Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alle hens aan dek voor Ajax: Napoli krijgt nieuws uit ziekenboeg

Laatste update:

Luciano Spalletti kan woensdag tegen Ajax weer een beroep doen op Victor Osimhen, aldus La Repubblica. De topschutter van Napoli is voldoende hersteld van een hamstringblessure, die hem sinds begin september aan de kant hield. Het goede nieuws voor Spalletti heeft echter wel een minder rooskleurige tegenhanger: de zondag geblesseerd uitgevallen Amir Rrahmani is nog een twijfelgeval.

Osimhen liep tijdens de Champions League-zege op Liverpool (4-1) zijn blessure op, waardoor hij de afgelopen vier Serie A-wedstrijden én het heenduel tegen Ajax moest toekijken. Tegen de Amsterdammers werd hij niet gemist, maar de Nigeriaan is doorgaans een belangrijke speler in het elftal van Spalletti. Vorig seizoen werd Osimhen clubtopscorer met achttien goals in 32 wedstrijden over alle competities. Deze jaargang staat de teller vooralsnog op twee uit zes.

Komende woensdag lonkt dus zijn rentree. Of Rrahmani dan in actie kan komen is hoogstens onzeker. De Kosovaar, die ook afgelopen week in de Johan Cruijff ArenA basisspeler was, viel in de slotfase van het duel met Cremonese (1-4 winst) geblesseerd uit met een dijbeenkwetsuur. Voor het overige kende Napoli een prima generale in Lombardije. Gli Azzurri kwamen een treffer van Cyriel Dessers te boven en bonden Cremonese uiteindelijk met 1-4 aan de zegekar. Daardoor gaat Napoli na negen speelronden aan kop in de Serie A.

Ook in de Champions League gaat het het team van Spalletti voor de wind. Na drie wedstrijden zijn de Napolitanen koploper in Groep A. Liverpool is met zes punten het tweede team dat virtueel in de knock-outfase staat. Ook Ajax is daarvoor nog volop in de strijd, en er is de club veel aan gelegen om woensdag een overwinning te behalen op Italiaanse bodem. Op 26 oktober staat het thuisduel met Liverpool op het programma, terwijl een uitduel bij Rangers FC op 1 november de laatste horde in de groepsfase vormt.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk kunnen we de schade beperkt houden, een 4-0 bij rust zou ik mee kunnen leven.

10 oktober 2022 om 12:30

Ik verwacht ook een veegpartij, maar vergeet niet dat ook Liverpool door Napoli onder de voet werd gelopen.

Dat ajax dit jaar niet meedoet om de CL was en is helder, lijkt me.

10 oktober 2022 om 11:28

Hopelijk weer 6 of meer goals. Hoe pijnlijk ik dat vind voor de club, maar de kans is groter dat Schreuder er dan uitvliegt. Ik denk aan de langere termijn.
Alsof de 4-2 tegen Volendam alles verbloemt.
Hij gelooft nu waarschijnlijk echt dat het grote verschil is dat Tadiç al die tijd op rechts stond. Alsof Schreuder het licht nu heeft gezien. Hij speelde laatst ook op links (terwijl Bergwijn op de bank zat), en kon ook geen potten breken.
En zijn cijfers is leuk en aardig, maar dat is alleen in de eredivisie. In de EL en CL zijn zijn cijfers bedroevend hoor.
Hij gebruikt nu de optie dat hij op links hoort, omdat hij zegt dat de mensen dat willen zien. Dat is deels wel waar. Maar het andere deel waar hij nog aan moet voldoen is, dat hij soms Tadiç en Blind ook beter kunnen banken. Daar heeft hij het natuurlijk niet over!
Ja Tadiç voor het eerst, laatste kwartier banken omdat hij een team wilt zien zonder Tadiç, omdat ze tegen Napoli zonder hem spelen.
Soms zijn hele slechte gebeurtenissen nodig om een radicale verandering te brengen in de organisatie. Omdat mensen dan pas wakker geschut worden.

Woensdag 4-0 op de kloten en Schreuder de laan uit. Kunnen we daarna weer opnieuw bouwen.

10 oktober 2022 om 10:29

Schreuder gaat echt niet weg (helaas) bij een verlies. Ik neem aan dat een verlies is ingecalculeerd

10 oktober 2022 om 11:28

Het verlies tegen Liverpool daarna zal ook ingecalculeerd zijn. Als Ajax onder Rangers weet te eindigen kun je als Ajacied pas echt gaan hopen op een vroegtijdig ontslag denk ik.

10 oktober 2022 om 10:30

Bosz of De Boer als interim en op zoek naar een goede kandidaat voor volgens seizoen?

10 oktober 2022 om 10:33

Nee, absoluut niet. Zeker geen de Boer! Mensen kijken door de kampioenschappen door een roze bril. Kijk wat hij (behalve in het eerste seizoen) Europees gedaan heeft. Hoe het Nederlandse voetbal er toen voorstond en wat de Boer na Ajax heeft gedaan. Dat zegt genoeg.

10 oktober 2022 om 11:48

Als je Frank wil terug hebben dan kan je net zo goed Schreuder laten staan.

10 oktober 2022 om 14:14

Ik ben geen fan van Frank, maar denk oprecht dat hij een elftal neer kan zetten waar de spelers meer vastigheid hebben en de juiste mannen op de juiste plek staan.

10 oktober 2022 om 18:59

De Boer?? Die heeft Ajax met betonvoetbal titels bezorgd, en daarna nergens gepresteerd. Alsjeblieft niet. Die moet gewoon bij Vitesse ofzo trainer worden.

10 oktober 2022 om 19:17

Ben ik met je eens Vernon!

10 oktober 2022 om 10:31

Nee, ik denk zelfs dan niet. Misschien als de wedstrijden tegen Liverpool en Rangers ook verloren worden. Dit jaar doet me een beetje denken aan de Europese campagnes onder de Boer, maar dan erger...

Ik ben echt bang dat Schreuder weer op dezelfde elf (behalve Tadic) terugvalt en weer hetzelfde systeem gaat spelen. Misschien zet hij Bassey wel weer op de flank, wat beter is, maar ik zie hem de opstelling niet echt aanpassen. Dus vrees ik weer een oorwassing.

10 oktober 2022 om 10:33

Bassey op de flank zou betekenen dat Blind tegenover Osimhen komt te staan..

10 oktober 2022 om 10:37

Inderdaad, maar ik denk dat Bassey meer toevoegt op de flanken, maar alleen als we met een 5-mans verdediging gaan spelen. Schreuder probeerde tegen Volendam Bassey op de flank en daarom denk ik dat hij dit tegen Napoli ook gaat doen. Hij toont keer op keer aan geen kijk tw hebben, dus daarom denk ik dat we dat gaan zien.... en een vette afstraffing weer...

Ja want zijn vervangers konden er niets van. 1😂

Gewoon hopen dat Ajax er niet weer overheen wordt gewalst. Maar ja als je tegen Volendam Blind centraal zag dan ben je gewoon bang voor een oorwassing. Mag hopen dat Schreuder Blind niet weer centraal zet…

10 oktober 2022 om 10:36

Ik mag hopen dat Blind uberhaupt niet speelt, ook niet op linksback. Dan liever een Wijndal uit vorm, die heeft in ieder geval zijn snelheid nog.

10 oktober 2022 om 11:27

Of je moet echt een 3-4-3 gaan spelen om Blind op te vangen. Maar ja dat doet Ajax natuurlijk ook niet. Blind blijft echt een hele grote zwakte als je moet verdedigen.

Als Schreuder het idee krijgt om Blind tegen over Osimhen te zetten gaan we echt een enorme oorwassing tegemoet..

10 oktober 2022 om 11:38

Met Blind op de flank ook. Ik snap echt wel dat Blind in balbezit zijn waarde heeft, maar de reden dat Napoli tegen Ajax constant door de as van het veld kon voetballen kwam ook gewoon doordat Blind zo achterlijk hoog stond, Bassey de man van Blind moest opvangen en Alvarez niet van positie wisselde met Bassey (en dat reken ik Schreuder aan, want hij is degene die Alvarez instructies moet geven en dat gebeurt het hele seizoen al niet).

Als je de pot weer wat dicht wil gooien tegen Napoli moet Schreuder eens stoppen met 'ik wil zien dat er met lef naar voren gevoetbald wordt door iedereen; dit team is niet Ajaxwaardig'. Naast behoorlijk arrogant richting je spelersgroep ook gewoon echt dom. Als je constant aan aanvallen wilt denken heb je spelers nodig die de balans bewaken. Daar heeft hij nota bene een hele goede speler voor met Alvarez en dan gebruikt hij hem gewoon als 8.

10 oktober 2022 om 12:25

Helemaal met je eens! En in Wijndal hebben we een hele goede linksback die al prima wat wedstrijden in de Eredivisie en Europa erop heeft zitten. Die kan Blind gewoon 1 op 1 vervangen daar.

Ik denk dat Blind een rol in de roulatie moet krijgen in de Eredivisie maar ik de grote wedstrijden hebben we gewoon de snelheid van Wijndal en snelheid en fysiek van Bassey nodig.

10 oktober 2022 om 14:28

Ga er maar niet van uit dat Osimhen in de basis begint. Net terug van een blessure en Napoli draait zonder hem als een tierelier. Hij gaat ongetwijfeld spelen als hij volledig fit is, maar het lijkt mij sterk dat hij in de basis begint.

Schreuder gaat net zo spelen als tegen Volendam. Als ze die Anguissa weer alle ruimte geven in combinatie met Osimhen word het wel 8-0. Helemaal met dat schijnverdedigen wat Blind doet.

Volgende week kan Ajax op zoek gaan naar een nieuwe coach.

10 oktober 2022 om 10:43

Zou Rafa Benitez of Marcelo Bielsa niet iets zijn voor Ajax?

10 oktober 2022 om 11:45

Als Rafa Benitez coach van Ajax wordt lach ik me de ballen uit de broek.

Ik heb echt niks tegen Ajax en vind het geweldig dat ze veel Nederlandse punten hebben gepakt in Europees verband de afgelopen jaren, maar Benitez is wel zo'n ouderwetse countercoach zonder uitstraling dat Ajacieden Ten Hag denk ik gewoon weer terug ontvoeren uit Manchester. Hij zal gezien zijn schat aan ervaring het ongetwijfeld beter doen dan Schreuder, maar als er iemand geen Ajaxvoetbal speelt is hij het wel.

Bielsa zou ik dan wel weer een schitterende gok vinden, maar ik denk niet dat Ajax dat aandurft. Ik vind zijn voetbal niet eens per se heel goed, maar wel ontzettend vermakelijk om naar te kijken en dat dwingt wel respect af. Daarnaast vind ik het als totale vakidioot ook ergens wel een kloppend uithangbord voor Ajax met zijn opvatting 'voetbal speel je voor het vermaak en dat is misschien nog wel belangrijker dan winnen'. Je weet echter wel met Bielsa dat je soms met grote uitslagen zult winnen, maar ook soms gewoon keihard op je bek zal gaan (en dat zou best eens kunnen tegen een PSV ofzo dat het niet erg vindt om een beetje te counteren). Dat moet je wel voor lief nemen en ik denk niet dat Ajax dat wil als topclub die gewoon alles wil winnen.

10 oktober 2022 om 13:22

Nee joh, gewoon een interne kandidaat naar voren schuiven. Werkt bij ons psv ook altijd goed

10 oktober 2022 om 10:45

Peter Bosz staat vast al klaar in de coulissen. Scheelt weer voor jullie

10 oktober 2022 om 13:50

Pfffff dan krijgen we weer 10 man voor de bal. En een karrevracht aan doelpunten tegen internationaal.

10 oktober 2022 om 14:30

Daar ga maar niet van uit. Die neemt zijn tijd om goed na te denken over z'n toekomst.

Toch bizar dat de Godenzonen nu zo te vrezen hebben voor een club als Napoli. De weg omhoog was ingezet dachten we. Het kan verkeren.

10 oktober 2022 om 10:45

Napoli is momenteel gewoon 1 van de beste ploegen van de wereld hoor. Alsnog slecht om zo vernederd te worden, maar er zijn wel meer ploegen momenteel die dit napoli vrezen. Op elke positie een hele goede speler en ook veel kwaliteit op de bank.

10 oktober 2022 om 10:52

Nou nou, Napoli zit in een bepaalde flow, maar om nou tot de beste ploegen van de wereld neer te zetten, is ook opportunistisch hoor. Ze treffen een Liverpool en Ajax in de CL duidelijk niet in vorm.
Vorig jaar eindigde Napoli 3e, het jaar ervoor 5e en daarvoor zelfs 7e.
Een ploeg tot één van de beste te rekenen zou ik pas over 1 seizoen bekijken en niet de waan van de dag. Vorig jaar won Ajax alle wedstrijden in de groepsfase, maar rekenen tot de beste van de wereld toen was ook niet van toepassing.

10 oktober 2022 om 11:02

Hoezo zou dat niet kunnen? Ajax was in 17/18 dramatisch, en werd al uitgeschakeld in voorronde van CL en daarna ook El.
En in het jaar daarna werd de halve finale CL gehaald en waren ze serieus 1 van de beste ploegen van Europa.

10 oktober 2022 om 11:15

Wat een onzin is dit. Moet je 3 jaar 1e worden om op dit moment bij de beste ploegen ter wereld te horen? Het gaat om DIT moment, niet om vorig jaar.

10 oktober 2022 om 11:21

Eensch VIP, ik denk op dit moment ook dat Napoli een van de best voetballende ploegen ter wereld is, ze zijn in vorm, daarmee zeg ik ook gelijk dat ze ook zomaar uit vorm kunnen geraken.

10 oktober 2022 om 11:24

De definitie van beste van de wereld/europa, daar schaar ik - persoonlijk - geen ploegen die nog maar 10 wedstrijden in een goede flow zitten. Uiteraard zijn ze ontzettend sterk, daar is geen twijfel over mogelijk.

Is Liverpool nu slecht, omdat ze niet presteren in de Premier League en ook van Napoli op hun broek hebben gehad in de CL? Wat als Liverpool via de competitie zich niet plaatst, maar wel de CL wint. Is Liverpool dan de beste van de wereld.

Laten we aan het einde van het seizoen kijken of Napoli daadwerkelijk successen boekt en prijzen wint, zoals de Scudetto en halve finale/finale CL halen.

10 oktober 2022 om 11:31

@tegenargument, op de lange termijn heb je gelijk.

Ik denk dat de toevoeging op dit moment best, voetballende, ploeg ter wereld daarom de lading wel dekt van wat ik in ieder geval bedoel.

10 oktober 2022 om 11:34

@footballvip, wat ik zeg, waan van de dag.
Dus als Napoli de komende 4 wedstrijden verliest, zijn ze dan nog steeds de beste? Dat is toch raar?
Was Ajax de eerste 7 wedstrijden van dit seizoen ook de beste van de wereld, die allemaal gewonnen werden, waarvan de laatste 5 wedstrijden met 0 tegengoals.

Als dat jou definitie is, dat is prima.
Ik zeg alleen dat een ploeg het wel wat langer zou moeten laten zien dan 10 wedstrijden. Is Arsenal nu ook een wereldploeg, omdat ze eerste staan in de Premier League?

10 oktober 2022 om 11:35

@vak104, daar ben ik het wel met je eens.

10 oktober 2022 om 12:09

Napoli vergelijken met voorgaande seizoenen is natuurlijk een beetje raar. Er zijn veel spelerswisselingen geweest. Het middenveld Zielinski, Anguissa en Lobotka is heel complementair aan elkaar.

10 oktober 2022 om 12:26

Op dit moment heeft Napoli ook beter spelersmateriaal dan Ajax.
Andersom hebben Real Madrid, Bayern Munchen, PSG, Manchester City, Liverpool, Juventus, Inter Milan, zelfs Barcelona beter spelersmateriaal dan Napoli.
Dus als Napoli van deze ploegen wint, dan zakken die 'betere' ploegen door de ondergrens? Je kan nog de beste spelers ter wereld hebben, maar het gaat er toch om dat je acteert als team.
Griekenland is Europees kampioen geworden jaren geleden, Leicester City kampioen van de Premier League. Zelfs Lille in Frankrijk. Tuurlijk zijn er altijd bijzonderheden/incidentele gebeurtenissen.
Kan je deze teams scharen bij de wereldtop? Ook in dat seizoen, nee toch?

Als Napoli einde van het seizoen 2e wordt in Serie A en uitgeschakeld wordt in kwartfinale van de CL, dan herinnert niemand zich dat het een van de beste ploegen van dit sezoen.
Ze spelen aantrekkelijk voetbal, winnen met hoge uitslagen en toevallig ook tegen Liverpool (uit vorm) en Ajax (uit vorm).

Misschien dat ik eerder een ploeg tot de beste reken als er daadwerkelijk een heel seizoen gepresteerd wordt. Dan zal Napoli eindelijk eens een keer kampioen moeten worden en ver moeten komen in de CL.
Als ze een Bayern Munchen, Manchester City of een Real Madrid wegspelen, dan zou ik meegaan in het sentiment, maar op dit moment in deze flow tot beste ploeg scharen, gaat een beetje te ver.

10 oktober 2022 om 16:25

De clubs die jij opnoemt hebben beter spelersmateriaal maar geen beter team. Napoli heeft op elke positie een speler die op zijn favoriete positie speelt, er zit een idee achter en veel verschillende type spelers. Dat is net zoveel waard als goed spelersmateriaal.

10 oktober 2022 om 19:04

Tegenargument

Napoli kan ook vast snel weer inkakken. Maar op dit moment, de laatste weken/maanden, is het na City de ploeg die het meest dominant en overtuigend speelt. Als ze dit vol houden gaan ze gewoon voor de halve finale in de CL hoor, zoals Ajax een paar jaar geleden.

11 oktober 2022 om 18:15

Ben beetje laat met op jouw reageren, maar vind dit wel een interessante discussie.

Als een team op DIT moment een van de beste ploegen ter wereld is dan hoeft dat toch niet gelijk perse meteen op de lange termijn te zijn? En voetbal is toch ook een dagskoers? Het gaat erom hoe je nu presteert. Op dit moment zijn er weinig ploegen die graag tegen napoli spelen. Lijkt me dat je op dit moment dan super sterk bent. Waar ze over een half jaar staan weet ik natuurlijk ook niet. Maar ik denk dat napoli nog wel is een van de verassingen van dit toernooit kan worden.

10 oktober 2022 om 14:41

Je bedoelt toch het Napoli dat momenteel ongeslagen bovenaan staat in Italie? Heel bizar om daarvoor te vrezen lijkt het me niet eerlijk gezegd. Neemt niet weg dat de vrees groter is dan normaal met de dramatische vorm waarin het team steekt. Maar laten we niet onderschatten hoe goed Napoli momenteel is.

10 oktober 2022 om 19:02

Ajax is natuurlijk niet meer top zoals ze een paar jaar waren, maar ik moet zeggen dat Napoli ook wel erg goed is. Hebben Liverpool van de mat geveegd en staan stevig bovenaan in Italie, met de meeste goals voor ook van de hele competitie.

Wat een positiviteit allemaal!
Ajax zit tijdelijk in de hoek waar de klappen vallen, maar er gaat een moment komen, dat het weer gaat lopen. De 'verwende' Ajax 'supporters' klagen weer steen en been en willen een trainer eruit hebben, maar vergeten voor het gemak dat de eerste 7 wedstrijden op rij werden gewonnen, waarvan die laatste 5 zonder tegengoal.
Daarnaast zijn er enkele sterkhouders vertrokken, waarbij nieuwe jongens ingepast moeten worden. Dat kost tijd..
Tot aan en met Volendam (ook al was er winst) was het inderdaad niet goed, waarbij je een wedstrijd tegen Liverpool kan verliezen en inderdaad Napoli was een aanfluiting. AZ is altijd lastig en Go Ahead was ook een aanfluiting.
We moeten alleen niet doen alsof ze opeens niet meer kunnen voetballen en het hele seizoen al bal is.
Ik verwacht een gelijkspelletje

10 oktober 2022 om 11:17

Hoop je op een gelijkspel of verwacht je een gelijkspel? Want in dat geval is het wel heel erg naïef. Er zijn precies 0 aanknopingspunten om te verwachten dat Ajax met één of meer punten vertrekt bij Napoli.

10 oktober 2022 om 11:30

Dat is het mooie van het spelletje en niets naïef aan. Was de verwachting ook dan Napoli met 6-1 zou winnen van Ajax, vooraf?
Toen de poule bekend werd, werd gezegd dat Liverpool 1e zou worden en Ajax en Napoli voor de 2e plaats zouden strijden. Nu zijn de kaarten anders geschud.
Waren er toen ook aanknopingspunten?

Ik ben mij er zeker van bewust dat Napoli erg sterk is op dit moment en tegenstanders met grote cijfers oprolt, maar het is ook niet zo dat Ajax opeens niet meer kan voetballen. Wat ik zeg, de eeste 7 wedstrijden werden over het algemeen met groot gemak gewonnen. Waarbij de meesten ook lyrisch waren over de 4-0 tegen Rangers. Dan kunnen we zeggen, het is maar Rangers, maar daar had PSV moeite mee en vorig jaar nog EL finalist.

Napoli kennende, zeker de afgelopen jaren, hebben zij ook altijd een periode van goede momenten, maar aan het einde van de rit met lege handen staan. Wie zegt dat Ajax het niet zou kunnen omdraaien?
We zullen het zien deze week.

Vanuit de underdog positie weer lekker vrijuit ballen en de punten naar Amsterdam halen. Niemand heeft verwachtingen en dat heeft Ajax vaker veel goeds gedaan Europees gezien

10 oktober 2022 om 11:50

Is dat een hoop die je uitspreekt of een daadwerkelijke voorspelling?

Ik weet dat Nederlandse ploegen net als het Nederlands elftal eigenlijk zonder enige verwachting aan een wedstrijd moeten beginnen omdat ze ontzettend slecht met druk om kunnen gaan, maar je gaat me toch niet echt vertellen dat je denkt dat Ajax de punten meeneemt gezien hoe Ajax de afgelopen wedstrijden voetbalt? Er is onder Schreuder werkelijk nog geen enkele indicatie geweest dat gaat gebeuren. Hij heeft maar één belangrijke pot overtuigend gewonnen en dat was tegen Rangers dat helemaal niks deed en vooral de bal niet wilde hebben. Dat wordt tegen Napoli wel anders. Ik denk dat het gewoon weer een slachting wordt. Ik heb Napoli nog weinig zien spelen, maar ik vind ze echt goed.

Alle hens aan dek in die zin dat het geen 10-0 moet worden. Als je dan onderuit gaat, doe dat dat met een zo minimaal mogelijke score, want 'zogenaamd het eigen spel' willen blijven spelen is natuurlijk open huis voor de Napolitanen. Spannend of het geen nieuwe afstraffing wordt!

Hopen dat woensdag alles op zijn plek valt voor ons, Tadic krijgt rust dus wellicht iets meer snelheid op de flanken.

Met of zonder Oshimen word het moeilijk maar, er liggen kansen zat in mijn ogen.

pasveer
rensch
timber
blind
bassey
alvarez
kudus
taylor
berghuis
brobbey
bergwijn
10 oktober 2022 om 11:05

Blind centraal. Zelfs Volendam kreeg behoorlijk wat kansen. Waarbij het natuurlijk niet alleen aan blind ligt. Dat Ajax genoeg kansen heeft zullen niet veel mensen die Ajax de laatste hebben zien spelen zeggen.

10 oktober 2022 om 12:12

Tja met blind aan de buiten kant, word je telkens overlopen met de snelheid van Lozano.

Daarnaast kan je Blind zo laten opbouwen en kan je sneller counteren met o.a. de snelheid van Bassey.

10 oktober 2022 om 12:19

Probleem is daar toch ook dat Blind van Schreuder hoog moet staan?
Daar zou ik er direct mee kappen in ieder geval.

10 oktober 2022 om 14:00

opbouwend is het zeker vele malen beter om Blind centraal te zetten, maar dit komt vooral omdat Bassey centraal aan de bal toch echt vrij beperkt is. Echter lees ik hier ook dat Bassey heel vaak de fouten van Blind moet herstellen. Wie gaat zijn fouten nu dan herstellen ? Het is niet alleen Lozano die snelheid heeft bij Napoli.

10 oktober 2022 om 11:29

Blind centraal is ontzettend kwetsbaar. Niet alleen in de lucht omdat ook Timber niet de beste kopper is maar ook gewoon op snelheid. Blind is vaak niet op tijd terug en een hoge lijn spelen met zijn snelheid is vragen om problemen met de sneller spelers die Napoli heeft.

10 oktober 2022 om 12:12

Momenteel vind ik dit beter voor Ajax, meer defensief.

Pasveer
Timber
Bassey
Blind
Rensch
Alvarez
Taylor
Wijndal
Berghuis
Kudus
Bergwijn
10 oktober 2022 om 12:27

Als je met deze opstelling zou spelen, dan zou ik Blind en Bassey omdraaien zodat Blind het middenveld in kan dribbelen.

10 oktober 2022 om 13:46

Kan zo ook wel opzich, Timber en Blind op RCV en LCV indribbelen zodat Bassey als middelste man de kop- en fysieke duels met de spits kan aangaan en van het 'voetballen' ontlast wordt. Alvarez die de gaten dichtloopt en Taylor voor het verdelen van het spel.

Prima generale repetitie voor Napoli? Ze kwamen pas in minuut 75 op voorsprong en hadden het tot de laatste minuten erg lastig. Het is dat Napo 2x scoort in de laatste minuten, waardoor het een simpele overwinning lijkt. Uiteindelijk wel gewoon 3 punten, waar het natuurlijk om draait.

10 oktober 2022 om 11:01

Precies. Ajax deed het beter, die speelden volendam kleurenblind.

10 oktober 2022 om 11:31

Inderdaad, 1 van de betere wedstrijden van Ajax van de afgelopen weken. Heb zeker vertrouwen in een 3-punter. Uit spelen ze altijd goed Europees.

Hoe je het draait of keert. Osimhen of niet , Rahmmani of niet. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een ongelooflijke pak slaag voor ons. Ajax zal niet in staat zijn om op te bouwen vanwege de tactische high pressing spel van Spalletti. Balletje gaat wederom naar Pasveer die vervolgens de hoge bal hanteert. Vervolgens gaan we met Kudus voorin alle kopduels tegen de boomlange Kim
verliezen. Ajax kan wederom niet op balbezit spelen en komen totaal niet in de wedstrijd. Vervolgens zal Napoli minimaal 4 keer dodelijk toeslaan.

Gewoon met 11 in de goal en hopen op een punt, de aanval kiezen is afgeslacht worden.

Ik ben en wil graag positief blijven maar ik moet eerlijk toegeven dat ik na de beelden van afgelopen zondag, waarin Tadic meer aanwijzingen gaf dan onze trainer, ik de hoop op een goede afloop wel kwijt ben. Jammer voor Ajax maar de trainer gaat geen successen brengen. Soortgelijk verhaal als toentertijd met Marcel Keizer die hield het niet lang vol.

10 oktober 2022 om 11:18



Ik zeg het al vanaf minuut 1, Schreuder was bij FC Twente de slechtste trainer ooit en heeft zichzelf en wat eenogigen wijsgemaakt dat hij heel erg goed is.

Er is een reden dat hij echt met pek en veren het stadion uit gejaagd is, echt, hij kan er helemaal niets van.

Napoli gelijk tegen Lecce, gelijk tegen Fiorentina, minimaal winnen van Milan en Spezia...
Zelfs Cremonese en Torino kregen er niet zo hard van langs als de 1-6.

Simpelweg omdat die niet achterlijk zijn op 'het eigen spel' te willen spelen tegen misschien wel de best voetballende ploeg ter wereld op dit moment.

Schreuder moet nu laten zien wat hij waard is, keuzes maken, verrassen, schaken...
Maar dat gaat dus echt niet gebeuren.

Napoli heeft Osimhen echt niet nodig om Ajax af te drogen. Ajax heeft met 104miljoen aan aankopen dit seizoen tegen eagles en volendam zelfs problemen. Schreuder, de zogenaamde tacticus die achter de schermen verantwoordelijk werd gehouden voor het succes van Ten Hag bakt er tot nu toe helemaal niets van en onze technische directeuren huntelaars en collega hebben een record bedrag verspeeld aan spelers die er geen van allen staan. Ajax is duidelijk in verval sinds het vertrek van Overmars en van de sar horen we helemaal niets van. Heeft het vertrek van Bogarde misschien iets te maken met onze slechte verdediging? Het opgebouwde succes van Ajax is kapot gemaakt door de hype over grensoverschrijdend gedrag en de doorslaande reactie daarop en het ondoordachte ontslag van Overmars.

10 oktober 2022 om 12:27

In de eigen voet schieten hoort als altijd gewoon bij Ajax. Ten Hag wordt nu bewierookt, maar was tactisch ook niet zo sterk. Met hangen en wurmen landskampioen vorig seizoen. Met alle sterren aan boord, en daarbij vaak zaadpotten, dus in die zin is er niet veel veranderd. Alhoewel, afgezet tegen Schreuder is Ten Hag wereldtop. Maar dan heb je het ook over een van de, of de allerslechtste trainers van Ajax. Die in het zadel is geholpen, en wordt beschermd door de echte leiders van Ajax: Tadic en Blind. En ik heb het al vaker gezegd: wanneer soldaten de baas worden, is de oorlog verloren.

Jaja Napoli gaat een b elftal opstellen 😂

Hopen dat Blind en Rensch op de bank beginnen anders sta je bij voorbaat al 4-0 achter tegen deze aanval, maak het eerst maar is defensief solide voordat we ook maar denken aan opbouwen, sowieso moet Taylor veel dichter bij Alvarez spelen.

10 oktober 2022 om 12:22

Niet te geloven dat die Rensch maar steeds mag starten. Alhoewel, in de wedstrijd wordt het pijnlijk duidelijk dat er weinig startsnelheid in deze zeer overschatte jongeman zit. En niet te veel intensiteit, want dat kan hij helemaal niet aan. Eigenlijk een nutteloze back. Hopelijk kan Sanchez wel starten. Al heb ik nu ook weer niet de gedachte dat onze assistent trainer er ook maar over peinst om Rensch buiten het elftal te laten. We willen dik verliezen, dus hebben we hem nodig!;-)))

10 oktober 2022 om 12:29

Zodra Sanchez fit is zal hij denk ik vrij snel de plaats van Rensch over nemen.
Rensch staat vaak zo verschrikkelijk diep dat Timber er altijd alleen voor staat in de counter.
Vervolgens strompelt hij terug en is hij net optijd terug voor de aftrap..

Hoop dat Wijndal ook snel fit is, wat ik in de voorbereiding zag leek hij echt ene goede connectie te hebben met Bergwijn in het veld.

10 oktober 2022 om 13:52

Fit worden bij Ajax duurt meestal -tig keer zo lang dan bij andere clubs. Medische staf mag ook wel eens worden belicht. Al is dat op dit moment niet prioriteit nummer 1. Dat is Schreuder direct op non actief en een trainer aanstellen die in ieder geval boven de groep staat. Ajax heeft een hardhandig iemand nodig.

Nou, de rest was al veel te veel voor Ajax. Maar ieder nadeel heb ze voordeel: er moet een heel goede speler voor hem worden gewisseld. Dus lood om oud ijzer…..

Bij verlies is het einde oefening voor Schreuder denk ik en gaan ze praten met Bosz

10 oktober 2022 om 12:53

Met Bosz komen we helaas ook niet ver! De spelvisie van Bosz kan werken in de eredivie, maar is op champions league niveau dodelijk voor ons.

Vooral verdedigend is er gewoon heel erg slecht ingekocht vind ik.
Hoe is het mogelijk dat er amper tot geen concurrentie is. Buiten het schuiven tussen Blind en Bassey heb je ook centraal amper opties.
Ook is er totaal niet gekeken naar lengte.
Daarnaast heb je ook backs die het niveau niet aankunnen. Van Mazraoui naar Rensch.... dat is echt gigantisch.
Bergwijn geeft ook al wedstrijden lang niet thuis. En de enige die altijd scoort en een echte spits is, wordt niet opgesteld.
Ik ga er weer rustig voor zitten woensdag... maar ik verwacht het ergste.

10 oktober 2022 om 12:31

In principe is de speler die omschrijft Kaplan alleen is die nu voorlopig geblesseerd..
Die speelt centraal, is 1,89m en zou op de lcv en rcv kunnen spelen.

Sanchez is geblesseerd, zodra die fit is gaat hij heel snel Rensch uit de basis spelen.
Sanchez is defensief gewoon een stuk verder.

10 oktober 2022 om 12:59

Lengte is belangrijk, maar ook niet alles. Kijk maar naar schuurs, 3 meter lang, maar kon er weinig van. Martinez en Nico relatief klein, maar puike verdedigers die we nu enorm missen. We moeten weer gaan shoppen in zuid amerika en geen rommel uit Europa kopen, want goede Europese spelers worden normaal gesproken door grote Europese teams gekocht en zijn dus niet beschikbaar voor ons.

Het wordt een afstraffing van ongekende proporties. Ik zei het tijdens de thuiswedstrijd ook al en werd toen afgemaakt door de Ajacieden op Voetbalzone, “want ik zou wel gaan zien wat er zal gaan gebeuren”. Nou, we hebben het gezien. De Godenzonen waren kansloos en zullen dat in het grandioze Stadio Diego Armando Maradona ook zijn!

Schreuder mag snel weg ben ik bang. Snapt het niet, wat een matige manmanager is dat zeg. Is gewoon een goede assistent die vast het spelletje snapt maar manager zijn is heel wat anders! Hij verpest het gewoon zelf bij Ajax.

Gezien hoe sterk Napoli zonder hem al speelt denk ik echt niet dat dit meer uitmaakt voor Ajax.

Zo'n afstraffing als vorige week verwacht ik niet, maar Ajax mag echt z'n handjes dichtknijpen als ze er überhaupt een gelijkspel uit weten te slepen.

Vooral van belang is dat Ajax weer wat lijn in het spel krijgt en verdedigend niet zo gillend naïef speelt. Maar Napoli is nu niet bepaald een gewillige oefenpartner daarvoor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren