk zijn beste spel laat zien. Alvarez hoort niet bij de beste elf voetballers maar het zou me niets verbazen als hij wel onderdeel blijkt van het beste elftal. Tot slot is het een zwaktebod wanneer een "analist" te koppig is om op een eerdere mening terug te komen.

13 maart 2021 om 14:52

Hmm, zo voorbarig is het toch niet? Hij heeft al regelmatig wedstrijden gespeeld en behoort toch meestal tot de minste spelers. Bovendien blijf ik er ook bij, dat mits iedereen fit is, Alvarez gewoon niet speelt. Dat hij specifieke kwaliteiten heeft die, met name tegen een sterkere tegenstander, nuttig kunnen zijn staat buiten kijf. In dat kader is er ook weinig om op terug te komen hoor. Zal ook niet zeggen dat hij er helemaal niks van kan, het is immers geen Rosario, maar bij de betere spelers hoort hij ook zeker niet.

Het kost natuurlijk heel veel moeite toe te geven dat je het verkeerd hebt gezien. Nee, het is geen stylist, maar hij onderbreekt wel veel aanvallen, is sterk in het duel en bewaakt de defensieve balans. Ook zijn opbouwende kwaliteiten zijn niet zo matig als wordt beweerd.

13 maart 2021 om 13:17

Nou ja, waarom word dit nu slechts betrokken op "een paar analisten"? Die jongen kon tot een aantal weken geleden helemaal niets goed doen en werd al zo'n beetje naar de uitgang gepraat en bestempeld als miskoop. Nu speelt die jongen nog steeds naar z'n kracht, komt het er even wat beter uit en men is ineens lyrisch. Mensen doen nu ook wel heel verongelijkt, terwijl ze pakweg tot een maand geleden precies hetzelfde zeiden.

13 maart 2021 om 14:41

Twee maanden denk ik. Maar als ik voor mezelf spreek dan vind ik het vooral vervelend dat hij dezelfde mening blijft herhalen terwijl Alvarez niet meer hetzelfde presteert als maanden geleden. Dat je iemand terecht kritiek geeft betekent niet dat je tot in het graf achter die woorden moet blijven staan.. Alvarez is beter geworden aan de bal en heerst in verdedigend opzicht en dan mag dat best benoemd worden lijkt me. Als je dan als zuurpruim toch vooral het negatieve blijft benoemen dan is het logisch dat mensen je niet serieus nemen en ook hun mening geven. Want het betekent dat Derksen geen kijk heeft op het spelletje of dat Derksen niet in staat is om van standpunt te veranderen. Beiden maken een analist volledig ongeschikt.

14 maart 2021 om 20:02

Maar dat Derksen er geen kijk op heeft, dat wisten we al. De man zit er structureel naast en past z'n mening vaak aan als de prestaties alweer kantelen. Dat neemt niet weg dat Alvarez eigenlijk niets doet wat hij eerder ook niet deed. Verdedigend uitstekend, aan de bal zeer veilig waarbij elke bal naar voren niet heel overtuigend is. Echter lijken mensen na anderhalve seizoen eindelijk te snappen dat dit Ajax gebaat is bij zo'n speler op het middenveld.

Laatste tijd kunnen we erop vetrouwen dat een snelle counter niet meteen een tegendoelpunt is. Vooral de snelheid van de (rest)verdediging is er enorm op vooruit gegaan. En als het nodig is geweldige tackles. Alvarez is daarbij onmisbaar!

Pff dat gezeik. Alvarez staat juist basis en kudus/gravenberch/klaassen zou nog eerder slachtoffer worden tegen zulke ploegen omdat zij verdedigend niet goed zijn.

Btw Erik perfect strijdplan bedacht tegen young boys. Doordat ze voorin 6 man hielden. Werd het uiteindelijk 4 vs 2 tegen youngboys. Hierdoor kwam ajax telkens makkelijk eruit.

Hmm.. daar ben ik het niet eens met Derksen. Alvarez zorgt bij veel wedstrijden en zeker in Europa juist voor balans op het middenveld en zorgt dat andere spelers als Klaassen en Gravenberch kunnen excelleren. Daarbij vind ik zijn (vooruit) passing de laatste tijd beter worden. Ironisch dat Derksen het Willem II noemt, tegen zo'n tegenstander is Alvarez minder nodig en zal hij inderdaad niet opvallen, maar o zo belangrijk bij betere tegenstanders, met zijn power en onverzettelijkheid. Alvarez verdient het respect wat bijvoorbeeld ook Johann Vogel kreeg, Ik ben blij dat Ajax zo'n speler in zijn gelederen heeft, daar ontbrak het de laatste jaren juist nog wel eens aan.

Ik ben erg blij met alvarez. Rn ben nog steeds benieuwd hoe did zou spelen als cv maar voor nu meer dsn prima op hrt middenveld. Is toch de extra slot op dr deur die nog sel iets kan mdt de bal en aanvallend erg vaak in de 16 is te vinddn om te koppen. Maar 2 sec erna in zijn eigen 16 verdedigd

Mocht Alvarez de kwaliteiten hebben die ze bij de VI van hem verwachten dan zou hij niet in de Eredivisie voetballen. Maar ja ze hebben hem een tijdje geleden een stempel gegeven en daar houden ze aan vast.

13 maart 2021 om 13:20

Maar waarom komen mensen pas nu tot die conclusie dan? Tot een paar weken terug was iedereen het erover eens dat die jongen aan de bal niets toevoegt en men noemde hem een miskoop. Toen speelde hij een aantal goede wedstrijden achter elkaar en nu doet iedereen alsof ze altijd al zagen wat voor goede speler Alvarez is. Zo gaat het altijd. Als hij straks weer in een mindere periode zit, krijgt hij de wind van voren weer en betitelen ze 'm weer als miskoop.

13 maart 2021 om 14:35

Er zijn maar heel weinig mensen hier die beweren het altijd al gezien te hebben dus het klopt niet wat je zegt. Alvarez krijgt nu dik terecht veren in zijn hol omdat hij het geweldig doet. Die haperende defensie waar we hier maanden lacherig over deden staat de laatste tijd als een huis en dat is voornamelijk door Alvarez en Martinez.

Als ze straks ineens minder presteren dan mogen we dat ook gewoon weer benoemen lijkt me. Het is nu aan Alvarez om te bewijzen dat dit zijn niveau is en niet slechts een piek.

13 maart 2021 om 16:10

Waarom nu pas ? Geen idee , misschien moest men wennen aan het idee dat er geen sierlijke voetballer stond ? Ik vind Alvarez een type Wouters en Martinez meer een type Davids als ik het zo mag zeggen. Beide hebben specifieke kwaliteiten die wat toevoegen aan het team

14 maart 2021 om 19:58

@origineel - Dat was vorig seizoen toch ook gewoon zo? Ik kan me herinneren dat ik verscheidene discussies heb gevoerd omdat men vond dat Ajax te verdedigend stond daar, terwijl ze gewoon een uiterst kwetsbare verdediging hebben voor Europese begrippen. Dan heb ik het over de periode waarin Alvarez ook de onderschepper op het middenveld was.

Ik vind het echt gewoon gigantische onzin. Ik kan mij nu twee precieze onderschepping van hem herinneren, waarin als hij dat niet doet YB recht op t doel kan afrennen. Hij heeft gewoon een gigantische waarde in dit elftal. Iedereen die Ajax heeft gezien de laatste jaren is dat na het gouden seizoen van 2018 de rest verdediging een mankement van dit Ajax is geweest. Alvarez is daar nu het antwoord voor geworden. Klaassen wat de andere optie op die plek omdat die voetballend beter is, maar laten we eerlijk zijn, naast Gravenberch heb je gewoon iemand nodig die het vuile werk opknapt, ik vind het een gruwelijk belangrijke speler voor de balans. Het kan me geen moet schelen dat het geen Schone aan de bal is, des te meer tegenstanders hem vrij aan de bal laten zal zijn zelfvertrouwen groeien. Veel vertrouwen Edson, we werder vroeger altijd af gemaakt omdat we geen slopers hadden, maar iedereen weet wat voor een effect een Poulsen ook had en die was ook geen Ajax voeballer, hoe kan je als analist de plank zo mis slaan, je. kan wel zeggen dat hij geen basis speler is er zijn blessures en andere dingen aan de hand, maar in het meest succesvolle deel van dit seizoen is hij basispeler.

Maar iedereen is fit op zijn plek en positie. Middenvelders zijn allemaal fit, want zie hem toch het meest tot zijn recht komen daar. Dus meneer Derksen: wie zou er dan niet fit zijn op het middenveld?

13 maart 2021 om 11:12

Ja echt hè dat dacht ik ook al. Iedereen is fit. Alvarez is nu gewoon een van de eerste die hij opstelt. Denk dat eerder Martinez gaat banken als blind weer terug is.

Alvarez is zeer belangrijk voor dit elftal. Natuurlijk is hij aan de bal niet briljant maar dat hoeft hij ook niet. Genoeg andere spelers om hem heen die dat wel zijn. En daar moet hij de bal bij inleveren. Dat doet hij momenteel gewoon erg goed. Bovendien heb je met Alvarez extra lengte in de ploeg die zowel aanvallend als verdedigend wat toevoegd bij dode spelmomenten.

Wat een gelul in de ruimte zeg.... Alvarez is op dit moment van enorme waarde voor Ajax. Hij is fit, gretig, staat z'n mannetje en wordt ook nog veel in de opbouw gebruikt waarbij hij ook nog eens vaak voor de bal vooruit kiest. Natuurlijk kan het altijd beter, maar op een paar foutjes na presteert hij nu uitstekend!
Ik denk dat PSV, Feyenoord, Vitesse en AZ graag de huidige stabiliteit van Alvarez in hun team zouden willen hebben!!

Die VI analisten hebben er altijd moeite mee om hun fout toe te geven. Vooral als het buitenlandse spelers betreft hoor je ze vaak zeggen die hadden we toch zelf op kunnen leiden of die loopt ook ergens bij een club in de Nederlandse competitie rond. Waarom hebben we er zoveel voor betaald? Spelers als Alvarez heeft hebben alle grote ploegen in hun gelederen. Casimiro bijvoorbeeld bij Madrid.
Martinez hoorde je ze ook steeds over zeuren, die kon je ook je ook wel even ophalen bij een amateur club. Als Nico 2 mindere wedstrijden speelt is meteen de helft van de linksbacks uit de eerste divisie beter. Ze zeggen dit misschien ook een beetje om de kijkers op de kast te jagen.

Zien ze nou echt niet dat sinds alvarez op het middenveld staat het beter is gaan lopen? Of willen ze het niet zien. Zo’n soort speler had Ajax nodig. Maar ach....Martinez voegt ook niks toe aan Ajax volgens Derksen.
Ieder z’n mening dan maar hè.

13 maart 2021 om 12:31

Je slaat de spijker op zijn kop. Ajax speelde Europees vorig jaar ook zijn beste wedstrijden met Alvarez in de ploeg. Verdedigend en qua kopkracht is hij ontzettend sterk. Hij zou altijd in mijn 11 beginnen samen met Martinez.

Blijft altijd mooi, die selectieve verontwaardiging als een ajaxspeler een keer niet neergezet wordt als het nieuwe wereldwonder. Als je de gemiddelde ajax supporter mag geloven, kijken ze wekelijks naar een elftal dat vele malen beter is dan het Barcelona onder Guardiola.

Als je naar deze Alvarez kijkt, dan zie je een speler die altijd naar achter of breed speelt, heel vaak de bal komt halen en hem dan weer kaatst naar de back of centrale verdediger, het spel vertraagd en als hij naar voren speelt de bal direct inlevert.

Henk Spaan krijgt een orgasme omdat hij 1 x de bal wel bij de goede kleur krijgt.

Onzin wat die Derksen uitkraamt. Alvarez is het verschil sinds maanden. Schoffelt alles voor de verdediging weg en is een prima verbinding tussen mv en aanval. Heeft bovendien elke wedstrijd wel een aanvallend moment waarin hij bepalend betrokken is bij kansen of goals, en onderneemt zelf ook nog pogingen tot scoren. Afgelopen donderdag nog kopte hij goed binnen, maar die keeper tikte hem schitterend uit de hoek. Alvarez is een typisch voorbeeld van een speler die helemaal niet opvalt, maar als hij niet meedoet zie je pas wat je eigenlijk mist.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren