Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona en Bayern München staan mijlenver voor op de rest van de clubs’

Laatste update:

Barcelona en Bayern München worden gezien als de beste ploegen van het moment en de kans is groot dat de grootmachten uit respectievelijk Spanje en Duitsland hoge ogen gaan gooien in de Champions League. Analyticus Paul Scholes denkt dat Barcelona in een ultieme tweestrijd aan het langste eind zou trekken.

/

“Bayern München is de ploeg die het dichtst bij Barcelona staat, maar Bayern werd vorig seizoen verwoest door Barça”, laat Scholes weten op ESPN. “Heeft Bayern München het gat gedicht? Bayern heeft Douglas Costa erbij en Arjen Robben is terug van een blessure. Het kan interessant worden, maar je moet Barcelona het voordeel van de twijfel geven.”

“Barcelona en Bayern München liggen mijlen voor op de rest van de clubs. Alleen Real Madrid komt, als het in vorm is, in de buurt.” Volgens Scholes vormt het Barcelona-trio Lionel Messi, Luis Suárez en Neymar het beste aanvalstrio ooit. Toch is de oud-middenvelder van Manchester United van mening dat dit niet het beste Barcelona aller tijden is. Hij wijst op het Barcelona onder Josep Guardiola tussen 2009 en 2011 en op de aanwezigheid van Xavi.

Welke ploeg is op dit moment beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bayern beschikt zeker over goede spelers vooral nieuwe aankopen als costa zijn geweldig maar ik ben tog van mening dat barcelona aan het langste eind zal trekken Barcelona is gewoon Barcelona dat spel wat hun spelen spelen ze al jaren met onder andere sergio busquets als cvm wat in mijn ogen de beste middenvelder van de wereld is kan je gewoon niet verslaan. Bayern is pep guardiola geworden wat absoluut geen slecht team is maar barca blijft barca het spel wat hun spelen word vanaf de jeugd al gehanteerd het is een genot om naar te kijken

27 november 2015 om 13:15

Bayern kan barca gewoon verslaan, barca is echt niet beter, is minstens gelijk waardig. Bayern heeft wereldtop verdediging, barca niet.

27 november 2015 om 13:58

Bayern kan tactisch gewoon winnen van Barcelona zeker als de belangrijkste spelers fit zijn.

27 november 2015 om 15:57

Toch betwijfel ik dit ten zeerste. Qua middenveld en aanval is Barcelona natuurlijk superieur, maar daar kan Bayern wel een geweldige verdediging en 's werelds beste keeper tegenover zetten waardoor het achterin dicht te houden is. Met de kwaliteit die ze voorin hebben, kunnen ze Barça best pijn doen. Daarnaast vind ik Guardiola tactisch sterker dan Luis Enrique wat Bayern nog wel het voordeel in de wedstrijd kan geven.

Ik zou persoonlijk dus eerder mijn geld op Bayern inzetten, al is dit natuurlijk wel een gewaagde strijd. Feit is in ieder geval dat deze twee teams ver boven de rest in de Champions League uitsteken.

27 november 2015 om 18:10

Ik denk dat barca op het moment net wat beter is en het oogt wat verfijnder! En msn spelen elke defensie gek op het moment en dat is bij bayern toch wat minder!de verdediging en keeper vind ik ook beter van bayern, maja ook dat zijn houten klaasen als messi het op zijn heupen heeft!

Ik denk dat dit ook de beste aanval is ooit. Messi en Neymar maken allebei kans op de Ballon d'or en Suarez was de beste spits van Engeland en heeft dit niveau vastgehouden.

Persoonlijk vind ik dit spel leuker om naar te kijken dan in de tijd van Guardiola. Iets meer loopvermogen, lange ballen, wat directer. Zonder het mooie 'tiki taka' te verliezen.

Iemand andere suggesties voor beste aanval ooit?

27 november 2015 om 11:35

Aanvallend vind ik het idd ook wat leuker om te kijken, het is iets meer direct dan onder Guardiola. Echter kon ik enorm genieten van de drive om de bal te veroveren als ze hem hadden verloren. In die tijd joeg ook Messi gewoon keihard mee, dat vond ik echt fantastisch om te zien en dat onderscheidde ze ook van andere teams. Het vermogen om zo fantastisch druk te zetten.

27 november 2015 om 13:05

Ronaldinho - Ronaldo - Rivaldo
Henry - Eto'o - Messi
Maradona in z'n eentje

27 november 2015 om 14:56

- Hmm. Mogelijk, lastig.

- Henry was bij Barca niet zo goed, stond ook links geposteerd. Messi was ook nog erg jong en niet zo beslissend.

- Flauw

27 november 2015 om 20:23

Ronalinho eto'o en messi was ook echt goed

27 november 2015 om 17:19

Wat mij betreft is het no contest, beste aanval ooit. Maar anderen zettem er graag dat andere barca rijtje en dat braziliaanse rijtje naast.

27 november 2015 om 18:30

Keizer Cruyff Swart?
Bergkamp henry
Ronaldo rooney tevez was ook erg sterk
Uhm
Ronaldinho ronaldo rivaldo

Helemaal mee eens. Barca, Bayern en Real zijn qua kwaliteit ongeveer gelijk, maar Real is qua team, qua spel een stuk minder. Wat geen schande is, want Bayern en Barca zijn absurd goed.

De rest van de clubs staan daar toch ver onder. Juve heeft kwaliteit in geleverd, in Engeland hebben ze een grote achterstand opgelopen en bv Atletico kan er ook nooit aan tippen. Ik denk ook niet dat er in de komende jaren een club in de buurt kan komen. De Engelse clubs lijken het meest logische omdat ze zo veel geld hebben, maar we hebben allang gezien dat er veel clubs zijn die denken dat geld ook genoeg is. In de werkelijkheid zie je toch dat er meer voor nodig is.

Barca en Bayern zijn gewoon genieten. Of dit het beste Barca ooit is? Nee denk het niet, maar wel de beste aanval ooit. Vind dit Barca wel leuker dan dat van Guardiola.

27 november 2015 om 11:43

Ja, had het idee dat het Barca van Guardiola gewoon de bal rond tikte om het balbezit hoog te houden. Dit Barca is veel directer met geweldige combinaties nog steeds in het spel.

27 november 2015 om 12:42

Idd. 100 passjes op de middenlijn en dan 2 meter van elkaar af staan. Niet mijn ding. Dit Barca heeft gewoon die 3 mannen voorin die absurd goed zijn. Het middenveld is voetballend zwakker dan toen, maar dat compenseren ze wel. Je hebt nu ook een Rakitic die werkt, loopt, 100% gaat etc. en dat hebben ze nooit eerder gehad. Voetballend lever je dan iets in, maar Rakitic voegt in andere opzichten erg veel toe.

27 november 2015 om 18:08

@davidgronloh

Ik ben het niet helemaal met je eens. Toen Guardiola net kwam kijken speelde Barcelona voor mij werkelijk buitenaards. Snel passen, geweldig op elkaar ingespeeld, veel scoren en noem maar op. Echter zo 'n beetje toen Guardiola bijna weg ging was het spel minder flitsend geworden en was het inderdaad veel rond tikken en op balbezit spelen.

27 november 2015 om 20:28

Ja klopt in het begin was het veel beter dan wat er nu wordt gespeeld maar dat niveau was onmogelijk om vast te houden. Ik denk dat dat Barcelona het beste ooit is geweest, misschien nog real madrid van de jaren 50 of Ajax van de jaren 70 maar ik heb dat nooit kunnen aanschouwen helaas.

27 november 2015 om 17:12

Met de bijna oneindige financiële mogelijkheden die Manchester United heeft zouden zij prima aan kunnen sluiten. Met een coach die dominant voetbal speelt (ik denk dat Guardiola na Duitsland bij United komt) en een brede kwalitatieve bank is het mogelijk. Ook denk ik dat er een moment komt dat United de beste spelers van iedere club, dus ook van die grote 3, kan gaan kopen.

27 november 2015 om 18:22

Ja, maar Bayern en Barca zijn al jaren op elkaar ingespeeld, dat is een enorm verschil. Iedereen daar kent het spelletje en dat is bij United absoluut niet het geval. Het duurt gewoon een tijd om een geoliede machine te maken. Kun je wel elk jaar 5 spelers halen, maar zo duurt het alleen nog maar langer.

Je moet er als PSV zijde toch niet aan denken deze teams te loten als ze de volgende ronde halen...

Eigenlijk is iedereen bang om ze te loten..

27 november 2015 om 11:55

Lijkt mij wel grappig om PSV afgemaakt te zien worden door Barca of Bayern. Voor PSV hoop je natuurlijk op een gunstigere loting. Ook moet PSV eerst nog zien te winnen in de laatste wedstrijd.

27 november 2015 om 12:04

Ajax heeft Barca en Real ook gehad een aantal jaar terug en er zat werkelijk geen enkele kans in dat ze punten zouden pakken. (ja, toen Barca eenmaal was geplaatst wel)

Dus nee, zou erg jammer zijn.

27 november 2015 om 17:22

Ja nou en. Juventus, Bayern etc maakten ook geen schijn van kans vorig jaar. Maar dan ook echt 0,0. Nee, hier zit ook geen punt in.

Real onder Ancelotti doet helemaal niet onder van Bayern en Barca. Bayern kreeg 5-0 over 2 wedstrijden en Barca verloor 3-1 van Real. Op dit moment schat ik ze wel hoger in, maar dat heeft meer te maken met onze bolle trainer. Hij weet nog steeds niet met welke opstelling hij moet spelen. Ik weet dat het door de blessures komt, maar begin van het seizoen speelde hij 451, daarna 433 met de punt naar voren en nu met de punt naar achter. Het seizoen duurt nog lang, maar dat betekend niet dat je genoeg tijd hebt om telkens van formatie te wisselen.

27 november 2015 om 12:44

Real had ook in dat rijtje gestaan als hij was gebleven. Het was een team en het werd steeds beter als team. Perez begrijpt echter niet dat je een team moet bouwen en dat dit een proces is en tijd kost.

Ik vond het toch allemaal wel een hele grote vorm van valsspelen. Het is alleen maar geld geld geld. Natuurlijk is dat hetzelfde verhaal op een lager niveau maar dat hele Champions League gedoe, Bosman arrest en verdwijnen van de 8+3 regel heeft er alleen maar voor gezorgd dat de rijken nog rijker worden en de armen nog armer. En dan heb ik het vooral over voetbalkwaliteit. Het is nu alleen nog maar Real, Barca, Bayern met City, United en Chelsea in het kielzog. Ik vind het er niet leuker op worden.

27 november 2015 om 12:47

Wat was de 8+3 regel?

En ja, zo gaat het nu eenmaal. Er gaat zo absurd veel geld om in het voetbal.. Toch denk ik, als overal het tv geld eerlijk wordt verdeeld, het verschil kleiner gaat worden. Kijk bv in Engeland, daar worden de kleinere clubs sterker en sterker wat weer tot gevolg heeft dat het voetbal leuker en eerlijker wordt.

Maar goed, als je het puur over de Champions League hebt, dan zullen competities zoals de Nederlandse alleen maar verder achterop raken... Ook geen idee wat je daar tegen kunt doen. Jammer genoeg.

27 november 2015 om 14:10

De 8+3 regel was dacht ik dat elke ploeg minimaal 8 spelers uit eigen land of zelf opgeleide spelers in veld moest hebben en maximaal 3 buitenlandse spelers in het veld mocht hebben staan.

27 november 2015 om 16:58

Dat er max 3 buitenlanders op het veld mogen staan. Je mag wel een buitenlander wisselen voor een buitenlander maar er moesten altijd 8 Nederlanders op het veld staan en dat gold voor alle Europese landen.

Nu slaan ze door. Britse clubs stropen de Europese jeugdvelden leeg want ze zijn doodsbang dat ze een talent missen en die leiden ze vervolgens niet op. En daar volgt ook nog eens uit dat talenten geen kans krijgen maar de volgende aankoop van 70 miljoen

8+3 regel zou een hoop oplossen.

27 november 2015 om 18:23

Ah zo. Wist niet dat dat er ooit was.

Lijkt me ook een mooie regel, maar absoluut niet meer realistisch. Hoop trouwens wel dat ze iets doen aan die talenten, want dat is enorm zonde.

Beste meneer Scholes,
Er is ook een tijd geweest dat Bayern in de halve finale Barcelona compleet vernederde (4-0 en 3-0 in 2013). Daarnaast is Robben niet de enigste die terugkomt van een blessure. Ja het is een spannende strijd, maar Barcelona het voordeel van de twijfel geven? Alleen omdat Messi er speelt zeker.

27 november 2015 om 13:08

Hij geeft alleen aan wat hij denkt. Beetje vreemde reactie van je, maar zal dus alleen zo zijn omdat hij Barca het voordeel van de twijfel geeft ipv jouw cluppie.

27 november 2015 om 13:16

Ik vind zijn voorbeeld relevanter daar hij de resultaten noemt van vorig seizoen. De teams van nu staan dichter bij de teams van toen dan die can 2013. Logisch toch?

Barcelona werd in een vrij recent verleden ook al eens compleet in de vernieling gespeeld door Bayern. Dus of het resultaat van verleden seizoen (toen Bayern overigens best wel veel mensen mankeerde) echt zo relevant is om Barcelona als favoriet te bestempelen, daarover ben ik nogal sceptisch.

Normaal gezien zal het elkaar niet erg veel ontlopen. Vorm van de dag, blessures, schorsingen, meeval of juist pech, de ref (hopelijk niet), het kan allemaal de reden zijn waarom dan wel Bayern, dan wel Barcelona het zou halen.

Ik weet het niet. Op dit ogenblik (daarom dus niet in april of mei 2016) zijn het de beste clubs van het moment en ik durf niet zeggen wie van beiden de beste is.

27 november 2015 om 14:03

Eigenlijk is het tussen bayern en barca nooit tot een punt gekomen dat ze beidde fitte selectie hadden.

Bij die 7-0 miste barca Messi.
En bij dat van vorig jaar miste bayern een heleboel toppers.
"Robben Ribery (geen Costa).

Ik ben het wat betreft het beste team van FC Barcelona ooit niet eens met Paul. Ik denk toch echt dat dit Barcelona beter is dan wie van Xavi in 2009. Barcelona domineerde in die tijd ook op ongelofelijke wijze. .

Maar wat voor mij het verschil is en voor mij de reden is dat dit Barcelona beter is dan die van ''xavi" is dat dit Barcelona ook anders uit de voeten kan. Suarez die kan sleuren en jagen. Een Rakitic met een geweldig loopvermogen. En de counters met Neymar. In de NBA noemen ze het ''pick your poison''
Ze kunnen je met alles raken. Ik zie dit Barcelona de komende jaren nog vele prijzen pakken. En te boek gaan als beste team ooit.

Barcelona is veel verder dan Bayern en Real, ik denk zelfs dat Real beter is dan Bayern maar Barcelona is een klasse apart op dit moment.



Met deze opstelling en dan nog met Ulreich, Benatia, Martinez, Rafinha, Xabi Alonso, Thiago Alcantara & Coman op de bank maakt Barça in, in mijn ogen. Mits iedereen fit en in vorm is.

Neuer
Lahm
Boateng
Alaba
Robben
Vidal
Costa
Ribèry
Götze
Müller
Lewandowski
27 november 2015 om 16:43

Dus jij denkt dat 3 verdedigers genoeg is om het beste aanvalstrio op dit moment te stoppen.
Ik schat beide ploegen hun kansen 50/50 in.

Barcelona is beter omdat het op dit moment altijd scoort. Het is echt gegarandeerd voor doelpunten. Messi-Neymar-Suarez is inderdaad de beste aanval ooit. Veel beter dan Bbc, maar ook dan Eto'o-Henry-Messi.
Het is allemaal de schuld van die klote Uefa. Zij bedenken regeltjes waardoor de grote clubs altijd meer geld verdienen met wedstrijden. Het slaat helemaal nergens op, want op dit moment kunnen zelfs clubs als Arsenal, Juventus, Chelsea en Manchester United niet tippen aan Barcelona, Bayern en Real Madrid. Het is een erg trieste situatie en het gaat niet lang duren voordat er een bom ontploft en er een nieuwe bond wordt opgericht. Dit kan zo echt niet langer. Er is helemaal niks aan. De tijden van Ajax (1995), Dortmund (1997) en Porto (2004) die de Champions League kunnen winnen zijn voorbij.

Dit worden de halve finalisten samen met psg en de 4e zou ik echt niet weten zal wel real zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren