Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax verdient 27 miljoen euro aan Champions League: ‘Zo loopt dat op’

Laatste update:

Ajax sloot zijn deelname aan de Champions League woensdagavond positief af. De club was met 4-0 te sterk voor APOEL Nicosia en verzekerde zich daarmee van minimaal twee wedstrijden in de Europa League. De zege op de Cyprioten leverde Ajax een miljoen euro op; in totaal heeft de regerend landskampioen 27,6 miljoen euro aan de Europese deelname verdiend.

/

De instroom in de Europa League levert Ajax nog eens twee ton extra op. “Mochten we een ronde verder komen dan is dat bedrag 350.000 euro. En zo loopt dat verder op”, legt financieel directeur Jeroen Slop aan De Telegraaf uit. Ajax heeft in de begroting, evenals voorgaande jaren, rekening gehouden met Europa League tot aan de winterstop.

Ajax schrijft vanaf komend seizoen ook zonder Champions League-deelname en inkomsten van grote transfers zwarte cijfers. Dat is het resultaat van een beleid dat een aantal jaren geleden is ingezet. “Het is een gevolg van betere kostenbeheersing. Dat zie je met name bij de salarissen van de spelers, maar bijvoorbeeld ook door huurverlaging in de overeenkomst met de ArenA.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is pas lekker je zakken vullen, nu maar hopen dat Overmars iets met dat geld gaat doen in plaats van het alleen maar in het laadje van zijn bureau te bewaren...

11 december 2014 om 07:10

Om te beginnen ib de winterstop een goede linksback halen nu Boilesen er een tijdje uit ligt. Viergever en Denswill gaan onderling uit maken wie er LCV wordt.

11 december 2014 om 07:38

Je kan Riedewald of tete ook linksback zetten. Liever zie ik Anita een halfjaar gehuurd worden. Serero is naar de Afrika cup en Anita komt niet aan spelen toe bij Newcastle en hoef niet te wennen aan het Ajax spelletje.

11 december 2014 om 10:25

Of Emanuelson, die is toch bekender op de LB dan Anita.

11 december 2014 om 07:29

Overmars kan er niets meedoen. Volgens mij ruimt Ajax nog steeds haar financiële puinzooi op van het verleden.

11 december 2014 om 07:32

Met 90 miljoen in de plus? Ajax kan alle kanten met dit geld op, een financiële puinhoop is het al lang niet meer hoor.

11 december 2014 om 10:35

Ja met 90 miljoen aan kapitaal, Ajax heeft gelukkig het beleid om met EL een sluitende begroting te verkrijgen, met oplopende afschrijvingen kunnen we nog wel eens verlies gaan draaien. Aankopen als Serero, Cillessen, Milik zijn geweldig, sommigen hebben wat meer tijd nodig, maar uiteindelijk komen ze er wel, tot slot van rekening zijn dure aankopen geen garantie (sulejmani) en moeten ook die zich aanpassen.

11 december 2014 om 13:21

Je kunt ook even het verhaal lezen voor je reageert.

11 december 2014 om 13:27

Het is bij ajax, in tegenstelling tot een groot aantal andere clubs, al jaren geen financiele puinhoop meer, in tegenstelling zelfs. Ajax is een van de gezondste clubs van europa.

11 december 2014 om 14:17

@numbernine @afcanats

Ajax heeft geen werkkapitaal van 90 miljoen.
Het bruto werkkapitaal bedraagt momenteel 60 miljoen euro (zie jaarcijfers ajax.nl)

Trek daarbij de eerder genoemde negatieve reserves van € 20 miljoen euro af en er blijft netto slechts € 40 miljoen vrij besteedbaar over. In verhouding tot de rest van de Eredivisie is dit natuurlijk een behoorlijk bedrag, maar stelt internationaal onvoldoende voor. En mocht Ajax stadion in eigen beheer willen nemen, dan wel 'de Toekomst' uitbreiden/verbouwen is dit ook een beperkt bedrag.

11 december 2014 om 07:41

Snap niet dat een Ajacied niet snapt dat het compleet onnodig is om spelers te kopen momenteel. Zorg dat je Milik vast legd. En bouw gewoon verder met waar je nu mee bezig bent. Als er iemand een blessure heeft voeg je gewoon eigen jeugd toe. Het gaat goed, ze spelen steeds beter. Dus gewoon zo verder gaan. En voorkom onnodig geld verspilling zoals vroeger.

11 december 2014 om 10:03

Het enige wat Ajax moet kopen is Jonge talenten die we zelf in de jeugd niet hebben lopen of een talent dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Je kunt beter voor 5 miljoen ieder jaar 8 talenten kopen en ze dan zelf opleiden dan dat je voor dat geld weer een kansloze Duarte of Van der Hoorn aanschaft. Als je tien jaar lang 5 miljoen euro uitgeeft aan jeugdspelers zit je de komende 13 jaar gewoon goed in je spelers en hoef je niet van buitenaf aan te trekken. Nou vind ik dat een mooi bedrag om in tien jaar aan jeugdspelers uit te geven 50 miljoen.

Jeugd heeft ons altijd veel meer opgebracht dan aankopen. Wij kopen geen sterren, wij leiden sterren op.

11 december 2014 om 10:37

Komende jaren zit je in ieder geval qua voorhoede wel goed.

Milik, Zivkovic en Azzouzi in de spits
Fischer, Kishna en Cerny op de linker flank
El Ghazi, Muric en Idrissi op de rechter flank

Als aanvallend middenveld heb je alleen nog Andersen en Nouri die voor lange tijd aanwezig zullen zijn. Klaassen zie ik na volgend seizoen wel weggaan.
Voor de Cm/cvm heb je natuurlijk Riedewald, Bazoer en vd Beek.

Qua verdediging heb ik er echt geen zicht op. Ligeon is niet goed genoeg voor de RB, hopelijk wordt Tete de volgende RB.
CB misschien Leyder maar dan?
LB Owusu en Riedewald die eventueel ook op deze spot kan.

11 december 2014 om 10:40

Duarte en van der Hoorn vind ik zo gek nog niet. Waarom vergeet je Cillessen, Serero te noemen? Die laten het ook zien maar zijn ook een jaar langer op de club, aankopen van die categorie (2-5 miljoen), hebben een aanpassing periode nodig van ongeveer twee seizoenen, volgend jaar moeten ze het dus laten zien. Ik geloof in beide spelers.

Verder zijn investeringen in de talentvolle jeugdspelers goed, Andersen is de volgende die zijn waarde bewijst.

11 december 2014 om 10:48

vd Hoorn schrijf ik nog niet af. Die heeft in mijn ogen nog niet echt een kans ehad om 10 wedstrijden achter elkaar in het team te spelen.

Duarte daarentegen vind ik echt helemaal niks, komt gewoon kwaliteit te kort.
Als je nou Duarte plus 2 miljoen naar Heerenveen stuurt en Sinkgraven terughaalt heb je tenminste een talent die op den duur basis kan spelen.
Miljoentje erbij heb je ook van Aken en dan heb je meteen de LCV plek voor de komende jaren prima bezet.

11 december 2014 om 10:59

Duarte vind ik zo slecht nog niet, Sinkgraven is niet eens bewezen beter alleen jonger, maar daar hebben we er aardig veel van, jonge talenten.

Van Aken? Dan liever Mirani uit de opleiding.

11 december 2014 om 12:04

Ik denk dat Azzouzi en Idrissi binnenkort weggaan aangezien ze nog geen contract hebben.

11 december 2014 om 14:57

Ben het met je eens dat daley sinkgraven en Joost van Aken grote talenten zijn. Beide spelen ze wel wat minder als in het begin van het seizoen, maar ook ik ben overtuigd van de kwaliteiten van deze jongens.

Persoonlijk vind ik de komst van Joost onnodig. Naast Moisander heeft Ajax Stefano Denswill en Nick Viergever voor LCV. Dat zijn jongens die nog jaren vooruit kunnen. Ook moet Joost nu gewoon alles spelen voor zn ontwikkeling. Of dat bij Ajax wekelijks zal zijn, betwijfel ik.

Daley is wel een echte ajax middenvelder. Goede loopvermogen, uitstekende techniek en ook een goede visie op het spelletje. Daarnaast een linkermiddenvelder, wat prima past in het systeem van Ajax. Als je alle overwegingen gaat meenemen, had ik deze jongen zeker gehaald. Zowel sportief als financieel ga je vooruit met zon speler, ook is het een rustige jongen die mentaal geschikt is voor de top.


Als we het toch over spelers van Heerenveen hebben die bij Ajax zal passen, komt in mij meteen de naam van Pele van Anholt op. Multifunctionele speler, die ondanks zijn geringe postuur enorm sterk is. Ook is hij snel, goed in de duels en hij heeft een lekkere inspeelpass. Snelheid kan Ajax wel gebruiken achterin. Deze jongen is zeker veel verder en beter dan Ligeon, Viergever, Zimling en Riedewald, al ben ik wel zeer gecharmeert van die laatste speler.

11 december 2014 om 19:53

Viergever is alleen niet goed genoeg en Denswil heeft zijn contract nog niet verlengt. Vandaar dat ik van Aken opnoemde.
Na Andersen en Klaassen heb je eigenlijk nog geen speler die er qua creativiteit uitspringt. Plus Schone gaat wss weg, dus vandaar Sinkgraven.

Maar Duarte staat momenteel achter Serero en Andersen, wat wel iets zegt.

11 december 2014 om 10:30

Ongelooflijk, nog blijven supporters zeuren op Overmars en om aankopen.

1. We zitten nu net op een EL begroting, met dure transfers gaat de afschrijving teveel omhoog en hebben we geen sluitende begroting.
2. We hebben nauwelijks aankopen nodig, al zou Schone vertrekken zijn alle posities driedubbel bezet. We zouden aan een AM kunnen denken, maar als de Odegaard komt dan is dat verder overbodig.
3. Wat Ajax wel kan gebruiken in eens internationale ervaren topper voor de Lb/lcv positie. Misschien Vermealen huren voor 1,5 seizoen omdat barca hem mogelijk niet kan in zetten als ze zich versterken. Of agger halen uit Denemarken. Moisander speelt heel slecht.

11 december 2014 om 10:40

Moisander gaat al vertrekken aankomende transferperiode. Je kunt af en toe best een topper halen alleen willen toppers niet bij Ajax spelen en al helemaal niet in Nederland. Vermealen is ook alleen maar geblesseerd dus daar kun je niet op bouwen.

Wat je zou moeten doen is enkel jeugdspelers halen en die zelf opleiden. Als je ieder jaar 4 jeugdspelers hebt die echt iets toevoegen dan kun je van onderuit stuwen in plaats van bovenaf halen. Dat scheelt je in kosten en zo weet je altijd dat die speler bij het systeem past zodat hij niet hopeloos mislukt. Stel dat je ieder jaar 4 goede jeugdspelers extra hebt dan heb je gemiddeld zon 7 goede jeugdspelers per jaar die doorstromen. In tien jaar heb je dan 70 jeugdspelers en daar kun je een superselectie van opbouwen, verkopen en weer meer jeugdspelers van halen.

11 december 2014 om 10:49

Klopt, allen het is duidelijk dat Ajax een type Rijkaard nodig heeft. Iemand die sturing geeft aan de jonge spelers en bv. de wetten van de CL kent, dat is niet onhaalbaar je moet alleen twee topsalarissen instellen wat financieel verantwoord moet zijn.

Vermealen hersteld over 3/4 maanden en moet dan ook volgend seizoen blijven, Daniel Agger speelt in Denemarken moet ook niet onmogelijk zijn. Qua jeugdspelers doen we het prima, de A1 is geweldig en soms wordt er wat bij gehaald ( Muric bv.).

11 december 2014 om 11:13

Ik ben het helemaal met je eens maar......als Moisander, Sigthorsun and Schone vertrekken (wat heel goed mogelijk is) dan mis je routine in het elftal. Je kan niet alleen maar drijven op talent en spelers die een paar jaar in het eerste van Ajax spelen. Dan laat ik Zimling even buiten beschouwing want dat is echt een totaal overbodige (en zeer matige) speler. In EL wedstrijden en toppers in de ED heb je dat nou eenmaal nodig, spelers die de klappen van de zweep kennen en de beuk erin gooien als dat moet.

11 december 2014 om 13:38

Niet zo zeuren man. Gaat prima zo. Top spelers komen niet. Zorg voor een stabiele situatie bij de club. Doordat bestuurders een zelfde gedachtegoed hebben als jij gaan clubs kapot. Gelijk uitgeven wat binnenkomt. Leven op opportunisme...

Alleen daarom al moet je elk jaar kampioen worden ! Ajax en geen CL.... ik moet er niet aan denken !

11 december 2014 om 07:19

Mag ik er als Ajacied juist naar uit kijken. Lekker weer voor de groepswinst gaan. Lekker tripjes naar gure oorden met je vrienden. De heerlijke el sfeer in de arena. Goedkopere kaartjes. Ja geef mij maar weer paar jaar el.

Maar wel een kampioenschap en de inkomsten van de CL!

11 december 2014 om 11:46

Jij moet een grapje maken. Als je geen CL speelt telt je club niet mee. PSV en Feyenoord zijn internationaal in vergetelheid geraakt omdat ze nooit CL spelen.
Om het geld doen we het inmiddels niet meer.

Van dat geld kan je prima sinkgraven halen lijkt mij. Straks gewoon met kishna Milk en ghazi gaan voetballen. Klaassen sinkgraven riedewald op het middenveld.
Rhijn veltman denswill boilessen cillessen. Kun je nog meer geld verdienen.

11 december 2014 om 07:13

Gaan nog wel de kosten vanaf he. Zeker de Kampioenspremies kosten een aardige duit.

11 december 2014 om 07:29

En andersen en serero banken? Twee zijn eindelijk goed bezig vooral serero. Daley is niet nodig in mijn ogen voor ajax

11 december 2014 om 07:29

Is die 27 miljoen over een totale periode vanaf 1992 (oprichting championsleague) of totaal dit jaar? Ik vind 27 wel erg veel voor alleen de groepsfase .

Als het vanaf 92 is gemiddeld gezien 2 miljoen per jaar. zeker niet verkeerd maar geen vetpot. En daar kan je Slinkgraven niet van halen.

11 december 2014 om 07:38

Dat is alleen dit jaar, vorig jaar was het ook ruim 20 miljoen en 2012 nog "maar" 17.2.

Dus ruim 60 miljoen in 3 jaar.

11 december 2014 om 07:41

Die 27 miljoen is gewoon dit jaar binnengehaald. Deelname, tv gelden en bonussen. Dit is juist de reden waarom cl voetbal zo belangrijk is als je deze bedragen vergelijkt met het geld dat je krijgt voor deelname in de europa league.

Toch lekker! Wel jammer dat er steeds maar 1 nlse club profiteert!

11 december 2014 om 07:41

ok duidelijk, dat is een hoop geld!

11 december 2014 om 07:43

Jij denkt dat Ajax in de 22 jaar sinds de oprichting slechts 27 miljoen heeft opgehaald in de Champions League waar een overwinning tegenwoordig al volstaat voor volgens mij 1 miljoen. Bovendien was het startgeld dit jaar al 8,6 miljoen(volgens VI) en haalde Ajax vorig seizoen ruim 21 miljoen binnen in de Champions League. Het lijkt me dus dat dit van één seizoen is.

Edit: Al meerdere dus die hetzelfde hadden. Inderdaad een hoop geld.

11 december 2014 om 08:06

Ik heb geen idee hoe de inkomsten zijn opgebouwd dus dat was een vraag. Daarnaast staat er geen breakdown bij dus ik weet niet wat die 27 allemaal inhoud. Dat staat er ook niet bij vermeld. Beetje onduidelijk artikel.

11 december 2014 om 09:14

Diepe zucht

11 december 2014 om 13:34

Wow echt snugger ben je niet... Zo vaak zie ik je reageren op topics en dan weet je nog niet of je 27mil per groepsfase krijgt of over 22 jaar??? Waarom denk je dat al die andere clubs zo rijk worden en iedereen altijd CL wil spelen? Juist ja, omdat het zoveel oplevert. Alleen al gelijk spelen levert €500.000 op. Winnen 1miljoen.

11 december 2014 om 10:51

Sinkgraven alleen halen als Odegaard niet komten dan niet voor teveel, ik ben bang dat hij Nouri en van de Beek in de weg gaat zitten. Ik zie eigenlijk liever van de Vaart bv. komen, talent hebben we op die positie, ervaring niet.

"ajax heeft in de begroting, evenals voorgaande jaren, rekening gehouden met Europa League tot aan de winterstop"

Houdt dat in dat ze groepsfase CL + een ronde Europaleague hebben ingecalculeerd in de begroting? Of enkel Europaleague deelname? Als het eerste namelijk het geval zou zijn, zouden deze miljoenen nu niet "lekker vrij" te besteden te zijn, zoals sommigen hierboven noemen.

Wel een goede zaak dat vanaf volgend jaar deze inkomsten buiten de begroting vallen en daardoor in zekere zin wél als extra's gezien kunnen worden.

11 december 2014 om 07:23

Lees nou eens goed wat je quote, dan hoef je die vraag toch niet te stellen? Kwestie van begrijpend lezen..

11 december 2014 om 07:23

Zo kunnen we bijvoorbeeld een ervaren verdediger halen. Wellicht van internationaal niveau en een ervaren vervanger voor Schone. Wellicht er vol voorgaan om Sneijder terug te halen. Als Eto kan waarom hij niet dan? Maar wellicht slaat dat nergens op. Laten we zo doorgaan en de selectie aanvullen met een Sinkgraven. In plaats van Duarte als back-up op het middenveld. En daarnaast verder gaan met de toekomst. Meer talenten kopen en wellicht Odengaard kopen?

11 december 2014 om 08:30

Dan krijg je wel heel veel middenvelders.

Serero, Riedewald, Klaassen, Andersen, Bazoer, Nouri, Fischer, Õdegaard en dan ook nog sinkgraven??
Sinkgravwn komt alleen in beeld als Klaassen vertrekt en is anders compleet overbodig.
Ik verwacht dat Fischer die van origine middenvelder was zich met de opkomst van Kishna weer op een plek op het middenveld moet richten.

11 december 2014 om 08:57

Tot de winter Europa leauge staat er toch. Daarmee is al aangegeven dat de overige opbrengsten extra winst is. Verder is ook aangegeven dat AJAX zonder transfers al zwarte cijfers schrijft. Maw AJax geeft minder uit dan het binnenkrijgt en de inkomsten van CL (incl kaartverkoop) en transfers zijn dus winst! Waar alleen inkomende transfers en de kosten die horen bij het spelen van CL nog vanaf moeten.

Nou is het tijd voor een aankoop

11 december 2014 om 09:54

Jammer dat ajax deze ibkomaten krijgt en niet fey twe of psv die echt ambities hebben ipv het spekken van bankrekening en aandeelhouders

11 december 2014 om 10:15

Wat ben jij toch een zure vent

11 december 2014 om 13:57

Memphis 7 : Wat ben je toch een grapjas, geef Brands 27 miljoen en hij huurt 11 guardados voor miljoenen per stuk. Psv bouwt niks op, dadelijk vertrekken Depay, Wijnaldum, Willems en Guardado dan word het wel heel lastig om de voorronde champions League door te komen. Maar ik hoop dat ze dit snel veranderen.

Dat houdt uiteraard enkel EL deelname in. Begroten inclusief CL inkomen is pure zelfmoord met onze stand op de Uefa ranglijst.

11 december 2014 om 07:42

Eens. Het is geweldig dat we eindelijk Europa League kunnen begroten.

Onduidelijk artikel. ''totaal 27,6 miljoen euro aan de Europese deelname verdiend'' Totaal van wat?

Totaal dit jaar? Lijkt me een beetje veel niet?

Totaal sinds de oprichting van de Championsleague? Dat is dan 27 miljoen / door 13 jaar (oprichting in 1992) is 2 miljoen per jaar. Niet verkeerd, maar ook geen vetpot.

11 december 2014 om 07:34

Klopt gewoon hoor, weet niet precies hoe deze bedragen beargumenteerd zijn, maar ik geloof dat hier de stadion inkomsten ook in verweven zijn? Daarnaast krijg je geloof ik al 10 miljoen als je cl binnenhaalt.

11 december 2014 om 07:40

Ja ik weet het niet,

die 2 miljoen gemiddeld per jaar is ook weer eweinig. Maar dat komt natuurlijk omdat Ajax ook een aantal jaren niet actief is geweest in de championsleague.

Vraag me af hoe dit precies is berekend.

11 december 2014 om 09:56

Doe niet zo raar. Jij weet dondersgoed dat het van dit jaar is.

11 december 2014 om 10:23

Startpremie per jaar is volgens mij al 15 mio, dan deel je nog in de TV pot, je hebt je stadion inkomsten en je krijgt nog geld voor je punten. Een overwinning levert al 1 mio op, vorig jaar hadden we twee zeges en in totaal 8 punten. Dus je komt easy aan 25 mio of meer voor 1 jaar CL.

11 december 2014 om 07:37

Is gewoon van één jaar Champions League inclusief de kaartverkoop.

Startpremie: 11.6 miljoen
Premies: ci. 2 miljoen
Kaartverkoop: ci. 5 miljoen
Tv gelden: ci. 9 miljoen

11 december 2014 om 07:41

dat is een hoop geld!

11 december 2014 om 07:50

TV gelden???

Die geef je in de CL uit handen, vriend.

In de EL mag je die wel zelf beheren, maar dan brengen ze meestal ook geen bal op.

11 december 2014 om 08:03

Nee hoor, TV gelden voor de championsleague worden gewoon uitgekeerd. Als Ajax als enigste club is die actief is krijgen ze ook meer omdat dat niet verdeeld hoeft te worden met de nummer 2.

11 december 2014 om 08:03

Tv gelden? Ja, de marketingpool van Nederland in de Champions League. Deze bedroeg 9.6 miljoen in het seizoen 2013-2014. Aangezien Ajax de enige Nederlandse deelnemer was, krijgt Ajax dit volledige bedrag bijgeschreven.

Ook voor de Europa League is er een marketingpool. Deze bedraagt, uit mijn hoofd, ongeveer 2 miljoen. Dat betekent dat Feyenoord en PSV beide kunnen rekenen op 1 miljoen.

11 december 2014 om 08:06

@iedereen Komt

Lees je eens wat beter in wat je snapt er duidelijk niks van.

Artikel op voetbalzone van 15 september : "de Amsterdammers zijn namelijk andermaal de enige afgevaardigde uit de Eredivisie en hoeven de mediagelden dus niet te delen met andere Nederlandse clubs.".

11 december 2014 om 08:26

Medellin,

VZ kan ook in de fout zijn. Dat heet niet mediageld, maar marketinggeld.

In de CL beheer je immers niet zelf de TV-rechten, dat doet de Uefa samen met één of ander marketingbureau.

En dat geld wordt inderdaad gesplitst naargelang het aantal deelnemers een specifiek land heeft. Ook is deze som niet hetzelfde bedrag voor elk land. De grote voetballanden krijgen immers meer.

11 december 2014 om 07:46

Panerai,

Dat gaat alleen over dit jaar.

Alleen al om te starten krijgt een Ajax zo'n 8,6 miljoen euro.

Winnen brengt een miljoen op, gelijkspelen een half miljoen.

De EL halen brengt weer wat geld op.

En dan verkoop je nog tickets, mini-abonnementen, lauw bier en slappe hamburgers er bovenop. En dan kom je wel aan dat bedrag.

Vorig seizoen verdienden ze aan startgeld en prijzengeld alleen zo'n 21 miljoen euro.

Let wel, dit zijn allemaal omzetten. Je moet er een hoop kosten nog aftrekken. Maar het blijven toch aardige bedragen hoor.

Bron:
vi.nl/nieuws/uefa-maakt-prijzengeld-
champions-league-bekend.htm

11 december 2014 om 10:46

Panerai,

Doe je nou echt alsof je het niet snapt of begrijp je hier helemaal niets van?

Waarmee verdien je nou geld uit de CL? Winstpremie, kaartenverkoop, deelnamepremie, sponsors, etc.

12 december 2014 om 01:13

@ Hootch,

Ik kan dat soort dingen ook wel bedenken maar dat staat er dus niet in het artikel. Daarom zeg ik dat het weer een even snel in elkaar geflanst artikeltje is. De schrijver had voor het gemak even een overzichtje er bij kunnen zetten hoe die 27 miljoen is opgebouwd. Is interessant om te weten toch.

13 december 2014 om 02:44

Kijk even wat de gemiddelde leeftijd is van leden van VZ. Denk je dan daadwerkelijk dat VZ ook nog eens in hun artikel moet gaan uitleggen wat zij bedoelen met "verdienen"? VZ is toch geen kleutersite?

Door de overwinning van Ajax op Apoel Nicosia (4-0) incasseerde Jeroen Slop nog eens één miljoen euro. Pure winst voor de financieel directeur van de Amsterdammers, die jaarlijks slechts de groepsfase van de Europa League begroot. "dit jaar hebben we weer circa 27,6 miljoen euro aan de Champions League verdiend”, aldus de schatkistbewaarder.

Waar komen die 27 miljoen vandaan?
Niet echt duidelijk

is dit bedrag niet veel hoger dan voorgaande jaren waarin er wel een paar keer gestunt werd en meer wedstrijden werden gewonnen en/of gelijk gespeeld?

Begrijp werkelijk niets van die "ajacieden" hier die schreeuwen om een aankoop. En dan willen ze een middenvelder erbij of nog een verdediger.. en half jaar geleden was het een buitenspeler en een spits, die zijn ineens wonderbaarlijk niet meer nodig.. nu speelt Andersen gewoon goed en moet er alsnog een verdedigende middenvelder bijkomen..

Een hekel hebben aan koopclubs, maar zelf willen kopen kopen kopen... probeer nou eens gewoon 3 jaar deze groep bij elkaar te houden en je bent 10 stappen verder dan met een eventuele aankoop die ook weer half jaar moet wennen...

11 december 2014 om 09:01

Die spits is er toch gekomen of niet? 1 gekocht en 1 gehuurd..zelf zou ik een ervaren verdediger erbij geen overbodige luxe vinden, als Moisander vertrekt.

11 december 2014 om 09:54

Ja, maar dat komt toch niet door het geschreeuw.. dat was door Overmars zelf allang gezegd. Maar toen hij met Milik op de proppen kwam begon iedereen te zaniken dat dit toch geen aankoop was. Doe wat met je geld, geef het uit. haal spelers..

Nu moet er weer een CV bijkomen.. Denswil, vd Hoorn, Viergever, Tete en Veltman.
Als je dan nog een ervaren CV erbij gaat halen, welke van die jonge gasten ga je dan opofferen en verkopen? Want als je ze niet opstelt krijgen ze nooit ervaring.

Er zit bij ajax een paar 100 jaar voetbal ervaring, die weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. Wat als je afgelopen zomer een buitenspeler of een aanvallende middenvelder had gehaald.. Kishna, El Ghazi, strakt Fisscher.. Andersen, Klaassen.. Jongens die nu wedstrijden beslissen en belangrijk zijn, die had je dan moeten slachtofferen. Als er echt een speler nodig is, dan komt die wel. Maar ze hebben een beleid betreffende eigen spelers opleiden en voorrang geven. Vertrouw daar dan op.

11 december 2014 om 12:19

Jij weet net zo goed dat Vd Hoorn niet geworden is als dat ze gehoopt hadden bij Ajax en dat zal die nooit worden ook, gewoon een miskoop geweest, zelf heb ik ook liever Denswil naast Veltman voor de toekomst, maar een ervaren verdediger erbij voor die jonge gasten is juist alleen maar goed, ook als die niet speelt! Viergever kan op meerdere posities spelen en heeft tot nu toe nog geen 1 keer op CV gespeeld, denk dus dat de Boer hem daar niet ziet voorlopig als optie, Tete is ook een jongen voor de toekomst die geen minuten heeft gemaakt bij het 1e en dat zal ook niet meer gebeuren dit seizoen. Zeker als Moisander vertrekt zou ik als Ajax zijnde een ervaren international halen voor achterin, dat is alleen maar goed

11 december 2014 om 12:35

Waarom zou je dat doen.. ALS je dat doet, moet het een type ooijer zijn, die alleen speelt wanneer noodzakelijk en verder niet. Maar je gaat nu toch geen extra CV halen als er gewoon genoeg jongens klaar staan om die plek in te nemen. Ja, ze hebben weinig ervaring, maar Veltman en Denswil hebben ook samen gespeeld toen ze weinig ervaring hadden en dat ging prima.
Gewoon lekker laten zoals het is, naar mijn idee hoeft er echt niemand bij komende winter. In de zomer moet je weer verder kijken naar de situatie dan.. maar nu.. waarom zou je..

11 december 2014 om 10:54

Helemaal mee eens, als mensen zien dat er geld is moet dat meteen rollen, terwijl dat al jaren lang niks heeft opgeleverd. Verdediger zou kunnen, liefst een ervaren speler.

En het gat met de andere clubs wordt door de CL alleen maar groter!
Jammer dat de commerciële belangen zo belangrijk zijn geworden in het voetbal!

Dit is nu precies de reden waarom je de inkomsten in de EL moet verhogen, nu krijg je een scheiding tussen de rijke clubs met een grote begroting en clubs met een kleine begroting.
Met andere woorden je zal in de toekomst alleen maar dezelfde clubs zien in de CL en verassingen zal je eigenlijk niet meer zien. Als je het algehele voetbal niveau omhoog wilt trekken, dan zorg je ervoor dat de clubs met kleinere begrotingen meer geld krijgen door deelname aan de EL, dan kunnen ze voortbouwen daarop en in de toekomst misschien wel voor een verassing zorgen in de Cl.
Ik vind die verdeelsleutel tussen de EL en CL echt belachelijk en moet eens goed naar gekeken worden. Voor mij wordt het kijken naar de CL ook steeds minder leuk wanneer je precies kunt voorspellen welke clubs wel door zullen gaan, wat ik erg jammer vind.

Mooi maar tegelijkertijd bizarre en schandalige scheefgroei tov EL. Als neutrale toeschouwer van de top drie hoop ik dan ook dat volgend jaar een andere club ons in de CL vertegenwoordigd, dat is immers beter voor het Nederlandse voetbal.

Eigenlijk bespottelijk veel geld. Het is Ajax gegund hoor, maar dit soort bedragen maakt wel de verhoudingen in de nationale competitie verstoord. Het is dat Ajax een hele zuinige 'penningmeester' heeft, anders hadden ze de rest van de top 5 zomaar leeg kunnen kopen.

11 december 2014 om 17:10

Waardoor de top 5 weer meer geld heeft, die dan weer bij kleinere clubs aan zullen kloppen die dan weer meer geld hebben etc. Eigenlijk wil je juist dat Ajax dat geld in Nederland houdt en je een trickle-down ecenomy krijgt ipv dat ze in het buitenland clubs rijker maken door een speler ervan te kopen.

Het mooiste zou zijn dat als Ajax straks structureel miljoenen winst pakt en een grote begroting heeft dat ze kiezen om het salarisplafond wat omhoog te brengen. En dan niet om dure jongens te halen, maar om je huidige tallenten langer te kunnen houden.

11 december 2014 om 12:39

Dat doen ze nu toch al.. afgelopen maand zijn er ongeveer 10 contracten verlengd tot zomer 2019. Zowel jonge jongens als basisspelers van het eerste. Ajax is juist heel goed bezig op dat vlak laatste tijd. Zijn nog paar spelers nodig, maar dan heb je gewoon een goede vaste kern voor komende jaren, die niet voor prikkie weg te halen zijn.

11 december 2014 om 15:51

Ben ik zeker met je eens, maar je ziet dat deze jongens allemaal in de leeftijd zijn van 20/23 jaar....

Maar het zou mooi zijn als je dus een type Schone wat meer kunt geven, waardoor de subtop wereld minder interessant is.

Ajax moet proberen 1 of 2 zeer ervaren spelers te halen. Dan kun je echt verder komen volgend jaar in de champions league. Als je Moisander zou kunnen ruilen tegen Heitinga en een Emanuelson of een Nigel de Jong terug kunt halen dan is er wat houvast voor de zeer jonge jeugd die gaat doorstromen. Verder denk ik dat kampioen worden met afstand het belangrijkste doel is voor Ajax dit seizoen. Met Europa League een paar rondes verder komen verdien je veel minder als kampioen worden en je direct plaatsen voor de Champions League.

Mooie foto met 3 goede spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren