Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona steeds verder in het nauw: Gavi dreigt gratis te vertrekken

Laatste update:

Barcelona dreigt een van zijn oogappeltjes te verliezen. LaLiga beweert volgens diverse Spaans media dat het nieuwe contract van Gavi ongeldig is verklaard vanwege een juridische blunder van de Catalanen. Daardoor is de oude verbintenis van de spelmaker weer van kracht geworden, die maar tot komende zomer loopt. Gavi dreigt daardoor transfervrij Spotify Camp Nou uit te wandelen.

Barcelona bevestigde in september na lange onderhandelingen het contract van Gavi te hebben opengebroken. De groeibriljant tekende tot medio 2026, met inbegrip van een ontsnappingsclausule van een miljard euro. LaLiga weigerde echter het contract goed te keuren, omdat Barcelona met Gavi's nieuwe salaris boven het salarisplafond van de competitie uit zou komen. De Catalanen gingen met succes in beroep, maar blijken nu een vormfout te hebben gemaakt.

Volgens LaLiga, zo schrijven onder meer Relevo en Marca, heeft Barcelona het beroep namelijk een dag te laat aangetekend. Het jeugdcontract van Gavi zou daardoor weer actief geworden zijn, dat medio 2023 afloopt. Technisch gezien kan de Kopa Trophy-winnaar dus gratis vertrekken komende zomer. Barcelona ontkent echter stellig dat het een fout heeft gemaakt. Bronnen binnen de club vertellen ESPN dat de beslissing van de rechtbank 'niet definitief is' en 'dat Gavi's registratie tot dat moment niet teruggedraaid wordt'.

Mocht het verhaal van LaLiga waar blijken, wordt het een ingewikkeld karwei voor Barcelona om Gavi te behouden. Volgens Javier Tebas, voorzitter van de competitie, moet de club het salarishuis met minimaal 200 miljoen euro verkleinen om komende zomer spelers in te kunnen schrijven. Barça-president Joan Laporta trok zich echter maar weinig aan van Tebas' woorden en zei onlangs nog een rechtsback en een aanvaller te willen halen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kom maar gezellig met Xavi op het middenveld voetballen

Zonder gekkigheid, dit zou echt een enorme klap zijn voor Barcelona. Dit is een speler die tot in de eeuwigheid zou kunnen blijven of voor een enorm bedrag verkocht kunnen worden.
Het loopt natuurlijk ook niet heel erg lekker daar in Catalonië...

14 maart 2023 om 08:47

Het zou een enorme blunder zijn, maar alsnog zie ik Gavi niet heel snel vertrekken. Clubs zullen in de rij staan maar deze jongen lijkt zo’n liefde voor Barcelona te hebben dat hij zelf denk ik het liefst blijft. Als ze hem enigszins iets fatsoenlijks kunnen bieden, zie ik hem best betere aanbiedingen elders afslaan. Zo niet, lijkt Real Madrid me fantastisch. Hij, Tchouameni en Valverde is een briljant compleet middenveld waarmee je nog 15 jaar vooruit kan.

14 maart 2023 om 08:56

Het probleem is echter dat ze hem helemaal niks 'fatsoenlijks' kunnen bieden vanwege dat salarisplafond. Maar dat zijn liefde voor barca heel groot is geloof ik wel ja!

14 maart 2023 om 08:58

Geld speelt niet altijd een rol.

14 maart 2023 om 09:02

Wat een schattige naïviteit. Maar lees eens goed: zijn contract loopt af, Barça moet salarishuis met 200.000.0000 verminderen voordat ze hem überhaupt een verlenging kunnen aanbieden. Hij kan wel clubliefde hebben maar zonder contract is er weinig mogelijk.

14 maart 2023 om 09:06

Meestal speelt geld wel een rol. Daar draait het in deze zieke wereld uiteindelijk allemaal om.

14 maart 2023 om 09:08

riqui8,

Inderdaad een briljant en volledig op elkaar afgestemd middenveld zou dat zijn. Maar het schijnt dat de onderhandelingen tussen Real en Bellingham al gestart zijn. In dat geval zie ik Real naast Bellingham nog wel in de buidel tasten voor een rechtsbuiten. Trieste gang van zaken bij Barcelona hedendaags. Dit getuigt ook weer van amateurisme.

14 maart 2023 om 09:18

Zoveel liefde voor een.club, maar wat doet hij als hij ergens anders 6, 7x zoveel kan verdienen?
Dit is zo'n speler die Man Utd zou willen halen denk ik.

14 maart 2023 om 09:29

Als Gavi zo doorgaat met die hoofdtackles op het middenveld lijkt me dat hij geen 15 jaar lang op het veld staat.

14 maart 2023 om 09:40

Dus jij denkt dat Barcelona tegen Gavi en zijn zaakwaarnemer kan zeggen hey wil jij je jeugd contract verlengen (wat niet eens kan) ? Volgens mij verdiend hij nu 8 ton per jaar.

Als Man city straks met 5 mill per jaar komt dan is hij zo door zijn zaakwaarnemer in het vliegtuig geplaatst.

14 maart 2023 om 10:04

PSVchelseaboy. Zieke wereld nog wel? Hoe zou jij de wereld dan indelen?

14 maart 2023 om 10:14

Dat is een lastig en heel interessant vraagstuk, maar als ik daar teveel op in ga worden mijn reacties toch verwijderd. Ik zou zeggen zoek andere platformen om zulke discussies te voeren en laten we het hier bij voetbal laten.

Ik ben benieuwd waar Gavi heen gaat.

14 maart 2023 om 10:34

Er moet bijkomend 200 miljoen euro op salarislast bespaart worden.....dat gaat de logische doodsteek worden voor Barça......tja als je altijd meer uitgeeft dan dat er binnen komt, dan krijg je problemen!

14 maart 2023 om 11:28

PSVchelseaboy. Misschien dan ook niet dit soort dingen opperen? Zoals jezelf zegt 'laten wij het hier bij voetbal laten'

Als dit waar is, waar komt dan het enorme amateuristisch handelen vandaan? Je zou bijna denken dat er met opzet is gehandeld omdat de verantwoordelijke wellicht salaris heeft moeten inleveren of te laat betaald heeft gekregen. Het is bijna een poppenkast aan het worden bij Barca, als dat het niet al was.

14 maart 2023 om 08:48

Zal allemaal wel meevallen. De pers maakt op dit moment graag dingen groter en groter bij Barca, dan ze zijn. Maar dat t een club is geworden waar veel mis gaat is zeker waar. Sympathie voor de club is ook heel erg afgenomen.

14 maart 2023 om 09:51

Precies. Nieuws rondom Barca word enorm opgeblazen. Dat zagen we afgelopen zomer met Frenkie en nu met de Negreira zaak.

14 maart 2023 om 09:58

Dat zijn nu net twee zaken die niet opgeblazen werden.
O.a. dat De Jong's salarisgegevens werden gelekt door Barca die hem wil wilden hebben en er zijn enorme dubieuze betalingen gedaan door Barca naar Negreira. Wat is er opgeblazen?

Iedereen weet dat Gavi nooit op korte termijn zal vertrekken bij Barca. Gooit zn hoofd erin daar waar sommige spelers hun voeten niet eens durven te zetten en dat definieert zijn liefde voor Barca. Daarnaast heeft ie altijd uitgesproken dat ie niet wilt vertrekken dus dit is weer een beetje sensatie creëren.

14 maart 2023 om 08:50

Jij denkt dat Gavi dat niet had gedaan als hij bij een andere club zou voetballen?😅

14 maart 2023 om 08:51

Dat is waar, maar dit zag je ook bij mbappé, aanbieding gehad van Real Madrid. Uiteindelijk toch voor het grote geld gekozen, jonge mensen maken vaak rare keuzes.

14 maart 2023 om 11:18

Maar als het niet gaat dan gaat het niet met inschrijven he..

Perez kom er maar in! Gooi alles in strijd om deze gast op te pikken. Wat een geweldenaar.

"de beslissing van de rechtbank is niet definitief". Nou ben ik geen absoluut expert in rechtspraak, maar een beslissing van een rechtbank is toch altijd wel definitief? Daar zijn ze toch voor, om een definitief besluit te geven.

14 maart 2023 om 08:51

Naja, tenzij iemand in hoger beroep gaat natuurlijk

14 maart 2023 om 08:53

Vaak worden sancties/beslissingen niet uitgevoerd als er een beroepszaak wordt aangetekend.

Wat n nare club is dat Barcelona toch, ik hoop dan ook dat ze na dat omkoopschandaal degraderen.
Was altijd fan, maar door al deze unfaire perikelen ben ik er helemaal klaar mee.
Dus Gavi, ga maar naar n betere club dan dit nagemaakte clubje.

14 maart 2023 om 08:57

Ze hebben ook wel pech gehad dat er ene Messi bij hen speelde waardoor de salarissen veel te hoog waren geworden 😅

14 maart 2023 om 09:31

Ze hebben Messi toch zelf dat salaris gegeven? Ze hadden ook gewoon een Max kunnen bedenken wat logisch is.

14 maart 2023 om 14:01

En dan was Messi na twee jaar weg.

14 maart 2023 om 09:00

Nl1900, dan ben je geen fan, nooit geweest. Als jouw moeder het eten een aantal keer laat aanbranden, wens je je moeder dan ook het ergste?😂

14 maart 2023 om 09:24

Wel een hele scheve vergelijking.. Als mijn moeder het eten bewust laat aanbranden, naar de keurslager gaat op een uitkering, en over alles blijft liegen tot ik de afschrijving zie, dan zou ik haar toch ook wel even op de afwas zetten voor een jaartje.

14 maart 2023 om 09:09

Die hele cultuur met die voorzitter verkiezingen waarbij de ene kandidaat de ander affikt is natuurlijk al vreemd. Dan gaan ze rare dingen doen.
Barcelona zou ik niet meteen als naar betitelen. Maar ze hebben er wel een potje van gemaakt en zullen toch een stap terug moeten doen. Dat betekent: terug naar je jeugdopleiding en gericht versterken. Er zit nu voor een mega kapitaal in de selectie en ik vraag me af (of vrees) of dit een juridische reden kan om zijn spelers gedwongen te verkopen (ook als de speler dat eigenlijk niet wil).

15 maart 2023 om 07:43

Niks is nog bewezen, en jij gaat hiervan uit. Plastic fan, ga maar PSG of City supporten!

Misschien dat het maar eens een optie wordt om van competitie te veranderen. Desnoods maar naar de ligue1. Ik zeg dit niet omwille van het hele schandalige omkoopschandaal, maar echt puur vanwege de emotie die bij mij ontstaat door dat obsessief gedrag vantebas. Die man is gruwelijk rancuneus sinds dat hele gebeuren van CVC en heeft echt al zijn pijlen op de club gericht. En waarom? Zonder Barca is zijn geliefde Liga helemaal niks waard. Hoe wil hij de competitie commercieel verder laten groeien als hij stalkerig achter de club aan blijft gaan. Misschien dat we maar bij de volgende supercopa maar met een jeugdelftal moeten aantreden.

14 maart 2023 om 09:10

Zonder Barcelona is het verschil tussen La Liga en Ligue 1 redelijk genivelleerd.

14 maart 2023 om 09:20

Met alle respect, maar traditioneel sterke subtoppers als Valencia en Sevilla presteren dit seizoen tergend slecht. Nu is het nog veel te kort door de bocht om daar al conclusies voor de lange termijn te trekken, maar dit waren ploegen die altijd punten van Real en Barca wisten af te snoepen. Ik vond ook altijd dat de subtoppers in Laliga altijd veel sterker waren dan de ligue1. Dus als het huidige niveau van Laliga zo blijft dalen, dan durf ik het niveauverschil wel sterk in twijfel te trekken. Overigens is mijn eerdere reactie wel redelijke emotioneel haha. Ik zou er dus niet teveel waarde aan hechten.

14 maart 2023 om 09:24

Zonder Barcelona daalt de waarde van La Liga gigantisch. Niet alleen een topclub minder, ook gelijk twee van de meest bekeken wedstrijden per jaar die verdwijnen. Een nieuwe rivaliteit zal uitgebuit worden op commercieel vlak tussen Barça en PSG. De titelstrijd zou spannender worden in Frankrijk, waardoor de waarde van Ligue 1 ook gigantisch zou stijgen.

Niet dat dit gaat gebeuren, overigens. Het ging me vooral om het stukje "nivelleren" waar je over sprak. Ligue 1 zou in no-time een top 3 competitie worden en La Liga zou flink zakken.

14 maart 2023 om 09:52

'nieuwe rivaliteit tussen Barca en PSG'. Jij denkt serieus dat hier animo voor gaat zijn? Denk buitenom de fans van de clubs en Franse volgers van de competitie er echt bijna niemand op zit te wachten hoor. Rivaliteit creëer je niet, maar moet groeien. En ik zie niet bepaald ingrediënten die het laten groeien.

14 maart 2023 om 10:27

Animo hiervoor was er wel rondom het referendum. Daarnaast zijn de ingrediënten er al lang, gezien er vanuit PSG weinig warme gevoelens zijn voor Barça en dat andersom ook het geval is. Barça zou uiteraard titelkandidaat zijn. Het zou ook "de nieuwe" zijn.

Beetje voeden met (social) media en je hebt in no-time een bepaalde rivaliteit gecreëerd.

En jij beweert wel dat er niemand op zit te wachten, maar de interesse in Ligue 1 is stijgende en zou harder stijgen met een topclub erbij. Nu fantaseren we over Barcelona, maar zou om het even zijn uit welk land het zou komen.

Destijds waren er ook mensen als jij die dachten dat de CL niet zo succesvol zou worden, omdat "buitenom de fans van de clubs" het niemand boeit om de nummer 4 van Engeland te zien spelen tegen de nummer 3 van Duitsland.

14 maart 2023 om 11:31

Geloof mij maar dat het echt niemand buitenom de groepen die ik al noemde interesseert wie er kampioen wordt van Frankrijk. Leuk dat jij CL als voorbeeld neemt, noem eens 1 wedstrijd (buitenom de clubs uit eigen land) die rivaliteit heeft? Toch geen enkele? Rivaliteit creëer je niet door even simpel wat social media, maar door andere dingen. Onder andere verwantschap, rijke geschiedenis, steden connecties enz.. Dat alles zal dit niet hebben

14 maart 2023 om 14:04

Nee wacht, dit counter ik met "nee, geloof jij mij nou maar".

14 maart 2023 om 14:32

Almogaver. Maar je enige argumentie is 'social media' en 'geen warme gevoelens'. Tja, daarmee ga je inderdaad wel rivaliteit kweken... Want nogmaal, noem een wedstrijd in de CL waar rivaliteit leeft (buitenom clubs uit hetzelfde land)? Er zijn gewoon 0 ingrediënten om hier ooit een wedstrijd met rivaliteit te kweken waar de neutrale voetbalfan naar uit zal gaan kijken. Het is geen topcompetitie, de steden hebben onderling geen connectie, de clubs hebben geen rijke geschiedenis, de clubs hebben geen connectie enz... Als het ooit rivaliteit gaat zijn, dan is het gemaakte rivaliteit en dat werkt gewoon niet. Alleen al het simpele dollen naar elkaar in de vriendenkring zit er niet.. Of ken jij een rivaliteit tussen 2 clubs die tot stand is gekomen door geen warme gevoelens en marketing maar geen andere verbindingen?

14 maart 2023 om 09:16

Tebas is de man die zei dat het wanbeleid bij Barça niet de schuld was van Bartomeu, maar van Covid19. Merkwaardig genoeg is de schuld van Covid19, volgens Tebas, verschoven naar Laporta nadat deze niet akkoord ging met Cvc.

14 maart 2023 om 09:23

En zelf wel een miljoenensalaris opstrijken. Dus alle clubs moeten lekker bezuinigen, maar zijn salaris blijft wel ieder jaar stijgen. Volgens mij verdienen de bobo's van de NFL of de Fifa/uefa bij lange na niet wat deze Tebas op jaarbasis opstrijkt. Om nog maar te zwijgen over andere dubieuze bijverdiensten.

14 maart 2023 om 09:33

Sorry, maar jij hebt echt een plaat voor je kop. Die man heeft terecht de teugels strenger aangetrokken mbt de financiën van alle clubs. Barca is daar geen uitzondering op. Juist goed dat een grote club geen speciale behandeling krijgt. Volgens mij ben jij alweer snel vergeten hoe belabberd de financiële situatie van Barca nog steeds is. Ze hebben op de korte termijn geld gegenereerd en nog steeds niet genoeg. Ook hebben ze op de lange termijn heel veel potentiële inkomsten al weggeven. Barca heeft een strikte financiële toezichthouder nodig.

14 maart 2023 om 09:36



'de Catalanen gingen met succes in hoger beroep'. Het zegt dan ook weer heel veel dat er nu naar een vormfout moet worden gegrepen om toch de club te kunnen pakken. Dat zegt dus helemaal niks over de inhoud die dus kennelijk niet deugt. Verder hoef je mij niet te scholen over de financiele situatie. Maar vind je het dan niet bizar dat het aannemen van een door Tebas gesteund krediet van CVC dan wel goed was? Wat is dan het verschil met kredieten die Barca zelf heeft onderhandeld? Het aard van het beestje is toch gewoon hetzelfde, alleen profiteert Tebas hier zelf niet van. Dus wel plaat heb ik dan voor mijn kop? Ik geef toch duidelijk in mijn reactie aan hoe teleurgesteld ik ben in het handelen van mijn club.

14 maart 2023 om 10:07

Tja, Man City ging ook in hoger beroep nadat ze 100 keer de FFP hadden overtreden en waren daarin ook succesvol. Waarom werd Barca in het gelijk gesteld in hoger beroep? Ook vormfouten van La Liga? Dat weten wij niet.

Mbt die CVC deal: waarom zou Tebas hier zelf beter van worden? In Tebas zijn functie moet hij de toekomst van La Liga veilig stellen. Daarom kan hij het niet toestaan dat clubs pokeren met hun financiën. Wellicht dat die CVC deal in zijn ogen de optie was die het minste risico met zich meebracht. Bedenk je wel: Barca heeft echt heel veel van hun toekomstige inkomsten weggegeven voor een korte termijn financiële injectie. Ik moet toegeven dat ik natuurlijk niet de exacte details weet van de deals die ze hebben gesloten, maar ik werk en de M&A wereld en in hoeverre ik de keuzes die Barca heeft gemaakt kan beoordelen, ben ik echt met stomheid geslagen hoe makkelijk ze die toekomstige inkomsten hebben opgegeven.

Ik kan uit jouw reactie trouwens niet echt opmaken dat je teleurgesteld bent in je club. Ik lees dat ze van competitie moeten veranderen en dat Tebas het op Barca gemunt heeft.

14 maart 2023 om 10:38



‘schandalig omkoopschandaal’
Overigens was die hele CVC ook gewoon het verkopen van een percentage van de opbrengsten. dus precies hetzelfde als wat Barca nu gedaan heeft, echter heeft de club zelf onderhandeld en niet Laliga. Daar zit de rancune.

14 maart 2023 om 10:06

La Liga: "hee, onderga even de gevolgen van je daden."
Barcelona: shocked Pikachu-face.jpg

14 maart 2023 om 10:18

Of je kan als club, hou je vast, gewoon geen vormfouten in een contract laten staan? Misschien gewoon goed je werk doen?

14 maart 2023 om 10:26

Of kan je als reaguurder, hou je vast, eerst een klein beetje inlezen voor onzinnige reacties te plaatsen?
Of denk je nou echt dat er in het contract van Gavi staat dat ze de rechtszaak een dag te laat aan zouden spannen? Een vormfout gaat om de rechtszaak, en niet om het contract opzich wat gewoon helemaal legaal en goed was.

14 maart 2023 om 21:27

''de fout was bij de rechtzaak en niet in het contract!''

Ok. Dus de blunder van Barcelona zat links en niet rechts. Blij dat je dat hebt rechtgezet.

14 maart 2023 om 11:05

Jij (Ajax/barca2014) kijkt niet alleen door een Barcelona bril, maar je heb ook nog eens een plaat voor je hoofd. Het is niet raar dat Barcelona de laatste jaren alle aandacht opzich richt. Met financiele wandbeleid, rare constructies, spelers dwingen qua salaris en nu net nieuw, omkoop schandaal? En als je daarmee regels overtreed, dan moet je niet gaan zeuren op Tebas. Maar goed, lekker met de vinger naar iemand anders wijzen, is het nieuwe normaal.

14 maart 2023 om 11:21

Ok misschien heb je gelijk. Maar verklaar dan eens waarom Tebas geen enkele moeite had met die CVC deal? Dit zijn zijn woorden:' met het aannemen van het door CVC verstrekte krediet had Barca Messi kunnen behouden'. Nu heeft Barca zelf geld opgehaald door die 'rare constructies' waar jij het over hebt, en in een keer is dat volgens Laliga niet voldoende. Bovendien vergeet je ook gewoon dat Laliga hier degene is die plots ineens radicaal dingen zit te wijzigen.
En voor de honderste keer, ik erken dat er enorm veel gesjoemeld is bij de club. Ik vind ook dat het financieel wanbeleid gevolgen moet hebben in verband met gelimiteerde transfers. Maar eigen spelers niet meer kunnen inschrijven vanwege een absurde vormfout? Ja hoor, jaag maar lekker je eigen Spaanse talenten naar het oh zo door Tebas gevreesde PL of PSG.

14 maart 2023 om 11:32

Stalkerig achter de club aan gaat? Wat moet de man dan doen, continu de andere kant opkijken? Geen enkele bond zou de club niet heel zorgvuldig in de gaten houden als je kijkt wat voor lijken daar de laatste jaren allemaal uit de kast komen. Gezien dit soort zaken heeft Tebas er ook alle reden toe.

Betreft de waarde van Laliga, da's totaal irrelevant. Barcelona heeft z'n problemen helemaal aan zichzelf te wijten, niet aan Tebas die gewoon doet waarvoor hij er zit. Je moet dit soort zaken ook wel naar buiten brengen, want als je geen voorbeeld stelt, kennen clubs de grenzen niet en da's sowieso iets waar Spaanse clubs in het verleden veel moeite mee hebben gehad.

Dat is misschien wel iets wat het Spaanse voetbal gemist heeft. Daadkracht, grenzen stellen en clubs verantwoordelijk houden voor hun rotzooi. Was dat 15-20 jaar eerder gebeurd, was het niet zo'n schuldencompetitie geweest waar banken er tot hun torentjes in zaten. Het zou me niet verbazen als die strenge regelgeving het Spaanse voetbal voor de verandering financieel gezond gaat maken.

14 maart 2023 om 11:43



Ik geef je gelijk dat een instantie consequent moet zijn. En natuurlijk moeten ploegen financieel gezond zijn en is het de taak van de bond om daarop toe te zien. Maar vind je de timing dan niet een beetje verdacht? Feit blijft echter wel dat het allemaal veel te drastisch is ingevoerd waardoor ploegen enorm in de problemen zijn gekomen. En juist toen kwam Laliga (onder leiding van Tebas) met die CVC deal. Tebas propageerde dat alle ploegen met deze (ongunstige) deal akkoord moesten gaan. Barca en Real weigerden. Vervolgens kwam het hele gebeuren met de Super Leaque. Tebas voelde zich ineens gigantisch bedreigd en heeft dat Real en Barca nooit vergeven. En dan was er nog een paar jaar terug dat er wedstrijden van Barca ineens in Miami moesten worden gespeeld. Ook dat ging na heel veel verzet van Barca (en andere clubs) niet door. Kortom er zijn veel te veel aanwijzingen dat Tebas Barca gewoon kapot wil maken of een lesje leren. Kijk voor de grap naar alle recente interviews die hij heeft gegeven. Ik krijg daardoor heel sterk het vermoeden dat het voor Tebas gewoon persoonlijk is geworden.

14 maart 2023 om 11:59

Maar wat had het dan moeten doen? Wat je krijgt is dat gezonde clubs aan komen bellen en zeggen: "tja, waarom zouden wij dan niet hetzelfde doen?" Dat is de grootste reden dat het zo drastisch moet. Het is de verantwoordelijkheid van de club om goed beleid te voeren en als het dat niet doet, is het niet de bedoeling dat men dan naar de competitie-beleidsmakers gaan kijken.

Dan kan het voor Tebas misschien persoonlijk zijn, maar de man is niet de enige meneer bij Laliga. Die beslissingen worden gemaakt met juristen en andere beleidsmakers. Als je je gewoon aan de regels houdt, is er simpelweg niets aan de hand.

Ik kan wel snappen dat het frustrerend is en ik ben het met je eens dat Tebas te snel de media opzoekt terwijl je dit soort zaken binnen de competitie zelf moet houden, maar de kans is wel groot dat hij de man is die Laliga financieel gezond gaat maken als hij geen blunders begaat.

Volgend jaar maar Real supporten dus!

Zonder grappen, dit is echt een kwalijke zaak. Hopelijk is het niet waar.. Het worden in ieder geval een spannende aankomende maanden.

Het zou mooi zijn als Gavi blijft, omdat het middenveld nu net weer mooi complementair is, maar ja als het niet gaat gaat het niet. Ik doe in ieder geval m’n best om de club in stand te houden door te Spotifyen.

14 maart 2023 om 09:12

Klasse werk Pieter, aan jou zal het niet liggen.

14 maart 2023 om 09:25

Hahaha dit zijn toch wel altijd mooie reacties die mijn dag een beetje kleur geven. Idd klasse Pieter.

14 maart 2023 om 10:11

Inderdaad. Dat kan gelukkig tegenwoordig ‘whenever wherever’.

14 maart 2023 om 10:13

Jij bent dus degene die ervoor zorgt dat Barcelona alle financiële crisis tot zoverre heeft overleefd hahaa. We bedanken voor jouw enorme bijdrage toppertje :D.

Dit lijkt me een storm in een glas water. Hij had al bijgetekend, dus Barcelona zal hem ongetwijfeld wel weer een contract voorschotelen. Als hij transfervrij wou vertrekken, had hij het wellicht niet geldige contract ook niet getekend.

14 maart 2023 om 11:54

Zo simpel is het niet. De club zit in zwaar weer door de omkoopschandalen, mogen geen spelers aantrekken tot ze eerst 178 miljoen ergens vandaan toveren en uitsluiting van de CL lijkt groter dan ooit. Ik zou twee keer nadenken voordat ik een nieuw contract daar zou tekenen.

Mes que Un club toch? Haha. Naar zooitje is het geworden daar, terwijl het zo'n mooie club zou kunnen zijn en was.

Messi heeft de club gemaakt en een beetje gebroken met zijn kwaliteiten maar ook torenhoge salariseisen.

14 maart 2023 om 09:08

Mja maar aan de andere kant, wat had Barca kunnen beginnen tegen het grove geld van de Qatari en co. Ze wilden hem gewoon niet kwijt en doordat clubs als PSG en City op de loer lagen hebben ze zijn salaris moeten verhogen.

14 maart 2023 om 09:16

Ze hadden hem dan ook gewoon moeten laten gaan de laatste paar jaar. Ze zouden veel meer moeten vertrouwen op de jeugdopleiding. Daar komen zoveel pareltjes uit voort dat je met eenzelfde beleid als bijvoorbeeld Nederlandse topclubs een stuk gezonder zpu kunnen zijn en ook vaak genoeg mee doen voor de titel. Talent gemixt met ervaren spelers die niet voor al te exorbitante prijzen en salarissen worden opgepikt.

14 maart 2023 om 09:29

Daar heb je gelijk in inderdaad. De club staarde zich denk te blind op Messi, maar het is niet voor niets een teamsport natuurlijk. Ach ja laat het een les zijn voor andere clubs. Je ziet ook niet voor niets dat Barca er voetballend alweer bovenop komt nu.

14 maart 2023 om 10:44

Grimaldo vind ik persoonlijk wel een topper. Ook Bartra heb ik altijd wel een goede verdediger gevonden die het bij Dortmund en Betis gewoon goed gedaan heeft. Bij eerstgenoemde club had hij heel veel pech met omstandigheden. Maar mijn inziens had hij altijd vaste backup moeten zijn in plaats van spelers als Vermaelen en Lenglet. Verder zijn Rafinha, Deulofeu, Roberto gewoon goede spelers. Middenmoot vind ik daarom ietwat overdreven. Plek 5/6 zou met deze spelers echt wel haalbaar zijn geweest.

14 maart 2023 om 11:35

@gluubstertj - Wel met de kanttekening dat je niet op elke positie een jeugdtalent kunt posteren. Barcelona heeft al een behoorlijk jonge ploeg en met name in de CL heb je ook ervaring nodig.

14 maart 2023 om 15:39

Sirius: dat klopt natuurlijk, maar er zijn ook heel wat mooie/goede spelers vertrokken zoals Ajax/barca hierboven aangeeft. Ik had gewoon graag gezien dat ze wat dichter bij hun "dna" waren gebleven. Dat kan uiteraard ook met gerichte versterkingen. Niet alles kan uit de jeugd komen, dat zie je zelfs niet in onze competitie.

Beste Media,
Worden jullie er niet moe van om telkens maar weer Barcelona door het sleik te halen?
Gavi geeft allang aangegeven dat hij nergens heen gaat.
Kom met juiste informatie of hou anders gewoon je mond dicht. Beetje betaald krijgen om leugens te verspreiden, mooi werk hoor!

14 maart 2023 om 09:19

Clicks, clicks, clicks. Dat is het enige dat ertoe doet, daar halen ze hun inkomsten vandaan.
Kijk alleen al hoe snel ook dit draadje volloopt met reacties. Het is Twitter+ en weinig meer dan dat.

Ik zou het overigens ook geen leugens noemen. Als La Liga goed zit, kán Gavi gratis de deur uitwandelen. Gaat niet gebeuren en ik geloof La Liga ook niet, maar gezien er nog geen uitsluitsel is, gaat het hier niet om een leugen.

Het is nu wachten op het artikel waarin staat dat Barça een plan heeft om Messi terug te halen. Dat is al een dag of twee terug in het nieuws gekomen, waardoor het wel erg lang duurt voor het hier komt.

14 maart 2023 om 10:45

Neee ,aub geen Messi
Ik zie liever die jonge Braziliaan komen en een rechtsback.

14 maart 2023 om 11:41

Het is jammer dat je steeds subjectiever wordt, daar waar je het voorheen nog wel onderbouwde. Dit is gewoon frustrerend spuwen en wegkijken voor de realiteit. Overigens wel los van de informatie uit dit artikel, aangezien het nog niet volledig geverifieerd is.

Echter zou ik me toch wel wat zorgen gaan maken als het Laliga zelf is die dit naar buiten brengt. Nou denk ik dat Barcelona nog liever weer bezittingen verkoopt dan dat het Gavi gratis de deur uit laat lopen, dus in dat opzicht zie ik hem eigenlijk niet snel vertrekken.

Echter kan ik niet begrijpen hoe supporters hun hoofd in het zand blijven steken. Je kunt prima supporter zijn en de realiteit onder ogen zien. Niet leuk, maar wel belangrijk. In plaats van afgeven op Tebas en andere instanties zou je toch denken dat je ook erg kritisch mag kijken naar wat er allemaal gebeurt binnen de muren bij Barcelona.

14 maart 2023 om 14:06

Gefrustreerd spuwen? Waar heb je het over?

14 maart 2023 om 10:06

Even kijken of ik het goed begrijp:

De media zijn dus te laat in beroep gegaan?

De media moeten dus 200 miljoen besparen op de salarissen voor ze weer nieuwe spelers in kunnen schrijven?

De media hebben dus bezittingen verkocht voor korte termijn succes?

De media hebben dus al jarenlang wanbeleid gevoerd waardoor Barca nu in de problemen zit?

Wat zijn die media toch verschrikkelijk. Of zouden die gewoon hun werk doen?

14 maart 2023 om 10:47

Nee ,voor jou helaas geen clicks ,korenaar

Volgens mij verandert er dan maar weinig aan het salarishuis. Bij het bedrag dat ze moeten inkrimpen is uitgegaan van het huidige (wellicht foutieve) salaris van Gavi. Dat kunnen ze hem dan toch gewoon opnieuw aanbieden en blijft het alsnog 200 mln om weg te poetsen.

14 maart 2023 om 09:21

Die 200 miljoen is op basis van de start van dit seizoen. Met het vertrek van Griezmann en Pique zit Barça al praktisch op de helft. Dan zijn er nog een paar andere spelers die zullen moeten vertrekken.

Komt bij dat het niet alleen gaat om het salarishuis, maar 200 miljoen aan inkomsten/uitgaves. Hetgeen het nog makkelijker maakt voor de club.

14 maart 2023 om 09:29

Wie zie jij eigenlijk nog vertrekken? Als ik er zo even snel over moet nadenken dan kan dat toch nog best een lastig verhaal worden. Lenglet en Umtiti zie ik bijvoorbeeld niet snel vertrekken. Vgm betalen we van eerstgenoemde nog altijd 60 procent van zijn salaris terwijl Umtiti zelfs nu nog op de loonlijst staat. Dat zegt denk ik toch ook wel veel over deze spelers. Jordi Alba en Busquets zijn dan wel weer grootverdieners wiens vertrek een stuk waarschijnlijker zou zijn. Maar gezien de liefde van Xavi voor Busquets wil ik ook daar niet meteen vanuit gaan.

14 maart 2023 om 09:51

Umtiti, Lenglet, Abde misschien wel, Bellerin en Memphis zijn ook al weg (was ik vergeten te vermelden) en waarschijnlijk Trincao.

Voor Dest is het afwachten of ze hem gesleten krijgen, maar dat moet haast wel lukken. Vraag er een laag bedrag voor a 5 miljoen plus bonussen en er is vast wel een Engelse club dat hem koopt.

Alba blijft sowieso nog een seizoen en misschien vertrekt Busquets alsnog. Kamp Busquets verwacht dat het aanbod waar Barça mee komt veel te ver verwijderd ligt van de wensen van de speler.

14 maart 2023 om 10:18

@almogaver,

Je vergeet alleen dat de spelers die je noemt, op Pique na, dit jaar allemaal al niet meer in het salarishuis stonden vanwege de verhuur van deze spelers. En Zelfs als deze salarissen allemaal mee tellen:

- Griezman: 20 miljoen
- Umtiti: 6 miljoen
- Lenglet: 10 miljoen (barcelona betaald nu nog steeds 5 mil aan salaris dus besparing van 5 miljoen)
- Dest: 3,5 miljoen
- Bellerin: 500k
- Depay: 10,4 miljoen

al deze spelers tezamen verdienen samen 50 miljoen euro Bruto (before taxes)... Dan kan je Pique er nog bij pakken. Maar dan zit je (bij lange na) nog niet op de helft...

14 maart 2023 om 10:29

Almo weet jij toevallig of dan tot het verlagen van de 200 miljoen de 1:4 regel geldt of iets vergelijkbaars, of dat uitgeven echt pas kan nadat de 200 miljoen verlaagt is?

Ik ben de draad een beetje kwijt door de wijzigingen van La Liga dit jaar haha.

14 maart 2023 om 10:31

Kwats. Met Pique en Griezmann zat je al richting(!) de helft. En de spelers stonden wel degelijk in de meetmomenten van het salarishuis, waar Tebas het over had.

Barça heeft zelf een of twee maanden terug al naar buiten gebracht dat we al richting de heflt zitten. En hiermee werden nog niet de spelers erbij gehaald die ik benoemd heb.

Tot slot, zoals ik ook al aangaf, gaat het hierbij niet (enkel) om het salarishuis, maar om het grotere plaatje. Het verschil van 200 miljoen t.o.v. begin dit seizoen moet behaald worden. Tebas suggereerde enkel dat Barça bv flink zou moeten snijden in salaris, maar het verschil dat gehaald moet worden is niet enkel te behalen op dat vlak.

14 maart 2023 om 10:34

Inschrijven van nieuwe contracten kan pas gebeuren na de verlaging van de 200 miljoen. Iets waarvan de club al goed op weg is om te halen.

Busquets z'n contract loopt af en als hij vertrekt, is dat weer ~35 miljoen minder. Blijft hij, dan wordt het verschil minder groot, maar moet hij nog steeds akkoord gaan met een substantieel verlaagd salaris.

14 maart 2023 om 11:46

Fout. Het grootste deel van die salarispost was al weggevallen omdat spelers verhuurd waren. Je moet in dit geval dus puur kijken naar spelers als Pique, Busquets(?) en andere vertrekkende krachten. Echter moet je die ook weer vervangen.

Daarnaast is 200 miljoen euro behoorlijk wat. Dat maakt het inderdaad wel enigszins behapbaar, maar het wordt een hels karwei als Laporta de transfermarkt op wil. Ik heb toch het idee dat je ziet wat je wilt zien (met alle respect).

14 maart 2023 om 12:15

Fout ,de verhuurde spelers wordt voor de grote deel nog steeds betaalt door barca.

14 maart 2023 om 13:45

@hossaini1975,

het bedrag dat Barcelona nog steeds betaald voor Griezman en Lenglet inderdaad staat nog op be balans van dit jaar. Maar het bedrag dat door de hurende clubs word betaald niet. Dat ga je er per saldo niets op vooruit of achteruit,

14 maart 2023 om 13:54

@almogaver,

Griezman telt voor slechts 30% van zijn oorspronkelijke salaris mee, aangezien dat het gedeelte is dat Barcelona nog steeds betaald. De overige 70% van zijn salaris worden al door Atletico betaald en vallen dus ook niet onder bezuinigen. Dat betekent dat je er misschien 7-8 miljoen euro bruto op bespaart.

Dan moet je op Pique al 80 miljoen besparen om richting de helft te komen. Terwijl Pique vorig jaar een enorme stap terug in salaris heeft gedaan en nog niet boven de 30 miljoen uit komt. Wie houd je voor de gek behalve jezelf?

14 maart 2023 om 14:08

De vraag is meer wie jij voor de gek probeert te houden dat je het beter weet dan Alemany en waar jij die wijsheid vandaan probeert te halen.

Denk niet dat Gavi Barca ooit zal verlaten. Alhoewel ik hem een kwal vind die veels te vaak weg komt met overtredingen, is en blijft hij belangrijk voor Barca. Denk ook dat zijn liefde voor de club als speler uit la masia te groot is.

14 maart 2023 om 09:30

Ik denk dat hij ook nog niet klaar is voor het buitenland. Zijn kwaliteiten staan buiten kijf. Echter moeten we niet vergeten dat hij nog altijd maar 18 is. Is hij echt al volwassen genoeg om nu de kar bij een United, City of PSG te gaan trekken? Toch heel andere culturen dan dat hij nu gewend is.

14 maart 2023 om 15:44

Ja dat hij wegkomt met gemiddeld 5 rode kaarten per wedstrijd is inmiddels ook geen verrassing meer nietwaar?

Die jongen blijft hoor en zelfs zo is dit een juridische kwestie. Tussen speler en club is alles koek en ei dus ik zie hem niet vertrekken, tenzij we verplicht moeten degraderen mocht er enige schuld zijn van omkoping. Dan is het een leegloop denk ik.

14 maart 2023 om 09:52

De club kan niet gedegradeerd worden. Dat is uitgesloten.

14 maart 2023 om 10:10

@hangover96

Blijkbaar zou dit niet kunnen vanwege de statuten van La Liga zei Almogaver in een ander topic. Degraderen zou sowiso niet kunnen, enkel een puntenaftrek neem ik dan aan?

Dat is ook enkel als Barça schuldig is, waar vooralsnog geen sprake van is. Er is een officiële aanklacht die bestudeerd wordt door de onderzoeksrechter. Die beslist of het tot een rechtzaak komt of niet.

14 maart 2023 om 10:18

Puntenaftrek is ook niet mogelijk. Uitgaande van de verkregen info dat dit allemaal geduurd zou hebben tot 2018. Mocht dit bv vorig seizoen nog hebben plaatsgevonden, dan valt dat binnen de drie jaar en zijn zaken als puntenaftrek (en daarmee ook degradatie) wél mogelijk zijn.

Maar met de info die we tot nu toe hebben is het onmogelijk dat Barça puntenaftrek krijgt, prijzen kwijtraakt of moet degraderen. Uitgaande dat de club natuurlijk alle aanklachten kloppen.

14 maart 2023 om 11:54

@almogaver - Het betreft een verjaringsperiode van 5 jaar, niet 3. Dan nog blijft Barcelona buiten schot overigens.

14 maart 2023 om 14:17

Nee gast, het betreft een periode van 3 jaar.

h ttps://w ww.boe.e s/buscar/doc.php?id=BOE-A-1993-4678
Voor de straffen.

ht ps://w ww.boe.e s/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2022-24430
Artikel 112 punt 1.

Laat me vooral laten zien waar het zou gaat om vijf jaar.

Gavi gaat nergens heen. Desnoods verlengen ze zijn jeugdcontract met een jaar en geven ze hem volgend jaar een contract bij het eerste. Voor Gavi is dit wel klote natuurlijk. Gaat natuurlijk een stuk minder verdienen. Maar hij heeft zelf vaak aangegeven nergens heen te willen.

Vroeger als kind was Barca voor velen een droomclub. Nu zijn ze gedevalueerd tot sluwe rattenclub met veel malafide financiële constructies. Ook wat centen schuiven naar de arbiter klaagt het geweten blijkbaar niet aan. Hopelijk kunnen ze schoon schip gaan maken en weer een club worden waar je van houdt. Voor nu moeten ze maar een keer flink gepijnigd worden met harde straffen.

Barcelona kennende zullen ze weer met een louche constructie komen.
Die gaat nooit van zijn leven gratis weg.

Hopla....200 miljoen euro salarislast verminderen.....al die aangetrokken spelers in de zomer van 2022 zijn dus aangetrokken zonder enige wettelijke basis.....dat is oplichting van de competitie en het oneerlijk naar de andere clubs in La Liga.....de komende kampioen titel is dus onterecht en lijkt het beter dat Barça nu reeds wordt gestraft omwille van deze fraude ......mooi clubje is dat!

14 maart 2023 om 10:45

Je kent dus duidelijk de regels van La Liga niet. Afgelopen jaar was de wettelijke basis er heel zeker voor aanwezig, onder andere door de verkoop van verschillende rechten. Hiervoor goldt de 1:4 regel, dus 4 miljoen bezuinigen en 1 miljoen uitgeven.
Als reactie daarop heeft La Liga de regels dit seizoen (!) aangepast, waardoor dat nu niet meer zou kunnen (los van het feit dat Barça beter niet nog meer kan verkopen).
Maar je gebazel over fraude slaat helemaal nergens op.

Wel makkelijk praten natuurlijk, maar beetje onzinnig.

14 maart 2023 om 19:28

Rechtvaardigheid is bij Barça een kromme eigenschap..... naïef dat je dat niet kan of wil zien.....
Reglement......als je steeds meer uitgeeft dan er binnen komt dan krijg je op een bepaald moment, grote problemen.....verstop je die realiteit dan ben je aan het frauderen en het is dat wat er gaande is in dat fraudeclubje!
Maar je moet het natuurlijk , ' willen ' zien hè.

14 maart 2023 om 20:08

Daar kun je allemaal best gelijk in hebben, en ik ben erg kritisch op het beleid.

Maar het hele simpele feit dat het binnen de regels van La Liga is, maakt dat het helemaal geen fraude is zoals jij beweert. Leuk dat je kritisch bent, maar een beetje realistisch blijven mag gewoon.

Ach ja, je moet het maar net willen zien he zoals je zelf aangeeft.

14 maart 2023 om 11:48

Dat is niet het geval. Het betreft enkel Gavi waar het penibel werd en het is een vormfout waardoor het contract mogelijk niet geldig is. Dat is eerder zuur dan dat er echt gesjoemeld is. Overigens betreft het 200 miljoen euro in het algemeen, niet enkel de salarispost. Als het dus spelers slijt, is het mogelijk, al zitten ze dan ook met termijnen.

Laliga had regels om clubs boven een enigszins gezonde grens te houden, maar het had een grote blinde hoek waar Barcelona gebruik van maakte. Ze verkochten toekomstige inkomsten (voor een spotprijsje) en kregen daardoor direct veel kapitaal tot hun beschikking. Daardoor heeft Laliga de regels aangepast, want het is natuurlijk enorm risicovol en ik denk eerlijk gezegd dat het een kwestie van tijd is voordat men zich in Barcelona gaat beseffen hoeveel pijn dat gaat doen.

Ik heb het in het verleden al vaker gedaan, maar voor de subjectieve supporter of gewoon een nieuwsgierig lid kan ik heel makkelijk uitleggen waarom dit heel erg veel zeer kan gaan doen.

Ik neem dit nieuws met een korreltje zout. Barcelona zal wel een constructie verzinnen waardoor Gavi blijft en er weer spelers worden gecontracteerd. Tebas blaft veel maar bijt nooit.

Real Madrid sla je slag!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren