Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajacied Lodeiro keert terug naar voormalig werkgever Nacional'

Laatste update:
/

Nicolás Lodeiro verlaat de gelederen van Ajax, zo schrijven diverse Uruguayaanse media. De middenvelder wordt al enige tijd aan een terugkeer naar Nacional gelinkt en nu zou de overgang aanstaande zijn.

Lodeiro kwam begin dit kalenderjaar over van Nacional en debuteerde op 27 februari in de competitiewedstrijd tegen FC Twente (3-0). Hij kwam tot dusver tot acht duels in de Eredivisie. Dit seizoen speelde Lodeiro nog geen minuut in de hoofdmacht, mede doordat hij tijdens het afgelopen WK een voetblessure opliep.

Volgens diverse Uruguayaanse media speelt landgenoot Luis Suárez een prominente rol in de onderhandelingen tussen Lodeiro en Nacional. De aanvalsleider van Ajax was ook een van de redenen waarom de twintigjarige middenvelder nog geen jaar geleden voor de Amsterdammers koos.

Nicolás Lodeiro heeft kwaliteit genoeg om voor Ajax te spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Huh en nu dan?
Al die miljoenen weer de prullenbak in?
Wanbeleid?

14 december 2010 om 20:31

Het was wanbeleid dat ze hem ooit gehaald hebben, ze waren gewoon bang dat Suarez misschien weg zou willen en hebben daarom een landgenoot gehaald als je het mij vraagt, en dat probleem moet nu opgelost worden. Hij is een speler van buiten de EU dus zal een best salaris verdienen bij Ajax. Weer één grootverdiener minder, en ook totaal geen toegevoegde waarde. Nu is het tijd om geen spelers meer aan te trekken mits zij beter zijn dan het huidige materiaal. Daarom lijkt het mij een uitstekend idee om Guus Hiddink als Technisch Manager aan te nemen om dit soort flut aankopen te voorkomen in de toekomst.

14 december 2010 om 20:35

Hoezo geen toegevoegde waarde? Heb je hem ooit een hele wedstrijd zien spelen? Nee dat denk ik dus niet. Grappig dat veel mensen hem al als miskoop omschrijven zonder dat hij ook maar een volledige wedstrijd voor Ajax heeft gespeeld. Transfersom kon over meerdere jaren uitgestreken worden dus die miljoenen in de prullenbak zullen wel meevallen he.

14 december 2010 om 20:45

Waarom denk jij dat Lodeiro teruggaat naar Uruguy?
Dat is echt niet omdat hij zo goed is, als hij van toegevoegde waarde zou zijn voor Ajax zou hij wel blijven.
Dus ja, hij is een miskoop!

14 december 2010 om 20:46

ik ben het met je eens. hij heeft zich noit kunnen bewijzen.
maar moet hij weg of wil hij weg?
ik zag het persoonlijk wel met zitten lodeiro maar als hij weg moet dan zal hij wel niet niet de kwaliteiten hebben om bij Ajax te mogen voetballen.
ik hoop dat Ajax zijn beleid nu vol houd en niet bang is om een speler kwijt te raken als er iets is wat een speler niet bevalt

14 december 2010 om 21:22

Gulio. Zal ik dan maar uitleggen waarom hij niet van toegevoegde waarde was?
Hij is een potentiële nummer 10 of linksbuiten/linkermiddenvelder.
Toen hij gehaald werd was er al sprake van ontzettend veel talent op deze twee posities (sulejmani, Emanuelson, Eriksen, de Jong en ook al vele speculaties over Rodney Sneijder!). Als Suarez zijn contract voor één jaar verlengd, en Ajax betaalt er een aantal miljoenen voor is dat weggegooit geld. Prima dat jij zegt dat het uitgespreid is over een aantal jaren, maar uiteindelijk is het weggegooit.
Het geld wat dit grapje gekost heeft is vele malen hoger dan 'het verlies' als Suarez zijn contract niet met 1 jaar verlengd had..
Verder had hij zich laten zien in de Uruguayaanse competitie. Hij speelde ook een aantal leuke potjes bij het nationale elftal. Maar toen er druk op kwam te staan, liet hij het afweten. Nog een voorbeeld, waar Ajax veel te snel gehandeld heeft.
Genoeg voorbeelden?

14 december 2010 om 21:23

Ik denk dat je niet of nog niet kan spreken van een miskoop, omdat hij steeds geblesseerd was, waardoor hij zijn kwaliteiten naar mijn mening nog niet heeft laten kunnen zien. Bovendien wilt hij volgensmij ook terug naar Uruguay om daar te revalideren. Waarschijnlijk wilt hij ook terug, zodat hij weer aan voetballen toe komt. Maar ik moet natuurlijk wel toegeven dat als hij werkelijkwaar heel goed was geweest dan had ajax hem denk ik wel behouden. Jammer dat hij door blesures zijn kwaliteiten niet heeft laten kunnen zien, daarom vindt ik het te vroeg om hem als een miskoop te beoordelen.

14 december 2010 om 22:37

Van dit bericht is helemaal niks van waar. Lodeiro zou het bericht hebben getwitterd:
''vuelvo a Nacional . Gracas por los concejos! Se esta haciendo todo el papeleo ahora''

Dit betekend vrij vertaald: Ik keer terug naar Nacional. Bedankt voor de adviezen/raad.

Er zijn een aantal Spaanstalige tieners die deze fake account aan hebben gemaakt, waaronder 1 van Suarez, en die volgen en tweeten elkaar. Zodoende lijkt het alsof de tweet echt van Lodeiro afkomstig is en wordt het verhaal opgepikt door Uruguyaanse media en later door Nederlandse media. Waardoor het balletje gaat rollen en iedereen z'n eigen bron en interpretatie eraan geeft. Morgen komt Ajax met een persbericht dat dit onzin in en rectificeren alle media die die verhaal hebben geplaatst hun verhaal.

Storm in een glas water dus.

14 december 2010 om 23:56

inderdaad

sowieso deze speler is nu 20 dacht ik en speelt regelmatig met uruguay mee

dit was op het moment 1 van de grootste talenten uit zuid amerika

je ziet jol durft geen jonge spelers een kans te geven en daardoor speelt hij niet

en nu nog een blessure maar wie weet doet hij het onder de boer erg goed

Aai dit vind ik echt jammer, hij heeft zich nooit kunnen laten zien.. Schijnt toch heel wat te kunnen met een bal, en er is ook nog is flink betaald voor hem. Erg jammer, ik zou het als Ajax zijnde zeker nog even afwachten tot minimaal eind dit seizoen.

Laat de schoonmaak maar beginnen. Alleen maar gekomen omdat Suarez het wilde. Atouba kwijtraken in de zomer en nog veel meer spelers. Kunnen we eindelijk die salarispost flink omlaag halen.

14 december 2010 om 21:27

Ik ben het er mee eens dat de clique van Jol eruit moet. Mooi begin lijkt me dit!
Atouba verdiend ook nogeens een miljoen per jaar, plus een aardige tekenpremie. Tel uit je winst

14 december 2010 om 22:16

Hoezo die clique van Jol eruit?
Moet de Zeeuw ook weg dan?
Hoe kunnen jullie nu over iemand oordelen die je nog nooit een hele wedstrijd heb zien spelen. Dadelijk gaat hij weg en blijkt dat hij opeens over een paar jaar heel goed is. Dat zal niet de eerste keer zijn. Dus geef die jongen eerst eens een kans voor je oordeelt over hem.

15 december 2010 om 10:13

Ik ben het met je eens dat er één en ander opgeruimd mag worden bij Ajax. Maar ondanks dit bericht geloof ik er niets van dat Lodeiro alweer weggaat. Uruguayaans international en vorig jaar dacht ik zo'n vier miljoen gekost. zou het alleen begrijpen als Ajax hem verhuurt. Zelfs Ajax gooit niet zomaar 4 miljoen in de prullebak dus als het waar zou zijn ben ik benieuwd hoeveel ze ontvangen

jammer ik vind het een zeer goed speler van wat ik heb gezien bij jong ajax en zn oude club. ik had wel gehoopt dat hij had doorgebroken volgens mij is het een jonge die lekker creatief is goed kan tikken met een mooie loop actie.

ik zag het echt in hem zitten als linker vleugel speler middenveld of aanvallend.

14 december 2010 om 20:35

Ik begrijp ook niet waarom hij nou weer weggaat!!

Hij is een tijdlang geblesseerd geweest maar hij stond bekend als een behoorlijk talent....
Volgens mij heeft hij wel een aardige zak geld gekost waarvan we dan weinig terugzien!
Best zonde

14 december 2010 om 20:39

inderdaad ben ik helemaal met je eens. het zou zeer dom zijn van ajax om hem nu te laten gaan nu hij het minst waard is, ik zou zeggen verhuren aan nacionaal of aan een andere club misschien zou een middemoter in engeland of spanje hem wel willen huren. dan kan hij daar lekker ervaring opdoen en sterker terug komen of voor een stuk meer weg gaan dan dat als hij nu weg gaat!

14 december 2010 om 21:43

Een middenmoter uit Engeland of Spanje? Ajax is geen Barcelona zodat je clubs als Atl. Madrid en Everton als je mindere hoeft te zien.

14 december 2010 om 22:00

middenmotor is gewoon een term voor een club die in de middenmoot speelt in de compititie waar ze actief zijn, maakt niet uit wie dat zegt.

Goh, maar hij zou zo'n enorm talent zijn, een Ajax voetballer, een aanwinst, voor de toekomst enzovoort enzovoort. Vanaf het begin was duidelijk dat dit een grote miskleun van een aankoop was. Er zullen wel weer geen koppen rollen, hooguit een rapportje of zo, maar is het geen absolute schande dat een Nederlandse topclub zich weer eens zo voor gek zet met een debiele miskoop van miljoenen terwijl de kas eigenlijk helemaal leeg is?!?

14 december 2010 om 20:34

''vanaf het begin was duidelijk dat dit een grote miskleun van een aankoop was''

Wat een onzin verkondig jij hier zeg, ongelofeloos....
Hij heeft alleen maar invalbeurten gehad onder Jol en kreeg (net als Eriksen) alleen de kans om zich te bewijzen als linksbuiten(!).
Hoe kun je dan zien of iemand geschikt of goed genoeg is voor dit Ajax als hij niet eens de kans krijgt om op zijn eigen (van nature) positie kan spelen.
Sinds Frank de Boer er is bij Ajax heeft hij Eriksen opgesteld op de ''10'' positie en iedereen ziet hem ineens de sterren van de hemel spelen, terwijl hij hiervoor ook volgens vele er niks van kon.
Wie weet was dit hetzelfde geval bij hem dat kan je immers nooit weten, omdat hij de kansen daar niet voor gekregen heeft (ook dankzij zijn blessure).
Dus ga geen dingen roepen als je er zo weinig (of zelfs niks) vanaf weet aub...

14 december 2010 om 21:34

Onzin. Hij was vanaf het begin een miskoop, alleen al omdat hij een dertien in een dozijn voetballer is waar Ajax nog een tiental van rond heeft lopen: klein en technisch vaardige middenvelder. Waarom hall je zo iemand in hemelsnaam voor een mega salaris en 3 miljoen euro uit Uruguay. Gewoon de invloed van één of andere spelersmakelaar en debiel aankoopbeleid. Komt bekend voor? Inderdaad!

14 december 2010 om 21:43

Apyrog, jij zegt dat mensen er niks van afweten? Ken zelf je feitsen.. Hij is van origine een linksbuiten(!!). Meer dan logisch dus dat hij op links speelt. Dat wilde hij zelf ook.
Eriksen is een ander verhaal. Die heeft al vaker op 10 gespeeld, ook onder Jol. Maar Hamdaoui loopt veel te ver naar achteren, waardoor hij geen goede wedstrijd kan spelen, aangezien hij geen ruimte heeft. Nu hij de Jong voor zich heeft, heeft hij deze ruimte wel en kan hij dus zijn spel spelen.
Verder: Zie mijn reactie die ik eerder al gaf!

14 december 2010 om 22:48

@123jaap123
Ik ken mijn feiten, maar jij blijkbaar niet!!!
Hij is van nature een aanvallende middenvelder, maar kan ook linksbuiten uit de voeten.
Als je hem gevolgd had dan had je ook kunnen weten dat dit absoluut zijn mindere positie is.
Dat wat je zegt over El Hamdaoui en Eriksen dat klopt dan wel weer als een bus.

14 december 2010 om 22:51

@jdv1
Hij is inderdaad alleen gehaald voor Suarez een plezier te doen, maar dit wil niet zeggen dat hij geen kwaliteiten heeft.
Deze jongen is door de Uruguayaanse pers al meerdere keren genoemd als grootste talent van Uruguay.
Hij zou gewoon zijn kansen kunnen krijgen in het eerste, daar heeft hij zeker gewoon het talent voor.

Wordt er ergens een bedrag genoemd? Als Ajax niet nagenoeg hetzelfde bedrag voor hem terugkrijgt is er weer bizar slecht zaken gedaan. Zou toch jammer zijn.

14 december 2010 om 20:39

Ajax zou 3.500.000 voor hem moeten betalen in meerdere etappes. Dus als hij nou vertrekt denk ik dat Ajax het reeds overgemaakte geld weer terug krijgt. Overigens lijkt me dit hele artikel gezever, het is gebasseerd op een berichtje vanaf een dubieus Twitteraccount.

En weer 5 miljoen de prullenbak in.

Jammer voor deze jongen, hij heeft zich nooit echt kunnen laten zien. Heeft in totaal 8 wedstrijden gespeeld.
Dit vindt ik geen slimme zet van Ajax. Hij behoort ook tot de selectie van Uruguay en er zit zeker potentie in deze jongen.

Ontzettend zonder. Dit is echt een geweldige speler! Hij heeft zoveel talent, dat kun je gewoon zien. jammer dat hij nooit echt de kans heeft gekregen zich te bewijzen.

Hij had nog een contract ja, dus dan krijgt Ajax nog geld voor hem toch?

Zou heel erg jammer zijn, een van de weinig/zo niet enige die ik wel kan begrijpen onder Jol, op advies van Suarez dan.

Alweer een miskoop, al heeft hij zicht nooit echt kunnen bewijzen maar ze zullen hem niet zomaar laten gaan.

Dit is de enige goede aankoop die gedaan is in de laatste jaren, naar mijn mening is Lodeiro een uitstekende voetballer en ik vind dan ook dat hij zeker een kans verdiend in Ajax1, Iemand enig idee of dit over een verhuur of een verkoop gaat?

14 december 2010 om 20:28

Dat weet ik niet maar hij is wel heel lang geblesseerd geweest 2x voetbreuk in een jaar

14 december 2010 om 20:28

ik hoop verhuur dan kan hij daar spelen op een redelijk niveau en waar hij zich fijn voelt en dus dat hij terug kan komen als hij het goed doet!

14 december 2010 om 20:29

Als hij gaat denk ik dat het definitief is aangezien hij nu nog geblesseerd eruit ligt en zijn kansen op een basisplaats nu ook geslonken zijn nu Eriksen zo goed draait.
Jammer is het wel overigens...

Jammer ik had wel het gevoel dat hij wel wat kon. Maar ja missen zal ik hem niet, ben alleen wel benieuwd net zoals alle anderen hier hoe het financieel nou zit.

die jongen kan goed voetballen, maar is te vaak geblesseerd. Heel jammer. Ook jammer van die 4 Miljoen die hij gekost heeft

14 december 2010 om 20:38

2x geblesseerd geraakt en 2x op dezelfde plaats en langdurig, maar om te spreken over dat hij te vaak geblesseerd is is dus helemaal niet het geval.
Hij ligt er nu een half jaar al uit omdat hij zijn middenvoetsbeentje gebroken heeft.
Erg jammer voor hem en ook veel pech dat dit 2 maal gebeurt (2 maanden terug net voor zijn herstel de 2e keer).
Ik hoop voor hem dat hij bij Nacional slaagt en weer presteerd als voorheen.

Iedereen heeft het nu wel over miskopen, maar dit is er wel eentje die je van te voren niet had kunnen voorspellen. Ik meen mij nog te herinneren dat AZ ook achter hem aan zat en zij voorspelden Lodeiro een hele grote toekomst. Dat het er niet uit is gekomen is erg jammer voor Ajax.

Pff wat moet je hier nu mee...
Ik denk persoonlijk dat het meer gelegen heeft aan heimwee en niet aan gebrek van kansen die hij niet zou krijgen aangezien hij het huidige seizoen nog geen enkele keer gespeeld heeft door zijn blessures.
Misschien dat hij ook zijn kansen nu niet hoog inschat nu hij ziet hoe Eriksen aan het draaien is bij Ajax, het zou allemaal kunnen.
Ik vind het wel jammer eerlijk gezegd, want talent had deze jongen wel, het is alleen dat Jol hem rustig wou brengen vorig seizoen en hem ook steeds (net als Eriksen) linksbuiten liet spelen.
Het is treurig, maar goed life goes on...
Ik wens hem in ieder geval een mooie toekomst toe daar bij Nacional en ik denk wel dat hij via die club weer in de belangstelling komt bij Europese clubs.

Jammer dit. Dat spelers als Atouba, Wielaert etc weggaan begrijp ik, maar dit niet. Toen deze jongen speelminuten kreeg zag je dat hij aardig kon voetballen. Hij heeft verder nooit een kans gehad, mede dankzij zijn blessures dit jaar. Zou toch nog even wachten met het verkopen van deze speler, zodat hij een echte kans krijgt.

Ik vond het niet goed spelen bij Ajax, maar wel de eerste wedstrijden op het WK met Uruguay!
Hij maakte een goede indruk op mij.
Spijtig dat hij weg moet, en dat Ajax geld verspilt.. Wnat al die miljoenen krijgen ze niet terug..

Ow, dit vind ik dan weer jammer. De wedstrijden die ik gezien heb vond ik deze jongen wel goed spelen. Speelde Lodeiro dan zo slecht bij jong Ajax dat een optreden in de hoofdmacht niet afgedwongen kon worden?

15 december 2010 om 19:39

Hij heeft vooral niet kunnen spelen door blessures.

word hij gewoon een beetje slachtoffer word van de nieuwe koers die Ajax wil gaan varen? Eigen jeugd eerst?...al is Lodeiro ook jong, dus dat is onlogisch beredeneert. Zou Suarez hem alvast onder willen brengen terug in zijn eigen omgeving, zodat hij zelf in de winterstop ook met een gerust hart, de deur in de Arena achter zich dichtslaat??? Vind dit meer een bericht voor ''de wandelgangen'' trouwens, kan hier niets over terug vinden op diverse ajax-sites. Ik persoonlijk hoop dat Lodeiro blijft en een kans krijgt.

Maar is het daadwerkelijk wanbeleid?
Suarez heeft door deze aankoop zijn contract verlengt, en speelt nog een jaar bij Ajax. Als je nu 2,5 miljoen terugkrijgt, heb je eigenlijk maar 2,5 miljoen(+ loon Lodeiro) aan secundaire benefits gegeven aan Suarez.
Deze heeft wel zijn contract opgewardeerd en is nu een stuk duurder om weg te kopen.
Misschien soms iets verder kijken dan wat het op het eerste oog lijkt.

Mensen, de bron van dit artikel is een twitterbericht dat klakkeloos overgenomen is door de Uruguayaanse media. Ik vraag me dus af of dit bericht niet gewoon wederom een groot gerucht is.

Daarbij moeten alle mensen die zeggen dat hij een miskoop van 5.000.000 euro is hun mond houden omdat:

1. Hij heeft Ajax nog vrijwel geen cent gekost aangezien zijn transferbedrag in meerdere etappes betaald moet worden.

2. Heeft hij een kans gehad bij Ajax? NEE want hij is continu geblesseerd geweest dus hij heeft nog niks kunnen laten zien.

14 december 2010 om 21:49

Dus omdat je in etappes moet betalen kost het geen geld?
Mooi! Ren ik nu naar de winkel en ga ik een auto of i.d. kopen en betaal ik in etappes. Kijken of ik dan ook geen geld hoef te betalen voor de auto omdat in etappes betaal.

14 december 2010 om 22:54

Hij heeft Ajax nog vrijwel geen cent gekost aangezien zijn transferbedrag in meerdere etappes betaald moet worden.

Lezen is moeilijk he, ik zeg helemaal nergens dat hij niets gekost heeft. Ajax zal er ongetwijfeld een klein verlies op maken mochten deze geruchten kloppen. Maar het is niet juist dat mensen zeggen dat Ajax nu opeens 3.500.000-5.000.000 kwijt is.

En trouwens, als jij die auto uit je verhaaltje weer doorverkoopt en met dat geld + een beetje van je eigen geld de auto helemaal afbetaalt, dan heeft hij inderdaad niet veel gekost...

Ik meende dat er een tijd terug nog een bericht was dat er nog helemaal geen Euro is overgemaakt wat betreft deze transfer. Dus van het bedrag van 4 miljoen Euro. Het kan dus zo zijn dat hij terug gaan naar Nacional als transfer met gesloten beurzen. Dus dan zou Ajax in dit geval (als het zo is) alleen maar salaris betalen.

Wat een drama zeg!

Ik verwachte zo veel van deze Lodeiro. Hij werd zelfs vergeleken met Cruijff.
Ik dacht echt dat dit de nieuwe 10 of linksbuiten van Ajax kon worden.
Maar zo zie je maar weer, wat voor mentaliteit een paar van die Zuid-amerikanen hebben.
Vind het echt jammer.
En ja, en weer 4 miljoen weg!

En dan bekritiseren mensen el Hamdaoui omdat hij zogenaamd weggegooid geld is.
Nou ten minste heeft hij 1/3 van de Ajax-productie op zijn naam staan.
En is hij ook topscorer van Ajax.
Hij heeft maar 1 miljoen meer gekost maar heeft nu al veel betekent voor Ajax.

En niemand heeft het ooit over deze man gehad.
Dit noem ik pas weggegooid geld.
En altijd maar geblesseerd zijn.

Nou dank je wel, Lodeiro.

Ben ook wel benieuwd wat voor rol Suarez hier in heeft gespeeld.

14 december 2010 om 21:04

Het ligt ook echt aan mentaliteit als je niet kan spelen door blessures..

14 december 2010 om 21:11

Nee, mij gaat het meer om het feit dat hij gaat vertrekken. ( Als het waar is.)

Want mede door zijn blessures ja heeft hij nog niets laten zien.
Daarom vind ik het niet echt chique als je dan Ajax gaat verlaten terwijl ze voor Ajax begrippen een fortuin hebben betaald voor hem.

Als je me tekst een beetje had doorgelezen begreep je het wel.

14 december 2010 om 21:15

Blijkbaar niet omdat je het ook over de blessure etc. had en het mij leek dat je boos was omdat hij wegging zonder ooit gespeeld te hebben en dergelijke.

Als hij echt weg zou gaan ben ik daarin natuurlijk ook wel redelijk teleurgesteld, maar misschien heeft hij gewoon wat eerder heimwee.
Zijn ook genoeg Zuid-amerikanen die jaren rondlopen in koude competities in het oosten.

Mocht dit van Ajaxshowtime zijn overgenomen, is het hoogstwaarschijnlijk niet waar. Een poster daar post erg vaak nep berichten. Ook word bij de reacties vermeld (ajaxshowtime) dat Anita, Van der Wiel, De Zeeuw en Enoh dit Twitter acount niet volgen.

Ik denk dat de berichten uit die Uruguyaanse media gewoon op zijn Twitter-berichten zijn gebasseerd. Misschien zit er wel een hacker achter, dat was met van Wolfswinkel ook.

On:
Áls Ajax hem verkoopt vind ik het jammer, want hij heeft zich nooit kunnen bewijzen door zijn blessureleed en is zeer talentvol.
Je kunt hem als Ajaxzijnde ook volgens het Ajax systeem opleiden, want hij is pas 22(?) dus als ze hem weggooien zonder hem een kans te geven, vind ik dat erg triest.

er zijn serieus tientallen, zowel niet hondertal betere spelers in zuid/midden amerika te vinden dan deze gast.

hij was natuurlijk alleen maar gehaald om suarez te pleasen.

14 december 2010 om 20:35

uuhm heb jij hem vaak zien spelen dan?
nee!
elke keer korte invalbeurtjes rond de 70e minuut enzo bij een stand van 3-0 etc.
en je kunt echt niet zeggen dat hij slecht heeft gespeeld hoor in die tijd (aangezien je hem niet kunt beoordelen in die korte tijd en die keer dat hij een basisplaats kreeg was in een bekerwedstrijd en daar scoorde hij)

14 december 2010 om 20:40

Tijdens, die beker wedstrijd tegen Go Ahead, kreeg hij ook maar een invalbeurt.
En hij scoorde in de allerlaatste minuut uit een vrije trap van exact 16 meter.
Die zou een Suarez of Urby waarschijnlijk ook makkelijk kunnen scoren.
Aangezien die doelman van Go Ahead er niet echt zin in had.

Maar verder ben ik het wel met je eens.

Hij heeft zich nog niet echt kunnen bewijzen.
Maar dat is ook zo jammer, dat hij weggaat.
Hij is de hele Ajax-publiek nog wat acties verschuldigd.

Ik altijd maar denken dat hij met de volle 100% voor Ajax wou spelen.
Jammer, maar er valt niets meer aan te doen.

Ben benieuwd hoe dit zal aflopen.

14 december 2010 om 21:54

ja ik twijfelde al of dat wel een basisplaats was toen ik het had getypt maar goed, dan heeft hij dus alleen maar invalbeurtjes gehad en daar kun je niet op oordelen...

blessures, wat zijn het toch vervelende dingen

14 december 2010 om 21:57

Och Oreely wat een onzin. Lodeiro heeft zelden gespeeld, hoe kun je hem dan beoordelen? Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat dit waar is, want Lodeiro is geblesseerd dus hem nu laten gaan levert het minste op. Gewoon nog even proberen na de winterstop want het is een jonge knul dus hij past in het plaatje dat dit nieuwe Ajax voor ogen heeft. Mocht het dan nog steeds niets zijn kan hij altijd nog vertrekken aan het einde van dit seizoen.

ik mag toch wel hopen dat ajax nog iets voor die jongen krijgt.
ben ook benieuwd hoe suarez hier op reageert, er waren al geruchten dat hij niet blij was met vertrek van Jol enzo, nu ook dit er nog bij.
nee ik denk dat dat wel meevalt maar toch.

altijd vervelend als een speler zich niet kan bewijzen door blessures

Hij had toch een langjarig contract. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat hij gratis de deur uit wandelt.
Ik had hem wel eens een tijdje in het eerste willen zien spelen. Het lijkt me wel een groeidiamant.

Ik wil even reageren op mensen die zeggen dat dit wanbeleid is, want dat slaat echt nergens op.
Ik neem het even op voor het bestuur en de leiding bij Ajax, dat mag ook wel eens:

- Lodeiro is niet alleen gehaald omdat Suarez dat wilde, hij is gehaald omdat hij een talent is en ook AZ dacht dat er een grote toekomst voor hem aan zat te komen, AZ wilde Lodeiro ook hebben!!

- Lodeiro heeft zich nooit kunnen bewijzen in Ajax1 door vervelende zware blessures, dan moet je niet gaan roepen dat het een miskoop is. Als je jezelf niet kunt bewijzen door vervelende gebeurtenissen waar je niks aan kunt doen dan is dat ontzettend jammer maar dan is het niet gelijk een miskoop.

Ik hoop dat hij veel plezier gaat hebben bij zijn cluppie en dat hij nog eens opgemerkt wordt door scouts

14 december 2010 om 21:37

Als er iemand, die nooit speelt, verkocht wordt met een verlies. Want ik neem niet aan dat hij voor 4 miljoen verkocht gaat worden aan nacional. Dan is het dus gewoon een miskoop, geblesseerd of niet. Je hebt die jongen niet met winst verkocht en hij heeft niet veel voor jouw kunnen betekenen, oftewel miskoop.

On:
ik neem niet aan dat dit waar is, want zoals hierboven ook al ergens wordt aangegeven is het
1. van ajaxshowtime......
2. niet alle ajaxcieden volgens deze speler op twitter, wat ook een bron is voor dit bericht.

Dus allemaal niet erg geloofwaardig

Als Ajax hem de deur uit doet, speelt hij over 2 maanden weer de sterren van de hemel, let maar op

Ik snap hier dus echt niks van, hij heeft nog niet veel gespeeld maar hij heeft echt verschrikkelijk veel kwaliteit. Ik vraag me ten eerst af of er wel iets klopt van dit bericht want ik zie niet echt in waarom die weg zou moeten gaan. Daarnaast vraag ik me ook af (als het klopt) of hij weg wil of dat ajax hem weg wil hebben. Zou jammer zijn, ik was een groot voorstander van zijn komst en ik wil hem nog steeds zien spelen, ik denk dat hij zeker veel kan toevoegen aan dit ajax

Goed werk, gooi overtollige spelers er maar uit. Ik heb mijn twijfels of Lodeiro overbodig is denk zelf van niet. Maar hij belemmerd anders wel de kansen van Eriksen, de Jong, Klaassen, Sneijder.

Dus ben er blij mee, nog een zooi eruit en daarmee echt gerichte aankopen doen en de jeugd de kans geven!

best een talentje en nog erg jong.ik denk dat het misschien wel te vroeg is om hem van de hand te doen om michel bastos scenario's te voorkomen!

Logisch, die jongen heeft geen knikker geraakt sinds die in Amsterdam speelt. Ze zullen daar nu eens goed de bezem door de selectie halen zoals dat zo mooi heet.

Mensen, de bron van dit artikel is een twitterbericht dat klakkeloos overgenomen is door de Uruguayaanse media. Ik vraag me dus af of dit bericht niet gewoon wederom een groot gerucht is. Op Uruguayaanse media/kranten sites is helemaal niets betrouwbaars te vinden over Lodeiro die gaat vertrekken. Valt me een beetje tegen van Voetbalzone dat ze er de laatste nogal langs zitten met nieuws berichten en dat veel nieuwsberichten inhoudelijk nogal wat fouten bevatten.

Daarbij moeten alle mensen die zeggen dat hij een miskoop van 5.000.000 euro is hun mond houden omdat:

1. Hij heeft Ajax nog vrijwel geen cent gekost aangezien zijn transferbedrag in meerdere etappes betaald moet worden.

2. Heeft hij een kans gehad bij Ajax? NEE want hij is continu geblesseerd geweest dus hij heeft nog niks kunnen laten zien.

Kom op heey,

Hij vlamt echt onvoorstelbaar goed bij Jong Ajax,
net zoiets als Suk.
Geef ze is een kans.
Mensen, Lodeiro is wel international wisten jullie dat
en zo slecht is hij dus niet.
Frank de Boer zorgt er wel voor dat het goed komt
@ Stretfordend Helemaal mee eens en vergeet Jaja Coelho niet

btw: Als hij vertrekt dan weet ik het ook niet meer,
of ze moeten met een schok-transfer komen.
ik zie het al voor me Lodeiro weg,
Komt Hazard oppeens aan de deur kloppen

zonder alle gekkigheid,
dit is een speler waar de (500) supporters van Jong Ajax naar komen kijken.
En ja ook voor Suk
tja, hopeloos dit, HIJ Moet Gewoon Blijven mensen, is dit niet duidelijk genoeg

14 december 2010 om 20:58

Ik neem aan dat je bedoeld dat ze vorig seizoen naar hem kwamen kijken, want hij is nu al bijna 6 maanden geblesseerd (breuk middenvoetsbeentje).
Neemt niet weg dat het jammer zou zijn mocht hij vertrekken.
Hij is denk ik wel een goede concurrent voor Eriksen voor de ''10'' positie.

14 december 2010 om 21:53

Ja dat bedoel ik ook,
goed dat je het toch wel met me eens bent

on:
Als die vertrekt,
dan in de eredivisie blijven

14 december 2010 om 20:55

Het ruikt hier weer eens naar een kneuzige reactie. Hoe kun je die jonge beoordelen als hij niet meer dan 8 invalbeurtjes heeft gehad omdat hij pech heeft gehad met blessures? Als hij nou twee seizoenen ruk had gespeeld dan had ik je reactie nog kunnen begrijpen.

Eerst bevestiging zien om te zien of hier daadwerkelijk sprake van is.
Als (let op Als) dit wel waar is dan vind ik het jammer.
Het lijkt me dat een speler die actief is geweest op het WK 2010 toch heus wel wat met de bal kan. Daarentegen is het nog de vraag waar op het veld Lodeiro geplaatst zou moeten worden. Ik zag in hem een potentiële nummer 10 maar daar heeft Ajax al mensen als Eriksen, Aissati en Rodney Sneijder.

Het lijkt me sterk dat dit echt waar is en als er daadwerkelijk een overgang aanstaande is dan moet het haast wel om een verhuur gaan. In tegenstelling tot de karrenvracht aan miskopen die Ajax de laatste jaren heeft gedaan leek me dit juist wel een goede aankoop. Hij is nog erg jong en zat afgelopen zomer niet voor niets bij de wk selectie van Uruguay. Deze jongen beschikt over voldoende talent om het te redden in Europa en ook bij Ajax.

14 december 2010 om 21:21

Helemaal mee eens, iemand wordt niet voor niets geselecteerd voor het Uruguayaans elftal, niet te vergeten de nummer 4 van het afgelopen WK! Hij had daar btw ook een basisplaats, tot aan zijn rode kaart.

een win win situatie goed voor Ajax en Lodeiro, het is niet fair hem af te schieten maar een rol van betekenis heeft hij niet gehad ( om welke reden dan ook ) en derhalve is de conclusie dat hij overbodig is terecht. Past ook goed bij de grote schoonmaak die gehouden moet worden. Bovendien moet je nooit een speler kopen op voorspraak van een speler die bovendien uit hetzelfde land komt, Suarez is niet objectief en bepaald geen beleid toch? Alweer een dure misser??

alsof hij weg gaat...
dat is toch echt weer een dom verhaal.
Niet meer dan en gerucht.
die blijft echt nog wel een paar Ajax zeker nu F. de Boer trainer is

Iedereen die hier reageerd en zegt dat het een miskoop is moeten toch even kijken achter de reden waarom hij in de 1e instantie gehaald is.

Ajax heeft hem uiteindelijk gehaald op aanrader van Saurez die wou perse dat hij naar Ajax kwam.
Gezien het talent en potentie die deze speler zou bezitten hebben ze hem uiteindelijk gehaald.

Suarez heeft hier een zeer grote invloed in gehad en jullie aanbidden als Ajax supporters allemaal Suarez dus hoe kunnen jullie dit een miskoop vinden.

Gewoon een miskoopje van Ajax. Kwam alleen omdat Suarez dat wou. Ajax haalde hem volgens mij gewoon omdat ze anders dachten dat Luis Suarez wegging. Jammer dat hij zich nooit heeft kunnen bewijzen. Ik dacht dat dit een heel goede speler kon worden, maar door blessures heeft hij het nooit waar kunnen maken. Jammer Lodeiro, het ga je goed.

Jammer want had toch het idee dat deze jongen zeker wat met een bal kon en op het WK was hij na zijn domme snelle rode kaart niet meer in beeld geweest , heeft Ajax veel geld gekost en zal bij lange na niet het bedrag opleveren dat ze aan hem kwijt waren.

Dit is natuurlijk wel wanbeleid , alleen een landgenoot halen om zo Suarez te behouden en dan heb je het niet over een paar ton wat die jongen koste maar gewoon miljoenen , hopelijk is dat met de Boer aan het roer nu verledentijd en gaat de jeugd weer de boventoon voeren en niet van die middelmatige aankopen als Atouba , Mido en Tainio.

On: Lodeiro kan er niks aan doen dat hij niks heeft kunnen laten zien, jammer voor hem. Dit heeft niks met wanbeleid te maken, hier kan niemand iets aan doen en ik hoop voor Nicolas dat hij zich bij Nacional wel weer kan laten zien

Off: Ik lees net dat Edo Ophof zich niet meer verkiesbaar heeft gesteld voor de ledenraad van Ajax. Goed nieuws voor Cruijff en co. (ook voor mij)

En voor de mensen die hem een miskoop noemen: heeft deze knul een eerlijke kans gehad? Beoordeel hem na een flinke serie wedstrijden en niet na een handjevol invalbeurten. Zo makkelijk dat roepen..

15 december 2010 om 09:28

Miskoop ja want al die miljoenen zijn met een beetje pech ook verdampt

Deze jongen heeft geen kans gehad, is jong, heeft een WK gespeeld, en heeft in zijn invalbeurten (van 10 minuten) laten zien dat hij echt wel kan voetballen.
Ik geloof er dan ook niks van.

nou van hem hebben ze echt kunnen genieten heej wat een acties,schoten,steekpassen die mijn vrienden mij beloofde van Lodeiro.
maar toen raakte hij gebleseerd.

ik denk ook neit dat lodeiro een kans heeft gekregen maar je kunt hem ook een miskoop noemen want je moet toch ook kijken hoe blessure gevoelig zo'n jongen is?

maarja ik denk dat het niet slim om Lodeiro nu te verkopen / weg te doen want hij heeft zich nog niet kunnen bewijzen.

10 keer liver Lodeiro dan Siem de Jong. Kom op zeg. Dit kan toch niet waar zijn. Die jongen is een groot talent. We hebben hem amper gezien bij Ajax omdat Jol maar vast bleef houden aan de Jong en nu zn blessure. Heeft totaal geen kans gehad. En de mensen die roepen dat ie niets toevoegt....hoe kan hij zichzelf laten zien in een paar invalbeurtjes van 10 minuten. We hebben nog niks van hem gezien.

hihihi
dit tekent toch wel t wanbeleid van de laatste jaren hoor... in 1 jaar van topaankoop tot mislukkeling en dus verkoop.. oioioi..
maar goed dat er n revolutie gaande is daar in amsterdam

Wat iedereen ook zegt, Nicolas kwam naar Amsterdam als groot talent. Hij had net zijn debut gemaakt voor Uruguay, stond in de interesse van Engelse clubs.

Zonde als hij vertrekt, hij heeft nooit regelmatig kunnen spelen, mede door zijn langdurige blessureleed.

Weer geld de prullenbak in zeg. Hij heeft echt een steengoeie pass zou Mounir en Suarez ook wel goed kunnen gebruiken en Mickey niet te vergeten. Eriksen kan het ook maar siem heel wat minder.

Geen idee waar ze dit nieuws vandaan hebben. Uruguayaanse media spreekt er geen woord over.

Het zou zonde zijn als dit waar is. Lodeiro heeft zich hier nooit kunnen bewijzen en met het vertrek van Suarez en Ruiz (zeker binnenkort) uit de Eredivisie hadden we wel een smaakmaker kunnen gebruiken. Lodeiro heeft zich namelijk wel al bewezen in Uruguay (daar waar Suarez niet veel heeft laten zien voordat ie naar Groningen kwam) en ook in Copa Libertadores was hij één van de beste spelers. Verder was hij een blikvanger bij jeugd wk voetbal en bij het nationale elftal van Uruguay.

Er speelt denk ik iets anders. Ajax is tot op heden haar betaalverplichtingen niet nagekomen van de transfersom. Nacional heeft meedere malen persoonlijk contact gezocht met Ajax hierover, maar tot op heden weet Ajax niet met het geld over brug te komen. Dus wees maar niet bang.....ajax is geen geld kwijt.

Ik maak me verder geen zorgen om deze jongen. Dan maar niet op Eredivisie Live........ Ik zie hem binnenkort wel op Sport1.

Doodzonde als dit bericht op waarheid berust. Hoewel hij niet speelde bij Ajax zat hij tijdens het WK toch dicht tegen de basis van de nummer 3 van de wereld aan.. Ook het feit dat AZ destijds ver voor hem wou gaan, zegt in mijn ogen een hoop. Ook die paar minuten dat ik hem gezien heb iedere keer maakte hij een sterke indruk op mij. Creatief, technisch en een goed schot in de benen. Vooralsnog hoop ik dat hij nog een kans krijgt, en daar zat ik eigenlijk ook op te wachten. Tsja, misschien duurt het hem allemaal toch te lang en van al die blessures wordt je ook niet erg gelukkig natuurlijk...

Zou dit zonde vinden, aangezien hij zich nooit heeft kunnen bewijzen. Zou ook een knap staaltje kapitaalvernietiging zijn van m'n clubje...

Zijn eerste minuten voor Ajax waren niet verkeerd, technisch zeer versierde speler. Ik dacht dat ze met hem een nieuw toptalent in de gelederen hadden! Jammer, zien of hij ooit nog bij een Europese (sub)topper beland.

Werkelijk lachwekkend dat mensen hier zeggen 'gelukkig maar' 'het begin van de schoonmaak' en 'miskoop'

En ik wordt al helemaal gek van die Derksen-napraters die zeggen dat hij alleen gehaald is zodat Suarez zijn contract zou verlengen, echt complete onzin, Johan Derksen heeft dat 1x gezegd en iedereen herhaalt het, denk eens na man, waarom zou Ajax een miljoenenbedrag uitgeven zodat iemand dan misschien zijn contract zal verlengen.

Deze jongen is een heel groot talent, was een van de betere spelers van het WK -20, heeft bij Nacional vaak genoeg laten zien wat hij kan en ging niet voor niks mee met Uruguay naar het Wk.
Deze jongen moet net als Eriksen vertrouwen krijgen, ik kan me nog herrineren dat mensen een paar maanden terug zeiden dat Eriksen 'helemaal geen talent' was en nu hij het vertrouwen krijgt op zijn vertrouwden positie is hij nu al 'geweldig' zo snel kan het gaan, ook met Lodeiro.
Klein probleempje is wel dat Lodeiro concurrentie heeft van een ander toptalent, namelijk diezelfde Eriksen.

Ik weet zeker dat Lodeiro nog kan slagen bij Ajax, daarom vind ik het vreselijk jammer als hij terug gaat naar Uruguay, echt zonde van het geld maar ook omdat hij een groot talent is.

het zou wel dom zijn om deze jongen in 1 keer terug te laten.
gaan heeft nog niet eens een serieuze kans gekregen bij ajax.
ik heb hem nooit 2 wedstrijden zien spelen achter elkaar.
ik vindt dat wanneer hij een eerlijke kans krijgt en hij het.
niet goed doet dan pas terug gestuurd kan worden

Alle spelers die niks toevoegen gewoon op straat zetten. Waarom een jongen uit Uruguay halen als je een goede eigen jeugdopleiding hebt? Jozefzoon doet niks onder voor Lodeiro! Goede zet

denk dat er meer spelers zullen vertrekken: Mido, Atouba, Lindgren, Sno, Lodeiro, Tainio, Silva, Oleguer, Wileart

Jammer, zo veel potentie in deze jongen, nooit echt een kans gekregen ik bedoel doet hij veel onder als wat er nu staat? Nee toch, want wat er nu staat is ook niet bepaald groots!

jammer dat hij zo veel geblesseerd is
niemand heeft hem een hele wedstrijd zien spelen dus om te zeggen dat het een miskoop is

eerst zien spelen en dan pas oordelen :P

Dit is allemaal gebaseerd op een Twitter account waarvan niet eens bevestigd kan worden of hij echt van Lodeiro is. Alles lijkt er op dat dit een onzinbericht is, en het is belachelijk dat Voetbalzone dit als nieuws brengt.

Als dit waar is kan ik een glimlach niet onderdrukken.

A Z had deze jonge al een contract aangeboden, alles was rond tot dat ajax dacht dat ze hem ook wel wilden, toen ging Suarez zich er nog eens tegenaan bemoeien en ajax bood de club een euro meer.

Hij koos voor ajax, Nu komt hij niet uit de verf. Wat jammer nou?

Jammer als het waar is, zag het wel in hem zitten, kon mooi na de winter samen met Eriksen concureren wie er op 10 speelt.

Wat krijgen we hiervoor terug??

Of zijn deze 4 miljoen euro ook weer zomaar verdampt...... Het wordt hoog tijd dat degene die verantwoordelijk hiervoor zijn de conclusies gaan trekken....

Schijnt een nepaccount te zijn volgens verschillende Ajax sites al kunnen zij het ook niet met zekerheid zeggen. Maar wat voor een bron is Twitter ook eigenlijk,er word niks in de media over gezegd en opeens staat het op Twitter en is alles al rond. Vind ik een beetje vreemd, maar ja er is natuurlijk altijd de kans dat het klopt. Ik hoop echt van niet want ik ben er van overtuigd dat hij wat kan toevoegen en kan slagen bij Ajax.

Wat?! Dat zou ik echt heel erg jammer zijn. Lodeiro heeft door blessures nog niks kunnen laten zien, maar ik denk echt dat hij kan slagen. Ik geloof pas dat hij weg gaat als het op de ajax site staat.

Beetje vreemd bericht. Ik betwijfel of het waar is. Lodeiro kwam dit seizoen enkel niet in actie vanwege een blessure en je zou toch denken dat hij voor zijn kansen wil gaan bij een nieuwe coach. Indien het wel waar is vraag ik mij af op het op huurbasis is of dat Lodeiro definitief terug keert naar Nacional. Indien het definitief is ben ik zeer benieuwd wat Nacional voor Lodeiro betaald, aangezien Ajax nog geen jaar gelden 5 miljoen euro voor hem betaald heeft. Het lijkt me niet dat Ajax met veel minder genoegen zal nemen.

Mensen doen alsof het al zeker is terwijl het duidelijk is dat dit niet Lodeiro's twitter is aangezien hij een fake Suarez als 'volger' heeft.

wat ben ik blij dat az (mijn club) hem toen niet kreeg.
Ajax ging de strijd aan met az dat ook intresse had en ajax won.
Nou achteraf kunnen we alleen maar blij zijn bij az want daar gaat weer een paar miljoen in de prullebak!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren