Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bliksemontslag voorspeld in de Eredivisie: ‘Situatie is onhoudbaar’

Laatste update:

Arno Vermeulen vermoedt dat het snel gedaan is met Michael Silberbauer als hoofdtrainer van FC Utrecht. De Deen, die sinds zijn aanstelling vorig seizoen nog niet weet te overtuigen, is het nieuwe seizoen begonnen met nul (doel)punten uit drie wedstrijden. Utrecht is daarmee de nummer zestien in de Eredivisie. Vermeulen noemt twee namen die het stokje kunnen overnemen.

Vermeulen kan geen enkele lijn ontdekken in het spel van Utrecht. "Ze hebben geen plan", stelt hij bij Studio Voetbal. "Je ziet elke week iets anders, maar je ziet helemaal geen idee. PEC kleunde er veel meer in. Utrecht werd pas wakker toen ze achter kwamen te staan. dit probleem speelt al langer. Na de winterstop hield het ook al niet over, met de uitschakeling tegen Spakenburg als dieptepunt. Het duurt al lang nu, hè."

Ook viel het Vermeulen op dat vooral assistent Rob Penders voortdurend aan het woord was op de bank bij Utrecht. "Ik denk dat het publiek in Utrecht Ron Jans wel zou willen zien. Dick Advocaat vinden ze nog steeds een van de beste trainers die ze ooit gehad hebben. Ik denk dat de situatie van Silberbauer onhoudbaar is. Op een gegeven moment pikken ze het niet meer in Utrecht."

Reactie Jans
Ron Jans, die zelf ook aanwezig was in het praatprogramma, reageert meteen op de suggestie van Vermeulen. "Je krijgt wel dingen mee, maar ik geniet zo van mijn sabbatical", aldus de voormalig trainer van FC Groningen en FC Twente. "Ik heb al gezegd dat ik nog niet klaar ben (als trainer, red.), maar ik heb niet het gevoel dat ik eind augustus alweer klaar ben om aan de slag te gaan."

Ibrahim Afellay heeft zich vooral verbaasd over het interview van Silberbauer na afloop. "Hij gaf aan dat het aan de instelling van de spelers lag. Vervolgens kwam Seuntjens voor de camera en die zei juist dat het niet aan de instelling lag maar aan de kwaliteit van de spelers", aldus Afellay. De analist denkt echter dat het niet alleen aan Silberbauer ligt dat het nu niet loopt.

"Het is het technische beleid", gaat Afellay verder. "Je moet een visie hebben. Er komen veel talenten bij Utrecht vandaan, maar hoeveel breken er nou echter door uit de jeugdopleiding? Er worden alleen maar spelers gehaald. Kijk eens naar AZ, hoe ze het daar op de rails hebben. Dat zou toch bij Utrecht ook moeten kunnen? Zeker met zo'n geldschieter (Frans van Seumeren, red.)."

Ook Rafael van der Vaart is geschrokken van FC Utrecht. "Ze denken allemaal dat ze beter zijn dan ze zijn. Zo gaan ze ook het veld in. Ze denken: dat gaan we wel even doen tegen Zwolle. Dan komen ook goede voetballers als Labyad, Toornstra en Seuntjens in de problemen. Zij moeten gewoon keihard werken. Azarkan bijvoorbeeld, die komt van Excelsior. Dit is hartstikke mooi voor hem. Die speelde wel een heerlijk potje."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk eerlijk gezegd dat zowel Silberbauer als Seuntjes gelijk hebben. Volgens mij ligt het én aan de instelling én aan de kwaliteit. Er is denk ik al genoeg geschreven over de spelers die gehaald worden en al over hun top heen zijn. Je kunt er daar best één of twee van hebben, zolang ze met ervaring voor rust zorgen. Zie Van Polen bij Zwolle. Maar zes of zeven van die spelers is gewoon te veel.

Hopelijk mag Silberbauer blijven zitten, want zo'n ontslag werkt zelden. Zie Groningen...

28 augustus 2023 om 08:43

Eerste alinea eens maar Je laatste alinea… totaal niet te vergelijken.

Groningen had geen kwaliteit.

Utrecht heeft met seuntjes, azarkan, douvikas tot op heden, El karouani, Bozdogan, Sagnan, Booth, Barkas minimaal 8 spelers die 3 maanden geleden nog prima presteerden en Romeny had ook een goede vorm.

Iqbal is een prima aankoop.

Maar nu is er wel een trainer nodig die vd Hoorn viergever Toornstra en ramselaar nu vertellen dat t klaar is. Doe je dat niet krijg je shit in de groep en wordt t niks.

28 augustus 2023 om 08:49

Dank voor je reactie. Groningen is denk ik toch niet het beste voorbeeld, om de door jou genoemde reden. Wel blijf ik vinden dat een bliksemontslag zelden de juiste oplossing is. Dat is vaak meer paniekvoetbal dat veel vaker slecht uitpakt dan goed.

28 augustus 2023 om 09:28

Bliksemontslag slaat op het huidige seizoen, hij moddert al een halfjaar aan. Ik denk dat iedereen had gehoopt dat Silberbauer er met een volledige voorbereiding wel iets van had gebakken maar het is alleen maar slechter. Dat was vorig jaar ook het makkelijke excuus..hij had zogenaamd niet genoeg tijd om de schade van Fraser te herstellen. Ik als Utrecht supporter roep dan ook Silberbauer & Zuidam OUT!

28 augustus 2023 om 09:32

Maar wel bij andere clubs. Douvikas is verkocht, maar ze trekken ook weer een nieuw blik aan spelers open. Dan moet je qua automatismen weer opnieuw beginnen. Daarbij zijn met name Seuntjens en Azarkan spelers die je belangrijk moet maken, willen ze zo'n 7 doelpunten per seizoen maken. Dat lukt in het rechter rijtje, maar bij een Utrecht hebben aanvallers dat niveau sowieso wel. Dat betekent minder ballen, minder kansen en dus minder rendement.

28 augustus 2023 om 08:58

@ktb84 het verschil met groningen van vorig seizoen is dat ze daar de trainer er idd te vroeg uit gooiden, en er ook nog eens niemand werd gevonden die de capaciteiten had om het over te nemen. vd Ree een aardige man, maar die ging er alleen maar zitten om groningen te helpen omdat de ene na de andere kandidaat afhaakte.
Bij utrecht is het echt niet te vroeg, vorig seizoen liet silberbauer ook al zien niet de juiste man te zijn voor dit Utrecht.

28 augustus 2023 om 10:42

@juweel: zoals ik ook al tegen Shenkie zei is Groningen toch niet het beste voorbeeld. Je hebt gelijk.

28 augustus 2023 om 09:15

Kwaliteit is een feit, instelling kunnen veranderen vraagt een aanpak van de trainer. Voor mij ziet dat er meer uit dat Silberbauer zijn eigen glazen daarmee ingooit. Dit is namelijk al langer aan de hand en hij heeft het nog niet kunnen omdraaien.

Daarmee lijkt het mij geen paniekvoetbal de trainer te ontslaan want hij krijgt het gewoon niet aan de praat.

28 augustus 2023 om 10:41

@Spijkenisser: je had hem ook na eind vorig seizoen kunnen ontslaan. Je wist wat hij kon na een half jaar. Nu mag hij door en zou hij alsnog snel ontslagen kunnen worden. Dat vind ik niet echt doordacht beleid en toch alsnog een soort paniekvoetbal. Dan moet je alsnog een nieuwe trainer aanstellen die niet de voorbereiding heeft kunnen doen. Als je hem niet na vorig seizoen hebt ontslagen, geef iemand dan gewoon een seizoen de kans.

28 augustus 2023 om 09:22

Silberbauer heeft gewoon geen uitstraling, staat daar ook de media te woord zonder dat hij echt laat zien de baas te zijn over deze selectie. Met deze selectie had je makkelijk van Zwolle moeten kunnen winnen. Echt beschamend was het gisteren.

Ik durf te wedden dat een Advocaat deze selectie vrij snel aan de praat krijgt, het is gewoon geen match op dit moment.

28 augustus 2023 om 09:29

Het is maar net wat je onder 'aan de praat krijgen' verstaat. Natuurlijk moet je beter presteren dan 0 uit 3, maar Utrecht heeft nauwelijks scorend vermogen in de ploeg. Da's ook de grootste reden dat ze nog geen punten gepakt hebben en uberhaupt nog geen doelpunt hebben gemaakt. De selectie is uberhaupt allesbehalve indrukwekkend en als je dan geen aanvallers hebt die doelpunten kunnen maken, heb je een probleem.

28 augustus 2023 om 10:12

Als je vorige week tegen Heerenveen met Douvikas nog speelt in de basis en zelfs dan niet weet te scoren ( topscorer van vorig seizoen ), kun je het niet alleen aan de aanvallers wijten. Daarnaast heeft Romeny vorig seizoen prima cijfers gehaald bij een club als Emmen.

Maar met het vertrek van Douvikas, Sander v/d Streek, Dost heb je bijna al je goals ingeleverd van vorig seizoen..

28 augustus 2023 om 13:22

Klopt, maar dat eerste vind ik geen argument. Het is niet zo dat Douvikas er elke wedstrijd ballen in schiet. Die liep zo'n 1 op 2 het afgelopen seizoen. Dat hij dan een wedstrijd of twee wedstrijden niet scoort, dat hoeft niets te zeggen. Als je als collectief drie wedstrijden niet scoort en tevens geen punten pakt, dat zegt wel heel wat meer.

28 augustus 2023 om 14:08

Het is overigens niet alleen de aanval dat faalt.
Klaiber en V/d Hoorn presteren ook ver onder de maat.. Had graag gezien dat er een extra centrale verdediger was gehaald ipv dat Fraulo werd gehuurd.

Riep ik direct al toen Rob Penders gehaald werd.
En toen daarna ook nog Douvikas verkocht werd, was het helemaal duidelijk.

Het geld is er, zijn vervanging staat klaar.
Die is straks zo ontslagen.

En terecht ook.

Je hebt als Utrecht de beste spelers vanuit de subtop/middenmoot.
(psv, Feyenoord, Twente, Ajax en AZ er buiten gelaten)

Met deze spelers hoor je gewoon over een PEC Zwolle heen te walsen

28 augustus 2023 om 08:59

Je bedoelt dat ie het stokje snel.zou overnemen?
Vond het een rare zet.van penders. Als je dan onder iemands vleugels assistent wordt doe dan bij iemand die meer ervaring heeft. Hij deed het heel goed bij FCE dus had best een stapje hoger aan gekund op eigen benen.

Dit is wel utrecht onwaardig. Hopelijk kunnen ze het nog recht trekken.

28 augustus 2023 om 10:52

Ik denk dat Penders wel weet dat er mogelijkheden liggen bij Utrecht.
Silberbauer, ging al niet zo lekker.

28 augustus 2023 om 12:30

Klopt, Penders is ook binnengehaald omdat hij ervaring heeft en het stokje kan overnemen mocht Silberbauer er niks van bakken. En dat is nu het geval.

het mooiste aan alles vond ik dat ron niet op voorhand nee zei, wat een zegen zou dat zijn voor utrecht, nu alleen nog jordy een functie elders en dan moet het toch wel lukken lijkt mij.

28 augustus 2023 om 09:47

Ik denk dat er een andere trainer op pollposition ligt. Dick Advocaat loopt al warm langs de zijlijn in Utrecht.

28 augustus 2023 om 11:50

vast, maar is ook weer een vriendje, en zal het tactisch ook niet heel anders aan gaan pakken, nee laat dan ron maar komen, en laat hem maar een duidelijke meerjarige visie neerleggen

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen: ik hoop dat Vermeulen gelijk heeft.

Silverbauer straalt niks uit. Zijn "tactische" wissels slaan nergens op. Zodra we achter komen raakt hij volledig in paniek zo lijkt het, en we komen nog wel eens achter.

Heel gauw de laan uitsturen voordat de schade onomkeerbaar is. Tijd voor een frisse coach met uitstraling en daadkracht!

Zou het een hele slechte zaak vinden als de trainer nu al ontslagen wordt. Dan is het het zoveelste voorbeeld van een TD die een plan heeft, daarbij een rol ziet voor een beginnend trainer, de selectie samenstelt en als het even niet loopt het hele plan alweer in de schredder gooit. Het oneerlijke bij dit soort verhalen is dat trainers altijd de consequenties dragen en TDs jaren kunnen blijven zitten.

ik ben echt geschrokken naar hetgeen gisteren op het veld vertoond is, of althans wat er allemaal niet vertoond is. Silberbauer is onhoudbaar, dat mogen duidelijk zijn. die heeft echt helemaal niks gebracht in de tijd dat hij nu trainer is en heeft alleen maar geteerd op de faam die hij als voetballer bij Utrecht heeft opgebouwd. Ik zou Ron Jans persoonlijk ook heel graag bij Utrecht zien maar die doet er wijs aan nu even niet in dit wespennest te stappen. Advocaatje is altijd wel te porren voor een kort dienstverband, die geef ik samen met Penders de hoogste kans.

28 augustus 2023 om 09:24

Niet dat Silberbauer goed is hoor, maar ik zou eerst naar Zuidam wijzen voor ik m'n frustraties zou uiten op een coach. Die Zuidam kan er werkelijk niets van. Zelden zo'n slechte TD aan het werk gezien.

28 augustus 2023 om 09:32

Waarom is het een wespennest? Heeft dat te maken met Zuidam? Die Zuidam zit er toch ook al een tijdje?

Ik zou echt voor een andere Coach gaan, meestal krijgt dat wel een effect op de spelersgroep.

Kwalitatief heeft utrecht toch wel een selectie van middenmotor/subtop.

28 augustus 2023 om 13:20

FC Utrecht zou qua salarishuis en spelersbudget vrij comfortabel op plaats 5 moeten eindigen. Zo hebben ze zo'n 4 miljoen euro meer te besteden aan de selectie dan FC Twente en zitten ze redelijk in de buurt van AZ. Ook is de jeugdopleiding van FC Utrecht het dubbele waard en dan moet FC Twente het nog delen met Heracles ook nog. Toch breken er bij Heracles en FC Twente meer jeugdspelers door. Dat zou alle alarmbellen in Utrecht af moeten laten gaan.

Juist in de afgelopen jaren was het grote moment voor Utrecht om aan te haken met een sterk fundament. FC Twente was in geen velden of wegen te bekennen, Vitesse had/heeft het moeilijk, FC Groningen worstelt ontzettend en ook Heerenveen is al een poosje geen subtopper meer. Echter maakt Utrecht maar geen stappen en het houdt natuurlijk een keer op. Clubs komen er weer bovenop of er komen nieuwe clubs die een kans wagen om de aansluiting te vinden.

Niet dat ik nou zo onder de indruk ben van Silberbauer, maar tactisch is het niet waardeloos. Ook een betere trainer loopt tegen de problemen aan waarop Utrecht de wedstrijden niet wint. Voorin heb je een hevig gebrek aan kwaliteit, vooral in de afronding. Daarbij is het spelersmateriaal bij lange na niet naar het salarishuis van FC Utrecht. Ook is er totaal geen balans binnen de selectie en er is nauwelijks tot geen vertrouwen in de dure jeugdopleiding. Het is beschamend hoe slecht het technische beleid van FC Utrecht al jaren is en alleen maar slechter lijkt te worden. Zuidam presteert dermate slecht dat het voor iedere trainer een opgave wordt om naar het salarishuis te gaan presteren.

Daar kun je op wachten inderdaad. Er moet toch een trainer zijn die de potentie van deze club veel beter kan benutten!

Afellay heeft natuurlijk helemaal gelijk. Er is geen visie. In het aankoopbeleid en speelwijze ontbreekt dit allebei. Als je ook ziet wat er allemaal rondloopt zonder restewaarde: vd Hoorn, Klaiber, vd Maarel, Viergever, Toornstra. Je hebt zoveel supporters, een goede geldschieter en komt uit een grote stad. Dan had er allang een betere basis gelegd kunnen worden voor (sub)topclub die op het niveau van AZ had kunnen staan. Wat dat betreft valt ook van Seumeren, ondanks zijn goede bedoelingen, wel wat te verwijten.

Eigenlijk best bizar wanneer je naar de selectie kijkt. Natuurlijk kan het zo zijn dat al die spelers in de praktijk helemaal niet zo goed zijn maar op papier hebben ze volgens mij een prima mix van leeftijden en type spelers op het eerste oog.. Ik heb Utrecht nog geen minuut zien spelen (los van een samenvatting) dit seizoen, maar met Viergever, Klaiber en vd Hoorn heb je ervaring achterin. Ramselaar was ik voor zijn transfer naar PSV altijd gecharmeerd van en met Labyad, Booth, Seuntjens heb je nog een paar spelers die eigenlijk in de Eredivisie wel het verschil zouden moeten kunnen maken. Los van Toornstra (waar ik veel over lees dat het niks meer is op VZ), Lidberg (die het verdienstelijk deed bij GAE) en Azarkan (die nu ook een paar prima jaren er op heeft zitten). Wellicht dat goede buitenspelers nog wel gemist worden.

toen ze branderhorst haalde en vervolgens ook nog barkas hebben kunnen strikken was het mij wel duidelijk dat er geen visie is.

het is gewoon absurd dat je als utrecht zijnde met twee 1e keepers een seizoen gaat beginnen.
terwijl er gewoon in je elftal een aantal posities zijn waar ze er niet zoveel van kunnen.

Als je toch zou moeten kiezen
Silberbauer ontslaan en een poging wagen bjj Ron Jans... dan zou iedereen dat doen lijkt me.

Vind die Silberbauer echt in niets een trainer. Communicatief niet vaardig en een tactisch onbenul zoals hij nu laat zien.

Die moet je nu al meteen ontslaan.

Gewoon pijn in mn Utrecht hart. Sinds Spakenburg loopt het gewoon niet, 1-4 thuis ten onder gaan zijn we nooit teboven gekomen. Silberbauer is gewoon niet goed genoeg om een team samen te smeden. Sorry Zuidam schiet tekort want ik ben het met Afellay eens dat er genoeg kwaliteit in de jeugdopleiding zit, Nu Douvikas weg is moeten we het doen met de ex-spits van Go Ahead Eagles. Dit is vragen om problemen. Voor het eerst ben ik bang voor degradatie als dit zo verder gaat. Ik weet dat we nog 31 wedstrijden te gaan hebben. Klaiber, Labyad, vd Maarel.schaam je je!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren