Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax zorgt voor grote irritatie bij AZ: ‘Van de 100.000 advocaten nemen ze hem’

Laatste update:

Volgens sportmarketeer Chris Woerts is er irritatie bij AZ richting Ajax. Christian Visser, een lid van de ledenraad van Ajax, fungeert namelijk als advocaat van een speler van Legia Warschau die juridische stappen onderneemt na aanvang van de ongeregeldheden rondom het Conference League-duel tegen de Alkmaarders van vorig jaar. Er was reeds wrijving tussen beide clubs over de aanstaande overstap van algemeen directeur Alex Kroes van AZ naar Ajax.

"Ze zijn bij AZ zó geïrriteerd over Ajax", zei Woerts maandagavond in Vandaag Inside. "Eerst heeft die Michael van Praag gezegd dat hij mondjesmaat met Alex Kroes sprak. Dat mag helemaal niet met dat concurrentiebeding. En een speler van Legia Warschau heeft een klacht ingediend tegen een suppoost van AZ vanwege mishandeling. En welke advocaat neemt hij dan? Christian Visser, een lid van de ledenraad van Ajax."

"Je hebt honderdduizenden advocaten die hem kunnen verdedigen, maar precies Christian Visser neemt hij dan als advocaat", zoomde Woerts nogmaals in op de irritatie in AZ-kringen. "AZ is zó geïrriteerd door de houding van Ajax. Ze zeggen: ‘Bij alles wat wij doen komt er een contra-effect bij Ajax vandaan.’ Visser schijnt heel goed te zijn, maar er zijn natuurlijk heel veel goede advocaten."

Derksen
Johan Derksen hoorde het verhaal van Woerts en kwam direct met een reactie. "Ik vind dat jij altijd de kant van AZ kiest. Daar zul je best commerciële argumenten voor hebben. Ik ben ook heel erg geïrriteerd over AZ, vooral over die directie. Die honkballer met die mislukte linksbuiten, die nu technisch directeur is", doelde Derksen op de directieleden Robert Eenhoorn en Max Huiberts.

"Die daar een goed functionerende en correct gedragende trainer, die goede cijfers heeft, wegsturen. Omdat zij winst moeten maken en alle goede spelers verkopen", laat Derksen nogmaals weten hoe hij denkt over het ontslag van Pascal Jansen. "En die daar een Belg (Maarten Martens, red.) neerzetten zonder uitstraling en enige ervaring."

"En ik kan wel rancuneus klinken, maar ik was blij dat ze zaterdag niet wonnen", aldus de verontwaardigde Derksen. AZ kwam op eigen veld niet verder dan een 2-2 gelijkspel tegen PEC Zwolle. Sven Mijnans voorkwam een nederlaag met een goal in de 94ste minuut. "Dat krijg je ervan, want dat had ik ook", vulde René van der Gijp aan.

"Want ik vind die directeur, die honkballer, echt een baasje hoor", pakte Derksen Eenhoorn nogmaals aan. "Die directeur van Ajax (Alex Kroes, red.) tegenhouden en tegenwerken en alles volgens de regeltjes doen. Houd je met AZ bezig en kijk verder, man. Wie denk je nou dat je bent?"

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Haha wat een argumenten weer van meneer Derksen. Gaat weer nergens over.

23 januari 2024 om 08:30

Klopt maar hij heeft tussendoor ook een punt. Wat denkt AZ wel. Denken die nu echt dat een speler van Warschau expres iemand pakt met een link met Ajax? Natuurlijk zijn er 100.000 advocaten maar waarom zou hij deze niet mogen pakken? Omdat AZ paranoia heeft? En die “verslaggever” neemt dat lekker over. Welke belangen heeft die? Als het puur om de clicks gaat had hij natuurlijk ook kunnen zeggen dat AZ spoken ziet!

23 januari 2024 om 08:37

Wie zegt dat het ook zo is.

23 januari 2024 om 09:01

Misschien wel, misschien niet. Ik heb hier geen woord van AZ gelezen, alleen marketing man(niet eens een journalist) die zegt dat AZ geïrriteerd is.

23 januari 2024 om 09:15

wie van AZ heeft dit gezegd ? O niemand, er staat geen naam van AZ vermeld die dat gezegd zou hebben. Dit is puur stemmingmakerij van die Woerts, die kraamt vaker onzin uit.

23 januari 2024 om 09:25

Hoe komt iedereen erbij dat er 100.000 advocaten zijn? In de regio Amsterdam zijn ongeveer 5.000 advocaten ingeschreven bij het tableau. De overgrote meerderheid daarvan heeft nog nooit iets met sportrecht gedaan (is ook geen standaardvak op de uni). Ik denk oprecht dat er maar een stuk of 10 serieuze kandidaten waren. AZ zou toch moeten weten dat je beter een serieuze advocaat kan nemen. Ze kwamen zelf tijdens COVID met een of andere kneus die het wel een goed idee leek een kansloze brief te schrijven over toegang tot de champions league waarmee AZ alle sympathie is verloren en wat ze niks heeft gebracht.

23 januari 2024 om 09:38

Er zijn in heel Nederland ongeveer 18.000 advocaten actief. Dat zijn er bij lange na nog geen honderdduizenden (meervoud) zoals Woerts schromelijk overdrijft. Binnen die 18.000 zijn er maar weinigen gespecialiseerd in sportrecht. Overdrijven als stijlfiguur mag soms best, maar dit slaat nergens meer op.

23 januari 2024 om 11:36

Je hoeft hiervoor toch niet gespecialiseerd te zijn in sportrecht?

23 januari 2024 om 18:47

Het betreft een "klacht" tegen een suppoost. Helaas meldt het artikel niet bij wie die klacht is ingediend, maar daarmee staat in ieder geval vast dat het geen strafrechtelijke kwestie is. Verder betreft het een incident in het stadion en dus, ook na afloop van de wedstrijd, een sport- en spelsituatie, waarin de rechtspraak rondom aansprakelijkheid toch net wat afwijkt van het 'normale' maatschappelijk verkeer. Dus ja, ik zou toch zeggen sportrecht.

23 januari 2024 om 09:40

Vooral dit:

"en alles volgens de regeltjes doen"

Ah, we moeten de regels maar overtreden? Die Alex Kroes tekent met zijn volle verstand een concurrentiebeding. Dan houdt AZ hem aan zijn contractuele verplichtingen en dan zou de wereld te klein zijn volgens Derksen. Die man is het echt kwijt.

23 januari 2024 om 10:08

Ajax heeft geen contract met AZ. Kroes is hun oud werknemer.
Als Kroes af en toe informeel met iemand van de RvC praat, wat is het probleem dan? Van Halst is nog altijd directeur ondat Kroes pas in maart mag beginnen.
AZ begint echt sneu te worden.

23 januari 2024 om 10:31

Dat mag AZ uiteraard doen. De vraag is wat het oplevert. Er zal in Amsterdam geen belangrijke beslissing worden genomen zonder dat Kroes daarvan op de hoogte is en zijn akkoord heeft gegeven. Ondanks dat ie pas in maart officieel begint.

23 januari 2024 om 10:33

Precies, een concurrentiebeding is geen spreek verbod.

23 januari 2024 om 12:22

Juridisch gezien wel. Als Kroes meepraat over beslissingen overtreedt hij de regels.

23 januari 2024 om 12:32

Kroes praat niet mee, Kroes wordt bijgepraat. Dat is heel iets anders. Van Praag is RvC, niet de dagelijkse leiding van Ajax. De dagelijkse leiding wordt aangestuurd door van Halst.

23 januari 2024 om 12:09

Nee, AZ: stelletje Calimero's. Die broek die ze aan hebben wordt maar groter en groter en groter. Hoogmoed komt voor de val.

Ik vermoed dat velen zo denken als Derksen en v/d Gijp, want wat verwacht je nou eigenlijk van een selectie die AZ nu heeft? Ja het voetbal is niet altijd even oogstrelend, maar met dit soort spelers is dat ook vrij lastig.

23 januari 2024 om 08:35

En dan heeft Janssen ook nog eens de hele tijd klasse getoond door niet te klagen hierover, de selectie goed genoemd en de hand in eigen boezem gestoken als het een wedstrijd minder ging.

23 januari 2024 om 09:48

Misschien moeten jullie eens samen met Derksen even 2 jaar de club AZ volgen en live wedstrijden zien. En dan pas oordeel geven.

23 januari 2024 om 10:55

Volgens mij zegt Redisthecolour dat het voetbal niet altijd goed is en ik zelfs helemaal niets over het spel.Heb de Europese wedstrijden gezien en een handje vol eredivisiewedstrijden. Het was inderdaad wisselvallig en niet altijd goed (soms ook wel). Als de directie en de fans van mening zijn dat er meer in deze selectie zit dan is het hun goed recht om voor iemand anders te kiezen. Als ik naar de selectie kijk en meeneem dat de helft van de basis is weggegaan afgelopen zomer dan denk ik dat het moeilijk wordt om met goed voetbal top 3 te eindigen maar we zullen zien.Ik wilde vooral Janssen een compliment geven. Het is voor veel trainers onder druk moeilijk om niet te gaan wijzen naar alles en iedereen. Misschien is hij niet de beste trainer maar wel een gentleman in mijn ogen.

Wat een vreemde discussie. Ik begrijp niet helemaal waarom Az hierin geirriteerd over Ajax zou zijn; die hebben er toch niets mee te maken welke advocaat de speler van Legia kiest? Misschien mis ik iets maar deze lijkt me heel ver gezocht.

23 januari 2024 om 08:53

Misschien een druppel die de emmer doet overlopen? Als er iets is waar Ajax goed in is, is als club zich net niet helemaal aan de regels of fatsoensnormen te houden (vervroegd praten, covid protocollen, overmars etc.). En ze komen er steeds mee weg. Nu dit weer, wat voor AZ ook wéér nadelig kan zijn. Is natuurlijk kleinserig maar vele kleine irritaties kunnen leiden tot een vergrootglas effect.

23 januari 2024 om 08:57

AZ is gewoon gefrustreerd dat ze altijd het kleine broertje zullen blijven. Dat dragen ze in alles uit. Want wij horen bij de top 4! Echt hoor.

23 januari 2024 om 09:06

Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Soms kan je beter niet reageren.

23 januari 2024 om 09:29

Az draagt in alles een Calimero complex uit. Als jij dat anders ziet prima, maar het druipt er echt enorm aan af.

23 januari 2024 om 09:33

Wat een onzin. Die man is lid van de ledenraad en voetbal advocaat. Wat zou ajax hier in vredesnaam mee te maken hebben. Die man wordt gevraagd omdat hij een van de betere voetbal advocaten van Nederland is. Niet omdat hij toevallig ook in de ledenraad van Ajax zit

23 januari 2024 om 09:59

Het lijkt eerder dat Tinus88 een minderwaardigscomplex heeft door zo'n reactie te schrijven. Waar slaat dit op om dit te schrijven?
En ja, AZ ook hoort thuis bij de top 4?
Hoe vaak hebben ze dan niet in de top 4 gestaan in de afgelopen 10 jaar?

23 januari 2024 om 10:04

Tinus staat bekend om calimero te roepen naar alles wat geen ajax is. Geen aandacht aan schenken is vaak het beste.

23 januari 2024 om 10:21

Hahaha. Ik heb nog nooit iets of iemand hier een Calimero genoemd en nu sta ik er bekend om? Prima hoor. Als dat je helpt slapen, be my guest.

23 januari 2024 om 10:50

Wat heeft AZ in hemelsnaam te maken met het gedrag van Overmars t.o.v. Ajax werkneemsters? Of dat spelers van Ajax wel uit Portugal terug naar huis vliegen met een Covid besmetting?

Het antwoord is helemaal niets. Dus ben je gewoon aan het zoeken. Sneu gedrag.

En nee, er is niets nadeligs voor AZ hier te vinden. Van Halst is de directeur bij Ajax, Kroes moet wachten tot maart. Alleen wordt Kroes af en toe bijgepraat over de ontwikkelingen bij Ajax. Heeft AZ totaal geen nadeel van.

23 januari 2024 om 12:13

Er is een top 3. Nummer 4 hoort daar gewoon niet bij. Zeker niet qua budget of resultaten.

23 januari 2024 om 12:26

En dat bepaal jij? Velen vinden van niet en velen weer van wel.

23 januari 2024 om 18:45

@SpeedyAFC het is een testament van gebrekkige normen. Iets waar AZ zich op beroept. Niet zo moeilijk toch om die te snappen...

Ik snap de verbazing en irritatie bij AZ maar dit lijkt me niet helemaal iets waar Ajax zeggenschap over heeft. Er is gewoon al lang irritatie bij AZ over de top 3 en Ajax in het bijzonder waardoor ook dit soort dingen net wat vervelender ogen dan dat ze daadwerkelijk zijn voor hun.

Chris Woerts zwetst wel vaker wat en de heren aan tafel grijpen dat gretig aan om de boel nog wat verder op te kloppen. Lijkt me voor 90% uit de duim gezogen dit.

Als dit waar is, hebben ze in Alkmaar tenen die net zo lang zijn als de A9.

Ajax heeft toch geen enkele invloed op de keuze van de advocaat van Legia.
En ook de overstap van Kroes is toch gewoon netjes, volgens de regels, gegaan.

Ik ben geen Derksen fan, maar Eenhoorn komt inderdaad wel altijd boos over in de media.

In alles merk je gewoon me dit soort dingen dat AZ ''gewoon'' een provincieclubje is die zich groter voelen dan dat ze daadwerkelijk zijn. Alles richting Ajax zijn ze meteen op hun pik getrapt, denken dat ze altijd wel in de top 3 eindigen boven 1 van de traditionele topclubs (en zichzelf als topclub zien) en het wegsturen van Jansen zal vast zo ze redenen hebben. Maar wat verwachten ze nou bij AZ daar?
4 basisspelers verkocht met Beukema, Reijnders, Karlsson en Kerkez voor maximale bedragen en hiervan niets in de selectie stoppen met het oog op plek 1&2. Alles aanvullen met eigen jeugd of jeugdspelers die helemaal niet goed genoeg zijn maar zo gehyped zijn na het winnen van de Youth League, wat natuurlijk wel een knappe prestatie is.

23 januari 2024 om 09:53

Wij verwachten gewoon goed goed en hopen op een top 3 plek, wat soms lukt.
We verwachten geen "WesZol" die nooit AZ kijkt en dan nu achter z'n scherm een beetje gaat provoceren

23 januari 2024 om 10:15

''wij verwachten goed goed'' en wat is goed goed als ik vragen mag? De afgelopen 10 jaar is AZ misschien 2 of 3x in de top 3 geeindigt. Dit zijn verwachtingen die gecreerd zijn en alles buiten de top 3 is gewoon niet goed gepresteerd denken ze nu in het bestuur.

Ik kijk regelmatrig AZ eerlijk gezegd en doe zeker niet zo nu en dan wat provoceren of was mijn eerdere reactie niet realistisch wil je zeggen? Dat zegt dat genoeg over jou eerlijk gezegd.

Haha lekkere discussie:
- Ja hij neemt die advocaat van Ajax, ze werken tegen;
- Ja AZ heeft een honkballers als directeur en ontslaat de trainer...

Wat hebben die twee nou in vredesnaam met elkaar te maken? Hedendaagse discussies zijn dat. Alsof je tegen je baas gaat klagen over de werkdruk en je krijgt als tegenargument dat je haar stom zit.

23 januari 2024 om 09:03

Goed gezegd. Vooral die Derksen zit spijkers op laag water te zoeken om AZ af te zeiken. Zijn grootste argumenten tegen AZ: de algemeen directeur is een ex honkballer en de technisch directeur is een 'mislukte linksbuiten'.

Wat een kinderlijk niveau van beargumenteren is dat zeg. Derksen is niet in staat om objectief te discussiëren over voetbal.

23 januari 2024 om 09:51

Eens Westend. Kijk mensen eens haten op AZ zonder enige onderbouwing. Eerst live wedstrijden kijken van AZ en dan mag je heus kritiek hebben. Maar dit is geen ongebouwde kritiek maar pure haatzaaierii

Dit is we heel ver gezocht van AZ. Waarom zou iemand van Legia geen goede advocaat in de hand mogen nemen? Omdat hij toevallig lid is van de ledenraad van Ajax? Wat is het verband? Even die lange tenen een beetje intrekken, jongens.

23 januari 2024 om 09:13

wie van AZ heeft dat gezegd ? O niemand. Dit is gewoon stemmingmakerij, pure onzin

23 januari 2024 om 10:52

Ik ga ervan uit dat Chris Woerts wel bepaalde bronnen bij/rond AZ heeft die hem dit influisteren. Zo niet, dan is het inderdaad stemmingmakerij.

man man man. ene Woerts zegt dat AZ geirriteerd is. Wie is hij, lid van RvB van AZ ? Heeft niets met AZ te maken, roept maar wat om weer in "beeld" te komen. Wat een Onzin. Net zoveel onzin als die Derksen roept, wat heeft AZ hem aangedaan waardoor hij zoveel gal aan het spuwen is. Wordt echt tijd dat er een bejaardenhuis komt die hem wil opnemen en achter de geraniums zet. Pfff, wat een Azijn zeiker is dat geworden. Kinderlijk, triest oud mannetje is het geworden. Was natuurlijk een geweldige voetballer, haha. Vele malen beter dan Huiberts...tjongejonge

23 januari 2024 om 12:26

Ik denk dat woerts geïrriteerd is namens az.

Wat raar inderdaad dat een buitenlander bij een voetbal gerelateerde zaak een van de betere voetbal advocaten van Nederland neemt. Zal hij inderdaad met opzet hebben gedaan om az te pesten. Mooie kronkels heeft die Chris

En wat kan Ajax eraan doen dat een Pool een advocaat kiest die toevallig ook in de ledenraad bij Ajax zit. Denken ze nou echt dat die gast daar ook maar 1 seconde over heeft nagedacht?

23 januari 2024 om 09:42

Nou ja je kan je natuurlijk op zich wel afvragen waarom een Pool die speelt in Polen uberhaupt een Nederlandse advocaat in de arm neemt. En als hij het dan doet, dan kom je wel heel toevallig uit bij een advocaat die lid is van Ajax. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het enigszins wel met elkaar te maken heeft. Voor puur toeval is de kans groter dat je de loterij wint.

23 januari 2024 om 10:12

Beetje research leert men dat Christiaan Visser op gebied van voetbal een van de beste advocaten heeft met veel succesvolle zaken. logisch dat in een voetbalgerelateerde zaak de pool uitkomt bij hem. Overigens in de Pantelic podcast een aantal keer aangegeven dat hij zich hard maakt voor dit soort zaken.

23 januari 2024 om 10:16

Nou is dat ook weer uit de lucht

23 januari 2024 om 12:43

Aangezien verbintenissen uit onrechtmatige daad in het algemeen worden beheerst door het recht van de Staat op welks grondgebied de daad plaatsvindt is het wel vrij logisch dat die Pool bij een Nederlandse advocaat uitkomt. Of dat meteen iemand uit de Ledenraad van Ajax moet zijn is een tweede maar ook daar kan een plausibele reden aan ten grondslag liggen. Ik heb wel het gevoel dat Ajax de laatste tijd een rode lap op een stier is voor AZ. Beetje kinderachtig.

Ach, dat proviciale gehuil van die Calimero's in Alkmaar, daar moet je niet wakker van liggen. Ajax staat hier buiten, kan de beste man er wat aan doen dat hij in de ledenraad zit. En al zou het voorop gezet zijn, dan nog. Na dat gedoe met Alex Kroese, kan ik het me wel voorstellen. Welkom in de grote mensenwereld

Max Huiberts een mislukte linksbuiten noemen, die Derksen is het echt kwijt. Verder is dit geneuzel in de marge.

AZ niet zeuren, als je fout bent dan ben je fout. En Alex Kroes komt in een leeg geplukt Ajax met 5 jarige contracten. En welke advocaat gaat Mislintat aanpakken of is dat ook een grote mond geweest je hoort er niets meer over zoals inbeslagname van geld.

23 januari 2024 om 09:56

Waar zitten ze "fout" dan? Een journalist zegt dat hij 'van horen zeggen' dat AZ ontevreden is aa de aanstelling van een advocaat. Wat is daar ''fout'' aan?

Waarom moet ik de hele tijd lezen dat Pascal Jansen zich zo correct gedraagt? Waarom is dat relevant?? Als de resultaten en vooral het voetbal achterblijven dan is het niet meer dan logisch dat er gekeken wordt naar de trainer. Ook met beperkter materiaal mag er wel beter voetbal verwacht worden.

Voor de geïnteresseerden, je kan luisteren naar een podcast van napleiten met Christian Visser over hooligangeweld bij de wedstrijd tussen Ajax en Celtic. Hij stond daar hooligans bij en verteld er heel uitgebreid over, zeer interessant.

Wat me vooral op valt is azgelijk heeft met die werknemer die met volle verstand dat contract heeft getekend ! Dat was ze poot stijf houd is hun goeed recht . Jaren lang aan jeugdspelers getrokken psv zelfde verhaal jeugdspelers bij Feyenoord weg halen ? Groote meneer akkoord hiermee volledige negeert ? Wat zij zelf ook hebben getekend.,....
Maar dat is nou die arrogantie wij zijn het nieuwe beyeren en hebben schijt aan de rest ! Ditzelfde komt met Marc o terug die ze zo weer in hun armen zouden sluiten . Prommes . Dingen uit alle macht recht praten die krom zijn !!!! Wees een vent en neem je verlies !!! Wat je overigens in die wedstrijd tegen Feyenoord want je supporters waren bang voor een oor wassing!

Mijn punt waar een grote club heel klein in kan zijn .

Christiaan Visser? Is dat die krullenbol die werkelijk geen idee heeft wat buitenspel is en of er lucht of zand in een bal zit? Ik heb hem ooit in een podcast gehoord, wat een onbenul. (op voetbalgebied.)
Ik hoop dat hij meer verstand van recht heeft dan van voetbal.

je moet wel heel paranoia zijn, of commerciële belangen dienen als je hier iets achter zoekt.
En client kiest een advocaat die dichter bij het vuur zit of stomweg een advocaat die je wordt aangedragen door vrienden en of bekenden.
Ik heb het niet zo op conspiracy theorieën. Mensen die dit aanhangen zijn gevaarlijke figuren.

Even vanuit een praktische hoek. Christian Visser zijn kantoor staat praktisch bovenaan als je Football lawyer Amsterdam Googled. Dat lijkt me een wat meer voor de hand liggende reden en zoekopdracht dan dat ze gegoogled hebben "lawyers we can take that really pisses off AZ to make shure they feel our anger".

Die Woerds roep van alles.....irritant mannetj.. en AZ is een Calimero cluppie..... pff waar gaat dit over....

AZ en Ajax is geen gelukkig huwelijk. Spelers van AZ die naar Ajax gaan renderen vaak teleurstellend en bestuurlijk is AZ Roomser dan de paus. Het gedoe met Alex Kroes is klein denken en dat is precies wat je telkens op het veld bij AZ terugziet.

Volgens mij kiest deze speler zijn advocaat en niet andersom. Dus die irritatie slaat weer nergens op.het lijkt wel dat zodra AZ een beetje wint tegen krijgt in of sportief of zakelijk opzicht ze daar niet helemaal lekker mee om kunnen gaan. En al zou je echt zo denken door het uit te spreken maak je Ajax nog groter dan het al is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren