Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Al in de jeugd bij Feyenoord hoorde je de verhalen over mijn lengte'

Laatste update:

Jordy Clasie maakt dit seizoen een uitstekende indruk bij Feyenoord. Xavi, de regisseur van Barcelona, is het grote voorbeeld van de de middenvelder. Ook de Spanjaard is niet de meest fysieke speler, maar ondervindt daar geen hinder van. “Xavi is altijd aanspeelbaar, komt vaak in het strafschopgebied van de tegenstander en heeft de meeste assists. Zo’n speler wil ik worden”, zegt Clasie tegen Voetbal International.

/

"Net zoals hij moet ik het ook van mijn voetbalkwaliteiten hebben", aldus de twintigjarige controleur. "Ik ben 1 meter 69, als het op pure kracht aankomt, delf ik het onderspit. Maar juist spelers zoals Xavi, Andrés Iniesta en Cesc Fàbregas en ook Wesley Sneijder laten toch wekelijks zien dat je nooit te klein bent om de top te halen."

Al zijn hele leven vecht hij tegen de vooroordelen over zijn lengte. "Dat zal me wel blijven achtervolgen. Al in de jeugd bij Feyenoord hoorde je de verhalen over mij: Goeie voetballer, máár: veel te klein om in De Kuip te kunnen spelen. Als ik de kans krijg, zullen we wel zien of ik inderdaad lengte mis voor het eerste elftal van Feyenoord. Ik denk het namelijk niet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maak je niet druk over je lengte , Jij komt er wel als je zo doorgaat.

Klein maar fijn, wat heb ik genoten van deze jonge kerel zo goed tegen Ajax speelde gewoon Eriksen uit de westrijd echt keurig. Ik hoop dat hij dit niveau kan vasthouden dat kan hij echt een leuke speler worden.

Lengte zegt niet altijd alles, maar als je de top wilt bereiken zal dit ruimschoots gecompenseerd moeten worden door kwaliteit. Clasie is al goed op weg, zal nog wel veel moeten groeien (figuurlijk dan). Maar Feyenoord kan hier nog veel plezier aan beleven.

"ik ben 1 meter 69, als het op pure kracht aankomt, delf ik het onderspit."

Dat hoeft niet, als je gewoon gespierd bent kun je duels op kracht ook wel winnen hoor.
Kijk naar Sneijder, die is in Italie regelmatig in het krachthonk geweest en het resultaat ervan zie je.
Ik denk dat het zeker kleine spelers goed zou doen om in ieder geval zoveel mogelijk eruit te halen, fysiek gezien. Trainen helpt daarbij, zou hij ook moeten doen.

Wie ook eens mag gaan trainen trouwens is Cabral. Heeft genoeg techniek, maar is simpelweg niet sterk genoeg. Verliest zijn duels veel te vaak op kracht. Word veel te snel van de bal gezet door een simpele schouderduw. Dat moet echt verdwijnen bij hem en dan zou hij nog veel meer stappen kunnen zetten denk ik.

24 oktober 2011 om 22:42

Klopt, ik denk dat gewicht een betere maatstaf is. Ik snap altijd niet zo waarom mensen naar lengte kijken in het voetbal als het om het fysieke aspect gaat. Is wel leuk en aardig dat een speler bv 1,80 is en 70 kilo weegt. Als je een speler van 1,70 en 75 kilo ernaast zet in een duel, wint degene van 1,70. Maar goed, het fysieke aspect is denk ik niet het belangrijkste in voetbal. Kijk maar naar Messi, Xavi, Iniesta, Sneijder, Silva, Aguero, Sanchez etc. Dat zijn niet de langsten.

Jordy ,jou lengte is niet belangrijk ,

maar wat belangrijk is dat je zo spoedig mogelijk een contract tekend voor minimaal 5 jaar bij Feijenoord.


Jij bent Mister Feijenoord tezamen met Stefan en Kevin
jullie zijn top.

daar kan men niet over heen kijken.

Mooie jongen! Hij heeft enorme ambitie en ondertussen geen arrogante of te grote mond, daar hou ik van! Hij wil gewoon enorm aan zijn ontwikkeling werken, iets mooiers is er niet. Genoeg jongens die in het geld, vrouwen of uitgaan verzinken, maar hij dus niet. Hij kijkt elke Barca wedstrijd en analyseerd het, hoorde ik vanavond op televisie. Als ik dit zo lees denk ik dat het inderdaad klopt wat ze zeiden en dat hij echt veel beter wil worden en daar alles aan doet. Er is denk ik niks beters en deze jongen moet daarin worden aangemoedigd en gemotiveerd, wie weet hoe ver hij komt. En lengte doet er inderdaad echt niet aan, op 1 mits na.. Dat je goed genoeg bent. Want kleine spelers zijn fysiek zwakker, dus moeten ze wel beter zijn. Dat is wel een cruciale mits natuurlijk.. Hopelijk blijft hij zich ontwikkelen en is hij een volgende (qua lengte) kleine jongen die enorm groot word in de voetbalwereld. Met deze inzet en ambitie verdiend hij dat zeker!!

Haha als hij zich zorgen gaat maken om 1.69, wat zal Pablo piatti dan wel denken(1.63)

Gelloof me, als je zwak en dun bent, betekent niet dat je de top nie kunt halen..
( haha, zie het al voor me, piatti vs richard van man city)

Xavi die vaak in het strafschop gebied van de tegenstander komt? Hij weet duidelijk niet waar hij over praat. Beetje slordig als je niet eens weet wat voor type speler je grote voorbeeld is.

Wel een goede speler overigens maar ik vond El Ahmadi de echte ster zondag.

24 oktober 2011 om 23:18

Hij schijnt een fanatiek Barca(xavi in het bijzonder) volger te zijn , dus lijkt me beetje stug dat die "onzin" verteld. Wellicht valt het jou gewoon niet zo op dat Xavi vaker in de 16 van de tegenstander is?

Voel je niet aangevallen, ik kijk helaas zelden Barca, dus ik kan helaas niet mijn mening geven.

Clasie vond ik erg goed spelen tegen Ajax, maar ben het met je eens dat El Ahmadi echt subliem was. Heeft echt ontzettend veel zelfvertrouwen gekregen laatste periode.

Wat staat die jongen lekker te voetballen zeg! Enorm goed overzicht, heerlijke pass in de voeten, een genot om naar te kijken! Kreeg overigens maar een 6,5 in de Telegraaf, heeft iemand enig idee hoe die lui punten geven want dat is echt belachelijk! Feyenoord als team kreeg een 6,5, Clasie een 6,5, El Ahmadi een 7, echt compleet ongeloofwaardig... En al ben ik 100% Feyenoorder, Vermeer kreeg een 5 (?!?!) die jongen heeft Ajax op de been gehouden en als ze punten aftrek geven voor die rode kaart dan snappen ze er echt geen klote van! Slimste rode kaart die ik in tijden gezien heb! Maar kom op zeg een 6,5 voor Clasie?! Die jongen speelde super samen met El Ahmadi heer en meester op het middenveld!

25 oktober 2011 om 05:21

Tja cijfers,heb je gister Studio Voetbal gezien? Ze wilden eigenlijk t goede spel van Feyenoord niet toegeven nee t lag aan t slechte voetbal van Ajax.... Maar gelukkig kwam daar ene Jan van Halst en die zei zoals t was Ajax speelde slecht omdat Feyenoord 71 min heer en meester was en de baas op t middenveld,clasie is als Telegraaf m een 6.5 heeft gegeven natuurlijk 2 punten hoger gekomen ; vermeer heeft Ajax 1 punt opgeleverd door zijn rode kaart dus idd minimaal een 7(misschien wel beste man van t veld en dat zeg ik als Feyenoorder)

26 oktober 2011 om 01:29

Ja ik ergerde me groen en geel aan de heer Mulder, wat een schande zeg, hij zat gewoon alles af te kraken wat positief gezegd werd over Feyenoord! Jan van Halst daarintegen leverde prima, onderbouwd commentaar! Ik snap sowieso niet wat die Jan Mulder daar moet, ik vind het zo'n vervelende man, denkt alles beter te weten dan de hele wereld...

Ik moet zeggen dat hij mij echt verbaasd heeft. Ik had echt geen hoge verwachtingen van hem, maar de laatste weken is hij echt 1 van de spelers die Feyenoord op sleeptouw neemt. Hij heeft sinds vorig jaar dus een enorme ontwikkeling doorgemaakt, want bij excelsior was hij soms erg wisselvallig.

Vooral tegen Ajax heb ik van hem genoten. Hij was echt de beste van het veld een groot gedeelte van de wedstrijd. Hopelijk gaat hij veel geld opleveren want het wordt tijd dat Feyenoord uit de schulden raakt, zodat ze weer eens wat kunnen doen op de markt. Jeugd hebben ze genoeg, dus ik denk dat ze met 2 a 3 goede aankopen een heel eind kunnen komen.

25 oktober 2011 om 05:16

Ben zelf Feyenoorder maar veel van mijn vrienden gaan naar Excelsior en vertelden al dat deze jongen snel zou komen... Ik kon m wel uit de jeugd en vond m daar al een speler die misschien niet technisch was maar op 1 of andere manier altijd goed staat,loopt en verdomd weinig foute passes geeft,maar ik zie m nu en had dit ook niet verwacht,vorig jaar vertelde ene Fer dat hij te jong was de kar te trekken maar leeftijd maakt geen reet uit want deze Clasie is een voorbeeld voor velen! En ergens hoop ik dat hij helemaal geen geld gaat opleveren maar gewoon lekker 10 jaar bij mijn cluppie blijft,door dit soort spelers kan je volgend jaar al meedoen om de titel... Iedereen trouwens die Eriksen zo ophemelt heb ik 1 ding te melden die passes die dat super talent geeft in 2 seizoenen heeft Clasie alleen al tegen Ajax gegeven

26 oktober 2011 om 20:20

In een groot gedeelte van je reactie kan ik me vinden, maar op het einde sla je volgens mij een beetje door. Ten eerste alleen al het idee dat Feyenoord met deze spelers mee zou kunnen doen om een kampioenschap is pure waanzin. Er spelen 5 spelers in dat team die bij een modale middenmotor nog niet in de basis zouden staan. De enige reden waarom ze bij Feyenoord overeind blijven is omdat er een aantal klasbakken rondlopen.

Clasie vergelijken met Eriksen vind ik ook veel te ver gaan. Het inzicht en de technische en tactische bagage van die jongen zijn zo ontzettend veel groter dan die van Clasie dat je ze niet eens mag vergelijken. Zou eenzelfde vergelijking zijn als Wijnaldum met Maradona in zijn beste dagen, dat is ook niet vergelijkbaar (want zo groot is het klasseverschil tussen deze 2 spelers.

Ik hoop wel dat hij straks voor een mooi bedrag verkocht gaat worden. En dan bedoel ik een bedrag van rond de 4 a 5 miljoen (net als Fer en Wijnaldum). Dan zou Feyenoord een geweldige deal maken denk ik. Om nogmaals de vergelijking met Eriksen te maken, die zal zeker meer dan 20 miljoen gaan opleveren, want die heeft een enorme potentie.

27 oktober 2011 om 02:21

Ok hou van leuke discussies dus we gaan ervoor ; Eriksen,ik hoor al 2 jaar vele verhalen over deze jongen,ik volg m echt wel in een wedstrijd.... Maar nu komt t hij geeft 1 pass in een wedstrijd en word de hemel in geprezen ok dat mag maar ik zie t niet echt niet! Ben zwaar Feyenoorder maar zag een vd Vaart,wesley en deze jongen word ermee vergeleken,ik zie t gewoon niet,ik zie geen talent,geen super pass ik zie m 4 passen in 1 seizoen maken en je noemde de naam zelf maar Wijnaldum heeft veel meer gepresteerd als deze deen... Als ik over 5 jaar mijn fout moet toegeven zal ik dat gelijk doen,maar wat Clasie in 10 wedstrijden heeft laten zien is meer dan Eriksen in 2 jaar en das geen eens door een fbril bekeken maar gewoon op stats te vinden ;

Dat gezever over 'kleine voetballers zullen nooit 'groot' worden was toch al achterhaald toen Maradona met zijn 1.65m over de velden struinde? Edgar Davids is klein, R. Carlos, Arshavin, Makelele, Kenny Dalglish bijvoorbeeld.

24 oktober 2011 om 23:38

Messi, Xavi en Iniesta zijn ook geen beroerde voorbeelden van wereldspelers van mini formaat :P

25 oktober 2011 om 00:03

Inderdaad, maar die noem ik nou juist niet omdat hij zelf Xavi en Iniesta al noemt en Messi dan de meest voor de hand liggende is. Liever herinner ik de leden even aan deze helden (behalve Arshavin dan hè) van weleer.

25 oktober 2011 om 00:11

Oke oke respect! Maar vergeet dan Paul Scholes (met een lengte van slechts 1.70m) niet, hoewel ik snap dat je Gunner hart natuurlijk liever andere spelers noemt! Beetje United tegengas, haha.

Voor een verdediger of keeper zou dan kwalijk zijn geweest maar voor een middenvelder of aanvaller maakt het niet zoveel uit. Mertens werd ook tuinkabouter genoemd en zit nu bij Psv.

Kheb dat nooit begrepen, dat middenvelders zoveel lengte moeten hebben. 't Kan handig zijn, maar voor verdedigers en spitsen is het belangrijker om lang te zijn. Misschien is het zelfs wel handiger om als middenvelder klein te zijn. Het is geen toeval dat Xavi, Iniesta, Sneijder, Van der Vaart, Modric, Arshavin.. allemaal heel klein zijn en heel goed kunnen voetballen.
Clasie heeft prima gespeeld en ik ga nu meer op die jongen letten. Ik ben benieuwd wat ie nog meer kan. Hopelijk kan ie ook tegen kleine tegenstanders, die hem minder motiveren, uitblinken.

Ik hoef denk ik maar een naam te noemen, om te bewijzen, dat je met zijn lengte het heel ver en lang kunt schoppen in het profvoetbal: Allessandro Del Piero!

Deze man was een fenomenaal voetballer! Momenteel 1,74 m. In de tijd dat hij net zo oud was als Clasie nu is, zal hij minsten zo klein geweest zijn, misschien nog wel kleiner.

Allessandro Del Piero moest het opnemen tegen beesten van verdedigers, als Nesta, Materazzi en ga zo maar door. Niemand wist hem te stoppen!

Ik kan nu nog niet zeggen of Clasie een fenomeen zal worden in Rotterdam, maar hij heeft een goed begin gemaakt tegen Ajax afgelopen zondag.

Nogal arrogant om je zelf te vergelijken met Xavi Iniesta en Sneijder. Probeer eerst eens een héél seizoen goed te presteren voor je je met die wereldsterren vergelijkt. En dan zeggen ze dat Amsterdammers arrogant zijn.

25 oktober 2011 om 07:49

Hij vergelijkt alleen zijn eigen lengte met de lengte van deze wereldspelers en geeft daarmee aan dat lengte niet het allerbelangrijkste in het voetbal is om de top te halen. Hij hoopt net zo goed te worden als deze wereldspelers en analyseert elke wedstrijd van zijn grote voorbeeld Xavi om daar leerling uit te trekken en zo te blijven groeien in zijn ontwikkeling als profvoetballer.
Want als je klein bent, moet je andere kwaliteiten ontwikkelen om niet het onderspit te delven.
Hij geeft nergens aan dat hij net zo goed is als deze spelers, alleen dat hij dus net zo groot (klein) is als deze topvoetballers.

Dit heet gewoon gezond verstand en weet dan ook niet waar je de arrogantie vandaan haal.
Een begrip wat jij toch goed zou moeten snappen ;

25 oktober 2011 om 09:40

waar in hemelsnaam vergelijkt hij zich zelf met deze spelers?????

Het zijn zijn grote voorbeelden, hij zegt dat je aan hun kan zien dat je niet groot hoeft te zijn om een grote voetballer te worden niets meer en niets minder..

Verder heb ik enorm respect voor deze jongen, hij bekijkt bv elke wedstrijd van Barca en analyseerd Xavi en Iniensta om hun spel te begrijpen, vervolgens traint hij zich het lazerus om ook maar een beetje in de buurt te komen van hoe zei spelen, hij begrijpt wat het inhoud om een prof te zijn, nl altijd met je lichaam en sport bezig te zijn
Dit resulteerde bv afgelopen zondag dat hij met El ham. de baas op het middeveld was en dat vind ik toch heel knap van dat "kleine" mannetej

25 oktober 2011 om 09:56

@birdieman :

Oww owww owww oww.. Ik vond het ook al zo goed gaan over een Feyenoorder zonder iemand met een hatelijk reactie.

Ik zal eens begrijpend gaan leren lezen! Hij verglijkt zijn lengte met hun en ziet hun als zijn grote voorbeeld. Ik vergeleek mezelf met Totti op mijn manier van spelen en type spel. Maar dan op een niveau lik me vessie!

Hij beweert nergens maar dan ook nergens dat hij zo als die gasten is maar wel zoon type speler! En ziet ze als een voorbeeld voor hem! Wat is dara arrogant aan dan wil je me dta eens uitleggen?

Hij moet het hebben van slim postie kiezen, goed staan, zijn goed passes en het combineren. Het is iets wat Xavi en Ineiesta ook doen! Dus gaat zijn vergelijking toch op? Hij doet het alleen op een lager niveau en geloof me dat snapt deze jonge zelf heel goed!

Zo vermoeiend altijd dat afeven en schoppen zonder onderbouwing!

@birdieman: hij zegt niet dat hij niet net zo goed is als die drie, maar dat hij net zo klein is! Heeft niets met arrogantie te maken, is gewoon een constatering...

Hij wordt niet binnen gehaald om zoveel doelpunten met zijn hoofd te scoren, maar om mensen in scoringspositie te brengen en dat doet hij uitstekend. Ik vind het mooi dat hij de beste spelers als voorbeeld neemt, dat getuigt van leergierigheid en geen arrogantie. Ik vond het al een goede speler bij Excelsior, puur al om het feit dat het leek alsof hij mentaal heel sterk is. Als je mentaal sterk bent en leergierig bent kan je ver komen, dus ik zie hem zeker nog wel verder groeien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren