Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart onderbreekt Slot bij Studio Voetbal: ‘Echt? Hij viel me tegen'

Laatste update:

Rafael van der Vaart is van mening dat Teun Koopmeiners vaker een voorwaartse bal mag geven. Tijdens Studio Voetbal van de NOS komt de rol van de middenvelder bij Oranje tegen Denemarken (4-2) ter sprake. Waar de eveneens aanwezige trainer Arne Slot genoot van het optreden van Koopmeiners, had Van der Vaart meer verwacht van de middenvelder van Atalanta.

“Wat ik mooi vond om te zien, en dat was een keuze van Louis van Gaal, was dat je met Frenkie de Jong Teun Koopmeiners twee spelers hebt die die drie jongens voorin (Steven Berghuis, Steven Bergwijn en Memphis Depay, red.) op een fantastische manier aan het werk kunnen zetten”, vertelt Slot, die onderbroken wordt door Van der Vaart. “Vind je dat? Echt waar, ik ben enorm fan van Teun Koopmeiners, maar hij viel me gister een beetje tegen... gewoon qua hoe vaak hij die bal naar voren speelde. Ik heb maar één keer gezien dat hij de bal naar voren gaf. Ik ook wel blij dat hij speelde, maar ik vond dat hij zó veel uitzakte.”

“Hij heeft in ieder geval het vermogen om als linkspoot op rechts te spelen”, reageert Slot. “Daarnaast heeft hij het vermogen om die drie spelers zowel in de voeten, als in de diepte aan te spelen. Teun is echt geweldig in het afpakken van ballen, het opjagen, het kort op de bal zitten. Maar hij heeft ook veel loopvermogen en hij loopt dan ook de ruimtes vaak dicht. Ik denk ook dat Frenkie er enorm van profiteert als hij iemand als Teun naast zich heeft. Aan de andere kant is Frenkie ook zó goed dat het voor hem niet veel uitmaakt wie er naast hem speelt. Maar ik vond Teun echt een hele goede wedstrijd spelen eerlijk gezegd.”

Afellay sluit zich grotendeels aan bij Van der Vaart. “Ik vind alleen wel dat Teun Koopmeiners het beste tot zijn recht komt als hij op de plek van een van de drie centrale verdedigers speelt. Bijvoorbeeld op de plek van Nathan Aké, want dan heeft hij het hele veld voor zich en kan hij die ballen wegleggen. Maar als hij een linie naar voren moet spelen, naast Frenkie, dan zie je dat hij niet dat vermogen heeft. Bij Atalanta zakt hij altijd heel ver uit. Dan komt hij in zijn kracht naast twee centrale verdedigers, of dat nou aan de linkerkant of rechterkant is. Maar hij speelt daar niet echt op het middenveld”, aldus de analyticus.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Complimenten aan slot zijn analyse over het Nederlands elftal. Nuttig, inhoudelijk en duidelijk. Het ontbrak alleen aan de echte oplossing. Maar dit was al een verademjng

27 maart 2022 om 23:59

Al die mensen die zich maar "analist" noemen, maar dit was nou een analyse. Wat 95% van die gasten op tv doet is becommentariëren, maar dat is echt wat anders dan analyseren liet Slot hier maar mooi zien.Daarnaast wel gaaf om te zien dat Slot weer gevraagd wordt over wat hij van een overstap naar Ajax zou vinden. Dat is toch wel het hoogst haalbare als je trainer bent van Feyenoord (pas op: cynisme)

28 maart 2022 om 00:34

Eens, een paar keer kwam ook mooi naar voren wat het verschil is tussen een echte (top) trainer en een Van Der Vaart die alleen maar populistische dingen roept...

28 maart 2022 om 11:30

Was inderdaad een verademing. Als Affelay of van der Vaart weer eens een domme analyse deed zag je hem ook weer kijken van "wat moet ik hiermee".

Van de Vaart kijkt enkel en alleen naar hakjes en tierelantijnen, De Jong was mede zo goed omdat Koopmeiners ten alle tijden de balans bewaakt. Daarnaast gaf juist Koopmeiners de meeste dieptepasses namelijk 7 waarvan er 6 aankwamen. De Jong had 4 dieptepasses, evenveel als Berghuis. Van de Vaart moet wat beter op gaan letten , en wat minder vaak naar de frituurpan lopen. Nog veel erger als van de Vaart is Affelay , die doodleuk beweert dat Koopmeiners tekort komt voor het middenveld. Hahahaha is juist hoger op het veld een openbaring in Italië. Als je daar gaat zitten als analist , doe dan gewoon je huiswerk. Ik bedoel je word ervoor betaald he , en als je dat teveel moeite vind ga er dan niet zitten.

29 maart 2022 om 12:55

Maar dat is toch sowieso het hele probleem bij Nederlandse analisten? De meeste komen niet eens verder dan te roepen dat een ploeg geen plan b heeft als het niet lekker loopt. En dat plan b is (als ze al "goed genoeg" zijn) opportunistische spelen. Echt als je inhoudelijk naar voetbal wil kijken schaam je je kapot als je naar Nederlandse analisten kijkt... Er is er letterlijk niet 1 die zijn werk zo serieus neemt dat hij analyses kan maken zoals slot deed. Ze zitten er allemaal om makkelijk geld te sprokkelen.

Heeft Afellay wel gezien dat Koopmeiners tegenwoordig bij Atalanta als een soort verkapte nummer 10 speelt? En dan nu lopen verkondigen dat hij op de plek van LCB moet. Klopt dat ie vanaf daar lekker kan passen en dat kan ie goed, maar daar is hij verdedigend niet sterk genoeg voor.

27 maart 2022 om 23:59

Affelay heeft hem schijnbaar voor het laatst gezien met AZ tegen RKC ergens halverwege het seizoen ‘20-‘21. Niet serieus te nemen….

28 maart 2022 om 00:05

Snap daar ook niks van. Hoe is het mogelijk dat er niemand ingrijpt en affelay meldt dat koppmeiners bij atalanta op 10 speelt en zich echt nooit laat uitzakken daar. Als je het als analist te veel moeite vind om het internationale vodtbak te volgen, waarom ga je daar dan zitten?

28 maart 2022 om 07:05

Als we daarmee Daley Blind uit het elftal krijgen..

"vdv onderbreek Slot". Heb het net gezien maar het was gewoon een respectvol gesprek.
Wat niet respectvol is, is de insuniatie van de titel. Iedereen irriteert zich aan dit soort beeldvorming, maar toch blijven Voetbalzone dit soort dingen structureel doen. Geen code's geen moraal, alleen clickbaits.
Lekker bezig heren.

28 maart 2022 om 12:54

If you cant beat them buy them 😂

28 maart 2022 om 21:33

Klopt, zo werkt bijna alle berichtgeving tegenwoordig. Afhankelijk van je bewustzijn en inzichten ben je beinvloedbaar en te manipuleren (jezelf verliezen in dualiteit) door dergelijke berichtgeving. Mooi om te horen dat jullie het doorhebben, dan sta je meer in je eigen kracht.
Hopelijk veranderd dit ooit, maar veel mensen houden juist ook van sensatie.

Koopmeiners viel in eerste instantie niet echt op. Maar dat betekend niet gelijk dat hij dan ook slecht speelde, hij was juist degene wie veel van het vuile werk opknapte voor de verdediging, waar Frenkie meer met de bal loopt, is Teun echt veel meer van het zsm die bal bij de aanval krijgen, in dat opzicht vind ik Teun altijd ijzersterk. Je ziet hem zelden een bal achteruit spelen, hij denkt bijna altijd naar voren en deze ballen komen vrijwel altijd aan. Vond hem zeker wel een sterke pot spelen, was ontzettend belangrijk op dat middenveld.

Wat Afellay zegt is helemaal niet waar, Koopmeiners heeft tegenwoordig vaker een offensieve rol bij Atalanta zelfs als 10 gespeeld en nog succesvol ook. Geen idee ook wat van de Vaart verwacht van Koopmeiners, hij was balvast, gaf goede passes en was weer terug in positie wanneer hij moest verdedigen, wat wil je nog meer op die plek..

28 maart 2022 om 00:14

Koopmeiners had in totaal 76 geslaagde passes, waarvan 7 dieptepasses , 11 passes naar de final third die alle 11 aankwamen, 3 passes naar het strafschopgebied alle 3 aangekomen, en dan ook nog eens 21 passes vooruit waarvan er 20 aankomen, slechts 11 van de 76 passes gingen naar achter. Allemaal info die van de Vaart en Affelay ook hadden kunnen vinden, als ze hun beroep serieus hadden genomen.

Slot heeft wel echt een heerlijke stem om naar te luisteren. En z'n mening en analyses zijn ook top om te volgen. Zie in hem echt wel een toekomstige bondscoach.

29 maart 2022 om 12:59

Laten we hopen van niet. Zo een man van het clubvoetbal afhalen voor een veredeld baantje als bondscoach is zonde voor de voetbalwereld.

Van der Vaart is de zoveelste analist die zich blind staart op aanvallen en de enorme waarde van spelers als Koopmeiners flink onderschat. Hij ziet graag een creatieve 10 maar heeft nog steeds niet begrepen dat die alleen kan excelleren door het onopvallende werk van iemand als Teun. Tegen Denemarken was Koopmeiners niet zeer aanwezig maar zoals anderen al aangeven daardoor niet opeens slecht. Hij speelt de bal naar de goede kleur, zet druk waar het moet en is op zijn defensieve plek als hij daar moet zijn. Uit de statistieken blijkt zelfs dat hij meer vooruit speelt dan de (terecht) opgehemelde Frenkie. Maar goed, Raf geeft regelmatig toe op het laatste moment zijn 'huiswerk' voor Studio Voetbal te doen, zo had hij laatst een segment uit 2 passes in een samenvatting geplukt, en Affelay weet niet dat Koopmeiners in Italië tegenwoordig als halve 10 speelt dus wat verwacht je dan ook.

28 maart 2022 om 11:07

Ik heb vaak kritiek op Frenkie maar het verschil tussen hem en Koopmeiners was gigantisch. Niets geen statistiek erbij pakken om ook maar iets in het voordeel van deze matige speler te gebruiken ten opzichte van eerstgenoemde. Heeft alleen balletjes terug gespeeld en kan met druk totaal niet vooruit voetballen. Kan niet wegdraaien, heeft geen hoge handelingssnelheid en is bijzonder stijf. Je kan ieder ander daar neerzetten die minimaal hetzelfde had gedaan. Spelen naar de goede kleur ja. Lekker makkelijk als dat naar De Ligt of Van Dijk is. Zo wil ik me geld ook wel verdienen. Zijn lange bal is goed maar je moet wel wat meer kunnen om op het middenveld van Oranje te spelen

Koopmeiners speelt bij Atalanta juist in een meer aanvallende rol, duidelijk dat Affelay ze nooit ziet spelen. Wat verder prima is, maar ga dan niet interessant doen op TV, beetje gênant dit.

Slot en Koopmeiners hebben bijna 4 seizoenen samengewerkt bij AZ. Ik ga er dus vanuit dat Slot iets beter de kwaliteiten kan herkennen van Koopmeiners dan Van der Vaart dat was in de uitzending ook wel te merken. Over het algemeen heeft een trainer meer verstand van voetbal dan een analist

28 maart 2022 om 01:39

Klopt zeker maar het is ook zeker zo dat Slot het ook ontzettend goed kan uitleggen. Zijn manier van praten is echt heel fijn om naar te luisteren.

Die van de Vaart denk dat hij alles weet het is een naar en een verveelend mannetje laat hem maar over blaasvoetbal praten dat is wat hij kan ik erg me rot aan deze wins neus

28 maart 2022 om 08:38

Die wijsneus heeft 100 interlands gespeeld en is een prima analist en heeft ook op een aardig hoog niveau gevoetbald , dus heeft er ook aardig kijk op en geeft op een hele goede manier aan wat hij er van vindt .

28 maart 2022 om 08:44

Het feit dat iemand 100 interlands heeft gespeeld maakt diegene niet direct een goede analist en van der Vaart is daar imo een goed voorbeeld van.

Net zoals je ook niet automatisch een goede trainer bent als je 100 interlands hebt gespeeld.

28 maart 2022 om 09:33

Mag ik daar een andere mening over hebben ik vind het nl een prima analist die nooit onzin zegt maar ieder zijn mening toch ?

29 maart 2022 om 13:06

Je mag daar een andere mening over hebben, maar je. Bracht het als een feit in je vorige reactie. Ik ben het overigens met jjr12 eens. Dat iemand goed kan voetballen betekent niet dat hij het spelletje ook snapt. Bij vd vaart merk je duidelijk dat hij een stylist is die verdedigend werk als iets minderwaardig ziet. Als je daar zo naar kijkt dan breekt dat je direct al op als analist. Op dit moment analyseert vd vaart als een volgevreten vedette. Hij vind het leuk om naar voetbal te kijken, maar heeft geen zin om zich er echt in te verdiepen. Dus hij roept puur wat hem opvalt en dit is meestal gebaseerd op hoe hij vroeger zelf voetbalde. Daar is in principe natuurlijk weinig mis mee aangezien een hoop mensen dit leuk vinden, maar als je echt diep wil ingaan op voetbal dan heb je er wel moeite mee om dat analyseren te noemen.

Volledig eens met VDV. Heb me doodgeergerd aan Koopmeiners die steeds de veilige keuze koos. Hij is niet wendbaar genoeg om onder de druk uit te voetballen dus kiest hij ervoor om terug te spelen. Een stijve hark met een goed linkerbeen. Echter moet je je tegenwoordig op het middenveld ook vrij kunnen spelen om dat linkerbeen goed te gebruiken. Nee hij is niet de controleur naast Frenkie die we zoeken. Clasie zou dat zelfs beter kunnen. Die speelt de ballen kort tussen de linies en durft te voetballen. Heeft natuurlijk zijn mankementen maar Teun is nog statischer

28 maart 2022 om 11:31

Ik deel jouw kijk er op. Stijve hark met een goed linkerbeen is treffend verwoord, hetgeen maakt dat hij niet in de drukte opeens snel wegdraait of kan dribbelen, bovendien lijkt het altijd alsof hij op 80% speelt, heel kalmpjes aan, maar net even té kalm. En dan ook nog rechts op het middenveld, ik werd er niet blij van.

28 maart 2022 om 12:20

Je zag zijn stijfheid toen hij uitzakte en op rechts de bal kreeg waarbij De Ligt op het laatst vanaf de flank 2 stapjes naar binnen sloop. Hij kon zijn lichaam niet corrigeren om die veranderde pass te geven en schoot hem zo over de zijlijn. Stijf zijn op het middenveld tegen teams die druk zetten is het slechtste wat je kunt overkomen. Je ziet het wel maar kan het niet uitvoeren dus dan ga je veilig spelen

Ik denk dat Van der Vaart zichzelf vergelijkt met de middenvelders die er nu lopen. Als je dan de creativiteit en het makkelijk voetballen van de jonge vd Vaart vergelijkt met bijv. een Koopmeiners dan valt het snel wat tegen. Dus dat zou hij niet moeten doen.

Wel mooi om een keer het verschil tussen een analist en een trainer die zich goed kan uitdrukken te zien. Dan zie je dat voetbal misschien toch wel iets ingewikkelder is dan ik altijd roep. Vaart is sowieso wel een beetje te geil op alles wat veel techniek heeft en sierlijke dingen laat zien. Met alleen sierpaarden win je niets. Daar weten wij inmiddels toch alles van?

29 maart 2022 om 13:15

Nou ja dat is heel simpel, Nederlandse analisten analyseren vrijwel niet. Ze roepen wat iedereen op tv kan zien. Analyseren is een stapje verder gaan. Kijken naar waarom iets gebeurt. Niet puur aangeven dat iets is gebeurd. Zodra er ook een echte analist aan tafel gaat zitten valt heel Nederland daar ook over trouwens zoals in het verleden met Pieter zwart gebeurde. Over het algemeen zijn de beste analisten niet de beste voetballers. Hetzelfde geldt overigens voor de beste trainers. Dit zijn vaak de spelers die hun gebrek aan technische kwaliteiten hebben gecompenseerd door tactisch sterk te zijn. Het lijkt alsof de spelers die er technisch bovenuit staken nooit hebben hoeven nadenken over het tactische aspect. Als je je daar nooit bezig mee hebt gehouden wordt het ook wel lastig om diepere analyses te maken.

Als je redelijk tot goed kon voetballen is wel heel erg duidelijk dat je dan niet perce kijkt hebt op het spelletje algemeen. 99% kan en wil ik hier ook niet zien, maar wat ik hier toch over het algemeen lees is dat die ex voetballers er goed aan zouden doen om maar thuis op de bank te blijven zitten want veel zinnigs komt er blijkbaar niet uit.
Ik vind het trouwens raar om naar een ,"analyse" van een wedstrijd te gaan kijken. Je hebt het toch zelf al gezien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren