Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chelsea verdedigt verblijf van veel spelers in Arnhem

Laatste update:

Vitesse huurt dit seizoen liefst zes spelers van Chelsea en niet iedereen is het helemaal eens met dat beleid. Zo wil aartsrivaal NEC ‘een discussie starten’ over de komst van meerdere huurlingen van een en dezelfde club. Bij Chelsea is men zich van geen kwaad bewust. “Wij denken dat dit de beste manier is”, legt technisch directeur Michael Emenalo uit via de officiële kanalen van de club.

/

“De lastigste tijd voor jonge voetballers is de periode tussen hun 18e en 21e levensjaar”, weet Emenalo. “Ze vragen zich af of ze goed genoeg zijn voor Chelsea en wat de volgende stap is. Van spelen in de reserveploeg worden ze niet veel beter, dus sturen we ze naar clubs waar ze zich in de kijker kunnen spelen. Om psychologische en fysieke redenen is dat het beste om te doen op die leeftijd.”

Vitesse is op dit moment de grootgebruiker van de talenten, maar Emenalo nodigt andere clubs uit om op gesprek te komen op Stamford Bridge. “Als een club uit de Championship ook zo’n relatie met ons wil, is dat geen probleem. Vitesse heeft geen exclusiviteit. We werken met Vitesse omdat de Nederlandse competitie een goede competitie is en bij Vitesse doen ze wat ze beloven. Als zij zeggen dat ze een speler willen, vragen wij: ‘Weten jullie zeker dat jullie hem nodig hebben?’ Als er ‘ja’ wordt gezegd, komt die speler ook daadwerkelijk aan spelen toe.”

“Het verhuren van spelers is erg professioneel geworden en er wordt lang over nagedacht”, vervolgt Emenalo. “We sturen spelers niet naar andere clubs omdat we geld willen verdienen, we sturen ze weg omdat we willen dat ze zich ontwikkelen en omdat we ze in de gaten willen houden.”

Er moet een limiet komen op het aantal spelers dat gehuurd mag worden van een club

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prachtig om te zien dat Chelsea echt een opleidingsclub is geworden met een duidelijke visie!

9 september 2013 om 16:14

Prachtig om te zien dat ze alle talenten weg kapen van clubs en van die talenten er maar een paar doorbreken door de hevige concurrentie?

Vind het maar raar beleid van Chelsea. Ze zouden is Engelse spelers op moeten leiden zodat het nationale team is gaat presteren.

9 september 2013 om 16:22

Net als dat Ajax Nederlanders moet opleiden en geen Scandinaviërs.

9 september 2013 om 16:26

Bij Barca breken er de laatste jaren toch ook amper talenten door vanwege concurrentie? Dat is bij elke topclub zo. Het gaat erom dat je de kansen op het in huis hebben van een groot talent zo veel mogelijk vergroot, en dat doet Chelsea.

9 september 2013 om 16:28

Je kan moeilijk allemaal Engelsen opleiden als je ziet dat er vooral jeugdige talenten rondlopen in Brazilie, Duitsland en de opkomende Afrikaanse landen. Chelsea probeert de beste spelers te halen en nationaliteit maakt daar niet veel bij uit. Ze hebben nog wel Loftus-Creek en Chalobah als Engelse talenten rondlopen en dat zijn daar niet de minste namen. Ook spelers als Blackman en McEacheran mogen echter niet ontbreken.

9 september 2013 om 16:28

Zij maken die keuze toch? Als je bij Chelsea doorbreekt, breek je ook echt meteen goed door. Als iemand zou mogen kiezen tussen bijvoorbeeld Ajax en Chelsea zullen velen toch echt voor Chelsea kiezen, puur omdat het een grotere club is internationaal.

Spelers die niet doorbreken kunnen het altijd nog ergens anders proberen, op een wat lager niveau. Zo'n keuze moeten ze toch echt zelf maken.

9 september 2013 om 16:41

Ik vind het zonde. Omdat je volgend jaar de spelers weer moet afstaan en weer van voor af aan mogen beginnen. Kijk maar wat ze dit jaar bereikte in de Europa League. Ze zijn dan te afhankelijk van wat ze krijgen. Waarom spelen ze een heel jaar. Ga dan niet zeggen dat we Europees voetbal halen om dan vervolgens met een slap team op komen dagen op de momenten dat het moet.

9 september 2013 om 16:47

O ja, want je moet talenten eerst beoordelen op nationaliteit, alvorens een club ze gaat opleiden. Standaard dezelfde reacties. Alsof iedereen op Voetbalzone ze nu pas voor het eerst lezen.

Het gaat Ajax erom dat ze goede spelers voortbrengen. De nationaliteit van die speler zal ze een worst zijn. Zo hoort het ook. Het gaat om het talent dat de speler in zich heeft, niet de nationaliteit die op z'n paspoort staat.

9 september 2013 om 16:53

Het kan ajax misschien een worst zijn ik denk dat de KNVB daar anders over denkt als alle topclubs in nederland net zoals Ajax zouden doen zouden over een aantal jaar in dezelfde situatie als Engeland kunnen belanden. Gelukkig lopen er bij PSV en Feyenoord nog hollands talent

9 september 2013 om 17:15

ja bij psv allemaal nederlanders in de basis en bij ajax maar 3/4 nu de jong gebleseerd is dat zegt ook veel

9 september 2013 om 17:33

er breken genoeg nederlanders door bij ajax.
ja, het meerendeel is scandinavisch, maar ajax leidt ook nederlanders op!
bazoer, tete, sporkslede, hoesen, klaassen, etc.

9 september 2013 om 17:40

Kiezen voor geld of voor voetballen

9 september 2013 om 17:42

En dan zeggen dat Ajax nederlanders opleidt, Bazoer is pas een half jaar bij Ajax. Hoesen speelt pas een jaar bij Ajax, en Tete, Sporkslede en Klaassen hebben nog amper tot geen wedstrijden gespeeld bij Ajax.

9 september 2013 om 17:54

Hahaha PSV heeft sinds een aantal weken jonge NL spelers (van buitenaf) onder contract en meteen is PSV een vd redders van Oranje..? Ga toch fietsen man, die club heeft vele jaren de (eigen) jeugd verwaarloosd wat betreft perspectief en kansen geven.

On: Er zou een max moeten komen van gehuurde spelers (van een en dezelfde club) bij een club.

9 september 2013 om 18:05

Bazoer? Knap staaltje opleiden is dat geweest, chapeau.

9 september 2013 om 19:07

@7_life, Ajax leidt spelers op om volwaardige spelers voor het eerste te worden, waar ze ook vandaan komen. Chelsea haalt busladingen jeugdspelers om duur door te verkopen, dus die vergelijking is schever dan een haarspeldbocht.

@rombomcu, wat heeft voetballers opleiden met Nederlanderschap te maken? Daarnaast ziijn die Nederlandse jongens voornamelijk door PSV gekocht, toch, en dit onderwerp gaat over opleiden, toch? Daarnaast wordt Ajax langzaam maar zeker weer hofleverancier voor Jong Oranje, dus blijkbaar heeft Ajax Nederlands talent.

9 september 2013 om 19:31

@ 7_life

De Knvb zou graag zien dat er veel supertalenten van Nederlandse origine doorbreken, uiteraard.

Het is alleen niet zo dat dat een kerntaak is van Ajax of een andere club om Nederlandse toppers te kweken voor Oranje. Het gaat de clubs om goede spelers.

Ajax is net als elke andere club autonoom. Ze bepalen zelf hun eigen beleid. Klaar.

En de situatie die je schetst is simpelweg niet realistisch. Het is wel begrijpelijk dat je dat denkt, aangezien de Nederlandse clubs veel grotere scoutingsnetwerken hebben dan vroeger, waardoor er automatisch meer buitenlandse talenten op de Nederlandse velden rondlopen. Maar je slaat de plank mis. De Premier League is niet met de Eredivisie te vergelijken op bijna elk gebied. Denk dan vooral op kwalitatief en financieel vlak. Dat zijn de redenen waarom de Engelse clubs de grootste namen voor veel geld aantrekken. Nederlandse clubs zijn daar nooit meer toe in staat. De problematiek in Engeland kenmerkt zich doordat de grote (vaak buitenlandse spelers) in het veld staan en de Engelse jeugd zo niet de kans heeft om minuten te maken in de Premier League. In Nederland is het juist wel het geval dat de jeugd, voornamelijk Nederlandse jeugd, speeltijd krijgt. De verhouding van Nederlandse spelers t.o.v. buitenlandse krachten is niet buitensporig.

9 september 2013 om 19:32

Bony en van Ginkel die heeft Vitesse niet afgestaan maar verkocht en dat heeft 23.000.000 opgeleverd. Volgend seizoen hoeft dat niet op de zelfde manier te gaan.
Nu hebben we veel meer spelers en als ze nog niet goed genoeg zijn voor Chelsea dan gaan ze volgend jaar ook niet allemaal terug of weg.
En wat is nu precies EL? Een Europese afvalbak. Nee de CL is wat we uiteindelijk moeten halen willen we inkomsten genereren. Dus Vitesse zit in een overbruggings jaar of misschien wel twee. Daarna staan ze er weer heel anders voor.
Een beetje geduld we zijn iets aan het opbouwen. Dat kost tijd. Die klagers hier hebben geen vissie.

9 september 2013 om 19:37

7life: Dat doen ze ook, tot blijkt dat er op een bepaalde positie binnen die generatie geen goed Nederlands alternatief is

9 september 2013 om 19:39

Bazoer wou gewoon weg uit Eindhoven. En terecht

9 september 2013 om 21:05

Geef mij een lijst van hoeveel scandinaviers ajax opgeleid heeft in de laatste 5 jaar. Jongens die door zijn gebroken naar de a-selectie. Ik begin met de Nederlandse jongens: blind, Ozbiliz, Ebecilio, Jozefsoon, lukoki, bonevacia, castillion, Ligoen, Denswil, van Rhijn, Koppers,Klaassen, Veltman en Dijks.

9 september 2013 om 16:17

Ze leiden inderdaad veel op laatste, echter wat er daadwerkelijk doorbreekt bij Chelsea valt toch vies tegen. Als je 50+ spelers tussen de 18-20 jaar hebt zit er vanzelf wel iets tussen.

9 september 2013 om 16:21

Ik mag hopen dat je sarcastisch bent, want Chelsea werkt als volgt. Elk jaar haalt het bussen vol met de beste jeugdspelers uit de hele wereld. De jongens van 18-21 met de meeste potentie worden vervolgens verhuurd en verkocht. Er breekt nooit een speler door bij de club zelf, want Chelsea stelt alleen volgroeide profs op, die zich elders bewezen hebben en voor grof geld naar Londen wordt gehaald.

Dit betekent niet dat het niet lukratief is om jonge spelers van 15-16 te halen, want jongens als Stoch leveren alsnog miljoenen op. Als Chelsea elk jaar zo'n pareltje opppikt, verdient het geld met de "opleiding".

Het is en blijft ordinaire koehandel en lijkt niet eens op opleiden.

Ik vind het overigens ook logisch dat het NEC een doorn in het oog, want deze vorm van verhuur is een vorm van competitievervalsing; het kost Vitesse nauwelijks iets om volwaardige Eredivisiespelers te huren, terwijl NEC diep in de beurs moet tasten voor mindere spelers. Iedereen in Nederland kent het verband tussen Chelsea en Vitesse.

9 september 2013 om 16:27

Als chelsea geen geld besteed aan het scouten en vastleggen van die jongens, hadden in de eredivisie nooit van Stoch kunnen genieten, Dan was Matic ook nooit bij Benfica terecht gekomen

Ik vind het prima dat beleid, talenten die ik anders nooit zou zien voetballen komen dankzij Chelsea nu wel gewoon in beeld. Weliswaar niet in het blauwe tenue maar dat maakt mij niet zo veel uit.

9 september 2013 om 16:30

Dan moeten ze ook een samenwerkingsverband beginnen i.p.v. het lopen zeiken op clubs die wel connecties hebben. Niemand houdt ze tegen om een samenwerkingsverband te vinden maar blijkbaar lukt het ze niet.

9 september 2013 om 16:32

Toch, en dat heb ik al eerder ergens betoogd, kan je het ook gewoon zien als het uitbesteden van opleiden.

Ja het heeft iets megalomaans, ja het is beter om het het opleiden zelf te doen zodat je er maximaal boven op zit om te kijken wat het beste is voor elke speler.

Maar als je daar geen tijd, zin, of middelen (in dit geval is de Nederlandse competitie ideaal voor talenten, veel beter dan welke competitie dan ook in Engeland) is het wel verstandig om de kans op succes zo groot mogelijk te maken. Dat doet Chelsea wel door hun talenten hier te stallen.

De les die Nederland hieruit moet leren is dat je zelf moet zorgen voor voorzieningen, een kerngroep, stabiel beleid met duidelijke uitgangspunten, en kennis over wat je al in huis hebt. Dan kan je blijkbaar met heel gerichte vragen, en goede afspraken je spelers netjes afhalen in Engeland voor een jaartje.

Bij Chelsea wacht je inderdaad wel nog op de speler die op deze manier door gaat breken, maar zie Courtois. Zie De Bruyne. Dat zijn jongens waar men toch iets mee moet volgend jaar. Als Chelsea daar winst op weet te maken (lijkt me sterk hoor maar toch) of ze kunnen opstellen zullen zij hun beleid uiteindelijk als funtioneel beschouwen.

9 september 2013 om 16:37

Welke topclub doet het niet op deze manier? Barcalona heeft ook weinig of beter gezegd geen nieuwe basisspelers via hun jeugd binnengehaald de afgelopen jaren. De spelers die doorgebroken zijn moeten het doen met enkele invalbeurten of een verhuur. En dat staat bekend als opleidingsclub..

Wij hebben zeker wel beleid of bijna geen enkele topclub heeft beleid. Het is maar net hoe je het wil noemen en dat er weinig doorbreekt heeft eerder te maken met die vele wisselingen van coaches dan beleid. Verder is het wel makkelijk om te zeggen dat de clubs zich op Engelse talenten moet richten.. maar dat gaat erg lastig als je enkel in je eigen buurt mag kijken en er tal van prof clubs in Londen zitten. Daar hebben ze in een Spanje of bijv. Duitsland geen last van.

9 september 2013 om 17:06

De wel wisselingen van coaches is een product. Wat dan ook weet enigszins in lijn past met de kijk op het opleiden van jeugd. Bij Chelsea denkt men de geschiedenis te kunnen veranderen en Rome wel binnen een dag te bouwen. Snel succes is belangrijker dan een eenduidige lange termijn visie. En juist die graaicultuur heeft al veelvoudig aangetoond niet te werken. Niet in het voetbal, niet in andere sectoren.

Opleiden heeft alles te maken met tijd en energie in een speler steken, in de hoop dat hij zich dusdanig ontwikkeld dat hij al het geleerde tot uiting kan brengen. Net als in de maatschappij liggen de maatstaven hiervoor anders. Wat in de jeugd van een hoofdklasser als uitmuntend beschouwt wordt kan op Eredivisie niveau als matig beschouwt worden. Afijn, duidelijk moge zijn dat Chelsea zowel geen tijd als energie in een speler steekt. Het is kopen, kopen, kopen en de verantwoording bij andere leggen.

Nogmaals binnen Chelsea is er een korte termijn visie, welke snel succes betreft. Vrij zonde als je het mij vraagt. Met al die geïnvesteerde miljoenen en een lange termijn vise (waaronder een trainer die iets op mag bouwen) had Chelsea een Europese topclub geweest. Tot dusver is het Europese subtop, geen middenmoter en geen topclub, gewoon subtop.

9 september 2013 om 17:14

bija volledig met jou eens ,maar ik zou het allemaal toch niet zo geweldig positief zien voor vitesse hoor.
chelsue verhuurt bijna altijd zonder koopclausule,dus vitesse kan dan ook moeilijk op de lange termijn bouwen, en is niets meer da neen ordinaire opleidclub voor chelsea zo.en we weten allemaal dat lange termijnsvisies het uiteindelijk altijd beter doen dan korte

9 september 2013 om 18:27

En Vitesse is niet voor niets door Jordania overgenomen. Puur voor dit doel. Was al lang gepland vermoedelijk.

9 september 2013 om 19:03

@barmitswa, je hebt een punt, maar je vergeet dat Vitesse een FFP probleem heeft door de investeringen die de afgelopen jaren door of via Jordania zijn gedaan en dus niet met geld uit voetbalactiviteiten, zoals door de Uefa verplicht. Zo kon Vitesse de miljoenen van Boni en van Ginkel niet herinvesteren, omdat het aan de FFP regels moet voldoen wil het geen sancties krijgen. Vitesse heeft dus wel degelijk extra voordeel, want het kan de begroting op deze manier rondkrijgen. Of dat gelukt is, dus of dat transfergeld voldoende is, weet ik niet, maar dat horen we de komende maanden.

@afcfokke, jongens als Courtois en de Bruyne zie ik niet als jeugdspelers die op jonge leeftijd zijn weggehaald, want die speelden al enkele jaren op het hoogste niveau, en er werd miljoenen voor die spelers betaald.

9 september 2013 om 23:20

Noem voorbeelden van de 'koeienhandel' van Chelsea dan? Er was in een jaar tijd inderdaad een aantal spelers verkocht aan Hsv, maar dat kwam door Frank Arnesen die 'zijn' spelers wilde behouden. Kalas zit in het eerste team bij Chelsea en gaat zijn kansen krijgen, Chalobah wordt nog een jaar uitgeleend voordat hij zich ook bij Chelsea 1 aansluit en spelers als Mceachran en Piazon worden dit seizoen en misschien nog een seizoen daarna uitgeleend voordat ze ook in het eerste team kunnen. Dat zijn vier jeugdspelers die op het punt staan door te breken en dat is toch best veel voor zo een grote club.

9 september 2013 om 16:30

Een opleidingsclub? Ze kopen spelers en verhuren ze daarna direct. Dat heeft toch niet zoveelet opleiden te maken. Natuurlijk hebben ze ook jongere jongens, die na een periode bij chelsea pas verhuurd worden.. maar kopen en verhuren heeft toch heel erg weinig met opleiden te maken.
Het geeft mij soms een beetje het idee dat ze denken, als die bij ons iig onder cntract staat, dan kan de concurent ze iig niet kopen mochten ze echt goed worden.

9 september 2013 om 16:39

Opleiding?
Je bent je bewust dat het overgrote aantal van de spelers die Chelsea bij Vitesse dumpt nooit echt in het 1e van Chelsea zal komen?
De meeste spelers die Chelsea bij Vitesse dumpt zijn spelers waarin ze zich verkeken hebben en waar ze vanaf willen.
Deze worden bij Vitesse gezet zodat ze zich in de kijker kunnen spelen bij andere clubs zodat Chelsea er nog wat geld voor krijgt.

9 september 2013 om 17:34

Nee hoor want spelers waar Chelsea zich op verkeken zou hebben zijn nog altijd de beste
die er dan rondlopen eredivisie ( Calimero divisie ). Zoveel beter is de premier leage nu eenmaal wen er maar aan.

Ja het beste voor Chelsea, het slechtste voor de Eredivisie.

9 september 2013 om 16:17

Dus jij kunt niet genieten van een speler als Van Aanholt of Piazon? De overige huurlingen heb ik nog niet zien spelen dus kan ik niks over zeggen. Kakuta ben ik niet zo'n fan van omdat hij i.m.o. op de verkeerde plaats staat.

9 september 2013 om 16:18

En wat is het geregeld genieten van de slungelige Van Aanholt.

9 september 2013 om 16:21

Zo slungelig vind ik van Aanholt niet. Eerste jaar was het niks maar de afgelopen twee jaren speelt hij gewoon goed bij Vitesse, met name in aanvallend opzicht.

9 september 2013 om 16:53

Ik kan weinig genieten van Vitesse, een team met vreemdelingen die kiezen voor Chelsea en uitgezonden worden voor Vitesse. Huursoldaten zijn bewezen slechte soldaten.

Het belemmert de jeugd en niet alleen bij Vitesse maar daardoor ook bij andere NL clubs, sorry, Vitesse is een gedrogt.

9 september 2013 om 17:36

Zwitsers waren anders goede huursoldaten. Een Chelsea twee gaat winnen van Ajax en Psv.

9 september 2013 om 17:41

De slechte soldaten zijn vorig jaar anders 4e geworden, een van de beste prestaties van Vitesse ooit. Dus dat eerste argument van je gaat niet op.

Er is op dit moment gewoon geen jeugd die goed genoeg is bij Vitesse. Komt omdat clubs als Ajax, Twente, PSV en Feyenoord structureel de hele jeugdopleiding van Vitesse gestript hebben toen Vitesse geen geld had. En wat er niet is, kun je ook niet in de weg staan.

En waarom belemmerd de komst van huurlingen bij Vitesse de jeugd bij andere clubs? Is een beetje vergezocht denk je niet?

Dat gedrocht gelul is jouw mening, maar die neem ik dan ook met een korrel zout..

9 september 2013 om 17:48

Room, Velthuizen, Hengelman, Van Anholt, Van der Heijden, Berends, van der Struijk, Van Ginkel, Hofs, Theo Janssen, Pröpper, Van der Streek, Vink, Darri, Lieder. Dit jaar. Daarvoor hadden we bijvoorbeeld ook nog een Julian Jenner, Dorst en Sneijders..

En daarvan hebben genoeg spelers een basisplek gehad en wedstrijden gespeeld.

Er zijn zat teams in de Eredivisie die met meer buitenlanders spelen, Ajax ook gewoon, en daar wordt het geaccepteerd maar bij Vitesse doet iedereen er moeilijk over.

Als het talent dat je hebt niet goed genoeg is, en je kan een aantal van de meest talentvolle spelers ter wereld huren dan moet je dat gewoon doen. En moet je niet onder in de Eredivisie ballen onder het motto: 'ja maar we spelen wel alleen met Arnhemse jongens...

9 september 2013 om 18:13

Van Aanholt is al voor het 3e jaar uitgeleend aan Vitesse. En in zijn ontwikkeling is dat niet te zien. Maar een speler uitlenen die geen kans heeft op veel speeltijd, wordt niet bestreden. Dat doen alle clubs. Ajax verhuurt 2 jonge spelers aan Heerenveen, Feijenoord verhuurt Mokotjo aan Zwolle, enz. Maar het gaat erom, dat door de verhuur van meer dan een half elftal door één club je wel een hele rare situatie krijgt.
Feitelijk is het verboden om 2 clubs te bezitten in verschillende landen. Maar wat doet Abramovitch? Hij laat zijn vriendje Jordania Vitesse kopen en omzeilt daarmee alle spelregels. En vervolgens gebruikt hij (abramovitch) Vitesse om al zijn overbodige spelers tijdelijk te stallen. Duidelijk sprake van competitievervalsing.
Dhr. Aalbers heeft duidelijk gelijk met zijn verzoek aan de Knvb om daar eens grondig over te praten en om de eerder ooit gestelde regels nu ook eens te gaan handhaven.
En in spelers als Van Aanholt of Kakuta kan ik geen meerwaarde zien. Absoluut geen verrijking voor de eredivisie.

9 september 2013 om 16:37

Nog slechter was het, toen we de talenten net niet meer konden kopen en ze nog niet konden huren.
Ik denk dat het beter is dat je ze nu kan huren voor niet te hoge prijzen dmv goede afspraken en gerichte aanwinsten. Uiteindelijk vind een club als Chelsea het helemaal niet erg om een miljoen te verliezen op een speler per jaar. Als daar maar eens stukje ontwikkeling tegenover staat.

Het slechtste voor de Eredivisie is als je zelfs de opleidingsreputatie niet meer hebt. Schraal, maar wel waar.

Er is toch al zon regel in nederland? Meen me te herinneren dat feyenoord 2 spelers aan excelsior moest 'verkopen' omdat ze er al 4 hadden verhuurd? Iemand die iets meer weet?

9 september 2013 om 16:19

volgens mij omdat ze toen allebei uitkwamen in de eredivisie

Chelsea doet het gewoon slim. Kopen jongen jongens voor weinig en proberen de voor het eerste op te leiden. Lukt dat niet dan kunnen ze vaak met winst weer doorverkocht worden..

Laat die lui in Nijmegen lekker jaloers reageren. De regel is dit jaar nog omgezet. Dus wat Vitesse en Chelsea doen is gewoon volgens de regels.

9 september 2013 om 16:26

Wat Chelsea doet is ook gewoon slim.
Ik snap ook wel dat je als supporter van Vitesse maar al tevreden bent met deze spelers.
Op korte termijn is het allemaal wel leuk en aardig maar ik neem aan dat je ook graag jongens van je eigen jeugd ziet doorbreken.

9 september 2013 om 17:46

Bij welke club zie jij het ene Jeugd talent na het andere doorbreken dan?
Ik kan me recentelijk namelijk niets herinneren.

9 september 2013 om 16:44

Chelsea doet opzich ook niet verkeerd vind ik. Maar je kan als knvb wel een regel stellen dat je een bepaald aantal gehuurde spelers en maar een bepaald aantal van 1 club bijvoorbeeld mag hebben. Want chelsea B tegen go ahead is niet heel erg eerlijk.

hebben vitesse en chelsea een samenwerking ofso of is vitesse ook van die rus gekocht

iemand uitleg??????

9 september 2013 om 16:19

Jordania en Abramovic zijn bevriend met elkaar. Hierdoor is een samenwerkingsverband ontstaan tussen Chelsea en Vitesse. Hierdoor krijgen ze op meerdere vlakken hulp van elkaar, zelfs op marketinggebied heb ik gehoord.

9 september 2013 om 16:46

Zo brengen ze het zelf naar buiten ja , maar het is algemeen bekend dat Jordania gewoon een stromannetje van Abramovich in en dat Vitesse naar de pijpen van Chelsea moet dansen.

9 september 2013 om 17:34

Heb je daar ook bewijzen voor of ben je toevallig Johan Derksen? Die heeft natuurlijk geen bewijs nodig om onzin te lullen..

9 september 2013 om 17:35

Nou nou -026-, als ze ook al op marketing gebied samenwerken... het moet dan echt een kwestie van tijd zijn wil Vitesse dan eindelijk die multinational die in 40 landen operationeel is en meerdere miljoenen in het laatje komt brengen gaat presenteren...

Of zou het stiekem zijn dat er van die samenwerking niet zo heel erg sprake is buiten het feit dat Chelsea gewoon een club nodig heeft om wat talenten ervaring te laten opdoen..?

Verder is dit van Chelsea natuurlijk een kul-verhaal eerste klas "toevallig vitesse", waarom zou je ze niet verhuren aan Engelse clubs (het liefst uit London), waar ze al kunnen wennen aan de cultuur? Omdat die natuurlijk niet garanderen dat de talenten aan spelen toekomen...

9 september 2013 om 17:46

Heb jij toevallig vrienden ofniet? Het lijkt van niet want het lijkt of je het woord helpen niet kent. Vrienden helpen elkaar en omdat de organisatie van Vitesse helemaal uitgehold is in de tijd van Van der Kraan en consorten moest Vitesse geholpen worden om er een beetje bovenop te komen. Dat doe je als vrienden, maar dat is jou blijkbaar onbekend.

Er staat trouwens nergens dat de samenwerking toevallig is, want dat is het niet. Dat jij dat erbij verzint zegt meer over jou dan over Vitesse en Chelsea. Maar gelukkig zet je er wel voor dat het "toevallig Vitesse" een kul-verhaal is dus zie je dat zelf ook al in..

9 september 2013 om 17:49

Natuurlijk hebben zij sinds geruime tijd een samenwerkings verband. Is dit dan nieuws of zo?

Spelen die chelsea speler goed bij vitesse ?

Persoonlijk maakt het mij niet uit al huren ze het hele basis elftal, als Vitesse en Chelsea er beiden de voordelen van inzien, wie zijn wij dan om er commentaar op te leveren.
En aub geen discussie over het wel of niet vol zitten van de tribune 18.000 man is zo slecht nog niet, kijk naar vergelijkbare clubs, dan zie je vergelijkbare aantallen.

9 september 2013 om 16:41

Probleem is dat de camera's op de verkeerde tribune staan gericht..

Je mag er een heleboel van vinden maar voor de eredivie is het goed. Als er betere spelers in de eredivisie spelen is dat goed voor alle Nederlandse clubs en het niveau van alle spelers in de Nederlandse competie. Je wordt namelijk beter als je tegen betere tegenstanders speelt. Voor iedere speler is het beter om tegen Van Aanholt te staan dan tegen die gekke Japanner die er eerst liep.

9 september 2013 om 17:00

Je kan ook stellen dat op de plek van een huurling een 'eigen speler' kan staan die na enkele jaren voor een x bedrag verkocht wordt. Aan die huurling zal je nooit verdienen. Dus wellicht goed voor het voetbal, maar zeker minder voor de portemonnee. Tenzij je dankzij die spelers Europees haalt en ver komt, maar dan zijn ze ook weer zo weg.

9 september 2013 om 17:02

Wat is er goed aan dan? Als een speler 1 jaar goed speelt dan ben je hem gelijk weer kwijt. Het is alleen maar goed voor Chelsea en het is gewoon pure competitie vervalsing. Moeten gewoon regels komen maximaal zoveel spelers huren van 1 club. Ik kan me niet voorstellen dat je als supporter van Vitesse hier blij mee bent. Spelers hebben totaal geen binding met de club en supporters. Denk dat dat oook een reden is dat het stadion nooit vol zit zelfs vorig jaar niet.

9 september 2013 om 23:01

De spelers die tot nu toe gehuurd zijn die zijn niet naar 1 jaar weg.

De echte supporters zijn hier zeker blij mee.

Geen 1 speler heeft een binding met een club, zijn allemaal passanten.

Vanaf 2003 tot 2013 zaten er gemiddeld een 18500 supporters.

"vitesse heeft geen exclusiviteit. We werken met Vitesse omdat de Nederlandse competitie een goede competitie is en bij Vitesse doen ze wat ze beloven. Als zij zeggen dat ze een speler willen, vragen wij: ‘weten jullie zeker dat jullie hem nodig hebben?’ Als er ‘ja’ wordt gezegd, komt die speler ook daadwerkelijk aan spelen toe.”

Nou wordt er net gedaan alsof Vitesse een club is die volledig onafhankelijk te werk gaat en uit puur toeval 6 spelers huurt van Chelsea. Wat een onzin. Vitesse is één grote kweekvijver van Chelsea geworden waar ze spelers kunnen parkeren en vervolgens het recht hebben om spelers terug te halen. Als puntje bij paaltje komt heeft Vitesse geen enkele inbreng welke spelers er vertrekken en welke er aangetrokken worden. Chelsea heeft alle touwtjes in handen.

9 september 2013 om 17:01

Niet te vergeten dat Vitesse niks kan kopen en Chelsea dat voor hun doet met die Atsu.

Dit is precies wat mensen niet wisten, ze willen talenten ontwikkelen in hun systeem zodat het minder geld gaat kosten uiteindelijk. Zonde dat er 21 spelers tijdelijk weg moeten, maar wel t beste. In elke competitie leer je iets anders. Dan hoef je geen spelers in de zomer van hun carrière te halen voor veel geld. Komt allemaal goed denk ik.

9 september 2013 om 16:35

Ja natuurlijk wisten wij dat niet, wij dom klootjesvolk dachten altijd dat Chelsea dat deed om aardig gevonden te worden, maar het is dus om de talenten te laten ontwikkelen. Wat een eyeopener, bedankt hiervoor

9 september 2013 om 17:58

Spijker op de kop. Nederlanders zijn ook stom klootjes volk voor 95% .

Dit is nog niets, Watford huurde vorig jaar maarliefst Vijftien spelers uit Italie...voordat de regels werden aangescherpt.

Gewoon een goede zaak, Nederland is gewoon een talenten competitie en we moeten blij zijn dat we van deze spelers mogen genieten.

9 september 2013 om 16:25

Dat is alleen een goede zaak wanneer die talenten ook eigendom zijn van die Nederlandse clubs. Als dat niet zo is zullen die talenten nooit voor een mooi bedrag worden verkocht. En zo zal Vitesse nooit op een eerlijke manier doorgroeien.

9 september 2013 om 16:33

Klopt, maar Vitesse wacht is op dit moment de jeugdopleiding aan het verbeteren. Dit kost uiteraard tijd en op deze manier bereik je dit jaar waarschijnlijk wel Europees voetbal. Hierdoor blijft de naam van Vitesse bij de clubs die Europees spelen waardoor spelers eerder naar Vitesse gaan. Het is even korte termijn denken maar dat komt doordat het lange termijn plan nog niet klaar is.

9 september 2013 om 16:38

Wat is er dan niet eerlijk aan?
Als geen enkel andere club in Nederland spelers mag huren, ja dan was het oneerlijk. Maar bij mijn weten gelden voor Vitesse de zelfde regels als voor de andere 17 BVO 's

9 september 2013 om 16:46

Wat niet eerlijk is, is dat Vitesse de laatste jaren voor tientallen miljoenen aan spelers heeft gekocht wat door externe investeerders is gefinancieerd. Het is echter volstrekt onduidelijk voor de Knvb waar dit geld vandaan komt. Oftewel waarschijnlijk is dit één grote witwas instelling geworden. Maffia praktijken van de bovenste plank als je het mij vraagt. Gelukkig mag er volgens de nieuwe regelgeving niet meer worden geïnvesteerd dan er binnen komt. Hierdoor is Vitesse genoodzaakt deze spelers te huren van Chelsea; die ze anders zelf aan zouden trekken.

Als puntje bij paaltje komt maakt het allemaal niet uit door wie deze spelers worden aangetrokken want of ze nou bij Vitesse onder contract staan of bij Chelsea, de eigenaar van de spelers blijft toch hetzelfde. Het is leuk dat Vitesse op deze manier toch op een hoger niveau speelt dan dat ze anders zouden doen maar ik vind dit geen gezonde situatie.

9 september 2013 om 16:50

Voor tientallen miljoenen afcavosje? Noem ze eens op en tel de bedragen maar op...

9 september 2013 om 17:07

"oftewel waarschijnlijk is dit één grote witwas instelling geworden. Maffia praktijken van de bovenste plank als je het mij vraagt"

Oei dat is nogal een beschuldiging, heb je daar ook bewijzen van? Die zou ik dan gelijk doorspelen aan justitie en de Knvb. Kan mij herinneren dat de Knvb een uitgebreid onderzoek heeft ingesteld en niets onoorbaars heeft kunnen vinden. Persoonlijk hang ik het principe aan van onschuldig totdat schuld is bewezen.
Maar al wat jij beweert heeft weinig van doen met het wel of niet mogen huren van spelers, en daar gaat het in dit topic juist over.
Nogmaals persoonlijk maakt het mij niet uit al huren ze een heel elftal, vraag je me of ik het zou toejuichen als mijn cluppie hetzelfde zou doen, NEE

9 september 2013 om 17:30

Voetbal is niet eerlijk. We leven in een tijd waar steenrijke olie monarchen clubs kunnen opkopen en met eigen geld naar de top kunnen leiden.

Huren is een fantastische structuur waarbij spelers en club beide baat aan hebben. Vitesse zal blijven groeien maar wanneer een club de kans heeft om jeugdspelers te huren van clubs zoals Chelsea en bij te dragen aan hun ontwikkeling dan kun je hier toch alleen maar voor zijn?

9 september 2013 om 17:36

Dat van die spelers voor tientallen miljoenen is echt onzin afcavosje. Bony was de enige grote aankoop: €4mln. Niet heel spannend ofzo, zeker gezien hij nu goed verkocht is. Ajax kon hem ook kopen maar vonden hem te licht.
Rest bijna allemaal transfervrij gekomen. Wel tekengeld en hoog salaris uiteraard. Hoewel het salarishuis paste bij de stand op de ranglijst van vorig seizoen, waren inkomsten en uitgaven niet in balans. Vandaar nu pas op de plaats en even een noodconstructie met gehuurde spelers.

9 september 2013 om 18:04

precies ik zie juist hele goede ontwikkelingen, maar als ik al die reacties hier zo lees dan zou ik bijna denken dat het om penis nijd ging als ik niet wist dat het heren waren. Dus kan het alleen maar afgunst en jaloezie zijn. Naast wraak de zieligste emoties die er bestaan.

10 september 2013 om 06:11

@-026-

Nou wil ik helemaal niet lullig zijn ofzo, maar waarom zou een Nederlands talent gaan kiezen voor Vitesse ?

Jordania kan wel zo'n villa bouwen op Papendal, maar denk toch dat de echte talenten voor de "traditionele top-3" blijven gaan.

Btw; mocht Vitesse er nog een paar van Chelsea krijgen, dan moeten ze ook maar in de Jupiler competitie gaan spelen zoals de sommige beloften-teams al doen. (dit was een grapje, want sommige zullen het wel als provocatie zien)

9 september 2013 om 18:12

Volgens mij vergeet Afcavosje, dat Ajax de eerste nederlandse club was die 'dubieze'zaakjes deed met Jordania. Ook heeft Ajax van de ze zelfde maffia wel heel dankbaar gebruikgemaakt bij de verkoop van al die spelers aan Real Madrid, aangezien Lemic en de toenmalige voorzitter van Real ook lid waren van dezelfde organisatie. PSV heeft gebruik gemaakt van chelsea door spelers te huren. Twente heeft daar gebruik van gemaakt. Dus al die mensen van deze clubs die nu hun mening klaar hebben moeten eerst bij hun eigen club in de keuken gaan kijken. Overigens wordt de Forza sports group ook nauwlettend in de gaten gehouden wat betreft dubieuze praktijken. Toch de organisatie waar Ajax een nauw samenwerkingsverband mee heeft en veel van hun jeugdige talenten aan te danken hebben.

Ook mooi voor vitesse kom er daar ook nog een beetje leuke voetballer die aardig kunnen voetballen

En verder hoor ik alleen maar 'boehoehoe' van de andere kant van de Waal... Ik kan daar maar 1 ding op zeggen:

Of je koopt gewoon minder spelers wat goed zal zijn voor het hele voetbalwereldje. Hoef je deze onzin ook niet te doen.

9 september 2013 om 16:34

Waarom mindere spelers kopen als je betere kan huren.

9 september 2013 om 19:09

3 Vitesse supporters kunnen blijkbaar niet lezen of snappen simpel weg niet wat ik zeg.

9 september 2013 om 19:52

Jij snapt of weet ook nog steeds niet blijkbaar dat Vitesse niets koopt ( niets mag kopen van de Fifa omdat ze dan worden uitgesloten van Europees voetbal )
en daarom dus huurt omdat ze versterkingen nodig hebben.
Gelukkig kan dat maar dat geldt trouwens voor alle clubs.
Dus tegen de anderen zou ik zeggen ga ook huren als je dat zo graag wilt.
Wij doen het uit noodzaak.

10 september 2013 om 06:20

@888ruben888

Jij snapt toch ook wel dat die het over Chelsea heeft die weer een paar dozijn aan spelers moeten verhuren..

Chelsea koopt net als die andere club uit Londen samen met die sjeik uit manchester zoveel "jeugd"spelers op dat andere clubs wel moeten huren als ze een kwaliteitsinjectie aan de selectie willen geven.

9 september 2013 om 19:52

Hoezo is dat goed voor het voetbalwereldje???? Nee half in het seizoen met een man of 9 beginnen en geen 1 speler op de bank !!! oh oh wat mooi zeg

Is het op dit moment mogelijk om een heel elftal te huren van een club? En deze dan ook gelijktijdig te laten spelen? Zo ja, dan moet hier iets aan gedaan worden, want dan wordt een club een marionette van een andere club.

9 september 2013 om 18:08

Hoe had je dit willen doen? Stel je huurt heel Chelsea 1 en dan moeten ze tegelijkertijd in Arnhem en in London aan de aftrap verschijnen? Misschien in de Twilightzone?

nice try!

We weten allemaal dat chelsea geen zak om de jeugd geeft . Ze kopen zoveel mogelijk jeugd in de hoop dat er een exceptionele talent tussen zit. Als dat niet het geval is dan verhuren ze hun tot dat of hun contract afloopt of als ze een nieuwe club vinden. De fifa/uefa zouden actie moeten nemen, want het is lachwekkend hoeveel jeugdspelers ze aantrekken waar ze niks mee doen die dan teleurgesteld raken, of onzeker worden en daardoor nooit hun potentie waarmaken. Ik vind dit 10x erger dan als Vitesse een paar jeugdspelers huren omdat ze nu even geen geld hebben je kan beter een paar goede spelers huren dan middelmaat kopen waar je niks mee kunt. Kortom chelsea is een gevaar voor het voetbal.

9 september 2013 om 16:47

Klopt allemaal. Chelsea koopt jeugd, veel jeugd, en dit levert nauwelijks spelers op die doorbreken. Hetzelfde doen ze namelijk voor het eerste.. Met de Bruyne en Courtious lijkt het goed uit te pakken, maar het allergrootste deel faalt in het buitenland. Ik vraag mij dan ook af waarom Chelsea zo werkt, want het levert sportief sowieso niks op en ik kan me niet voorstellen dat ze er financieel winst op maken..

Echter vraag ik mij sowieso af hoe Engelse clubs bezig zijn met hun opleiding. De clubs uit de hoogste divisie lijken haast nooit spelers op te leiden. De talenten die doorbreken komen vaak uit de tweede divisie; Zaha, Bale, Walcott, Chamberlain (volgens mij allemaal van een tweede divisieclub naar een topclub gegaan). Voor de rest gebeurt het nauwelijks dat talenten opgeleid worden en de kans krijgen..

Het komt over alsof ze tot hun 17 of iets dergelijks niks om hun jeugdspelers geven. Als er dan ergens een speler van 17 rondloopt die goed kan voetballen en de potentie heeft om de top te halen word er pas (veel) geld uitgegeven en echt intensief met die spelers gewerkt, maar tot clubs de indruk krijgen dat spelers de top kunnen halen lijkt er nauwelijks echt aandacht aan de spelers besteed te worden.. Het lijkt alsof managers niet precies weten wat er in hun jeugdopleiding rondloopt aan talent.. Zo'n speler als Pogba had anders niet transfervrij de deur uit kunnen lopen...

Arsenal doet, naar mijn gevoel, nog het meest aan de jeugd, maar het is in heel Engeland belabberd geregeld.. Ze weten volgens mij niet hoe ze op moeten leiden en er is toch genoeg geld om de betere spelers te kopen, dus opleiden zal niet snel een prioriteit worden..

9 september 2013 om 19:24

Financieel is het voor Chelsea nauwelijks een risico en ze kunnen er winst op maken. Het gaat niet om enorme bedragen, maar kan toch een paar miljoen per speler zijn. Als zoiets dan met 5 spelers gebeurt, verdien je toch al een extra 10 miljoen. Daarnaast scouten ze voornamelijk grote talenten en alleen de allergrootsten maken een kans. Er kan zomaar een absoluut toptalent zitten die later een versterking wordt voor het eerste team (bijv Lukaku Courtois, De Bruyne) of anders heel veel geld oplevert.

Maar eigenlijk is dit beleid gewoon heel goed van Chelsea en niet zozeer Chelsea's fout. De Engelse jeugdopzet is gewoon bijzonder slecht. Vooral bij de topclubs, zoals Chelsea, is het gat tussen het tweede team en het eerste team gewoon veel te groot. Het is heel moeilijk voor een talent om die stap te maken en dat gebeurt dan ook niet heel vaak. Het systeem zoals in Spanje wordt gebruikt, waarbij een Barcelona B in de Segunda Division speelt, is veel beter. Die jeugdspelers leren enorm veel door inde Segunda Division te spelen en het is daarom ook makkelijker om die stap te maken. Chelsea jeugdspelers behoren tot de besten ter wereld, maar moeten vaak tegen inferieure leeftijdsgenootjes in lege stadia zonder echte competititeve druk te spelen. Dan ontwikkel je je gewoon te weinig om die grote stap naar het eerste team te maken. Je mag namelijk nauwelijks fouten maken als jeugdspeler in het eerste team bij Chelsea.

Daarom kiest Chelsea (en die is hier een van de eersten in) ervoor om veel jeugdspelers te verhuren. Die spelen dan tegen oudere tegenstanders op een competitief niveau en ontwikkelen zich mentaal en fysiek. Vervolgens schuiven ze A-junioren (16-18 jarigen) door naar het tweede team, waar die dus spelen tegen andere B-teams (waar de gemiddelde leeftijd tussen 18 en 21 ligt). Zo wordt elke generatie eigenlijk een leeftijdsklasse doorgeschoven waardoor ze constant tegen oudere tegenstanders spelen en er gewoon meer van ze gevraagd wordt.

9 september 2013 om 19:36

Dat doorschuiven naar een oudere leeftijdscategorie gebeurt bij clubs als Barcelona en Ajax ook al.. Dat is niks nieuws.

Verder is dat verhuren echt niet winstgevend. Spelers als Stoch, Rajkovic, Matic, di Santo en ga zo maar door hebben stuk voor stuk ook miljoenen gekost. De Buyne is een geweldig talent, maar moet ook opboksen tegen Willian, Oscar, Hazard en Mata.. Niet normaal..

Ze pompen miljoenen in de jeugdopleiding en jonge spelers. Het gaat nu beter, dat zeker, maar zegt nog niks. Noem mij één jeugdspeler/zeer jonge speler die de afgelopen 5 jaar is doorgebroken? Het is er volgens mij geen een, dus het werkt gewoon niet goed..

9 september 2013 om 19:54

Ik zei dan ook dat Chelsea als een van de eerste op zo'n grote schaal uitleent en niet als een van de eersten spelers doorschuiven. Hoewel ik betwijfel of Ajax en Barcelona nagenoeg hele teams doorschuiven zoals Chelsea. Bij Barcelona B spelen sowieso ook een aantal oudere spelers.

Het is niet bijzonder winstgevend, maar het kost ze uiteindelijk ook nauwelijks iets. Stoch heeft toch 2.5 miljoen pond opgeleverd maar kochtte dacht ik geen miljoenen. Matic heeft uiteindelijk ook wat opgeleverd, al was het als onderdeel van de Luiz deal. En Rajkovic was ongelukkig omdat hij geen werkvergunning kreeg. Pas de afgelopen jaren gebeurt het verhuren op massale schaal dus dan kunnen we de winst pas echt bekijken.

Overigens hebben we nu ongeveer 6 aanvallende middenvelders bij de selectie (die inhoudelijk allemaal iets anders toevoegen) voor 3 posities dus elke positie wordt dubbel bezet wat niet heel apart is voor een club als Chelsea. Het is absoluut veel, maar De Bruyne komt voorlopig aan veel speelminuten toe.

Bertrand is overigens inmiddels doorgebroken dus dat is er 1. Daarnaast is de aankomende generatie de eerste die echt helemaal onder Abramovich is gevormd dus daarvan kunnen we nu echt de vruchten zien. Daarnaast beschikt Chelsea over een van de beste jeugdopleidingen (qua hoeveelheid talent) ter wereld. Het is jammer dat ze voorlopig niet worden gebruikt door de coach maar dat ligt o.a aan de coach. Gezien de hoeveelheid talent in de jeugdopleiding werkt het voorlopig wel. Nu moet de coach er nog gebruik van maken.

Maakt iedereen zich toch druk! Wij vitesse hadden nou eenmaal een kleine selectie die aangevuld moest worden! En of je er nu 6 van diverse clubs huurt of 6 van 1? Wat is nou het verschil? En als je mee wilt draaien in de top van de Eredivisie, komt onze eigen jeugd op dit moment veel te kort! En nu kan die meneer aalbers wel zo moeilijk zitten doen maar volgens mij huurt dat clubje daar over de Waal ook elk jaar weer spelers van andere clubs. Dus meneer aalbers steek zelf wat centen van je in de club of ga net zoals vitesse opzoek naar leuke spelers die je kunt huren! Want met dit zooitje ga je het ook niet redden!

9 september 2013 om 18:13

Die heer Aalbers is sowieso een verrader en iemand die loese geld achterovergdrukt heeft.
Omdat hij het bij Vitesse flink verkloot heeft met zijn malafide praktijken is hij nu jaloers nu er eindelijk goed beleid gevoerd wordt bij Vitesse. Misselijk makend ventje die Aalbers.

9 september 2013 om 19:00

Als je de volgende keer beschuldigingen gaat maken wees dan wel zeker dat je het over de juiste persoon hebt. Is wel zo handig.

9 september 2013 om 20:01

Nijmeegse eendrachts clown? Maar zonder gein... Het slaat toch nergens op dat hij er mee gaat bemoeien? Houd je druk met je eigen club en zorg er eerst maar eens voor dat je dat op de rit krijgt! Of probeert hij ons vitesse supporters ff lekker op te fucken? Want dat lukt hem niet, we lachen hem eerder uit! Kruip in je bed aalbers!

Alsof Chelsea en Vitesse hun excuses moeten aanbieden of verplicht zijn tot de publiek/concurrenten om een verklaring af te leggen. Jaloezie is een teken van zwakheid, just deal with it. Beiden organisaties zijn tot een overeenkomst gekomen, bovendien is het geldig onder de regels van knvb en Fifa dus wat mensen allemaal hierover lopen te zeiken is gewoon triest.

Als het blijkt dat de talenten die voor Chelsea hadden gekozen en vervolgens te kort kwamen lijkt mij dit een goede oplossing, gevalletjes Matic, Stoch en Sinclair mag niet nog een keer voorkomen. Speelminuten maken en ontwikkelen bij een andere club in een redelijke competitie en bewijzen dat je er klaar voor bent en dan schitteren bij Chelsea lijkt mij een mooi doel om naar te streven.

9 september 2013 om 16:58

Het word gedoogd, maar volgens de regels van de Knvb mogen clubs maximaal 2 spelers van één buitenlandse club lenen. Vitesse overtreed de voorschriften dus. Echter heeft de Knvb in het verleden al aangegeven dat het gedoogd. Er is zelfs aangegeven dat ''ze het eerder zullen schappen dan toepassen'', maar dat andere clubs de zaak aanhankelijk mogen maken bij de aanklager. Die zal zich er dan over buigen.

Het is, volgens de reglementen, dus wel degelijk een overtreding. Logisch dat clubs kijken of zij hier iets tegen kunnen ondernemen. Echter denk ik dat het weinig uitmaakt en de Knvb eerder de reglementen aan zal passen, maarja; nooit geschoten is altijd mis.

Zolang Vitesse zelf genoeg goede contractspelers heeft en de eigen fans zich niet roeren zal daar weinig hoeven veranderen in mijn ogen. Maar het is goed dat NEC de discussie aanwakkert, want bij grote koopclubs zelf moet een maximum aantal spelers komen en een satellietclub moet Vitesse niet worden.

9 september 2013 om 16:57

De discussie aanwakkeren is ook het probleem niet. De achterliggende geachte is bij deze man echter afgunst. Ben blij Vitesse zich nooit verlaagd heeft door zich op wat van manier over het beleid van de rivaal uit te laten. Andersom gebeurt dit al jaren, vooral als het bij hun slecht gaat. Beetje de achterban pleasen door over Vites te nuilen.
Erg kinderachtig en kansloos. Soms vragen neccers zich af waarom ze calimero's genoemd worden in Arnhem. Vandaag dus weer een reden.

9 september 2013 om 17:08

Persoonlijk ben ik voor Ajax, maar ik vind het gewoon terecht dat NEC haar beklag doet. Natuurlijk doen ze dat voornamelijk uit eigen belang, maar als je denkt in het grotere geheel hebben ze wel een punt. Stel dat Ajax in plaats van spelers bij Jong Ajax te stallen ze allemaal verhuurd aan Almere City. Die spelen dat met 9/10 Ajacieden in de basis en dan promoveren ze naar de Eredivisie. Dat is toch ook niet eerlijk? Natuurlijk kan Vitesse zelf er weinig aan doen, want die hebben hun identiteit al een tijdje geleden verkocht...

9 september 2013 om 17:20

Als je zo stelt dan moet er nooit meer gehuurd of verhuurd worden. Ook niet 1 of 3 speler. Dat NEC zijn beklag doet, is omdat ze daar in zwaar weer zitten. Om de achterban een beetje te pleasen doet men uitspraken over Vitesse. Oude bekende manier van doen daar in Nijmgen, jammer en hypocriet.

9 september 2013 om 19:50

Ik word zo schijtziek van jou redenaties. Ze zijn zo simpel, net als de uitzending van voetbalsupporters in Nederland waarbij Arnhem aan de beurt was. Ik heb nog net niet in m'n broek geplast van het lachen.
Een regelrechte schande dat jij zo simpel redeneert en je Nijmegenaren en Nec'ers ziet als agressievelingen, apart kereltje. Je bent zeker de held in Arnhem.

9 september 2013 om 20:23

Rustig maar, de waarheid is soms lastig te verwerken. En tja Bennie onze Vitesse supporter, wat je ook van hem vindt, hij leeft voor Vites. Ach, dat kennen ze niet in Nijmegen, daar leeft men meer tegen Vitesse als voor hun eigen club.
Vind jullie niet aggressief hoor, waar staat dat?
Vind jullie eerder aandoenlijk zoals jullie overstuur raken van wat er in Arnhem afspeelt.

9 september 2013 om 22:53

Tja, Vithoba, wat waarheid was voor Nietschze zijn jouw calimero-theorieën voor mij: menselijke verzinsels. Ooit verzonnen, meerdere malen herhaald en toen voor waar aangenomen. Lekker intelligent overigens, maar dat terzijde.

Het klopt dat men in Nijmegen heel weinig moet hebben van het Arnhemse, zal niet in de laatste plaats zijn omdat het echt hele verschillende culturen zijn, het trotse, zelfovertuigde, voor sommige arrogante Arnhem in vergelijking met het kritische, nuilende maar ook trotse(wel op een andere manier) Nijmegen. Dat botst ontzettend, zeker met typetjes zoals jij die dat dan gaan aanzien voor calimero, vervolgens daarmee komt provoceren om daarna het calimero-gedoe weer van stal te halen. Als jij denk dat men in Nijmegen meer bezig is met Vitesse dan met NEC dan heb jij ten eerste een hele grote duim, overschat je Vitesse ten tweede nogal(iets wat mij dan weer niet zou verbazen) en ken jij, in tegenstelling tot wat jij ons probeert te vertellen, Nijmegen voor geen ene meter.

Verder kan ik je nu ook het verhaal rond Aalbers vertellen. Volgens NEC is Aalbers ingegaan op vragen over verhuurde spelers in het algemeen in Nederland, hij heeft de woorden Vitesse en Chelsea nooit in de mond genomen, die zijn er hem later ingelegd door de betreffende krant. Iets wat ik persoonlijk al sterk vermoedde.

Maar nu ben ik wel klaar met dit geruzie, een manier van discussiëren die ik eigenlijk persoonlijk helemaal niet fijn vind, maar sommige mensen begrijpen alleen die taal.

10 september 2013 om 00:17

Met je laatste alinea had je moeten beginnen en toen moeten stoppen. Deze lap tekst raakt kant nog wal.

Vitesse doet niet wat ze beloven, Vitesse doet wat Chelsea ze opdraagt. Poehpoeh, openstaan voor andere clubs... Ze laten van Ginkel liever 'wegrotten' in het 2e / op de bank dan hem aan Ajax verhuren.

9 september 2013 om 16:59

Jammer hè, dat ie niet bij Ajax voetbalt.

9 september 2013 om 17:10

Inderdaad een gemis voor het Nederlands voetbal op lange termijn. Die jongen gaat het nooit halen, want elke zomer kopen ze gewoon 5 betere middenvelders in. Aangezien Nederland niet zoveel exceptionele talenten heeft op het middenveld is dat inderdaad balen.

9 september 2013 om 17:15

Precies, maar hij gaat het wel redden bij Chelsea.

9 september 2013 om 17:21

natuurlijk gaat van ginkel het redden bij chelsea is ook helemaal geen moordende concurrentie van spelers als essien ramires lampard en mikel ofzo ja van ginkel mag blij zijn als hij de bank haalt bij chelsea

9 september 2013 om 17:25

De bank heeft i al gehaald, dus ht gaat de goede kant op. Kan zeker een basisplaats veroveren op termijn en was eigenlijk al te goed voor het nivo van Ajax.

9 september 2013 om 17:29

@ Vithoba

Ik ben echt fan van van Ginkel en geloof in zijn kwaliteiten en potentie. Hij heeft, volgens mij, ook echt de potentie om bij een club van het niveau Chelsea te slagen. Echter betwijfel ik of hij nu al goed genoeg is om zich staande te houden bij Chelsea.. Naar Ajax, een langer verblijf bij Vitesse of PSV had beter voor hem geweest. In de Nederlandse top ervaring op doen, harder worden, constanter; volwassen worden. Nu is hij, zeker voor zijn leeftijd, erg ver, maar bij Chelsea word meer gevraagd dan hij nu zal kunnen brengen. Het is dus de vraag;''gunt Chelsea het van Ginkel, zullen ze hem echt ervaring op laten doen in het eerste?''. Daar is van Ginkel afhankelijk van. Als Chelsea hem serieus neemt en kansen geeft dan kan van Ginkel het daar gaan maken, maar hij heeft het niet zelf in de hand. Hij is nog niet ver genoeg om bij Chelsea een basisplaats te veroveren, dus hij moet het hebben van Mourinho en of Mourinho in hem wil investeren (in de vorm van speelminuten).

Nogmaals, ik ben echt fan van van Ginkel, maar zoals jij aangeeft dat hij het daar wel gaat redden.. Zo zeker is dat niet.

9 september 2013 om 17:45

Natuurlijk is het afwachten maar ik verwacht dat ie binnen een jaar een basisplaats afdwingt.
Ervaring op doen in de nederlandse top is tegenwoordig geen top meer. De topclubs in NL liggen mijlen ver achter europees gezien en de weerstand van andere clubs in nl is minimaal. Alleen in de CL had ie wat wedstrijden weerstand gehad maar zoals ik Ajax inschat op dit moment blijft het bij de eerste poulfase.

10 september 2013 om 06:31

@vithoba

Als je zo gaat redeneren snap ik niet wat de "top-talenten" van Chelsea in Nederland moeten leren..

En helemaal als Vitesse geen.. Petro ja je weet wel.

Of neemt Jansen ze iedere week een mee de korenmarkt op om ze "te leren leven als een prof"

Geweldig hoe sommige mensen denken. Roman heeft de club overgenomen met maar één doel. Zo snel en zoveel mogelijk prijzen pakken. Dat doe je niet door te beginnen met de jeugdopleiding, maar door routiniers aan te trekken. Zo langzamerhand is dat team steeds jonger geworden en is er steeds meer aandacht aan de jeugdopleiding besteedt. Chelsea koopt jonge talenten voor een prikkie om ze vervolgens op te leiden / elders te stallen. Zo hoeven je over 3 jaar alleen maar de beste eruit te pikken en de andere weer verhuren/verkopen, meestal nog met winst ook. Dus ze hoeven niet zo veel meer te spenderen als vroeger, omdat ze de spelers nu jong kopen en zelf laten ontwikkelen.

9 september 2013 om 17:13

Kleine kanttekening in dit propogande verhaaltje is dat er verschrikkelijk veel talent verloren gaat via deze aanpak. Waar overigens ook meer Engelsen clubs een handje van hebben. Op de lange termijn is dit juist een slechte ontwikkeling voor het voetbal. Chelsea kan beter miljoenen steken in het professionaliseren van de Engelsen jeugd en trainingstijden. Dan zijn ze duurzaam en verantwoord bezig.

9 september 2013 om 19:32

Ik ga niet beweren dat het de ontplooiing van eigen talent bevorderd. Het is echter nogal kortzichtig om te zeggen dat Chelsea zo talent verspild, spelers die niet goed genoeg zijn breken uiteraard niet door, zelfs bij clubs als Barcelona, Real, Manu etc. Trouwens zijn er wel spelers die doorbreken/gaan doorbreken. Bertrand is nu 2e linksback, maar is zo goed als zeker de opvolger van Cole, Piazon gaat er echt wel geraken, net als talenten zoals Chalobah etc. Aangekochte talenten zoals Hazard of De Bruyne zijn al toppers en worden gewoon absolute wereldtop. Spelers als Courtois en De Bruyne zijn zelfs een absoluut schot in de roos, ze zijn goedkoop gekocht, verhuurd, en blijken gewoon wereldtop te zijn.

“We sturen spelers niet naar andere clubs omdat we geld willen verdienen, we sturen ze weg omdat we willen dat ze zich ontwikkelen en omdat we ze in de gaten willen houden.”

Dan kunnen ze beter naar Arnhem komen dan naar Nijmegen

Ligt het aan mij of lijkt die dude op Gus Fring?

9 september 2013 om 17:02

Ding ding ding ding. Haw!

10 september 2013 om 12:28

Euhh wat?

Regels staan dit toe, tot zover het gelijk van Aalbers. De ene heeft meer geld, de ander moet creatief zijn. Wij moeten momenteel creatief zijn omdat we ons willen houden aan de FFP regels. Nou, moet ik zeggen dat ik dit niet heel creatief vind, maar wel makkelijk omdat wij die connectie al hebben. Als de regels het toelaten waarom jezelf dan niet op die manier versterken?

Wss zijn ze in Breda ook niet heel blij met de actie van Bookhoorn, NEC had tenslotte geen geld, net als Nac, om spelers te halen. NAC kon niets doen en ziet nu een concurrent spelers krijgen door hulp van ''buitenaf''

Ja, moet NAC ook maar eens gaan praten met mannen met een vermogen met een NAC hart. Ofniet?

Het is voor Vitesse ook jammer. DAt was nooit een echt aansprekende club in mijn ogen maar is op deze manier echt het laatste stukje identiteit kwijtgeraakt. Zijn gewoon een stalclubje van chelsea.

9 september 2013 om 22:50

Wat is dan de identiteit van Vitesse ????

10 september 2013 om 03:41

Vitesse was altjd wel de volksclub van Arnhem natuurlijk en bestaat nu alleen zodat chelsea wat overtallige jeufdspelers kwijt kan

10 september 2013 om 11:24

Vitesse is nog steeds de volksclub van Arnhem. Tot 2003 zat het stadion vol, daarna is het mis gegaan, maar dat heeft niks met Jordania te maken, want die kwam pas in 2010. vanaf 2003 tot 2010 zaten er gemiddeld 18000 supporters. Het 1e jaar van Jordania was een drama met 15000 supporters, maar dat zit nu gelukkig weer in de lift, want afgelopen jaar zaten er gemiddeld een 18500 supporters. Het Arnhemse volk vergeet niet snel wat hun is aan gedaan, maar dat weet alleen de echte supporters van Vitesse.

Als Vitesse denk een aanvaller nodig te hebben dan kloppen ze aan bij Chelsea om een aanvaller en dan krijgen ze geen verdediger. Dit jaar is gewoon een overbruggingsjaar, want ze doen ook geen uitspraak om welke plaats ze gaan strijden, alleen dat er play-offs Europees gehaald moet worden dus plaats 5 tot8. Dat was vorig jaar toch wel anders.

Vitesse staat met de rug tegen de muur,financieel gezien kunnen ze weinig tot niets om op eigen kracht in de top 6 te eindigen.
Dus is de enige mogelijkheid om de ziel van de club te verkopen en met mensen als Jordania in zee te gaan.vitesse heeft zelf weinig meer te vertellen Abramovich heeft Jordania als stroman neergezet die het beleid bepaald.

Ik ben wel blij om dit soort berichten te lezen. Getuigd toch van een visie.. Zij moeten natuurlijk hun 'reserves/jeugd wel uitlenen want in tegenstelling tot barca speelt hun 2e elftal niet in de 2e nationale divisie..

Maar goed, ze willen natuurlijk ook even een fantastische jeugd opbouwen waar ajax,barca etc al 40 jaar de tijd voor hebben gehad en daar ook mee bezig zijn geweest. Zij willen nu de inhaalslag maken.

Tsja en een huurling van Chelsea breekt bij Vitesse door en is dan goed genoeg voor Chelsea.
Denk dat deze spelers beter uitgeleend kunnen worden aan de nummer 12 t/m 15 van de Pl., als vb. omdat ze dan aan de competitie gewend zijn.
Het is al langer duidelijk wat er gaande is tussen Chelsea en Vitesse. Uiteindelijk is niemand hierbij gebaat omdat deze talenten het niveau van Chelsea niet hebben en het gewenste niveau via Vitesse niet halen omdat we hier de nl competitie hebben.

haha, duidelijk te zien dat ze bij NEC jaloers zijn, omdat het bij hun slecht gaat

nee maar ik zie hier geen probleem in, oke ja een heel elftal dat gehuurd is natuurlijk overdreven van één bepaald team.. is natuurlijk overdreven.

Hoeveel spelers heeft Chelsea op het moment? Ze verhuren gewoon een hele elftal of 2. Zie ook niet zo veel doorbreken naar de Atjes.

Competitievervaling is het in mijn ogen in ieder geval niet. Stel dat bijvoorbeeld AZ 6 a 7 tweede garnituur huurlingen van één of meer topclubs had gewild en de kans groot was dat ze speelden, dan hadden ze dat zo voor elkaar gekregen. Club zullen hier echter niet snel voor kiezen, omdat je liever eigen spelers laat groeien om geld te kunnen verdienen aan verkoop van spelers. In die zin is iedere voetbalclub van pakweg VVV tot Chelsea een handelshuis geworden.

ik snap niet dat er zoveel te doen is hierom. A het maakt eredivisie aantrekkelijker, b zo houdt men een redelijk team op de been, want men mag niks uitgeven, c welk dienstverband je ook hebt wat maakt het uit, d de jeugd is de laatste jaren weggekaapt bij vites toen er nog geen geld was, dus eigen jeugd moet men even op wachten e elke organisatie zal hier blij mee zijn , psv wou ook graag nog spelers huren van chelsea, dat lukt niet, ajax wou meerdere spelers huren van barca, ook niet gelukt, tja....enige nadeel is dat je het team niet op orde hebt europees, maar goed ik denk dat de EL niet interessant is en men gokt op CL. Nog een lange weg te gaan, maar over 5 jaar wil men 60% uit eigen jeugd hebben spelen in het eerste. En nee chelsea is niet de baas, ze zijn vrienden. Anders waren er wel betere spelers gekomen op CL te halen, denk je ook niet...

“De lastigste tijd voor jonge voetballers is de periode tussen hun 18e en 21e levensjaar”, weet Emenalo. “Ze vragen zich af of ze goed genoeg zijn voor Chelsea en wat de volgende stap is. Van spelen in de reserveploeg worden ze niet veel beter, dus sturen we ze naar clubs waar ze zich in de kijker kunnen spelen. Om psychologische en fysieke redenen is dat het beste om te doen op die leeftijd.”

Ehmm nou misschien een idee om ze dan lekker tot hun 21e met rust te laten en ze dan te kopen?

10 september 2013 om 06:40

Dan worden ze te duur, nu hebben ze er 20 voor de prijs van 1. Mocht er van die 20 1 doorbreken is de investering alweer terug.

10 september 2013 om 07:14

ja, triest maar waar!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren