Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cadena SER onthult daadwerkelijke reden achter breuk Memphis met Atlético

Laatste update:

In Spanje wordt druk gespeculeerd over de daadwerkelijk reden achter de breuk van Memphis Depay met Atlético Madrid. De Nederlander wordt volgend seizoen niet meer nodig geacht en gaat deze zomer transfervrij vertrekken uit de Spaanse hoofdstad.

Volgens Fabrizio Romano hebben Depay en Atlético Madrid er samen voor gekozen om een automatische contractverlenging niet door te zetten, waardoor hij gratis op te pikken is. De Oranje-international geldt als een van de grootverdieners.

Cadena SER komt donderdag met meer details naar buiten. Noch de club noch de technische staf wilde langer door met de Nederlander, die door blessures minder aan spelen toekwam dan gehoopt toen hij op het punt stond om de eerste spits te worden.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

De daadwerkelijke reden zou zijn dat Memphis na zijn blessure in de Champions League voorrang zou hebben gegeven aan het EK met Oranje in plaats van zijn team te helpen in de competitie.

Het leverde hem publieke aandacht op van Diego Simeone en het was de definitieve trigger om tot het besluit te komen dat Memphis' tijd bij Atlético ten einde is. De aanvaller werd vorig jaar winter voor drie miljoen euro overgenomen van FC Barcelona.

Dit seizoen kwam Memphis tot dusver 1.202 speelminuten in actie, verdeeld over 31 optredens. Daarin was hij goed voor negen doelpunten en twee assists. De Madrileense topclub heeft inmiddels geaccepteerd dat hij geen transfersom zal opleveren, maar wil vooral ruimte maken in het salarisbudget.

Depay zal het EK aangrijpen om zich in de kijker te spelen bij potentiële nieuwe clubs. De dertigjarige aanvaller is doorgaans de eerste keus in de punt van de aanval voor bondscoach Ronald Koeman.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is alleen maar goed voor het Nederlands elftal. Nu zal hij top moeten zijn om zich ergens in de kijker te spelen

23 mei 2024 om 12:39

Ja en dan gaat hij lekker egoïstisch spelen om dat te doen waardoor Oranje erniks aan heeft.

23 mei 2024 om 12:49

ik ben daar ook bang voor dat egoistische spel is wel een beetje zijn handelsmerk.

23 mei 2024 om 12:58

En dat egoistische heb je voorin nodig bij en oranje met een zielige 532 opstelling, waardoor je toch nooit echt aan voetballen toekomt voorin.

23 mei 2024 om 12:39

Eens, denk alleen dat we even moeten inzien dat een top depay je niet langs Frankrijk Spanje etc gaat schieten. daar heb je Kluivert bergkamp van Basten van Nistelrooij etc voor nodig. deze jongen komt gewoon met tekort voor de top , helaas. Lyon was perfect voor hem, hopen dat 1 van de andere aanvallers opstaat, zoals gakpo op het WK in het begin.

23 mei 2024 om 13:24

Ook een Gakpo schiet ons niet langs Frankrijjk en Spanje.
Die kwaliteiten hebben we voorin niet

Ik zet mijn hoop op Zirkzee, na het Ek

23 mei 2024 om 13:51

Zirkzee is ook wel een beetje een soort mythische status aan het vergaren nu lijkt het hoor. We kunnen dus stellen stellen dat een Gakpo (die gewoon basis staat in de spits bij Liverpool de laatste tijd, boven o.a. Darwin Nunez) niet de kwaliteit heeft om ons langs toplanden te schieten, maar Zirkzee moet dan onze hoop zijn voor de nabije toekomst. Prima speler hoor, maar dat lijkt me echt wat voorbarig. Zirkzee moet eerst het huidige niveau van Gakpo (en het topniveau van Memphis in het verleden) nog maar eens zien te behalen, voordat we gaan reppen over dat hij beter wordt en ons wel langs de absolute toplanden kan schieten.

23 mei 2024 om 14:47

@Sanderrr, Gapko staat simpelweg in de basis als spits puur omdat Jota wéér geblesseerd is en Nunez dusdanig veel kansen verprutst dat hij moet vrezen voor zijn toekomst bij Liverpool. Niet echt een prestatie om deze dramatische Nunez eruit te spelen. Dus dat “o.a.” is niet waar, want Gapko zou normaliter gewoon weer banken voor Jota, dat zagen we grote delen van dit seizoen. Toch zou ik Depay wel als dé spits laten starten. Het feit dat zelfs Atletico hem nr.1 spits wou maken zegt genoeg. Ook bij Oranje toch aardig wat krediet opgebouwd, zou je zeggen...

23 mei 2024 om 14:55

@sander,
Lezen is ook een kunst. "ik zet mijn hoop".
Dat betekent niet dat ik hem nu al die kwaliteiten zie hebben. Dat betekent dat ik hoop dat hij zich ontwikkelt tot de topspits die we nu missen. Scoort in de Serie A ook gewoon tegen de topteams.

En Gakpo vind ik een goede speler, maar wordt geen absolute wereldtop ben ik bang. Hopelijk zet hij nog stappen, maar ik zie het toch niet echt gebeuren. Scoort in de PL ook amper tegen de topteams. Ja, Aston Villa en Spurs.

23 mei 2024 om 16:40

Atletico heeft hem nooit nr 1 spits willen maken. puntje bij paaltje in de belangrijke potten was het altijd Griezmann Morata , ook als iedereen fit was. zoek maar na.

Oranje is een moment opname , nu zijn anderen beter.

23 mei 2024 om 16:40

voorlopig houdt Gakpo zich wel beter staande bij een topclub dan Memphis Depay.

23 mei 2024 om 18:18

Pedro Fullana van CadenaSER zit heel dicht op Atletico, wat sowieso al een open boek is omdat Simeone alles bepaalt en ook zelf lekt naar de media. Simeone is meermaals heel lovend geweest over de kwaliteiten van Memphis en ook uit het feit dat hij vijfde staat op het lijstje van meest betaalde spelers (met bijna 9 miljoen per jaar) blijkt dat hij echt wel als gewaardeerde kracht binnenkwam. Mensen in Nederland onderschatten ook wat die CL wedstrijd tegen Inter, waar Memphis een heldenrol had, heeft losgemaakt bij Simeone en de hele club Atletico. Dat is het hoogtepunt van Atletico’s seizoen. Mede daardoor stond hij op het punt om eerste spits te worden. Die blessure voor de kwartfinale tegen Dortmund was echt de slechtste timing denkbaar waardoor Simeone terug moest vallen op een Morata in hopeloze vorm en ze het ook niet gered hebben. Begrijpelijk van Simeone dat hij nu klaar is met die blessuregevoeligheid, maar laten we niet doen alsof het aan Memphis’ zijn kwaliteiten heeft gelegen.

23 mei 2024 om 12:39

Goed voor het Nederlands elftal? Het is gewoon diep triest dat deze circus clown de grote vedette is van het Nederlands elftal….waar zijn de tijden gebleven van Cruijff, Van Basten, Gullit, Kluivert, Makaay, Van Nistelrooij , Bergkamp, Van Persie, Robben etc , het is een waarlijk dieptepunt in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal

23 mei 2024 om 12:46

Die tijden zijn verleden tijd. Depay is niet m’n favoriet maar hard op weg om all-time topscorer te worden.

23 mei 2024 om 12:52

Dat heeft ook te maken dat er nu meer interlands gespeeld worden dan vroeger. En Memphis neemt alle penalty's. Dat tikt ook behoorlijk aan

23 mei 2024 om 12:52

Wrijf het er maar in… 😭

23 mei 2024 om 12:59

Daar kan Memphis niks aan doen he....en hij heeft vrijwel altijd geleverd in oranje. Je kunt er niet omheen.

23 mei 2024 om 13:07

Memphis is in Oranje sowieso beter geweest dan Makaay, Nistelrooij, van Persie en misschien zelfs wel Bergkamp op z’n 2-1 na. Als je dat niet ziet ben je te veel van “vroeger was alles beter” of beoordeel je hem op randzaken.

23 mei 2024 om 13:08

je hebt gelijk veegmeester maar het ziet er ook niet naar uit dat het snel beter gaat worden. De alternatieven Malen, Lang, Gakpo, Bergwijn zijn ook geen wereldtop en ik zie ze dat ook niet worden.
Als je gaat kijken dat we van 1984 tot 2014 standaard een paar wereldtoppers in de aanval hadden en nu al 10 jaar geen, met ook niks wat er aan komt, dan moeten we toch onze conclusies trekken? En die is wat mij betreft dat de Nederlandse voetbalschool is vastgelopen in het produceren en opleiden van wereldtop aanvallers.
We zouden daar een groot symposium over moeten houden in NL met iedereen die wat te zeggen heeft in het voetbal en dan op zoek naar de reden waarom dit gestokt is? Het is immers geen toeval meer. Waarom hadden we er eerst zoveel en nu geen enkele?

Ik doe even een voorschot: al onze superaanvallers hadden een achtergrond van veel buitens spelen en voetballen. Tegenwoordig wordt je als talent al op je 6e gescout en halen ze je dan dagelijks op met een busje en speel je alleen nog maar op de club op kunstgras de hele week. Daar kwek je geen buitengewone techniek mee en geen grinta en over mn lijk mentaliteit.

23 mei 2024 om 13:11

“superaanvallers” De enige superaanvallers die we de afgelopen tijd in Oranje hebben gehad waren v Basten en Robben. De rest presteerde beter voor hun club dan in Oranje. Wees blij dat we nog een Memphis hebben rondlopen anders was het helemaal armoe geweest.

23 mei 2024 om 13:14

Dat valt ook wel mee, Memphis heeft in zijn 10 jaar in Oranje maar 2 keer gescoord tegen topploegen.

Natuurlijk heeft hij een behoorlijk aantal goals, en Oranje heeft door de beroerde kwalificaties een aantal toernooien gemist waardoor we ook niet veel gespeeld hebben tegen topploegen, maar dat is niet vergelijkbaar met de spelers die met Oranje op hoog niveau op grote toernooien schitterden.

23 mei 2024 om 13:18

Vrijwel altijd geleverd? Op welk eindtoernooi heeft hij geleverd dan? Enkel in de kwalificatie deed hij het goed.

23 mei 2024 om 13:21

Hij heeft wel 5 goals gemaakt op EKs en WKs en de nummer 1, Bergkamp 10 had daar 25 wedstrijden voor nodig en Memphis 13. Daarbij is hij 30 en als hij nu een verstandige clubkeuze maakt, neem teruggaan naar Nederland, dan kan hij nog wel 2 eindtoernooien mee.

23 mei 2024 om 13:23

Houd toch op zeg, niemand ziet hem als de vedette, maar hij is wel degene die levert. Bijna de meeste goals en assist in Oranje zegt wel iets. Maar prima om terug te verlangen naar de opzienbarende zes goals die Makaay heeft gemaakt of Van Persie die tot 2014 heel zijn interlandcarrière is bekritiseerd werd omdat hij nooit zijn Arsenal vorm haalde. Vroeger was alles zoveel beter...

23 mei 2024 om 13:24

Tegenwoordig wordt ook vrijwel ieder kind met de auto bij school afgeleverd als de school verder ligt dan op korte loopafstand. De kinderen krijgen ook vrijwel alles wat hun hartje begeert. De huidige prinsjes en prinsesjes leren niet meer ergens hun best voor te doen en grinta hoef je al helemaal niet meer te verwachten. Volgens mij had Cruijff het goed gezien met zijn Cruijff Courts, de basisvaardigheden van voetbal leer je op straat. Tegenwoordig zitten kinderen liever naar een schermpje te turen en als er al eens een balletje getrapt wordt in een woonwijk komt er wel een zure ouwe lul naar buiten om te klagen over overlast. Tijden veranderen.

23 mei 2024 om 13:40

Je bent je ervan bewust dat Bergkamp een middenvelder was? Memphis staat in de punt van de aanval...

23 mei 2024 om 13:46

Nog even en je gaat beweren dat Cruijff toch ook niet zo'n geweldenaar was vergeleken met Memphis. Memphis is gewoon een subtopper in een elftal van middelmatige voetballers die af en toe boven zichzelf uitstijgen. Komend EK is gewoon 3 potjes ballen, met mazzel door en dan geknipt en geschoren worden door een serieuze titelkandidaat.

23 mei 2024 om 14:09

Je gaat altijd wel door nu het ek zo groot is.
Maar ben er niet rouwig om om snel er uit te liggen. Geen geenfactor imo dmv Koeman, Wijnaldum en koeman

23 mei 2024 om 14:26

Bergkamp een middenvelder? Heb ik dan niet op zitten te letten want in mijn herinnering was hij toch echt (schaduw) spits

23 mei 2024 om 14:37

/ Kluivert, Makaay, Van Nistelrooij , Bergkamp, Van Persie, Robben/

Uiteindelijk hebben deze jongens Nederland ook niet Wereld- of Europees kampioen gemaakt. Altijd dat dedain gedoe naar Memphis toe, omdat hij niet binnen de witte lijnen loopt.

23 mei 2024 om 15:12

@pieterpost Het lijkt er inderdaad op dat oud voetballers extra opgehemeld worden.
Ja we hebben veel nederlandse topspiten gehad, maar het was wel zo dat ze voornameljik goed bij hun club deden.
Van persie werdt tijdens meerdere ek/wk's helemaal afgekraakt omdat hij in Oranje nooit leverde(ondertussen wel topscorer geworden) Er zijn hele discussies geweest dat Huntelaar eerste spits moest worden ipv hem.
Ook in de tijd met Bergkamp (een van mijn favoriete spelers) maar ook in Oranje bleef er altijd commentaar op dat hij nooit zijn niveau haalde zoals bij Arsenal. Kluivert, Makaay, allemaal werden ze afgekraakt als ze in de basis stonden.
De van basten tijd was ik te jong om aan de discussies mee te doen, maar eigenlijk is inderdaad alleen robben de enige aanvallende speler waarvan ik het idee had dat iedereen 100% achter hem stond en hem altijd op zou stellen als hij fit was. Zelfs bij een sneijder, van der vaart en dergelijke waren er altijd weer discussies.
Dus over een jaar of 6, als we het gaan doen met Bijv brobbey en zirkzee zal iedereen opeens wel weer gaan roepen, hadden we nog maar een Depay, die kon tenminste nog scoren......

23 mei 2024 om 17:10

Waar die tijden zijn gebleven? In het verleden. Dingen veranderen en het is geen vanzelfsprekendheid dat een land als Nederland jaar in jaar uit topaanvallers produceert, zeker niet in een tijd waarin voetbal zo commercieel en zo groot is geworden dat de concurrentie steeds beter wordt. We gaan langzaam ons plekje leren kennen nu.

23 mei 2024 om 18:12

Precies, vrijwel onzichtbaar geweest op de eindtoernooien. waar vaak zijn balverlies, door zijn gepingel vaak tot een tegendoelpunt heeft geleid.

Het is dat PSV al Luuk en Pepi in de spits heeft lopen en op links al Lang en voorlopig nog Lozano heeft staan. Was een mooi moment geweest om terug te keren. Zie ik hierna niet echt meer gebeuren.

23 mei 2024 om 12:35

Depay zou toch wel hoger kunnen mikken dan PSV, met alle respect. Als transfervrije tweede spits zijn er genoeg grotere teams uit betere competities die interesse in hem zullen hebben en waarschijnlijk een hoger salaris kunnen bieden.

23 mei 2024 om 12:51

Dat zou wel kunnen, maar deze vent is niet anders dan geblesseerd, en dan heb je niks aan hem

23 mei 2024 om 13:08

Lang is ook de helft van de tijd geblesseerd, dus dan heb je met Lang en Memphis in totaal 1 goede speler 😉

23 mei 2024 om 14:45

Zul je net zien dat ze tegelijk geblesseerd zijn

23 mei 2024 om 15:12

Hebben ze wel mooi de tijd om samen een nummer op te nemen

Is niet heel gek op zich, Robben deed het bij Bayern, Kudus bij Ajax bijvoorbeeld en zo zullen er vast nog veel meer zijn die pijntjes negeren voor een interland of toernooi. Het lullige is dat deze 2 voorbeelden beide geblesseerd terugkwamen bij hun club daarna.

Lijkt me overigens juist risicovol voor Memphis met z'n blessuregeschiedenis om zonder club dit toernooi te gaan spelen.

23 mei 2024 om 12:39

Aan de andere kant, als hij een goed EK speelt zullen waarschijnlijk veel meer teams interesse tonen en een aanzienlijk hoger salaris of tekenbonus aanbieden. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die dankzij een sterk toernooi bij een veel beter team terecht zijn gekomen dan aanvankelijk verwacht werd.

23 mei 2024 om 13:42

Normaal gesproken is Depay al lang financieel onafhankelijk. Dan kun je wel een risico nemen. Doet hij het goed op het EK komt er misschien nog een hele leuke club voorbij, raakt hij geblesseerd dan zullen er nog steeds wel clubs zijn die hem willen hebben. Wie weet biedt psv hem dan wel de tijd om te revalideren en maakt hij daarna het seizoen daar af.

Deze jongen doet het zakelijk superslim in zijn carrière, nooit hele lange contracten getekend. Is meer dan eens transfervrij geweest. Ik vind dat knap, mag ook weleens gezegd worden.

23 mei 2024 om 13:17

PSV, United en Lyon waren lange contracten, daarna kreeg hij van Barcelona en Atletico geen lange contractduur aangeboden dus of dat nou zijn verdienste is?

Die zal wel ergens met zijn salaris standaarden in de zandbak belanden. Ik hoef hem ook niet bij PSV te zien. We hebben al genoeg spitsen en ik heb ook niet een hoge pet op van Memphis als persoon. Maar dat is persoonlijke smaak

23 mei 2024 om 13:00

Zou natuurlijk geweldig zijn voor PSV.
Met zijn kwaliteiten schiet hij er nog genoeg in in de eredivisie en brengt hij ook nog wat extra's in de CL.
Hoop idd dat hij niet naar jullie gaat

23 mei 2024 om 14:37

Ik heb inderdaad liever Luuk in de spits dan Memphis. En meneer komt echt niet terug bij PSV om op het bankje te zitten

23 mei 2024 om 14:47

Kom maar naar Rotterdam dan kun je ook weer lekker in Moordrecht gaan wonen.

Met zijn kwaliteiten is hij denk ik voor bijna elk club in de subtop van Europa een aanwinst. Zou als ik hem was ook lekker kiezen om net dat ene niveautje lager te spelen, en niet in de absolute top. Zal genoeg interesse voor hem zijn, want het is en blijft natuurlijk een erg goede voetballer met een hoog rendement en goede, specifieke kwaliteiten.

Depay komt op velen over als een domme jongen, vanwege zijn interviews, rap carrière en soms wat onhandige uitspraken in de media.

Depay haalt daarentegen het maximale uit zijn carrière en plant elke stap nauwkeurig:
- tussenstap Lyon
- afscheid genomen van zaakwaarnemers
- laat zich vertegenwoordigen door een eigen team van advocaten
- transfervrij naar Barca
- transfervrij weg van Athletico

Kijkend naar zijn statistieken en de vele blessures, heeft hij meer dan verdienstelijk gepresteerd bij Atletico. Gaat een mooie stap na het EK, ook vanwege zijn transfervrije status.
Gaat ongetwijfeld de boeken in als record topscoorder van het Nederlands Elftal.

Toch ontvangt hij niet het respect en lof in Nederland dat hij in mijn ogen verdiend en krijgt hij vanwege minuscule bijzaken bakken met kritiek, zoals het dragen van een hoed, zijn boek, documentaire en rap liedjes.

Depay je bent een held en hopelijk ga je de criticasters de mond snoeren aankomend EK, het is je gegund!

Tsja. Depay is hopelijk op tijd fit voor het EK. Daar moet hij haast wel presteren, anders kan hij fluiten naar een mooie aanbieding.

Misschien wel ideaal voor Oranje. Al hoop ik niet dat hij dan als een egoïst te werk gaat...

Beetje raar verhaal dit. Hij zou zich meer willen focussen op het EK dan spelen voor Atletico? Het lijkt me gewoon niet zo logisch.

Hij is net terug van een blessure en had 2 wedstrijden (die van afgelopen weekend en komend weekend) over om wedstrijdfitheid op te bouwen.

Buiten de 2 oefenwedstrijden die Oranje in de voorbereiding speelt. Ik zelf zou dan elke minuut bij Atletico nog hebben aangegrepen.

23 mei 2024 om 18:24

Het ging om de kwartfinale tegen Dortmund. Simeone rekende op Memphis maar die raakte weer geblesseerd. Na de uitschakeling van Atletico kreeg Simeone het gevoel dat Memphis in zijn herstel geen risico’s wilde nemen door te vroeg te spelen en daardoor het EK in gevaar te brengen, terwijl de ploeg hem wel nodig had mede door de hopeloze vorm van Morata. Bij Simeone gaat de ploeg altijd boven alles dus het lijkt mij juist een heel logisch verhaal.

Simeone is heel lovend geweest over Memphis als speler maar dit soort dingen op achtergrond kunnen gebeuren.

Is gewoon echt een topper, hoop dat ie naar Eindhoven verkast.
Triest dat hij de hoop in bange dagen is voor het Nederlandse team.
Op de Nederlandse velden gaat hij echt het verschil nog wel maken, maar op een EK.
Je kunt blijven wachten op de jong of memphis maar volgens mij kun je beter plannen zonder deze 2
Het is een race tegen de klok, laat ze fit worden voor een evt nieuwe club

Ik zie depay wel naar SA gaan. Zakken vullen. Is toch gewoon over z’n top en te vaak geblesseerd om in een topcompetitie te spelen

24 mei 2024 om 10:24

Maar waarom zouden ze hem daar wel willen hebben, ze willen daar toch topspelers hebben, en niet een reservespeler van Atletico en zijn blessuregevoeligheid help ook al niet veel mee.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren