Adidas deelt shirts uit na identiteitsverwisseling bij Man United
Adidas gaat daags na de shirtlancering van Manchester United diep door het stof. De kledingsponsor van de Engelse grootmacht heeft in de lanceringscampagne 'vergeet nooit waar je vandaan kwam' Millie Turner geïdentificeerd als haar voormalige ploeggenoot bij United, Amy Turner. De verdediger van United wist niet wat ze zag en liet meteen haar ongenoegen blijken via Twitter, waarmee ze adidas dwong de fout te corrigeren. Het merk heeft inmiddels zijn excuses aangeboden en aangekondigd een actie te zullen houden onder haar fans.
De 25-jarige Millie Turner maakte donderdag deel uit van de lancering van het nieuwe thuistenue van de club, waarbij het iconische rode shirt met witte broek wereldkundig werd gemaakt in verschillende gelikte promotiespotjes. Ze zag echter tot haar verbazing dat ze werd geïdentificeerd als haar voormalige ploeggenote, wiens naam rechtsboven bij haar foto prijkte. "Aangezien ik al drie jaar bij Manchester United speel en twee jaar onderdeel uitmaak van adidas, zou je mogen verwachten dat ze mijn naam goed spellen", schreef Millie Turner enigszins verbaasd op Twitter.
Considering I’ve been at Manchester United for 3 years and an adidas athlete for 2… You’d like to think adidas would get my name right.??????? pic.twitter.com/S3wp18FEf5
— Millie Turner (@MillieTurner_) July 15, 2021
Haar 25-jarige voormalig ploeggenote Amy Turner speelde de afgelopen drie jaar eveneens voor United, voordat ze vorige maand de overstap maakte naar Orlando Pride. Hoewel de fout om een van de eigen atleten verkeerd te identificeren opvallend was, tilde de ironie van de slogan van de campagne ('nooit vergeten waar je vandaan kwam') het naar een ander level. Adidas corrigeerde de fout al snel op zijn website nadat de verdediger van United hen erop had gewezen. Ook bood het sportmerk via Twitter zijn verontschuldigingen aan.
Millie, we messed up and we’re gutted. You're part of the adidas family and we want to make amends. Let’s get some new shirts out to your biggest fans. Let us know who and we’ll deliver.
— adidas UK (@adidasUK) July 15, 2021
"Millie, we hebben het verprutst en we zijn er kapot van", valt te lezen in de tweet van adidas. "Je maakt deel uit van de adidas-familie en we willen het goedmaken. Laten we een paar nieuwe shirts uitdelen aan je grootste fans. Laat ons weten wie en wij bezorgen het." De misser van adidas kan op weinig bijval rekenen van voormalig ploeggenoten van Millie Turner. "Millie is een uitstekende speelster, een uitstekend persoon en ze weten haar naam nog steeds niet goed te schrijven. Dat moet ook alleen vrouwelijke speelsters overkomen", schrijft voormalig United-speelster Jess Sigsworth op Twitter.
Ook Natasha Fenton, sterspeelster bij Blackburn Rovers, pakte adidas op het socialmediaplatform aan. "Het lijkt wel alsof grote merken meegaan met de stroom om vrouwelijke atleten te 'steunen' en te 'promoten'. Het komt over alsof ze het doen omdat de maatschappij zegt dat het moet. Schaam je, adidas", aldus de stevige kritieken van Fenton.
Meer nieuws
Bayern München spreekt eigen lijfspreuk tegen met opvallend nieuw tenue
Roda JC legt stadionspeaker het zwijgen op: ‘Heeft laatste interview gegeven’
‘Twijfelende Denzel Dumfries ziet move richting Manchester United wel zitten’
Door vuurwerk verminkte PSV-fan doet zijn verhaal: ‘Ik mis tweeënhalve vinger’
Van Dijk naar Real Madrid? ‘Als ze bellen kunnen ze hem morgen contracteren’
‘Scouts van Ajax zaten dit weekend op de tribune voor deze vier toptalenten’
Meer sportnieuws
Je kunt toch ook gewoon jezelf niet al te serieus nemen en lachen om het foutje?
Echt he... Waar mensen drama over kunnen maken! 99% van degene die de campagne hebben gezien was het sowieso niet opgevallen 😂
Daar gaat het niet om. Als jij als professional deel uitmaakt van de lancering van een shirt, mag je er vanuit gaan dat dit soort fouten niet gemaakt worden. Dit soort campagnes worden niet door een stagiair in elkaar gezet, dus je mag ervan uitgaan dat er enige quality control achter zit.
Het gaat er wel om hoe je ermee omgaat, ze had ook even Adidas kunnen contacten maar om hierom zo gepikeerd te raken…
Ach hou op. Dit komt in de categorie vergeten verjaardag van Yaya Touré. Het is een fout, maar daar is alles mee gezegd. Dat men er zo serieus een punt van maakt is nog triester dan de fout zelf.
Dus dat gelijk op de teentjes zijn getrapt, kan gebeuren. Krijg je weer het gezeik over feminisme en alle andere termen waar je tegenwoordig dood mee wordt gegooid. Ze kunnen ook blij zijn dat een groot merk campagne maakt voor het vrouwenvoetbal. Overigens kan het gebeuren omdat een achternaam genoot ook speelde bij dezelfde club. Hoe vaak komt het niet voor dat een voetbalpagina/krant een foto post van de verkeerde voetballer. Hoor je die dan zeiken? Nee totaal niet. Dit soort zaken kun je ook binnenskamers houden, al had ik het wel geweten als dit soort zaken me werd verweten als Adidas zijnde.
Dit is niet een vergeten verjaardag. Dit is iets waar je voor betaald wordt, dit is je werk. Ik zou het persoonlijk ook heel vervelend vinden als mijn werk gecrediteerd wordt naar mijn collega, omdat hij toevallig dezelfde achternaam heeft.
Denk dat de campagne gewoon door een staigiair in elkaar is gezet. En de rest van Adidas interesseert het simpelweg niet. Prima dubbele publiciteit zo.
@fcg95 Je hebt een iets te hoge pet op van hoe grote bedrijven werken, daar worden ook dit soort fouten gewoon gemaakt. Je kunt 20 qualitity control stagaires achter elkaar zetten, als zij de speler niet kennen, zal de fout ook niet zomaar opgemerkt worden :D
FCG95 je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat dit Adidas alleen maar beter uitkomt. Wat meer exposure door het shirt te geven aan mensen die het veel zullen dragen & extra media aandacht. Niks aan de hand voor ze.
Mwah, lachen zou ik ook niet kunnen. Geeft toch het gevoel dat ze je niet serieus nemen. Een foutje zou zijn als er een spelfout in de naam zat.
Natuurlijk nemen ze haar niet serieus. Wie neemt vrouwenvoetbal wel serieus? Die vrouwen in de reclame spotjes van Adidas en Nike zitten er ook enkel om PC te zijn als bedrijf. Als ze dan nog een wereldtopper was in het vrouwenvoetbal... Tik je haar naam in op google dan moet zit je al 9-10 hits verder voor je haar tegenkomt. Om dan zo gepikkeerd te reageren?
Ze werkt blijkbaar samen met Adidas. Dat verandert het toch?
Lierse: natuurlijk werken ze samen met vrouwen en het is een heel stomme fout, maar bedrijven als Adidas nemen vrouwenvoetbal lang niet zo serieus als mannenvoetbal. Deze fout toont dat ook wel aan.
En precies dit soort reacties maken het prima verklaarbaar dat een vrouwelijke voetballer gewoon die fout onder de aandacht brengt. Omdat ze nog niet erg serieus genomen worden, en dat wordt alleen maar onderstreept door zoiets als dit, als ze twee spelers niet uit elkaar kunnen houden.
En zo enorm gepikeerd reageert ze niet he? Ze wijst er alleen op dat de naam verkeerd is. We kennen heel wat mannelijke voetballers die compleet uit hun panty gaan om net zulke onbenullige dingen.
Mwua, weet ik niet. Zou een beetje hetzelfde zijn als Frenkie de Jong een shirtpresentatie doet, en daar opeens Siem de Jong staat. Dan denk je ook, hoe is dat in hemelsnaam mogelijk toch?
Vraag dat maar aan de speaker van Psv bij het afscheid van Waterreus
Haha ja, en dat is nog enigzins te begrijpen. Menselijke misser die in een fractie van seconden verkeerde naam zegt.
Nee, dat is dus niet hetzelfde. Frenkie de Jong is één van de beste voetballers ter wereld. Als je één van de belangrijkste spelers van Barcelona verwart met een afbouwende speler bij Heerenveen dan maak je echt een grote blunder.
Deze fout toont maar weer eens aan hoe belangrijk vrouwenvoetbal is. De enige persoon die de fout doorhad was het lijdend voorwerp. Waarom? Omdat behalve voetbalsters zelf echt helemaal niemand het wat kan schelen of het Millie of Amy is.
Maar ik denk niet dat frenkie daar dan zo gepikeerd over zou doen..weet bijna zeker dat hij erom zou lachen.
"Frenkie 1 van de beste voetballers ter wereld"? Nog nooit gehoord deze, denk dat buiten NL en Catalonië niemand het eens is met deze mening. Eigenlijk niet eens top 15 middenvelders (KDB, Bruno, Kante, Busquets, Veratti, Kroos, Pogba, Modric, Kimmich, Thiago, Casemiro, Goretzka, Gundogan, etc) laat staan 1 van de beste voetballers ter wereld. Chronisch onzichtbaar in grote wedstrijden de afgelopen 2 seizoenen. ON: ze reageert wel een beetske overdreven als je het mij vraagt
Maar je kent hem wel. Had je ooit al van Milly Turner (ik moest overigens naar het artikel scrollen omdat ik haar naam alweer vergeten was) gehoord.
@rikas1 Het verschil is dan ook dat Frenkie heel serieus genomen wordt, multimiljonair is, en zijn sponsors voor het uitkiezen heeft. Als dan zo'n fout gemaakt wordt, dan is het makkelijk lachen. Ik ben ook geen fan van vrouwenvoetbal maar die vrouwen werken er keihard voor om een carriere te hebben. Om vervolgens gewoon uitgelachen te worden. Het zijn gewoon profs die op het hoogste niveau spelen. En is het dan zo raar als je het even laat weten als je met een andere speler verward wordt? Nee, dat is het niet. Ze gaat ook niet helemaal uit haar dak ofzo. Ze heeft groot gelijk.
Toen ze bij Cincinatti de verkeerde kale man gebruikten voor de aankondiging van Jaap Stam als coach, was er ook vooral hilariteit en bleef het luchtig. Maar het vrouwenvoetbal voelt zich natuurlijk al jarenlang achtergesteld en niet serieus genomen, dus is dit wel pijnlijker.
Ze voelen dat niet alleen zo, dat is natuurlijk ook gewoon zo. Daar zijn ook redenen voor, maar het is inderdaad daarom wel pijnlijker. En dus ook logischer dat ze het even meldt op twitter.
Ik vind ze eerlijk gezegd helemaal niet zo achtergesteld. De publieke interesse en daardoor commerciële waarde is echt extreem laag, maar het wordt ons wel redelijk opgedrongen.
@ .AFCA. Mannen kunnen dat, vrouwen vaak niet. Dit bevestigd in hun ogen dat ze niet serieus genomen worden, wat natuurlijk ook zo is (op het gebied van voetbal dan). Het had haar gesiert hier een grap over te maken ipv zo gepikeerd te reageren. Maar goed, neemt zichzelf veel te serieus en laten we eerlijk zijn.. wie kent haar? Ik ben United fan maar ken geen enkele vrouwelijke speler genoemd in de tekst.
Ook niet alle mannen trouwens. Zodra de Fifa ratings uitkomen bij een nieuw spel, regent het ook verontwaardigde reacties. Of als de animatie niet goed genoeg lijkt. Niet iedereen heeft de zelfspot van bijvoorbeeld een De Roon.
"dit bevestigd in hun ogen dat ze niet serieus genomen worden, wat natuurlijk ook zo is"
Maar daarmee is het toch volkomen begrijpelijk en terecht dat ze het gewoon meldt? Juist omdat ze door veel mensen niet serieus genomen worden. Waarom zou iemand die probeert een carriere te hebben meedoen met zichzelf uit te lachen?
Beckham liep met Beckam op zijn shirt jaren geleden. ow ow, we zijn weer gekwetst. Ik vind sowieso vrouwenvoetbal niet om aan te gluren. Er is daar teveel afhankelijkheid van techniek en dat valt meteen op als dat slecht is. Vrouwenwielrennen kan ik net zo kijken als de mannen, ze rijden wat langzamer maar dat zie je niet.
Ze is waarschijnlijk gepikeerd omdat ze vast zoiets heeft van als ik een man was geweest, hadden ze het wel goed.
Om zoiets meteen op social media te zetten gaat ook wel een beetje ver, tenzij je het bv op een komische manier overbrengt bij Adidas maar goed. Ze is toe aan het weekend.
Jezus, wat wordt een klein foutje weer opgeblazen tot een onnozele seksisme discussie. Doe gewoon normaal joh, stel je niet zo aan.
Helemaal mee eens. Dat je ontevreden bent over de fout is prima. Maar om er meteen anti-vrouw van te maken slaat nergens op. Het zal waarschijnlijk een of andere stagair zijn die een foutje heeft gemaakt.
Als ik adidas was, had ik t wel geweten. Of je nu Millie, Amy, Tina of Timmy Turner heet, het getuigt van arrogantie als je zo'n onbenullige fout op deze manier corrigeert. En dan haar ploeggenotes, ugh! Het voetbal is al om niet aan te gluren en het maakt t totaal niet aantrekkelijker door je zo te gaan gedragen.
De stagiair heeft gewoon de namen van een blaadje gelezen en is opgehouden bij de eerste Turner die hij zag staan. Alsof iemand deze mensen kent ook.
Heel pijnlijk natuurlijk... en ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat grote merken vrouwelijke atleten steunen, vooral om mee te gaan met de stroom en omdat de maatschappij dat verwacht (=politieke correctheid). Langs de ene kant is het wel goed dat vrouwelijke atleten meer aandacht (en dus financiele steun krijgen voor de ontwikkeling van hun sport) krijgen maar het lijkt er toch op dat het 'waarom' niet met de juiste intenties is.
Ik kan me niet inbeelden dat Adidas dit met mannelijke voetballers zou tegenkomen. Alsof ze bij een foto van Luke Shaw de naam Matteo Darmian zouden zetten.
Wees geen simp! Hierdoor enable je een bepaald gedrag. Ze heten allebei Turner en ze zijn allebei 25 en ze speelden allebei bij ManU. Een fout is menselijk. No big deal. Lach erom en ga verder
Als het bij een mannelijke speler was gebeurd zou Adidas aangekaart worden als onprofessioneel. Dit is gewoon een enorm domme fout en er zijn mensen met senioriteit die dit hebben goedgekeurd. Enorm amateuristisch. Je doet nu net alsof Adidas een familie bedrijf is die perongeluk de buurjongen heeft laten tweeten.
Inderdaad, dat zou worden gezien als onprofessioneel. In dit geval, enkel omdat het een vrouw is, zal het OOK gezien worden als seksistisch.Los van het feit dat dit vaker voorkomt. Jaap Stam, huldiging Ronald Waterreus, verwisseling Koopmeiners'. Maar poeh, dat seksisme toch.
Je hebt het meer over individuele fouten ipv structurele campagnes waarbij meerdere mensen moeten tekenen voordat het live gaat. Los daarvan is de koopmeiners fout toch ook enorm absurd en amateuristisch, en daar is iedereen het toch mee eens?
Je vergelijking gaat natuurlijk ook wel compleet mank, daar je compleet verschillende namen bij de mannen benoemt. De vergelijking dat bij de foto van Benjamin Mendy van City er per ongeluk Ferland Mendy als naam bij zou staan zou een betere zijn. En dan gaat dat ook nog niet helemaal op, want die hebben niet in het recente verleden bij dezelfde club gespeeld zoals bovengenoemde dames.
Mijn punt gaat ook niet zozeer over de fout die gemaakt is want er worden nu eenmaal fouten gemaakt. Ook al is dit wel een pijnlijke fout (maar tegelijk begrijpelijk want het was me eerlijk gezegd ontgaan dat beide dames in kwestie Turner heten)
Mijn post ging vooral over dat de grote merken dit doen omdat het politiek correct is en niet omdat ze het zelf zo interessant vinden. Als je dan nog eens dergelijke fouten maakt, dan kan ik me de ergernis bij de vrouwelijke voetbalsters wel voorstellen.
Tja, kiezen of delen. Het wordt bedrijven en sponsors gewoon opgelegd om vrouwelijk atleten ook aandacht en steun te geven. Dus doen ze dat inderdaad om politiek correct te zijn en omdat het verwacht wordt. Dan kan je achteraf niet zeuren dat het niet vanwege de juiste reden is. Als ze enkel vanwege de 'juiste redenen', namelijk merkbekendheid en winstbejag, handelen dan hadden deze vrouwen sowieso geen sponsorcontract bij Adidas volgens mij.
Dit krijg je als je iets waar niemand interesse in heeft geforceerd wil promoten. De persoon die dit gedaan heeft zal wss nog nooit naar vrouwenvoetbal gekeken hebben. Neemt niet weg dat het een domme fout van Adidas is, maar ik kijk hier niet echt van op.
oh jeej..de wereld vergaat. Iemand heeft een foutje gemaakt en de wereldberoemde Millie Turner per ongeluk anders genoemd, waardoor ze terecht hevig gepikeerd is.
Hoe kun je nou zo'n grootheid verwarren met een totale onbenul.
Pijnlijke fout maar fouten kunnen gebeuren en dit soort uitingen worden vaak door marketingmedewerkers (vd social afdeling) gepost.
Laat dit een goede les zijn voor degene die dit gepost heeft. Altijd ff alles nachecken.
Wees blij dat ze dit gedaan hebben, dit maakt je weer even wat bekender want volgens kende weinig mensen deze speelster. Ik iig niet. Dus tsja, maar uiteraard wel een lompe fout van Adidas zelf, zeker als je er al een tijdje zit. Maar goed, het hoeft ook niet zo opgeblazen te worden, nergens voor nodig. Fout accepteren, goed maken en weer verder.
Natuurlijk nemen de grote merken bij dit soort shirtpresentaties alleen maar vrouwen mee omdat het maatschappelijk lekker staat, omdat je anders kritiek krijgt. Natuurlijk zullen binnen Adidas weinig mensen Amy Turner herkennen als ze op een foto staat en is de verwisseling met Millie Turner snel gemaakt. En ja dit overkomt vrouwen wellicht eerder omdat ze minder bekendheid genieten dan de mannelijke collega's bij Man Utd. De verkeerde foto bij de verkeerde speler komt overigens ook bij mannen voor. Ze hebben recent in Italie ook Teun Koopmeiners verwisseld met zijn broertje Peer Koopmeiners. Dat is ook gewoon omdat in Italie de naam Teun Koopmeiners ze weinig zegt. Daar doe je niks tegen.
Misschien is dit wel "gewoon" een reclame stunt? Zo niet, ga aub allemaal jezelf diep schamen en met ze alle in een hoekje dit ongeloofelijke trieste verhaal uitspreken, want het kan echt niet! Doe normaal man, triest gebeuren.
Echt typisch iets voor vrouwen om hier nou een heel groot probleem van te maken, fouten worden wel eens gemaakt kijk maar eens naar het vrouwenvoetbal zelf daar zijn ze kampioen in
Zo’n grote fout is het toch niet?
Vrouwenvoetbal is niet bepaald een hot item en een foutje is al snel gemaakt bij de mindere voetbalgoden.
Bij PSV werd destijds Ronald Koeman geroepen ipv Ronald Waterreus, moeten we daar ook schande van spreken? Hoe durf je!
Meid, accepteer dat je niet zo in trek bent als de mannelijke spelers van Man Utd.
Aangezien er in het vrouwenvoetbal nooit fouten worden gemaakt, kan ik me voorstellen dat zo'n blunder onvoorstelbaar is voor die dames.
Ik ken ze niet, maar snap wel dat zoiets storend is. Maar dan zijn er weer mensen die over andere zaken praten die totaal niet aan de orde zijn. Hou toch op met dat emotioneel gedoe, dan kom je al heel ver.
Waarom mensen dan meteen online moeten reageren. Je kan ook naar Adidas bellen om het foutje te corrigeren. Beetje begrip voor menselijke fouten. Het is tenslotte een werkrelatie van je.
Lol het "lijkt wel" alsof grote bedrijven meegaan op de stroom.
Het is gewoon zo, kan je hard gaan roepen het is omdat ik (zwart, een vrouw, mega gay, vegan of een van dat alfabetvolk ben). Maar het is gewoon omdat simpele schreeuwzieltjes zoals jij het meeste geld opleveren voor deze bedrijven. Treurig gedoe
Nou vrijwel alle reacties hier zijn zeer tekenend als je zag wat er gisteren bij een racisme/ discriminatie post wordt gezet. Discriminatie is volgens iedereen hier fout, maar zodra het om vrouwen gaat, dan worden alle piemels uit de broek gelepeld en vrijgespeeld om van alles te roepen. En dan verwijten zoals dat niemand der kent en dat vrouwen gewend zijn fouten te maken met voetbal. Erken dat je niet zo in trek bent als je mannelijke collegas. Vrouwen worden hierin alleen maar meegenomen omdat het maatschappelijk problemen oplevert als je het niet doet..
De dame in kwestie heeft een tweet geplaatst, thats it. Dat de rest van de wereld weer in paniek raakt en het zwaar serieus opneemt, daar kan zij niets aan doen.
En het is toch simpelweg amateuristisch, man of vrouw, dat maakt niet uit. Je hebt een lancering van een shirt, daarbij gebruik je een speelster die bij jouw onder contract staat, je gebruikt de tekst "weet waar je vandaan komt" en dan gebruik je een verkeerde naam.
Maar ook bij de mannen gebeurd dit, het verschil is dat de mannen er zelf meestal wel om kunnen lachen, terwijl de vrouwen in kwestie gelijk hysterisch gaan doen en er een seksistisch iets van maken.
Jawel, ze had haar sponsor-contact die ze ongetwijfeld zelf heeft kunnen opbellen en haar ongenoegen kunnen melden. Zodat je het netjes oplost binnenkamers. Daarmee voorkom je de mogelijkheid dat iedereen het zo serieus opneemt en zou je ook nog een mooi pluspunt kunnen geven aan adidas als ze dan alsnog zelf zoiets zouden gaan doen.
Ik heb zelf niets met de twitter-cancel cultuur die er bestaat, ik zou problemen zelf willen oplossen met de mensen die er om gaan. Zou veel schelen als dat zou gebeuren ipv gelijk lopen zeiken op twitter.
Jij roept anders ook maar van alles in algemeenheden om als zogenaamde begripvol persoon eruit te komen. Kijk mij hier eens suprioriteit uitstralen door iedereen hier de maat te nemen. Wees trots op jezelf.
Er zijn hier gewoon heel veel mensen die de fout begrijpen of hem zich kunnen voorstellen. Dat het inderdaad te maken heeft met de bekendheid van de speelster. Ze geven mevrouw Figton en Segsworth gelijk dat het zo is dat vrouwen meer als marketingtool worden meegenomen, dan dat het is omdat ze bekend zijn en het publiek aanspreken. Dat is namelijk gewoon zo. Zijn dat goede motieven? Wellicht niet, maar de vrouwen weglaten levert ook weer gezeur op, terwijl met vrouwen er ook geen substantieel aantal extra shirts verkocht worden. Is het amateurisme? Niet per definitie. Het mag je niet overkomen als groot bedrijf als Adidas en Man Utd. Maar met 2 blonde vrouwen die recent bij United gespeeld hebben en die beiden Turner heten. Dan is het gelet op de bekendheid van het vrouwenvoetbal een voorstelbare fout. Met een Megan Rapinoe of Alex Morgan zal het je niet overkomen. Echter met Sam Mewis en Kristie Mewis (beiden international voor Usa) is zo'n fout plotseling niet ondenkbaar.
Het lijkt niet alleen of die vrouwen gesponsord worden, omdat het moet vanuit de maatschappij, het is ook zo.
Maar als je tegenwoordig niet van elke variant van de mens een vertegenwoordiger hebt, ben je niet inclusief genoeg. Het gaat niet meer om wat je kan, maar om hoe je eruit zit, zo lijkt het. En is dat juist niet wat we willen voorkomen?
Vrijwel niemand boeit vrouwenvoetbal, op zich niet erg, ik hoop dat elke voetbalvrouw er heel veel plezier in heeft. Maar neem jezelf wat minder serieus zeg. Ken je plaats in het geheel.
Meteen ook al die vrouwelijke ploeggenoten die over elkaar heen vallen om Adidas even via Twitter aan te pakken. Treurig. Ik neem vrouwenvoetbal niet serieus, gelukkig nemen zij zichzelf wel serieus. Dat ze het ooit in hun hoofd haalde, met die Amerikaanse voorop, om de salarissen van mannen en vrouwen gelijk te trekken. Niveau van een zondag 1e klasse.
Een italiaanse sportkrant had de verkeerde Koopmeiners op de voorpagina. Volgens mij is het met De Jong (siem/luuk/frenkie) ook wel eens voorgekomen.
Natuurlijk is de lancering van het shirt best belangrijk. En het feit dat ze haar willen meenemen in de campagne is al mooi. Vanuit commercieel oogpunt zal er geen shirtje meer verkocht worden denk ik. Dat is een beetje wat de dames vergeten; marktwerking bepaald uiteindelijk je waarde en belang.
"ook Natasha Fenton, sterspeelster bij Blackburn Rovers, pakte adidas op het socialmediaplatform aan. "het lijkt wel alsof grote merken meegaan met de stroom om vrouwelijke atleten te 'steunen' en te 'promoten'. Het komt over alsof ze het doen omdat de maatschappij zegt dat het moet." Omdat dat ook zo is, slome duikelaar. Denk je dat deze merken soortgelijke campagnes voeren in Uganda, Jemen en Rusland? Maar wees vooral blij, ik weet nu dat Manchester United een vrouwenelftal heeft, en dat er iemand genaamd Turner daar blijkbaar speelt. Dat wist ik vanochtend nog niet, en zo worden we ons stapje voor stapje bewuster van de wereld waarin we leven. I'm a woman, hear me whine.
Och wat zijn ze weer zielig. Natuurlijk doen ze het omdat de maatschappij het wil, want commercieel aantrekkelijk is het niet. Maar als ze het niet doen beginnen die vrouwen ook weer te zeuren.
Maar goed, die persoon vergist zich ff, kan altijd toch. Zelfs als die vrouw wel bekend geweest was
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.