Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bizarre taferelen op Nederlandse velden: BVV verliest ogenschijnlijk bewust

Laatste update:

Sparta Nijkerk stapt naar de tuchtcommissie. De club uit de Derde Divisie moest zaterdag in en tegen Staphorst winnen om zich te verzekeren van de periodetitel, om zo een plek te bemachtigen voor de promotieduels voor de Tweede Divisie. Sparta slaagde niet in zijn missie (1-1), maar de uitslagen op de andere velden boden veel hoop. BVV Barendrecht gaf in de laatste vijf minuten echter een 3-1 zege op GVVV uit handen: 3-4. Sparta vist zodoende achter het net, terwijl Barendrecht zich wel heeft verzekerd van de derde periodetitel.

A1 meldt dat het er ondanks het gelijkspel goed uitzag voor Sparta, daar alle concurrenten verloren. In Barendrecht moesten nog vijf minuten gevoetbald worden en met een 3-1 tussenstand leek het er sterk op dat Sparta zich alsnog zou verzekeren van de periodetitel. Het liep echter anders: in de laatste vijf minuten van het duel boog GVVV de achterstand om in een 3-4 zege. Op een filmpje dat circuleert op sociale media lijkt Barendrecht weinig moeite te doen om een tegentreffer te voorkomen.

Al snel werd duidelijk waarom Barendrecht meewerkte aan de bizarre nederlaag. GVVV pakt dankzij de zege de derde periodetitel en Barendrecht neemt een eerdere periodetitel van kampioen ACV over. Sparta blijft zodoende met lege handen achter. GVVV geeft op Twitter toe dat het een overwinning zonder glans was. "Het is afgelopen! GVVV wint op lelijke wijze van BVV. GVVV wint hiermee de laatste periode die zal worden doorgeschoven naar BVV Barendrecht. Hier gaat nog over nagepraat worden...", weet de club. Onder de betreffende tweet zijn reacties van woedende mensen te lezen. Het woord 'matchfixing' valt meermaals. Barendrecht zelf spreekt van 'een bijzonder slot'.

Sparta-trainer Eric Speelziek laat aan A1 weten boos te zijn. "Het was een verbijsterende ervaring, ik kreeg zelfs appjes van spelers van GVVV die achteraf boos waren." De Nijkerkers laten het er niet bij zitten en stappen naar de tuchtcommissie. In 2018 vond er een vergelijkbare situatie plaats. HSV Heiloo dacht de nacompetitie voor de promotieduels naar de Eerste Klasse te hebben gehaald, maar kwam bedrogen uit toen Kolping Boys protest indiende. HSV werd uit de nacompetitie gehaald en de plek ging alsnog naar Kolping Boys.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben geen fan van alle ploegen, heb wel de beelden gezien. Er is maar 1 oplossing, beide ploegen niet laten deelnemen aan de nacompetitie wegens competitievervalsing.

27 mei 2023 om 22:57

Hoezo vervalsing? Als jij moet verliezen om door te gaan, waarom zou je dan winnen? … je speelt toch voor het hoogst haalbare🤣

27 mei 2023 om 23:01

Als jij moet verliezen, waarom zorg je er dan voor dat je na 85 minuten met 3-1 voor staat?

27 mei 2023 om 23:06

Omdat ze toen waarschijnlijk nog niet op de hoogte waren van de uitslag van de andere wedstrijd

27 mei 2023 om 23:07

"vermoeden van matchfixing"

27 mei 2023 om 23:14

Nou ben ik niet helemaal bekend met de complete regelgeving omtrent de periodetitels op dit niveau en de verschillende belangen dus misschien dat ik dingen zeg die niet kloppen. Maar op basis van de informatie die ik gelezen heb in combinatie met de reacties van seijnden en TheRedeemer kan ik mij geen scenario bedenken waarbij het dus gunstig was voor Barendrecht als ze zouden winnen. Als Sparta had gewonnen had je niets aan een overwinning gehad, als ze niet hadden gewonnen ook niet. Of mis ik nu iets? Als dit inderdaad klopt dan is het extra bizar dat Barendrecht er zelf voor gezorgd heeft met 3-1 voor te komen.

28 mei 2023 om 10:15

Als Barendrecht had gewonnen hadden ze, afhankelijk van de concurrentie, 3e geworden, anders 5e. Concurrentie heeft overigens ook verloren dus nu geen sprake van.

Al met al, als Sparta Nijkerk gewoon had gewonnen was er niets aan de hand geweest.

28 mei 2023 om 10:22

Irrelevant of Sparta anders had gewonnen, het is gewoon tegen alle fair play regels in.

Ik ga er vanuit dat Sparta Nijkerk de ticket van Barendrecht gaat overnemen.

28 mei 2023 om 12:27

@seijnden, het klopt wat je zegt maar als Barendrecht had gewonnen dan had Sparta Nijkerk de periode gepakt ipv GVVV en had Barendrecht niets aan de 3e plaats gehad. De enige kans op nacompetitie voor Barendrecht was GVVV laten winnen en hopen dat Sparta Nijkerk niet wint, hopen dat Stedoco verliest en dat Rijnvogels niet (ruim) wint. Als dat de enige kans is dan is het wel heel stom dat het enige waar je invloed op hebt (GVVV laten winnen) op zo’n gênante manier moet gebeuren. Kortom, als Barendrecht graag voor de kans op nacompetitie had willen gaan dan moesten ze sowieso verliezen en hopen dat de andere uitslagen gunstig zijn.

In hoeverre kan je dit Barendrecht kwalijk nemen? Vreemde regels gewoon, als dit een scenario kan zijn.

27 mei 2023 om 22:23

Barendrecht kan je hier eigenlijk niks in kwalijk nemen. Het is jammer dat het zo is gegaan, maar geef ze eens ongelijk met wat er op het spel staat...ik vond wel dat de doelman door zo lang te wachten het de aanvaller die achtervolgd werd door drie verdedigers nog knap lastig maakte.

27 mei 2023 om 22:32

Sorry maar dit is opzettelijk spelbederf. Als ze bij barendrecht nou even hun huiswerk gedaan hadden, hadden ze vanaf het begin niet al te veel hun best gedaan zodat gvvv zou winnen. En was het niet zo opzichtig geweest.
Maar eerst 3-1 voorkomen, vervolgens is er iemand die uitvogelt dat ze nacompetitie kunnen halen als gvvv wint en wordt de deur open gezet de laatste 5 minuten. Slaat nergens meer op. Zeker niet als je ziet hoe ze niet eens hun best doen om het doelpunt te voorkomen.

27 mei 2023 om 22:41

"als ze bij barendrecht nou even hun huiswerk gedaan hadden, hadden ze vanaf het begin niet al te veel hun best gedaan zodat gvvv zou winnen."

Dan was het nog steeds spelbederf, maar dan had jij het niet door gehad. Wat is het verschil in werkelijkheid?

27 mei 2023 om 22:51

Het verschil is dat dit enorm gênante beelden zijn voor het vierde niveau van Nederland. Ik begrijp volledig dat het voor beide gunstig was als GVVV zou winnen. Laat het dan niet op deze manier op de laatste 5 minuten aankomen. Ga ‘gewoon’ voetballen, laat het 0-1 worden in de 56e minuut en niemand had met zekerheid durven te zeggen dat deze wedstrijd fake was.

28 mei 2023 om 10:28

Dat de mensen het niet doorgehad zouden hebben en er nu niet zoveel opwinding ontstaan zou zijn.
Al begreep ik dat dit scenario pas actueel werd door de standen op de andere velden. Maar evengoed had Barendrecht enkel kans door sowieso te verliezen.

Dus het was nog steeds spelbederf maar zouden ze er makkelijk(er) mee wegkomen. Blijft het nog steeds verwerpelijk natuurlijk.

28 mei 2023 om 13:11

Inderdaad, als Barendrecht ‘gewoon’ was gaan voetballen en met 0-1 had verloren door een lage voorzet die werd binnengelopen in de 67e minuut dan hadden we alleen maar kunnen speculeren. Niet zoals je zou willen qua fair play maar als dit de enige kans op nacompetitie zou zijn dan had ik het wel geweten.

27 mei 2023 om 22:28

Tja waardeloze regels inderdaad, maar heel veel eergevoel heb je als team ook niet als je dit laat gebeuren.

27 mei 2023 om 22:33

Tsja het systeem klopt gewoon niet,dus je kan het Barendrecht eigenlijk niet kwalijk nemen.

27 mei 2023 om 22:39

Doe ik ook niet, maar ik had ze niet zo door laten lopen. Dan maar geen nacompetitie. Misschien ben ik te idealistisch.

27 mei 2023 om 22:44

Wanneer is sprake van matchfixing

Men spreekt van matchfixing wanneer het resultaat van een wedstrijd geheel of gedeeltelijk wordt beïnvloed door een deelnemer die moedwillig verliest of valsspeelt.
Lijkt me dat je dat Barendrecht dus wel degelijk aan kunt rekenen. De conpetitieregels zijn stom en werken het wellicht in de hand, maar dit gedrag hoort niet in de sport thuis, hebben ze dom uitgevoerd.

27 mei 2023 om 22:49

Dom uitgevoerd? Is matchfixing beter als het ongemerkt uitgevoerd wordt dan?

27 mei 2023 om 22:54

Als het ongemerkt uitgevoerd is, is het nog steeds niet oké maar dan valt het niet te bewijzen. Dit is lachwekkend (in negatieve zin).

27 mei 2023 om 22:56

Ze doen in elk geval niet achter de ellebogen, kan ik wel waarderen haha

27 mei 2023 om 22:58

Als je deze beelden kunt waarderen dan ben je geen echte voetbalfan of liefhebber.

27 mei 2023 om 22:59

@Kuna: voor Barendrecht was dat inderdaad beter geweest. Nu ligt het er dik bovenop

27 mei 2023 om 23:04

Dit niet nee, zoals ik hierboven al zei. Maar... als ik mag kiezen tussen zo, of sneaky achter de ellebogen, dan maar zo!

27 mei 2023 om 23:08

Dus deze beelden wil je niet, maar als je moet kiezen tussen een wedstrijd stiekem fixen of overduidelijk zoals hier, dan kies je toch voor deze beelden? Het is duidelijk dat het zaterdagavond is.

27 mei 2023 om 23:12

Ik heb liever deze beelden dan dat ik voor de gek gehouden wordt inderdaad. Dat lijkt me niet zo heel gek toch? Wilde bijna een ongepaste vergelijking gaan maken.

27 mei 2023 om 23:16

Ach ja.. vandaag kan in de Bundesliga Köln miljoenen verdienen door zelf te verliezen van Bayern zodat die kampioen worden ipv Borussia en er een bonus geactiveerd wordt in de transfer van een speler. Minstens een even bizarre situatie waar Borussia ook nog wel even in zal duiken lijkt me.

27 mei 2023 om 23:23

Het verschil is dat als GVVV bij een natuurlijk spel- en scoreverloop met 3-4 had gewonnen je niet weet of je voor de gek wordt gehouden. Of gaan we nu bij elke overwinning van GVVV op Barendrecht spreken van matchfixing of voor de gek gehouden worden? GVVV had toch ook gewoon kunnen winnen van Barendrecht zonder dat er afspraken gemaakt zijn? Of is GVVV zo slecht dat het verdacht is dat ze van Barendrecht kunnen winnen?

27 mei 2023 om 23:26

Niet weten dat je voor de gek gehouden wordt is juist erger. Dat is mn hele punt. Stel je vriendin gaat vreemd, doet dit heel de tijd achter je rug om en je weet van niks. Dan had je toch liever gehad dat ze het open en eerlijk had verteld.

27 mei 2023 om 23:31

Jouw vergelijking klopt niet in dit verhaal. Ik heb liever dat ik niet weet of mijn vriendin vreemd gaat dan dat we met elkaar het bed induiken en ze vlak voor het einde het bed uit stapt en zegt dat ze naar haar geheime aanbidder gaat. Dan voel je je….😂😜

27 mei 2023 om 23:33

Maar als ik jou dus goed begrijp had het niet kunnen gebeuren dat GVVV van Barendrecht had gewonnen zonder dat dit afgesproken was? Elke overwinning van GVVV op Barendrecht was sowieso marchfixing? Het scenario dat beide ploegen er allebei voor gingen en GVVV echt de sterkste van de 2 is dat bestaat niet?

28 mei 2023 om 08:20

Haha ach dat heeft ook wel wat. Die hou ik in m'n achterhoofd 😏
Hoe dan ook, ik hoop niet dat er in de sport veel gefixt wordt en dat we daar als kijker achteraf achterkomen. Voel je je ook niet serieus genomen.

27 mei 2023 om 22:46

Seizoen 2015/16 laatste wedstrijd Heerenveen - Feyenoord. Heerenveen bij verlies verzekerd van directe plaatsing Europa League, Feyenoord voorronde Champions League.
Eind 2de helft deed Heerenveen ook niet veel moeite om te verdedigen

27 mei 2023 om 23:07

Ik probeer het terug te vinden maar kom niet verder dan deze info:
In 14/15 was de laatste speelronde zwolle-feyenoord
In 15/16 Feyenoord-nec
In 16/17 Feyenoord-Heracles
In 17/18 Heerenveen-Feyenoord (2-3)

27 mei 2023 om 23:13

Dan zal het die laatste geweest zijn, maar ik weet ook nog goed wat een bizarre situatie dat was. Heerenveen moest toen winnen of verliezen voor een EL-ticket, maar mocht niet gelijkspelen.

28 mei 2023 om 08:10

Groningen-PSV in 2003. Groningen had genoeg aan een gelijkspel voor handhaving, PSV had genoeg aan een gelijkspel voor het kampioenschap. Logischerwijs werd het dus 0-0...

28 mei 2023 om 08:56

@Ijsmuts & @Jellybean
Excuus het was 6 mei 2012
Eerste seizoen onder Ronald Koeman

Heerenveen publiek scandeerde ‘alles of niks’ wat niet veel later vervangen werd door ‘wij gaan Europa in’ wat ook opgepikt werd door de uitsupporters

27 mei 2023 om 23:21

Barendrecht kun je niets kwalijk nemen. Gewoon kappen met die kansloze play offs. Nu heb je een ploeg die bij winst vandaag geen play off had gehad, maar bij verlies dus wel. Bovendien zijn de play offs sowieso competitievervalsing, je kunt net toevallig het rechter rijtje treffen in een periode. Gewoon nummer 1 en 2 promotie en nummer drie een beslissingswedstrijd.

27 mei 2023 om 23:32

Jij noemt het competitievervalsing mbt periodetitels maar als de regels vooraf duidelijk zijn heeft het niets met competitievervalsing te maken. Dat betekent iets onregelementairs.

28 mei 2023 om 01:26

@El Fenomeno

Ik sluit me volledig aan bij je oproep die periodetitels af te schaffen. Die play-offs kun je best doen met een paar ploegen (kan zoals in Engeland ook zonder problemen gaan). Maar wat het hele systeem kwetsbaar maakt is periodetitels, die dan weer doorschuiven als de winnaar al een periodetitel heeft of rechtstreeks promoveerd. Sowieso ben ik geen voorstander van een soort vorm competitie binnen de grotere competitie. Levert door de wisslende programma's inderdaad ook niet altijd een goed beeld op.

En inderdaad, je kan clubs het niet kwalijk nemen dat ze profiteren van dit belaberde systeem.

28 mei 2023 om 08:14

@Avezedo

Ik ben het er ergens wel mee eens dat een competitie in een competitie niet de voorkeur heeft. Aan de andere kant, als middenmotor kan het dus zijn dat je pakweg vanaf februari/maart al nergens meer om speelt. Als je niet meer kan promoveren en niet meer kan degraderen. Dat is ook voor bijna niemand leuk, niet voor de clubs, niet voor de supporters. Ik weet niet wat wel de oplossing is, maar clubs zolang mogelijk ergens voor laten spelen, die keuze die snap ik wel.

28 mei 2023 om 10:30

Inderdaad. Gewoon stoppen met periodetitels. Gewoon nummer 2,3 en 4 nacompetitie. Dan heb je dit gezeur niet.

GVVV 2de in de competitie, ben je dan niet verzekerd van nacompetitie? En buurman DOVO dat 10 de wordt ofzoiets met periotitel wel?Als dat zo is dan is het niet meer dan logisch dat er bedenkelijke acties op het veld plaatsvinden. Hele vreemde goal op het filmpje. Aanvaller kan aanleggen vanaf 5 meter en de keeper komt niet van de lijn af.

27 mei 2023 om 23:49

Met zijn katachtige duik had hij de bal nochtans bijna te pakken. Tenminste, als hij in de richting van de bal gedoken was.

Ik hoop dat Barendrecht in de nacompetitie zoek gespeeld word door oude bekende van trainer Speelhoek...

27 mei 2023 om 22:46

Speelhoek moet Speelziek zijn..

Het is vooral ontzettend gaar dat de regels dit soort situaties veroorzaken. Uiteindelijk speelt BVV voor het hoogst haalbare, dan zou ontzettend dom zijn om de nacompetitie mis te lopen door zelf te winnen. Ik denk dat er maar heel weinig teams zijn die 90 minuten vol voor de winst waren gegaan in de situatie van BVV.

27 mei 2023 om 22:56

Ik begrijp je volledig en iedereen die het hoogst haalbare wil bereiken zou hetzelfde doen maar waarom dan op deze manier? Waarom niet gewoon 0-1 ofzo?

28 mei 2023 om 07:39

Ja das een hele goede vraag. Het had inderdaad met zoveel minder gezeik gekund. Ik weet ook niet meer dan de informatie die in dit artikel staat, wellicht waren ze bij een andere stand wel door als ze wonnen?

28 mei 2023 om 13:01

Inmiddels weet ik wel meer😃. Er was geen enkel scenario waarbij winst van Barendrecht tot nacompetitie voor Barendrecht zou leiden. Barendrecht zou bij winst derde worden maar die plaats levert dan niets op en de periodetitel zou naar Sparta Nijkerk gaan ipv GVVV.

De enige kans op nacompetitie voor Barendrecht was als GVVV de periode zou pakken. Omdat GVVV al een periode heeft, zou die dan naar de nummer 3 gaan. GVVV moest daarom winnen en dan moest Barendrecht hopen dat Sparta Nijkerk punten zou morsen. Dit is gebeurd.

De gedachtengang van Barendrecht die verkeerd is geweest, is dat ze bang waren dat ze door verlies 4e of 5e konden worden. Bij winst van Stedoco en/of Rijnvogels zou dit inderdaad gebeuren, maar dat is niet gebeurd want ze hebben allebei verloren.

Dus kort samengevat: bij winst van Barendrecht waren ze verzekerd van de 3e plaats maar hadden ze er niets aan omdat de periodetitel dan naar Sparta Nijkerk zou gaan. Ze moesten verliezen want dan was er nog een kans dat ze nacompetitie gaan spelen. Alleen ze waren te bang dat bij verlies de nacompetitie naar Stedoco of Rijnvogels zou gaan in plaats van naar zichzelf. 85 minuten lang hebben ze gevoetbald op gegarandeerd geen nacompetitie, daarna hebben ze op deze gênante manier pas de kans op nacompetitie aangegrepen. En het is ze gelukt, al vermoed ik dat ze die plek na gisteren wel kwijt gaan raken.

herinneren jullie jullie nog toen PSV 2de moest worden zodat AZ direct Europa in kon. Heel toevallig speelde ze tegen elkaar en terwijl dat verbeek overal riep dat hij er alles aan ging doen om te winnen verloren ze kansloos. En niemand die er iets over zij

Gênante beelden voor dit niveau. Het enige positieve wat ik uit deze beelden haal is dat ik het als keeper in de 6e klasse nog lang niet zo verkeerd doe!

Wat wint GVVV hiermee? Want als ik het goed begrijp waren ze al zeker van play-offs. Dan zou ik die bal naast hebben geschoten. Je moet niet mee willen spelen aan zo'n toneelstukje als er niets voor jezelf in zit.

28 mei 2023 om 00:37

Dat snap ik dus ook niet. Door deze overwinning en het gelijkspel van Sparta Nijkerk pakt GVVV de periodetitel. Maar die hadden ze al. Ik weet niet of er ook nog een geldbedrag aan verbonden zit of dat spelers een bonus krijgen bij het pakken van een periodetitel, dan zou ik het kunnen begrijpen.

Heb ook wel te doen met die spelers van GVVV. Als die gozer de 3-4 scoort dan kom je in het nieuws, als hij met opzet mist ook. Achteraf gezien denk ik dat ze dat misschien ook nog wel liever hadden gedaan maar ik vermoed dat die gasten ook niet doorhadden wat er allemaal gebeurde. Als GVVV zijnde wil je de wedstrijd natuurlijk (op een normale manier) winnen. Dan krijgen ze de kans op de 4-3 en dan snap ik dat je hem erin wil schieten. Ik heb de andere goals niet gezien maar ik vermoed dat die aanvaller ook niet wist dat die keeper dit ging doen.

Dit alles gebeurt in 5 minuten tijd. Voordat iedereen denk ik door had wat er aan de hand was, zaten ze al in de kleedkamer. Maar dat zijn natuurlijk aannames.

Het is helaas niet voor het eerst dat er iets in het systeem zit wat dit soort taferelen in de hand werkt. Voorheen is dit zelfs op het hoogste niveau al het geval geweest, vooral rond de play-offs en het bekerticket.

Wat mij betreft schaffen we die stomme periodetitels gewoon overal af, een soort van vorm competitie midden in de gewone competitie. Stop met die onzin, gewoon 1x thuis en 1x uit tegen iedereen spelen en dan vervolgens de stand opmaken.

Je kan het ploegen niet kwalijk nemen dat ze opzettelijk verliezen als ze daar profijt van hebben. Dan zit er iets mis in de competitie opzet.

Ik wil meteen maar even zeggen dat ik voor Sparta ben en in deze dus ook totaal niet objectief ben, maar dit is echt schandalig. Ergens valt het vanuit Barendrecht te begrijpen (natuurlijk willen zij voor promotie gaan), maar anderzijds is dit vanuit het sportieve oogpunt echt het meest sneue in tijden. Gvvv is in dezen niks kwalijk te nemen omdat het logisch is dat zij natuurlijk proberen om de wedstrijd te winnen. Voor de liefhebbers valt er nog wel wat te googelen over de situatie van SV Heiloo in 2018 en ik denk dat dat ook wel voldoende info is voor de knvb om zich er op z’n minst over te gaan buigen. Uiteindelijk is het natuurlijk alsnog de schuld van de knvb dat dit überhaupt nodig is, maar dit verandert m’n mening over de situatie geenszins. (Zeker) Als je op niveau speelt, speel je om te winnen en anders heb je daar letterlijk niks te zoeken.

28 mei 2023 om 09:58

Grootste fout ligt bij de KNVB vind ik. Wedstrijd verliezen levert een "prijs" op terwijl winnen je met lege handen achterblijft, dat mag nooit de insteek zijn. Ik kan Barendrecht opzich ook wel begrijpen. Die spelen nu nog een leuk toetje terwijl je bij winst niks had gehad.

28 mei 2023 om 10:57

Die ploeg moet ten eerste naar haar eigen prestaties kijken. Tegen de nummer 17, 15, 13 en 11 punten morsen is niet slim als je van mening bent die periode te verdienen. Hadden ze op zijn minst 1 van die 4 moeten winnen.

Ze spelen om om zo hoog mogelijk toneel te mogen strijden. Als het betekent dat je een wedstrijd moet verliezen om een kans / gooi te doen, kans te strijden voor plekje naar hoger niveau volgend seizoen. Ben je gek als je het niet doet.

Gewoon een prima doelpunt, niks mis mee. Snap de ophef niet

Lijkt wel een scène uit de serie All Stars…😂

Ze moeten stoppen met die periodes en gewoon op basis van de ranglijsten teams play-offs laten spelen.

Ik denk dat de KNVB eens goed moet nadenken hoe ze de periodetitels moeten verdelen. Een wedstrijd verliezen kan je een periodetitel opleveren terwijl als je wint met lege handen achterblijft. Hiermee speel je natuurlijk ploegen in de kaart door wedstrijden wat makkelijker te laten lopen wat een slechte invloed heeft op de sport.

Het is altijd jammer als niet de volledige waarheid bekend is bij iedereen. Het beste en makkelijkste scenario voor Barendrecht was namelijk dat Sparta Nijkerk zou verliezen bij Staphorst en Barendrecht met redelijke ruime cijfers zou winnen van GVVV om op basis van doelsaldo de 3e periode te winnen. Echter eindige staphorst-Nijkerk in een gelijkspel, verloor Stedoco bij Urk na 3-1 en 4-3 voor gestaan te hebben en verloor Rijnvogels van de nummer laatst Excelsior 31 thuis met 4-0. Pas toen werd het voor Barendrecht nuttig om met het kleinste verlies toch nog een periodetitel te pakken. Als je dan 5 minuten voor tijd met 3-1 voor staat tegen GVVV krijg je dit soort taferelen. Barendrecht is ook hier de dupe van de regels van de KNVB want dit kan en mag natuurlijk nooit mogelijk zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren