Arsenal-verdediger verliest vriend door ramp: ‘Niet te bevatten’
Wereldwijd werd geschokt gereageerd op de vliegtuigcrash van Chapecoense. Op enkele spelers na kwam de volledige selectie om het leven en vanuit alle hoeken volgden steunbetuigingen voor de Brazilianen. Arsenal-verdediger Gabriel deed hier op emotionele manier ook aan mee.
Gabriel verloor door de crash een goede vriend en zijn oud-trainer: Caio Júnior. De twee werkten in het verleden samen bij Vitória en hieruit ontstond een vriendschap. Om de oefenmeester van Chapecoense te herdenken en steun te betuigen aan alle nabestaanden, nam Gabriel een poster mee het veld op tijdens het EFL Cup-duel met Southampton van woensdagavond.
Met de hashtag #ForçaChape op een groen doek geschreven betrad de geëmotioneerde Braziliaan het veld. Na afloop van het duel sprak Gabriel nog over zijn vriend en voormalig trainer: “Een geweldige man. Onder hem heb ik een paar prachtige jaren gehad bij Vitória. We werden hele goede vrienden en dit is moeilijk te bevatten.”
Meer nieuws
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: ‘Het is een schande!’
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
Meer sportnieuws
Heel triest hoe zo iets gebeurd. Maar super mooi gebaar van hem!! R.i.p
Hoe is dat vliegtuig eigenlijk gecrachst?
Kan iemand dat uitleggen heb dat denk ik gemist...
Brandstof was op. Toen probeerde de piloot een noodlanding te maken.
Dat maakt het extra triest voor de nabestaanden .
Je zou toch denken dat voor je gaat vliegen je je brandstoftank nog ff ceckt of ie vol genoeg is...
Dus eigenlijk zijn het de fouten van de piloten??
Kan net zo goed een lek zijn geweest. Zo'n lek kan ook ontstaan tijdens de vlucht. Maar goed, niet echt het topic om dit te bespreken.
Erg om te zeggen nu, maar id de verantw van de piloot.. na het tanken legt men het bewijs in de cockpit ter verantwoording..
Maar dat mocht niet
Het schijnt dat dat type vliegtuig sowieso een maximumafstand kon afleggen dat volgens de specificaties minder was dan de afstand die ze gingen afleggen.
Dat vliegtuig is vlak voor de landing gecrasht. Volgens persbureau AP heeft de piloot van het vliegtuig voor de crash namelijk aan Colombiaans personeel doorgegeven dat hij bijna door zijn brandstof heen zat. Vervolgens stortte hij neer in de Andes. Dat zouden geluidsopnames duidelijk gemaakt hebben. Op het moment dat de piloot dit doorgaf, vloog hij op zo'n 9000 voet hoogte.
Vliegtuigmaatschappijen vliegen met afgemete brandstof (kerosine) om het precies te kunnen halen. Alles wat extra mee gaat in de tank is extra gewicht.. Raar maar waar en en zo'n beetje elke maatschappij doet dat tegenwoordig.. Het zou wat mij betreft direct verboden moeten worden
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.