Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cillessen vermoedt 'lastige strijd' bij Ajax: 'Maar ik ga hem aan'

Laatste update:

Ruim één jaar na zijn debuut in het betaald voetbal bij NEC wordt Jasper Cillessen officieel keeper bij Ajax. De 22-jarige doelman uit Groesbeek kwam eerder al tot een akkoord over de persoonlijke voorwaarden in Amsterdam en zaterdag berichtte Ajax dat het er ook uit was met NEC. Voor Cillessen een opluchting, vier dagen voor het einde van de transfermarkt: “Het is natuurlijk prettig dat alles rond is en dat er niet meer zoveel over gevraagd wordt.”

/

Aan Eredivisie Live verklaarde Cillessen dat hij nog wel graag met NEC mee had willen doen tegen Heracles Almelo. “In je eigen stadion afscheid nemen is altijd mooi”, aldus de bij NEC opgeleide keeper. Gábor Babos speelde in zijn plaats echter. Zich richtend op de toekomst liet Cillessen weten dat hij Ajax een fantastische club vindt. “Ik kreeg heel veel vertrouwen en dat is gewoon fantastisch.”

Zo onbetwist als hij bij NEC werd in zijn eerste jaar, is hij in Amsterdam nog lang niet. Kenneth Vermeer heeft de erfenis van Maarten Stekelenburg op zich genomen en is nu eerste keus van Frank de Boer. “Kenneth heeft het vrijdag fantastisch gedaan. Het wordt een hele lastige strijd, maar ik ga hem wel gewoon aan”, liet Cillessen strijdbaar weten.

Wie wint de concurrentiestrijd in het doel van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopen dat Cillessen het waar gaat maken.
Alhoewel ik hem tot nu toe dit jaar niet echt geweldig vind keepen.
Maar we zullen zien.
Het is toch altijd anders als je goede spelers om je heen hebt en in een goed draaiend team terecht komt.

27 augustus 2011 om 22:23

Ik hoop het niet, ik vind Vermeer de nummer 1 en ik hoop dat Vermeer ook de eerste keeper blijft. Heeft eindelijk lang op zijn kans moeten wachten, komt zijn kans maar staat er een ander probleem in de weg!

27 augustus 2011 om 22:36

Ik hoop eigelijk op een vermeer steek actie toen steek in periode van v.basten minder speelde gaf hij de voorkeur aan vermeer die het goed invulde en daarna toen onder koster/jol steek weer eerste keeper werd heeft het hem goed gedaan heeft hem beter gemaakt en zo een transfer verdient ik hoop dat het zelfde met Vermeer gaat gebeuren.

28 augustus 2011 om 11:00

Ik vind persoonlijk Vermeer beter keepen als hij niet 1e keeper is. Toen hij voor Steek moest invallen deed hij dat prima maar nu hij eerste keeper is lijkt het mij dat hij die druk niet aankan. Hij heeft, mijn inziens, een prima reflex maar komt overall toch kwaliteit te kort als eerste keeper van Ajax.

28 augustus 2011 om 12:17

Nee maar vorig jaar keepte die super goed nu wat minder maar ik denk dat Ajax een goeie keeper binnen heeft gehaalt want als Vermeer geblesseerd raakt ben je kwetsbaar.

Zeer goeie keeper zijn et stuk voor stuk daarom zal ik het ook zonde vinden als vermeer weer op de bank moet plaatsnemen maar ik vindt Cilessen ook echt een goede keeper en het zal ook zonder zijn als hij de strijdt verliest en hij met d bank genoegen moet nemen .
Vindt echt jammer voor vermeer want nu moet hij meschien weer plaatsnemen op bank terwijl hem altijdt is verteldt als stekelenburg vertrekt ben jij de 1e keeper !
ik wens beide spelers veel succes en mag de beste onder de lat staan

Kenneth Vermeer en Jasper Cillessen zijn 2 hele aardige en sympathieke jongens.
Vervelend om te moeten kiezen, Allebei even goed op dit moment (hoewel er in Cillessen meer potentie zit in mijn ogen)

Op dit moment vind ik Kenneth nog iets beter, Jasper is net nieuw en dus zal Kenneth sowieso wel in de basis blijven tot de winterstop denk ik..

Ik vind het koppie van Jasper wel een beetje op Davide De Gea lijken, zelfde uitstraling ook.

27 augustus 2011 om 22:23

Vind jij hem echt op De Gea lijken? Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Vind ze er eigenlijk totaal anders uitzien. Maargoed, om een beetje on-topic te blijven, ik hoop dat Cillissen beseft dat dit alle kansen op Euro 2012 hiermee op het spel zet. Ik weet dat hij niet bij de eerste drie keepers zit, maar stel, Krul raakt geblesseerd vlak voor het EK, kan niet mee, als Cillissen een jaar lang tweede keeper is gaat dat EK nog steeds aan hem voorbij. Gaat Vermeer of Velthuizen mee. Aan de andere kant, als hij eerste keeper van Ajax weet te worden, heeft hij Vermeer gewoon uit de basis gegooid en een concurrent minder, plus het voordeel op andere keepers door voor een Nederlandse topclub te spelen, wat inhoudt: Europees niveau te keepen en keepen onder druk.

27 augustus 2011 om 22:27

Jup, Zelfde koppie en uitstraling, ben ik met je eens. Maar De Gea is ietsjes beter

27 augustus 2011 om 22:50

Ietjes is natuurlijk een big understatement Mo

Ik ben benieuwd of hun 2 in de buurt zouden kunnen komen van elkaar.
Alleen De Gea is verder en jonger.. Dat maakt het enorm moeilijk voor Jasper.

Ik sluit niet uit dat hij een wereldkeeper word.

27 augustus 2011 om 22:55

Ik geloof er niet zo in. Ik zie geen wereld speler in Cillissen in tegenstelling tot De Gea. De Gea is jonger en speelt al bij Man U, die heeft al een enorme voorsprong. Potentie ontbreekt in ieder geval niet bij Cillessen!
Beslama Jeremy

28 augustus 2011 om 09:14

''allebei even goed op dit moment (hoewel er in Cillessen meer potentie zit in mijn ogen)''

''op dit moment vind ik Kenneth nog iets beter,''

Wat is het nou?

Cillesen: 10 (makkelijke) eredivisiewedstrijden
bekerwedstrijden
Vermeer: de andere eredivisiewedstrijden
europese wedstrijden
dan heb je een prima roulatiesysteem. Volgend jaar bizot als derde keeper en alles is perfect.

27 augustus 2011 om 22:19

Dat zou ik juist niet doen dan wen je niet aan je keeper , bekerwedstrijden alleen kan (net zoals bij bijvoorbeeld barcelona)maar je moet niet teveel afwisselen.

Hij (deboer) laat waarschijnlijk Vermeer staan maar als Vermeer(meerdere) fouten gaat maken dan komt Cillessen erin.
Ze hadden beter een oude keeper kunnen halen die er al echt staat , maar ja het kan nu niet meer veranderd worden.

27 augustus 2011 om 22:34

De grootste reden waarom ajax voor deze keeper koos, omdat hij, net als vermeer,in het 'systeem' paste. Dan zouden de spelers geen verschil horen te merken. En je zegt dat ze een keeper moeten halen die er echt staat, maar hij was een jaar lang een van de uitblinkers bij een middenmoot club. Ik vind hem minstens even goed als gentenaar en babos.

Verwacht dat de boer Vermeer gewoon laat staan. Staat zijn plek dit jaar ook niet meer af denk ik.

27 augustus 2011 om 22:25

Dat zou ik wel respectvol vinden naar Vermeer toe. Hij heeft er toch mede voor gezorgd dat het kampioenschap alsnog naar Ajax ging. Dat had Jeroen Verhoeven niet gekund. Om hem dan vervolgens aan de kant te schuiven voor Jasper Cilessen.. Lijkt me niet al te verstandig. Ik denk ook niet dat dit gaat gebeuren. Jasper Cilessen gaat zeker zijn minuten maken, maar ik denk dat Vermeer dit jaar nog de voorkeur krijgt.

27 augustus 2011 om 23:06

Hoezo, als blijkt dat Cilessen gewoon de betere van de 2 is staat die er gewoon in. Maar aan gezien Vermeer aardig keept en geen blunders maakt zal dat lastig worden voor Cilessen. Maar om vermeer op te stellen uit respect vind ik beetje dom en ik denk de Boer dat wel bij de Jong heeft.

Mooi zo, goede concurrent voor vermeer.
Hoop dat hij het gaat redden bij ajax en niet jaren op de bank beland.

Vind het hele aparte beslissing, vanuit Vermeer gezien snap ik wel dat hij al die jaren achter Stekelenburg heeft gezeten, maar Cilessen was een kind van NEC en bij die club blijven zou beter zijn geweest voor zijn ontwikkeling dan bankzitten bij Ajax. Nou komen er ook wel andere factoren bij zoals een hoger salaris, een kans om Vermeer uit de basis te spelen of hem te vervangen bij blessures en meer prestige. Maar toch zou ik Cilessen liever bij NEC hebben blijven zien spelen.

Vermeer en cillessen zullen er beide alleen maar beter van worden. Ze zullen door de concurrentiestrijd er alleen maar beter op zullen worden. Ze willen beide 1e doelman worden en in de basis beginnen dus daar zullen ze ook alles aan willen doen. Voor Cillessen is alleen het trainen bij ajax een erg goed voor zijn ontwikkeling. Vermeer zal het zeker niet opgeven na jaren in de schaduw van stekelenburg en dan zal hij ook wel erg hard gaan werken voor z'n plaats. ik wil beide gewoon heel veel succes wensen in de concurrentiestrijd, ajax heeft in ieder geval goede zaken gehaald een talent als cillessen binnen te halen, v. Marwijk roept hem ook niet zomaar op.

27 augustus 2011 om 22:19

Ja maar cillesen is nog jong en vermeer ook dus was slim geweest als cillesen bleef anders gaat hij alleen maar op de bank blijven

27 augustus 2011 om 22:25

als cillessen zou blijven bij nec, en hij zou nog een heel seizoen goed keepen dan was hij vel duurder geworden en zouden er veel meer teams komen om hem weg te kapen dus heeft ajax alleen maar een goede keuze gemaakt. Want hij gaat niet alleen op de bank spelen en vermeer ook niet dus ze zullen beide hun wedstrijden gaan spelen.

28 augustus 2011 om 22:58

Ja maar sowieso gaat 1 van de twee op de bank zitten bij ajax

Als cillesen nog een seizoen bij nec afmaakte zou het er tot nu toe anders voor staan iets meer ervaring en dan de overstap maar ajax is voor mij mening te hooggegrepen door cillesen....

Inderdaad een ietwat opmerkelijke transfer.

Cillessen heeft pas één seizoen gekeept bij NEC en in dat seizoen een terugval gekend. Nu wordt er door Ajax meteen 3,5 miljoen euro betaald wat nog kan oplopen naar bijna 4 miljoen euro. Daarbij heeft Ajax met Vermeer in principe al een 1ste keeper in huis die het goed doet. Een ervaren 2de keeper was dus in mijn ogen logischer geweest.
Ik denk echter dat Ajax geredeneerd heeft vanuit het toekomst perspectief. Cillessen is in potentie een keeper van Oranje en er zijn op dit moment geen betere Nederlandse keepers van zijn leeftijd. Met Vermeer en Cillessen heeft Ajax dus opnieuw twee Nederlandse keepers die voetballend mee kunnen komen. Dat neemt niet weg dat ik vind dat Ajax te veel voor Cillessen heeft betaald.

Voor Cillessen zelf is het denk ik een lastige overweging geweest. Ajax is misschien wel zijn droomclub en als die langskomt wil je het liefst die kans met beide handen aangrijpen. Anders zou je achteraf weleens spijt kunnen krijgen. Aan de andere kant was Cillessen bij NEC verzekerd van speeltijd, bij Ajax niet.

Ik denk dat het voor Ajax en beide keepers het beste is om een 1ste keeper te kiezen en dat zal waarschijnlijk Vermeer gaan worden. In bekerwedstrijden en in competitiewedstrijden in Cl-weken zou je dan de 2de keeper in kunnen zetten.

Geen slimme keus, bij NEC kon hij gewoon keepen. Denk dat hij bij Ajax gewoon 2e keeper gaat worden. Verder ben ik ook niet echt onder de indruk van hem.

Ik ben benieuwd wie de strijd wint! Voorlopig nog Kenneth denk ik, maar je weet het nooit.

Beste mensen, ik ga dit 1x proberen uit te leggen en daar moet iedereen het maar mee doen. Vermeer heeft de afgelopen jaren verschrikkelijk veel in zichzelf geïnvesteerd en heeft daarbij een hoop geduld opgebracht. Deze jongen heeft altijd genoegen genomen met een rol op het tweede plan. Van Basten heeft hem wel een tijdje laten staan, maar dat is natuurlijk niet van dusdanige grootte dat dit ook maar van enig belang is in mijn betoog.

Feit is dat Vermeer nu eindelijk zijn kans heeft gekregen en in mijn ogen ook met 2 handen stevig vastgepakt. Ja, de beste jongen maakt nog wel eens een foutje. Dat deed Stekelenburg ook en dat zal Cillessen ook doen. Vermeer is een jongen van de club, kent de cultuur en weet wat er in de top wordt gevraagd. Cillessen is nog geen eens bekend met de druk in de eigen competitie, laat staan Europa!

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand het er niet mee eens is wanneer we Vermeer gewoon laten staan, alleen dan kan die groeien en zijn opgedane ervaring verder uitbreiden. Hij heeft al de nodige ballen gepakt, lijkt op de lijn onklopbaar en zal alleen nog maar beter worden. Beetje zoals het met Stekelenburg ook ging. Die was ook alleen zijn laatste 2 jaren echt top.

Kenneth, voor mij ben jij de onbetwiste eerste keus! Jasper, jij moet de komende jaren vooral goed opletten op de speelstijl, entourage om de club en genieten van al het moois.

27 augustus 2011 om 22:43

Expert, ik ben het over het algemeen met je eens in je analyses over voetbal in het algemeen. Over ajax in het bijzonder, je hebt je feiten op een rij.

Over Vermeer zitten we niet geheel op 1 lijn, dit zit hem overigens in details. Ik heb over enkele facetten van de keeperscapaciteiten van Vermeer twijfels, met name zijn postionering en uitstraling. Je betoog dat hij altijd een rol op het tweede plan netjes heeft gedaan en daarmee heeft geinvesteerd is voor mij niet steekhoudend, dit is zijn werk en heeft daar voor gekozen tegen een allerszins redelijk honorarium. In de topsport gaat de redenering 'op je beurt wachten' niet op, enkel kwaliteiten en prestaties gelden.

Als laatste wil ik nog even kwijt dat de toonzetting van je posts vaak je eigenlijke mening ondermijnen. Beginnen met 'luister, ik leg dit 1x uit, en daar moeten jullie het maar mee doen...' zet een toon die je punt ondersneeuwt.
Als je dit doet om, geheel in ajax stijl, de rol van superieure aan te nemen kan ik me er wel in herkennen. Toch is het vaak jammer van je, zoals ik eerder al aangaf, goed onderbouwde en beargumenteerde opinies.

27 augustus 2011 om 22:52

Dank voor de reactie. Het zal je niet verrassen dat ik hier niet ben om aardig gevonden te worden of wat dan ook. Mensen denken maar wat ze denken willen, ik slaap er echt niet slechter door. De mensen die in de voetbalwereld goed geïnformeerd zijn weten dat ik vrijwel altijd een punt heb, zo ook in dit geval.

Je hele redenatie ga ik volledig in mee, ik geef het tenslotte zelf al aan in mijn reactie. De facetten die jij echter benoemt zijn een kwestie van ervaring opdoen. Het is niet voor niets dat een keeper pas echt goed is vanaf zijn 26ste, rond die leeftijd. Dit in tegenstelling tot de andere posities op het veld. Vandaar dat ik in mijn reactie ook Stekelenburg als voorbeeld aandraag. Uiteraard kan ik er nog wel een paar noemen, maar ik ga er van uit dat de boodschap voor zich spreekt.

27 augustus 2011 om 23:24

Het feit of je punten juist zijn betwijfel ik ook niet, integendeel. Ik ben enkel van mening dat je een standpunt beter overbrengt en discussies zuiverder kunt voeren zonder een offensief uitgangspunt en met een open houding. Maar dit terzijde.

Ik denk dat Vermeer hier ook nog wel de stappen in kan gaan maken, je hebt gelijk dat keepers pas rond die leeftijd pieken. Ik denk dat je, zoals je hier onder ook al post, gelijk hebt over een situatie waarin Vermeer deze ontwikkeling doormaakt en dat zijn opvolger dan klaar staat. Dit is het ideale scenario, en vanuit dat uitgangspunt goed beleid van ajax.

Toch kan ik me ook niet aan de indruk ontrekken dat er ook twijfels bij ajax zijn. Het moment om nu een jonge talentvolle keeper aan te trekken is wel apart te noemen. Met het afkopen van het tweejarig contract van ten Rouwelaar voor 1,5 miljoen, bij NAC is saneren ook het toverwoord, had je het komende jaar een tweede keeper gehad die dan ook duidelijk tweede keeper was. Volgend jaar had je dan Cillissen alsnog kunnen halen en had ten Rouwelaar Verhoeven als derde keeper kunnen vervangen wiens contract afloopt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor de onderlinge concurrentie maar ik had Vermeer ook op een rustigere manier de stappen willen zien maken die nog nodig zijn.

28 augustus 2011 om 00:05

Nee, die twijfel is er helemaal niet. Het is dezelfde situatie als Vermeer/stekelenburg toentertijd. Steek heeft die strijd toen gewonnen, het gevolg is bekend. Nou heb je eenzelfde strijd waarbij Vermeer een streepje voor heeft. Zo lang die goed keept, gaat er weinig veranderen hoor, zo simpel is het.

Het is juist een prima zaak dat Cillessen rustig kan wennen aan alles. Daar gaat wel een hele tijd overheen hoor.

27 augustus 2011 om 22:47

Feit blijft dat Ajax een enorme bedrag heeft betaald voor een keeper die altijd op de bank plaats moet nemen. Ik vind het dan normaal als mensen gaan denken dat hij misschien op lange termijn 1e doelman wordt, ik doe het namelijk zelf ook. Ik had het verstandiger gevonden als Ajax een oudere keeper had gehaald die er gewoon staat als hij er moet staan.

27 augustus 2011 om 22:54

Dat is verschrikkelijk leuk en aardig bedacht. Laten we zeggen dat Gentenaar was gekomen. Die kan nog 2 a 3? jaar mee. Vermeer ontwikkelt zich komend jaar tot een betrouwbare sluitpost, het jaar erna zet deze lijn zich voort en zit hij tegen het niveau van Stekelenburg aan. Vermeer maakt een toptransfer, en dan??

Idd, dan zitten wij te kijken met Gentenaar en Verhoeven en kom je wel meer dan die 3,3 miljoen het betalen! Ik vind dit zeer verstandig en reken erop dat Ajax al over het probleem heeft nagedacht.

27 augustus 2011 om 22:58

Ik neem aan dat over 2/3 jaar wel een keeper uit de jeugd goed genoeg is om het stokje over te nemen. Gentenaar (of een andere oude keeper) stopt er dan waarschijnlijk mee en dan halen ze weer een oude ervaren doelman die transfervrij is. Ik vind het daarom verstandig wat bijvoorbeeld Psv doet, die verhuurt Zoet aan RKC en over een paar jaar is hij klaar om Tyton op te volgen.

27 augustus 2011 om 23:06

Dan ben je niet echt goed op de hoogte zo te horen. Qua keepers zit er helemaal niks aan te komen. Padt hebben ze verkocht aan Gent en Bizot zie ik het niet zo in zitten. De keepers van de A hebben het ook niet in zich, althans wat ik van ze gezien heb.

27 augustus 2011 om 23:15

Als die het niet in zich hebben, wat doen ze dan bij Ajax. Ajax is een topclub en ik vind het dan slecht dat ze over 2/3 jaar niet eens een fatsoenlijke jeugd keeper hebben die het kan overnemen van Vermeer.

27 augustus 2011 om 23:56

@expert4life
Vermeer is een keeper voor het niveau middenmoot Eredivisie voor Ajax komt hij zwaar tekort (of ik schat Ajax te hoog in dat zou ook kunnen)en als ze echt vertrouwen in hem hadden hadden ze Cillessen nu nog niet gekocht.

Vermeer het niveau van Stekelenburg ? Dat zal hij nooit bereiken. Je moet je maar afvragen waarom de Van Marwijk Vermeer amper heeft overwogen om te selecteren voor het nationale elftal.

28 augustus 2011 om 00:01

Ik ga er vanuit dat dit een grapje is? Het is meer dan logisch dat een keeper die niet langere tijd bij zijn club keept niet voor het Nederlands elftal geselecteerd is! Dat is voor iedereen toch wel duidelijk, hoopte ik althans.............

28 augustus 2011 om 00:04

Is het vandaag grappendag ofzo? Ajax moet ook zijn teams compleet hebben. Van alle spelers maakt slecht 1 van de 18!! spelers de overstap naar Ajax 1. De rest waait uit naar hoge amateurteams of gaat op huurbasis bij een andere club aan de slag (sneijder, Castillion) of komt via een omweg bij Ajax terug (boerrigter).

Leek mij op zich vrij logisch. Over 2/3 jaar hebben ze Cillessen

28 augustus 2011 om 00:12

Inderdaad voor 3.3 miljoen hebben ze een toekomstige keeper gekocht. Het had veel makkelijker gekund als ze gewoon een jeugd keeper hadden klaar gestoomd om het dan over te kunnen nemen.

28 augustus 2011 om 00:20

Ja, gelukkig lopen die hier in Nederland genoeg rond. Heeft psv met Isaksson/tyton een keeper uit eigen kweek. Heeft twente met mihaylov een keeper uit de eigen school etc etc etc.

Misschien moet je je eerst gaan verdiepen in de ontwikkelingen op dat gebied alvorens je een reactie plaatst.

28 augustus 2011 om 00:23

Ik dacht dat Ajax juist een club was om spelers te laten doorbreken, maar ik kan het mis hebben.

Zoet speelt nu een seizoen voor RKC en over een paar jaar is hij klaar om Tyton op te volgen. Mulder doet het nu goed bij Feyenoord.

28 augustus 2011 om 00:27

Ja, 2 absolute topkeepers, sjongejonge. Bekijk nog maar eens wat beelden. Misschien zijn die 2 alleen zo goed in verhouding tot wat er vandaag de dag staat

Ajax is inderdaad dé club om eigen jeugd te laten doorstromen. Het is echter geen kwestie van maanden. Het duurt jaren voor het beleid zo is neergezet dat op iedere positie talenten doorstromen. Ik kan hier nou wel het hele beleid uiteen gaan zetten maar dat is zonde van me tijd. Ook hiervoor geldt weer, lees het eerst na voor je wat zegt.

28 augustus 2011 om 00:36

Zoet is volgens mij keeper van Jong Oranje en hij doet het geweldig bij Rkc. Je kan dus wel lacherig over hem doen, maar Psv heeft met hem wel een talent in huis. Mulder is misschien wat minder maar hij is momenteel goed genoeg voor Feyenoord en heeft de tijd om door te groeien.

Ik heb het nooit over maanden gehad, telkens over 2 a 3 jaar. Ik neem aan dat het genoeg tijd is om een doelman klaar te stomen voor het 1e, of heeft Ajax nog meer tijd nodig.

Ik merk dat we steeds meer off topic gaan dus ik laat het hierbij.

28 augustus 2011 om 01:53

Vermeer is gewoon een uitstekende keeper maar iedereen rekent hem af op zijn lengte. Maar zoals je gisteren gezien hebt had hij een paar uitstekende reddingen die andere keepers vast wel doorgelaten zou hebben. Zelf begrijp ik weinig van de transfer van Cillessen naar Ajax, maar ik heb daar niks over te zeggen.
Hoe weet je dat Vermeer het nivo van Stekelenburg nooit haalt, heb jij een glazen bol thuis?
En de reden dat Van Marwijk Vermeer niet selecteerde was omdat Vermeer (bijna) altijd 2e keeper is geweest en Van Marwijk selecteert nou eenmaal alleen spelers die regelmatig spelen bij hun club.

28 augustus 2011 om 09:44

Expertje jij denkt dat je overal verstand van hebt, maar op dit keepers punt zit je echt fout. Vermeer Komt Zwaar Tekort Voor Niveau Ajax EN ZAL DAT Niveau OOK Nooit Bereiken!!

28 augustus 2011 om 14:22

Expert: vind je het dan niet verontrustend dat er blijkbaar geen potentiele basiskeepers in de opleiding zitten? Ajax, wereldwijd bekend om haar jeugdopleiding, heeft geen enkele goede keeper in die jeugdopleiding zitten? Dan zet ik toch mijn vragen bij het niveau van de opleiding. Vraagtekens bij de jeugdopleiding zijn er de laatste tijd trouwens wel vaker gezet, ene J. Cruijff heeft er ook geen goed gevoel bij. Een club als Ajax zou nooit talentvolle keepers van NEC moeten kopen. Die zouden ze zelf moeten hebben. Blijkbaar hebben ze die niet. Met Vermeer en Cillessen heb je 2 keepers die nog jaren meekunnen en er komt dus de komende jaren voor jeugdkeepers geen plek in de selectie, zelfs niet op de bank.

Dag Cillessen, die heeft zojuist zijn eigen loopbaan kapot gemaakt. Die had gewoon nog een jaartje NEC moeten doen.
Tenzij ze hem nu ineens als eerste keeper opstellen volgende week, dan moet Vermeer zich toch gruwelijk genaaid voelen.

Denk dat Cillissen de strijd de komende tijd nog niet kan winnen. Hij zal zich ook aan moeten passen, komt natuurlijk uit een geheel andere omgeving. De goffert ligt zowat in de achtertuin van zijn ouderlijk huis, de mores in de arena is natuurlijk wel een andere.

De capaciteiten van Vermeer zijn prima, mijn kritiek op hem zit hem voornamelijk in zijn positionering en algehele uitstraling. Ik ben erg benieuwd of hij hier stappen in gaat maken nu hij echt de eerste keeper van ajax is.

Op de middellange en langere termijn heb ik de verwachting dat Cillissen net iets meer potentie heeft, vooral op eerder genoemde punten. Ik vind de interne strijd om een plek onder de lat in ieder geval een prima zaak, het nivo van beiden keepers kan alleen maar hoger worden.

Cillessen is een topper in wording en het is slechts een kwestie van tijd voordat hij de eerste keeper van Ajax zal worden. Is nu al een fantastische lijnkeeper. Verbeterpunt zijn toch echt de hoge ballen. Een probleem wat je vaak ziet bij jonge keepers. Ook zijn spelhervattingen kunnen beter. Hij heeft een goede trap in huis maar het komt wel eens voor dat de bal niet aankomt.

Ik vind de aankoop van Cillessen helemaal niet slecht, het duidt zelfs op een goede langetermijnvisie van Ajax, maar ik snap niet dat Ajax hem niet onmiddellijk terug verhuurd aan Nec. Bij NEC kan Cillessen zich sneller ontwikkelen dan op de bank bij Ajax en Ajax had de vraagprijs kunnen drukken als ze Cillessen nog één of twee seizoenen zouden verhuren aan Nec. Waarschijnlijk is de aanschafprijs dan ook nog eens lager dan de max. 4 miljoen die er nu voor betaald is.

Cillessen is een goede keeper, maar niet geschikt als stand-in voor Vermeer. Cillessen maakt nog wat foutjes en is niet de betrouwbare keeper waar Ajax naar op zoek is. Dat kun je die jongen ook niet kwalijk nemen op dit moment in zijn carriére, maar van een tweede keeper mag je verwachten dat hij ervaring heeft en zichzelf onder controle houdt als hij in een noodsituatie de positie onder de lat moet innemen. Cillessen heeft die ervaring nog niet. Ajax had beter ook Gentenaar kunnen halen als echte tweede keeper en Cillessen als talent voor de toekomst. Het is toch één van de grootste keeperstalenten van de toekomst. Dat talent moet elke week spelen, op deze manier gaat er waarschijnlijk talent verloren.

De jeugdopleiding van Ajax was toch de bron voor spelers van Ajax? Nu wordt er een jonge keeper gehaald voor 5 jaar. Daar zit je dan als keeper in de A1 of in Jong Ajax. Zelfs met Johan Cruijff en Frank de Boer krijgt de jeugd lang niet altijd de voorkeur.

28 augustus 2011 om 00:28

Eens, ze hadden een speler op links. Die is de basis uit voor een aankoop. Ze hebben het jongere broertje van Sneijder, die is naar Utrecht vanwege een aankoop. Ze hebben Vermeer en vast ook keepers in de A rondlopen, die komen niet er niet aan te pas vanwege een aankoop. Ze hebben een spits naar RKC verbannen, ook daar staat nu een aankoop.

28 augustus 2011 om 11:36

Ja kwaliteit gaat nog altijd boven alles hé, je kan ook met Castillion, Sneijder en Ebicilio spelen, en dan word je waarschijnlijk 4e of 5e en dan heb je er nog niks aan.

Zijn jullie nu werkelijk allemaal zo kortzichtig?

Ik vind het bijna gewoon zielig voor Vermeer. Die wacht al jaren op dit moment. En dan gaat Ajax cilessen halen. Aan de andere kant.. Als Vermeer echt zo goed is blijft ie wel eerste keeper. En als die de strijd verliest, is die gewoon niet goed genoeg denk ik zo. Niet voor Ajax in ieder geval.

Zelf had ik liever een type Gentenaar/babos zoals we vroeger Vonk hadden. Iemand die zich niet meer hoeft te bewijzen en genoeg ervaring heeft om altijd klaar te staan. Nu hebben we 2 jonge keepers die zich alebei willen bewijzen maar ook allebei zeker foutjes gaan maken.

28 augustus 2011 om 01:54

Ik denk er precies hetzelfde over

Leuke strijd tussen twee goeie keepers maar denk toch dat cillessen het gaat winnen van vermeer maar we zullen zien....

Cillessen zei eerder al dat hij naar ajax ging onder een voorwaarde: een gelijke strijd. Hij zei ook dat hij dat besproken heeft met de boer. Ik denk dat de boer vanaf nul gaat beginnen en kijken wie de betere is op de trainingen. Het is wel fijn dat er nu even geen wedstrijden worden gespeelt, zodat cillessen rustig een paar trainingen kan afwerken en wennen aan het systeem.

Ben benieuwd hoe 't wordt. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Ajax hem niet had moeten halen. Naar mijn mening hadden ze beter een 'type' Gentenaar kunnen halen. Ook omdat Frank de Boer speciaal naar Vermeer heeft gebeld om te melden dat hij de eerste keeper werd. We zullen zien.

Mij lijkt een verhuurperiode van een half jaar (bijvoorbeeld aan Utrecht dat een keepersprobleem heeft, ja van dijk...) het beste... Belangrijk voor die knul dat ie veel speelt, en niet bij Jong Ajax. Op lange termijn gaat hij het denk ik winnen van Vermeer, die gister wel erg belangrijk was voor Ajax. Beide keepers kunnen alleen maar beter en harder van deze strijd worden. Of dit hoge transferbedrag terecht bleek te zijn moet gewoon nog blijken. Als het echt de nummer 1 van NL elftal wordt heeft Ajax een goede slag geslagen.

Vermeer heeft het als eerste keeper erg goed gedaan vorig jaar, en ook gisteren had hij twee erg goede en belangrijke reddingen. Vermeer verdient de plek onder de lat. Maar goed dat er een goede concurrent bij komt om hem scherp te houden. Verhoeven als tweede keeper kan mijn inziens dan ook niet bij een club als Ajax. Ben dan ook erg tevreden over deze transfer. Off topic: Ajax heeft een bod gedaan van vier miljoen op Miroslav Stoch van Fenerbache. Hij mag voor zes miljoen vertrekken, dus de kans is groot dat deze transfer wel rond gaat komen. Geen spits, maar geeft Ajax wel nog meer opties voor op de vleugels.

27 augustus 2011 om 23:54

@papillonn

Als ze toch een extra vleugelspits willen haal dan beter Assaidi, die vind ik persoonlijk veel completer dan Stoch.
SC Heerenveen wilt 10 miljoen euro en Ajax moet het maar zo spelen dat ze hem voor ongeveer 6-7 miljoen euro kunnen krijgen.

On-topic:

Op het moment zijn Cilessen en Vermeer ongeveer gelijkwaardig, maar vergeet niet dat Cilessen 4 jaar jonger is.
Aan de andere kant heeft Vermeer meer ervaring in het Ajax-systeem, kent hij de spelers en weet wat er van hem gevraagd wordt.

Het is een moeilijke keuze.

28 augustus 2011 om 08:03

Fenerbache zit in grote moeilijkheden door het corruptie schandaal, ze zagen een verzoek afgewezen om een divisie lager te mogen gaan spelen. Als je daar zelf om vraagt, dan verkeert die club als kampioen van Turkije momenteel in een heuse overlevingsstrijd, lijkt me.

Met Koch bedoel je de Koch die 2 of 3 jaar geleden bij Twente speelde, toch ? Hij is een linksbuiten die ook op de rechterflank uit de voeten kan, herinner ik me.
Kan me voorstellen dat hij weg wil. Als Ajax hem echt haalt betekent dat voor Ebilicio en Ozbiliz het einde van hun toekomstperspectief bij Ajax.

Dit is verrassend nieuws, hoe komt het dat de pers hier nog niet over bericht heeft en jij het al weet ?
En hoe zit het dan met een spits die steeds door De Boer genoemd wordt ?
Of zien ze in De Jong toch de beste vervanger voor Sightorsson ? Waar ik het mee eens ben trouwens. Of... denken ze er over om Boerrigter in de spits te zetten indien nodig. Dat zou natuurlijk uitstekend zijn, misschien wel de allerbeste optie ?!!

Het zeker begrip voor Stoch, want Sulejmani is ook nog niet stabiel genoeg.
Voor mij staat de meerwaarde van Boerrigter voor Ajax niet ter discussie, die jongen kan zo gedisciplineerd binnen z'n opdracht blijven voetballen.
Meer gelijkwaardige flankspelers die ook van positie kunnen gaan wisselen, heel goed plan om al die terugzakkende tegenstanders uit elkaar te rijgen....

Graag toelichting als je wil......

29 augustus 2011 om 11:36

Precies! Verhoeven zal Vermeer alleen maar scherp houden op het feit dat je niet te vaak naar de Mcdonalds moet gaan.. maar als keeper is hij 3 klasses minder.

Ik denk dat dit dan ook een super stap is van Jasper, want zo kunnen zij beide strijden om de plek onder de lat

Het was toch beter voor zijn ontwikkeling geweest als hij nog een jaartje bij NEC zou blijven. Hij is jong en stel dat hij slecht begint bij Ajax zal hij sneller worden afgestraft dan bij Nec. Daar in tegen is Vermeer maar een middelmatige keeper dus hij zou de concurrentie makkelijk winnen maar of hij ook een heel seizoen constant kan spelen, vooral in de CL zal ik nog moeten zien.

Nou ze hebben nu, wie het ook wordt een hele goede 2e keeper. Zelf vermoed ik dat Vermeer 1e keeper wordt/blijft. Hij is ouder en naar mijn mening iets verder in z'n ontwikkeling. Daarbij zag ik gister weer 2x dat hij echt een uitstekende keeper is. Toch raar als je ziet dat Ajax zolang een tweede keeper had die 3 klasse beter is dan Issakson, maar dat geheel terzijde.

Ik ben de hele tijd al een groot voorstander geweest van deze transfer en ben ook blij om te horen dat hij eindelijk bij Ajax is!.

Het is een voordeel dat er volgende week geen wedstrijd gepland staat dus kan hij vast wat trainingen meepakken, en de selectie leren kennen.

Ik hoop dat de Boer zowel Vermeer als Cillessen een eerlijke kans geeft en dat ze samen de strijd uitvechten om wie de eerste keeper wordt.

Ik denk dat het voor dit seizoen wel Vermeer zal blijven, tenzij hij geblesseerd raakt of echt ver onder niveau keept. Zou wel mooi zijn dat wanneer Vermeer eerste keeper is, Cillessen de beker mag doen, zodat hij toch nog een paar wedstrijdjes in het seizoen meepakt.

Ik hoop dat hij gaat slagen en dat hij in ieder geval de rol die Vermeer achter Stekelenburg heeft gehad net zo goed kan doen, wanneer die nodig is dat hij er ook staat en dan ben ik zeer tevreden over deze aankoop!

Ze hadden beter Babos kunnen nemen als 2e keeper. Als Cillesen nu de concurrentiestrijd met Vermeer verliest loopt dat zijn ontwikkeling de weg en hetzelfde geld voor Vermeer.

28 augustus 2011 om 01:16

nope babos komt met alle respect voetballend tekort.

Ik vind dit persoonlijk geen goeie transfer, cillissen had naar mijn idee nog 1 a 2 jaar by Nec kunnen blijven en dan pas de stap maken.

Nu zit Ajax met Vermeer en Cillissen, daar moet er 1 van op de bank is toch Zonde!
Jammer voor Nec dat ze hem niet hebben kunnen houden.

Prima transfer, ik wist wel dat het goed zou komen. En iedereen maar roepen: ''die komt niet meer, Ajax gaat geen zes miljoen betalen'' etc. Cillessen en Vermeer maken elkaar alleen maar sterker.

Al weken lees je op deze zone meer posts die tegen de komst van Cillissen waren dan post die het juist een goede zet vinden.
Heb het idee dat het in een verhouding van 3 (tegen) op 1(voor) lag.
En steeds was het primair de hoogte van de transfersom die de doorslag gaf in de toelichtingen.

Zelf heb ik steeds in het 'voor' kamp gezeten en wel hierom:

1. op de lange termijn is het financieel gezien juist de beste keus om hem nu te kopen; er zaten ook nu al buitenlandse clubs op het vinkentouw maar Cillissen wilde zelf persé naar Ajax, de clubs moesten er wel eerst uit zien te komen waren zijn letterlijke woorden.

2. deze jongen wordt per seizoen 2-3 miljoen duurder. Hem nu kopen levert straks meer geld op. Bovendien wachten zou betekenen achter het net vissen. Volgend seizoen zou hij door grote clubs worden weggehaald. Het is dus juist een uitstekende investering van Ajax gericht op de toekomst.

3. Vermeer moet ook concurrentie voelen, net zoals alle andere spelers dat ook moeten voelen. Ik vind het onzin te stellen dat hij nu onbeperkt vertrouwen moet krijgen. Dat kan niet op topniveau, je moet het telkens opnieuw laten zien.

4. dat Cillissen niet aan spelen toe zal komen, is ook helemaal niet gezegd. Ajax heeft een overvol programma, ziekte of blessures bij Vermeer doen hem meteen invallen en De Boer kan er voor kiezen hem in alle wedstrijden om de Knvb beker op te stellen. Mits zijn prestaties in Jong Ajax en tijdens de trainingen daar voldoende aanleiding toe geven.


Dus, wat mij betreft, top gedaan Ajax, zoals jullie alles deze transferperiode top doen trouwens !!!

Ik zit hier echt met verbazing alle reacties te lezen.....
Hoe is het mogelijk dat bijna iedereen vermeer een goede keeper vindt......ik vind vermeer
best een aardige keeper maar absoluut niet voor het niveau ajax!! Hij maakt te veel fouten, is niet goed in hoge ballen en absoluut geen rustpunt voor ze verdedigers.... Daarom vindt ik het ook zeer verstandig dat ajax een concurrent heeft gehaald voor vermeer.
Ik had liever tim krul zien komen maar denk dat ie onbetaalbaar is. Ik hoop dat de potentie die in Cillissen zit eruit komt !! Heb er in ieder geval Veel vertrouwen in!!

28 augustus 2011 om 12:13

De meeste Ajacieden vinden Vermeer een uitstekende keeper omdat hij het regelmatig als vervanger voor Stekelenburg uitstekend heeft gedaan. Kijk maar naar de laatste wedstrijden van verleden jaar of de EL wedstrijden onder van Basten (bv. Fiorentina).

Vermeer is zeer atletisch en heeft super reflexen. Hoge ballen is inderdaad een verbeterpunt. Maar vergeet niet dat Ajax de meeste wedstrijden zwaar in de aanval is tegen een tegenstander die op de counter speelt. In die situatie vindt ik Vermeer vaak sterk spelen. Heb dit seizoen alweer de nodige reddingen gezien.

Daarnaast heeft hij het ook niet makkelijk gehad, de vele wisselingen onder van Basten, zijn blessures maar toch heeft hij nooit gemopperd en stond er wanneer het nodig was. Hij heeft nu de kans om door te breken en de vaste eerste doelman te worden. Een kans die de meeste supporters hem van harte gunnen en hem daarbij steunen.

Ben benieuwd wat Vermeer hier nou echt over denkt...
Die gozer heeft nu al zo lang op de bank gezeten.
Neem aan dat ie nu toch wel eens een seizoen volledig wil keepen.

28 augustus 2011 om 12:15

Vermeer is momenteel eerste keeper en dat blijft hij zolang hij behoorlijk blijft presteren. De kans om nu een heel seizoen te keepen krijgt hij momenteel. Het is nu aan hem zelf om constant te presteren en zichzelf te verbeteren.

Wat vermeer denkt?? dat is toch totaal niet belangrijk..... Tuurlijk wil hij keepen maar hij weet ook dat je bij een club als ajax altijd concurrentie hebt, als hij zeker wil keepen dan moet ie lekker naar een middenmoter gaan , ngmaals deze jongen komt helaas tekort voor het niveau ajax

28 augustus 2011 om 09:51

Lijkt me toch wel belangrijk.
Misschien wil ie dan wel vertrekken om de redenen die jij noemt.
Zal zijn carriere ook niet ten goede komen wanneer ie opnieuw op de bank beland.

28 augustus 2011 om 12:16

Als hij bij Ajax zich niet weet te handhaven in het eerste, dan zal hij ook nooit een hoger niveau aankunnen. Zijn carriere hangt niet af van wie er tweede keeper is maar van zijn eigen prestaties. Daar zal hij op beoordeelt worden.

De enige wedstrijden die ik cillessen dit jaar eventueel zie keepen zijn die in de knvb-beker, als hij europees gaat keepen hou ik me hart vast..
Vermeer is in mijn ogen toch veel verder in ontwikkeling, is een keeper die punten kan, en gaat pakken voor ajax.

op lange termijn absoluut de eerste keeper van Ajax, Vermeer is momenteel de betere alleen hij heeft toch een groot nadeel en dat is dat ie zo klein is, ik weet het het is geen excuus. Maar Cillessen heeft daarbij een groot voordeel, denk zowiezo dat Vermeer 2/3 seizoenen nog bij Ajax zit, en dan de overstap maakt. En dan hoop ik echt dat Cillessen is gegroeid in kwaliteit.

Of Vermeer word na een paar wedstrijden weer op de bank gegooid,of Cilessen heeft hier gewoon een verkeerde keuze gemaakt en komt de komende jaren niet aan spelen toe...

Ik weet niet wat hem beloofd is,en of De Boer het wel ziet zitten in Vermeer,maar het lijkt mij toch een verkeerde keuze,ik zou Vermeer iig op doel houden...

28 augustus 2011 om 12:19

Het enige wat hem toegezegd is, is dat hij de kans krijgt om de concurrentie aan te gaan met Vermeer. Dat wil dus zeggen indien hij duidelijk laat zien veel beter te zijn als Vermeer, dat hij de eerste keeper kan worden.

Op de korte termijn zal er bij Ajax dus niets veranderen. Vermeer is en blijft eerste keeper.

28 augustus 2011 om 12:26

Dan had hij dus beter bij Nec kunnen blijven,vermeer is nu gewoon beter,en dat zal echt niet snel veranderen als Cilessen niet meer aan keepen toekomt...

28 augustus 2011 om 12:52

Nee want dan speelde hij bij Nec en komt hij zeer moeilijk hogerop. Ook bij NEC hoefde hij maar een paar slechte wedstrijden te keepen en Babos stond weer in het doel.

Stel dat hij niet gekomen was en Ajax uiteindelijk maar een talent uit het buitenland had aangetrokken, dan waren de Nederlandse topclubs allemaal bezet met jonge goede keepers en zou hij heel lang moeten wachten op een nieuwe kans.

Een keeper moet er, wanneer hij zijn kans krijgt, meteen staan. Keepers kan je niet rustig brengen met af en toe een inval beurt en soms een basisplaats.

Nu kan hij wennen aan Ajax en zich verder ontwikkelen zodat hij ergens in de toekomst de plek van Vermeer kan overnemen. Als hij bv. op zijn 24ste eerste keeper van Ajax wordt, dan kan hij verder groeien naar de top. Kijk maar naar de carrieres van van der Sar, Stekelenburg.

Voor dit seizoen zal Vermeer gewoon op doel staan.
Hoop wel dat de Boer die Cilessen tijdens de Knvb-beker opstelt. Net als Barcelona dat met Pinto doet en Twente met Boschker.
Uiteindelijk zal Cilessen de strijd wel winnen. Verwacht dat hij volgend seizoen gewoon eerste keus is.

Ben ik de enige die het als een motie van wantrouwen richting Vermeer ziet? Cillessen is op zijn minst net zo beloftevol als Vermeer, zal iedere kans pakken om Vermeer uit de basis te spelen. Wat houd je over? Twee keepers die het elkaar waarschijnlijk het leven zuur gaan maken, Cillessen is niet gehaald om de hele carriere van Vermeer op de bank te bekijken. Gezonde concurrentie? Mijn reet! Een motie van wantrouwen, want hoeveel zekerheid heb je met Cillessen? Waarom geen oudere keeper die er sowieso zal staan? Die de druk van de Arena sowieso aan kan? Motie van wantrouwen, ik zeg het je!

Vermeer vind ik de absolute nummer 1, dus ik hoop voor Ajax ook dat Vermeer gewoon onder de lat blijft staan want met Cillessen ga je denk ik punten verspelen. Hij heeft een jaartje goed gepresteerd maar de afgelopen wedstrijden vind ik hem niet zo goed keepen..

Mij maakt 't niks uit. Ben echte ajacied maar maakt niks uit. Laat ze het maar uitvechten. Wie 't het best doet wint , Vermeer heeft nu concurrentie,maar ja beter dan Verhoeven

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren