Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Toptalent Feyenoord verkiest profcontract boven overstap naar Ajax of PSV

Laatste update:

Toptalent Thijs Kraaijeveld staat op het punt om zijn eerste profcontract bij Feyenoord te tekenen. De felbegeerde middenvelder van de Onder 16 van de Rotterdammers slaat hiermee interesse van onder meer Ajax en PSV in de wind. Het Twitteraccount Feyenoord Youth Watcher, doorgaans goed ingevoerd over de jeugdopleiding van Feyenoord, meldt dat de vijftienjarige in de komende weken zijn eerste profcontract in Rotterdam zal tekenen.

Kraaijeveld werkt dit seizoen op Varkenoord zijn wedstrijden in de Onder 16 af. De rechtspoot, een aantal dagen geleden vijftien jaar oud geworden, speelt daardoor in een hogere leeftijdscategorie dan zijn leeftijdsgenoten. Volgens het Twitteraccount is de multifunctionele middenvelder 'overtuigd van een mooie toekomst in Rotterdam-Zuid'. De middenvelder gaat daarmee niet in op interesse van de overige traditionele topclubs in Nederland. Feyenoord Youth Watcher meldde vorige maand dat zowel Ajax als PSV op de loer lagen om de Feyenoorder vast te leggen, maar die lijken de strijd nu verloren te hebben. Kraaijeveld staat bijzonder hoog aangeschreven bij Feyenoord.

Eerder werd al bekend dat ook Shaqueel van Persie, de zoon van Robin, binnenkort zijn eerste profcontract bij Feyenoord zal tekenen. Shaqueel speelt zijn wedstrijden, net als Kraaijeveld, in de Onder 16 van de Rotterdamse club. Saillant detail is dat zijn vader assistent-trainer is van het elftal, dat wordt geleid door trainer Brian Pinas. “Hij scoort steeds vaker en heeft inmiddels ook zijn debuut gemaakt voor Nederland Onder 16”, rept Feyenoord Youth Watcher enthousiast over Van Persie. Eerder voetbalde de vleugelaanvaller al in de jeugdopleidingen van zowel Fenerbahçe als Manchester City, toen hij met zijn vader meereisde tijdens diens periodes in Turkije en Engeland.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kraaijeveld had beter naar Ajax,psv of AZ kunnen gaan. Over 2 jaar had hij dan alvast aan de intensiteit van het profvoetbal kunnen wennen dmv de Jong elftallen in de KKD. Dit zou hem een voorsprong geven

11 mei 2022 om 13:29

Bijlow, Malacia, Geertruida, Kokcu hebben dat ook gemist maar zijn nog aardig terecht gekomen. En wellicht zit jong Feyenoord over 2 jaar wel in de kkd.

11 mei 2022 om 13:30

Feyenoord promoveert wss naar de tweede divisie

11 mei 2022 om 13:37

Jong Feyenoord kan in het gunstigste geval in het seizoen 23/24 in de KKD spelen, dan is deze jongen 17, lijkt me tijd genoeg voor KKD. Daarbij is Feyenoord qua jeugd en voetbal onder Slot stappen aan het maken, wat ook mee speelt in de speeltijdkansen voor zo een jongen.

11 mei 2022 om 13:37

Z'n toevoegingen zijn die jong-elftallen toch ook niet gebleken? Welke spelers zijn er doorgebroken naar het 1e elftal van desbetreffende clubs? Als je ook kijkt naar dit seizoen draaien alle jong-elftallen middenmoot of onderin op Ajax na. De enige die echt is doorgebroken vanuit een jong-elftal is Taylor van Ajax en dat ook sinds 2 weken.

11 mei 2022 om 13:45

@FRSDS, ja, zat ik ook aan te denken. De grootste talenten spelen amper voor de Jong teams. Slaan dat gewoon over en de anderen worden nu sneller verhuurd Mooi dat Feyenoord de talenten de laatste tijd binnenboord houdt. Het verhaal en het beleid lijkt aan te slaan.Jammer dat psv en Ajax zich niet aan de afspraken lijken te houden. (Niet te vergelijken met de speler die Feyenoord gisteren een contract aanbood, aangezien Ajax niet met hem verder wilde)

11 mei 2022 om 13:46

Het is wel makkelijk om je talenten daar te laten spelen maar volgens mij blijft het veel leerzamer om ze te verhuren. Alleen heb je dan geen invloed op speeltijd. Maar ik denk dat Hendriks,azarkan en Bannis veel meer leren (of geleerd hebben) bij in dit geval Nac en Excelsior. Daar staat ook echt de druk op om te moeten winnen en speel je echt topwedstrijden waar er iets op het spel staat.

11 mei 2022 om 14:12

@fr010frdam,

Wat een onzin! Ik zal er voor jouw even een paar noemen. Brobbey, van de Beek, Frenkie de Jong, J Timber, Q Timber, Gravenberch, Dani de Wit, Mazraoui, Taylor bij PSV Lammers, Bergwijn, Malen, Gakpo, Teze, Piroe, Gudmunsson, Abouklahl, Vertessen, Bakyoko, Obispo, Rosario etc.
Dit zijn uit mijn hoofd spelers die veel in jong PSV of Ajax hebben gespeeld en daar dus een groot deel van hun ontwikkeling aan te danken hebben. Bij PSV kan ik alleen aan Ihatarren en Madueke denken die het echt overgeslagen hebben en bij Ajax aan de Ligt.

Is gewoon een heel groot voordeel voor die spelers. Je moet er inderdaad niet te langen blijven hangen op dat niveau. Maar is wel degelijk een heel groot voordeel voor PSV en Ajax. Dat wijzen deze lijstjes ook wel uit.

11 mei 2022 om 14:21

Alleen hoeveel ze eraan gehad hebben is moeilijk te meten. Voor de tijd van jong teams brak er ook ene talent na het andere door.

11 mei 2022 om 14:38

@pablonino,

Is inderdaad zeer lastig te meten. Bij PSV brak er destijds wel minder door maar heeft ook deels te maken met een andere visie. Bij Ajax zie je wel grotere talenten dan eerst naar mijn mening, maar heeft ook deels te maken dat het niveau omhoog gegaan is denk ik.

Maar toch ga je mij niet wijsmaken dat het voor heel veel spelers echt een ongekende luxe is. Je kan in je vertrouwde omgeving rustig aan het profvoetbal niveau wennen, kom je net tekort en laat je je daar zien kan je zo naar een eredivisie club. Voor de grootste talenten betekent dat ze en kunnen spelen op een hoog niveau en mee kunnen blijven trainen met de a selectie. Ik zie er alleen maar voordelen in. Het enige nadeel is dat sommige spelers te lang in jong Ajax of PSV blijven, terwijl een stap naar de eredivisie zeker niet slecht is.

Jij kan wel stellen dat Bannis en Azarkan meer leren maar dat betwijfel ik, als je kijkt naar leeftijdsgenoten in jong Ajax en PSV denk ik dat die verder zijn.

11 mei 2022 om 15:02

@memphisdepay Ik denk dat het grootste verschil vooral zit in geld. Tegenwoordig word echt elk talent vastgelegd van andere clubs. 20 jaar geleden bestond een jong oranje team uit spelers van heel veel verschillende eredivisie/eerste divisie teams. Dat is nu echt verschoven met buitenlandse clubs/nederlandse topclubs met hier en daar nog een uitzondering. Er is nu gewoon ruimte om een Frenkie de Jong al weg te halen bij een Willem II en hem in de KKD te zetten vanwege de jong teams. Zou hij erg achterop zijn geraakt als hij gewoon een jaar eredivisie had gespeeld met Willem II? Toendertijd werden spelers die nog niet goed genoeg waren voor het eerste gewoon verhuurd aan een eredivisieteam waarin ze zich ook goed ontwikkelde. Of werden de grote talenten van andere clubs voor een mooi bedrag overgenomen door de topclubs als ze het lieten zien in de eredivisie. Nu kunnen de topclubs dat al voor zijn omdat er plek is in het jong team op goed niveau. Voor de topclubs is het dus een geweldige uitvinding maar of het talent er nou per se echt beter van word.

11 mei 2022 om 15:57

In principe weet je wel dat de topclubs in Nederland de allerbeste faciliteiten heeft en het meest investeert in die jeugdopleidingen en jeugdspelers. Of de Jong net zo goed was geweest als hij bij Willem 2 was gebleven weet niemand

De tijden van toen en nu zijn ook compleet anders. Toen der tijd waren de selecties veel ervarener en de talenten ook veel minder verwend/bekend. Als huurspeler heb je gewoon niet de status van een eigen speler en loop je het risico als selectieopvulling behandeld te worden. Ik ben zeker niet tegen verhuur maar denk momenteel dat de combi kkd en meetrainen bij het eerste ideaal is. Als je op een gegeven moment te goed wordt zoals Lammers dan moet je wel die stap gaan maken via verhuur of huur.

11 mei 2022 om 16:59

@memphisdepay,
Het zijn er meer dan ik dacht. Had het idee dat een aantal van die gasten weinig in jong hebben gespeeld en vrij snel de stap hebben gezet.

11 mei 2022 om 13:44

Ze kunnen hem ook gewoon verhuren aan een KKD team, al ben ik het met je eens dat het tweede elftal van Feyenoord daar sowieso aan moet deelnemen.

11 mei 2022 om 13:49

Dat kan inderdaad, maar dat zijn vaak de betere spelers die Feyenoord eigenlijk nodig heeft om te promoveren. Op dit moment is het dus gewoon behoorlijk vervelend dat ze nog in deze divisie spelen. Natuurlijk moeten ze naar de KKD, maar 1 divisie hoger is al belangrijk voor de ontwikkeling van die spelers.

11 mei 2022 om 14:01

Laten we alsjeblieft hopen ten gunste van eerlijke competitie dat tegen die tijd jong teams gewoon weer een eigen competitie hebben. Wat een afschuwelijke farce is dat, zeg.

11 mei 2022 om 17:47

En dan weer geen bieders op de rechten? Gaan er nog meer clubs failliet. Goed plan.

Ik dacht dat ze onderling een afspraak hadden en van elkaars jeugdspelers af zouden blijven, maar goed gelukkig heeft deze jongen gewoon ze verstand gebruikt en zijn hart gevolgd.

11 mei 2022 om 13:30

Gister nog een bericht dat feyenoord een jeugdspeler van Ajax wilde halen, dus moet je jezelf ook aan de afspraak houden.

11 mei 2022 om 13:34

Die geen contract krijgt en transfervrij is inderdaad.

11 mei 2022 om 13:35

Dat ging dan naar alle waarschijnlijkheid wel over een speler waarbij ajax zelf al heeft aangegeven niet met hem door te willen. En een speler die binnen een paar maanden 18 wordt en nog steeds geen prof contract heeft, terwijl dat al kan vanaf 15, niet te vergelijken dus.

11 mei 2022 om 13:36

Even het lijstje erbij pakken van Feyenoord jeugdspelers waar ajax op jaagt

Gebroeders Timber vergeten?

Ouarghi, Kleijn, Kraaijeveld 't Zand en Slory is allemaal naar gehengeld.

11 mei 2022 om 13:40

De afspraak gaat over het actief benaderen van jeugdspelers en dat is inderdaad iets waar Feyenoord zich niet schuldig aan maakt. Dat heeft Ajax de laatste tijd wel gedaan bij o.a. deze Kraaijeveld, Ouarghi, Sliti en Kleijn (en ongetwijfeld nog velen anderen). Het is wel een goed teken dat ze eigenlijk allemaal toch kiezen voor een langer verblijf in Rotterdam.

11 mei 2022 om 13:45

Benieuwd wat zytto hier op gaat zeggen

11 mei 2022 om 14:19

Helemaal niets.

11 mei 2022 om 14:33

Het probleem ligt hier in de term "actief benaderen". Wanneer een zaakwaarnemer van een jeugdspeler bijvoorbeeld contact opneemt met Ajax om een extra optie te creëren of de druk op Feyenoord op te voeren is het technisch gezien niet "actief benaderen".

Bovendien is het niet zo dat clubs helemaal geen jeugdspelers meer van elkaar mogen overnemen. Er is eigenlijk alleen afgesproken dat het een grotere vergoeding moet opleveren wanneer dat wel gebeurt.

11 mei 2022 om 17:49

Euh een jeugdspeler niet halen als herenovereenkomst gaat altijd om transfervrije spelers. Anders gaat het om een betaalde transfer met toestemming vd verkopende club.

11 mei 2022 om 13:42

Ouarghi, Kleijn, Kraaijeveld 't Zand en Slory allemaal Feyenoord spelers die worden lastiggevallen door ajax

Paar jaar geleden was het ook daadwerkelijk gelukt om een jeugdspeler over te halen naar ajax

11 mei 2022 om 14:35

Speksnijder inderdaad. Daar zijn we Amsterdam heel blij mee, want dat is een hele mooie voetballer.

Maar je doet net alsof Feyenoord bijvoorbeeld Unuvar niet zou hebben overgenomen als dat kon. Natuurlijk hadden ze dat wel gedaan. De enige echte afspraak is dat de vergoeding dant wat hoger ligt. Voor Speksnijder heeft Ajax als ik het goed heb 42.000 euro betaald.

11 mei 2022 om 13:44

Er is geen afspraak gemaakt dat ze onderling van elkaars jeugdspelers afblijven. Er is een afspraak gemaakt dat daar een hogere vergoeding tegenover staat (die in de praktijk natuurlijk nog steeds niet heel erg hoog is). AZ wilde een harde afspraak dat de top X clubs geen jeugdspelers van elkaar zouden over nemen, maar die is er in de praktijk nooit gekomen.

11 mei 2022 om 18:31

Er was toch een herenakkoord? Broertjes Timber (toen nog Maduro) en Lang zijn ook van Feyenoord overgelopen naar Ajax, al snap ik dat bij Lang wel, die kwam in Ajax trainingspak naar de training.

De afdronk is dat deze spelers weer brood zien in een toekomst bij Feyenoord. Dat is de winst van afgelopen jaar wat mij betreft,

11 mei 2022 om 14:38

Inderdaad, top nieuws!




Feyenoord heeft de afgelopen jaren (potentieel) 100 miljoen aan kapitaal laten vertrekken naar Ajax. Met Quinten Timber, Noa Lang en Jurrien Timber.

Deze gasten zijn nu (al) bijelkaar 80 miljoen waard terwijl ze nieteens in topcompetities spelen

Door deze gasten niet te laten gaan had Feyenoord nu in 1 x (zonder investeerder) uit de problemen kunnen zijn en een structurele titelkandidaat kunnen zijn

11 mei 2022 om 13:51

80 miljoen hou toch op man.

11 mei 2022 om 13:54

Lang: 30 miljoen
J.timber: 40 miljoen
Q.timber. 7-10 miljoen

11 mei 2022 om 13:58

Je hebt je reactie aangepast naar 100, je spelers komen maar tot 80. Daarbij is de marktwaarde van Q.timber ongeveer 2 miljoen, is Lang voor 6 miljoen vertrokken bij Ajax en is de marktwaarde van J.timber 30 miljoen. Komt neer op 38 miljoen, bijlange na niet de 80/100 miljoen

Dat ze potentieel wat verloren zijn, ja dat klopt, maar jouw bedrag is natuurlijk erg overdreven.

11 mei 2022 om 14:03

Potentieel 100 miljoen ja. Momenteel zijn ze al een kleine 80 miljoen waard (als je rekent met de marktwaardes van nu en niet die van 2 jaar geleden)

Lang gaat deze zomer voor niet minder dan 25-30 miljoen euro weg.
Ajax laat Timber ook niet gaan voor onder de 40 miljoen.
FC Utrecht accepteert natuurlijk geen 2 miljoen voor Q.timber. Dit zal echt wel oplopen richting de 7 miljoen.

11 mei 2022 om 14:09

Ik snap wel wat je zegt met dat ze potentieel geld verloren hebben aan deze jongens, maar de marktwaardes van bijvoorbeeld Lang van nu aanhouden is niet realistisch. Dan had Feyenoord ook potentieel de 20 miljoen voor Wijnaldum kunnen krijgen of later de marktwaarde van 50 miljoen bij Liverpool.

Lang heeft zich verder bij Brugge ontwikkeld en niet bij Ajax of Feyenoord.
Zo kunnen we natuurlijk altijd redeneren met spelers wat het potentieel heeft op kunnen leveren.

11 mei 2022 om 14:19

Daarom zeg ik er bij dat deze jongens deze waarde vertegenwoordigen terwijl ze in vergelijkbare matige competities spelen (niveau Belgische Competitie, Eredivisie). Wijnaldum is pas 50 miljoen waard geworden toen hij in de Premier League speelde. Deze gasten zijn dit nu waard terwijl ze op een vergelijkbaar niveau als Feyenoord spelen

Mooi om te zien dat er weer een stuk meer aandacht wordt besteed aan de jeugd, veel eerste contracten en verlengingen dit jaar, ook van de grote talenten. En dat de tegelijkertijd de talenten die al doorgebroken zijn het zo goed doen in het eerste. Is toch wel eens anders geweest.

Ik blijf het toch misselijk vinden. Laat elkaars talenten met rust. Ik heb er compleet vrede mee als spelers weg mogen van de club, dan ligt het toch iets anders, zoals Cheick Touré destijds van Feyenoord naar PSV ging. Maar Ajax en PSV weten de weg naar Varkenoord opvallend goed te vinden. Vooral Ajax heeft er een handje van om talenten te benaderen. Dat doen ze nu nog steeds bij veel talenten zoals hierboven ook te lezen valt in enkele reacties. In het verleden zijn er al veel hun kant op gegaan, wat voor Feyenoord toch vrij pijnlijk is. Jongens als Lang, gebroeders Timber, v/d Zeeuw, Speksnijder en ik zal er vast nog een paar vergeten. Ik vind dat wel een kwalijke zaak. Al kon ik mij in de situatie van Lang mij heel goed vinden. Die was ajacied in hart en nieren en stak dat niet onder stoelen of banken, snel wegwezen dan. Afijn, ontzettend blij dat Kraaijenveld blijft bij Feyenoord. En niet alleen hij, maar een hele hoop talenten. Het krijgt helaas weinig aandacht op Voetbalzone maar er hebben de afgelopen weken onwijs veel talenten een contract getekend bij Feyenoord. In het verleden was dat wel anders. De jeugdopleiding doet het goed en de talenten blijven graag bij de club! Goede zaak!

11 mei 2022 om 17:53

Feyenoord weet de weg naar de Toekomst ook prima te vinden. Ze zijn bezig een speler van Ajax te halen.

11 mei 2022 om 23:02

Die berichten worden overigens ontkracht. Wel is er een talent op proef deze week, ene Rijssel? Schijnt weg te moeten bij Ajax. Maar dat is dan ook een van de weinige die van Ajax af komt en naar Varkenoord (mogelijk) gaat...

De nieuwe Edgar Davids komt er ook aan zo te zien..

Leuk om te zien dat die wil blijven! Feyenoord is echt goed bezig en heeft weer aanzien. De finale halen van de conference league is echt heel goed voor de club. Met goed beleid kan je straks weer structureel mee doen om het kampioenschap

Ik denk dat iedere jonge gast er van droomt om door een (of het) legioen op handen te worden gedragen. De jongens die op vroege leeftijd van de ene (top)club naar de andere overstappen zie je heel vaak nooit meer die binding hebben met een club of met de supporters van een club.

Als je jezelf bij je huidige club niet gewaardeerd voelt is natuurlijk een andere verhaal. Maar als je bij top van je lichting behoort in de jeugd ga je toch gewoon vol voor een debuut in een kolkende Kuip. Ik geef hem groot gelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren