Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij zou goed genoeg zijn voor de top, maar heeft het bij Ajax niet laten zien’

Laatste update:

Wim Kieft is gematigd positief over de komst van Maurice Steijn naar Ajax. De Europees kampioen stelt in De Telegraaf dat er in Amsterdam behoefte is aan 'een mannetje' als de van Sparta overgekomen oefenmeester. Als voorbeeld noemt hij enkele spelers die afgelopen seizoen door de mand zijn gevallen en met de komst van de nieuwe hoofdtrainer wellicht geprikkeld kunnen worden. "Zo'n iemand heeft dit Ajax wel nodig met een stel spelers die nogal blasé zijn of op zijn minst zo ogen."

Kudus is een van de spelers die het moet ontgelden bij Kieft. "Hij zou goed genoeg zijn voor de Europese top, maar heeft dat bij Ajax niet laten zien", aldus de oud-PSV'er. "En dan loopt ook Dusan Tadic nog rond in de Johan Cruijff ArenA. Steijn zal beslissingen moeten nemen en dat labbekakkerige wat erin is geslopen bij Ajax moeten verbannen. Steven Bergwijn, Steven Berghuis en Mohammed Kudus hebben afgelopen seizoen niets gepresteerd."

Kieft is van mening dat bovengenoemd viertal een schop onder de kont nodig heeft om volgend jaar weer serieus mee te kunnen doen om de prijzen. "Van een afstand denk je dat Steijn daartoe in staat kan zijn als je zijn functioneren tot dusver als trainer-coach tegen het licht houdt", is de voorspelling van Kieft. "Aan de andere kant is hij niet iemand die bij Ajax binnenkomt en even kan eisen dat hij vier nieuwe spelers wil."

Een goede samenwerking met de directie is dan ook van cruciaal belang. "Steijn is sterk afhankelijk van Sven Mislintat, die Ajax acht maanden heeft geobserveerd en dan met Steijn als nieuwe coach komt. Daar kan je al iets van vinden. Maar hoeveel rugdekking kan Mislintat zijn nieuwe trainer geven en hoeveel rugdekking heeft Mislintat zelf binnen Ajax? De club neemt nogal wat gokjes met het technische aanstellingsbeleid."

Moet Ajax Kudus verkopen bij een goed bod?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mag ik vragen waar de opmerking:" en dan lopen er ook nog spelers als Tadic rond" op slaat?Als we een elftal met de motivatie van Tadic hadden waren we allang kampioen.Daarnaast is Tadic nog altijd MVP dus snap deze opmerking niet zo.Vind juist dat Ajax teveel spelers met een over mijn lijk mentaliteit heeft weggedaan waardoor we nu met een aantal spelers zitten die niet echt tot het gaatje gaan.

17 juni 2023 om 08:22

Ja, daar slaat Kieft de plank mis! Tadic is de mvp van de hele Eredivisie. Hij is nog steeds onmisbaar voor Ajax. Kudus daarentegen hoef ik niet meer te zien. Over het paard getild, stond er niet in topwedstrijden en heeft vorig jaar zomer lopen muiten terwijl hij nog niets had laten zien bij Ajax. Leuke voetballer maar ook overschat. Lekker veel geld voor vangen en een speler halen die wel alles voor Ajax geeft.

17 juni 2023 om 08:55

Hij is misschien wel onmisbaar voor Ajax (wat ik betwijfel), maar dat betekent toch niet dat hij altijd 90 minuten moet spelen? Tegenwoordig zie je dat het ook bij hem aan het einde van de wedstrijden minder wordt. Dan moet je hem toch gewoon na een minuut of 60 wisselen? Niet altijd die “veilige” wissels als Berghuis, Brobbey of Taylor!

17 juni 2023 om 09:56

We kijken bij Tadic alleen maar. Naar zijn statistieken en niet naar zijn spel wat afgelopen seizoen ondermaats was. Ik begrijp het hoor dat Tadic nogal wat krediet op heeft gebouwd maar statistieken in zijn geval tonen een vertekend beeld in mijn ogen. Bij andere spelers kijken we juist weer wel naar statistieken,’Kudus heeft het niet gebracht in topwedstrijden’. Nou ik kan je vertellen, Tadic ook niet. Had het meeste balverlies in de eredivisie en zijn assists en goals waren vooral tegen de kleintjes.

Kan het zo zijn dat de spelers zich irriteren aan het feit dat een slecht spelende Tadic altijd mag blijven staan? Kan het zo zijn dat wanneer er iemand staat die wat Dynamischer is, minder balverlies heeft en een mannetje uit kan spelen, dat het team ten goede komt?

17 juni 2023 om 10:02

Ik heb hieronder al aangegeven dat tadic ook zijn goals en assists in "grote " wedstrijden heeft. Zijn spel in de spits was verre van ondermaats. Op linksbuiten voor de winterstop was het wel minder. Maar wordt jij nou nooit moe van hetzelfde argument? Dat hij het tegen kleintjes alleen nog kan. De rest laat ook niks zien tegen die kleintjes. En leuk dat je zo kritisch bent op Tadic altijd en zegt dat het team meer profijt heeft aan iemand die minder balverlies lijdt en zn mannetje voorbij dribbelt. Heb jij Bergwijn iemand voorbij zien dribbelen dit seizoen?

17 juni 2023 om 10:17

Maar als hij slecht speelt mag hij best gewisseld worden. Soms wordt het hele team omgebluwd om Tadic ergens een plekje te geven op het veld. Dat hij 1e keus is met zijn stats vind ik prima en is altijd nog steeds een waardevolle speler voor Ajax, al begint het iets minder te worden, maar mag je hem ook niet verwijten op zm leeftijd en na alles wat hij voor ons betekent heeft. Laat hem wel focussen op 1 positie. Speelt hij slecht dan wissel je hem 1 op 1 zonder te veel verschuivingen in het veld.

17 juni 2023 om 10:44

Als een team slecht draait ga je op zoek naar de meest beslissende schakel(s) en repareer je die. En ook al is er van alles op Tadic aan te merken, hij is never en nooit de slechtste man op het veld. Daarnaast kun je door hem van positie te wisselen direct 2 mindere schakels aanpakken. Daarmee is het begrijpelijk dat er eerst andere spelers gewisseld worden.

17 juni 2023 om 08:24

Ik denk dat hij bedoelt dat Tadic niet makkelijk te managen is. Wat klopt in mijn ogen, hij wordt minder, maar het is lastig hem op de bank te zetten. Hij is nog te goed om door te selecteren, maar niet meer goed genoeg om het elftal te dragen. Hoe ga je daarmee om?

Voor Steijn is het echt de vraag hoe hij de wil en het enthousiasme terug in het elftal krijgt. Ik denk dat de selectie sowieso flink opgeschud moet worden daarvoor. Letterlijk een frisse start.

17 juni 2023 om 08:35

Zijn cijfers zijn niet minder dan voorgaande jaren, ik heb eerder het idee dat er spelers rondlopen die niet naar de aanvoerder "luisteren", ze weten het allemaal wel.
Aub Bergwijn, Wijndal, Kudus en nog een paar gasten die niet met hun hart spelen eruit...je hoeft Ajax niet je grootste droom te vinden maar gewoon alles geven voor de club die je betaald mag wel. En heb het idee dat het bij een hoop spelers aan die mentaliteit ontbreekt.

17 juni 2023 om 08:43

Misschien is zijn overwicht aan het afnemen, maar dat komt ook deels omdat hij minder goed speelt. Cijfers zijn inderdaad prima, maar zijn speel is zeker niet zo goed als de jaren ervoor. Maarja dat geldt voor heel Ajax...

17 juni 2023 om 08:27

Het is een beetje allemaal elkaar napraten zonder enige kennis of voetbalverstand. Zo een sneijder ook die letterlijk op tv zegt dat alles wat fout gaat bij Ajax de schuld van Tadic is.

17 juni 2023 om 08:41

Echt enorme onzin. En dan heb je ook personen die zeggen dat hij met zijn veldspel Ajax frustreert. Als hij op links staat met Taylor en Wijndal achter zich dan kan ik begrijpen dat hij inderdaad qua veldspel minder is op links. Maar hoe kan je zeggen dat hij in het veldspel slecht is, als hij als valse 9 daar juist helemaal uitblinkt.

17 juni 2023 om 08:43

Tadic is MVP op basis van wedstrijden tegen Emmen en Cambuur. Die waren zo matig tot slecht dan kun je, je cijfers makkelijk goed houden. Veel wedstrijden gezien waarin hij allesbehalve goed was. Sterker nog hij was de slechtste man van het veld. Maar wisselen mag je hem kennelijk niet. Je slachtoffert altijd een ander om hem maar te laten spelen. Dat deed schreuder en waar iedereen hoopte dat Heitinga het wel zou durven, gebeurde het ook niet. Denk dus dat Kieft bedoeld mag en gaat Steijn hem wel wisselen als hij slecht speelt.

17 juni 2023 om 08:48

Dit is ook zo een kulverhaal he. TADIC heeft gescoord tegen twente,2x maal tegen feyenoord, assist tegen twente (beker). Tegen az had die een assist moeten hebben , ware het niet dat Brobbey voor open goal miste. En ja wat prrsteert de rest dan tegen grote tegenstander? Precies helemaal niks.

17 juni 2023 om 10:46

Verder met je eens, maar 'moeten hebben' telt niet. Iets is pas een assist als de bal in het net ligt. Iedere speler verliest assists op die manier.

18 juni 2023 om 08:31

Hoe was het ook alweer? Je wordt kampioen tegen de kleintjes...

17 juni 2023 om 10:49

Deels eens, maar Ajax is kwalitatief ook geen indrukwekkende ploeg. Zelfs met een top-mentaliteit zou dit Ajax nooit met een straatlengte voorsprong kampioen worden. De balans in de selectie is er niet, sommige spelers worden een dagje ouder en ze hebben geen spelers meer die er echt bovenuit torenen. Een Kudus is bijvoorbeeld goed (zij het wisselvallig), maar haalt natuurlijk niet het niveau van een Ziyech of Tadic in hun beste dagen. Hij is nog jong dus het is geen schande, maar om alles te wijten aan een gebrek aan mentaliteit, vind ik wat te simpel. Dit Ajax is kwalitatief ook gewoon niet zo heel goed.

Kudus Bergwijn Wijndal hebben zwaar ondermaats gepresteerd dit seizoen en hebben niet altijd de juiste mentaliteit getoond. Brobbey grotendeels ook maar die had nog goede momenten. Taylor Sanchez Bassey hebben de kwaliteiten niet. Berghuis Timber allebei net niet dit seizoen,maar die hebben wel kwaliteit. Tadic Hato Rulli Alvarez zou ik een voldoende geven, maar die waren ook niet foutloos, maar zeker Alvarez en Hato mogen trots zijn. Met zo weinig spelers die leveren, word je natuurlijk geen kampioen.

17 juni 2023 om 10:50

Timber net-niet? Die heeft in verhouding slechter gepresteerd dan Bergwijn en Kudus. Dat was echt wel een zwakke schakel, vooral in defensief opzicht. Die heeft eigenlijk een vreselijk seizoen achter de rug.

17 juni 2023 om 13:30

Hm ja dan ben ik iets positiever dan jij over hem. Dat komt misschien ook doordat Timber z'n kwaliteit wel duidelijk was in vergelijking met de verdedigers om hem heen. Ik zou zijn seizoen met een vijf beoordelen dus, alsnog niet voldoende of course.

Volgens mij heeft Tadic als enige speler juist wel laten zien nog hongerig te zijn alleen is hem 34x90 minuten laten spelen teveel van het goede aan het worden, mogen we best wel is wat zuiniger op gaan worden.

Als je ook ziet wat we om hem heen hebben lopen, een spits die niet kan koppen, verschillende linksbacks die allemaal niet de achterlijn kunnen halen of zoals een Wijndal die gecoached moet worden door Tadic in de wedstrijd, Taylor in de linkerzone die 1x in de 5 wedstrijd besluit mee te doen.

17 juni 2023 om 10:38

Klopt. Tadic verzaakt nooit, maar kan het niet altijd belopen. Dat heet tand des tijds. Maar hij heeft nog meer dan genoeg geleverd het afgelopen seizoen. En ja, hij had wel eens wat eerder gewisseld kunnen worden, maar Tadic zelf wil alles spelen, dat zit nu eenmaal in zijn natuur. En dan moet de coach hem in bescherming nemen. Maar noch Schreuder, noch Heitinga durfde het aan om in een aantal wedstrijden die beslissing in het belang van het team te nemen. En dat kun je Tadic niet kwalijk nemen. Maar wat de vedettes Bergwijn, Berghuis en Kudus in een behoorlijk aantal wedstrijden aan gemakzucht lieten zien, mag hard worden aangepakt. Want je merkt dat er geen andere spelers rondlopen die deze heren op de juiste tijden op hun flikker geven. Je hebt dan een soort Lerby nodig. En die heeft Ajax niet. Volgens mij zijn ze daar wel naar op zoek.

17 juni 2023 om 11:17

Pinko Tadic verzaakt nooit? Ben ik het niet mee eens. Kijk alleen die uit wedstrijd bij Go ahead eens. Doet hij echt 70 minuten helemaal niks. Tot Brobbey weer eens gewisseld werd toen kon hij in de spits en ging hij pas voetballen.

17 juni 2023 om 23:11

Een trainer moet dan ingrijpen. En dat gebeurt dan niet. Ik beweer ook niet dat Tadic iedere wedstrijd beslissend, bepalend en overal aanwezig was. Maar wel dat hij een behoorlijk aantal assists heeft afgeleverd. Ondanks dat er de sleet op zit - wat ik dus ook aanmerk. Echter, zijn wedstrijdinstelling vind ik beter dan een x aantal anderen. En dat bedoel ik met verzaakt nooit. Al bestaat nooit niet altijd;-)))

Ajax heeft juist een trainer nodig die op tijd de harde hand hanteert. En niet zoals Schreuder, die de spelers alle vrijheid gaf niks te hoeven doen. Of Heitinga, die na elke volgende blamage niet leverende spelers nog rugdekking gaf. Vandaar dat sommige spelers Heitinga graag wilden houden als coach. Onervaren, en die zich laat piepelen. Natuurlijk moeten we maar afwachten met Steijn, maar zijn CV ziet er prima uit. Wel bij clubs die op een lager niveau dan Ajax acteren, maar je moet het juist daar laten zien. Daarnaast is hij communicatief een verademing t.o.v. de obligate teksten uitbrakende Heitinga, of de amper te volgen Schreuder. Laten we spreken van een positief begin. En ik krijg er weer een beetje zin in!

Even met betrekking tot de titel en het daarbij behorende betoog: Daar ben ik het wel mee eens. Op een gegeven moment werd Kudus wel veel te veel gehyped. Een goede speler, maar op dit moment nog ver verwijderd van de wereldtop. Hij is nog wel jong en in dat opzicht kan er nog veel gebeuren. Echter komt hij nog niet in de buurt van spelers als Ziyech en Tadic in hun beste dagen.

En over Steijn: Alles zal afhangen van de transferperiode. Ik denk niet dat het seizoen af zal hangen van de sterke en zwakke punten van Steijn. Hij heeft het natuurlijk goed gedaan bij Sparta, maar Ajax is totaal anders. Ik denk dat hij in die context een doodgewone coach is die niet snel door het ijs zal zakken met domme fouten, maar ook niet snel punten gaat pakken door tactische omzettingen e.d.

Kudus is zoveel beter dan welke speler dan ook in de Eredivisie, op VZ praten ze maar een beetje als papegaaien elkaar na. Hij heeft zoveel gogme en is zo balvast. Je zet een 10 in de spits of rechtsbuiten daarna zeggen van dat hij niet heeft gepresteerd. Het is een speler die wedstrijden voor je beslist dat hebben we in de CL gezien. Iedereen denkt hier maar dat ze verstand van voetbal hebben terwijl die jongen 40 miljoen waard is met een 1 jarige contract en niet eens de grootverdiener van Ajax is. Hij heeft de potentie om een ballon dor te winnen en dan hebben mensen nog kritiek hiero.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren