Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blatter roept op tot nieuwe regel: ‘Alleen bij gelijke stand na twee duels’

Laatste update:

De huidige regel met 'dubbeltellende' uitdoelpunten bij een gelijke stand over twee duels in de knock-outfase van een toernooi is achterhaald. Dat schrijft Joseph Blatter in zijn column in het weekblad van de FIFA, dat vrijdag verschijnt.

/

Volgens Blatter is de ploeg die in het tweede duel 'uit' speelt nogal in het voordeel. Dat team heeft in de verlenging dertig minuten de tijd om een mogelijk dubbeltellende treffer te maken, waar tegenover de thuisclub dan minimaal twee doelpunten moet zetten om alsnog te kunnen winnen. “In de eerste wedstrijd is tenslotte geen verlenging”, betoogt de FIFA-preses.

“Het wordt daarom tijd om die regel aan te passen. Uitdoelpunten zouden alleen nog dubbel mogen tellen in de normale speeltijd bij een gelijke stand na twee duels.” De 78-jarige Blatter staat al sinds juni 1998 aan het hoofd van de wereldvoetbalbond. De Zwitser volgde zestien jaar geleden de Braziliaan Joao Havelange op en werd tot driemaal toe herkozen.

Eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

mee eens veel leukere wedstrijden zonder die nutteloze regel

10 oktober 2014 om 00:37

Het is geen nutteloze regel, vind het de wedstrijden leuker maken. Vind dit wel een goede opmerking van Blatter. Doet hij toch nog goede dingen

10 oktober 2014 om 01:12

Denk je echt dat Blatter dit zelf bedacht heeft?

10 oktober 2014 om 06:12

Goed idee van hem, maar dit doet hij toch duidelijk om punten voor zijn verkiezing te pakken.

10 oktober 2014 om 11:30

Nee, dit kan hij nooit bedacht hebben, zelf.

Hij is meer er zo eentje van: 3 keer cornâh, pinantie!!

10 oktober 2014 om 02:06

Hoewel ik dit een prima idee vind, vind ik de huidige manier ook wel iets hebben.

Tijdens de loting wordt je lot bepaald in de knock-out fase. Dat sierde de CL wel vond ik. Daardoor geloof ik ook dat er tot nu toe geen enkele club 2x achter elkaar de CL heeft gewonnen. Toch dat ene obstakel, net dat kleine oneerlijkheid, uit of thuis beginnen, fase van het jaar, net dat ene tegenstander enz. bepaalde je lot.. Dat zorgde voor mooie affiches en momenten, vooral last minute momenten.

10 oktober 2014 om 02:10

Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar alle dingen die jij noemt blijven gewoon bestaan als deze regel wordt afgeschaft. Het enige nieuwe is dat de verlening niet zo verrekte oneerlijk wordt waardoor een ploeg er altijd enorm op gericht is in die verlenging de nul te houden

10 oktober 2014 om 07:47

Dan heeft hij toch gelijk dat het lot eerst bepaalde. Aangezien de club die als eerste thuis speelt, nooit een verlenging thuis kon spelen.

10 oktober 2014 om 10:17

En nu slaat het voordeel dus om naar de thuisspelende ploeg. Aangezien zij in de verlenging het thuisvoordeel kunnen uitbuiten.

Heden ten dage is het onmogelijk te organiseren met die belachelijke volle speelkalender. Maar een beslissingswedstrijd op neutraal terrein zou altijd nog het eerlijkst zijn.

Onkanks dat dit een rare man is, heeft hij hier een goed punt.

eindelijk zegt die iets wat wel een goed zou kunnen zijn voor de sport want die regel slaat nergens op

Prima idee. Op zijn vroegst ingevoerd na het wk in Rusland waarschijnlijk, maar na de spray en doellijn technologie weer een stapje in de goede richting.

Hier heeft meneer Blatter toch zeker gelijk. Het is eigenlijk ook zeer logisch, vreemd dat één van de bobo's er nu pas mee komt..

Voor het eerst hoor ik deze man iets zinnigs zeggen.

Top idee! Al de redenen van Blatter zullen me een rotzorg zijn, maar het fijne is dat op deze manier de nul niet meer heilig wordt in een tweeluik als je thuis speelt. Dan liever proberen met 6-4 te winnen dan met 1-0. Zo snel mogelijk invoeren, ik geloof niet dat het voetbal er minder aantrekkelijk op wordt.

10 oktober 2014 om 01:02

De nul zal ook na de afschaffing van de regel (uitdoelpunt in extra tijd) heilig blijven. Daar veranderd helemaal niets aan. Dan zouden ze de hele regel, omtrent het uitdoelpunt, moeten afschaffen.

10 oktober 2014 om 01:37

Onzin Vitesse. Dat zou alleen zo zijn als uitdoelpunten helemaal niet meer dubbel zouden tellen. Waar ik overgens voor ben want dan krijg je inderdaad aanvallender voetbal.

10 oktober 2014 om 08:15

@vitessenl

Als je het eerste duel uit hebt verloren met 2-0 wil je thuis niet winnen met 6-4 of 3-1 maar met 2-0 of 3-0. De nul blijft gewoon heilig. Beter om die uit doelpunt regel te schrappen.

Helemaal met Blatter eens (huh, wat zeg ik nou).

Uitdoelpunten horen erbij in de reguliere speeltijd, maar in verlenging is het gewoon belachelijk.

Was AZ een x aantal jaar geleden niet op deze manier enorm lullig uitgeschakeld in de EL, tegen een Portugese ploeg?

10 oktober 2014 om 01:03

Ja volgens mij ook. Tegen Sporting als ik me niet vergis.

10 oktober 2014 om 01:05

Ja, klopt. Kan me nog herinneren dat zelfs de verslaggever dacht dat er penalties zouden komen.

10 oktober 2014 om 01:07

Zolang geleden dat het nog UEFA Cup was. Sporting Lissabon. 2-1 verliezen daar, 2-1 winnen thuis. Verlengen, 3-1 voorkomen en in de laatste seconde van de extra tijd nog die 3-2 tegen. Een dag eerder werd PSV uitgeschakeld door AC Milan. Ik ben zelf voor Ajax, maar wat was ik daar toen ziek van zeg!
Ot: goed idee. Gelukkig wordt dit pas 10 jaar door mensen geroepen. Lekker op tijd dus Sepp. Ben alleen bang dat het een loze verkiezingsbelofte is en dat het niet gebeurt zolang Blatter voorzitter is.

10 oktober 2014 om 01:14

Ja, idd dag eerder PSV, volgens mij ook zwaar onterecht verloren. Wat een ramp week voor he NL voetbal was dat. Was er ook flink ziek van.

10 oktober 2014 om 01:39

Klopt. Zo'n blonde verdediger kreeg de bal toen per ongeluk op zijn hoofd ergens rond de laatste minuut. Volgens mij Abiati.

10 oktober 2014 om 01:54

Dan denk ik dat je Abate bedoelt. Abiati is namelijk een kale doelman haha

10 oktober 2014 om 10:25

Volgens mij was het Ambrosini die wegliep bij Van Bommel

10 oktober 2014 om 09:47

Dat was tegen Sporting Clube De Portugal.
Beide wedstrijden heb ik destijds live gekeken waarbij de 2e wedstrijd in de Alkmaarderhout was.

Dat was een van de meest trieste uitschakelingen die ik ooit heb gezien.
Net als Roda-Benfica trouwens.

Edit: nu ik de reacties zo lees, de uitschakeling van PSV door Milan was ook om gek van te worden. Zoals een voorganger al zei, een treurig weekje voor het Nederlands voetbal was dat.

lekker hoor dan is er geen enkele reden om iets te doen in een uitwedstrijd.alles een beetje opstapelen in het eigen strafschopgebied en klaar is kees.nu hoor je toch altijd zeggen proberen een doelpuntje mee te pakken .die uitspraak zal je dan nooit meer horen
je kan ook in de verlenging de doelpunten gewoon voor een laten tellen

10 oktober 2014 om 01:04

Dat is toch ook zijn bedoeling? Uitdoelpunten tellen alleen bij een gelijke stand na de reguliere speeltijd. In de verlenging vervalt de regel.

10 oktober 2014 om 01:17

En dat zou je nu ook hebben als je het thuisspelende team in de uitwedstrijd had gewonnen. Want als je uit 1-2 wint, waarom zou je in de thuiswedstrijd dan nog moeite nemen om aan te vallen als de tegenstander toch minimaal 2x moet scoren?

Het beste zou gewoon zijn als die 'dubbel' tellende doelpunten er helemaal niet meer zijn, want dan zou een 1-2 uitoverwinning nog niet praktisch veilig zijn, omdat 0-1 thuis dan al volddoende is voor een verlenging. Bovendien zie je nu regelmatig dat de heenwedstrijden het aanzien niet waard zijn, omdat het uitteam bang is te verliezen en het thuisteam bang is om een tegendoelpunt te krijgen.

Dat tweede duel zou ook zonder de uitregel wel spannend zijn, omdat daar de beslissing gaat vallen. Alleen ben je veel minder snel veilig als uitspelend team als je een keer weet te scoren.

Die Blatter zet wel alles op alles om herkozen te worden. Ongelooflijk. Wel een van zijn betere ideeën want het is nu inderdaad oneerlijk.

Samenhorigheid op vz waar iedereen het eens is met Blatter

100% mee eens natuurlijk, altijd een naaiende regel gevonden.

10 oktober 2014 om 06:04

Er is dus nog hoop voor Barcelona-Real beef. Hahah

Hij heeft het dus slechts over een uitdoelpunt in de verlenging...schaf die hele uitdoelpunten-regel gewoon af.

10 oktober 2014 om 08:13

Volledig mee eens... Draak van een regel!

Dit is het allereerste stukje inbreng van deze man die hout snijdt. Verderrest moet hij zich bezighouden met het introduceren van tv scheidsrechters, want de urgentie daarvan is ongeveer een factor 300 ernstiger. Kortom, hij bindt mij niet om de vinger met dit soort prietpraat, het blijft een ontzettende corrupte idioot die uit zijn functie moet worden gezet en plaats moet maken voor vernieuwers in het voetbal.

Hij heeft altijd alleen maar logische voorstellen als er verkiezingen aan komen.

Dat ze daar nu pas mee komen, dit knaagde al een lange tijd aan mij.

Top! Heeft die ouwe toch nog wat nuttigs te melden!

Deze regel heeft AZ de uefa cup finale ontnomen door die dubbeltellende uitdoelpunt van sporting terwijl AZ ook im doe verlenging had gescoord. Anders hadden ze nog kans met penalties. Goede zaak om deze regel aan te passen alleen spijtig genoeg voor AZ 10 jaar te laat

Niet intrappen dames en heren.

Hij wil zich herkiesbaar stellen volgend jaar en wil zo veel mogelijk stemmen winnen. Dat doet hij door opeens goede regels te bedenken.

Ik had niet verwacht dat het ooit nog zo ver zou komen dat ik het met Blatter eens zou zijn... Het is nu zo ver, de vlag kan uit!

Ik zeg helemaal afschaffen! Als het gelijk staat na 2 wedstrijden, gewoon verlengen!

10 oktober 2014 om 08:33

Dan speelt het ene team 120 m thuis en het andere team maar 90 m thuis.
Dat is sws oneerlijk

Innieder geval beginnen met afschaffen van het uitdoelpunt in de verlenging. Dat zal al een hoop schelen

10 oktober 2014 om 08:35

Nee dat uit doelpunt is juist compensatie, omdat het ene team 120 m thuis speelt en het andere team maar 90 m thuis.

10 oktober 2014 om 09:21

Ja dat snap ik maar persoonlijk vind ik een uitdoelpunt 'dubbel' tellen zwaarder wegen dan een thuiswedstrijd. Maar goed, dat is natuurlijk hoe ik het zie

10 oktober 2014 om 13:02

Toch wil elk team het liefst de laatste wedstrijd thuis spelen. Dus dat valt wel mee.

Kijk leuk hoor dat Blatter dit wil, maar ik geloof niets meer echt niets meer wat uit zijn mond komt. Hij beloofde en wist absoluut zeker dat hij ging stoppen in 2015, en nu gaat ie voor nog een termijn. Bizzare corrupte seniele man, ik wens hem al het erge in de wereld toe. Walgelijk.

Die regel is niet achterhaald, Blatter is achterhaald.
Die regel is er omdat anders het team dat de 2e wedstrijd speelt, bij verlenging de verlenging thuis speelt. Oneerlijk dus. Vandaar de regel van uitdoelpunten.
De 1 speelt de verlenging thuis,de ander uit, maar tellen weer de gescoorde doelpunten dubbel in de verlenging bij gelijke stand.

Wow dit is echt voor het eerst dat ik denk: Die man heeft groot gelijk!
Ik zeg doen! Uitdoelpunten tellen alleen dubbel bij een gelijke stand in de reguliere speeltijd na 2 duels.

Nou, zo gelijk heeft hij anders niet. Het uit team moet tenslotte 30 minuten langer in het vijandige stadion spelen, oftewel de thuisspelende ploeg is dan 30 minuten in het voordeel. Elk team wil dan eerst uit spelen, waarna ze bij een eventueel gelijk spel thuis 30 minuten extra in het voordeel is!

Heel dom voorstel dus weer van deze seniele oude man.

Ja erg oneerlijk. Komt ook wekelijks voor enzo. Is dit het begin van een charmeoffensief van opa Blatter?

Voor het eerst dat ik het met hem eens ben

blatter wil gewoon laten zien dat hij wel degelijk dingen doet voor de verkiezingen.
deze regel had al lang afgeschaft moeten worden.
thuis spelen is natuurlijk minder stressvol en je hebt de supporters mee maar dat heeft nouwelijks invloed op de wedstrijd. alle topclubs en spelers kunnen dat wel aan en het boeit ze echt niet of ze uitgesjouwd worden.
van mij mogen ze deze regel gewoon weg doen. niemand heeft er baat bij.
het moet gewoon zo eerlijk mogelijk gaan en deze regel maakt het er niet beter op.
het enigste wat ik wil zien van deze zakkenvullende kwallen is dat ze videobeelden technologie doorvoeren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren