Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arminia Bielefeld-speler wegens angst voor terreur niet mee op trainingskamp

Laatste update:

Net als veel andere profclubs belegde Arminia Bielefeld een trainingskamp in het Turkse Belek. Het trainingskamp wordt niet met de voltallige selectie afgewerkt: Christian Müller is om een bijzondere reden achtergebleven in Duitsland, zo laat manager Samir Arabi weten aan BILD.

“Wegens de politieke situatie en de terreuraanslagen in Istanbul zag hij het niet zitten om mee te vliegen naar Turkije”, zo laat Arabi optekenen. Onlangs kwamen bij een aanslag in de Turkse metropool acht Duitsers om het leven. De vreselijke beelden brachten Müller ertoe om niet mee te reizen naar Turkije.

Hij traint de komende tijd in Duitsland met de beloftenploeg. De 31-jarige Müller is bij Arminia Bielefeld in het bezit van een aflopende verbintenis. Door een schouderblessure speelde hij in de heenronde slechts acht wedstrijden. Arminia Bielefeld is de huidige nummer twaalf van de 2. Bundesliga.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb wel respect voor dergelijke acties want ik snap wel waarom hij niet mee wil. De situatie in Turkije is heel grimmig geworden door die fittie tussen Erdogan, IS en de Koerden.

20 januari 2016 om 18:53

Turkije heeft geen probleem met de koerden maar met de terroristische groep pkk. Nu heeft isis zich er ook in gemengd door aanslagen te plegen in Turkije.

20 januari 2016 om 18:55

Ik zeg liever Daesh dan Isis aangezien hun helemaal niks met de islam hebben te maken.

20 januari 2016 om 18:57

Klopt het is daesh, maar volgens mij is niet iedereen daarvan op de hoogte daarom gebruik ik soms nog het woord isis.

20 januari 2016 om 19:01

@mehmtopuz, Daesh is het Arabische woord voor Islamitische Staat: al Dawlah al-Islameyah fi Iraq wal-Sham of : Islamic State in Iraq and al-Sham

20 januari 2016 om 19:02

Waar staat Daesh dan voor?

20 januari 2016 om 19:07

Serieus.. Ik zeg dit woors omdat isis(daesh) helemaal NIKS met de islam mee te maken heeft. Hun doel is om de islam zwart te maken en het lukt hun ook nog eens..

20 januari 2016 om 19:33

@bootsjongen
Jouw reactie is correct. Toch is er een 'maar'. IS weigert de afkorting Daesh o.a. omdat dit woord lijkt op het Arabische woord Daes (slipper). Dit woord (met een kleine knipoog naar de slipper) wordt in de Arabische anti-IS campagne expres gebruikt om ze te beledigen.

Dus letterlijk heb je gelijk. Maar in de geest van het woord is de strekking van Daesh anders dan die van IS.

20 januari 2016 om 19:37

@mehmetopuz, 'de Islam' bestaat niet. Je hebt verschillende groepen zoals de Soennieten, Sjiiten, Wahabieten, Alevieten. En volgens mij moorden die elkaar al 1400 jaar uit puur omdat de ene op een andere manier bid.

20 januari 2016 om 20:25

Dan bestaat het christendom ook niet? Want je hebt ook roomskatholieken en protestanten, dus dan zou volgens jouw beredenering het christendom ook niet bestaan

20 januari 2016 om 20:53

@turkishpride38, Inderdaad, maar ik ben niet gelovig dus ik heb niets met de Islam en het Christendom.

20 januari 2016 om 23:24

De Islam bestaat niet? Ga je onzin ergens anders verkopen joh dwaas.

Indeed, the religion in the sight of Allah is Islam. And those who were given the Scripture did not differ except after knowledge had come to them - out of jealous animosity between themselves. And whoever disbelieves in the verses of Allah , then indeed, Allah is swift in [taking] account.
Surah Ali İmran 19

''en volgens mij moorden die elkaar al 1400 jaar uit puur omdat de ene op een andere manier bid.''

Ook daar ga je de fout in. Misschien moet je maar eens een keer de boeken open slaan en gaan lezen om kennis op te doen ipv op random sites van random dudes informatie te over te nemen.

20 januari 2016 om 23:31

@metinoktay, lees nou eerst voor dat je weer gaat schelden... Ik zeg niet dat de Islam niet bestaat maar ik zeg dat verschillende stromingen binnen die Islam zijn en je dus niet kunt spreken van één Islam.
En wil jij dus beweren dat er geen oorlog is tussen Sjiiten en Soennieten? Hahahaha.

21 januari 2016 om 00:18

Ik heb nergens gezegd dat de Soennieten en de shias niet in oorlog zijn. Het ging mij puur om dat jij aangaf dat er wordt vermoord omdat de één ander bid dan de ander Dat slaat natuurlijk nergens op, en wat je doet is nonsens verspreiden. Daarom gaf ik aan ga lezen.

21 januari 2016 om 09:46

Niemand hier zit op Koranteksten te wachten. In een discussie over geloof aankomen met Koranteksten (want daar staat zogenaamd de waarheid in) bevordert de discussie niet. Hoe oud is die tekst? Meer dan duizend jaar. Geschreven door gewone mensen zoals jij en ik meer dan duizend jaar geleden. Je mag niet aannemen dat die teksten nog steeds letterlijk toepasbaar zijn, of zelfs ooit zijn geweest, op de realiteit. Het zijn symbolen denk ik, en de symbolische boodschap van de tekst die jij aanhaalt is dat moslims onderling niet moeten vechten. Mooie boodschap, maar in de praktijk (net zoals binnen elke religie, cultuur, whatever) niet zoveel van terecht gekomen. Overigens moeten we die beslissing van Muller maar respecteren, al vind ik het zelf een beetje overtrokken. Als je die heftige beelden ziet, snap ik dat je liever thuisblijft, maar had het zelf niet zo aangepakt. Nu maak je het alleen maar groter en de kans op een verkeersongeluk wanneer je je auto instapt is groter dan op een aanslag daar.

Wat een angsthaas. Je kan je leven toch niet laten beïnvloeden door een groepje gekken die een gestoorde ideologie volgen.

20 januari 2016 om 18:48

Angsthaas? Er zijn zelfs bomaanslagen in het toeristische hart van Istanbul?!

20 januari 2016 om 19:03

Angsthaas staat misschien wat stevig. Maar het punt ben ik het wel mee eens. Op het moment dat je niks meer durft door alle aanslagen dan laat je de terroristen winnen. Ze winnen wanneer zij je leven controleren in wat je wel en niet doet. Ik leid liever mn eigen leven en word dan door pech opgeblazen, dan dat ik de rest van mijn leven veilig thuis achter de buis zit en niks durf.

20 januari 2016 om 19:04

Ja, een angsthaas ja. Je dagelijkse leven moet hier niet door beïnvloed worden. Je moet laten zien dat je niet bang bent voor dat volk uit het Midden-Oosten. Des te banger je bent, des te mooier zullen zij het vinden

20 januari 2016 om 20:31

In Parijs en Madrid ook. O wacht zelfs in London. Blijven ze daar dan ook weg? Slap excuus dus om als enige niet mee te gaan.

20 januari 2016 om 22:28

Parijs vergeten? Moet Zlatan en zijn maatjes nu ook weg bij PSG? Wat een onzin.

De kans dat er een terreuraanslag in Belek wordt gepleegd is even groot als de kans dat er een terreuraanslag in Bielefeld wordt gepleegd.

Terreurorganisaties zullen zich vooral richten op metropolen zoals Parijs, New York, Istanbul etc.

21 januari 2016 om 09:48

Dat denk ik inderdaad ook. Emotionele beslissing, niet rationeel. Kans is extreem klein dat daar wat gebeurt. Kan is waarschijnlijk groter dat het vliegtuig neerstort onderweg daar naartoe. Maar goed, zijn keuze.

In belek zat ajax toch ook of heb ik het mis? Daarbij heb het woord terreur niet horen vallen!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren