Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Baena pikt vuistslagen van ‘agressor’ Valverde niet en stapt naar de politie

Laatste update:

Álex Baena doet aangifte tegen Federico Valverde. De middenvelder van Real Madrid deelde na de wedstrijd tussen de ploegen in Santiago Bernabéu rake klappen uit aan Baena. Villarreal laat in een statement weten dat het tegen iedere vorm van geweld is en staat volledig achter zijn speler. De confrontatie tussen de twee kwam niet uit de lucht vallen. Baena zou in januari tegen Valverde hebben gezegd dat 'hij maar moest huilen nu zijn zoon het levenslicht niet zou zien'. De vrouw van Valverde dreigde het kindje destijds te verliezen, maar uiteindelijk liep het goed af.

Villarreal maakt het nieuws over de aangifte zondagavond bekend. "Geconfronteerd met de situatie heeft de speler besloten om aangifte te doen tegen de agressor. Villarreal verwerpt iedere vorm van geweld, gelooft het verhaal van de speler (Baena, red.) en zal hem steunen tijdens dit proces." De Uruguayaanse middenvelder van Real zou zijn tegenstander bewust hebben opgewacht om daar klappen in het gezicht uit te delen. Valverde en Baena hadden het gedurende de wedstrijd al met elkaar aan de stok en tot twee keer toe leek dat al op een gevecht uit te draaien. Na afloop kwam het daadwerkelijk tot een confrontatie. De controleur van Real beloofde zijn 21-jarige tegenstander tijdens de wedstrijd al op te wachten en dat liep volledig uit de hand.

De vechtende partijen konden met moeite uit elkaar gehouden worden en voor die tijd deelde Valverde meerdere klappen in het gezicht van Baena uit. Het gevecht zou op beeld zijn vastgelegd door mensen van Villarreal en de club overwoog al om aangifte te doen bij de politie. Op sociale media circuleren al screenshots van een bericht van Xisco Nadal, teammanager van Villarreal, die Valverde een lafaard genoemd heeft. Het kamp rond Valverde reageerde al op het incident en bevestigde dat er klappen zijn uitgedeeld, maar maakte ook duidelijk dat Baena niet van onbesproken gedrag is geweest.

Baena zou in januari, toen Real op bezoek ging bij Villarreal in het kader van de Copa del Rey, tegen Valverde hebben gezegd dat 'hij maar moest huilen nu zijn zoon het levenslicht niet zou zien'. Destijds dreigde de vrouw van Valverde hun tweede kindje te verliezen omdat er complicaties optraden tijdens de zwangerschap. Uiteindelijk is het kindje gezond ter wereld gekomen, maar Valverde was de opmerkingen niet vergeten en beloofde tijdens de wedstrijd al dat hij op zou komen voor zijn familie. Real Madrid, LaLiga en de hoofdrolspelers hebben na de bekendmaking van de aangifte nog niet van zich laten horen. Wel zei Baena op Twitter na de wedstrijd dat hij de uitspraken over het toen nog ongeboren kind nooit heeft gedaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wauw.. wees dan in elk geval een vent en accepteer de klappen die je zo rechtmatig hebt verdiend. Wat een idioot zeg!

9 april 2023 om 23:00

Hoezo rechtmatig verdiend hebt. Wat hij gezegd zou hebben, was idd schandalig, maar voor eigen rechter spelen, kan nooit de bedoeling zijn. Daarnaast bewust iemand opwachten en aanvallen ik zou hem ook aangeven.

9 april 2023 om 23:05

Eigen rechter spelen is nooit goed akkoord. Maar een ongeboren kind de dood wensen is ook niet goed.

Actie, reactie. Ik keur het niet goed en Valverde zal terecht gestraft worden. Maar een onschuldig ongeboren kind de dood wensen.. een beetje man met zelfrespect, eer en trots reageert daar op. Nogmaals, ik keur geweld absoluut niet goed.

Trouwens, eigen rechter spelen is niet goed maar ga jij voor alles naar de politie?

9 april 2023 om 23:07

Dan mag je ook de gehele Argentijnse selectie achter tralies zetten nav hun wangedrag tijdens de wedstrijd tegen Nederland en frankrijk

9 april 2023 om 23:11

Klopt, maar toch heb ik enorm begrip voor de actie van Valverde. En nu de consequenties aanvaarden.

Valverde had ook vlak voor tijd een horror tackle kunnen uitvoeren, heb ik meer begrip voor deze aktie.

9 april 2023 om 23:14

Horror tackle en dan 5 wedstrijden schorsing. Nee dit was de beste professionele oplossing, gewoon uitpraten buiten het veld. Blijkt die baena een enorme miet te zijn.

9 april 2023 om 23:20

Tuurlijk is eigen rechter spelen niet goed, zoals zovelen al reageren hier. Maar als je daadwerkelijk zulke dingen hebt gezegd, wat al erg genoeg is, en je dan vervolgens weer ruzie krijgt en fysiek moet incasseren, zou het je sieren wanneer je bij jezelf zou denken, ach laat maar gaan. "Ik heb hem op een pijnlijke manier beledigd, hij heeft mij een paar tikken gegeven, 1-1. Lekker laten gaan."

9 april 2023 om 23:53

Maar wie zegt dat Valverde nika gezegd heeft dan? Is ook een beetje een achter de ellenboog type. Kan ook iets in dezelfde trend tegen die speler hebben gezegd.

10 april 2023 om 02:29

Als ik in elkaar geslagen word wel. Als hij dat gezegd heeft is het verschrikkelijk, maar geen 1 klap is te verantwoorden.

10 april 2023 om 07:53

@El Fenomeno,

Als er 1 speler in de selectie is bij Real van wie ik dit niet verwacht is het Federico wel. Hij is in mijn ogen (na Modric) de speler die het meest nuchter en normaal over komt.

Voor zover je dat uiteraard kunt beoordelen.

10 april 2023 om 12:23

Valverde achter de ellebogen type? Je kijkt dus nooit Real Madrid. Als iemand het niet is dan is het Valverde wel.

10 april 2023 om 14:05

Iwd12 jij bent Een vieze vuile flikker loser.

10 april 2023 om 18:13

Niet voor alles denk ik. Ik hou het makkelijk en kom niet in deze situatie.

9 april 2023 om 23:02

precies de consequenties aanvaarden.

9 april 2023 om 23:07

Alex ontkent iets dergelijk gezegd te hebben. Dus waarom moet hij accepteren om klappen te krijgen?

9 april 2023 om 23:16

Mocht een willekeurig persoon zoiets zeggen, dan zijn er 99 van de 100 die dit ten alle tijden zouden ontkennen.

Ik denk niet dat iemand dit zou verzinnen / ten onrechte zou gebruiken om je eigen geweldsdelict goed te praten. Het verklaart wel je gedrag en is het voor mij aannemelijke dat Valverde de waarheid spreekt dan deze Alex.

9 april 2023 om 23:21

Voor mij niet. Met name omdat er in januari niets gebeurde en pas achteraf na de mishandeling gisteren na de nederlaag van Real ineens Valverde dit doet.
Terwijl zijn kind inmiddels allang gezond ter wereld gekomen is.
Valverde is veel te ver gegaan en msg zich straks bij de rechter verantwoorden voor zijn wangedrag.

9 april 2023 om 23:35

Die gasten in Mallorca verklaarden ook in het gezicht gespuugd te zijn en racistisch bejegend te zijn. Bleek later weinig van te kloppen, maar ze hadden wel iemand doodgeschopt. Wonderlijk dat iedereen hier blind de persoon gelooft die zijn emoties niet onder controle heeft.

9 april 2023 om 23:56

4fR Je ziet natuurlijk wel vaker dat iemand (al dan niet onbewust) een onjuiste versie van een verhaal de wereld in helpt. Ik ken deze situatie niet, maar iemand die ontkent bij voorbaat voor leugenaar verslijten vind ik ook niet helemaal terecht.

9 april 2023 om 23:24

Het is wel verschrikkelijk dom. Als daar echt beelden van zijn kan dit nog weleens een staartje krijgen voor Valverde. Maar Valverde komt voor mij sowiezo niet heel erg over als een snuggere vent dus het verbaasd me niks.

10 april 2023 om 01:01

In plaats van aangifte re gaan doen hoort hij niet de politie te bezoeken maar een psychiater. Walgelijk hoe je zulke woorden durft uit te spreken terwijl hij eerder al een kind had verloren tijdens de zwangerschap. Als het aan mij lag waren beide ogen donker paars.

10 april 2023 om 03:08

Precies niet meer als normaal om hierdoor een tik op je neus te krijgen.
Dat is respectvoller dan wat Baena zelf deed, zou me kapot om dit te moeten zeggen in de pers. Neem ik die klappen nog liever.
Wat een enorm zielig persoon die Baena, walgelijk om zoiets te roepen en daarbij je lokt hem zelf uit de tent hiermee. Wees dan ook een vent en accepteer de gevolgen.

10 april 2023 om 10:09

Ja, want een gerucht is de waarheid. Het enige zeker dat gebeurd is, is een vuistslag.

In zo een geval sla je iemand niet zomaar toch lijkt mij denk dat iedereen dit zou hebben gedaan..


als je aangifte doet komt geloofwaardiger over dat je het niet heb gezegd

9 april 2023 om 23:02

En al zeg je het wel. Dan zijn er andere manieren om dit aan de kaart te stellen en speel je niet voor eigen rechter. Dat je een tering hekel aan die man hebt prima en terecht. Maar dan nog kan dit niet. Aangifte is dus gewoon terecht

9 april 2023 om 23:09

Klappen geven is dan ook volledig terecht (?)

Denk dat Valverde hoe dan ook gestraft zal worden, voor de rechter zal verschijnen, en geschorst zal worden in La Liga. Maar dat zal hem een worst schelen. Hij heeft de steun van heel veel voetbalfans over heel de wereld, en niet alleen Madridistas of Uruguay fans. Elke man met een beetje eer en trots moet zo reageren. Familie staat boven alles.

9 april 2023 om 23:11

Hoe zou jij dit aanpakken zodat Baena een verdiende straf zou krijgen voor het gene hij gezegd heeft?

9 april 2023 om 23:59

Kels Deze vraag wil ik even omdraaien. Vind je dat een belediging met geweld beantwoord moet worden?

Ik snap wel dat je woedend kan zijn, maar geweld is toch nooit acceptabel?

10 april 2023 om 02:33

Niet met geweld. We zijn de een paar maanden verder. Zijn kind is gezond. Ik zou mijn zegeningen tellen en hem recht in zijn gezicht uit lachen.

huilie huilie omdat hij paar terechte tikken heeft gehad, als je grote mond hebt moet je ook kunnen incasseren, zielig mietjes gedrag om collega-voetballer te gaan verlinken.

9 april 2023 om 23:07

Je kan ook gewoon je poten thuis houden ipv voor eigen rechter spelen. Snap de woede van Valverde mocht Baena dit echt gezegd hebben. Echt een walgelijke opmerking. Maar om hem dan op te wachten en aan te vallen is vrij laag imo. Geef die gast tijdens de wedstrijd een paar rottrappen.

9 april 2023 om 23:10

paar corrigerende tikken is niet mis mee, zulke dingen kan je niet zeggen. Begrijp goed dat Valverde hem een lesje wilde leren.

9 april 2023 om 23:12

En dan rood pakken? Nee dan is dit een betere professionele keuze

9 april 2023 om 23:14

Tijdens de wedstrijd en dan je hele team benadelen? Dat zou nog onprofessioneler zijn

9 april 2023 om 23:17

Nu word hij misschien wel ontslagen bij Real. Volgens mij snappen jullie niet helemaal hoe ernstig dit gedrag is.

10 april 2023 om 11:19

In het veld volgt rood en schorsing, buiten het veld strafrechtelijke vervolging. Dit is allerminst de professionele keuze. Dat is negeren.

9 april 2023 om 23:09

Verlinken? Alex ontkent iets dergelinks gezegd te hebben. Hij hoeft zich niet in elkaar te laten slaan. Dus diet hij aangifte.
Valverde zal moeten voorkomen en hoogstwaarschijnlijk een strafblad gaan krijgen.

10 april 2023 om 03:58

Ga je nu onder elke comment reageren met hetzelfde verhaaltje?

10 april 2023 om 09:01

Onder elk comment met hetzelfde verhaaltje. Brengt de zaak weer een beetje in evenwicht.

Dit kan zomaar heftig worden voor Valverde en Real Madrid.

Villareal heeft de beelden doorgestuurd naar de Spaanse politie, en nu Baena ook officieel een klacht indient.. tja wat nu Valverde.

9 april 2023 om 23:07

Ja dat had hij buiten het zicht moeten doen inderdaad.

9 april 2023 om 23:56

@CMG
Zal allemaal wel meevallen.
De mate waarin een mishandeling in Spanje wordt bestraft is volledig afhankelijk van het letsel dat is toegebracht.
Volgens artikel 147 van de Codigo Penal staat er een straf van drie maanden tot drie jaar op het toebrengen van letsel dat niet meer dan een initiele medische behandeling vereist, in die zin dat er geen wezenlijke vervolgbehandeling noodzakelijk is.

Daarnaast is het zo dat straffen tot twee jaar niet ten uitvoergelegd worden indien het een eerste veroordeling betreft. Dat deze zaak op een onherroepelijke gevangenisstraf voor Valverde zou uitdraaien is ondenkbaar, ook omdat ik uit de beelden niet de indruk krijg dat Baena letsel van enige betekenis heeft opgelopen.

Denk dat Real hier helemaal niet blij mee is. Erg dom van Valverde.

9 april 2023 om 23:16

Natuurlijk is het dom en is geweld nooit de oplossing. Maar als je zo'n grote mond hebt gehad als Baena, dan zou het hem sieren om nu eventjes een keer zijn mond te houden. Wat hij heeft gezegd kan echt niet. Ik zou het persoonlijk (denk ik) niet doen, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel zo reageren. Baena zou zich een echte vent tonen als hij nu niet naar de politie gaat, maar gewoon deze paar tikken incasseert.

9 april 2023 om 23:24

Maar hij heeft niks gezegd in januari. Toen was er ook niks aan de hand.
Gisteren na de nederlaag ging Valverde door het lint. Is zijn agresieve gedrag opgenomen en komt men achteraf met dit slappe verhaal.
Valverde gaat grote problemen krijgen.

9 april 2023 om 23:26

"wat hij heeft gezegd". Alleen is daar 0 bewijs voor. Als ie het wel gezegd heeft en er geen bewijs voor is snap ik die Valverde prima,want als je het zelf gehoord hebt is dat genoeg bewijs. Dan accepteer je gewoon de gevolgen en is er verder niks aan de hand

9 april 2023 om 23:27

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich vrijwillig op hun gezicht laten slaan.

10 april 2023 om 02:36

En al heedt ie het wel gezegd dan nog is geweld niet de oplossing.

10 april 2023 om 08:35

@kenada: Heb je mijn reactie überhaupt gelezen of roep je zo maar iets?

Snap Valverde volkomen, wat een bizarre opmerking als dit waar is.

Gelijk weer dat eigen rechter gelul. Zou ook bij mij zwart worden voor me ogen als ik zo’n opmerking voor me kiezen krijg. Je kijkt met je vrouw / vriendin naar zo iets moois uit en het gaat fout. Dan komt een buitenstander in een voetbalwedstrijd met zoiets.

Maar tegenwoordig moet je maar alles slikken……

9 april 2023 om 23:13

In januari was er niets aan de hand. Nu na de mishandeling komt ineens een anonieme bron met deze merkwaardige verklaring.
De mishandeling staat op beeld, aangifte wordt gedaan. Valverde mag voorkomen en zal waarschijnlink een strafblad oplopen.
Zit het tegen met zij veroordeling dan kan hij nooit meer in de VS voetballen. Kan ie voortaan niet meer mee als Real daar heengaat. Zoals we eerder met Ronaldo zagen.

9 april 2023 om 23:18

Wat er precies is gebeurd weet niemand. Misschien onder de wedstrijd weer begonnen er over ?

Ik hou ook van voetballers die de grens opzoeken. Maar dat is er echt extreem ver overheen.

Als je dan een paar tikken krijgt moet je ook een vent zijn en het accepteren.

9 april 2023 om 23:27

Wat een onzin Als iemand je mishandeld dan doe je aangifte.

Dan mag die stoere vent zich bij de rechter verantwoorden. En mag Valverde, na een eventuele veroordeling, de rest van zijn leven genieten van zijn strafblad.

Succes met het binnenkomen van de VS als Real weer op oefen campagne gaat.

10 april 2023 om 02:45

Je maakt je wel heel erg zorgen om het heilige VS, geen zorgen, Valverde zal het heilige VS gewoon in kunnen

10 april 2023 om 09:31

Real Madrid ligt er ook wakker van als 1 speler VS niet binnen kan komen🤣🤣🤣🤣

9 april 2023 om 23:13

En dan opwachten en in elkaar slaan? In een opwelling iemand slaan okee, maar niet met zulke voorbedachte rade. Oliedom, getuigt van weinig verantwoordelijkheid. Hij naait zichzelf maar ook zn werkgever hiermee. Dus ja, hij had het even moeten slikken ja. Misschien dat dit in Uruguay kan maar niet in Europa

9 april 2023 om 23:19

@traeces88: Het gaat om uitspraken tijdens de vorige wedstrijd toch? Dus het is niet dat hij in het moment zelf reageerde. Denk dat het een veel krachtiger signaal was geweest wanneer Valverde gewoon direct na de vorige wedstrijd in de media had gebracht wat Baena hem had vertelt. Nu pakt Baena (totaal onterecht) de slachtoffer rol en is Valverde de 'dader'.

9 april 2023 om 23:28

Valverde is ook de dader. Is vastgelegd op beeld. Welles-nietes achteraf doet niet ter zake.

Dit kan wel eens een heel vervelend staartje krijgen.

9 april 2023 om 23:10

Ook gewoon oliedom van Valverde. Voor eigen rechter spelen en echt opwachten vooral is erg dom en getuigt van weinig verantwoordelijkheid. Ik vrees dat dit consequenties krijgt voor Valverde en Real zal ook balen

Geef Valverde groot gelijk. Pijnlijke opmerking naar hem.

Beiden voor de rest van het seizoen schorsen. Als een stel idioten een beetje gaan vechten bij de spelersbus. Ontoelaatbaar gedrag van een stel infantielen.

9 april 2023 om 23:29

Waarom zou Alex geschorst moeten worden? Omdat Valverde hem aanvalt?

10 april 2023 om 04:04

Waarom verdedig jij alex onder elke comment. Ben jij zijn familie?
Waarom: door zijn misselijkmakende opmerking misschien? Denk je oprecht dat Valverde voor niks zoveel moeite doet? Wie weet heeft Alex weer zo een reactie gemaakt in het veld dat die weer zo pissig werd en nu er echt klaar mee was.

10 april 2023 om 08:59

Heel eenvoudig, er is geen enkel bewijs dat Alex in januari iets geroepen heeft.
Valverde heeft in januari nergens zijn beklag over gedaan.
Dan wordt Alex mishandeld door Valverde, wordt deze mishandeling opgenomen.
Pas dan verschijnt er in een pro Real krant een anonieme bron die zegt dat Alex iets lelijks geroepen heeft, maanden geleden toen de vrouw van Valverde problemen met haar zwangerschap had. En dan zoy nu, na de geboorte van een gezondde baby dat ineens Valverde vrij moeten pleiten? Trappen Real fans daarin en gaan in de comments te keer tegen Alex.
Zo doorzichtig allemaal.

10 april 2023 om 09:17

Haha, ben je dan echt zo naïef? Denk je oprecht dat Valverde dit zomaar doet? Nee er is geen bewijs maar wat verwacht je? Dat Alex het zo openlijk toegeeft: ja ik heb het gezegd?🤣🤣

Nogmaals. JIJ en ik weten niet wat er tijdens de wedstrijd is gezegd. Misschien heeft die weer een soortgelijke opmerking gemaakt? Hij zou toch niet zomaar nu wél hem opwachten? Het is allemaal niet zo moeilijk om dit logisch na te denken. Je gaat ten eerste NOOIT achterkomen of het is gezegd maar je gaat me niet zeggen dat iemand zoveel moeite doet voor ‘niks’

trAppEN ReAl FaNs ErIn. Haha volgens mij volg jij social media niet zo?
Méér dan alleen ‘real madrid’ fans laten zich uit over dit en geven Valverde gelijk. Zelfs op VZ.

Heel eenvoudig: iemand gaat niet zoveel moeite doen als het niet is gezegd. Laatste van wie dit verwacht wordt is ook Valverde. Het is geen Pepe, Ramos of Vidal. Zelfs hun zouden dit niet zomaar doen.
Niemand maar dan ook niemand zou ‘zomaar’ iemand opwachten voor ‘niks’ gewoon super naïef hoe mensen denken. Eigenlijk een beetje moraalriddertje willen spelen. 90% procent toont begrip en dan andere 10 zegt: gEEN BewIjs.

Wat verwacht je, dat Alex zegt ja hij heeft gelijk ik heb zo een opmerking gemaakt en ik verdien deze stoot?
Ben er van overtuigd dat tijdens de wedstrijd weer een opmerking is gemaakt anders raakt iemand niet zo pissig.

10 april 2023 om 09:54

Je kan recht lullen wat krom is, de rechter zal hier uitspraak over doen. Lijkt mij dat Valverde helemaal geen sterke zaak heeft.

Nu zielig gaan huilen, altijd mans doen, trieste speler en nu al helemaal. En nee Fede heeft fout gehandeld, moeten we ook niet goedkeuren maar ergens kan ik het stiekem toch wel snappen. Bedoel hoe harteloos ben je dan als mens om zoiets te roepen. Iemand kan mogelijk een miskraam hebben, een baby verliezen! En dan ga je dat roepen!? Dan ben je gewoon ziek in je hoofd en dan moet je man zijn en toegeven dat je dat idd zei! Maar nee nu lopen huilen!

10 april 2023 om 11:46

Hoe weet u dat Álex Baena zei wat Valverde beweerd.
Er is namelijk nog gene bewijst dat Álex Baena dat daadwerkelijk heeft gezegd.

10 april 2023 om 11:50

Wat verwacht je dat Baene doodleuk toegeeft wat die heeft verteld?🤣

10 april 2023 om 11:57

Iemand hoeft niet toe te geven wat die heeft gezegd, mocht die het gezegd hebben.
Daar is nu nog geen enkel bewijs voor.
Eerst maar het bewijs afwachten.
Mocht dat er niet zijn, dan is Álex Baena totaal onschuldig.
En zal Valverde als enige een straf krijgen als die schuldig zal worden bevonden door de rechter.
Leuk die emoticons maar ze dragen niks bij aan een discussie.

10 april 2023 om 12:15

Hoe wil je aan bewijs komen wat iemand heeft gezegd? Denk je dat Baena zo dom is om dit in bijzijn van andere mensen gaat zeggen? Of überhaupt zoiets gaat toegeven? Never. Als rechter bent u niet zo slim.

Leuk dat rechter gepraat van je. Voegt enkel niks toe. Zelfs jantje weet dat Valverde allee. Schuldig bevonden kan worden. Hoef je geen rechten voor gestuurd te hebben. (Heb ik wel gedaan ben namelijk rechter)

10 april 2023 om 12:18

Ik heb nooit gezegd dat ik rechter ben.
Ik werk voor het OM, dat staat voor het Openbaar Ministerie.
Dat is echt wat anders dan rechter zijn, dat u het verschil niet weet laat al zien dat u geen rechter bent.

U hebt meerdere malen laten zien geen rechter te zijn.
Daarnaast is dat makkelijk te bewijzen in het register van rechters in Nederland.

Het is toch ook gewoon in triest, laf en beneden alle peil van Valverde. Het voorval als het al waar is, speelde af in Januari. En dan ga je 3 maanden later pas verhaal halen met fysiek geweld. Als die gelijk met hem op de vuist ging, ja dan was het wel begrijpelijk. Maar hij had nu 3 maanden om zijn emoties te laten bezinken, en alsnog besluit hij op de vuist te gaan. Nee dan ben je gewoon niet goed snik. Dat over dramatiseren van kijk mij eens, ik bescherm mijn familie… wat een kul toneelstuk is dat. Je beschermt helemaal niemand, alleen je tere zieltje die kennelijk gekrenkt is door een paar loze woorden.

10 april 2023 om 01:55

Woorden kunnen een diepe wond achterlaten. Het is ook niet zo dat je maar alles tegen je moet laten zeggen, soms moet je aangeven dat er een grens is waar je niet overheen moet stappen. Of we het nou leuk vinden of niet, in sommige gevallen is een tik uitdelen de enige juiste oplossing. Je hebt verder wel gelijk dat je dat niet maanden later moet doen. Als die woorden echt zijn gebruikt, dan had Valverde hem maanden geleden al twee blauwe ogen moeten slaan

Baena heeft stellig ontkent deze uitspraken te hebben gedaan. Nu laat ik in het midden of hij liegt of niet, maar tot twee maal toe praktisch dezelfde tekst plaatsen en aangeven dat hij deze woorden zou hebben gezegd, getuigt van zwakke poging tot journalistiek/amateurisme (zo vulde ik op de middelbare school ook mijn teksten) en mensen bewust in een bepaald daglicht stellen.

10 april 2023 om 00:11

Baena kan ontkennen wat hij wilt natuurlijk. Maar toen hij werd geslagen zei Valverde zoiets van: " dime ahora lo que dijiste de mi hijo".... En er zijn getuigen. Dus Valverde is er zeker van dat Baena dat heeft gezegd.

10 april 2023 om 10:52

Ik liet niet voor niets in het midden of ie het wel of niet had gezegd.

Mijn kritiek zat 'm in het artikel, dat ronduit slecht is geschreven.

Valverde wilde hem tijdens de wedstrijd al een klap verkopen, toen snapte ik niet waarom, want het leek mij een "normale" tackle. Maar dit verklaard een hoop dus.
Valverde heeft natuurlijk fout gehandeld, maar nogmaals, ik heb 0,0 medelijden met die Baena. Triest persoon. Misselijkmakend figuur.

10 april 2023 om 13:17

Er zijn nieuwe langere beelden van die fase waar Valverde zich inhoudt. In zijn val naar de grond verkoopt Baena hem gewoon een slag. Vandaar dat Fede zich enorm moet inhouden. Maar goed, na de slaande beweging op Camavinga, Vinicius,… de zoveelste dit seizoen die niet gezien wordt. De beelden van Movistar en Roures worden heel selectief getoond.

10 april 2023 om 15:46

Ik zag de beelden ja. Echt schaamteloos die Baena. Dat de beelden van Roures gemanipuleerd worden is niks nieuws natuurlijk. Klopt, en ook de actie van Gavi op Ceballos verklaard ook een hoop. En Movistar is de grootste anti Madrid zender die er bestaat. Als die Gerard Moreno "vinicius muerete" gezang goed kan praten, zonder gevolgen, dan weet je genoeg. Ze willen zulke types er graag bij.
Die Maldini is ook een schande (zgn politiek correct).
Edit: ik bedoel Gerard Lopez!



Aparte zaak maar Baena heeft de uitspraken ontkent. Dit heeft hij zelf aangegeven op Instagram.tuurlijk het kan ook zijn dat hij gewoon liegt maar het zelfde geval kan Valverde hier ook gewoon staan te liegen helaas geen objectiviteit met name de kant van Madrilenen. Je moet van beide kanten bekijken maar het zegt genoeg dat het eenzijdige gedoe is rondom dit topic. Alleen naar een kant kijken terwijl je gewoon naar echt beide kanten moeten luisteren.. Jammer en kinderlijk niveau eerlijk gezegd.

10 april 2023 om 09:24

Ja wat verwacht je, dat Baena zegt: Ja heb ik gezegd, verdiende klapt heb ik gekregen?🤣 Wat een kinderlijk denkwijze zeg. Denk je oprecht dat iemand zomaar iemand gaat opwachten?Waarschijnlijk heeft die weer een opmerking gemaakt in het veld waardoor het de druppel was. Ga ik niet weten en jij niet. Baena gaat dit natuurlijk never nooit toegeven.

Ik haat geweld. De laatste keer dat ik iemand geslagen heb, was op het schoolplein van de basisschool, meer dan dertig jaar geleden. Maar als Baena dat inderdaad gezegd heeft, dan snap ik Valverde wel.

Mijn vrouw en ik hebben ook een zwangerschap meegemaakt die heel erg mis dreigde te gaan. Met een hoop overnachtingen in het ziekenhuis, een hoop stress, en veel vrezen voor het ergste. Ik weet donders goed wat voor ontzettend heftige emoties daar bij komen kijken. Als iemand toen zo iets tegen mij zou hebben gezegd, dan denk ik dat ik prima in staat zou zijn geweest om een stoel richting zijn gebit te sturen.

10 april 2023 om 00:25

Op dat moment in de emotie van wat er speelt en als er dan zo'n opmerking gemaakt wordt kan ik dat in een opwelling ook nog wel begrijpen.

Maar in dit geval wacht hij iemand 3 maanden later op, terwijl het met zijn kindje gelukkig goedgekomen is. Dan is het geen reactie meer 'in the heat of the moment' natuurlijk.

10 april 2023 om 00:50

Boyonline, dit soort opmerkingen vergeet je niet. In eerste instantie denk je als eerste aan je kind en als dat klaar is kun je altijd nog verhaal gaan halen en meestal is het dan erger. Dat is een nadeel van 'opkroppen' dat gevoel wordt alleen maar erger.

10 april 2023 om 01:00

Droppie, ik snap dat je het niet vergeet, maar als je er na zo'n lange tijd geweld op los wil laten heb je alle tijd gehad om je te bedenken. En dus moet je de aangifte en eventuele straf van je acties ook accepteren. Die heb je ook al ingecalculeerd dan denk ik.

10 april 2023 om 01:23

Als het klopt van die wetgeving in Spanje (dat je gevangenisstraffen langer dan 2 jaar niet hoeft uit te zitten), dan had ik bij die Baena nog wel wat tandjes eruit geslagen. Dit zou ik natuurlijk van tevoren hebben uitgezocht en hebben ingecalculeerd

10 april 2023 om 10:55

Als het niet om een geweldsdelict gaat, dan klopt het. En het moet je eerste "straf" zijn. Ga je nog een keer de mist in, dan ga je wel zitten.

Valverde had zich, ondanks dat ik er alle begrip voor heb, niet moeten verlagen naar dit niveau. Dit kan slecht uitpakken voor hem. Er zal daarnaast ook onderzoek worden gedaan naar de uitspraken van deze speler neem ik aan?

Ik ben volledig met Valverde mee eens. Lekker zijn gezicht verbouwen. Bij de ochtendtraining van Villareal aankomen met geel blauwe kneuzingen aan zijn gezicht, zodat iedereen het ziet wat voor sukkel je bent. Nu nog Landelijke elke wedstrijd uitgefloten worden om aan te herinneren. Heb hier wel een gevangenisstraf voor over.

Stel dat Beana dat echt gezegd zou hebben dan zou ik ook een paar klappen hebben uitgedeeld. Ik snap dat je boven sommige zaken moet staan. Maar over sommige dingen praat je gewoon niet . Laat staan dat je zo'n opmerking maakt.
Maar goed. Hij geeft aan niks gezegd te hebben. Dus wie de waarheid spreekt weten we helaas niet.

10 april 2023 om 01:14

Mocht je het wel zeggen, zou jij dan de waarheid zeggen tegen de media hoe laag je je opmerking wel niet was? Natuurlijk niet! We kunnen nooit achter komen. Feit is dat Valverde hem klappen heeft uitgedeeld wat in mijn ogen zeer terecht is.

Baena liegt dat het niet bekend was dat er een risico bestond voor de toen nog ongeboren baby, want dat was wel degelijk het geval. Al bijna een week voor die copa-wedstrijd was dat nieuws naar buiten gekomen.

“Op sociale media circuleren al screenshots van een bericht van Xisco Nadal, teammanager van Villarreal, die Valverde een lafaard genoemd heeft. “

Helemaal omgekeerde wereld daar in Spanje. Sta je dan met je verbouwde gezicht, heel zielig aangifte te doen terwijl je zelf het kleinste soort onderkruipsel bent dat er bestaat.

Gelukkig voor Valverde heeft deze worm geen letsel overgehouden, anders had hij wel een probleem gehad. Volgens mij hoef je in Spanje, straffen onder 2 jaar niet uit te zitten (?), en denk dat Valverde ook geen honger hoeft te lijden vanwege een eventuele geldboete.

10 april 2023 om 11:19

Sta je dan met je verbouwde gezicht, heel zielig aangifte te doen terwijl je zelf het kleinste soort onderkruipsel bent dat er bestaat.

Waarom is Álex Baena het kleinste soort onderkruipsel dat er bestaat?
Er is nog niet bewezen dat wat hij gezegd zou hebben, hij ook daadwerkelijk heeft gezegd.
Dat ik noem het nog voorbarig om hem zo te noemen.

10 april 2023 om 11:47

Hoe wil je dit bewijzen? Denk je nou echt dat Baena zoiets gaat toegeven? Nooit. En lijkt me heel sterk dat Valverde zoveel moeite doet als iemand niks heeft gezegd.

10 april 2023 om 11:54

Je kunt het bewijzen wanneer het op camera staat, dan kun je een liplezer gebruiken die kan zeggen welke woorden er zijn gesproken.
En als Álex Baena niks heeft gezegd, hoeft hij ook niks toe te geven.
Laat de rechter eerst maar beoordelen, die zal een oordeel vellen.

Waarom geeft u trouwens uw eigen reactie een duimpje omhoog?
Dat haalt de waarde weg van de reacties.

10 april 2023 om 12:16

Mister rechter. Als je voetbal zou kijken zie je dat voetballers in 90% van de gesprekken die plaats vinden hand voor hun mond doen. Als Alex Baena iets heeft gezegd gaat hij het ook NIET toegeven👋🏽

10 april 2023 om 13:51

Ik ga er niet van uit dat een speler die nooit negatief in het nieuws is gekomen (Valverde), een speler opwacht om hem in elkaar te timmeren. Daarnaast is die Baena een echte zuiger op het veld, dus ga er eerlijk gezegd ‘gewoon’ van uit dat er dingen zijn geroepen.

Ik ben redelijk verbaasd over de reacties (en de verdeling van de duimpjes) hier. De tendens lijkt te zijn dat veel mensen het gerechtvaardigd vinden om geweld te gebruiken als iemands woorden je niet bevallen.

Nou vind ik de uitspraken ook bizar als het waar is en kan ik me voorstellen dat je zou uithalen in een opwelling op het moment zelf. Maar na 3 maanden als je alle tijd hebt gehad om af te koelen, begrip te hebben voor geweld vind ik nogal bizar.

Sommige mensen zijn zo naïef he. Voor wat zou Valverde dit verzinnen. Denk je dat hij helemaal moeite zou doen om enkel een verloren pot? En dan mensen die zeggen: Was in Januari pas.Wie weet heeft die op het veld weer zo iets gezegd? Altijd maar blind roepen. En ja tuurlijk gaat die het ontkennen, denk je dat die gaat zeggen: ja ik heb dar gezegd. 🤣Kortom verdiende loon. Als iemand over mijn ongeboren kind zoiets zegt krijgt die ook een tik. Boeit me niet wat de consequenties zijn. Je bent gewoon ziek als je zulke opmerkingen maakt. Hij zou juist eens schorsing moeten krijgen hiervoor.

10 april 2023 om 09:56

Mensen voor naief uitmaken terwijl je Valverde blind gelooft. Jij bent echt grappig. Ook al heeft hij het gezegd, fysiek geweld is strafbaar. Tenzij noodweer, maar dat lijkt me hier niet het geval, paar maanden later iemand aanvallen buiten het stadion. Makkelijk voor de rechter dit.

10 april 2023 om 11:43

Grappig. Lezen niet je sterkste vak? Hoe weten jij en of er niet nogmaals wat op het veld is gezegd? Wie weet was dat de druppel? Wat denk je nou dat Baena alles gaat bekennen?Heb ik ergens gezegd dat het niet strafbaar is? Haha.Lezen pikkie. Lijkt me heel sterk dat Valverde dit zomaar doet. Baena is gewoon een smiecht. Als je zoiets zegt, accepteer je dat als een man. Denk je nou serieus dat iemand zoveel moeite gaat doen om na een wedstrijd een speler van de tegenstander op te wachten in de garage om hem een klap uit de delen voor niets?Iedereen wilt hier wijsneusje uithangen. Alsof niemand weet dat rechtmatig alleen Valverde schuldig bevonden kan worden. Goh hoefde je mij niet te vertellen. Baena gaat lekker alles ook toegeven want die is ‘zomaar’ opgewacht en tik uit gedeeld voor niks. Heel logisch.

Noem me old-school.. Maar als je als man een bepaalde grens over gaat, weet je dat je een keer tikken kan verwachten..

Hij kan dit niet gezegd hebben; is al debunked. De wedstrijd was 5 dagen vóór het interview met Mina (de vrouw van Valverde) waar ze bekend maakt dat de zwangerschap problematisch verloopt.
Jammer dat dit niet in het verhaal staat.

10 april 2023 om 09:02

Baena kan dit op dit bij de wedstrijd in januari inderdaad überhaupt niet geweten hebben. Sterk staaltje van de Madrileense pers weer.

10 april 2023 om 09:22

Onzin, al week voor de wedstrijd van de copa was dit naar buitengekomen.

Mensen verwachten dat Baena gaat zeggen: Ja dat heb ik gezegd, heb verdiend deze klap gekregen! Zijn jullie dan echt zo naïef? Denken jullie dat iemand zoveel moeite doet om iets wat iemand NIET heeft gezegd?

Schokkend om te zien dat zoveel mensen geweld goed praten.
Geweld moet je nooit gebruiken.
Daarnaast is het nog niet eens zeker of Álex Baena gezegd heeft wat wordt beweerd door Valverde.
Ik lees ook over trots en eer verdedigen van je familie, hoe ga je dat doen als je in de gevangenissen zit?
Vele onderzoeken hebben het bewezen, de sterken gebruiken woorden en de zwakkeren gebruiken geweld.
De gevangenissen zitten vol met de zwakkeren die geweld hebben gebruikt, terwijl de sterken aan het werk zijn en thuiskeren bij de vrouw en kinderen.
Deze week heb ik weer drie strafzaken van mannen die geweld hebben gebruikt, hopelijk is de rechter het met mij eens dat geweld gebruiken niet is toegestaan.
En zullen ze zich kunnen melden bij de zwakkeren in de gevangenis.

10 april 2023 om 12:06

Gaat u gang mister. Zal ik hiervoor ook zitten?

10 april 2023 om 12:34

Heh? Ik volg u even niet meer. Weet u zeker dat die berichten van mij komen?

Wow, ik zie iedereen over elkaar heen struikelen om te roeptoeteren hoe erg het is om een aansteker te gooien, maar het opwachten en in elkaar beuken van anderen wordt wel goedgepraat. Wat een selectieverl verontwaardiging zeg.

kansloos van beide heren.
dit zeg je niet over iemand, en klappen uitdelen/voor eigen rechter spelen is ook niet goed.

Wat ik gisteren op twitter zag is dat Baena gisteren iets over de moeder van Valverde heeft gezegd waardoor Valverde hem heeft geslagen..

Iedere vader zou zo reageren. Stop met dat hypocriete gedrag mensen. Ik steun Valverde voor 200%. Wie niet reageert zoals hem is een loser. Sinds wanneer steunen we het degoutante gedrag van die Baena?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren