Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer verlangt meer van middenvelder: 'Of hij gaat scoren betwijfel ik'

Laatste update:
/

Frank de Boer is niet ontevreden over de wijze waarop Thulani Serero de taken van Christian Eriksen invult, maar het kan altijd beter. De coach van Ajax verlangt nu van de Zuid-Afrikaan dat hij de volgende stap maakt, zo vertelt hij in de Stentor.

Volgens De Boer was Eriksen, die afgelopen zomer naar Tottenham Hotspur vertrok, bepalend voor het ritme in het team. "Serero neemt dat stokje nu van hem over. Hij brengt veel kwaliteit en energie mee. Wel vind ik dat Thulani meer goals en assists moet gaan leveren", luidt zijn puntje van kritiek. "Of hij gaat scoren betwijfel ik. Die assists moeten gaan lukken."

De oefenmeester weet dat hij geduld moet hebben met de 23-jarige spelmaker. "Serero speelt zijn eerste volledige seizoen. Voor Davy Klaassen en Joël Veltman geldt hetzelfde. Ricardo Kishna komt net kijken. Zo kan ik er nog een paar opnoemen. Het is inherent aan hun onervarenheid dat ze foutjes maken. Maar ik ben ervan overtuigd dat ze daarvan leren."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is inderdaad opvallend dat Serero, die toch af en toe in scoringspositie komt, totaal niet kan afronden. Heeft geen schot in zijn benen. In de CL raakte hij een bal verkeerd en die ging door de benen van de keeper. Lijkt gewoon de kracht te missen.

6 april 2014 om 13:20

Zo hee! Lijkt wel alsof Frank iemand anders is geworden. Levert de laatste tijd behoorlijk veel kritiek op zijn spelers en terecht ook. Misschien dat Thulani moet oefenen op de training en wat meer zelfvertrouwen moet boeken. Zijn mooiste treffer tot nu toe is wel die tegen Barca!

6 april 2014 om 13:28

Gentlemen. Goed gepland en gedaan om nu pas met kritiek te komen. De titel is zo goed als binnen, dus de druk van de buitenwereld is eraf, kan er nu wat meer kritiek van binnenuit komen om die jongens naar een hoger niveau volgend seizoen te stuwen.

6 april 2014 om 13:37

Inderdaad psychologisch komt het allemaal wat minder hard aan in de huidige positie en je voorkomt zo dat het arrogante mannetjes worden.

6 april 2014 om 14:18

En een van zijn weinige. Ik ben geen fan van Serero. Het verbaast me ook dat hij zo geliefd is eerlijk gezegd.

6 april 2014 om 14:27

Kritiek geven gaat makkelijker als je wint. Dan wordt dat gepikt.

6 april 2014 om 14:43

Gentleman23,

Nee hoor Frank is niet anders geworden, de lat wordt gewoon steeds iets hoger gelegd.

Spelers waar hij constant kritiek op heeft voetballen nog bij Ajax, daar ziet hij het gewoon nog in zitten.
Als hij geen kritiek meer op Serero heeft, is het voor deze jongen afgelopen.

Zegt al dat hij eigenlijk geen goals van hem verwacht, maar de assists zal Serero moeten waarmaken anders kan hij op termijn vertrekken.( juni 2015)

6 april 2014 om 19:44

Maar als we eerlijk zijn heeft ajax ook echt een matig seizoen gespeeld. Vaak onaantrekkelijk voetbal en ook op veel momenten niet leuk om naar te kijken. Er moeten meer smaakmakers komen. Spendeer eens wat geld.

6 april 2014 om 21:15

Numbernine,

Is inderdaad regelmatig onaantrekkelijk voetbal op de mat gelegd, maar Ajax blijft vasthouden aan de nieuw ingeslagen weg.

Dat nieuwe opleidingstraject met o.a. persoonlijke trainingen van ex top voetballers, loopt inmiddels.

Is een traject waar vijf jaar voor uit getrokken is.

Er komen nu al betere jeugdspelers uit de jeugdopleiding die aansluiten bij de selectie van het eerste, maar eigenlijk is de doorlooptijd van de opleiding vanaf de jeugd vijf jaar.

Dan zou er eigenlijk ieder seizoen minimaal één talent kunnen aansluiten bij het eerste.

Tot die tijd( nog drie seizoenen) is het al meegenomen dat er voetballers uit de eigen jeugdopleiding aansluiten bij het eerste.

Als er tijdelijk geen talent uit de jeugd verwacht wordt, zal er gericht op de transfermarkt een speler aangekocht worden.

Ook als er bijvoorbeeld in het huidige opleidingstraject een tekort is aan goede spitsen, zal er waar mogelijk ook een talent aangekocht worden( bijvoorbeeld Zivkovic) om het opleiding gat aan te vullen.

Daarnaast als er in de huidige selectie een tekort is op een positie, zal er ook op de transfer markt gekeken worden of dat aan te vullen is( bijvoorbeeld een ervaren spits of rechtsbuiten als Ajax die nu niet voorradig zou hebben.

Of te wel om een langverhaal kort te maken, nog even geduld hebben het mooie voetbal gekoppeld aan resultaten zit er aan te komen.

Heeft gewoon nog het fysiek van iemand uit het B-junioren elftal. Die jongen blaas je letterlijk omver. Technisch leuk maar soms valt een kaats al te moeilijk voor hem...

6 april 2014 om 13:17

Tijd voor krachttraining dunkt me.

6 april 2014 om 13:30

Krachttraining is standaard. Hij zal gewoon meer moeten eten. Kilotje of 5-6 zal hem niet misstaan.

6 april 2014 om 13:49

Kilotje of 5-6 aankomen is niet goed voor een speler als serero, voor zon keine voetballer is 5-6 kilo echt heel veel. Dit zal tevens ten koste gaan van zijn lichtvoetigheid, wendbaarheid en versnellingen etc. Serero is niet het type voetballer dat veel in het krachthonk moet zitten, want dan gaan zijn kwaliteiten juist verloren. Als hij echt zo omver geblazen zou worden als jullie doen beweren had ajax er allang iets aan gedaan, ze hebben daar een prima staf die inziet wat elke speler nodig heeft, dus ook hoevaak en hoelang een speler door moet brengen in het krachthonk en dergelijke.
Bovendien ben ik van mening dat Serero helemaal niet echt omver geblazen wordt, hij gaat duels aan met agressiviteit en slimheid waardoor hij heel wat duels wint, daarnaast kan je als speler met een tenger postuur ook nog gewoon duels vermijden, daar was Eriksen ook heel goed in. Dus laat die krachttrainingen maar achterwegen en laat hem eerst maar trainen op zijn afronding.

6 april 2014 om 14:31

Inderdaad rafaelwesley, jou posrt is een van de weinig goede bijdragen hier over Thulani Serrero. Is gewoon een bijna complete speler als ie ook nog gaat scoren. Verliest relatief weinig duels voor zijn postuur. Veel mensen kennen het verschil niet tussen fysieke kracht en duelkracht. Duelkracht heeft vooral te maken met positie kiezen, energie, handelingssnelheid en vooral timing. een voorbeeld was Romario die won door zijn timing gewoon kopduels van lange en sterke centrale verdedigers. En het probleem ligt niet bij Thulani maar vooral bij de spitsen van Ajax. Het valt hun meer te verwijten dat er in verhouding tot de gecreeerde kansen en mogelijkheden zo weinig gescoord wordt. Laat hun maar oefenen op afronden!

6 april 2014 om 17:18

Het verschil tussen fysieke kracht (wat serero niet heeft) en duelkracht wordt onderbouwd in een artikel in de VI van afgelopen week, waarin staat dat serero van alle middenvelders van Ajax het hoogste percentage van zijn persoonlijke duels wint.

Dit fysiek compenseren door timing en techniek is iets wat ze bij Barcelona maar al te goed kennen.

Het probleem ligt hem bij deze jongen volgens mij meer dat hij als hij op snelheid is het overzicht te veel verliest en dat zijn eindpass daardoor onnauwkeurig is. Dit is iets wat redelijk essentieel is voor een aanvallende middenvelder en dus beter moet.

6 april 2014 om 13:18

Inderdaad, ik ben 16 en niet zo'n goede voetballer maar fysiek zet ik hem zo aan d'r kant denk ik.

6 april 2014 om 13:27

@tim

Dit geloof je zelf toch niet? Je moet echt niet onderschatten hoe sterk professionele sporters zijn. Serero ziet er misschien klein en smal uit maar jij zet hem echt niet zomaar aan de kant.

6 april 2014 om 13:47

Precies.

Kijk bijvoorbeeld naar Ramires, die kerel is totaal niet gespierd en weegt nauwelijks wat, maar toch wordt ie eigenlijk door geen enkele speler aan de kant gezet in de Bpl.

Het gaat niet aleen om je lichaam, maar het gaat om hoe je er gebruik van maakt.

6 april 2014 om 18:11

Ramires is nog wel wat anders dan Serero hoor.

6 april 2014 om 13:25

Hij gebruikt zijn lichaam erg goed om de bal af te schermen. Hem omver blazen betekent dus erg veel overtredingen tegen .

6 april 2014 om 13:46

Het is niet alleen Serero, er zijn meerder spelers bij Ajax die fysiek niet zo sterk zijn. Maar ze zijn nog jong en is pas hun eerste seizoen, over 2-3 jaar is dit probleem weer opgelost.

Leuke speler, maar oogt in mijn ogen veelste klein voor de top. Klaassen, Veltman en Schone hebben in mijn ogen grote ogen gegooid dit seizoen bij Ajax. S. de Jong, Duarte, Bojan, Vd Hoorn, Van Rhijn waren echt matig dit seizoen.

6 april 2014 om 13:19

Serero is niet veel kleiner dan de gemiddelde speler van Barcelona, ik beoordeel hem op zijn voetbalcapaciteiten en niet op lengte.

6 april 2014 om 13:35

Maar de de gemiddelde speler van Barcelona is van wereldklasse, en dat is Serero (jammer genoeg) niet.

6 april 2014 om 14:07

Jij beoordeeld een speler op zijn lengte en daarmee sla je de plank volkomen mis. Het doet er niet toe of een speler kort of lang is maar of hij een toegevoegde waarde vertegenwoordigd bij welke club dan ook.

6 april 2014 om 17:08

Maar wat nu als Serero 20 cm groter zou zijn met dezelfde kwaliteiten? Dan was hij echt wel een completere speler geweest, maar je kan niet alles hebben.

6 april 2014 om 13:20

Ik vind van Rhijn op die moment uitstekend spelen, niet alleen aanvallend goed, maar weet ook nog een verdedigend zn mannentje uit te schakelen, en dat zijn er niet heel veel in de eredivisie.

6 april 2014 om 13:23

@ vd. Vaart

Veel te klein? Dan sla je de plank volledig mis. Hij heeft te weinig creativiteit, dat is het probleem. Lengte maakt niet uit op die positie.

6 april 2014 om 14:15

Van Rhijn? Hij is één van de betere Ajacieden dit seizoen!

6 april 2014 om 14:51

dan kijk je niet naar ajax, want hij doet het de laatste idd goed, maar daarvoor was die maandenlang uit vorm en laten we niet over zijn voorzetten beginnen

6 april 2014 om 16:43

Ik zie elke Ajax wedstrijd. Hij was idd niet in zijn beste vorm dit seizoen en de kritiek op zijn voorzetten is terecht. Maar verdedigend deed hij het meestal prima tot geweldig! Dat is ook zijn voornaamste taak, verdedigen.

Ik denk niet dat Serero de type voetballer is die Eriksen doet vergeten. Hij werkt keihard, technisch heel sterk maar maakt te vaak nog de verkeerde beslissingen wat betreft zijn eindpass en vind hem niet creatief genoeg.

6 april 2014 om 13:31

Positief is wel dat hij toch vaak de goede kant op opendraait. Heeft denk ik vooral met spelinzicht te maken wat nog moet groeien. Moet het voornamelijk hebben van z'n dribbels en toch wel een beetje van z'n uithoudingsvermogen.

6 april 2014 om 13:40

Gaat sowieso niet goedkoop zijn. 4-5 miljoen?

6 april 2014 om 13:48

4-5 miljoen voor iemand die pas 1 seizoen op het hoogste niveau speelt? Dat is veel te veel. Die jongen is max 1,5 miljoen waard.

6 april 2014 om 13:56

Heeft een contract tot 2015. Geen idee wat een reële prijs is maar 1.5 miljoen lijkt me dan weer zo goedkoop/weinig. Ajax kan het zo op tafel leggen voor zo'n talent maar neemt Heerenveen daar genoegen mee dat een in de toekomst belangrijke speler dan zomaar vertrekt voor een habbekrats.

Serero vervangt eriksen goed in dat hij uitstekend aan het veldspel mee doet en hij heeft best een hoge handelingssnelheid, maar hij creert niet genoeg kansen. Hij is gewoon niet creatief genoeg, daarom zie jk graag een nieuwe middenvelder komen volgend jaar

Iets wat iedereen toch wel ziet?

Serero speelt leuk mee en werkt keihard, maar op die positie bij een club als Ajax mag je toch meer verwachten. En met meer bedoel ik vooral creativiteit. De beslissende acties, assists en doelpunten van Serero zijn op één hand te tellen, terwijl hij op een positie speelt waar je juist wat creativiteit mag verwachten. Een van de hoofdoorzaken dat het bij Ajax regelmatig zo stroef loopt is het gebrek aan creativiteit op het middenveld. Ajax zou er goed aan doen om een creatieve middenvelder/snelle rechtsbuiten te halen. Ziyech wordt genoemd en kan op beide posities spelen, maar ik heb hem eerlijk gezegd maar een paar keer echt aan het werk gezien.

6 april 2014 om 13:55

De hoofdzaak dat het bij Ajax zo stroef loopt is de opbouw en het gebrek aan technische spelers. Zodra Serero aan de bal komt met spelers als Bojan, Kishna en Schone om hem heen zoals tegen Twente zie je zijn klasse. Hij was (met afstand) de beste speler. Speel je met spelers als Sigi en Poulsen en de lange ballen tactiek heb je weinig aan hem.

6 april 2014 om 13:59

@ Adonai

Niet mee eens, het gaat bij Ajax vaak mis in de tweede fase van de opbouw. En dat is op het middenveld. Op het middenveld wordt te weinig creativiteit in het spel gebracht, waardoor de aanvallen van Ajax vaak voorspelbaar zijn en Ajax dus niet altijd genoeg kansen creëert. Tegen Twente speelde Serero goed, maar je vergeet er wel bij te vermelden dat Twente tot de 2-0 beter speelde en Ajax daar weinig tegenin kon brengen. Als er hard gewerkt moet worden, dan valt Serero op, maar qua creativiteit is het veel te pover. Daarbij mist Ajax overigens ook creativiteit voorin. Schone is eigenlijk onze enige echte creatieve speler. Dat is veel te weinig voor een club als Ajax en dat werd pijnlijk duidelijk tegen Salzburg.

6 april 2014 om 14:04

Aan technische spelers geen gebrek bij Ajax maar een speler die creatief is met spelinzicht die zijn er momenteel niet. Ik zou als ik Overmars was toch even bij H.veen lang gaan voor Ziyech.

6 april 2014 om 14:08

Dat zie je helaas helemaal verkeerd. Van Eriksen hebben we ook veel te weinig gezien, omdat hij te weinig de bal kreeg waar hij gevaarlijk kon zijn: in het midden van het veld. Bij Ajax wordt dat in de opbouw helaas vermeden als de pest. Dat is al jaren mijn kritiek op het spel van Frank de Boer.

Tegen Twente kwam Serero er een paar keer uit in het midden van het veld, met veel ruimte. Dan zie je zijn kwaliteiten, met een aantal prachtige steekpasses en acties.

En juist tegen Salzburg zag je dat het schort aan de eerste fase van de opbouw. Als je goed hebt opgelet zag je dat Ajax in die eerste fase er niet doorheen kwam, niet omdat Serero zogenaamd creativiteit mist in de 16, maar omdat de opbouw via de backs ging, niet via de halfspelers, afstanden te groot waren, geen driehoekjes gemaakt werden, etc.

6 april 2014 om 14:13

@ Adonai

Alsjeblieft zeg, Eriksen was toch een klasse beter en veel bepalender dan Serero met assists, doelpunten en beslissende acties. Bij Ajax hoort nu eenmaal een creatieve speler op het middenveld als je aantrekkelijk voetbal wilt spelen. Serero heeft dat te weinig wat soms resulteert in dodelijk saaie wedstrijden. Nu is het gebrek op het middenveld daar een hoofdoorzaak van, maar ook het gebrek aan creativeit en snelheid in de voorhoede. De opbouw vanuit de verdediging is bij Ajax goed. Er zal echter op de helft van de tegenstander iemand met een pass of een actie een ander vrij moeten spelen, dat gebeurt veel te weinig. Maar goed, daar verschillen misschien over van mening.

6 april 2014 om 14:16

Eriksen heeft een paar mooie momenten gehad, maar was vooral beslissend in vrije trappen en corners. Zijn veldspel was verre van beslissend. Sterker nog ik heb vorig seizoen aandachtig naar het aantal balcontacten en passes van Eriksen gekeken en die waren bedroevend laag voor een spelverdeler. Ik ben een groot fan van Eriksen, maar hij werd nauwelijks gebruikt zoals hij gebruikt kon worden. Zijn rol was voornamelijk corners en vrije trappen goed trappen, met af en toe een mooie actie zoals tegen Psv.

6 april 2014 om 14:20

Eriksen was juist zo'n speler die anderen beter liet voetballen en dat is ook 1 van de redenen dat de Jong niet meer goed uit de verf komt.

6 april 2014 om 14:28

@ Adonai

Wij gaan het niet eens worden. Ik ben het namelijk totaal met je oneens.

@ Janta

Ook dat, Eriksen bracht zelf creativiteit maar trok ook tegenstanders naar zich toe. Hij had niet alleen creativiteit aan de bal, maar ook in het vrijlopen.

Hij zet een paar keer per wedstrijd wel iemand alleen vrij voor de keeper. Helaas staat daar meestal Sigthorsson om het te verneuken.

6 april 2014 om 13:37

Dan moet je toch echt even een dagje gaan zitten en beelden terug gaan kijken. As hij gemiddeld 1 keer per wedstrijd een pass geeft waar een eventuele mogelijkheid uit kan komen, dan is het veel. Tussen de 85% en 90% van zijn passes is breed of achteruit dit seizoen.

6 april 2014 om 14:10

Tegen Twente en NAC zette hij meerdere keren iemand vrij voor de keeper, die het dan vervolgens vertikken om het af te maken. Als hij in de juiste posities aan de bal komt laat hij mooie dingen zien.

In een elftal zonder vedette heb je juist zulke gasten nodig. Hoop wel dat Ajax weer spelers gaat krijgen die iemand kunnen uitspelen en/of een goede voorzet kunnen geven(eventueel om de verdediger) op een topper in de spits.

Fischer viel mij overigens ENORM tegen ik had misschien teveel verwachtingen maar dit was wel het andere uiterste.

Wie zou de nieuwe topper in de spits kunnen zijn komend seizoen?

6 april 2014 om 13:33

Ik vind serero eigenlijk wel een goede voetballer, oke hij schiet niet alles raak. Maar vergeet niet dat hij de belangrijke treffer barca maakte. Die gast is samen met schone hartstikke belangrijk geweest.

6 april 2014 om 13:38

En die belangrijke treffer tegen barcelona leverde uiteindelijk wat op?
Hij is niet onbelangrijk geweest hoor, maar absoluut niet in aanvallend opzicht een voldoende gehaald.

6 april 2014 om 13:34

Mister d, beter komt suarez terug xd. Maar nu? Finnbogason?

6 april 2014 om 13:40

Finnbogason vind ik niet goed genoeg. Hij is niet snel genoeg, niet sterk genoeg en is niet goed genoeg in de kleine ruimtes.

6 april 2014 om 15:40

Ik vind Finnbogason 1. niet goed genoeg(snelheid, kracht en kleine ruimtes zoals Gyvendro al zegt) en 2. hij zal waarschijnlijk meer dan 10 miljoen gaan kosten. Ik weet niet of Ajax dat uit wil geven, en al helemaal niet aan Finnbogason die in mijn ogen gewoon kwaliteit mist.

Ik zou heel graag Andersen op de positie van Serero willen zien. Vind dat die jongen in het begin van het seizoen verkracht is op de rechtsbuiten positie. Iedereen kan zien dat Andersen beter tot zijn recht komt op links. Creatieve speler, die in mijn ogen perfect als linker aanvallende middevelder uit de voeten kan. Misschien iets voor volgend seizoen?

6 april 2014 om 13:41

@ Svvenray1

Andersen is nog veel te 'slap'. Hij heeft te weinig pit, zowel in het druk zetten als aan de bal. Ik denk dat Andersen dan ook nog niet klaar is voor Ajax. Ikzelf zie graag een snelle, creatieve speler komen die er meteen staat en eventueel ook rechtsbuiten kan spelen. Misschien is Ziyech een optie.

6 april 2014 om 14:17

Andersen is een groot talent maar is fysiek en mentaal nog niet klaar om in het 1e te gaan spelen. Kwestie van nog wat geduld hebben want je moet voorzichtig zijn met zulke talenten.

Ik vind Serero niet veel toevoegen in het spel van Ajax. Koop verdomme eens spelers waar je de Champions League mee kan winnen. Weg met die gast en koop eens spelers van Barcelona of Real dan pas ga je vooruit. Niet zo'n poepspeler als Serero. Ze hadden Özil of Isco moeten kopen dan had Ajax in de halve finale van de CL gespeeld.

Serero heeft het prima gedaan, gezien hij amper aan te pas kwam toen Eriksen er nog speelde.
Hij is in de basis begonnen, en heeft dit prima ingevuld.

Alleen word hij wat zenuwachtig wanneer hij dichter bij de 16 komt.
En wat Frank zegt dat hij meer goals en assists van hem verwacht, dat moet je ook maar in je hebben.

Assists moet wel lukken, als hij 2 assists geeft ipv 2 goals vind ik het ook goed!

6 april 2014 om 13:43

Hij is de enige en de sa die een induviduele actie kan maken

@dordebals: Beetje kort Door de bocht wat jij allemaal uitkraamt.
Wie zou Ajax moeten kopen dan van Barca of Real, waar ze even de CL mee winnen?

Echte toppers spelen in Engeland, Duitsland en Spanje.
Ajax wilt spelers opleiden, ipv met geld smijten voor spelers die ooit eens een wedstrijd voor Real hebben gespeeld.

Serero is een goede speler die ik meer zie als een nr 10 die als schaduwspits functioneert. Bij ajax speelt hij als een linkshalf die ook veel moet verdedigen en daar ligt niet zijn kracht. Daarom denk ik dat hij in dit systeem nooit volledig zijn kwaliteiten kan laten zien.

Als Frank gewoon een spits erin zet/ koopt die wel scoort. Dan komen de assists vanzelf wel van Serero.

Die jongen knapt gewoon heel veel vuil werk op, misschien dat hij daardoor kracht tekort komt in scoringspositie. Hij speelt natuurlijk ook niet echt als 10, dus die doelpunten moet je ook niet van hem verwachten.

Serrero moet een kg of 5 aankomen. Wat vaker dat krachthonk in hij is te licht na mijn mening.
Bijv: Sneijder is ook klein maar wel gedrongen net als Messi xavi iniesta klein maar niet te licht.
Je ziet gewoon dat ie kracht mist. En daarom nooit echt duels kan winnen kluts balletjes wel maar niet in een sprint duel schouder aan schouder(toch niet geheel onbelangrijk) maar ik hij doet het al beter dan dat ik had verwacht leuke spelers mooie bal aanname ik hou wel van Afrikaanse stijl vind het er altijd speels uitzien alsof ze super veel plezier hebben of zo.

Nou dat vind ik

6 april 2014 om 17:34

Helemaal mee eens donny. Roger milla bijvoorbeeld

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren