Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax schakelt door naar Plan B en lijkt hoop op Arda Güler op te geven’

Laatste update:

Ajax heeft geïnformeerd naar de contractsituatie van Abdelkahar Kadri, verzekert journalist Sacha Tavolieri namens RMC Sport. De aanvallende middenvelder kan worden gezien als goedkoper alternatief van Arda Güler, daar KV Kortrijk een prijskaartje van 3 miljoen euro om zijn nek heeft gehangen. Het Turkse talent moet naar verluidt 17,5 miljoen euro opleveren voor Fenerbahçe.

Ajax is niet als enige in de markt voor Kadri. Ook Club Brugge hengelt naar de diensten van de tweevoudig Algerijns international. Blauw-Zwart maakte gaandeweg het seizoen al bekend Kadri graag na het seizoen over te willen nemen. De middenvelder liep vorig jaar zomer tijdens een trainingskamp in Nederland een zware knieblessure op, wat hem tot na het WK aan de kant hield. Sinds zijn rentree maakt hij echter een sterke ontwikkeling door.

Kadri kwam dit seizoen, mede door zijn blessureleed, tot 17 wedstrijden, waarin hij 4 keer wist te scoren en 1 keer als aangever fungeerde. Zijn contract bij Kortrijk loopt nog door tot medio 2026, wat maakt dat de Kerels van plan zijn om flink te cashen bij een mogelijk vertrek. Naar verluidt valt de vraagprijs voor Ajax echter lager uit dan voor Brugge, daar Kortrijk Kadri liever niet naar een competitiegenoot laat vertrekken.

De interesse in Kadri kan worden gezien als plan B voor Ajax, daar de Amsterdammers in eerste instantie vol hadden ingezet op de komst van Güler. Er sijpelen echter steeds meer geruchten door dat Fenerbahçe er alles aan gaat doen om het Turkse toptalent nog een jaar binnenboord te houden. Volgens Fabrizio Romano heeft woensdag een ontmoeting plaatsgevonden tussen alle betrokken partijen. Berichten over interesse van Paris Saint-Germain worden naar het rijk der fabelen verwezen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goedkoper is soms ook duurkoop. Güler ken ik redelijk en is echt een topspeler in wording. Daarvoor zou ik heel graag 17,5 voor op tafel leggen. Die andere ken ik niet zo goed, maar 3 miljoen is wel een veel lagere prijs, maar dan haal je denk ik ook veel lagere kwaliteit. En kwaliteit is nou net waar het om draait.

22 juni 2023 om 07:51

Is hij echt zo goed ja? Wat voor soort speler is het?

22 juni 2023 om 13:17



@chelsea, potentiele wereldtopper. Kan dribbelen, goed schieten, geweldige techniek, overzicht, passing, versnelling, gogme. Dit is een puur talent. Ik vind het wel wat weg hebben van Simons, maar dan speelt hij liever van rechterkant of ook op 10. Denk ook nog meer potentie.

Zag laatst een wedstrijd van hem, toen gaf hij ook weer echt een waanzinnige pass, net over de middenlijn beetje aan de zijlijn buitenkantje wreef, tussen de linies door precies met de juiste snelheid in de voeten van de spits die daardoor dwars door het centrum door kon op de keeper. Van de week ook in zijn eerste pot voor Turkse elftal, balletje van puntje 16 zo de verre kruising in. Pure voetballer, waanzinnig talent.

Overigens zijn het vooral Turkse bronnen die hem aan Ajax linken, omdat Huntelaar een keertje op de tribune zat daar. Maar deze jongen is nooit haalbaar geweest, de vader schijnt ook nog een paar miljoen te willen, die gelimiteerde som is laag (17,5m) ondanks dat hij nog maar 18 is, maar de rest gaat natuurlijk naar hem en naar zijn familie. Pakket om hem vast leggen, salaris, tekengeld, transfersom, etc. gaat echt wel richting 40m gok ik zo voor 5 jaar. Dat is te veel voor Ajax, ik geloof dat Milan op pole lag.

22 juni 2023 om 07:54

Knap dat je over iemand kan zeggen dat ie een veel lagere kwaliteit heeft terwijl je hem niet zo goed kent. Transferprijs zegt niet altijd alles en al helemaal niet op zulke leeftijden anders verwacht ik ook dat Endrick de beste speler is die we ooit gaan zien.

22 juni 2023 om 08:10

"transferprijs zegt niet altijd alles" Daar had ik deze week nog een discussie over. Het zegt inderdaad niet alles. Vaak betaal je ook meer als het een Braziliaan is dan dat het bijvoorbeeld een speler uit Tunesië is. Maar dat je voor potentie en kwaliteit betaald lijkt me vrij logisch. Waar je wel en punt hebt is de leeftijd. Je weet simpelweg net hoe iemand zich gaat ontwikkelen. Hoeveel nieuwe Messi's en Ronaldo's zijn er al niet geweest waar we niets meer van horen?

22 juni 2023 om 09:09

Zal altijd een deel geluk in zitten, maar die prijs is wel een indicator van vraag en aanbod natuurlijk. De clubs die geinteresseerd zijn in Guler zijn toch van een iets andere orde in grote vd clubs en aantal dan voor deze Kadri blijkbaar. Logischerwijs zou Kadri op papier iig een grotere gok zijn. Vind t wel een hele flinke stap in t onbekende voor plan B. Heeft ook nog zware blessure achter de rug.

22 juni 2023 om 10:14

@Rochus, meer Freddy Adu's idd dan nieuwe Messi's en Ronaldo's.

22 juni 2023 om 07:54

17,5 is wel echt heel veel. Zal Ajax echt niet zo happig op zijn na afgelopen transferzomer. Dan moeten het toch wel behoorlijke zekerheidjes zijn en niet talenten die top kunnen worden. Dit is eigenlijk de typische ajax cyclus, groot worden met eigen en aangetrokken minder bekende talenten, aangevuld met slim aangetrokken routine, steeds meer uitgeven tot je jezelf opblaast en vervolgens weer vrij rigoureus terug naar de basis. Dit keer is het verschil dat de oorlogskas niet geheel leeg is. Maar het aantrekken van Steijn, Branco en de speler van Roma, heeft meer overeenkomsten met de eerste periode Overmars en Frank de boer met die maximum transfersommen van 8 mln. Dan dat het lijkt op de laatste periode Overmars met de vele miljoenen voor Antony.

22 juni 2023 om 07:57

Als je diep in de 20 betaalt voor godbetert Calvin Bassey is 17,5 helemaal niet veel voor een groot talent

22 juni 2023 om 08:03

17.5 miljoen is toch niet veel voor Ajax? Als je 33 miljoen betaald voor Bergwijn en 25 voor Bassey dan kun je echt wel 17.5 miljoen betalen voor een echt groot talent.

22 juni 2023 om 08:03

Als je 17.5m veel vindt in de huidige markt voor een toptalent dan kan je de winkel maar beter sluiten.
Je verkoopt antony voor 100m en martinez voor 60m en je gaat moeilijk doen voor 17.5m lol koop die alternatieve speler maar dan

22 juni 2023 om 08:04

Als je alles zo gaat redeneren ben je binnenkort failliet

22 juni 2023 om 08:06

Met Mislintat nu als td is het niet onwaarschijnlijk dat hij minder happig is om zoveel geld uit te geven aan een speler.

22 juni 2023 om 08:06

Die 17,5 is wel alleen de transfersom. Totaalpakket valt een stuk hoger uit. Tikte geloof ik bijna de 40 aan.

22 juni 2023 om 08:18

Dat is dus precies waar het implodeerde en Ajax weer terug keerde naar de basis. 17,5 mln is gruwelijk veel geld. Dat moeten zekerheidjes zijn. 100% dat Mislintat een dergelijke transfer met pijn en moeite er door heen krijgt binnen Ajax. Dat moet dan helemaal raak zijn, hij krijgt er namelijk niet 3 van die omvang. Die ene kan dus niet een talent zijn dat mogelijk top kan worden voor die prijs als je een volledig elftal moet renoveren.

22 juni 2023 om 08:28

Kai zegt letterlijk dat ze na afgelopen zomer niet zo happig zullen zijn om grote bedragen uit te geven aan een speler, en vervolgens komen er twee antwoorden met louter voorbeelden van vorige transferzomer en waarom het daarom makkelijk moet kunnen. 🥲

22 juni 2023 om 08:30

40 miljoen is inclusief salaris neem ik aan ? Wat is het totaal plaatje van Bergwijn of Bassey ?

22 juni 2023 om 09:45

dat is het probleem juist. De opgebouwde geldkist is leeg aan het raken. Er moet voorzichtig omgegaan worden met het vermogen. Eens temeer een bevestiging dat het afgelopen zomer echt een chaos was (en deels nog steeds is) in de organisatie. Ongelofelijk dat er slecht een paar personen besluiten mogen nemen over zoveel miljoenen. Heb het idee dat onze Sven toch voorzichtiger omgaat met budgetten.

22 juni 2023 om 09:53

Volgens mij was het probleem dat zijn vader aanvullende eisen had, anders hadden ze dit bedrag al lang willen betalen.

22 juni 2023 om 09:58

Maar met die bedragen en het daarbij behorende salarishuis kan ajax inderdaad niet hetz lfse doen als vorig seizoen. Mijn God, wat een wanbeleid

22 juni 2023 om 10:53

Juist. Dat wil Ajax dus niet meer. Gelukkig maar. Dan maar verder kijken

22 juni 2023 om 14:07

En dat moet je ook echt niet willen. Een 17 jarig talentje halen met een Neymar achtige vader die vooral geld ruikt. Ook nog eens met de intentie snel weer te vertrekken. Op basis van talent kan dat een flinke klapper worden, maar als zo'n pa moeilijk gaat doen en zo'n talent deels op de bank beland verkoop je hem gedwongen middels een arbitrage zaak voor 15 miljoen aan een Newcastle oid. Zie Güler graag komen, maar niet als er een hele familie entourage mee komt.

22 juni 2023 om 08:13

Ik kan me weinig écht succesvolle Turken in de buitenlandse competities heugen. Heb altijd het idee dat er veel hype is, maar dat ze om wat voor reden dan ook alleen in de Turkse competitie succesvol zijn.

22 juni 2023 om 14:10

Zit wat in. Eigenlijk is alleen zijn naamgenoot Arda Turan afgelopen seizoenen echt doorgebroken in de top. Calhanoglu, Under, Unal, Soyuncu en Muldur zijn toch allemaal niet helemaal geworden wat er van werd verwacht destijds. Al kan het met de meesten nog komen en spelen ze toch in respectabele elftallen.

22 juni 2023 om 14:18

Arda Turan was ook een van de weinige namen die bij mij te binnen schoot. En dan ook alleen bij Atletico. Bij Barca was het niet veel. Alsof hij de druk niet aan kon

22 juni 2023 om 08:13

Het schijnt dat de zaakwaarnemer / familielid een hele grote som extra wilt hebben…. En dat daarom de kosten te hoog worden wat begrijpelijk is voor een “opkomend” talent…

22 juni 2023 om 08:13

Het probleem is dat hij misschien z'n contract wil openbreken met Fener, zodat ze de vraagprijs kunnen opschroeven. Daarnaast zijn er topclubs die ook geïnteresseerd zijn. Dus het wordt daarom niet alleen moeilijk voor Ajax, maar misschien ook nog eens veel duurder dan 17,5 miljoen.

22 juni 2023 om 10:32

Guler kost echt geen 17,5 miljoen. Hij en zijn familie willen nog een hoop tekengeld en commissie er boven op.

Dat is inderdaad wel een stuk goedkoper. Maar het kan nog goedkopen; Richard van Bokkelen van VFC de Witte Lijnen.

22 juni 2023 om 08:04

vbokkelen staat al op de radar van City en Liverpool. Gaat 'm dus niet worden

22 juni 2023 om 08:08

Wordt dat niet over zo ongeveer de helft van alle getalenteerde jeugdspelers gezegd?

Dit is echt ontzettend oud nieuws.

22 juni 2023 om 10:29

Inderdaad, vorige week op showtime lol..

Is dit het kaliber waar Ajax voor moet gaan ? Natuurlijk kunnen tussen dit soort spelers pareltjes tussen zitten en garanties krijg je niet, maar tot op heden heb je niet het gevoel dat de gehaalde spelers en deze speler niet de spelers zijn die Ajax direct weer naar de top brengen.

22 juni 2023 om 08:59

Ik wordt ook zo moe van dit soort reacties zeg.
Of ben jij toevallig annalist van beroep?
Heb jij tot nu toe alle aankopen van Ajax überhaupt 10+ wedstrijden zien spelen? Of roep je maar iets omdat het gros van de menigte ook wat roept wat in de buurt komt.

Geef de TD en de spelers die gehaald worden nu eens de kans dit seizoen zonder een conclusie vooraf te trekken. Het is zo makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat iets wel of niet goed is.

Ik ben tot nu toe positief verrast door de interesses in spelers. Het zijn vooral weer jonge spelers met potentie. Mislintat kijkt natuurlijk ook in onze eigen jeugd rond, en als hij de conclusie trekt met alle experts van dien dat de jongens die er lopen nog niet klaar zijn of binnen een seizoen er kunnen staan, schakelt hij door naar een speler die aangetrokken moet worden. En ik ben wel blij dat dat op die manier gedaan wordt. Dit geeft Steijn de ultieme mogelijkheid om met een complete selectie de voorbereiding in te gaan met spelers waarop hij zich volledig kan focussen.

Ik heb in ieder geval veel zin in het nieuwe seizoen!

22 juni 2023 om 09:24

Uitstekende reactie Lyndorr, ben ik het volledig mee eens. Die Mislintat doet prima werk tot nu toe. Heeft de wedstrijden van afgelopen seizoen geanalyseerd en bekeken wat niet goed was. Dat heeft te maken met fysiek, inzet en de wil om te winnen. Gisteren bij jong Nederland ook weer kunnen vaststellen. Mislintat bekijkt wat er is en waarmee aangevuld moet worden. Er lekt weinig tot niks uit, want het zijn in ieder geval voor mij steeds onbekende namen. Ik verwacht komende week de afronding van de uitgaande transfers van Alvarez en Timber. Ik sluit niet uit dat Bergwijn kiest voor het geld in Saudi Arabie en Ziyech achterna gaat. Mogelijk vertrekken nog Sanchez, Klaassen en Wijndal. Daarnaast zal hij kijken naar een centrale verdediger, een rechsback, een rechtsbuiten en een spits. Ik denk dat hij gaat proberen dat rond te kijgen in de komende 2 a 3 weken. Dan kan Steijn aan de slag met een nieuwe spelersgroep.

22 juni 2023 om 09:29

Branco heb ik enkele jaren geleden een heel seizoen gezien en de speler van Roma heeft niet eens 10 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld. Dus dat is lastig om hem veel gezien te hebben.
Natuurlijk kan Branco beter geworden zijn, maar als ik hem vergelijk met Schone (die ik ook in zijn jonge jaren bij de Graafschap meegemaakt heb) schat ik Schone veel hoger in.

En zoals ik al schrijf kunnen er zeker wel parels in zitten, maar ik ben vooral verbaasd over het enthousiasme bij supporters zoals jij. Enkele jaren geleden kon het niet op en was men niet snel tevreden. Nu zijn velen al blij met een speler van de nummer 11 van Frankrijk. Dat is op zich wel een vreemde gewaarwording.

22 juni 2023 om 09:37

@lyndorr,

Ze kunnen de reacties op deze site wel uit zetten als alleen analisten hun mening mogen geven! Wat is dit nou weer voor onzin! Mag nou niemand gewoon een verwachting uitspreken.

Iemand van bijna 23 met 4 goals en 1 assist dit seizoen bij Kortrijk, lijkt me niet het niveau wat Ajax nastreeft.

Je verhaal dat hij rondkijkt in de opleiding kan dan ook wel in de prullenbak, mocht dit daadwerkelijk waar zijn. Waarschijnlijk kun je net zo goed Unuvar voor de leeuwen gooien dan.

22 juni 2023 om 10:07

@ Janssen

'' Branco enkele jaren geleden een heel seizoen gezien ''
Heb je hem afgelopen seizoen gezien dan om er al over te oordelen dat dit niks is voor Ajax? Die jongen kan al ver ontwikkeld zijn. In Ziggo Sport gaf hij zelf ook aan stappen te hebben gemaakt, en aspecten te hebben verbeterd waar hij niet mee weg kwam in Frankrijk.

Tahirovic Heeft inderdaad weinig wedstrijden in het eerste gespeeld bij Roma, daarom vindt ik het vreemd als je hem hierop ook al beoordeeld.

''en zoals ik al schrijf kunnen er zeker wel parels in zitten, maar ik ben vooral verbaasd over het enthousiasme bij supporters zoals jij. Enkele jaren geleden kon het niet op en was men niet snel tevreden. Nu zijn velen al blij met een speler van de nummer 11 van Frankrijk. Dat is op zich wel een vreemde gewaarwording''

Of ze nu van de nummer 11 van Frankrijk komen (nederlandse speler, spreekt de taal kent de club), of ze komen uit Zuid-Amerika van een noemenswaardige club waar we ook geen wedstrijden van zien, maakt het denk ik niet zoveel verschil. Branco zal zich alleen sneller en makkelijker aanpassen dan een Zuid-Amerikaanse speler. Je kunt niet altijd uit dezelfde vijver blijven vissen.

@memphisdepay

Ik geef nergens aan dat niemand hier zijn mening mag geven als ze wel of geen analist zijn. De manier waarop een mening gegeven wordt stoort mij wel. Gefundeerd op niets. Geroeptoeter in de ruimte en niet onderbouwd.

m.b.t. de speler uit Belgie, die heeft inderdaad geen spraakmakende statistieken, maar dat hebben meerdere spelers. Ik ben van mening dat Mislintat liever investeert in een verdediger dan de volle mep betalen voor Guler. Dan schakelt hij door naar plan B en houdt hij zo geld over voor wel een treffende aankoop in de defensie.

Je stukje over dat hij niet zou rondkijken in de jeugd is lariekoek en op niets gebaseerd. Ünuvar heeft al bewezen het Ajax niveau niet aan te kunnen. Is in Turkije ook hopeloos door de mand gevallen. Als je met hem op de proppen komt maak je jezelf ook belachelijk. Je moet kijken naar het grote plaatje, Ajax kan niet zomaar elke speler kopen. Dat ze soms doorschakelen naar een plan B, om vervolgens een betere andere aankoop te doen kan ik wel relativeren.

Zo jammer dit. Guler was topkwaliteit geweest, als deze Algerijn maar geen Plan C is..

Kan deze Duitser niet beter op zoek gaan naar een linker en rechter centrale verdediger, volgens hebben ze al 54 middenvelders.

Het zou ook fijn zijn als er eens duidelijke komt hoe het zit met de verkoop van Alvarez, Timber, Kudus en Bergwijn laatste was de zandbak.
Je moet toch eerst geld op de bank hebben

22 juni 2023 om 08:53

Ajax heeft toch geld? Volgens mij is dat wel het laatste probleem dat ze hebben.

22 juni 2023 om 08:59

Ja klopt maar je kan wel kopen maar stel je verkoopt die 4 niet die ik net benoem en komt ook een Sanchez bij, dan kan je een probleem hebben en als ik realistisch reken zijn die 4 pak hem beet 140 miljoen waard

22 juni 2023 om 09:04

Ajax heeft inderdaad geld, maar niet de bedragen waar iedereen altijd aan denkt.
De transfergelden van de afgelopen jaren zijn Bankgaranties, en worden dus in meerdere jaren uitgesmeerd.

Ook dit jaar dient Ajax gewoon weer spelers te verkopen om opnieuw te investeren in nieuwe spelers en nog veel belangrijker gewoon weer zwarte cijfers te kunnen schrijven.

Ik kan daarom ook wel snappen dat Mislintat afgewogen keuzes maakt.
Als Guler (wat begrijp mij niet verkeerd een ontzettende goede aankoop zou zijn) de hoofdprijs vraagt qua salaris en transfergelden, en we hebben maar een bepaald budget voor dit jaar waar hij mee mag werken. Ik kan dan wel snappen dat Mislintat dat geld misschien liever een een goede verdediging gaat uitgeven. Tot op heden is er nog geen aankoop gedaan voor de verdediging en die gaan er heus wel komen. Als je dan dit geld uitgeeft aan middenvelders waar ook andere spelers kunnen spelen, kan je beter je geld spenderen aan een goede defensieve aankoop wat nu hard nodig is.

22 juni 2023 om 09:19

Klopt zou het ook fijn vinden als Ajax eens gaat investeren in de verdediging want Sanchez mag weg en hou je alleen Rensch over en als Timber ook gaat hoe los je dat op

22 juni 2023 om 09:46

@mitchajax020, er waren toch ook geruchten over dat Ajax serieus keek naar Gaaei? Dat is een rechtsback die technisch en verdedigend best in orde lijkt te zijn. Verder hebben we bij Tahirovic gemerkt dat er niet altijd gelekt wordt. Daar zijn we toch juist blij mee, of jij niet? Wie weet staan er al wel een paar opties voor achterin klaar om over te onderhandelen.

22 juni 2023 om 10:14

Het is net wat Bossie zegt.
Voorlopig zitten zij nog hier nog, moet het eerst nog maar eens zien

22 juni 2023 om 09:29

Voorlopig zitten ze alle vier nog in dat kikkerlandje.
Inderdaad hoort weinig over uitgaande transfers, maar over ingaande transfers hoor je het ook pas wanneer ze zijn gekocht. Natuurlijk zullen de kranten altijd geruchten de wereld inslingeren

22 juni 2023 om 10:19

"maar over ingaande transfers hoor je het ook pas wanneer ze zijn gekocht", nu toevallig 2x met een jeugdspelertje die niemand kent en die middenvelder van Roma, maar dat is echt geen garantie voor de toekomst.

22 juni 2023 om 12:46

Nee geen garantie voor de toekomst. Of het allemaal toevallig is moeten we ook nog zien.

22 juni 2023 om 14:08

In dit boekjaar maken ze al voldoende winst, dus de verkopen zullen pas vanaf 1 juli (start nieuw boekjaar) officieel ingeschreven worden en daarmee ook pas dan bekend gemaakt. Alvarez en Timber gaan echt wel rondkomen.

Als Arda zijn poten niet breekt wordt hij met afstand de beste Turkse voetballer ooit, kan haast niet anders. Jammer dat Ajax niet door zet en gewoon betaald wat Fener wilt. Als Turks voetballiefhebber zie ik hem graag verder ontwikkelen in Nederland. Als Fenerbahce fan hoop ik stiekem toch dat hij een jaartje langer blijft zodat we kunnen genieten van al zijn flair, hersens en touches.. Wat een genot om die jongen te zien spelen zeg

22 juni 2023 om 09:02

Wat wil Fener dan precies voor bedrag? Dan weten we gelijk ook of Ajax verstandig eraan doet om hier wel of niet in mee te gaan. Guler is een toptalent en zou hangend vanaf rechts in de Ziyech rol kapot maken bij Ajax (daar heb ik wel vertrouwen in). Maar schijnt dat Ali Koc hem overtuigd heeft nog 1 jaar te blijven, het team volledig om Arda heen te bouwen en bepaalde versterkingen te doen. Dzeko en Cuadrado zijn namen die genoemd worden en Kent is ook een versterking op linksbuiten. Dan mag hij volgend jaar gaan waar hij wil en werkt Fener mee aan een transfer. Die in een nieuw contract uit een expliciete clausule zou bestaan. De stap van Fener naar de Europese (sub)top lijkt mij echter te groot. Bij Ajax zou hij perfect kunnen doorontwikkelen. Maar goed, in Turkije ben ik voor Fener dus wat dat betreft zou ik het niet heel erg vinden. Benieuwd hoe het gaat lopen.



K3 uit Belgie..oke.

Ik heb de laatste tijd nog maar weinig namen gehoord die meteen heel veel angst inboezemen bij tegenstanders. Wel goede spelers voor Sparta uiteraard, maar ik verwacht bij Ajax toch iets meer.

Als Ajax wat wil moeten ze topspelers halen. en daar zijn er heel wat van nodig, want Alvarez en Timber gaan weg en Kudus waarschijnlijk ook. Dus die drie drie plus nog een paar extra.

Maar het kan ook zijn dat Ajax simpelweg die salarisruimte niet heeft en er eerst een paar grootverdieners weg moeten.

ik snap dat de Ajacieden de moed er in houden, maar het lijkt nou niet alsof er eventjes iets rechtgezet gaat worden deze zomer. En dat zou ik wel verwachten.

22 juni 2023 om 10:14

Je zegt een hoop maar komt met geen enkele naam wie die ''top spelers '' zouden moeten zijn.
Kennelijk is het in jouw ogen niet goed genoeg wat er op dit moment is binnengehaald?

Ik ben van mening dat Mislintat kijkt naar het grotere plaatje op de langere termijn. Ja je kunt weer 100 mil+ uitgeven aan ''top spelers'', dat werkte afgelopen seizoen ook niet. Als je dan volgend jaar weer CL misloopt, dan gaat Ajax geen zwarte cijfers schrijven. Misschien moet je met bepaalde reacties ook even nadenken over eventuele gevolgen die het kan hebben als er dingen niet goed gaan. Ik ben blij dat die keuzen nu wel weer heroverwogen worden gemaakt in het bestuur.

Het was een puinhoop afgelopen jaar, en dat gaat nu weer jaren kosten om op te ruimen. Je kan geen wonderen verwachten.

22 juni 2023 om 10:51

Het invullen van topnamen is ook niet aan mij, maar laat ik zeggen dat ik een bankzitter van Roma en een speler van Kortrijk niet direct als topspelers zie.

Nee, je kunt geen wonderen verwachten. Maar Ajax heeft dusdanige reserves dat je zou verwachten dat ze nu alles op alles zetten om niet weer de CL mis te lopen. En dat blijft een beetje uit. daarom vraag ik mij af of de financiële situatie misschien een stuk minder rooskleurig is dan vaak wordt gedacht.

22 juni 2023 om 11:08

@ Moridin

Mag ik vragen waar dit op gebaseerd is, dat je zegt dat Ajax dusdanige reserves heeft? Heb je hier ook bronnen van? Of is dit weer een roeptoeter in de ruimte?
Door het mislopen van de CL moet Ajax dit jaar spelers verkopen om weer zwarte cijfers te kunnen schrijven volgend jaar. Dus ja de financiële situatie is inderdaad minder rooskleurig dan dat types zoals u beschrijven.

Ik raad je aan de stukken van Tom Knipping een keer goed door te lezen, dan weet je hoe het er financieel voor staat in de Eredivisie met alle clubs.

'' Het invullen van topnamen is ook niet aan mij, maar laat ik zeggen dat ik een bankzitter van Roma en een speler van Kortrijk niet direct als topspelers zie.''

Dat het geen gearriveerde topspelers zijn ben ik het met je eens. Alleen dit is niet de vijver waar Ajax uit kan blijven vissen. Maar jij schrijft de spelers al af voordat ze op het trainingsveld hebben gestaan. Je wilt niet zelf met namen komen om je mening/reden te onderbouwen, maar iemand afbranden wil je wel ongefundeerd. Das lekker makkelijk of niet.

22 juni 2023 om 11:35



Je komt een beetje gepikeerd over. Is dat omdat ik niet onder de indruk ben van wat Ajax aan het doen is? Ik krijg een beetje het gevoel alleen juichend op de bank mag staan en anders krijg ik allemaal dooddoeners over dat ik maar allemaal namen moet noemen. Maar ik hoef helemaal geen andere namen te noemen om te zien dat ik de gehaalde spelers niet indrukwekkend vind.

ik Beschrijf geen financiã«le situatie ik stel juist de vraag omdat er vaak gezegd wordt dat Ajax zoveel geld heeft. Of wordt dat nooit gezegd? Eerst 'creatief' omgaan met wat ik opschrijf en daarna je eigen verzinsels op een arrogant toontje gaan weerleggen. Niet heel sterk.

22 juni 2023 om 11:04

Ze moeten gewoon vol voor Guler gaan. Een toptalent categorie Simons, daar zal de concurrentie wel van schrikken.

22 juni 2023 om 16:22

Denk dat ze vooral schrokken van hoe overdreven blij hij was (als een klein kind in een snoepwinkel) na het maken van een doelpunt

Jammer, had dit supertalent graag gezien in de Eredivisie!

Kadri is een topspeler in wording.
Voor een prikkie te koop want Essevee zakt.
Groetjes uit België

Jammer! Ik had mijn hoop op die Arda gevestigd. Lijkt me een speler waar je voor naar het stadion gaat. Weet niet wat ik hiervan moet denken. Scheelt een hoop geld maar wellicht ook in talent

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren