Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Zeeuw: 'Aankopen krijgen gewoon minder de kans bij Ajax'

Laatste update:

Ajax greep dit seizoen voor het eerst in vier jaar naast de landstitel en volgens Frank de Boer kwam dat mede door het gebrek aan ervaring in zijn selectie. Misschien was het een goed idee geweest om Demy de Zeeuw terug te halen: de middenvelder zat na zijn vertrek bij Spartak Moskou werkloos thuis en werd in januari uiteindelijk opgepikt door NAC Breda.

/

De Zeeuw is in de strijd tegen degradatie belangrijk voor de ploeg van Robert Maaskant en denkt dat routine nog wel eens wordt onderschat. "Dat zie je bij Ajax", zegt de middenvelder tegen de NOS. "Die willen eerst alleen maar jonge talenten en nu moeten er routiniers bij. Aankopen krijgen gewoon minder de kans bij Ajax. Als je drie keer minder speelt, dan zeggen ze: we hebben ook nog een jeugdspeler lopen. Ik denk dat er vaak ideale schoonzonen worden gecreëerd."

De nu 31-jarige De Zeeuw speelde tussen 2009 en 2011 voor Ajax en maakte het eerste kampioenschap onder De Boer mee. Vervolgens vertrok de middenvelder naar Rusland, maar bij Spartak werd hij geen vaste basisspeler. De Zeeuw werd nog verhuurd aan Anderlecht, voordat hij in de zomer zonder club kwam te zitten. Sinds de jaarwisseling speelt hij dus voor NAC.

Denk je dat Demy de Zeeuw Ajax dit seizoen had kunnen helpen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laten we nou niet doen of de Zeeuw top was.. Aardige speler hor maar als je het niet kan maken in het Oostblok wat heb je dan te zoeken bij de top van de eredivisie..vecht maar voor lijfsbehoud met NAC

9 mei 2015 om 11:21

Wat een argument. Genoeg topspelers die het Oostblok-vechtvoetbal nooit overleefd hebben.

9 mei 2015 om 11:21

Rusland heeft een sterkere competitie dan wij. Staan niet voor niets hoger op de lijst dan ons.

9 mei 2015 om 11:22

Ja laten we aub niet nu gaan doen alsof een WK-finale spelen ieta bijzonders is. Bijna elke speler heeft het gedaan... Moving on

9 mei 2015 om 11:31

De Zeeuw heeft niet in de finale gespeeld, wijsneus. In de halve finale tegen Uruguay ging hij knock-out door een omhaal van Cacares met z'n gezicht te vangen, ja. Maar in de finale heeft hij geen minuut gespeeld.

9 mei 2015 om 11:31

De Zeeuw voor zijn blessure was een hele goede speler bij Ajax vond ik, echt een aanwinst. Na zijn blessure nooit meer dat niveau gehaald.

9 mei 2015 om 14:20

Klopt inderdaad, nadat in Oranje zijn halve gebit scheef werd getrapt heeft hij zijn niveau nooit meer gehaald helaas. Fantastische speler voor NAC, maar niet goed genoeg meer voor Ajax.

9 mei 2015 om 11:48

De Zeeuw was in 2010 gewoon een goede speler. Speelde een redelijk WK en was bij Ajax ook een belangrijke kracht. Jammer dat je dat al weer vergeten bent. Keerpunt in zijn carrière is toch wel de "kaakschop" geweest. Daarna heeft hij niet meer dat niveau gehaald. De Russische competitie is daarnaast van een hogen niveau dan de onze. We overschatten onszelf een beetje, maar laten we eerlijk zijn de Nederlandse clubs zijn gewoon bar slecht.

Wat betreft zijn opmerking over de aankopen bij Ajax, hier zit natuurlijk een kern van waarheid in. In de jaren 80 kon men nog relatief makkelijk gearriveerde spelers aantrekken en met een behoorlijke mix van jong en oud spelen. In de jaren 90 kwam hier al een licht verval in. Blind en Rijkaard waren de nestors van het geheel en de rest waren jonkies uit de eigen jeugd en leverde de scouting behoorlijk goed werk af. Resultaat is bekend. Begin jaren 0 kregen we de lichting Heitinga, Van der Vaart, Sneijder, De Jong en dergelijke met wederom buitenlandse talenten, zoals Zlatan, Chivu, Trabelsi, Maxwell et cetera. Galasek en later Litmanen waren hierbij de nestors van het stel. Wat we nu zien is dat het niveau van de jeugd niet bijster veel is, maar daarnaast komt er ook geen buitenlands talent meer en is de competitie ook niet meer aantrekkelijk genoeg voor ervaren rotten. Speltechnisch niet, maar ook financieel niet. Tsjah en haal je dan een net niet speler binnen, zoals een Zimling, dan krijg je al gauw geneuzel over de kwaliteit van die speler. In Amsterdam moeten ze eens goed naar de scouting en de jeugdopleiding gaan kijken, want het is nog niet bijster veel.

9 mei 2015 om 12:55

Amen, jij hebt gesproken. ED moet nodig wat doen aan de salarissen en de transfersommen anders kun je het schudden dat er goeie spelers gaan komen. Kijk PSV met Guardado, Ismit, Wijnaldum etc. dat zijn toch voetballers die het niveau opkrikken. Wie heeft Ajax dan? Zimling, Boilesen en dat soort ongein.

9 mei 2015 om 13:07

Zinedin, klinkt leuk wat je zegt, maar zijn open deuren. Echter, het is een feit dat er in de ED niet genoeg geld is voor hogere transfersommen en hoger salaris.

9 mei 2015 om 13:46

Ajax heeft echt wel genoeg geld. Ze kunnen makkelijk salarissen verhogen en hoge transfersommen betalen. Het is dat Cruyf en zijn maatjes bij Ajax dat niet willen....iets met fluwelen revolutie ofzo.

Heb ik hier wel vaker gezegd, zolang dat gaande is zal Ajax niks maar dan ook niks klaarspelen.

10 mei 2015 om 00:04

Ajac lan de salarissen no et echt verhogen. Begrotingstechnisch maken ze nu net met eeen beetje winst zonder CL voetbal. Dat is al heel wat. Laten we alsjeblieft niet hetzelfde doen als de voorgangers hebben gedaan en op veel te grote voet leven.

Hopelijk verwelkomen wij je snel in Utrecht

Nee een poulssen is een toegevoegde waarde of een zimling :S

9 mei 2015 om 11:18

Over Zimling kan ik niets anders dan je gelijk geven, maar Poulsen? Die was wel degelijk een toegevoegde waarde, kijk anders PSV- Ajax nog even terug, zijn ervaring en slimheid was cruciaal dat jaar in beslissende wedstrijden. Ik vond de Zeeuw bij Ajax wel aardig, maar niet zo dominant als dat hij was bij AZ. Dat hij kan voetballen staat buiten kijf.

9 mei 2015 om 14:22

Poulsen heeft wedstrijden voor Ajax gewonnen hoor, ik herinner me nog een klassieker waar wij door Poulsen de slag op het middenveld wonnen, met als logisch gevolg de overwinning. Poulsen was een prima speler voor grote wedstrijden, ze hadden hem nooit moeten laten gaan. Hij was tevreden met een plaats op de bank en af en toe in belangrijke wedstrijden een basisplaats. De ervaring van spelers zoals hem missen we nu.

Logisch toch. Aankopen moeten er sneller kunnen staan dan jeugd.

Talent heeft meer groeipotentie en restwaarde, dus als ze gelijkwaardig zijn dan talent de kans geven.

De Zeeuw heeft wel veel te vertellen he de laatste tijd? Vind overigens wel dat hij gelijk heeft met zijn opmerking dat bij Ajax meteen wordt teruggegrepen op jeugdspelers als aankopen even niet presteren en dat we nogal graag ideale schoonzonen creeeren, oftewel talenten veel te veel ophemelen.

AZ heeft De Zeeuw weer nodig. Volgend seizoen samen met Van Overeem, Haye en Dos Santos op het middenveld. Lijkt mij ideaal!

Gooit hij nou een balletje op joh?
Kan hij niet heel snel aan de andere kant van de wereld gaan voetballen.
Indonesie of iets?
Wij kunnen ook wel zien wat hij denkt, elke jongen kan zich heerlijk ontwikkelen bij een club als Ajax.

9 mei 2015 om 11:52

moest inderdaad nog wat tussen, (jij kan natuurlijk wel raden wat he) dat heb je weleens als je meerdere dingen tegelijk wilt doen.
over meerdere dingen tegelijk heb je zelf nog wat concreets te melden of ga je nog een reactie plaatsen van kritiek en bijdehandigheid net zoals een aantal reacties verder naar boven omdat je duidelijk geen input hebt of ook maar iets van een statement over de betreffende kwestie, namelijk de Zeeuw en Ajax.
Wil je ballon niet kapot prikken hoor.

Wanneer brengt hij zijn memoires over Ajax uit? Slechte verliezer die De Zeeuw

9 mei 2015 om 11:52

niet alleen een slechte verliezer. maar ook een misselijkmakend mannetje die echt denkt dat hij wat te vertellen heeft.

meneer lijd aan een soort complexje..

nee , de zeeuw ziet het prima . niemand mag een tegenwoord hebben bij ajax anders is er trammelant , de spelers die gehaald zijn krijgen ook geen eerlijke kans , het lijkt er meer op dat ajax zoveel mogelijk geld wil verdienen en zichzelf beschouwd als een bedrijf . Ik zie echt niet waar de zeeuw wat verkeerds zegt .

9 mei 2015 om 12:06

Welke spelers krijgen er dan te weinig kansen? Welke speler moet er jouw inziens dan meer spelen?

9 mei 2015 om 12:14

nou , kijk eens naar de afgelopen 2 jaar wie er gekocht zijn en wat er mee gebeurt is zou ik zeggen . zimling , sinkgraven , zivkovic , van der hoorn , viergever . hoeveel hebben daarvan een basisplaats ? als die gekocht zijn voor de basis klopt er helemaal niks van de scouting . en nou zijn er ook al vraagtekens bij milik .

9 mei 2015 om 12:20

Sinkgraven is pas gekomen in Januari. Met Zivkovic was een deal dat hij pas volgend seizoen zijn kans zou krijgen. Viergever heeft nu een basisplek.

Zijn alle aankopen van PSV de laatste twee jaar geslaagd...? de Zeeuw probeert makkelijk te scoren. Helaas lukt dat bij mensen die waarschijnlijk geen sympathie hebben voor Ajax...

9 mei 2015 om 12:32

Dikkertjedap praat onzin. Uitgezonderd Zimling (wat terecht is) krijgen alle aankopen een kans. Maar dan moet je wel significant beter blijken om echt te blijven staan.

9 mei 2015 om 12:34

het gaat hier niet over psv . de zeeuw spreekt gewoon de waarheid , het komt jullie niet goed uit , dat is wat anders . ajax moet zich eerst eens spiegelen met ploegen van ongeveer hetzelfde niveau , niet met bayern of barca .

9 mei 2015 om 12:36

dan moet je ze niet aankopen . als je van te voren niet weet of ze beter zijn , dan heb je je huiswerk niet gemaakt .

9 mei 2015 om 17:22

@diekrtjedap

Zimling is niet gehaald voor de basis maar heeft toch 13 wedstrijden gespeeld, Zivkovic is gehaald voor jong Ajax, is met hem afgesproken.

Sinkgraven heeft bij Ajax al 8 wedstrijden gespeeld in nog geen drie maanden. Is gewoon een selectie speler.

Van de Hoorn krijgt kans na kans maar voldoet simpelweg niet. Toch heeft hij 14 eredivisie wedstrijden gespeeld dit jaar.

Je klets gewoon onzin. De Zeeuw heeft het over de hoeveelheid kansen die aankopen krijgen bij Ajax, niet over het scouting beleid. En die kansen krijgen ze gewoon keer op keer.

9 mei 2015 om 12:15

Diekertjedap, De Zeeuw ziet niks prima. Hoeveel kansen heeft Siggy gekregen? Is dat een jeugdspeler? Vermeer vertrok en waarom? Omdat Cillessen, notabene een aankoop, gewoon beter was dan een keeper uit de eigen jeugd. Hoe veel kansen hebben Schone en Moisander gekregen? Viergever in nu toch ook basisspeler?

Ajax is de laatste vijf jaar vier keer kampioen geworden. De meeste aankopen van dit seizoen waren of slecht (zimling), of niet volwassen genoeg (zivkovic).

De Zeeuw heeft meer ongelijk dan dat hij het aan het juiste einde heeft.

9 mei 2015 om 12:40

het is geweldig hoe jullie elke keer weer terugkomen op die 4 x kampioen . wordt tijd dat de psv supporters dat ook gaan doen want die hebben dat al 2 x gedaan . laat ik maar niet meer reageren voordat het volgens voetbalzone dadelijk weer een oneindige discussie geworden is . maar ik voorspel je dat ajax volgend jaar ook geen kampioen gaat worden met die scouting .

9 mei 2015 om 12:47

Discussie is goed, ik sta altijd open om mijn mening aan te passen, maar dan hoop ik ook dat de andere het zelfde doet. Ik heb je argumenten gegeven waarom ik het niet met je eens bent. Als je wil kan je daar op reageren, maar ik heb het gevoel dat je gewoon lekker wilt provoceren want wie weet wie Ajax nog gaat halen...het seizoen 2014/15 is nog niet eens afgelopen...de transfermarkt is volgens mij officieel nog niet open....dus ja, Ajax wordt volgend seizoen absoluut geen kampioen...

9 mei 2015 om 13:33

Men heeft tijdens de revolutie met elkaar afgesproken dat de aankopen significant beter moeten zijn dan wat er in het elftal staat of aan jeugd aanwezig is. Ik hoop toch wel dat je het met me eens bent dat een Viergever, Van der Hoorn, Zimling niet bepaald beter zijn dan dat we hebben. Ik vind daarbij niet dat wat er nu staat heel goed is. Ajax moet toch echt een trap hoger gaan zoeken. Viergever en Van der Hoorn kunnen we ook niet als toptalenten bestempelen. Sinkgraven is gewoon een zeer getalenteerde speler die Ajax prima kan gebruiken. Door zijn jeugdigheid is hij niet de speler die de kar kan gaan trekken. Zo'n jongen heeft een ervaren rot nodig om zich aan op te trekken en laat die er nu toch niet zijn. Ajax dient spelers te halen die daadwerkelijk een meerwaarde zijn voor het elftal. Zoals eind jaren 90 de gebroeders Laudrup en later een Galasek. Mannen die de boel op sleeptouw nemen en het jonge talent kunnen laten groeien. Het is goed dat externen zich in Amsterdam moeten bewijzen, daar worden ze hard van.

Wat betreft de bedrijfstak: als Ajax zich niet als bedrijf gedraagt, dan kan het weleens heel snel over zijn. Het gaat nu eenmaal om geld.... heel veel geld. Het is aanhaken of klaar, iets wat Ajax goed ziet. Zullen ze de top nog halen? Nee, maar de subtop mogen ze niet uit het oog verliezen.

9 mei 2015 om 15:15

de zeeuw trapt alleen maar open deuren in.

en zegt het op een toon dat ie echt wat van belang zegt. niemand is geïnteresseerd in zijn mening.

zelf zogenaamd scherpe meningen willen ventileren maar wel janken over wat er over hem wordt gezegd op social media.

Wat de Zeeuw feitelijk zegt is dat de aankopen in de praktijk lang niet altijd zo goed blijken te zijn als het leek. Vele voorbeelden te noemen van aankopen die niet beter zijn dan een jeugdspeler van dat moment op dezelfde postitie.
Wat bij Ajax nu ontbreekt is body, wat je krijgt als een speler ouder word. Dat kun je inkopen en gebeurd.

9 mei 2015 om 12:59

Nee, maar zo lang je geen sjeik achter de hand hebt die ons een speler van 50-100 miljoen kan geven is de kans vele malen groter dat een aankoop faalt. Als we volgend jaar Zlatan weer in een Ajax shirt kunnen krijgen dat mag je toch wel denken dat we weer kampioen gaan worden...

Dit seizoen was eigenlijk een ramp, maar ondanks dat zijn we toch tweede geworden. Nu is het aan het management om goede versterkingen te halen, maar er is geen zekerheid dat we volgend seizoen kampioen gaan worden. Het zelfde geldt trouwens ook voor Psv. Wie weet wordt Feyenoord wel weer eens kampioen. Het gaat gewoon een leuke tijd worden tot 1 september. Voor nu doet men alles in Eindhoven goed en weet de Zeeuw het ohh zo goed.

9 mei 2015 om 17:38

De strijd zal weer gewoon tussen Ajax en psv gaan. Feyenoord mist gewoon voldoende kwaliteit voor een serieuse gooi naar de titel. Een Kuyt maakt geen zomer.

..kanmijn reactie niet verwijderen

Open deuren intrappen. Het beleid van ajax is allang duidelijk dat eigen jeugd voorrang moet krijgen als dat kan boven een aankoop van buitenaf. Spelers die bij ajax tekenen moeten daar van op de hoogte zijn en niet gaan lopen klagen als ze er naast komen staan.

9 mei 2015 om 13:02

Precies, en ondanks dat kreeg Siggy nog tal van kansen en heeft Viergever de laatste weken ook een basisplek. Het is niet zo zwart wit zoals de Zeeuw ons wil laten geloven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren