Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik kon naar Ajax, maar AC Milan was op dat moment onwerkelijk’

Laatste update:

Alexandre Pato had in het verleden de mogelijkheid om naar Ajax te verkassen, maar gaf de voorkeur aan AC Milan. Ook Barcelona en Real Madrid visten destijds achter het net. De Europese topclubs lagen in het verleden aan de voeten van het toptalent van weleer. Tegenwoordig verdient hij zijn brood in Amerika bij Orlando City. In gesprek met The Players' Tribune vertelt hij waarom de keuze in 2007 op Milan viel.

Pato werd al op zestienjarige leeftijd gecontracteerd door Internacional. Hij werd topscorer van de competitie en voldeed aan alle verwachtingen die ze in Brazilië van hem hadden. Het leverde hem in 2007 een droomtransfer naar AC Milan op. "Ik kon naar Barcelona, Ajax en Real Madrid. Waarom dan AC Milan? Heb je wel eens met ze op de PlayStation gespeeld? Ze waren onwerkelijk! Kaká, Seedorf, Pirlo, Maldini, Nesta, Gattuso, Shevchenko. En de echte Ronaldo. Ik moest met hem spelen. Wat een opstelling. Milan was toen hét team en had net de Champions League gewonnen."

Milan telde uiteindelijk 24 miljoen euro neer voor de aanvaller. "Ik dacht: wanneer gaat de eerste vlucht?", aldus Pato, die geen gelukkig begin kende in de Serie A. "Ik had een oogcontrole tijdens de medische tests en drukte met mijn handpalm te hard op mijn linkeroog. Toen ik hem weer open deed kon ik nauwelijks zien. Ik kreeg oogdruppels, maar ik verliet de kamer bijna blind. En wie stond daar te wachten? De grote Carlo Ancelotti. Hij zei: Tutto bene? Ik zei dat alles goed was, maar kon hem nauwelijks zien. Ik heb een foto met hem, waarop mijn ogen praktisch dicht zijn, haha."

Pato werd in zijn jeugdjaren beschouwd als een van de meest veelbelovende talenten ter wereld. Ancelotti vergeleek het vermogen van de aanvaller al eens met die van legendarische landgenoten als Kaká, Romário en Ronaldo. Naarmate zijn carrière vorderde kreeg Pato echter talloze terugkerende blessures die zijn hoeveelheid speelminuten hevig beperkten. Hij wordt om die reden door velen beschouwd als de speler die zijn aanvankelijke potentieel nooit heeft waargemaakt. Wel veroverde hij met Milan de landstitel in de Serie A in 2011.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hecht weinig waarde aan zulke berichten. Spelers die echt naar Ajax zijn gekomen zoals Tadic en jarenlang zijn diensten heeft bewezen dat zijn de goeden. Ik bedoel Pato who?

1 juni 2022 om 08:18

Wat bedoel je met de goeden? In 2006 was Ajax op enige afstand de tweede club van Nederland. PSV domineerde. Compleet logisch dus dat Pato liever naar Milan ging.

1 juni 2022 om 09:00

Nou ja, PSV was toen twee achter elkaar kampioen geworden, de opeenvolgende twee na 2006 kon die natuurlijk nog niet ruiken.

1 juni 2022 om 09:26

Ik kan me wel voorstellen dat het voor Pato weinig interessant was om op dat moment naar Ajax te komen. Huntelaar zat er net en was overduidelijk de eerste spits en zou dat ook heel erg duidelijk nog wel even blijven. In 2006 zat Danny Blind in de dugout en na de zomerstop Henk Ten Cate, ik denk dat er geen speler was die het een aantrekkelijk idee vond om voor die twee te gaan werken.. Ajax was toen ook al een tijdje niet de club die het nu weer is. Er werd vooral veel middelmatig talent gekocht uit het buitenland, terwijl er op Babel na weinig doorbrak uit de eigen jeugd.

Ik denk dat als PSV een poging had gedaan in die jaren dat de kans op succes een stuk groter geweest zou zijn. Gomes en Alex speelde daar toen nog, PSV had natuurlijk in Brazilie best een grote naam door Ronaldo en ze waren al twee keer kampioen geworden waardoor ze Champions League speelden.

1 juni 2022 om 09:38

Klopt. PSV domineerde. Kampioen in 2000, 2001, 2003, 2005, 2006, 2007 en 2008.

Daarnaast die champions league campagne waarin ze eigenlijk het sterkste team hadden. Samen met het Ajax van 2019 het meest indrukwekkende nederlandse team van deze eeuw.

1 juni 2022 om 11:24

Je vergeet het grootste drijfveer lol, hij gaat natuurlijk veel liever naar Milan dan naar Ajax omdat Milan begin jaren 2000, de CL domineerde met 3 finale plaats tussen 2003 en 2007.. Ajax kwam niet eens dichtbij. De absolute wereldtop dus, makkelijk kiezen dan

1 juni 2022 om 11:25

Ik ben het eens met je dat PSV in die tijd veelal de Eredivisie domineerde maar als je een CL campagne uit die jaren van PSV gaat noemen, kan je ook over Ajax beginnen in 2003 die op een haar na de halve finale miste door die thriller in Milan. Ajax had toen spelers als Litmanen, Sneijder, Nigel de Jong, Chivu en Zlatan Ibrahimovic. Dat zijn namen die toch wel tot de verbeelding spreken. Dat was net zo goed een CL campagne dat Ajax achteraf gezien net zo goed had kunnen winnen.

1 juni 2022 om 11:28

@Maurootje Ajax kwam eind jaren negentig nog best ver in de CL. En je vergeet even dat in 2003 Milan bijna die finale gemist had door Ajax. Wat een thriller was dat.

1 juni 2022 om 11:49

Als je een CL campagne wil noemen dan kan je beter die van PSV noemen waar ze op een haar na de finale miste door nog een goal tegen te krijgen van Milan in 2005..

1 juni 2022 om 11:50

@myvision, eind jaar 90 is 10 jaar geleden vanaf 2006. Daarop ga je je keuze niet baseren als Pato zijnde lijkt mij. Milan was toen en op dat moment wereld. Terwijl Ajax alleen in 2003 nog beetje ver kwam, terwijl Milan in dat jaar CL kampioen werd. 2005 nog finale gehaald. Dus alsnog makkelijk kiezen. Jaren 80’ toen waren Ajax en Milan wel aan elkaar gewaagd

1 juni 2022 om 12:01

@maurootje: zeker waar. Alleen was Ajax de club die Milan dus net zo goed had uitgeschakeld in de CL. Het is allemaal niet gebeurd, dus wat als telt niet, maar wilde die noot even benoemen haha. Verder is Ajax meer dan Milan een opleidingsclub en geschikt voor jonge spelers. Hij had daarop ook zijn keuze kunnen basseren. Toch een leuke speler geworden verder natuurlijk.

1 juni 2022 om 12:02

@Tilburg013 precies dat overkwam Ajax ook een rondje eerder tegen Milan. Met dus een team dat voor mij meer tot de verbeelding spreekt tegen een team dat de CL won.

1 juni 2022 om 12:46

Die buitenlandse spelers die zijn helemaal niet bekend met de trainer blind hoor dus dat die niet voor hem zouden willen werken slaat helemaal nergens op. En ten Cate had juist een grote naam door barca waarin zelfs Ronaldinho aan gaf dat ten Cate eigenlijk de grote man was bij barca en niet Rijkaard

1 juni 2022 om 20:19

Vind ik een flauw excuus kinggeorge. Als ze verliezen "waren ze niet goed genoeg" en als ze winnen "is de tegenstander te slecht."

Hoern wij ook vaker. UC 2016 campagne was vooraf onmogelijk en achteraf te makkelijk geloot. Zo simpel allemaal...

Ajax was in 2019 gewoon een goed team, goede selectie en een heel sterk elftal.

1 juni 2022 om 08:21

Tadic had ook lang niet zoveel potentie als Pato en verder heeft Pato bij fantastisch Milan gespeeld. Tadic heeft nooit de keuze gehad voor zulke wereldelftallen, niet te vergelijken dus.

1 juni 2022 om 12:04

Toch heeft Tadic uiteindelijk deel uitgemaakt van een wereldelftal. Uiteindelijk maakt het niet uit hoe je een doel bereikt.

1 juni 2022 om 08:21

Nee Tadic is zo’n hoogvlieger.. Pato was gewoon een absoluut toptalent, een van de grootste van de wereld en Milan was ook een absolute topclub in die tijd. Jammer van al die blessures want Pato was echt een van de meest belovende spelers in die tijd..

1 juni 2022 om 09:00

Toptalent die het heeft laten liggen ja. Of wil je zeggen dat Pato zo’n geweldige carrière had? Heeft hij er alles uitgehaald?
Hij had de potentie ja, maar wat heeft hij ermee gedaan? Hij mag de veters van Tadiç nog niet strikken wat mij betreft. Tadiç is voor Servië veel belangrijker dan Pato voor Brazilië.
Tadiç heeft karakter en doorzettingsvermogen, Pato is een leuke mooie weer voetballer.
Laatste jaren bij Milan stelde hij ook niks voor. Kaka was 2x zo goed.

1 juni 2022 om 09:02

Servië en Brazilië kun je op basis van kwaliteit totaal niet met elkaar vergelijken als voetballand, dus doe dat dan ook niet zou ik zeggen.

1 juni 2022 om 09:05

Ik zeg toch ook jammer van al die blessures wat gewoon de grootste reden is dat hij het nooit heeft gered.. “Kaka was 2x zo goed”, ja dat was de beste speler van de wereld in die periode.. mag de veters van Tadic niet strikken, prima als jij dat vind. Servië en Brazilië vergelijken is ook weer zoiets.. wel lastig om uit te blinken tussen absolute wereldtoppers of tussen wat gemiddelde spelers.. Lijkt me duidelijk dat je Pato nooit hebt zien spelen want deze jongen was fit zo enorm goed. Blessures hebben het verpest en daar heb je zelf niet altijd invloed op..

1 juni 2022 om 09:49

En wat heeft Tadic dan wel gedaan? Heeft niet eens een club als Milan op z’n lijstje. Dat Tadic hard werkt is evident, maar zijn rijtje clubs is natuurlijk totaal niets bijzonders.

1 juni 2022 om 10:22

@mvbfan, Volgens mij is hij daar toch vrij duidelijk over? Daarbij net als of Tadic zo'n bijzondere carriere heeft gehad. Uiteindelijk kwam hij niet goed uit de verf in die vier jaar Engeland. Wat resulteerde in een transfer naar Ajax op een leeftijd van 29 jaar dat het volgens mij was.

Servie is de afgelopen 3 Ek's niet gekwalificeerd. Op de laatste 3 Wk's zijn ze 1x niet gekwalificeerd de overige 2 beide bij groepsfase gestrand met slechts 1 overwinning. Brazile kwam op de Wk's altijd tot de finales en won de Copa bijvoorbeeld.

Je trekt nogal vergelijkingen die niet opgaan om een punt te maken met Tadic die helemaal niks met dit hele artikel te maken heeft.

1 juni 2022 om 08:31

Het artikel gaat niet over Ajax. Het gaat over de voetballer Pato en die legt uit waarom die voor Milan koos.

1 juni 2022 om 08:47

Als ik heel eerlijk ben zorgt VZ zelf voor dit soort onzin reacties, aangezien Ajax weer eens in de titel wordt vermeld.

1 juni 2022 om 08:38

Zo. Zelden zoveel wrok in een reactie gelezen. "Pato who?" Je moet maar durven 😂

1 juni 2022 om 13:37

Hoe?

1 juni 2022 om 08:39

Tadic kon de Premier league niet aan net als spelers zoals Klaassen en Blind. Allemaal met de staart tussen de benen terug naar Nederland.

1 juni 2022 om 08:53

Je bent net niet helemaal goed geinformeerd Galapago. Blind heeft het prima gedaan bij United, was geen onbetwistbare basisspeler maar een prima 12e man. Klaassen is met z'n staart tussen de benen vertrokken terwijl Tadic jarenlang een vaste waarde was bij Southampton met 134 PL duels. Hij kon zelfs kiezen voor een langer verblijf in de Premier League maar koos uiteindelijk zelf voor Ajax.
Ik snap dat je de hoofdreactie een vreemde vind (ik ook) maar blijf wel een beetje bij de feiten.

1 juni 2022 om 08:57

Tadic en Blind konden de PL prima aan. Blind was gewoon een gewaardeerde kracht bij United en Tadic deed het ook prima bij Southampton. Vielen zeker niet uit de toon.

1 juni 2022 om 09:07

Daar gaan we weer, Blind 141 wedstrijden gespeeld voor United (alle competities) met een gemiddelde van 85 min p/w. Onder Mourinho 51 wedstrijden met een gemiddelde van 83 min p/w.
Prijzenkast aangevuld met de Europa league, Fa cup, die 2e cup van Engeland + de Engelse supercup.

Maar inderdaad, Blind kon de PL niet aan.....🙄

1 juni 2022 om 09:00

Wat een ongelofelijk nare en arrogante reactie.. Als je niet weet wie Pato is dan ligt dat vooral aan jezelf of aan je leeftijd (wat dan wel weer de kinderachtige reactie zou verklaren). Ik ben blij dat hij bij Milan is doorgebroken en niet bij Ajax, wat op dat moment absoluut geen optimale plaats was voor jonge talenten..

2 juni 2022 om 11:28

Eens met het eerste stuk van je reactie. Oneens met het tweede deel. In 2007 had Ajax zeker oog voor de jeugd (alderweireld, vertonghen zaten als jonkies er al bij) maar had ook Edgar Davids erbij. Dus had zeker wel een goede optie geweest, alleen AC was toen een hele grote club en Ajax was na de sterke periode tweede helft jaren 90 teruggevallen.

1 juni 2022 om 09:52

Pato had natuurlijk wel meer talent in zijn linker teen dan Tadic in z'n gehele lichaam. Die heeft het om andere redenen uiteindelijk niet waar kunnen maken. Ook totaal geen schande dat je Milan kiest boven Ajax, zeker toen. Is gewoon een veel grotere club.

1 juni 2022 om 10:39

lol wat een vergelijking. Wie is Tadic dan? Tadic kon niet naar de wereldtop en nog steeds niet. Pato kon kiezen uit Barcelona Real AC Milan, en Ajax dat is wel ff een ander rijtje..

1 juni 2022 om 11:05

Tadic kon ook kiezen uit Barcelona en Ac Milan maar koos ervoor om bij Ajax te blijven, dat noem je clubliefde. Neemt niet weg wat voor supertalent Pato was in potentie toen de beste spits van de wereld.

1 juni 2022 om 11:20

Milan en Barca van vorig jaar is natuurlijk heel anders dan het Barca en Milan van toen.. dus totaal niet te vergelijken.. als Tadic naar ,Real,Liverpool etc kon vorig jaar, had ik je gelijk gegeven.Maar verder wel mee eens dat hij clubliefde heeft, maar daar ging het niet over

1 juni 2022 om 11:29

Daar heb je zeker een punt, gaat mij er meer om dat mensen hierboven doen alsof Tadic een of andere koekenbakker is. Toch gewoon de captain bij Servië met spelers zoals Vlahovic,Handanovic en Milinkovic-Savic etc. Daarnaast was het Ajax van 18/19 zeker wel wereldtop waar hij een van de grote sterren was dat jaar. Heeft Real Madrid kapot gespeeld in het Bernabéu, Casemiro slaapt er nog steeds niet lekker van haha.

1 juni 2022 om 11:45

Het is zeker een goede voetballer, wel beetje een kwal, maar goede voetballer. Zulke voetballers blijven normaal niet in hun prime in de eredivisie dus dat is zeker bewonderingswaardig. Ik weet nog dat ik toen dacht; die gaat zich ff bij Ajax in de kijker spelen en vanuit daar de volgende stap maken. Is nooit gebeurd maar puur omdat hij het blijkbaar wel goed vertoeven vind in Amsterdam

1 juni 2022 om 11:52

Ja Casemiro zal heel slecht slapen met 5 CLs in z’n zak. Zonder krediet weg te nemen bij Ajax vond ik andere wedstrijden zoals tegen Bayern en Juventus meer indrukwekkend. Madrid had echt een enorm zwak jaar na het vertrek van Ronaldo, haalden weinig punten in La Liga en kregen bijna 50 doelpunten tegen in Spanje..

1 juni 2022 om 12:07

@Tilburg013Is toch als grapje bedoeld man, neem niet alles zo serieus. Verder is dat ook zo maar nog steeds stonden er dezelfde spelers die Zaterdag weer de Champions League wonnen, was ook meer het voorbeeld dat Tadic die wedstrijd echt geniaal was.

1 juni 2022 om 12:58

Eens. Tadic was fenomenaal tegen Real! Wist niet dat het een grapje was haha. Je weet het maar nooit hier he.

Wat knap van Plato, dat hij de enige Braziliaan is die het WK van 2006 heeft gewonnen!

1 juni 2022 om 08:17

Ik wou net al zeggen, brazilie won dat toernooi niet. Zat hij in de wk selectie van brazilie in 2006 dan?

1 juni 2022 om 08:18

Haha, misschien is hij half Italiaans?

1 juni 2022 om 08:27

Knap staaltje fact checking weer van VZ. Brazilie won het WK van 2002, en Pato maakte zijn interlanddebuut pas in 2008. Hoe dan?

1 juni 2022 om 09:36

Misschien bedoelde ze het WK voor clubs die won hij wel in 2006 (ten koste van Barca) Maar tekst zou wel aangepast zijn

1 juni 2022 om 10:04

Samen met Socrates toch?

1 juni 2022 om 10:57

En Pythagoras op doel. Wat een elftal was dat zeg

1 juni 2022 om 10:25

Dat zou inderdaad wel heel knap zijn, ook omdat Plato een Griek is en geen Braziliaan. En hij geen voetballer was. En in 2006 al 2353 jaar dood was.

2 juni 2022 om 09:21

Ze bedoelen wk voor clubs alhoewel dat volgens mij in 2007 was.

Lekker verhaal. Betaal je 24 miljoen voor een speler, maakt hij zichzelf bijna blind bij de keuring :D

Hou op hoor.Zo zijn er de afgelopen jaren al 10 tallen berichten geweest. Pato kon naar AjaxRobinho kon PSVMessi kon tijdelijk verhuurd worden aan Ajax/PSVGa zo maar door…

1 juni 2022 om 10:06

Di Maria speelde bijna in Alkmaar. Ook helaas niet gebeurd. Nu hebben we Dani de Wit...

deze jongen was zo goed, maar helaas.. blessures
zag laatst een youtube/documentaire over hem, was mooi om die beelden van 15 jaar terug te zien.
maar zo zijn er nog wel meer in het rijtje de laatste 15-20jaar die door blessures het nooit hebben kunnen waar maken, zo zonde.

1 juni 2022 om 13:18

Zelfde geldt voor Hatem ben Arfa. Zulke mooie elegante spelers die in hun eentje iets konden forceren. Jammer dat dit er maar een korte periode uit is gekomen want het talent spatte er echt vanaf.

Altijd erg jammer gevonden dat Pato zo blessure gevoelig was in zijn periode bij Milan. Was echt fan van hem. Snel, technisch, en doelgericht. Had zijn toekomst toentertijd heel anders voorgesteld maar that's life. Dat Ajax ook interesse had is leuk, maar waarom zou hij in 2006 naar Ajax gaan als Real, Barca, en natuurlijk Milan interesse hadden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren