Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Berghuis: ‘Wij zijn twee van de beste Eredivisie-spelers, het ligt niet aan ons’

Laatste update:

Steven Berghuis vindt dat de crisis bij Ajax niet aan hem en ploeggenoot Steven Bergwijn te wijten is. De rechtsbuiten van de Amsterdammers stelt na de wedstrijd tegen RKC Waalwijk (4-1 winst) dat het probleem vooral achterin ligt. "Wij zijn aanvallers. We kunnen niet bezig zijn met wat er allemaal achter ons gebeurt", aldus Berghuis bij ESPN.

Berghuis maakte tegen RKC pas zijn eerste Eredivisie-goal dit seizoen in de Johan Cruijff ArenA. "Ik moet meer goals maken, dat klopt", geeft Berghuis toe. "Dat heb ik me ook voorgenomen in de winterstop. Mijn assists zijn wel goed op orde."

Berghuis staat na veertien competitieduels op twee doelpunten en acht assists. "Ik ben vaak in de positie geweest om te scoren, maar ik heb niet afgedrukt. Dit is hopelijk een goed begin."

Jordan Henderson werd donderdag gepresenteerd als nieuwe aanwinst bij Ajax. Berghuis is daar blij mee. "Ik denk dat het heel goed is dat zo’n jongen erbij komt die heel veel heeft meegemaakt, weet wat ervoor nodig is om prijzen te winnen en hoe je dat met elkaar doet."

Henderson wacht nog op zijn werkvergunning. "Hopelijk kan hij een puzzelstukje zijn om ons weer een stukje verder te brengen. Hij kan dat natuurlijk niet alleen. Daarin zullen wij hem moeten helpen en hij ons. Ik denk dat we al zijn ervaring goed kunnen gebruiken."

Ajax krabbelt langzaam op na een dramatisch begin van het seizoen, waarin de Amsterdammers zelfs even onderaan in de Eredivisie stonden. "Iedereen kijkt veel naar mij en Bergwijn", zegt Berghuis. "Ik denk onterecht. Als je twee van de beste spelers in de Eredivisie hebt, mag je ze eerder koesteren dan andersom. Of het niet juist een compliment is? Dat weet ik niet."

Berghuis vindt dat de balans in het elftal zoek was. "Nu is er met Henderson iemand bij gekomen op het middenveld die misschien een verbindend puzzelstukje kan zijn, zodat ik en Bergwijn in de posities aan de bal kunnen komen waarop we het moeten gaan doen."

"Het zou gek zijn als het probleem bij mij en Bergwijn ligt, laat ik het daarop houden."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bah bah bah, lekker afgeven op je ploeggenoten door te stellen dat het niet aan jou ligt. Moet zeer fijn zijn voor de groepsdynamiek zo een speler als Berghuis in je team.

21 januari 2024 om 23:27

In het begin van het seizoen was er 0 groepsdynamiek. Waarom? Omdat niemand opstond, er geen leider was, niemand kritisch was en Steijn wegkeek van wanprestaties.

Nu zie je spelers in interviews gewoon weer zeggen wat ze vinden. Achter de voorhoede staat voor Ajax zijnde toch gewoon te weinig kwaliteit? Als vandaag Sutalo in het centrum had gestaan, kan je er wel 4 scoren maar kan je er ook 4 tegenkrijgen. Het is juist goed om elkaar de waarheid te vertellen. Daar word je als team beter van en groei van naar elkaar toe.

22 januari 2024 om 00:21

Ja, via de media dingen zo uitspreken is goed voor de groepsdynamiek. Ik hoop voor je dat je geen leidinggevende positie hebt.

22 januari 2024 om 01:05

Bijzonder dat je het persoonlijk maakt maar je hoeft je echt geen zorgen te maken over mijn positie of m'n omgang met mensen gedurende mijn carrière. Daarbij doe je de aanname dat Berghuis zich alleen via de media uit.

22 januari 2024 om 05:57

De groepsdynamiek onstaat als je een keeper hebt die ballen tegenhoud. Elke schot op Gorter was een doelpunt. Er is niks frustrerender dan gratis doelpunten weggeven. De back posities waren echt om te janken als je kijkt dat Rensch en Taylor hun beloftes niet inlossen. Bergwijn die de meeste miljoenen krijgt maar in zn eentje geen doelpunt kan maken in een competitie als de Eredivisie. Alles en iedereen is verot bij Ajax, de jeugd, de ervaring maar het begon allemaal door slechte keepers op goal te zetten zoals Rulli en Gorter.

22 januari 2024 om 10:00

Van Persie zou zoiets nooit zeggen, en Berghuis mag zijn veters nog niet strikken. Deze opmerking laat zien waarom Berghuis bij Feyenoord op gegeven moment ook echt werd uitgekotst, wat een arrogantie. Dat hij een van de beste spelers is/was, wil niet zeggen dat je dat moet uitspreken en daarmee de schuld moet afschuiven op andere spelers (die hem zogenaamd moeten 'koesteren'. Echt een bizar interview.

22 januari 2024 om 10:36

Dit interview geeft mooi aan hoe Berghuis is. Loopt weg van de verantwoordelijkheid en gooit andere spelers (verdediging) voor de bus ten behoeve van hem zelf. Zoiets doe je alleen in het veld of kleedkamer.
Maar zijn ego is zo groot dat hij het niet kan laten zo te reageren. Het is een pseudoleider, die door zijn leeftijd nu leider is, maar zijn carrière geeft eigenlijk al aan dat hij het niet is. Zo lang nodig gehad om echt door te breken in de Eredivisie en constant niveau te halen. Zou hooguit een toevoeging moeten zijn bij Ajax, geen jongen met een stem.
een echte leider praat niet over zichzelf als een van de besten.

21 januari 2024 om 23:35

Hij heeft toch groot gelijk. Spelers als Bergwijn en Berghuis brengen niet genoeg, maar hebben in principe wel het Ajax niveau.

Als er dan zoals vandaag van je achterste vijf in Gooijer, Rensch, Hato, Martha en Tahirovic - talent buiten beschouwing gelaten - nul goed genoeg zijn om te starten. Dan ben je verdedigend kwetsbaar, kan je niet opbouwen, je onder druk uitvoetballen en donderdag je hele elftal als een kaartenhuis in elkaar.

Dan heb je nog zo'n Taylor die in principe de kwaliteiten heeft. Maar de mening lijkt te zijn aangedaan dat hij geen verdedigende arbeid hoeft te leveren.

Als je vandaag die Martha ziet spelen. Dat is bijna een belediging voor de supporters. Net als dat clowneske gedoe bij de 1-1.

Laat Berghuis maar kritisch zijn. Met een beetje geluk pakken drie van die zes het op en gaan ze aan zichzelf werken. En welke dat niet doen, nou, good riddance.

21 januari 2024 om 23:55

Berghuis is helemaal niet kritisch als hij zichzelf 1 van de beste spelers van de eredivisie noemt

21 januari 2024 om 23:59

Je mag het een lul vinden hoor. Maar Berghuis is natuurlijk gewoon een van de beste spelers in de Eredivisie.

22 januari 2024 om 00:23

Martijn, dat durf ik te betwijfelen. In de topjaren van Ajax was hij ook gewoon een wisselspeler. Tel daarbij zijn mentale capaciteiten en hij is soms ruk om erbij te hebben. Voetballend wel een van de beteren, al zie ik hem het nederlands elftal niet meer halen.

22 januari 2024 om 02:18

Hij speelde juist Klaassen uit de basis en het spel liep veel soepeler toen dus wat je zegt klopt niet. Wel scoort hij te weinig als rechtsbuiten maar ik denk dat Hlynsson de vaste nummer 10 is voor de rest van het seizoen.

Helaas lijkt het er niet op dat Ajax nog een rechtsbuiten gaat halen en die heb je toch wel nodig.

22 januari 2024 om 11:00

Al zouden ze de beste van de eredivisie zijn. Het komt er duidelijk niet uit dit seizoen. Ze staan 12 en 13 op de totaal goal/assists lijst. Bij bergwijn zijn meer dan de helft van zijn goals uit penaltys en daarnaast zijn ze er in het begin van het seizoen al een aantal keer op betrapt niet bepaald de beste inzet te gaan hebben. Dan moet je niet gaan roepen dat de fans je moeten koesteren, dan moet je eerst presteren.
Zij moeten de fans eerder koesteren dat ze nog niet hebben gezegd dat deze 2 wel eens wat salaris mogen inleveren als ze zo bezig blijven. Dit zijn volgens mij de best betaalde spelers van de eredivisie

Het leven is toch prachtig als je zo’n enorm bord voor je hoofd hebt.

21 januari 2024 om 23:22

Mwa. Volgens mij één van de weinigen die gewoon zegt hoe het is. Dat het jou niet aanstaat, maakt niet dat hij een bord voor z'n kop heeft of wegkijkt.

21 januari 2024 om 23:34

Hij scoort 2 keer in een half seizoen en eist dan dat de club hem moet koesteren? Je bent alleen de topspeler die je zegt te zijn, als je daadwerkelijk levert. Of als je aantoont een leider te zijn die anderen beter maakt. Berghuis heeft helemaal niets van dit aangetoond in dit seizoen. Hij werd zelfs als stoorzender gezien binnen de groep.

Hij heeft wel heel veel praatjes voor iemand die niet levert.

21 januari 2024 om 23:41

Hij zegt zelf ook dat hij meer moet scoren. Berghuis heeft dit seizoen ook dieptepunten gekend en scoort inderdaad te weinig. Maar hij is na Hato en Brobbey samen met Ramaj Van den Boomen en incidenteel Bergwijn wel de enige die zo nu en dan kwaliteit laat zien. En dat dit Ajax zo laag staat komt ook daadwerkelijk door het middenveld en de verdediging. Dat is ook helder. Of het slim is dat hij zich zo uitdrukt, nee. Of hij gelijk heeft, ja. Zelfs in een seizoen waarin hij zijn niveau te weinig heeft gehaald.

21 januari 2024 om 23:41

Tsja. Andersdenkenden of beter gezegd meer eisenden worden vaker als stoorzender gezien. Zo ook een Blind een jaar geleden. We weten allemaal waar hij nu staat en waar Ajax nu staat. Zo ook een Tadic een half jaar geleden. Waar staat Tadic nu en waar staat Ajax nu? Berghuis eist gewoon meer van een topclub als Ajax en heeft allang aangetoond mee te kunnen op een veel hoger niveau.

Natuurlijk kan het beter, maar hij heeft nog steeds het niveau dat Ajax dient te hebben en daarvan zijn er te weinig. Ik wil juist dat zulke mannen de mond open trekken in plaats van dat het van die lege omhulsels zijn.

21 januari 2024 om 23:54

Een goede verdediging begint bij de aanvallers. Vergelijk eens de verdedigende taken van een Till en Luuk de Jong met Bergwijn en Berghuis. Er staat een goede analyse op vi. Berghuis en Bergwijn zijn juist tekenend voor de huidige vorm van ajax.

22 januari 2024 om 00:16

Til en De Jong moet je met Tahirovic en Brobbey vergelijken. Lijkt me appels met peren. PSV is in alles beter in balans.

22 januari 2024 om 12:47

Echt het slaat ook gewoon nergens op. Wij zijn aanvallers. We kunnen niet bezig zijn met wat er allemaal achter ons gebeurt" - volgens mij heb je toch echt een taak in het meeverdedigen. Daarnaast dacht ik dat Berghuis zichzelf middenvelder vond... daar is het alleen maar belangrijker. Die spelers achter je zorgen er ook voor dat je in stelling wordt gebracht. Ze zouden hele andere cijfers hebben in een draaiend PSV met een veerman achter hun. Ga lekker naar SA of Turkije en daar de verwaande vedette uitgangen. Bah!

Je bent belachelijk nep gozer. En Bergwijn nog erger. Grootste namen maar twee van de beste? 0x gezien nog. Wauw dat hij dit durft te zeggen. Bij een leuk bod op deze spelers meteen opdonderen. Altijd al een pannenkoek gevonden. Die is enorm in zichzelf gaan geloven.

Hoewel hij hier zegt wat velen denken, is het gewoonweg niet verstandig om dit als speler zo naar buiten te brengen.

In een hecht team kom je zoiets niet tegen, tenzij je Ronaldo of Zlatan heet.

21 januari 2024 om 23:20

Hij is wel een van de weinigen die eerlijk is en ook tegen de trainer. Daarom wordt hij vaak gezien als onrust stoker en zijn sommige trainers hem liever kwijt dan rijk, maar moet iedereen dan ja en amen zeggen? Ik kan een type berghuis juist wel waarderen.

22 januari 2024 om 00:05

Tja, Blind werd er door anderen om uitgekotst, omdat hij tegen de trainer in zou gegaan zijn, in de kleedkamer.

22 januari 2024 om 07:26

Als je zelf bagger speelt, moet je dat ook niet doen. En zowel Blind, Berghuis en Bergwijn waren/zijn alle 3 zwaar onder niveau. "Wanneer je met je vinger naar iemand wijst, wijzen er 3 naar je terug".

Kom op zeg… berghuis heeft af en toe goede potten, maar ook heel vaak hele matige potten gespeeld dit seizoen. Ik vind hem momenteel niet een van de beste van de eredivisie. De enige die nu bij de top van de eredivisie hoort is Brobbey, zeker nu hij meer doelpunte n weet te maken

22 januari 2024 om 11:12

Totdat je naar de statistieken kijkt. Dan zie je dat Berghuis tot de top assist gevers behoort. Hoogste percentage assists per wedstrijd in de eredivisie dit seizoen.

Het probleem is echt zoals hij beschrijft, Ajax presteert niet naar behoren en dan wijst men al snel naar de best betaalde spelers. Ook al doen die het naar behoren.

Haha deze titel maakt het echt vreselijk. Ik snap Berghuis wel. Hij en Bergwijn zijn de meest ervaren spelers in de selectie en hebben in het verleden aangetoond een goed balletje te kunnen trappen. Mensen verwachten dat hun twee de kar trekken en dit Ajax wel op niveau houden, maar met zoveel fouten achterin en slechte spelers kunnen zij die kar toch niet met hun tweeën trekken? Er staat gewoon wekelijks 5-6 spelers in de basis die er bij RKC nog niet in zouden staan. Al speelt Messi of Ronaldo bij Ajax met deze selectie wordt je nooit kampioen en blijf je het moeilijk hebben tegen Pec thuis.

22 januari 2024 om 07:29

Messi en Ronaldo scoren er gewoon 20+ hoor. Bergwijn komt nog geen lantaarnpaal voorbij en dat is inmiddels al meer dan een jaar zo. Grootste miskoop van Ajax allertijden, maar aan hem ligt het natuurlijk niet.

22 januari 2024 om 11:40

Ik zeg niet dat ze niet scoren. Ik zeg dat je geen kampioen wordt. Qua doelpunten scoren doen we het nog niet zo slecht, maar qua tegendoelpunten wel. Als een team niet in goede vorm is dan is het gewoon moeilijk om je eigen topvorm wel te halen. Ik vind het gewoon een onjuiste verwachting dat Bergwijn en Berghuis dit team aan de gang moeten krijgen. Het is allemaal logisch dat ze beter moeten. Als je kijkt naar Salah bij Liverpool toen het minder ging, Rashford bij united, lewa nu bij barca. Als een team niet goed loopt doet dat wat met de vorm van elke speler.

O mijn God, hoe krijgt ‘ie dit zijn bek uit joh... Lachwekkend gewoon. De man heeft geen enkel zelfreflecterend vermogen. Lekker voor het zelfvertrouwen van zijn jonge ploeggenoten ook.

Ik sluit niet uit dat dit soort gedrag een dingetje gaat worden als Henderson straks bovenaan de hiërarchie komt te staan!

Net zo grillig als de gemiddelde jeugdspeler, en dan komt ie met zulke teksten. Gelukkig doet ie het nog redelijk tegen het rechterrijtje. Komende zomer doorselecteren.

22 januari 2024 om 07:20

Door selecteren? En dan wat neerzetten? Het blijft triest dat we van een team met alleen topspelers naar dit zijn gegaan... En dat een ongelooflijk matige Bergwijn en uit vorm zijnde Berghuis je beste spelers zijn...

Bergwijn en berghuis staan niet eens in de top 10 van de beste spelers in de eredivisie. Is gewoon erg arrogant wat hij zegt. Ook zeg je dat de rest er niks van kan. Vind ik niet kunnen om zo iets over je medespelers te zeggen.

Berghuis en Bergwijn zijn de grootste teleurstellingen dit seizoen, helemaal niks laten zien, nemen geen moment de leiding, laten ook vandaag weer heel vaak hun man lopen. Kan ze missen als kiespijn.

21 januari 2024 om 23:44

Hmm. Dat ben ik niet met je eens. Eerst alle aankopen van Mislintat, dan nog spelers waarvan we al weten dat ze zwakker zijn zoals Taylor Hlynsson en Rensch. En dan spelers als Martha, Salah Eddine Gorter etc die echt matig zijn. Berghuis is juist een van de spelers die af en toe wel klasse laat zien. Wel te weinig. Misschien bedoel je dat met teleurstelling, dat we meer verwachten van ze, dan wel eens.

22 januari 2024 om 00:36

Bergwijn was vanaf het begin toch al een teleurstelling? NIet per se dit seizoen. Heeft totaal niet laten zien waarom Ajax zoveel geld voor hem heeft betaald.

Berghuis vind ik geen teleurstelling, scoort niet veel, maar heeft ook relatief gezien best wel wat wedstrijden gemist. Geeft wel veel assist, en is een van je weinige creatieve spelers.

Deze jongen moet echt eens tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Het ligt nooit aan vriendje Berghuis zelf, maar wel altijd met het het vingertje naar anderen wijzen. Engnek.

22 januari 2024 om 09:43

Dat valt toch wel mee? Ik roep het al maandne, de aanval van Ajax is gewoon eredivisie top drie. Qua doelpunten voor staan we gewoon derde.

Het probleem dit jaar is het enorme aantal tegendoelpunten. Fortuna, Utrecht, Sparta, PEC, ze hebben allemaal minder tegengoals dan Ajax. Dat is het pijnpunt bij Ajax dit jaar.

De vraag die dan rest, in hoeverre is het de buitenspelers aan te rekenen dat we zoveel goals tegen krijgen?

De heer Cruijff zei altijd dat verdedigen begint bij de aanvallers en aanvallen begint bij de verdedigers. Je doet dus alles als 1 team , misschien moet Berghuis daar eens aan denken?

Zie hier dus het hele probleem van Ajax, 2 ervaren buitenspelers die met de verkeerde instelling op het veld staan. Eind van het seizoen van beide heren afscheid nemen. Ervaren aanvaller en middenvelder er nog bij. Fatsoenlijke links en rechtsback.

Ik denk dat er veel Ajacieden er goud voor over zouden hebben gehad om tijdens dit interview de microfoon van de journalist even over mogen te nemen. Deze vond ik echt goed: " Wij zijn aanvallers. We kunnen niet bezig zijn met wat er allemaal achter ons gebeurt. " Nee, inderdaad, want voetbal is geen teamsport. Laat ze allemaal maar in de stront zakken. Hey, maar wel 8 assists he! Hoeveel heeft Sutalo er? Ja, precies. Uitgeluld.

Je zou bijna een verklaring vinden voor het feit dat bij Ajax de linies zo ver uit elkaar staan dat het gatenkaas wordt. Het is ook verdomde lastig voetballen als je niet bezig kunt(!) zijn met wat er allemaal achter je gebeurt. Misschien moeten we maar twee zijspiegels op Berghuis' schouders monteren. Ik kan het niet aan. De club van Cruijff — van Totaalvoetbal! — waarbij ' de beste speler ' nu doodleuk zegt dat hij zich alleen met lekker aanvallen wil / kan bezighouden.

De strekking: ' jullie mogen geen kritiek op ons hebben, want wij zijn de beste spelers ' , is van een hele andere orde. Dat zegt alleen iemand die zich ver, ver, verheven boven de rest voelt. Als dat leeft bij die twee Bergjes, ben je ze beter kwijt dan rijk.

Godsamme, dan vraag je je de hele tijd af hoe het bij Ajax zo in de soep kan lopen, en in één interview vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Er lopen er twee met het ego van Cristiano Ronaldo, maar zonder zijn bewijsdrang. Immers, zij zijn al de beste. Er kan dus geen kritiek zijn. Het zijn sierpaardjes tot en met. Ajacieden moeten niet zo zeuren over het veldspel, de stand, of dit hele seizoen tot nu toe, want zij kunnen ten minste altijd nog zeggen: " Ja, maar wij hebben Berghuis en Bergwijn, en jullie niet! " , wat een weelde.

Waar is Hugo Borst als je hem nodig hebt?

Meent hij dit nu serieus of zegt hij het cynisch? Als hij dit meent dan is zijn misplaatste arrogantie veel te hoog, zijn zelfkritiek 0,0 en de sneer richting zijn teamgenoten weer een getuigen van stoorzender eerste klas. En dan zeggen mensen hij zegt tenminste de dingen zoals ze zijn.. ja alleen als het binnen zijn ego past ja.. zucht.

22 januari 2024 om 00:30

Hij meende het écht serieus. Ik vond de mannen in de ESPN studio behoorlijk mild, maar misschien waren zij net als ik nog niet van hun totale verbijstering bekomen. Het leek wel alsof hij van een andere planeet kwam.

22 januari 2024 om 09:04

Eigenlijk zou de interviewer moeten vragen of hij tot de beste van de wereld behoort. Ik zie hem nog antwoorden met daar zit ik niet zo ver naast.

Mensen die zeggen dat Berghuis niet goed genoeg is of niet genoeg brengt beseffen niet dat hij eigenlijk best wel veel wedstrijden heeft gemist dit seizoen.
Ja oke, ook dan breng je te weinig maar aan de blessures en vrij strenge schorsingen kan hij niet veel doen.

Dat gezegd hebbende vind ik niet dat hij gelijk heeft, je bent een team dus neem je samen verantwoordelijkheid.
Maar een Bergwijn heeft echt niet laten zien waarom 25-35 miljoen voor hem is neergeteld.

Narcisten hebben nooit zelf schuld. Wijzen altijd naar een ander.

Denk eens aan prime
Youssouf Hersi
Wilfried Boni
Ziyech

En dan zie ik deze twee spelen.. nee..ik word er niet vrolijk van. Nooit genoeg dreiging

22 januari 2024 om 09:18

Prime Berghuis is ook gewoon een topspeler. Dat was hij bij Feyenoord en dat is hij ook regelmatig bij Ajax. Nu nog steeds de enige speler die iets probeert te creeeren. Continu bezig met combinaties aangaan, mannetje opzoeken, steekpasses/voorzetten geven en het spel verleggen. Heeft alleen de snelheid niet meer en lang niet alles lukt, maar zie hem nog steeds graag spelen.

Berghuis mag god op zijn knieën bedanken dat hij bij Ajax speelt. Hij speelt omdat er gewoon niks beters is. Net zoals Bergwijn. Ze zouden allebei op de tribune zitten in het jaar dat Ajax de halve finale CL haalde. Dat men deze spelers als beste spelers ziet zegt veel over de huidige staat van dit Ajax.

22 januari 2024 om 09:46

Ze zouden gewoon op de bank zitten in dat jaar want Tadic en Ziyech zouden de voorkeur hebben. Maar achter die twee zou je gewoon Bergwijn en Berghuis krijgen als ze toen al bij Ajax speelde.

Ene kant heeft hij gelijk. Maar om zo in de media dat zeggen gaat mij te ver. Ook omdat Bergwijn en Berghuis niet de beste spelers zijn op dit moment. En ik snap dat het frustreert dat iedereen zegt dat hun 2 de kar moeten trekken terwijl het geen geboren leiders zijn. Dat verwacht ik trouwens straks wel van Henderson

Dit is wel erg makkelijk van Berghuis. Er is een groot rookscherm om zijn positie nu omdat hij gescoord heeft en omdat de weg omhoog is ingeslagen. Hij heeft enorme kwaliteiten maar de eerlijkheid leert ons 2 punten over hem:
1. Een eerlijke zelfreflectie heeft hij niet
2. Gooit net zo goed zijn teamgenoten voor de bus als dat Steijn het deed. Of je nou eerlijk je mening geeft of niet. Je hebt totaal geen noodzaak dit soort uitspraken te doen, dit noemen we afgeven omdat je irritaties hebt over ploeggenoten.

Aan het begin van dit seizoen is Berghuis zo vaak door de ondergrens gedoken. Het liep niet dus bij meneer ook niet en hij liep soms letterlijk tegelijk. Frustraties ontstaan snel bij hem en dan komt er een heel gemeen mannetje naar voren, die schopt, uitdeelt en dus ook afgeeft in de media (deed hij ook al bij Feyenoord). We weten 1 ding zeker, het is nooit de schuld van Berghuis. Een kritische vraag over zijn spel is niet toegestaan, is hij kritisch wandelt hij mee op de (makkelijke) opinie van de verslaggever maar nog steeds geen zelfreflectie en als hij een beetje kritisch is zit er altijd een 'maar hij' achteraan.

22 januari 2024 om 09:53

Onzin, hij benoemt gewoon het pijnpunt dit seizoen. Ajax scoort gewoon als een malle, de nummer drie van Nederland. De aanval is gewoon eredivisie top drie.

Verdedigend gaat er dit jaar veel mis. Qua cijfers gewoon rechterrijtje.

Dan is het de vraag, in hoeverre kan je het de buitnespelers aanrekenen, hoe vallen de doelpunten? Nou, de meeste staan zij volkomen buiten, vaak fouten in de opbouw of rare tegengoals, zoals gisteren waarbij de verdediger tegen zijn eigen keeper aanschiet. Niet een svoor het eerst diet seizoen.

ZIjn irritaties zitten bij de hoeveelheid kritiek die hij krijgt omdat hij niet in staat is dit Ajax naar een hoger plan te trekken. Hij is nu eenmaal geen leiderstype, dat was hij voorgaande seizoenen ook niet. Tadic en Blind waren de kartrekkers.

22 januari 2024 om 10:28

Onzin dat je het onzin noemt, maar dat zal ik je niet kwalijk nemen om je eigen speler in bescherming te nemen. Met een compliment naar jou had jij beter geïnterviewd kunnen worden want jij beschermt ipv dat je afkraakt in de media. Ook een pijnpunt benoemen is kritiek uiten op je ploeggenoten en dat doe je gewoon intern. Keiharde punt.

Je zegt dat hij geen leiderstype is en daar sluit ik mij compleet bij aan, hij heeft getoond niemand op sleeptouw te nemen wanneer het niet loopt. Dat is zijn manco. Dat hij vervolgens wel het lef toont om kritiek te uiten, terwijl zijn uitvoering niet vlekkeloos is is van het laagste niveau ooit. Zorg dat je eigen spel op orde is voor je oordeelt over andere.

22 januari 2024 om 10:39

Zijn spel is gewoon prima in orde, na 13 eredivise wedstrijden staat hij op 1 goal en 8 assists. In 5 europese wedstijden ook 1 goal en 2 assists.

Dat zijn gewoon prima cijfers, is niks mis mee. Hij zou wat meer kunnen scoren maar assists geven vind ik net zo belangrijk bij een buitenspeler.

Ter vergelijking, alleen Stengs en Veerman gaven meer assists. Maar die speelde alletwee vier wedstrijden meer.

Kortom, Berghuis is gewoon de koning van de assists dit jaar.

Berghuis heeft gelijk. De balans is verstoord. Maar kan het ook anders? De gemiddelde leeftijd van de Ajax verdediging is 19 jaar en 3 maanden en met name het middenveld is niet dominant. Ik denk dat Henderson ipv Taylor komt want doe speelt alleen maar ballen terug en kwam bij het RKC doelpunt te laat aanfluiten. Kwakman had inderdaad een dodelijke analyse

Zoals gewoonlijk gooit hij ze medespelers weer onder de bus . Eerst had je de beste linker kant van Europa. En nou ook de 2 beste spelers van de eredivisie je staat 25 punten achter Berghuis

22 januari 2024 om 10:48

Dat zegt hij niet, hij stelt dat hij en Begweijn tot de beste spelers van de eredivisie behoren. Niet dat ze de beste zijn.

Qua aanval doet Ajax het ook gewoon prima, de nummer drie van Nederland. Maar tien goals achter op Feyenoord. Valt echt reuze mee.

Ook staat Ajax helemaal geen 25 punten achter. Zelf maar drie punten op AZ en zes punten op Twente. In dit rampseizoen waar Ajax op een gegeven moment laatste stond, kan Ajax nog gewoon derde worden.

En zie hier waarom Ajax een rampseizoen draait. Wat een verkeerde uitspraken. Volgens mij doe je het altijd samen. Als verdediger houdt je de nul en doe je mee in de opbouw, als aanvaller maak je doelpunten (doet Berghuis niet en Bergwijn vaak alleen de 4-1) en verdedig je mee (doen beiden amper). Berghuis moet even beseffen dat hij zij misplaatste status als vedette vooral te danken heeft aan topspelers die er niet meer zijn (Tadic, Haller, Antony, Martinez etc.), niet aan zichzelf. Waarom Bergwijn die status heeft, is mij überhaupt niet duidelijk na 1 leuk laatste seizoen bij psv en een paar potjes in Oranje.

22 januari 2024 om 10:50

Er is niemand anders meer bij Ajax. Berghuis en bergwijn zijn de meest ervaren spelers maar hebben niet de persoonlijkkheid om de kar te trekken, het zijn geen leiderstypes. Maar ja, er was niemand anders. Dat veranderd nu met de komst van Henderson.

De invloed op de verdediging van deze buitenspelers is gewoon beperkt. Dit jaar krijgen we veel tegengoals door fouten achterin, in de opbouw en veel geklungel. Daar kunnen ze voorin niet zoveel aan doen.

22 januari 2024 om 17:27

Eens, alleen zijn er ook zat goals die voortkomen uit doorgebroken backs (waar Berghuis en Bergwijn mee moeten lopen). Overigens laat het middenveld met tahirovic en vooral Taylor ook heel veel lopen. Ja dan is het niet gek dat de achterhoede, die al niet zo sterk is, in elkaar stort. In het moderne voetbal val je aan als collectief en verdedig je als collectief. Overigens heeft de aanval ook de taak om de verdediging van de tegenstander op te jagen bij balverlies. Dat zie ik hun twee ook amper doen.

Begin Berghuis wel zat te worden zo langzamerhand. Mag weg.

Niet de eerste keer dat jullie in een titel een speler of analist quoten in aanhalingstekens en dat de quote niet klopt. Net als met Hugo Borst zijn "jezus Christus met een vetrolletje" waren twee losse quotes die je voor het sensatie effect aan elkaar plakt voor een titel. Dan krijgt een quote opeens ook een hele andere lading. Lijkt me niet wenselijk dit VZ, zeker als je iets in aanhalingstekens plaatst waardoor het lijkt alsof iemand dat letterlijk gezegd heeft. Ik kijk nu het interview terug en Berghuis zegt op geen enkel moment "het ligt niet aan ons." hij eindigt het interview met "het zou gek zijn als ons probleem bij mij en Bergwijn ligt."

Opzich was het geen raar verhaal van Berghuis. Het is natuurlijk ook niet de taak van de twee buitenspelers om constant het middenveld over te moetenpakken wanneer niemand vanuit in het middenveld meeloopt met zijn man. En hij geeft vooral aan dat hij blij is dat Henderson er is omdat het voor hun ook fijner is om een ervaren kracht op het middenveld te hebben zodat dat niet allemaal op hun schouders rust als zij al een linie hoger staan.

Hij moet alleen niet zo jankerig doen over dat we hem en Bergwijn meer mogen koesteren. Daar slaat hij natuurlijk wel de plank mee mis. Als je een grote naam bent met een goed salaris dan komt daar ook een hoger verwachtingspatroon bij, lijkt me niks geks aan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren