Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AS Roma presenteert stadionplannen: 'Onze supporters verdienen het'

Laatste update:

Mocht Maarten Stekelenburg nog een paar jaar bij AS Roma blijven, dan verhuist hij met zijn werkgever naar een nieuw stadion. De Italianen hebben de plannen gepresenteerd voor de bouw van een nieuwe thuishaven, die voor het seizoen 2016/17 gereed moet zijn. "Dit is een schitterende dag voor ons en voor alle Roma-fans over de hele wereld", jubelde voorzitter James Pallotta.

/

Het nieuwe stadion van Roma moet plaats gaan bieden aan ongeveer 60.000 toeschouwers. "Dat is genoeg om de Champions League-finale te kunnen organiseren", wist Pallotta. "Deze mededeling hoort bij ons plan om Roma in de toekomst te laten uitgroeien tot een Europese topclub. We zijn dolgelukkig en we hopen dat Francesco Totti het eerste doelpunt in het nieuwe stadion kan maken."

De inmiddels 36-jarige Totti weet niet of hij bij de opening van het nieuwe stadion nog actief zal zijn, maar was evenals Pallotta erg tevreden over de stadionplannen. "Ik wil iedereen bedanken die deze droom van veel Roma-fans werkelijkheid maakt", zei de clubicoon. "Onze supporters verdienen een eigen stadion, die helemaal rood-geel zal zijn." Roma deelt nu nog het Stadio Olimpico met Lazio.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zijn er fotos van die plannen te vinden? Op de officiële site vind ik er geen. Ik vind het alleszins heerlijk dat ze een eigen stadion zullen hebben, ik heb echt een zware hekel aan Lazio, dat is echt een racistenclub.

31 december 2012 om 10:19

Hier is wat te vinden: http://www.getsolar.com/blog/ winning-proposition-solar-powered-sports-stadiums/...

http://www.designfootball.com/stadium-design/ new-as-roma-stadium-stadio-franco-sensi/ (spatie weghalen)
Stadio Francesco Sensi zal het gaan heten zoals ik het lees.

31 december 2012 om 16:39

Dit is een oud voorstel, nog gemaakt ten tijde van de vorige voorzitter. Er zal binnenkort ook een nieuw ontwerp gepresenteerd worden.

31 december 2012 om 17:14

Wat Lupus zegt dit is een oud voorstel. Een nieuw stadion met een capaciteit van 55.000 toeschouwers. Architect Dan Meis zal het stadion gaan ontwerpen, dat gebouwd wordt op de Hippodroom van Tor di Valle, in een wijk in het zuidwesten van Rome. Het zal waarschijnlijk gebaseerd worden op het Houston's Relaint stadion. Zie het stadion van Houston hier: https://twitter.com/asroma_uk/status/2857044006709...

Mooi nieuws. Italie moet echt de moderniseringslag gaan maken qua accommodaties om weer publiek te gaan trekken. In Nederland zag je ook dat de stadions weer vol liepen toen er modernere stadions kwamen en er minder geweld rond de velden was. Dat Stadio Olimpico vind ik ook helemaal niks. Het zou prachtig zijn als Roma in een echt voetbalstadion kan gaan spelen zoals Juventus dat tegenwoordig ook doet. Ik ben benieuwd wat voor impact de nieuwe stadions zullen gaan hebben. Ik verwacht dat het aantal toeschouwers in ieder geval weer enorm zal toenemen. Als Roma, Inter en Ac Milan alledrie een modern onderkomen krijgen dan kan Italie wellicht weer terugkeren onder de toplanden.

31 december 2012 om 10:28

Er zullen inderdaad zeker meer mensen komen. Je ziet het nu ook bij juventus. Ook tegen kleine ploegen zit het stadion vol. En ik weet niet waarom het stadion van milan/inter nooit vl zit. Dit is nog steeds een goed stadion.

31 december 2012 om 10:36

Het is inderdaad geweldig nieuws. Zowel voor Roma als voor het Italiaans voetbal. Juventus is momenteel de enige club met een eigen stadion, waar vele andere Italiaanse voorzitters onder de indruk waren. Er is als het ware een sneeuwbal-effect ontstaan, want in 2014 zal ook het nieuwe stadion van Udinese er staan met een capaciteit van 25.000. AS Roma is dus de derde club die dus de plannen officieel bevestigd. In 2016 zal Inter ook hoogstwaarschijnlijk een nieuw stadion krijgen, waardoor AC Milan alleen achter blijft in het San Siro (die overigens helemaal opgeknapt gaat worden en in 2014 klaar moet zijn voor de Champions League finale). Cagliari heeft ook officieel een nieuw stadion, maar deze is op bepaalde punten nog niet af, waardoor er dit seizoen vaak wordt afgeweken naar Trieste of Parma.

Fiorentina, Catania en Palermo hebben de plannen voor een nieuw stadion ook al klaar liggen, maar deze moeten nog goed gekeurd worden door de gemeente, iets wat in Italië altijd ontzettend lang duurt.

Het is in ieder geval een begin, maar oke! Beter laat, dan nooit.

31 december 2012 om 10:41

Een begin? Als de halve Serie A een nieuw onderkomen aan het bouwen is dat noem ik dat geen begin meer Goed om te lezen dat al die clubs ook aan het nadenken zijn over de toekomst. Ik was al bang dat men in Italie geen geld had om de slag te maken. Gelukkig is er in veel gevallen dus wel een plan klaar om Italie weer klaar te stomen voor de toekomst. Nu nog de jeugdopleidingen gebruiken.

31 december 2012 om 13:34

Inderdaad. Fiorentina is er ook al druk mee bezig, de officiële aankondiging word binnenkort verwacht, waarschijnlijk in het begin van 2013. Het nieuwe stadion en alles eromheen word echt heel mooi. De locatie (mercafir, dicht bij het vliegveld) is al gekozen, en er komt ook nieuwe trainingsfaciliteiten, hotels, winkelcentrum, fitnesscentrum, en ga zo maar door. Het stadion zelf kunnen ongeveer 40.000 mensen in, en het ziet er op de foto's echt heel mooi uit. Ik ben benieuwd, ik ga het oude Franchi verschrikkelijk missen.. Maar een nieuw stadion is altijd mooi.

Voor de plannen moet je mij even een PM sturen..

Of http:// www.stadiumguide.com/ fiorentina-fans- left-in-limbo- on-new-stadium/

Of nuovo stadio Fiorentina intypen bij google.

31 december 2012 om 14:14

Zoals gezegd, denk dat de helft of meer clubs in Italië plannen hebben voor een nieuw stadion, iets wat een hele goede zaak is. De stadions van nu vind ik er nog wel mooi uitzien, met nostalgie, maar ze zijn wel verouderd en soms niet eens veilig. Bij Napoli kwamen laatst zelfs stukken beton naar beneden vallen.

Fiorentina wil bijvoorbeeld ook een geheel nieuw stadion bouwen, met alles eromheen. Beetje hetzelfde als bij onze rivaal

Maar zit die stadion altijd vol? Anders lijkt deze verhaal beetje op van Jordania dat hij bij Vitesse ook grotere stadion wilt bouwen.

31 december 2012 om 10:27

Inderdaad, was van plan om "nog meer lege plaatsen" te gaan plaatsen. Ik zie toch regelmatig nog stadions leeg en ook bij Roma.

31 december 2012 om 10:29

Komt mede omdat bij Roma slecht zicht is. Er zit een renbaan tussen zat bij juve ook. En bij juve is het nu bijna altijd uitverkocht

31 december 2012 om 10:31

Oke, ik volg de Italiaanse competitie niet echt...kijk af en toe Roma vanwege stekelenburg. Het zou mooi zijn als ze in Italië de stadions weer vol krijgen, het kijkt ook fijner haha.

31 december 2012 om 10:40

Het Stadio Olimpico heeft ook een capaciteit van ruim 80.000. Er zitten er vaak 40.000 - 50.000 man in (op de topwedstrijden na), waardoor het erg leeg oogt. Er zit ook renbaan rond het veld, waardoor het zicht er niet beter op wordt.

Juventus speelde na het Delle Alpi ook in het stadion van Torino (capaciteit 27.000) maar dat was op de topwedstrijden na ook nooit uitverkocht. Nu spelen ze in het nieuwe stadion die bijna 2x zo groot is en het is bijna altijd uitverkocht. Kortom, het kan goed uitpakken.

31 december 2012 om 10:52

Ik ben in 2007 naar AS Roma - Ac Milan geweest, dat jaar eindigde Roma 2de en Ac Milan 4de.

Wedstrijd was in de 2de helft van het seizoen, toen het lekker weer was. Ik dacht dat het redelijk druk ging zijn, misschien wel uitverkocht.

Zat echt niemand... een 50 misschien 100 tal Ac Milan supporters in een apart vak en voor de rest misschien een stuk of 10-20 000 As Roma supporters.

Als Roma de huidige spelstijl blijft hanteren komt uiteindelijk het nieuwe stadion ook wel vol. 291110 ondanks dat ik je hekel aan Lazio deel moet je weten dar de ultras van ASR minstens even fascistisch zijn als die van Lazio.

31 december 2012 om 11:10

Bij iedere club heb je fans met linkse of rechtse ideeën. Maar AS Roma is echt geen fascistische club zoals SS Lazio.

Vorig seizoen in de derby werd AS Roma verdediger Juan nog rascitisch bejegend door de aanhang van SS Lazio. Dat terwijl SS Lazio ook gewoon donkere spelers in haar selectie heeft.

31 december 2012 om 12:08

Als ik me niet vergis heeft di canio daar ook van die hitlergroet gedaan bij goals.
En is er een sterk verband tuusen Mussolini en SS Lazio.
Ben het met totti_nr10 eens zeer fascistich en rascistisch dat lazio

31 december 2012 om 13:57

Di Canio was een groot 'fan' van Mussolini, maar dat zit ook geheel in de clubcultuur ingebakken, om het zo maar te zeggen. Er worden zelfs nog marsliederen gezongen uit de tijd van Mussolini, door de Irriducibili (harde kern van Lazio). Als je dat interessant vind moet je maar op youtube zoeken naar Irriducibili, dan kom je als het goed is uit bij een documentaire hiervan, waarin ook word uitgelegd hoeveel macht de Irriducibili wel niet hebben binnen Lazio.

31 december 2012 om 13:51

Zoals Totti_nr10 al aangeeft heb je dat bij elke club wel met fanatieke supporters. Roma is echt niet fascistisch, in tegenstelling tot Lazio die dat juist wel zijn. Daar word zelfs tegen eigen spelers oerwoud geluiden gemaakt, zoals bij Makinwa een aantal jaar geleden. En Juan van Roma ook..

Ik vind die oude vervallen stadions juist mooier dan zo'n Engels stadion wat Juve nu heeft

31 december 2012 om 10:54

Iedere ajacied ziet Ajax liever in de meer spelen dan in de arena, maar is gewoon te oud en kunnen niet aan de veiligheid voldoen.

Ziet er mooi uit, heb het even opgezocht. Die van Palermo gaat er ook mooi uit zien, of deze moet alweer afgeblazen zijn dat weet ik niet.
Het is altijd mooier om een eigen stadion te hebben. Dan dat je hem moet delen. Geloof dat Inter ook een eigen stadion wilde toch?

31 december 2012 om 11:30

Klopt Internazionale wil ook een eigen stadion, zelfs de financiering is volledig rond. Men wil het stadion over ongeveer vier jaar klaar hebben.

31 december 2012 om 11:43

Alleen is het probleem dat de gemeenteraad in Milaan niet bepaald meewerkt aan nieuwe stadions in de stad. Er zouden toch nog wel wat tegenstanders zijn waardoor de rem vooralsnog een beetje op dat project zit. Hoop voor Inter dat het toch doorgang zal vinden, kan Milan lekker in San Siro blijven. Opzich geen drama, gewoon die bovenste ringen wegdoen en het renoveren en het is nog steeds een mooi stadion.

31 december 2012 om 11:58

Dat klopt wat jij zegt maar het belangrijkste is geregeld en dat is het geld de locatie komt wel goed dus ik verwacht niet dat 2017 in gevaar komt.

31 december 2012 om 12:04

2017 pas? Dat is wel een heel eind. Ik blijf mij maar afvragen waarom het in Milaan allemaal zo lang duurt qua akkoorden.. Weet jij dat soms? Kijk in Turijn, eerst krijgt Juve per direct dat stadion erdoor en nu zelfs de gronden rond het stadion wat klaar zou zijn tegen 2015-16.. Je weet wel waarover ik het heb, eigen hotel, cinema, welnesscentrum, fitnesscentrum, restaurant + nieuw trainingscomplex waardoor ze mikken op +350 miljoen euro omzet tegen die tijd.

31 december 2012 om 12:10

2017 lijkt ver weg maar zoals je zelf aangaf is de gewenste locatie een probleem voor de gemeente en de financiering wordt voor een groot deel gedaan door een externe partij uit China dit zal qua regelgeving lastiger zijn dan dat het via een italiaanse partij gaat, het blijft natuurlijk Italie waar niet alles even snel gaat.

De bezoekersaantallen in de Serie A lopen al jaren terug. Ik ben benieuwd of zo'n nieuw stadion daar echt veel verbetering in aan gaat brengen. Ben bang voor alleen maar meer lege plekken, als ze een grotere neer zetten.

31 december 2012 om 11:00

Hun huidige stadion heeft 80 000 bezoekers en ze gaan er een bouwen van 60 000 dus groter wordt die zeker niet. Verder begrijp ik altijd dat veel Italianen niet naar het stadion gaan omdat ze het niet veilig vinden. De passie voor het voetbal is er nog altijd onverminderd groot.

31 december 2012 om 11:49

Ah, dat wist ik niet! Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat een gedeeld stadion wat minder trekt, is er overigens wel genoeg geld om kaartjes te betalen?

31 december 2012 om 11:54

Kaartjes zijn in Italie volgens mij heel goedkoop over het algemeen. Alleen bij de toppers even duur of iets duurder dan in Nederland. In Rome zit wel geld hoor, het is geen Zuid-italiaans achterstandsgebied. In die zin is het dan ook interessanter om te zien of clubs als Palermo of Udinese de hut vol krijgen. De grote en bekende clubs hebben altijd aantrekkingskracht.

31 december 2012 om 12:10

@livinglegend
Udinese ligt in het noord oosten dus het rijke noorden.


31 december 2012 om 12:24

Tickets zijn juist niet goedkoop, zeker niet bij de kleinere clubs. Die spelen het handig wanneer er grotere clubs komen. De tickets stijgen dan makkelijk met 30-40% tegenover anders, gaat nergens over. Neem er ook nog eens bij dat in Italie een gemiddelde arbeider amper 1000 euro per maand verdiend en je hebt nog een reden waarom het niet altijd vol zit. Clubs zoals Juventus hebben daar niet al te veel last van, maar die hebben ook hun prijzen verhoogd, gelukkig zonder gevolgen.

En Udinese ligt wel niet in het Zuiden hé? Juist in het uiterste oosten, dicht bij de grens met de oostblok landen. Zij zullen een stadion van 25k man maken, dat zal wel vol geraken uiteindelijk.

Dit is schitterend nieuws aan het eind van het jaar. AS Roma is langzamerhand aan het proberen om een echte topclub te gaan worden. Het nieuwe beleid begint zijn vruchten af te werpen. Een nieuw en modern sfeervol stadion is een stap in de goede richting. De plannen zijn gisteren tijdens de trip in de VS gepresenteerd omdat AS Roma een wereldwijd merk wil gaan worden.

Het huidige stadion was echt aan vervanging toe. En de capaciteit van het stadion is gewoon te groot waardoor het al snel leeg en sfeerloos overkomt.
Toch zitten er dikwijls meer dan 40.000 mensen in het stadion.

We krijgen volgend seizoen een nieuwe kledingsponsor die ons meer geld op zal gaan leveren dan de huidige deal met Kappa. En we zijn tevens op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Volkswagen wordt onder andere als kandidaat genoemd. Maar hier is volgens mij nog niks zeker van.

Daje Roma!

31 december 2012 om 11:38

Inderdaad Stadio Olimpico is een historische plek net zoals San Siro maar moeten gewoon vervangen worden wat Roma en Inter gaan doen, dan blijft Lazio waarschijnlijk in het olimpico en Milan in san siro. Punt is dat 2 (inter en Roma) grote ploegen in italie (eindelijk) een eigen stadion krijgen waardoor er veel meer supporters gaan komen zoals het ging met het juventus stadion. Ik heb gehoord dat het nieuwe stadion van Roma 45-50000 plaatsen zal hebben maar ben er niet zeker van, dat van Inter zal zéker 60-65000 plaatsen zijn.

31 december 2012 om 11:57

Kijk, dit is nou eens goed nieuws. Gefeliciteerd. Moge vele clubs volgens. Met Juventus voorop gaat de Serie A langzaam uit het dal klimmen. Daar kan iedere voetbalfan alleen maar blij om zijn.

31 december 2012 om 12:06

Het wordt inderdaad tijd, maar het had allang gebeurt kunnen zijn bij verschillende clubs. Als die vervelende gemeente nu eens niet zo moeilijk deed en er niet constant tegenstanders waren. Maar Udinese heeft zijn officieel plan ook al klaar, voor 25.000 plaatsen voorlopig, Fiorentina ook voor 40.000 en Palermo ook voor 30.000 mensen. Cagliari is al bezig met het stadion, komt uiteindelijk wel goed.

Heb jij overigens de plannen van Juventus gezien rond het stadion? Ook mooi, vooral uit financieel & commercieel oogpunt een uitstekende zet. De werken zullen ook weldra beginnen daar.

31 december 2012 om 12:20

Nee, vertel? Recreatie of vastgoed of zo?

31 december 2012 om 12:27

Hotel, Cinema, Welnesscenturm, fitnesscentrum, restaurants, nieuw trainingscomplex.. Vergeet ook niet dat het Juve museum open is en dat een groot succes is, idem de rondleiding in het nieuw stadion voor 8 euro per man. Zouden maandelijks rond de 100.000 man komen, toch mooi meegenomen lijkt me.

link is te lang, maar duw op google in the Continassa area juventus en ga dan op afbeeldingen. Eén van de eerste afbeeldingen is hoe het uiteindelijk zal uitzien. Juve mikt dan ook op 350 miljoen omzet, het project zelf zal ook wel tientallen miljoenen kosten.

31 december 2012 om 12:36

Super super vet. En ook niet heel duur. Ik lees hier dat het grond voor 99 jaar gekocht wordt (of geleased) voor minder dan 12 miljoen euro. Zelfs op de goedkoopste plekken van Nederland vind je niet zo goedkope grond.

Man Utd en Arsenal pakken ook enkele miljoenen per jaar aan rondleidingen en dergelijke. Dat is gewoon big business. Bovendien is Juventus omringd door industrie dus het bedrijfsleven is er makkelijk bij te betrekken.

Als echte Juvefan zal je vast bij de opening van het complex aanwezig willen zijn

Totti zoek maar eens op google afbeeldingen. Italiaanse clubs zijn sowieso grotendeels fascistisch. AS Roma is een van de ergste. Hoe weet je trouwens dat dit niet zo is?

31 december 2012 om 12:00

Veel clubs zijn ontstaan uit een politiek gedachtegoed of beroepsgroep. Die verbondenheid verdwijnt met de tijd (en het geld). Zolang het clubbeleid is om politiek te weren uit de stadions, kan je het de clubs niet kwalijk nemen.

31 december 2012 om 14:09

Zucht.. Je bent een Roma fan maar je weet niet eens iets over je eigen club? Lazio is de club van Mussolini, vandaar dat het fascisme ook zo diep geworteld zit in de club. Lazio supporters staan er alom om bekend dat ze racistisch zijn. Roma heeft ook weleens wat racisme gehad binnen de supporters, maar zeker niet op grote schaal en zeker niet de ergste, want dat is nog steeds Lazio. die maken eigen spelers belachelijk met oerwoud geluiden. En racisme zie je nog wel in Italië, maar dat begint langzaam maar zeker te verdwijnen, iets wat wel lastig is gezien het verleden. Maar bij mijn eigen club bijvoorbeeld, hebben we nooit last van racisme.

Het is natuurlijk goed nieuws dat er eindelijk nog een paar clubs de stap maken met een nieuw stadion. Alleen zonde dat men ze hier dan alleen selectief plaatst maar hier nog weinig tot geen nieuws is gekomen over het Udinese stadion, Cagliari stadion of wat dan ook. Roma is financieel ook goed bezig en qua team hebben ze veel beloftevolle spelers.

Ik denk dat Roma de aansluiting op financieel vlak ook wel kan redden, dan heb ik het over de aansluiting met clubs zoals Inter & Milan. Ik denk dat Juventus mede door het nieuwe stadion een streepje voor zal hebben op de rest. Waarom staat hier trouwens niets van de plannen van Juve rond het nieuwe stadion en de goedkeuring die ze hebben gekregen?

Hoe dan ook, mooi voor As Roma, het is hun gegund. Ook La Viola is zoiets bezig, wederom selectief dat niet alles hier vermeld wordt.

Roma is niet de enige club die hiermee bezig is hoor. Heel mooi wel dat ook Roma plannen heeft voor een nieuw stadion, elke club die een nieuw stadion gaat bouwen of er plannen voor heeft, is goed nieuws voor het Italiaans voetbal. Roma heeft ook wel een nieuw stadion nodig, het Olimpico is gewoon verouderd, de tribunes staan ver van het veld door de baan eromheen, en ze moeten het nu dus delen. Ben benieuwd naar de eerste ontwerpen van het stadion, altijd leuk om te zien.

Fiorentina is ook druk bezig met een nieuw stadion. De plannen zijn al goedgekeurd door de gemeenteraad en teruggekaatst naar de gebroeders Della Valle, die nu met een tegenreactie en dan hopelijk een officiële verklaring moet komen. De locatie is al gekozen, dat word bij Mercafir en het vliegveld in de buurt. Eromheen word ook een heel winkelcentrum, kantoren, hotels, restaurants, trainingsfaciliteiten, en ga zo maar door. Erg mooie ontwikkeling, hiermee zouden we door kunnen groeien naar de top.

Voor degene die hierin geïnteresseerd zijn, stuur mijn een PM of deze link:

http://www.stadiumguide.com/ fiorentina-fans-left- in-limbo-on-new-stadium/

Of intypen bij google, Fiorentina nuovo stadio. Wel in het Italiaans.

Prachtig nieuws op het einde van dit jaar. Het is symbolisch voor dit nieuwe Roma. Nieuwe eigenaren, nieuwe spelers, een nieuwe trainer, een nieuw systeem en nu een nieuw stadion. Ik zie de toekomst heel rooskleurig in voor onze club. We hebben een talentvolle selectie aangevuld met ervaren krachten en toppers. Nu zijn we nog niet in staat om volledig mee te strijden voor de Scudetto, maar dat zie ik ons binnen pakweg 2 jaar wel doen.
En wat zou het prachtig zijn als ons boegbeeld en clubheld Francesco Totti daadwerkelijk het eerste doelpunt zou scoren in het nieuwe stadion. Hopelijk maakt hij het als speler nog allemaal mee..

31 december 2012 om 13:57

Denk jij als AS Roma fan dat ze het nieuwe stadion vol kunnen krijgen? Het zou namelijk zonde zijn als het nieuwe stadion maar voor 3/4 deel gevuld is, kun je beter gaan voor een wat lagere capaciteit.

Goede zaak voor Roma en voor heel het Italiaanse voetbal. Daarnaast hebben clubs als Udinese ( 25.000 capaciteit ), Sampdoria ( 35.000 ), Fiorentina ( 40.000 ) en Palermo ( 35.000 ) ook al plannen voor een nieuw stadion, waarvan enkele plannen ook al zeer concreet zijn. De capaciteit van deze stadions zal lager liggen dan de capaciteit van de huidige stadions, waardoor de sfeer en de beleving voor de fans omhoog zal gaan. Daarnaast zal er ook geen sintelbaan meer om het veld liggen, wat de beleving ook verhoogd. Daarnaast zal de veiligheid van de stadions omhoog gaan, waardoor meer mensen de wedstrijd in het stadion willen bekijken in plaats van thuis. Dit merkte je twee jaar geleden ook bij Juventus. Eerst kregen ze het Olimpico stadion van Torino nog niet vol, en in het nieuwe stadion is het altijd uitverkocht, terwijl de capaciteit van het huidige stadion stukke hoger ligt dan het Olimpico stadion van Torino.

Voor de Roma volgers was dit natuurlijk al lang bekend alleen was het wachten op de officiële bekendmaking. Dit is natuurlijk een fantastische stap voor Roma. Hier was Roma aan toe, zoals hierboven al vermeld hebben er veel veranderingen plaats gevonden in het prachtige Rome. De afgelopen jaren waren niet altijd positief, er waren tegenslagen met als dieptepunt het overlijden van Franco Sensi in 2008. Financiële malaise kwam daar ook nog een bij. Zoals ik in mijn Clubexperts van vorig jaar heb beschreven is er veel verandert in Rome. Het gaat weer de goede kant op. De overname van Dibenedetto en het daaropvolgende nieuwe beleid zou Roma moeten redden. Sinds Augustus in James Pallotta de nieuwe president, een partner van Dibenedetto. Ze hebben een beleid uitgestippeld en een nieuw stadion was een van de belangrijkste stappen daarin.
Ook sportief gaat het nu weer beter. We hebben een talentvolle selectie met een aantal zeer ervaren krachten. Meer info weten over dit onderwerp, wacht dan even mijn nieuwe clubexpert af

31 december 2012 om 17:18

Dus dit is ook volledig iets anders dan het stadio Franco Sensi? Zijn er al plannen openbaar gemaakt?

31 december 2012 om 17:26

Een nieuw stadion met een capaciteit van 55.000 toeschouwers. Architect Dan Meis zal het stadion gaan ontwerpen, dat gebouwd wordt op de Hippodroom van Tor di Valle, in een wijk in het zuidwesten van Rome. Het zal waarschijnlijk gebaseerd worden op het Houston's Relaint stadion. Zie het stadion van Houston hier: https://twitter.com/asroma_uk/status/2857044006709 61664/photo/1

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren