Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sneijder eist ontslag van Hedwiges Maduro bij Ajax: ‘Eruit! Ongeschikt’

Laatste update:

Wesley Sneijder vindt dat Hedwiges Maduro niet verder kan bij Ajax. De analist van Veronica Offside haalt vernietigend uit naar de coach van de Amsterdammers, die onder interim-hoofdtrainer John van 't Schip terug zal keren in zijn rol als assistent. "Ik vind gewoon dat je helemaal opnieuw moet beginnen. Alles moet veranderen. Alles moet eruit. Een hele nieuwe staf en dan begin je letterlijk onderaan", aldus Sneijder.

Sneijder vindt net als Rafael van der Vaart dat Maduro 'een mes in de rug heeft gestoken' bij de ontslagen Maurice Steijn. "Maduro zegt: 'We gaan het anders doen.' Terwijl hij de veldtrainingen deed en zich veel bezighield met de tactiek. Dan is het toch vreemd dat je op het moment dat je assistent bent, niets tegen je hoofdtrainer zegt? Dan ben je toch niet geschikt voor die rol?"

Maduro gaf overigens zelf aan wel degelijk met Steijn te hebben gesproken over tactiek. "Als assistent heb ik heel vaak aangegeven dat het compacter moest. Maar niet alleen ik, ook de rest van het team. Ik denk dat het logisch is dat je compact wil spelen, dat is altijd wel een thema geweest."

Toch vindt Sneijder dat Maduro een kwalijke rol speelt. "Nu ben je hoofdtrainer en ga je bijdehand lopen doen: 'Ik ga het anders doen.' Als ik Van 't Schip was geweest, dan had ik gezegd: 'Óf alles komt boven tafel, óf ik ga lekker met mijn eigen mensen verder."

Van 't Schip neemt wel zijn vaste assistent Michael Valkanis mee naar Amsterdam. "Ja oké, maar die andere twee blijven wel zitten." Sneijder doelt naast Maduro op Said Bakkati.

Sneijder denkt dat schoon schip maken de enige oplossing was geweest. "Je kan nooit alles boven tafel krijgen, of Kenneth Perez moet opeens gaan praten over van wie hij alle informatie kreeg. Het is toch duidelijk dat het van heel dicht bij Maurice komt?"

Perez was onder meer kritisch op de wedstrijdbesprekingen van Steijn, al is niet helemaal duidelijk of de analist van ESPN doelde op kleedkamergesprekken of interviews. “Hij komt met termen als ‘we moeten meer in de duels komen’ en ‘we moeten harder werken’, daaraan merk je dat hij bij kleinere clubs heeft gewerkt. Bij Ajax gaat het daar niet om, bij Ajax moet je beter voetballen, tactisch sterker zijn, meer vertrouwen aan de bal tonen en als team opereren."

Mogelijk was Steijn boos over de informatie die verslaggever Christian Willaert op 30 september naar buiten bracht op ESPN. "Weer een bommetje afgelopen week", begon Willaert. "Er is een aantal spelers, met name Akpom en Mikautadze, die hebben nagevraagd wanneer ze een keer een kans krijgen in de spitspositie."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sneu hoor Wesley. De rancune spat er van af. Zou zelf bijna aan de slag gaan bij Ajax in de staf maar dat ging toen niet door. Maduro krijgt die kansen wel bij Ajax, maar Wesley,: Maduro heeft er ook hard voor gewerkt. En jij laat maar weer eens zien dat jij jezelf veel belangrijker vindt dan Ajax. Iets waar Maduro precies het tegenovergestelde in laat zien. Hoop dat nu ook wel helder is dat Sneijder absoluut niet in aanmerking moet komen voor een rol bij Ajax.

30 oktober 2023 om 21:41

Precies, weer mensen die van niets weten en graag oordelen. Daarnaast blijft ie assistent en wordt ie geen hoofdtrainer. Maar wel Steijn verdedigen. Het is zo opzichtig

30 oktober 2023 om 21:45

Schneider is gewoon beetje van t padje begint beetje zielig te worden, laten we hopen dat deze man nooit maar dan ook nooit iets bij Ajax mag doen.

30 oktober 2023 om 21:51

Maduro heeft er hard voor gewerkt, terecht dat hij is aangesteld destijds. Maar indien hij heeft gelekt, en Steijn het werk onmogelijk heeft gemaakt is er voor hem ook geen plaats meer bij ajax. Van t'schip heeft nu een eigen veldtrainer meegenomen

31 oktober 2023 om 16:01

Een Sneijder moet je als Ajax dan ook nooit aan beginnen. Die heeft maar 1 belang dat is zijn eigen belang. Bij alles wat hij zegt of doet.

Mmm ja Maduro lekt naar ESPN omdat Perez het over duels winnen en harder werken heeft, nou volgens mij kwam dat uit vrijwel elk interview naar voren van Steijn. Wat zetten vd Vaart, Sneijder en vd Meijde zichzelf gigantisch voor l*l zodra het over Steijn gaat.

30 oktober 2023 om 21:41

Ik vind dat ze wat meer buiten de Ajax clique mogen zoeken voor betere tafelgasten. Niveau is echt beschamend laag in de praatprogramma dit seizoen. Het gaat 90% van de tijd over Ajax en dan praten ze ook nog eens allemaal uit eigenbelang en komen ze op voor hun vriendjes.

30 oktober 2023 om 21:44

Kom op niet zo naïef doen nu, als PSV laatste had gestaan was het alleen maar over PSV gegaan.

Ben het wel met je eens dat het Ajax gehalte qua tafelgasten behoorlijk hoog is.

30 oktober 2023 om 21:49

Is het ook, wat mij betreft te hoog. Maar als je bedenkt dat er tientallen volwassen mannen, die ‘supporter’ van PSV zijn, doordeweeks hun tijd spenderen aan een spandoek over Ajax, of zich als degradatiespook gaan verkleden dan is het toch direct duidelijk dat er meer belangstelling is voor (de misère van) Ajax dan het succes van de eigen clubs.

30 oktober 2023 om 22:03

Uhuh, ik kan me een spandoek in de arena herinneren met Calimero??

Het Ajax gehalte in alle voetbaltalkshows is al jaren veel te hoog imo.

30 oktober 2023 om 22:07

Vreemde conclusie. Een paar minuten besteden aan het op een ludieke manier je rivaal plagen, die op een historische 18e plek staan, lijkt mij vrij normaal.

30 oktober 2023 om 22:08

Dat gejank over dat psv fans een grapje uithalen bij een unieke situatie dat de concurrentie onderaan staat, man wat een zuur gedoe. Tuurlijk zijn ze met de eigen club bezig, maar dit is toch hilarisch. Alsof ze het hele jaar met ajax bezig zijn zeg. Dat is bij de volgende wedstrijd alweer vergeten.

30 oktober 2023 om 22:09

Was ook nog eens best grappigVoor welke club je dan ook bentAls je daar al niet tegen kunt als supporter...

30 oktober 2023 om 22:27

EredivisieAjax@ Leed vermaak hoort er eenmaal bij. Daar is niks mis mee. Maduro heeft het slechter gedaan dan Steijn. Want hij was er constant er bij . En wat heeft veranderd in de opstelling heel weinig en verloren.

30 oktober 2023 om 22:54

Maduro is ook nog in de leer hé.
Steyn is zelf het lek, hij kon het niet meer aan en dit was de manier om er sneller uitgegooid te worden.
En ja idd een vrij hoog AJAX gehalte, maar ja andere oud-spelers hebben helemaal niet zoveel te vertellen of gewoon niet zo'n hoog niveau gehaald.
Oh ja en niet zo dom en slap kunnen ouwehoeren.

31 oktober 2023 om 08:02

EredivisieAjax zit de nederlaag nou nog zo hoog?! Brainfart Eindhoven spandoek alweer vergeten die 100x groter was dan die road to KKD spandoekje en een kleed waar je degradatiespook op zet?! Niet zo zuur jo het komt allemaal wel goed.

Ik vind inderdaad ook dat Maduro een beetje té was in het benoemen dat het allemaal anders zou gaan. Dat had wat nederiger gekund.

Echter vind ik het wel raar dat hij zo compleet wordt afgemaakt want als je tussen de regels door naar zijn interview luisterde, gaf hij eigenlijk aan dat ze gewoon uitvoerde want Steijn wilde, ook al gaf hij soms aan dat hij het anders zou doen.

Vanuit zijn tijd bij Almere was iedereen enthousiast over hem, dus hij zal wel wat kunnen. Zou hem nog houden.

30 oktober 2023 om 21:50

Na 1 wedstrijd spelen ze wel herkenbaar voetbal, je kan in alles wel zien dat Maduro wel een toptrainer is. Het had de eerste helft 4-0 moeten staan als Brobbey ze scoort. Uiteindelijk had Pierre gelijk over Maurice dat het geen goeie trainer was. Ik ben nu helemaal fan geworden van Pierre.

30 oktober 2023 om 22:06

Je loopt wel een beetje hard van stapel. Eerste helft was goed en hij kon inderdaad zijn spelers volgens een idee laten spelen maar 4-0 is overdreven. Maduro heeft nog alles te bewijzen

31 oktober 2023 om 11:16

Dus je bent een toptrainer als je minder dan een helft goed voetbalt? Je vergeet even dat de toptrainer Maduro die wedstrijd uiteindelijk met 5-2 verliest.

31 oktober 2023 om 12:20

Heeft zeker nog wat te bewijzen. Maar hij laat in ieder geval zien dat hij in een korte tijd zijn tactische kennis kan overbrengen op een ploeg en kijkt naar wat een wedstrijd vraagt. Daarnaast vind ik hem in zijn analyses sterk overkomen. De potentie is er in ieder geval.

31 oktober 2023 om 06:20

Mocht wel minder nederig als je ziet waar Ajax staat het moest anders. Als je met Maduro een Steijn light krijgt kom je ook niet voorruit. Het was zo zichtbaar hoe anders het daadwerkelijk was toen Maduro het team mocht besturen ipv Steijn.

De twee knapen die bij Steijn als assistent mochten fungeren nemen het op voor hun vriendje Maurice. Gisteren was VDV al gênant bezig, maar Sneijder kan er ook wel wat van. En Sneijder hoor je niet over het lekken naar de TG van Steijn.

Uitstekende voetballers, die twee, maar nu hypocriete kereltjes die door sensatie uitspraken nog relevant willen zijn.

Wat een onzin. Geef die jongen gewoon de tijd om te leren.

Wie zag 'm: schoon schip? John van 't Schip...? Iemand?
Alle gekheid op een stokje: gedane zaken nemen geen keer en Maduro heeft wel laten zien dat indien hij verantwoordelijk heeft of neemt, hij vrij snel invloed kan hebben op dit Ajax. Zo iemand zou ik er juist bij willen houden.

Daarentegen is het mij niet duidelijk of Bakkati veel invloed heeft en of die invloed goed of slecht is. Ik zie hem alleen met zo'n schermpje voor 'm en dat is het... noem me ouderwets, maar dat heeft weinig te maken met het trainen van mensen in bepallde eigenschappen.

Hou toch op Wesley. Nog steeds gepikeerd dat je de job niet kreeg?

Als ik Maduro was zou ik snel koffietjes doen met Wesley en Rafael.

30 oktober 2023 om 21:44

Absoluut niet. Geen moer van aantrekken die lui. Geen Ajacied die hier waarde aan hecht.

30 oktober 2023 om 21:49

Het was een sarcastische opmerking...
Maduro heeft in de afgelopen week Ajax iets meer op Ajax laten lijken dan Steijn de afgelopen maand, die komt er wel en ik denk dat hij een goede toevoeging is voor van 't Schip. En als het echt zo is als wat Sneijder en van der Vaart zeggen dan zien we het wel snel, maar ik neem aan dat die twee wal-stuurmannen weer fout zitten.

31 oktober 2023 om 01:46

Toch niet helemaal mee eens. Als Maduro gelekt heeft. o.a. naar ESPN over gesprekken waar alleen hij en Steijn bij betrokken waren dan is dat ook niet correct. Toen Schreuder dit onder Ten Hag deed richting de telegraaf kreeg hij iedereen over zich heen. Los van de gevoelens die veel voetbal fans inmiddels hebben bij de Telegraaf is het principe natuurlijk hetzelfde.

Ondanks dat hij het populistisch brengt, ben ik het volledig eens met Wesley. Maduro heeft in praktisch al zijn interviews steken lopen uitdelen richting Steijn. In plaats van focus op de nieuwe situatue, moet er klaarblijkelijk nog via de media een strijd gevoerd worden. Steijn was eindverantwoordelijk, maar Maduro had natuurlijk ook taken en verantwoordelijkheden als assistent. Daarnaast, door alles op Steijn te schuiven, verhoog je ook de druk om te presteren, de boosdoener is eruit, nu moeten we weer gaan winnen....

30 oktober 2023 om 21:48

Volledig eens zelfs, hij is niet eens goed geïnformeerd. Hij roept maar wat. "Dan is het toch vreemd dat je op het moment dat je assistent bent, niets tegen je hoofdtrainer zegt?"

30 oktober 2023 om 21:53

Ik zou ook niet graag trainer zijn met hem als assistent, voordat je weet wat er precies is voorgevallen.

Dus wat dat betreft snap ik de "alles boven tafel" opmerking wel.

Plus sommige opmerkingen achteraf richting zijn hoofdcoach zijn op zijn minst gezegd niet echt chique

30 oktober 2023 om 22:14

Steijn gooide Maduro en Berghuis blijkbaar achter hun rug voor de bus bij de directie. Het lijkt er steeds meer op dat als "alles boven tafel" zou komen, dit nog minder fraai uitpakt voor Steijn dan dat het al is. Het is overigens dus ook niet raar dat Maduro hier iets over zegt en ik heb zn interviews allemaal gezien dat deed hij nog best netjes.

30 oktober 2023 om 22:19

Gaat er om dat wij niet weten hoe t precies zit RavelEn waarschijnlijk zullen we t nooit weten ook

31 oktober 2023 om 00:32

Dit is gewoon bekend nieuws Olee en ik denk dat er nog wel meer boven water zal komen.

Ontslag aanbevelen op nationale TV betekend dat je het zelf beter kan, Wesley.

Ik zou zeggen, upload je CV eens.

30 oktober 2023 om 21:51

Die is al te licht bevonden. Vind zich te goed om de stappen die Maduro heeft gezet te volgen en gaat dan uit rancune maar roepen dat hij weg moet. Laat Sneijder ook maar beginnen bij een club als Almere.

30 oktober 2023 om 21:57

Wesley hoofdtrainer maken van Ajax, dan kunnen we nog heel lang van Ajax genieten

31 oktober 2023 om 10:41

In de Keuken Kampioen Divisie ja

Waarom mag Wesley geen mening hebben over Maduro? Als hij inderdaad heeft gelekt is dat een zeer kwalijke zaak.

Wesley en Rafael hebben natuurlijk wel de schijn tegen als mogelijke vriendjes van Steijn, maar ik snap hem wel. Er is te veel gebeurd en aan sommige dingen zitten een nasmaak. Dat is met Hendriks maar ook met Maduro. Dan kun je je afvragen of het niet beter is om een grote schoonmaak te houden. Daarbij is iedereen het eens over Hendriks (ondanks dat we ook alleen via verhalen denken te weten wat er speelt) maar wordt Maduro wel gesteund. Op basis waarvan ? Waarschijnlijk alleen op basis van verhalen uit de krant. Waarbij het altijd vreemd is dat. Dat bijvoorbeeld de Telegraaf verafschuwt wordt als ze negatief zijn en er gezegd wordt dat ze er niets van snappen, maar als het positief is geloven we het wel.

30 oktober 2023 om 22:00

Vrees dat je reactie iets te genuanceerd is Janssen.
Als ik zo de "kwaliteit" van veel andere reacties zie...

30 oktober 2023 om 22:04

Ik weet het. Bij de naam Sneijder zijn er al veel supporters die de mening al klaar hebben en een onderbouwd verhaal niet meer willen lezen en alleen maar hun gal willen spuwen.

30 oktober 2023 om 22:12

Ja... en kan mog wel paar namen opnoemen waarbij dat t geval is..
Lijkt soms wel of mensen iets persoonlijks is aan gedaan zo extreem zijn de reacties

30 oktober 2023 om 22:40

Wat heeft Hendriks hier mee te maken? En waarom zou Maduro niet gesteund worden? Maduro is een kind van de club, tuurlijk wordt die niet weggestuurd. Als hoofdtrainer ben je verantwoordelijk voor het winnen en verliezen. Als assistent niet. Dus het heeft niks met steunen te maken. Of bedoel jij dat hij niet gesteund moet worden omdat hij zogenaamd heeft gelekt? Sneijder en Vdv doen net alsof het lekken de oorzaak is van Steijn ontslag. Maar een wake up call voor de heren, steijn is ontslagen door zijn eigen onkunde. steijn is een perfecte trainer voor VVV, GAE, NEC. Zelfs Heerenveen is te hoog gegrepen voor die man.

30 oktober 2023 om 22:59

Het gaat om het principe. Dus iemand van de club mag niet weggestuurd worden maar een externe wel ? Dat vind ik vreemd. Als Maduro gelekt heeft om Steijn weg te krijgen zou ik hem niet in mijn club willen hebben. En mol ben je liever kwijt dan rijk. Maar dat is mijn mening.

31 oktober 2023 om 09:48

Maar nu baseer je je mening op verhalen in de media, die Maduro stellig heeft ontkent. De situatie bij Ajax is absurd, maar wat er zich afspeelt in de media nog absurder. Hoe kunnen analisten en journalisten zo stellig Steijn verdedigen, terwijl hij zo vreselijk slecht heeft gepresteerd? Ja, dat heeft met een heleboel factoren te maken, maar je gaat mij niet vertellen dat je met dit team kansloos bent tegen Sittard of Utrecht. En los van het scoreboard, is er enoge aanleiding om te denken dat Steijn het op de rit ging krijgen? Maduro heeft in twee wedstrijdjes meer progressie geboekt dat Steijn in 3 maanden.

31 oktober 2023 om 10:00

Had jij verwacht dat hij zou bekennen met een ex collega over zijn nieuwe "baas" gesproken te hebben? ik zeg niet dat hij het wel of niet gedaan heeft, maar dat hij ontkent lijkt mij meer dan logisch.

Ten aanzien van de wedstrijden vind ik dat je overdrijft. Het was niet dat Ajax kansloos was tegen Fortuna en zeker niet tegen Utrecht. In de wedstrijd tegen Brighton en de 2de helft tegen PSV waren ze echter wel kansloos (of de wedstrijd tegen Feyenoord). Natuurlijk had iedereen verwacht dat Ajax hoger stond. Maar zoals je zelf ook zegt zijn er veel factoren. Hierbij valt ondermeer te denken aan het vertrek van de 4 beste spelers, het ontbreken van leiderschap en de vraag of er voldoende kwaliteit binnen gehaald is. Dan hebben we het nog niet over het feit dat je geen fatsoenlijke voorbereiding hebt gehad.

Maar daar gaat het in mij stuk niet over. Je kunt je afvragen wat de rol van Maduro in het hel verhaal is geweest. Zeker gezien het feit dat van het Schip en de volgende trainer waarschijnlijk ook zijn eigen assistent(en) mee neemt en de rol van Maduro toch al minder wordt had je je af kunnen vragen of je Maduro niet van de selectie af had moeten halen.

31 oktober 2023 om 10:36

Dus zijn ontkenning neem je met een korreltje zout, maar hem weghalen als assistent op basis van geruchten is wel een serieuze overweging?

Gewoon een oud teamgenoot he wauw😂😂😂

Wat een dom figuur is het ook, lekker je club helpen door in de media een hetze te gaan voeren.
Gepikeerd omdat Maduro wel bij Ajax zit en hij niet?

Nou....dit is in de categorie 'Ajax nieuws' wel een pushmelding waard he? Patatbakkertje Sneijder die een mening heeft over Maduro.

Ik snap Wesley’s redenatie wel, maar hij vergeet dat er ook nog een kans is dat Maurice alle ideeen van Hedwiges naar de prullenbak heeft verwezen. Dat is iets wat natuurlijk nog niet duidelijk is. En hee, Wesley geeft Maurice maximale rugdekking, dus geeft hij nog liever af op Hedwiges.

Die kabouter moet nu echt eens ophouden. Dat proberen punten te scoren bij vriend Steijn die hem tot aan de darmen heeft ingepalmd. Sneijder heeft nog nooit iets zinnigs gezegd en het is onbegrijpelijk dat Yolanthe het zo lang met hem heeft uitgehouden. Wat een dom mannetje is het toch. Dat hij nog mag aanschuiven in talkshows is echt onbegrijpelijk.

30 oktober 2023 om 23:07

Wat heeft dat er nou mee te maken joh.
Denk dat hij meer bereikt heeft dan jij.

Wat een dikke gehaktbal die sneijder , kan zo door voor Holle Bolle Gijz in de efteling.
Hij moet zich met zijn eigen clubje utreg bezig houden.
Maduro doet teminste iets voor Ajax , iets wat je niet voor van die wegrenner als sneijder kan zeggen.
Hij weet overal iets te zeggen maar hij rent overal voor weg.
Dan ben je dus ongeschikt.

Hoe kan zo’n grote voetballer toch zo weinig verstand hebben van voetbal? Kan daar echt met m’n verstand niet bij. Iedereen ziet toch dat Maduro het binnen een week vele malen beter heeft staan dan Steijn. Alleen tegen individuele fouten van Gaaei en Avilla valt niet op te coachen.

30 oktober 2023 om 21:55

Bij Schneider is t vooral gevalletje weinig verstand vrees ik.

Al die rancune bij Wes en RAF. Dat is toch geen onderdeel van het Ajax dna?

Het niveau aan de talkshowtafels is wel extreem laag aan het worden. Vooral van der Vaart, Sneijder (in mindere mate) en van der Meijde zijn zichzelf de laatste paar weken echt volslagen belachelijk aan het maken. Ze zitten er allemaal veel te emotioneel in om gewoon normaal te analyseren

Zowel Vander Vaart als Sneijder en mogelijk ook Van der Meyde die hun oud-ploeggenoot neer halen... Opvallend... Erg opvallend.

Maduro zeker niet weg! Die heeft in twee wedstrijden laten zien hoe je een zooitje kwaliteitsarme voetballers nog enigszins acceptabel kan laten spelen.

30 oktober 2023 om 22:25

In de tweede helft was hier anders helemaal niets meer van te zien. Het lag meer aan de onderschatting van PSV dat Ajax aardig leek te spelen in de eerste helft. Met 4 tegendoelpunten in de tweede helft heeft Maduro keihard gefaald.

31 oktober 2023 om 07:31

Onzin, met de juiste tactiek en inzet bleek psv kansloos de eerste helft. Als Brobbey gewoon doet wat hij moet doen is het 0-3, dan is het echt klaar hoor.

31 oktober 2023 om 07:42



Onzin nog wel. Zo kun je het zien idd vanuit Ajax perspectief. Vanuit psv kun je zeggen dat je Ajax eerst met de verkeerde speelwijze hebt aangepakt, daarna met de juiste tactiek geen spaan heel gelaten van Ajax. Feit is in ieder geval dat maduro in de tweede helft geen tactische aanpassing heeft gedaan, ook niet na 4(!) tegengoals in 20 minuten. Of dat nou geholpen zou hebben of niet. Tegen brighton had hij ook maar een speelwijze, met 11 man voor de goal hangen, vertragen en lange ballen. Ook bij 2-0 achterstand niks meer aan gedaan.

Altijd dat gelijk proberen te halen wat ik overal lees. Hey, Maduro heeft echt wel talent, of laten we zeggen dat we daar op basis van 2 duels nog maar weinig van kunnen zeggen. Maar hij heeft er denk ik verstand van. Hij heeft een fijne uitstraling en ik zou het ook vreemd vinden als je hem buiten de deur zet, terwijl ie z’n nek op de juiste manier uitsteekt. Maar kom op, hij zat gewoon al die tijd op de bank naast Steijn hè. En in 2 duels een helft leuk aan de bal (want defensief was het nog steeds niet best) is Maduro nog geen goede trainer.

31 oktober 2023 om 09:43

@jaakke, Een wedstrijd duurt 90 minuten. Met 4 tegendoelpunten binnen 20 minuten kun je niet zeggen dat de tactiek op dat moment goed was. Ajax begon inderdaad goed aan de wedstrijd, maar Bosz wist dat om te buigen en Maduro had geen antwoord op de wissels van Bosz met 4 doelpunten in 20 minuten als gevolg.

Maduro heeft zichzelf in de voet geschoten door te roepen het allemaal anders te gaan doen. Hij was assistent van Steijn en geeft Steijn hiermee een onnodige schop na. Maduro was/is als assistent ook verantwoordelijk voor de huidige situatie. Als je inderdaad helemaal opnieuw wil beginnen als Ajax zijnde dan moet je ook de assistenten van Steijn de deur wijzen.

31 oktober 2023 om 07:32

Helemaal niet! In hoeverre heeft Steijn geluisterd naar zijn assistenten? Je kan na deze twee wedstrijden zien dat Maduro gewoon meer potentie heeft.

Het lag toch aan het materiaal wes? De spelers waren toch ongeschikt? Geen enkele trainer kon hier toch iets van maken?

Geweldig hoe hij, Andy en Rafael 2 maanden dit hebben verkondigd mbt Steijn en nu mbt tot hetzelfde elftal het assistent Maduro ineens wel aanrekenen dat het niet lekker loopt.

Wat heeft Pierre week in week uit met terugwerkende kracht gelijk…

Van der Vaart, Sneijder en Van der Meijde komen heel bitter over. Alle 3 zouden ze volgens mij maar wat graag een rol bij Ajax vervullen maar weigeren om daar daadwerkelijk hiervoor te werken. Van Maduro kunnen ze zeggen wat ze willen maar hij is wel iemand die dagelijks op het veld staat en ook niet te beroerd was om onder aan de ladder te beginnen en zichzelf langzaam omhoog te werken. Dat kun je van de andere 3 niet zeggen.

31 oktober 2023 om 01:53

Sneijder misschien.
Bij van der Meijde heb ik nog geen moment de indruk gekregen dat hij iets zou willen doen (in de aller breedste zin).
Van der Vaart heeft zelf aangegeven op dit moment niet in Ajax te willen stappen omdat hij niet in Nederland woont (daar kun je ook van alles van vinden). Maar die was, tot hij naar Roemenië assistent op het 2e niveau in Denemarken. Ongetwijfeld omdat het zo uit kwam, maar dat is toch ook behoorlijk onderaan de ladder beginnen.

31 oktober 2023 om 06:34

Alledrie moet je ver weg houden van Ajax. Dit zijn mensen die al helemaal gaan lekken en het gezamenlijke IQ komt nog niet eens tot het gemiddelde.

Sneijder valt nu totaal niet serieus te nemen en zijn voorkeur voor Steijn en een eventuele beoogde positie in de staf zijn duidelijk naar voren gekomen.
Eerst roepen dat Steijn niet ontslagen moet worden, en dan na 2 wedstrijden tegen tegenstanders waarvan je zelfs in goede doen van kon verliezen, roepen om het ontslag van Maduro. Als hij ze allebei had gewonnen had Wesley dit dan ook geroepen? Clowneske

natuurlijk valt dit niet serieus te nemen en zie je dat ze in de zak van Steijn zitten, maar er zit wel een klein beetje waarheid in dit verhaal. Hoe wil van t schip leiding gaan geven aan een elftal, met een staf die hem opgedrongen wordt. Natuurlijk snap ik Ajax wel, ze hebben geïnvesteerd in maduro, maar als van t schip zou ik daar wel goed over nadenken, en kijken hoe je dat gaat aanpakken. Zeker in deze fase moet je elkaar 100% vetrouwen

Sneijder, die na het stoppen met voetballen niet een zinnig ding gedaan of gezegd heeft botviert hier zijn rancune op Maduro?
Voor van der Vaart geld eigenlijk hetzelfde al voel ik iets meer sympathie voor Rafael..
Maar ook Pierre vH lijkt mij een rancuneus persoon. Dus eigenlijk passen Sneijder en van Hooijdonk wel bij elkaar..
Maar wat betreft Sneijder, zijn hart ligt helemaal niet bij Utrecht of Ajax, zijn hart ligt bij Wesley zelf, de meest geweldige alwetende ex voetballer die niet begrijpt waarom hij nog geen hoofdtrainer bij Ajax is, trainers diploma's of papieren zijn voor het gewone volk, niet voor de Wesley Sneijders van deze wereld.

Hoezo de opmerking : "alles moet eruit. Een hele nieuwe staf en dan begin je letterlijk onderaan".

In mijn ogen als je wil reorganiseren begin je bovenaan.
Vanuit daar ga je kijken wat de visie van degene in de hoogste functie is en daarop mensen aannemen.

Of wil hij onderin beginnen en dan uiteindelijk maar hopen dat de top kan samenwerken met de mensen in de lagere functies?

31 oktober 2023 om 13:34

Zoals ik het hem hoorde zeggen, was het meer een verwjizing naar opnieuw beginnen vanaf de onderste plek van de Eredivisie (onderaan) en niet zozeer onderaan de organisatie

31 oktober 2023 om 13:41

@Ajax-123,

ik vind het een deal, misschien even met de andere 17 clubs overleggen of hun het ook goed vinden om opnieuw te beginnen, iedereen op 0 gespeeld, 0 punten.

Sneijder en van der Vaart zijn twee schnabbelvrienden die als het er op aankomt niet inspringen bij Ajax wanneer dat wordt gevraagd. Daarom heb ik heel veel waardering voor Ajax mensen als Van Gaal, Blind en Van ‘t Schip. Ook nog eens met een bepaalde geschiedenis. Sneijder heeft het vanaf het begin, net als van der Vaart, opgenomen voor Steijn. In hun ogen toptrainer met een waardeloze selectie. In tegenspraak met wat er vanaf de afgelopen zomer tot nu te zien was aan het elftal onder Steijn. Over Maduro kan ik niet oordelen. Wel dat hij er vanaf minuut 1 heeft bijgezeten. Als assistent. Dus of er wel of niets met zijn inbreng is gedaan, is ons onbekend. Dat hij Steijn een mes in de rug heeft gestoken, is een bewering die ook al niet te bewijzen valt, maar wel past in het perspectief van zowel Sneijder als van der Vaart. Voor wat betreft het daadwerkelijk Ajax helpen zijn beide heren niet beschikbaar. Sneijder wil het in zijn eentje doen totdat hij geen zin meer heeft, want die maakt nooit iets af. Van der Vaart heeft echt geen tijd, dit vanwege zijn thuissituatie. Vreemd dat hij well bijna dagelijks op ieder voetbalkanaal kan zitten te oreren waarom Steijn niks, maar dan ook niks valt te verwijten. Conclusie, twee geweldige ex topspelers, maar heel veel onzin uitkramende meninkjes. Wel betaald, natuurlijk! En voor Ajax moet je het uit liefde doen. Snap je?

Te makkelijk. Wie zegt dat Maduro ook tijdens steijn geen andere plannen had, maar dat door Steijn simpelweg niet werd overgenomen? Hij was verantwoordelijk voor tactiek, maar dat moet Steijn wel die verantwoordelijkheid toelaten. Daar weten we toch niks van. Dus beetje te makkelijk om zomaar zijn ontslag te eisen.



Maduro wordt als hoofdtrainer van Jong Almere City kampioen van de Eredivisie najaarscompetitie. Vervolgens krijgt hij een tweejarig contract als assistent trainer onder Alex Pastoor en zijn er alleen maar lofuitingen vanuit Alex Pastoor en de club over zijn kwaliteiten als assistent bij het eerste team met promotie naar de Eredivisie als gevolg. Hij wordt vanwege zijn 'Ajax-achtergrond' en zijn kwaliteiten weggeplukt voor een enorm bedrag door Ajax, omdat Maurice Steijn zelf de 'ajax visie' niet heeft en Maduro deze wel zou hebben.

We zijn nog geen half jaar verder. Ajax speelt als een krant met Ajax onwaardige spelers en Ajax onwaardige trainer. Maduro laat in 2 wedstrijden al meer van de Ajax speelstijl zien dan Steijn in alle wedstrijden daarvoor. Ik denk dat Maduro al vrij snel in zag dat Steijn nooit op de Ajax manier zou kunnen gaan spelen en daarom al zijn visie wilde laten blijken.

En nu zou deze jongen ongeschikt zijn als trainer en bijdehandt zijn omdat hij dingen anders wilde doen?

Jaja sneijdertje. Eerst roeptoeteren dat je zelf trainer en alles wil worden bij ajax en dan wil je niks meer maar hebt overal wel wat over te vertellen. Ga uberhaupt maar eens je cursus starten en afmaken. Inplaats van overal mee stoppen als het te moeilijk word

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren