Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax en Potter financieel akkoord; nog slechts één struikelblok op tafel'

Laatste update:

Ajax heeft een tweede contractaanbieding neergelegd bij Graham Potter, zo meldt journalist Sam C van onder meer UnitedStandMUFC en ThatsFootballTV op X. De verwachting is dat er een deal wordt gesloten, daar de clubloze manager en Ajax het al eens zijn geworden over de financiële voorwaarden.

Sam C, die over al het nieuws rondom Potter en Ajax goed lijkt ingevoerd, schrijft dat er momenteel nog geen akkoord is bereikt, omdat er nog wel een struikelblok ligt. Potter zou naast trainer van Ajax ook inspraak willen hebben in het aankoopbeleid van de club.

Daarmee zou hij een soortgelijke verantwoordelijkheid krijgen zoals Erik ten Hag die in het verleden bij de club had. Ajax heeft volgens Sam C al richting Potter gecommuniceerd dat het bereid is om aan deze voorwaarden van de manager te voldoen.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Potter krijgt dan een leidinggevende rol binnen de club, waarbij Kroes en Potter samen 'een tandem vormen binnen het transferproces'.

Algemeen Dagblad-journalist Johan Inan schreef dinsdagochtend nog dat Ajax in de zoektocht naar een nieuwe trainer naast de momenteel clubloze Potter dreigde te grijpen. Volgens hem zou er een te groot verschil zijn tussen vraag en aanbod op financieel gebied. Ajax ‘neigde' daardoor door te schakelen naar een andere kandidaat op de shortlist: de pas 35-jarige Francesco Farioli.

Klerry Hunstra, voorheen bekend als Ajax-transfergoeroe onder het pseudoniem Gerjan Hamstelaar, schreef over dit nieuws op X dat deze berichtgeving allemaal onderdeel was van de onderhandelingsstrategie met Potter.

Hij verduidelijkt dinsdagmiddag dat de nieuwe trainer van Ajax geen vetorecht krijgt, maar dat diegene wel wordt erkend in transferdoelwitten. Het is een bevestiging van het nieuws van Sam C, die schrijft dat Potter een tandem met Kroes kan gaan vormen.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Huh vanochtend was toch juist het nieuws dat ze er niet uit gingen komen?

30 april 2024 om 13:17

Ja. Ze schreven hier al dat kroes faalt omdat hij dit van te voren moest weten 😂 En zometeen is hij te duur en een matige trainer. Ze verzinnen wel wat. Het zal dezelfde jaloezie zijn als die we zagen toen we Henderson aantrokken.

30 april 2024 om 13:18

Nou, dat was in de officiele media verschenen, dus niet enkel door reageerders op VZ gemeld. Denk niet dat deze media jaloers zijn 😉. Gewoon onderdeel vh spelletje.

30 april 2024 om 13:19

Jaloezie omdat jullie henderson aantrokken? 😂

30 april 2024 om 13:23

Jaloezie voor Henderson? Dat is inderdaad een enorme voltreffer gebleken voor 4,5 miljoen per jaar en een flinke tekenbonus. Ik denk dat Feyenoorders en PSVers balen dat ze op diezelfde positie maar Schouten en Wieffer hebben rondlopen

30 april 2024 om 13:26

Eredivisieajax - Je bent sarcastisch toch neem ik aan? Welke jaloezie? Jaloezie dat jullie veel te veel betalen voor een speler zonder restwaarde?

30 april 2024 om 13:32

Ik zeg heel eerlijk, ik zou niet willen ruilen. Henderson zijn leiderschap gaat echt nog van pas komen volgend seizoen. Daarbij is het gewoon een hele behoorlijke middenvelder. Nog altijd erg blij met deze aankoop

30 april 2024 om 13:35

Misschien zijn we een beetje jaloers ja, vooral dat je dat soort bedragen kan betalen. Maar dat je vervolgens Bergwijn, Berghuis, Henderson en weet ik wie er allemaal voor haalt, nee daar ben ik niet jaloers op. Dat deden wij ooit ook bij Feyenoord en is ons maar matig bevallen. Met al die spelers zonder restwaarde gingen we bijna failliet

30 april 2024 om 13:56

Ik heb Eredivisieajax vaak zien reageren hier, maar die is alles behalve sarcastisch. Die gast is helemaal de werkelijkheid kwijt wat Ajax betreft

30 april 2024 om 13:56

Blij zijn met een aankoop is heel iets anders dan anderen betichten van Jaloezie. Feyenoord en PSV hebben op dit moment niks aan Henderson dus waarom zouden zij ook maar enige jaloezie hebben? Dat Ajax een type als Henderson nodig is snapt bijna iedereen wel, maar daarom betaal je nog wel belachelijk veel voor hem que salaris en tekenbonus.

30 april 2024 om 13:59

Het feit dat jullie allemaal er als de kippen bij zijn om te benadrukken dat Henderson te duur was voor wat hij brengt zegt eigenlijk wel genoeg mannen. Uiteindelijk betaal je een minimaal bedrag voor een Engels international die onlangs nog als captain zijn team naar de CL winst heeft geleid.. Aan Akpom en Forbs ben je meer kwijt bijvoorbeeld.

Hij kan in zijn eentje niet de enorme zooi op het veld oplossen maar gaat volgend seizoen gewoon een belangrijke pilaar zijn voor Ajax. Hij brengt nu al veel rust en balans op het middenveld wanneer hij speelt. Alleen is de huidige blessure wat ongelukkig, maarja.. zie Lang, zie Bella-Kotchap, zie Ivanusec die gelijk langdurig geblesseerd raakte. Dat kan altijd gebeuren. We missen hem nu enorm op het middenveld. Zowel in verdedigend als in aanvallend opzicht. En dat zegt ook wel genoeg.

Het is natuurlijk bijzonder kinderachtig om te roepen dat de rest jaloers is, maar het feit dat veel fans van de concurrentie constant moeten benadrukken dat Henderson een 'miskoop' was is evenmin zo kinderachtig als je het mij vraagt. En onjuist.

30 april 2024 om 14:01

Haha ja die leiderschap van Hendo....die maakt nu nog maar een klein beetje verschil. Volgend jaar ga je daar echt de vruchten van plukken.....lol.

Hendo is zijn hele carriere een waterdrage geweedt. Belangrijk hoor, daar niet van.....en op een behoorlijk niveau natuurlijk. Maar is nooit een speler geweest die echt het verschil gaat maken en dat zal hij in Amsterdam ook niet ineens worden.

Nee....jalozie richting Amsterdam, heeft denk ik bijna niemand (meer).

30 april 2024 om 14:03

Je kunt het verschil maken door een goed leider te zijn of je kunt het verschil maken door veel goals te scoren of als verdediger de pot achterin dicht te gooien. Het een sluit het ander niet uit. Een waterdrager kan ongelofelijk cruciaal zijn binnen een team, en dat is Exact wat dit Ajax miste voordat Henderson binnen kwam. Dat is die 4,5 miljoen aan salaris meer dan waard. Schouten is uiteindelijk ook maar gewoon een waterdrager, en die is redelijk cruciaal voor PSV.

En we kunnen het ook lang en breed over zijn leeftijd en restwaarde hebben maar hij is jonger dan Tadic en kost uiteindelijk in salaris ook minder dan Dusan... Ik sta nog steeds 100 procent achter die keuze.

30 april 2024 om 14:05

Kun jij een wedstrijd noemen waarin Hendo voor jullie dat verschil gemaakt heeft dan?

Heb hem in een half seizoen volgens mij 1 fatsoenlijke pass zien geven.
Qua leiderschap is het natuurlijk moeilijk inschatten....maar staat het middenveld nu beter voor je gevoel?

30 april 2024 om 14:07

Minimaal bedrag... werkelijkheid bijna 5 miljoen per jaar.
Onlangs de CL gewonnen..is 5 jaar geleden. Was toen al bijna 30.

30 april 2024 om 14:12

Het is wel vreselijk triest om het op jaloezie te gooien. Als het rondkomt, weten we 1 ding zeker: Ajax tast diep in de buidel voor Potter. Subjectief gebrabbel altijd...

30 april 2024 om 14:14

Je liegt gewoon tegen jezelf nu.
Hele lelijke kwaliteit.

Of je snapt echt helemaal niets van voetbal.
Kan ook.

Kies maar

30 april 2024 om 14:14

bizzlad

"heb hem in een half seizoen volgens mij 1 fatsoenlijke pass zien geven."

Nou dan heb je echt niet goed gekeken want hij stuurt minimaal 3 keer per wedstrijd Brobbey heel gevaarlijk weg met een goede dieptebal, terwijl Brobbey nu helemaal niet meer gevonden wordt. En hij zit overal tussen op het middenveld, haalt ontzettend veel tegenaanvallen eruit. Voor mijn gevoel staat het middenveld inderdaad veel beter met hem erbij. Het gaat van een 4 naar een degelijke 6. Met dit materiaal zou het een wonder zijn als 1 nieuwe man daar opeens een middenveld dat elke wedstrijd een 8 scoort van zou kunnen maken.

Ryan:

5 miljoen (is trouwens 4,5) per jaar zonder transfer kosten is in deze markt en ook voor Ajax wel een prima bedrag ja. Zeker als je daarmee en ervaren leider binnen haalt.

Als hij nog net zo goed was geweest als 5 jaar geleden dan was hij natuurlijk nooit naar Ajax gekomen.

Ik vind de anti-Henderson hetze hier wat overdreven.

30 april 2024 om 14:21

Ik vind circa 15 miljoen voor een Henderson op leeftijd voor 2,5 seizoen behoorlijk veel hoor. Het is dat Ajax het kan betalen, maar het blijft veel geld natuurlijk.

30 april 2024 om 14:29

Dat betaalde PSV ook voor een Lozano die allang over zijn piek heen is terwijl ze op dat moment al vrij ruim zaten in de buitenspelers. En dan is nog niet eens Lozano zijn salaris meegeteld. En ja Lozano is jonger, maar Henderson haalde tot vrij kort geleden nog een veel hoger niveau dan Lozano aantikte in zijn laatste seizoen bij Napoli.

Je moet het bij Henderson ook in de context van Ajax zien.

Noem jij eens een goedkopere optie die net zoveel ervaring, leiderschap en stabiliteit met zich meebrengt die je in de winter op had kunnen pikken?

Trouwens, drie keer 4,5 is 13,5 miljoen. Je chargeert nogal wat om je punt te maken.

30 april 2024 om 14:46

Vond ik ook veel geld voor Lozano dus ik snap niet zo goed waarom je dit erbij betrekt? Puur om een punt te willen maken?we hebben het hier toch over Henderson? En ik chargeer helemaal niks, want Henderson heeft ook gewoon tekengeld gekregen.

Zeg ik dan dat er veel opties zijn? Nee dat zeg ik niet. Enige wat ik benoem is dat circa 15 miljoen gewoon veel is voor een speler zonder restwaarde. Kan je mij wel woorden in de mond leggen, maar zo werkt het niet. En leuk dat Henderson tot vrij kort een veel hoger niveau aantikte. Dat zegt dus niks over zijn huidige niveau.

30 april 2024 om 14:53

Je wringt je wel in allerlei hoeken om Henderson omhoog te praten. Ik vind het ook bijzonder knap dat hij Brobbey in die 9 wedstrijden dus blijkbaar 27 keer enorm gevaarlijk wegstuurt, maar dat dit 0 keer geresulteerd heeft in een goal voor Brobbey. En dat volgens jou het middenveld met hem een degelijke 6 werd, maar dat je van de 9 wedstrijden met hem 8 niet wint. Het leek een leuke transfer maar het is allemaal gewoon heel duur betaald voor iemand die vrij weinig heeft toegevoegd.En als iemand echt liever Henderson heeft dan Schouten of Wieffer...dan Tsja haha

30 april 2024 om 15:17

Ceejah:

Ah je hebt dus kritiek op de keuze om Henderson aan te trekken maar kunt zelf geen beter goedkoper alternatief bedenken. Goed punt maak je dan.

FR010:

Ik wring mijzelf in allerlei bochten omdat ik het simpelweg een prima aankoop vond binnen de context van dit Ajax? En hem niet gelijk afschrijf op basis van falen van zijn teamgenoten? Juist. Volgens mij halen jullie toch echt heel veel argumenten erbij over leeftijd, restwaarde, prijs, sportieve prestaties (die nogal onderschatten ook wat hij doet op het veld) en statistieken over wedstrijd ‘met of zonder Henderson’ want ook zonder Henderson verliezen we wekelijks punten. En negeren jullie daarbij compleet waar Ajax naar op zoek was en waar het team gebrek aan had. Schouten of Wieffer waren helemaal niet aan de orde voor Ajax deze winter en je moet nog maar zien hoe die zich in dit Ajax staande houden.

Maar goed mannen. Onzinnige discussie dit. Als het jullie gelukkig maakt om Henderson op basis van deze paar degelijke potten in een verder dramatisch team af te schilderen als veel te dure miskoop dan zal ik daar verder niet tussen proberen te komen met nuance. Prettige dag nog.

30 april 2024 om 15:25

Ik heb niet perse kritiek, maar ik vind het gewoon veel geld voor een speler zonder restwaarde. Jezus man, niks ergs aan toch? Ik ben geen scout dus waarom zou ik met alternatieven komen wat verder geen enkele invloed zou hebben? Jij zit maar wat rond te roepen, terwijl je zelf ook maar weinig onderbouwt behalve het onderstaande

"nou dan heb je echt niet goed gekeken want hij stuurt minimaal 3 keer per wedstrijd Brobbey heel gevaarlijk weg met een goede dieptebal, terwijl Brobbey nu helemaal niet meer gevonden wordt. En hij zit overal tussen op het middenveld, haalt ontzettend veel tegenaanvallen eruit. Voor mijn gevoel staat het middenveld inderdaad veel beter met hem erbij. Het gaat van een 4 naar een degelijke 6."

En Fr010 legt precies uit waarom dat een groot onzin verhaal is. Hij zal qua leiding geven vast invloed hebben, maar waar is dat op dit moment te zien? Dus voordat je tegen anderen zeg "goed punt maak je dan" leg dan eerst je eigen punt uit zonder dingen rond te roepen die nergens op slaan, want de statistieken zeggen wat anders.

30 april 2024 om 15:41

De mening van iemand anders wegzetten als een onzin verhaal is al helemaal een bijzondere redenering. IK vind dat Ajax beter speelt en een stabieler middenveld heeft met Henderson. Ik heb ogen, en kan op basis van mijn blik een oordeel daarover vellen. Zo vind ik ook dat vd Boomen bar weinig brengt sinds zijn blessure.

Ik zit maar wat te roepen? Juist. Ik draag argumenten aan waarom ik het helemaal geen rare keuze vond om hem aan te trekken in reactie op allerlei argumenten die de hele context van de situatie negeren. En daarbij deel ik dat ik vind dat Ajax weldegelijk beter speelt met Henderson dus dat ik hem geen miskoop vind. Dat is menig Ajacied overigens ook met mij eens. Volgens mij hebben jullie niet door van hoe ver we komen en hoe instabiel het middenveld was hiervoor. Dat je potten verliest heeft ook te maken met het feit dat al je sterkhouders constant wegvallen en dat de coach een tactisch onbenul is.

De statistieken zeggen wat anders? Ajax verloor met 6-0 van Feyenoord zonder Henderson. Hoe denk je dat het Ajax was vergaan in al die potten die hij wel speelde als hij niet aanwezig was? Hoe kun je zo’n statistiek nou inbrengen als argument wanneer je daarmee lijkt te suggereren dat Ajax zonder Henderson dan wel had gewonnen (of wat dan ook precies de insteek mag zijn van die statistiek in dit argument). Dat is totaal contextloos.

Ajax is dramatisch. Met Henderson is het qua voetbal net iets minder dramatisch. Daarom; je gaat van een 4 naar een 6. In plaats van kansloos verliezen speel je gelijk. Ajax hoort rond de 8 te scoren, maar dat gaat dit seizoen niet meer gebeuren dus ik ben allang blij als hij niveau naar een zesje op kan krikken en je genoeg punten kan sprokkelen om nog op plek 5 te eindigen.

30 april 2024 om 15:51

@jtjevtt,

Heel vaak zie ik je goed onderbouwd reageren op Voetbalzone. En ook heel vaak vind ik je juist heel goed en ook vooral objectief reageren op Ajax topics, wetende dat je een Ajax fan bent.

Daarom vind ik het jammer dat je nu vooral als een fan reageert op goed onderbouwde tegenargumenten die jouw argumenten onderuit halen.

Henderson zal echt van waarde worden komend jaar voor Ajax. Maar zijn huidge sportiieve prestatie is gewoon nog niet goed genoeg. Als je 8 wedstrijden met hem niet wint kun je gewoon niet van een succes spreken. En dan is hij dus op dit moment een te dure aankoop die nog niet het verschil kan maken. Mogelijk komend seizoen met betere spelers om zich heen wel. Want een waterdrager is op zijn best als hij in dienst van anderen kan spelen in plaats van zelf het verschil te moeten maken.

30 april 2024 om 16:02

Burdy: allereerst bedankt voor je eerste alinea. We zijn het niet altijd eens maar dat waardeer ik wel.

Maar ik vind de argumenten die jullie aandragen gewoon niet overeenkomen met de realiteit. Dat Ajax niet wint met Henderson heeft met 100 verschillende factoren te maken terwijl jullie het laten lijken alsof het puur en alleen met hem te maken heeft of aan hem is om op te lossen.

Ik probeer alleen maar uit te leggen waarom voor veel Ajacieden Henderson helemaal niet gezien wordt als miskoop en waarom jullie argumenten geen rekening houden met de context. Als Henderson goed genoeg was geweest om dit Ajax naar de derde plek te loodsen (zoals jullie hier lijken te verwachten op basis van de argumenten die jullie aandragen om hem een miskoop te noemen) dan was hij 30 miljoen waard geweest. Dat is altijd een utopie geweest met deze selectie en coach. Al zou je De Bruyne op het middenveld zetten.

Ik heb liever Ajax met Henderson dan zonder Henderson en dat is me die 4,5 miljoen wel waard. Zonder Henderson had je die potten ook kunnen verliezen ipv gelijkspelen en dan kon je nu gewoon in het rechterrijtje eindigen.

30 april 2024 om 16:07


De mening van iemand anders? Jij zegt letterlijk dat Henderson per wedstrijd Brobbey 3 keer gevaarlijk wegsteekt, maar er zijn 0 goals uit voorgekomen. Of Brobbey moet dan bizar slecht zijn of het is gewoon onzin. Je mening is natuurlijk geen onzin, maar de cijfers die je benoemt slaat gewoon nergens op en is niet te onderbouwen.

De enige hier die kritiek heeft op een mening van een ander ben jij. Ik VIND het bedrag voor Henderson op dit moment gewoon heel veel, maar blijkbaar mag ik dat van jou niet vinden.

30 april 2024 om 16:14

Er zijn nul goals uit voortgekomen? Heb je door dat een steekpass niet gelijk tot een goal hoeft te leiden van de ontvanger maar dat dit ook gewoon een aanvalsopzet kan zijn, weleens van een voorassist gehoord (goal Forbs tegen Nec)? Zonder die ballen op Brobbey is er helemaal geen aanvallende intentie meer bij Ajax zoals we de afgelopen wedstrijden hebben kunnen zien. Af en toe komt er een back mee op die een bal voorslingert maar het middenveld heeft geen idee hoe ze de bal voorin moeten krijgen zonder Henderson.

Toch best knap trouwens dat hij twee assists op zijn naam heeft staan als er " nul goals " zijn voortgekomen uit een aanvallende pass van Henderson.

"Ik VIND het bedrag voor Henderson op dit moment gewoon heel veel, maar blijkbaar mag ik dat van jou niet vinden."

Jij mag dat best vinden. Maar ik vind je argumenten slap en ik vind het bijzonder dat je helemaal niet inhoudelijk reageert op wat ik zeg maar constant een zijweg inslaat, argumenten van anderen nodig hebt of telkens terug roept: nee maar jij doet dat, niet ik.

30 april 2024 om 17:39

En die assists waren na een dieptebal op Brobbey? Want daar had je het over en niet over een aanvallende pass. Of laten we dat nu even weg om weer een punt te maken? Maar nogmaals, ik zeg ook niet dat hij helemaal geen impact heeft ik zeg alleen dat ik 4,5 miljoen per jaar gewoon heel veel vind voor zijn impact op dit moment. Zeker in de Eredivisie.

30 april 2024 om 17:51

Ik reageer op een lid dat suggereert dat Henderson pas 1 goede pass heeft gegeven. Misschien even verdiepen in de rest van de discussie voordat je roept dat ik mijn argumenten baseer op statistieken die niet kloppen. Ongeacht of Brobbey de ballen wel of niet afmaakt, of deze wel of niet promoveert tot een assist geeft Henderson wel degelijk meermaals per wedstrijd een goede pass vooruit die helpt in de aanvallende intenties van Ajax.

Maar goed. Dit word wel heel erg welles-nietes zo. Ik vind jou bijzonder ongenuanceerd en je lijkt vooral zeer onrealistische verwachtingen te hebben van Henderson. Ook de statistiek van Fr010 die je aanhaalt 'met Henderson win je 8 van de 9 wedstrijden niet' is een totaal kulargument in deze discussie. Allereerst omdat het helemaal geen uitgemaakt koek is dat Ajax zonder Henderson die wedstrijden wel even had gewonnen, en als tweede omdat je daarmee een uitkomst van drie mogelijkheden (winst-verlies-gelijkspel) plat slaat tot winnen- of verliezen. Allicht dat Henderson zijn bijdrage ervoor zorgt dat je wel nog een gelijkspel eruit sleept waar je zonder hem had verloren. Zo weinig zegt die statistiek over zijn bijdrage. Dit Ajax wordt niet geacht alles te winnen, dus je kan niet opeens gaan doen alsof Ajax met 1 kwaliteitsimpuls zomaar wel eventjes alles zou moeten winnen.

Zoals eerder gezegd. Als Ajax met Henderson al die 9 potten had gewonnen dan was dat niet een normale afspiegeling van zijn prijs (zoals jij meermaals lijkt te suggereren) maar een godswonder als je kijkt naar het team waarin hij speelt.

Voor mij is deze discussie nu klaar. We hoeven niet te discussieren om het discussieren. Ik vind Henderson geen miskoop en ik vind jullie argumenten om dat te suggereren zwaar over de kop en onrealistisch. Jullie vinden het omgekeerde. Prima, en door.

30 april 2024 om 18:01

Mijn mening kan best ongenuanceerd zijn, maar wel mooi dat je weer woorden in mijn mond legt. Zeg ik ergens dat het een miskoop is? Maar goed dat de discussie voorbij is, want als je meerdere keren woorden in iemands mond legt die niet gezegd zijn dan hoeft het ook niet.En niemand verwacht dat dit Ajax alleen door Henderson wel even alles zou gaan winnen, maar goed.

30 april 2024 om 18:08

"zeg ik ergens dat het een miskoop is?"

Te veel betalen voor een speler zonder restwaarde dan.

"8 vd 9 wedstrijden niet winnen is ook gewoon weer heel weinig. "

Dat is een correcte afspiegeling van het huidige niveau van Ajax, zoals ik eerder zei: een 6je. Cijfers van een club die tussen de subtop en middenmoot inhangt. Precies waar Ajax op de ranglijst staat. Zonder Henderson acht ik de kans groot dat ze in het rechterrijtje waren geeindigd. Maar dat is mijn mening, hoef je het nogmaals niet mee eens te zijn.

Je kunt ook iets suggereren zonder dat je het letterlijk zegt he? Er zit veel suggestie in je opmerkingen. "te veel betalen voor een speler zonder restwaarde." Dat leest voor mij hetzelfde als iemand een miskoop noemen.

Gelukkig hoeven we het helemaal niet eens te worden Ik wens je nog een prettige dag.

30 april 2024 om 20:38

Maar Potter is ook te duur en een matige trainer...

30 april 2024 om 13:17

Dat was gewoon onderdeel vh spelletje natuurlijk.

30 april 2024 om 13:32

Dat denk ik ook, als je Johan Inan scherp volgt, zie je een patroon dat de timing van zijn info vaak in lijn ligt in het belang van zaakwaarnemers. Ook vanmorgen de publicatie net voor Ajax een voorstel moet uitbrengen. Ik denk dat Inan een goed netwerk met zaakwaarnemers heeft, en dat die hem graag gebruiken.

30 april 2024 om 13:18

Dat heet druk zetten tijdens onderhandelingen.

30 april 2024 om 13:22

Precies. Aangeven dat je verder gaat kijken, omdat de onderhandelingen vastlopen en dan opeens blijken de onderhandelingen toch minder vast te zitten dan gepland. Op papier een goede trainer voor Ajax. De selectie moet alleen wel op de schop, want afgelopen jaar heeft aangetoond dat er teveel spelers bij Ajax rondlopen die het vereiste niveau niet aankunnen. Ik ben benieuwd…

30 april 2024 om 13:24

Dat (en dit) zijn in principe enkel roddels. En het businessmodel van VZ is dat allemaal te plaatsen. Ik denk niet dat een fansite van Man U echt inhoudelijke informatie zal hebben denk je wel?

Wel, niet, wel, niet, wel, niet. Eindelijk akkoord en dan einde middag Oh nee toch niet

30 april 2024 om 13:22

En dan krijgen ze allemaal onvoldoende

Een trainer veel invloed geven bij transfers... Klinkt niet heel verstandig voor een passant.

30 april 2024 om 13:27

dat is denk heel erg verstandig in de huidige situatie, potter weet precies wat voor spelers hij wel/niet wilt. dat in samen spraak met kroes en kelvin de lang. dan heb je 3 stations om te beoordelen over transfers.

30 april 2024 om 13:35

Wil je weer dat een td alles zelf bepaald en er een selectie samengesteld wordt waar de trainer totaal niet achter staat?

30 april 2024 om 13:51

In de voetballerij is iedereen een passant. Raar argument. Ook de TD en AD kunnen zomaar weer weg zijn.

30 april 2024 om 14:18

Die houden het doorgaans langer vol dan twee hoofdtrainers...

30 april 2024 om 14:21

Dat ligt eraan. Bij een club in crisis valt dat vaak nogal tegen Ons record staat nu op twee weken.

Zou hij weten dat de financiën hier anders zijn dan bij Chelsea?

30 april 2024 om 13:54

Hij denkt waarschijnlijk, "zo, die 68 miljoen staan op de bank, voor het geld hoef ik het niet meer te doen!". 😂

En net was het nog kansloos @ demedia....

Mooi om te zien dat sommige kroes alweer afbrandde in het vorige bericht en er nu alsnog uitkomen.

Smullen dit, een veels te dure trainer die veels te veel verantwoordelijkheden gaat krijgen....
Ken Potter buiten de verhalen niet zo goed, bij Brighton goed, bij Chelsea dramatisch.

30 april 2024 om 13:19

De afgelopen 8 trainers deden het bij Chelsea dramatisch dus dat zegt niet zoveel.

30 april 2024 om 13:23

Ben ik het niet geheel mee eens. Hangt natuurlijk wel af van meerdere factoren, maar het materiaal waarmee hij werkt (en Pochettino nu ook) is kwalitatief echt wel een stuk beter dan waar een Aston Villa / Man United / Newcastle mee werkt. Niemand krijgt er een team van gemaakt, en dat vind ik wel heel wat zeggen.

Bij Tottenham heeft Ange het dit jaar juist goed voor elkaar, terwijl de beste speler vertrokken is. Je ziet flink veel progressie, wat je bij Chelsea niet terugziet.

30 april 2024 om 13:20

Vind jij het gek dat een trainer deels zijn eigen selectie wil samenstellen in samenspraak met de technische staf en directie? Ik zou het juist raar vinden als hij alle transfers volledig aan anderen zou overlaten…

30 april 2024 om 13:25

Ik vind het gek als een coach zelf met spelers gaat aankomen. Dit is wat ik middels deze afspraak wel zie gebeuren. Dan krijg je weer een arsenaal aan spelers uit het buitenland zonder "ajax Dna". Dat een coach inspraak heeft over de spelers die vanuit de scouting / technisch directeur komen vind ik terecht. Maar de taak van de coach is niet om een selectie samen te stellen.

30 april 2024 om 13:24

Te duur, aanname 1, veel te veel verantwoordelijkheden, aanname 2 En dat in 1 zin en er ook nog conclusies aan verbinden.

Een trainer die ergens begint en zegt, wanneer je spelers aantrekt mij niet bellen moet nog geboren worden denk ik....

30 april 2024 om 13:31

Ik weet de exacte afspraken niet nee, daar heb je een punt. Maar dat het wederom een hele dure trainer gaat worden kun je niet ontkennen.

1 mei 2024 om 08:59

@brabosupport,

En dat je vervolgens op je aannames conclusies trekt is dan ook heel gek! Dan kun je ook niet ontkennen! Beetje niveau. Het zou weleens kunnen zijn dat Slot in de toekomst bij ajax gaat werken. slot is nu al en verrader....

Geen idee wat je met je opmerking over duur wil bereiken? Dacht je dat Slot of Bosz voor een appel en een ei daar zitten? Elke hoofdtrainer van een topclub verdient goed. En het is goed mogelijk dat de grootste club ook het meest betaald... Je kunt ook niet ontkennen dat dat logisch is.

In de situatie waarin ajax zit zouden ze beter af zijn met Harry Potter, maar goed.. tis wellicht beter dan Schippie

30 april 2024 om 13:29

Wellicht? Van het Schip bakt er echt helemaal niets van. Ajax gaat er tig stappen mee vooruit

30 april 2024 om 14:08

Deze grap is ook pas 8 miljoen keer gemaakt hier.

30 april 2024 om 17:02

Beter goed gejat dan slecht verzonnen luid t gezegde

Wat is het nou? Er is vandaag nog een artikel geweest dat de kloof tussen het gewenste bedrag en het geboden bedrag te groot was en nu zijn ze ineens akkoord?

Vanochtend was er nog dat het ver uit elkaar lag en paar uur later is het bijna rond.

Mocht dit op waarheid berust zijn, dan ben ik vooral blij dat er iemand voor de groep staat die gezag afdwingt bij de spelers en ervaring heeft in het grote mannen voetbal. Dit zal bijdragen aan de rust binnen de club en kan er na een veel en veel te lang seizoen eindelijk weer eens gekeken worden naar een rooskleuriger seizoen.

Overigens vind ik het niet gek dat een trainer inspraak wil hebben in de transfers. Hij is per slot van rekening degene die er een team van moet maken.

30 april 2024 om 20:42

Ik neem aan dat dit een sarcastische reactie is? Het grote probleem van Potter bij Chelsea was juist dat hij met name door de grote(te) spelers niet series werd genomen en in de organisatie ook geen gezag wist af te dwingen. Geschikte trainer voor clubs als Östersund, Swansea en Brighton (al had hij het op het eind daar ook moeilijk), maar dit gaat niet de redder van Ajax worden.

Wat een journalistiek hé... 2 verschillende bronnen die totaal iets anders roepen. Zo zie je maar weer dat er maar lukraak wat geschreven wordt.

OT: overigens niet vreemd dat een coach ook inspraak wilt hebben in het transferbeleid. Hij wilt namelijk wel werken met spelers die híj goed vindt. Dat wil overigens niet zeggen dat Ajax maar iedere speler moet aanschaffen die Potter wilt; dan krijg je weer Mislintat-taferelen.

Heel normaal om een trainer wat inspraak te geven. Prima, goed technisch team eromheen, waar ik met Beuker, Kroes en De Lang wel vertrouwen in heb. En weer doorbouwen

30 april 2024 om 13:32

Waar is dat vertrouwen in Beuker, Kroes en de Lang op gebaseerd dan? Oprechte vraag.



Dit lijkt bijna op scenario Mbappe naar Real Madrid.
Wel niet, wel, alhoewel ik vertrouwen heb in Potterxkroes.

Kortom het verhaal dat ze 'mijlenver' uit elkaar lagen qua geld is dus weer eens dikke onzin geweest. Gaat blijkbaar om randvoorwaarden. En ik snap best dat hij leidinggevend wil zijn in het aankoopbeleid... kijkt me ook wel logisch dat een trainer daar een dikke vinger in de pap heeft. Zie wat het gezeur met Mislintat en Steijn opgeleverd heeft... Steijn kreeg allemaal spelers die hij zelf niet wou, en kreeg geen enkele speler die hij juist wel zelf wou.

Ik blijf zeggen dat Mislintat onder de tafel geld gekregen heeft voor de transfers... linksom of rechtsom.

30 april 2024 om 14:17

Maar is dat nou zo positief? Het lijkt me wel duidelijk dat Potter niet voor een paar miljoen euro per jaar komt coachen. De kans is dus gewoon heel groot dat Ajax meer betaalt voor Potter dan de overige top 5 clubs bij elkaar voor hun trainer. Of dat nou zo slim is...

30 april 2024 om 16:30

Dat zijn aannames. De enige die dat weten zijn Ajax en Potter zelf. Daarnaast vind ik het niet gek om een trainer een paar miljoen per jaar te geven. Zijn zat spelers bij Ajax die 2-5 miljoen per jaar verdienen. En een trainer heeft meer invloed op het spel dan een individuele speler.

En nu op zoek naar het Potter/Kroes effect! Wat het ook mag worden, veel slechter zal het niet zijn

Gelijk de pinpas geven heeft in het verleden ook top gewerkt.
Pinpas, krabbel, klaar...

Ik denk dat het zo beter werkt als de trainer ook wat te zeggen heeft over de in -en uitgaande transfers. Er zullen uiteindelijk wel duidelijke regels moeten zien wie het laatste woord heeft.

Geen idee wat ik hier van moet vinden. Echt geen idee wat hij nou uiteindelijk heeft gepresteerd dat hij nu op de radar van Ajax is gekomen.

Het is dus wel duidelijk dat men in de bestuurskamers van Ajax wanhopig is. Gigantisch betalen voor een trainer en die ook nog veel inspraak geven. Dat wil niet zeggen dat het verkeerd uitpakt, maar het lijkt er wel op dat Ajax weer flink met geld gaat smijten. Je kunt je afvragen of dat nou zo verstandig is. Zorg eerst eens dat je de scouting en de technische directie weer dezelfde kant op hebt. Ik heb nog niet de indruk dat het (waarnemend) bestuur bij Ajax weet waar ze mee bezig zijn. Het oogt chaotisch, oogkleppenbeleid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren