Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Flitsende comeback Madueke geeft PSV nieuw elan; Drommel cynisch onthaald

Laatste update:

PSV heeft zich woensdag met grote overtuiging bij de laatste vier gevoegd in de TOTO KNVB Beker. Noni Madueke keerde tegen NAC Breda terug van een hamstringblessure en bracht met flitsend spel duidelijk nieuw elan in de ploeg van Roger Schmidt. Madueke opende de score en gaf ook een assist op Mario Götze, die in totaal twee keer scoorde. Na rust zorgde Cody Gakpo met een heerlijk schot voor het slotakkoord: 4-0. PSV speelt in de halve finale in ieder geval uit, zo werd al eerder bepaald.

Voorafgaand aan het duel werd duidelijk dat Joël Drommel toch weer de nummer één onder de lat is bij PSV. De keeper kreeg weer de voorkeur boven Yvon Mvogo, die tegen AZ (1-2) hopeloos in de fout ging. De PSV-supporters reageerden cynisch op de terugkeer van Drommel: iedere vangbal, zelfs de meest simpele, werd met luid gejuich onthaald. Verder kreeg naast Madueke ook Eran Zahavi zijn eerste basisplaats dit kalenderjaar, nadat de Israëliër al drie keer kort inviel. Zahavi was maanden uitgeschakeld door een knieblessure.

Anders dan in de vorige twee bekerwedstrijden ging PSV voortvarend van start. Madueke was constant dreigend met de bal aan de voet en scoorde al in de achtste minuut. De rechteraanvaller deed dat voor het eerst in zijn loopbaan met het hoofd na een half aangeraakte hoekschop: 1-0. Het regende vervolgens kansen bij de Eindhovenaren, die NAC volledig overklasten. Cody Gakpo zag een gevaarlijke intikker en kopbal weggetikt worden; Érick Gutiérrez vuurde een volley op de paal, terwijl Olivier Boscagli met het hoofd de lat trof.

Een handig boogballetje van Zahavi op Gakpo leidde na een half uur alsnog tot de 2-0. Gakpo zette voor op Mario Götze, die artistiek wegdraaide bij zijn tegenstander en binnentikte. Vlak voor rust viel de beslissing al, toen Madueke in het strafschopgebied handig buitenom passeerde bij Sabir Agougil en een intikker bood aan opnieuw Götze: 3-0. Schmidt nam geen risico met Madueke en wisselde de Engelsman in de rust.

Ritsu Doan, zijn vervanger, had direct moeten scoren, maar treuzelde te lang en schoot vervolgens op doelman Nick Olij. Ook gevaarlijke kopballen van Boscagli en Gutiérrez werden door NAC ternauwernood uit het doel gehouden en Gakpo schoot na een prachtige aanname recht op Olij. De aanvoerder van PSV maakte dat goed door even later van links naar binnen te komen en met een prachtige pegel de verre hoek te treffen: 4-0. Gakpo werd meteen gewisseld voor Johan Bakayoko, die zijn debuut maakte voor PSV en meteen bijna scoorde, maar rakelings naast mikte.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met alle respect het is maar tegen NAC zaterdag mogen ze het weer laten zien

8 februari 2022 om 20:56

Zei dit in Live Meepraten ook al: we hebben slechter gespeeld tegen mindere teams. Vandaag was het gewoon goed. Eindelijk weer eens.

8 februari 2022 om 21:12

Helemaal mee eens. Zeker de eerste helft was erg goed. Als jullie zo spelen in de Eredivisie en Europa de rest van het seizoen, kunnen er nog leuke dingen gebeuren. Enige kritiekpuntje is misschien dat de kansen nog te weinig worden benut, maar het spel was erg goed vandaag.

8 februari 2022 om 21:27

Aanval met gakpo/madueke werkt gwn het beste, alleen zahavi moet worden vervangen. Moet ook zeggen dat het denk deels te maken heeft met max die eindelijk weer eens de oude max leek.

8 februari 2022 om 21:39

Ja, hij haalde vandaag wel het max-imale eruit ;-)

8 februari 2022 om 21:41

@JustPSV95, ik denk wel dat Zahavi de beste optie is voor de spitspositie die ze nu hebben in Eindhoven.

8 februari 2022 om 23:08

Denk zelf Romero, maar ja die is eens per 2 maanden een paar potten fit. Zo blessuregevoelig. Aanvallend moet komend seizoen de spits positie het aandachtspunt zijn, de vleugels zit voorlopig wel goed, ook met wat er aankomt.

8 februari 2022 om 20:56

Met alle respect maar tegen telstar was het toen ook niet om aan te zien, ook een kkd ploeg dus zegt ook niet niks.

8 februari 2022 om 20:57

Paar jaar geleden nog uitgeschakeld tegen RKC dacht ik? Dus ja je moet het toch maar even doen.

8 februari 2022 om 21:12

Altijd fijn dat provoceren ipv een onderbouwde reactie.

Je hebt toch kunnen zien wat Madueke heeft gebracht en dat de keeper van NAC er meer als 10 heeft gered en de paal en van de lijn gehaald.

Maar goed als je niet kijkt kun je niet oordelen.

8 februari 2022 om 22:18

Pot verwijt de ketel greenwave. Feit is wel dat het nog steeds maar een club uit de KKD is en dit weekend het echte werk is waar ze er een keer moeten staan.

8 februari 2022 om 22:32

Dat jij na al je berichten van gisteren uberhaupt over provoceren durft te praten, wauw schaamteloos hahah.. xD OT: Prima pot van PSV, goed om Madueke weer terug op het veld te zien en hij laat direct zijn talent weer zien. Olij keepte een sterke pot, voor de rest (helaas zoals veelal dit seizoen) niet veel soeps bij NAC, zware tijden in Breda..

8 februari 2022 om 23:33

Pardon, je noemt iets provoceren als de waarheid verteld word.

Als je daar niet tegen kunt moet je de post niet lezen.

8 februari 2022 om 23:35

JK-Ajax

Jammer dit soort reacties hé maar wel klagen als er iemand iets over jou club zegt.

Als je er niet tegen kunt moet je het niet lezen maar de schit van deze week goedkeuren gaat mij te ver.

Fijne avond.

9 februari 2022 om 00:11

Het gaat niet om "de waarheid" of om "iets zeggen over jouw club", welke club dat ook moge zijn. Het gaat meer om die vervelende provocerende toon die je er in verschillende topics herhalend op nahield. Ik denk dat het ook wel veelzeggend was dat zelfs enkele PSV en Feyenoord supporters je erop aanspraken gisteren. En nu vind je zelf de vrij banale uitspraak "Het is met alle respect maar NAC, ze moeten het zaterdag (belangrijke pot tegen Vitesse) weer laten zien" wel een provocatie? Is dat volgens jouw eigen logica niet gewoon de waarheid..?

9 februari 2022 om 01:44

Hombre

Aha, je bent er zo een.

Je zei gisteren dat ELKE Ajacied de Overmars affaire het in de doofpot wil stoppen, dat is niet de waarheid, dat is pure provocatie.

jAmMeR dIt SoOrT rEaCtIeS hE?

9 februari 2022 om 08:50

Nee ik zei niet “elke” het is maar wat je wilt lezen.

9 februari 2022 om 08:52

@sander91

Wat verzin jij nu weer jongen?
Geheel uit de lucht gegrepen.

En als je doelt over het misbruik van Overmars dan kan het kloppen maar heeft 0,0 te maken met een supporter van een andere club.

Kijk eens in de spiegel.

9 februari 2022 om 10:46

“Dat is voorlopig niet.Liefst willen alle Ajacieden het in de doofpot duwen net ze blijkbaar al jaren dus doen“Waarom lieg je Hombre? Iedereen prikt zo makkelijk door je provocaties heen, je naam wijzigen idem dito. Lachwekkend hoe jij met zulke dingen aan je trekken komt.

9 februari 2022 om 11:42

My bad, je zei alle inplaats van elke. Komt op hetzelfde neer.

9 februari 2022 om 14:57

Jou 'waarheid' is niet perse 'de' waarheid. Dit zijn altijd flinke statements die mensen maken vanuit hun eigen perspectief.

8 februari 2022 om 21:12

Goed voetbal is goed voetbal. Het had ook een zakelijke 2-0 kunnen worden, maar daarentegen was het een hele vermakelijke wedstrijd. Halve finale beker is een positief gevoel die we hopelijk meenemen naar zaterdag.

Genant om je keeper zo te onthalen na alles wat er is gebeurd afgelopen week. Als je wil dat hij nog meer gaat blunderen moet je vooral zo doorgaan. Support moet achter het team en de spelers staan. Hier laten de psv fans zich niet van de beste kant zien.

8 februari 2022 om 20:54

Viel echt reuze mee. Vgm was het niet eens cynisch bedoeld, dat maakt VZ er van. Juist klappen wanneer hij een bal klemt geeft hem vertrouwen. Beetje een clickbait van VZ. @VZ jullie kunnen beter de titel even aanpassen.

8 februari 2022 om 20:54

Je hebt duidelijk niet gekeken. Sensatie titel, Drommel werd niet cynisch onthaalt. Wat een verademing om Noni Madueke weer te zien!

8 februari 2022 om 20:55

Applaus of gejuich wanneer hij een simpele bal vangt is niet cynisch bedoeld?

8 februari 2022 om 20:57

Klein applausje. Er werd niet gejuicht.

8 februari 2022 om 20:57

@JtjeVtt Nee. Nogmaals, je hebt dus niet gekeken. Drommel heeft misschien twee keer de bal aangeraakt. Het publiek geeft hem juist een duwtje in de rug. Maar keer het vooral om.

8 februari 2022 om 21:04

Ik heb de eerste 30 minuten gezien en daar viel het me op, nu lees ik terug op voetbalzone wat ik zelf ook zag. De commentator gaf zelfs nog aan dat het opvallend was (in negatieve zin). Maar interpreteer het vooral op je eigen manier.

8 februari 2022 om 21:10

Tja als je al met de commentator mee gaat praten.. Dan gaat er iets goed mis. Volgens mij was het vrij duidelijk maar goed. Misschien werkt het in Amsterdam anders en betekend klappen naar je spelers iets cynisch, jij zegt het.

8 februari 2022 om 21:14

@Aguerool Wat een zure reactie dit gast. Je hoeft niet zo op de man te spelen, beetje jammer dit. Ik geef mijn interpretatie, zelfde interpretatie als VZ had en de commentator blijkbaar ook. Maar mooi dat jij kan spreken voor elke supporter die in het stadion zit, knap hoor.

8 februari 2022 om 21:19

Stel je niet zo aan zeg. En ik hoef niet te spreken voor elke supporter, het was vrij duidelijk.

Wat ben jij snel op je teentjes getrapt zeg. Mijn hemel.

8 februari 2022 om 21:31

@Aguerooo ik ben snel op mijn teentjes getrapt? maar jij vind het nodig om in totaal irrelevante context mijn clubvoorkeur erbij te halen om even een steekje uit te delen.

Als het echt zo duidelijk was als jij zegt was deze discussie er natuurlijk niet geweest. Enfin. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik het verkeerd heb geïnterpreteerd. Laten we hopen dat Drommel het ook niet zo voelde, anders gaan jullie nog een zwaar keepers seizoen tegemoet.

8 februari 2022 om 22:45

Ik dacht toch echt geklap en gejuich te horen bij enkele zeer eenvoudige vangballen en passes naar de keeper, kwam op mij ook wel wat cynisch over. Er zijn ook PSV'ers die in het stadion zaten die het zo ervaarden, zoals cabinessense hieronder en ook een oud-studiegenoot van me die in het stadion was die ik net sprak. Ik snap niet waarom sommigen er zo panisch op reageren want we horen wel vaker opmerkelijke dingen uit de vakken van de harde kernen komen in alle stadions toch, ik zie niet hoe dit anders is? Zo erg is het toch allemaal niet, maar je maakt mij niet wijs dat dit als serieus opbeurend gejuich bedoeld was als Drommel een rolletje opraapt die Pietertje van Schubbekutteveen O15 ook pakt hahah

8 februari 2022 om 23:33

@jtjevtt Ach een steekje, je moet ook wel ergens tegen kunnen hoor. Werd toch wel duidelijk met een knipoog gezegd vanuit mijn kant, jammer dat het verkeerd geintepreteerd werd, was zeker mijn bedoeling niet om gemeen of iets te zijn.

Blijkbaar zijn wij niet de enige wie hierover discusseren, want in het stadion zelf tussen de supporters zaten er ook een aantal tussen wie het werkelijk cynisch meende zoals cabinessense zei. Er zijn genoeg mensen (waaronder ik zelf) wie klappen wanneer de keeper van m'n club een bal pakt, vind dat zelf wel de normaalste zaak van de wereld maar goed, de mensen wie dit inderdaad cynisch meende zijn niet helemaal lekker joh, tuurlijk is Drommel geen keeper van PSV niveau maar om die jongen dan onnodig voor de gek te houden slaat ook nergens op, die jongen doet z'n uiterste best.

8 februari 2022 om 23:36

@sanderk91 "maar je maakt mij niet wijs dat dit als serieuze opbeurend gejuich bedoeld was als Drommel een rolletje opraapt die Pietertje van Schubbekutteveen O15 ook pakt hahah"

Dan kan Pietertje van Schubbekutteveer z'n borst natmaken, want ik zal zekers klappen wanneer hij een balletje klem pakt! Dat cynisch juiche daarintegen .. vind dat zelf vrij triest maar heb het oprecht niet gehoord. Heb jarenlang op de Vijverberg gezeten bij de Graafschap waar voor elke scheet werd geklapt haha, zal daar wel vandaan komen. Vind het vrij normaal om te klappen wanneer een keeper een bal pakt namelijk.

9 februari 2022 om 00:10

Dit is toch de eerste keer dat je ze zo hoort juichen bij een simpele vangbal uit een slechte voorzet/pass? Dit deden ze voor de coronabreak niet. Daarna heeft hij paar grote blunders gemaakt + ontstond er een keepersdiscussie waar zijn positie een vraagteken werd. Nu mag hij voor het eerst met supporters weer starten en krijg je dit. Als je blunderende keeper bij een 4-0 voorsprong een doodeenvoudige bal pakt in een bekerpot tegen een 2de divisie team dan snap ik niet hoe je dit niet cynisch kan interpeteren. Afgelopen weekend deden ze het niet in een veel belangrijkere wedstrijd met een spannende stand tegen az, maar nu doen ze het wel in een nietszeggende bekerpot tegen nac.

9 februari 2022 om 01:49

Aguero

Cabinessence geeft hieronder aan dat hij in het stadion zat en het weldegelijk cynisch was en dat hij zich daarvoor schaamde.

Daar gaat je "Bij jullie in Amsterdam" theorie.

9 februari 2022 om 17:02

@aguerooo, een beetje rivaliteit moet kunnen maar laten we alsjeblieft wel ruimte overhouden voor eigen interpretatie. Ik vond dat je wel errrrug stellig was met je bewering dat het geen cynisch applaus was. Kan me voorstellen dat als je de Vijverberg gewend bent (prachtige sfeer) dat je het anders ziet, maar toch. Of het nou wel of niet zo bedoeld was van de psv fans, lijkt me sowieso erg onhandig qua timing. Moedig hem aan door zijn naam te scanderen oid. Niet dit. Dit is voor zowel Drommel als Mvogo vervelend, en die kunnen allebei wel even wat support gebruiken

8 februari 2022 om 21:03

Komt wel goed met Drommel. Hij begon uitstekend aan het seizoen, maar hij zakt door de ondergrens samen met het team. Ben ervan overtuigd nu Sangaré, Madueke en co weer terugzijn en we weer beter gaan presteren hij weer meegroeit.

8 februari 2022 om 21:24

Tsja... Met een goed presterend elftal is het natuurlijk makkelijker. Wij komen er ook mee weg met Pasveer op goal en dat is echt geen wereldtop. Het gaat er echter juist om dat een keeper er staat als het team hem nodig heeft. En dat is bij Drommel zeer discutabel.

9 februari 2022 om 09:52

Het is een ervaringsvak, je moet kwaliteiten hebben maar het moet soms ook gewoon mee zitten (en in ieder geval niet tegen). Soms heeft een keeper een redding omdat hij er toevallig staat (neem bijvoorbeeld Pasveer bij de kans van Boscagli uit de corner), dat geluk moet je soms hebben en maakt jou als keeper ook sterker.

MOTM Nick Olij. By far. Voor de rest wat PSV betreft lang niet meer zo'n goed humeur overgehouden aan een wedstrijd. Nu lekker nagenieten.

8 februari 2022 om 21:21

Nagenieten?! You gotta be kidding me. Je verslaat thuis een middenmotor die een divisie lager speelt, een paar dagen na 2 nederlagen waardoor het kampioenschap nagenoeg uit zicht is. PSV-fans zouden er gigantische de pest in moeten hebben. Lekkere lage lat, maarre enjoy pik!

8 februari 2022 om 22:52

In tijden dat er niet veel te genieten valt in Eindhoven is vanavond een heerlijke avond met alleen maar hoogtepunten. Eenvoudige overwinning, weinig energie verspild, goed voetbal gezien, Madueke terug, logische opstelling, publiek weer erbij. Als je de lat altijd hoog legt om te genieten, dan heb je weinig momenten in je leven om te genieten. Soms is t ook niet verkeerd om van de kleine dingen in het leven en van de kleine lichtpuntjes te genieten. Neem dat maar mee voor vanavond.

9 februari 2022 om 14:24

'enjoy pik' Dat is iets wat ze in de hoofdstad vaker horen...

8 februari 2022 om 21:27

Laat je niet gek maken door de reacties over "dat het maar NAC is". Ik snap precies wat je bedoelt. Heb erg genoten van dit PSV. Voetbal was een heel stuk beter dan in voorgaande wedstrijden. Dit bied weer veel goede hoop op een mooie tweede seizoenhelft. Zeker van Madueke heb ik erg genoten. Haalde weer een goed niveau, maakte de juiste acties, heerlijke speler als hij zo speelt.

8 februari 2022 om 21:46

@ De Toekomst , haha doe ik ook niet hoor. Is toch van de zotten dat iemand mij gaat vertellen of ik wel of niet blij mag zijn 😆. En man wat heb ik veel geklaagd over ons spel. Hoeft nu gewoon niet! Er zat muziek in.

En ja die Madueke hè. Vorige keer kwam hij denk ik echt te vroeg terug. Nu weer helemaal vrij lijkt het en dan sprankelt hij echt op de flank. Wat een immens verschil maakt hij dan. Vond Guti ook lekker spelen. Die heb ik tot dit seizoen steevast af moeten fakkelen. Maar hij is sinds hij Van Ginkel vervangen heeft goed bezig. Veel dynamischer en heeft die slaapmomentjes / dom balverlies niet meer. Enorm gegroeid terwijl ik hem al had opgegeven.

En dan nog het debuut van Bakayoko. Was gewoon een fijne avond als PSV er.

Proost, kerel!

8 februari 2022 om 23:26

@ De Toekomst... fijn om eens een "neutrale" mening te zien van een concurrerende club.
Kan dat altijd wel waarderen van je, ook in het live meepraten.
Niet gelijk iedereen neersabbelen zoals vele doen. Respect ✌🏻

9 februari 2022 om 01:32

Aan de andere kant. De Toekomst weet dat dit voor zijn groene balkje weer punten oplevert. Feit is gewoon dat PSV een goede pot speelde, maar een ander feit is gewoon dat het maar tegen NAC is, en dat we het de komende competitie wedstrijd maar weer moeten zien. Maar goed, daarom is mijn balkje 1/10 groen, en die van de toekomst 10/10e.

9 februari 2022 om 13:03

@ KingB... de groene balkjes kijk ik niet naar, ik ben niet van de balkjes/duimpje cultuur.
En ben het deels met je eens dat het heel erg wisselvallig is hoe er geïnterpreteerd wordt wat wel of niet als reactie mag blijven staan.
Wat betreft "het was maar NAC" ben ik ook deels met je eens, echter speelde we een zeer zwakke pot tegen bijv. Telstar in de 8e finale, dan is zo pot waar je niks weggeeft en leuk vlot voetbal ziet weer eens een verademing.
Hopelijk trekken ze deze lijn door, ueder geval fijn voor het vertrouwen.

Is niet nodig richting drommel. Beste jongen heeft het al zwaar genoeg en je helpt hem hier niet mee.

Die keeper van NAC kan echt gemakkelijk mee bij de meeste clubs in de eredivisie.

Wat een onzin. Drommel werd niet cynisch onthaalt. Click-bait titel. Motm de keeper van NAC! Olij! Wat een verademing om Noni Madueke weer te zien!

8 februari 2022 om 20:53

100% mee eens. Niet de eerste keer dat Vz hiervoor kiest.

8 februari 2022 om 22:16

"wat een onzin. Drommel werd niet cynisch onthaalt."

Zeer zeker wel. Ik zat in het stadion en ik had plaatsvervangende schaamte. Bij elk eenvoudig vangballetje of terugspeelballetje werd er gejuicht alsof hij een wereldredding had verricht. Heel slecht om zo om te gaan met eigen spelers, want die jongen gaat daar echt niet beter van keepen.

8 februari 2022 om 22:38

Viel mij ook op ja, in de beginfase van de wedstrijd met name. Snap ook waarom sommigen hier zo fel op reageren want dit leek me toch echt duidelijk cynisch bedoeld van een deel van het publiek, waarschijnlijk (een deel van) de harde kern die klaar is met deze keeper.

9 februari 2022 om 00:18

De echte harde kern van PSV houdt doorgaans niet zo van het afvallen van eigen spelers. Ik heb op de Oosttribune vaak meegemaakt dat dit heel snel de kop in werd gedrukt. Ik denk dat de cynische reacties juist vooral kwamen van de gematigde supporters, die de afgelopen weken op het werk bij het koffieautomaat hebben staan zeiken over hoe slecht Drommel het deed, en die dit nu "eindelijk" in het stadion uit konden gaan kotsen.

He's back, Noni Madueke. Geweldige 45 minuten gespeeld, toen hij eruit ging was het kwalitatief ook gelijk stukken minder. Kan toch nog redelijk goed slapen dat Bakayoko een aantal minuten heeft gekregen. Eindelijk eens een keer een overwinning met veel goals, werd tijd.

Voor de subtop clubs in de Eredivisie wie nog een keeper nodig hebben, o.a Vitesse en Heerenveen, bij NAC loopt een geweldige keeper wie duidelijk toe is aan een volgende stap. Blinkt in de KKD ook wekelijks uit, prima keeper die Olij, dankzij hem werd het hier geen 8-0.

8 februari 2022 om 20:55

Iets voor PSV misschien

8 februari 2022 om 21:01

Klopt Madueke maakte een gretige en goede indruk, was ook zichtbaar geëmotioneerd na alle tegenslag. Wat hebben we hem gemist. Zo zie je ook maar weer hoe belangrijk het is om twee goede vleugelaanvallers te hebben. Je kan uren over voetbal discussiëren, maar een goede linksbuiten en rechtsbuiten doet heel veel met een team.

8 februari 2022 om 21:04

Vooral kwa diepte. Je kunt wel een Doan op rechts zetten maar dan heb je 0 diepte in je spel en word het kluitjesvoetbal zonder enig idee. Madueke zorgt voor sensatie, assists, goals en veel diepte.

8 februari 2022 om 21:42

Het zit PSV ook niet mee qua blessures, of de vele blessures zijn de schuld van (de staff van) Schmidt. De enige periode dat men een beetje blessurevrij bleef was begin dit seizoen en toen liep het niet verkeerd. Er is geen club te vinden die zoveel goede basisspelers zonder kleerscheuren op kan vangen. Als de rest nu een beetje fit wordt kan er misschien nog iets leuks ontstaan

8 februari 2022 om 21:14

Alle ophef voor niks uiteindelijk hè. Heeft er even aan kunnen ruiken en was zeer gretig. Ben benieuwd hoevaak hij dit jaar nog zal spelen, want we hebben heel veel buitenspelers.

8 februari 2022 om 21:42

Ach, zoals je weet zijn er wel meerdere middelmatige keepers die tegen PSV opeens de wedstrijd van hun leven keepen. Olij is er eentje van.

8 februari 2022 om 22:50

"ach, zoals je weet zijn er wel meerdere middelmatige keepers die tegen PSV opeens de wedstrijd van hun leven keepen. Olij is er eentje van."

Klopt. Zie je inderdaad best vaak. Voor zo'n keeper van NAC is dit natuurlijk stiekem een heerlijke wedstrijd. Heel veel ballen op goal, heel veel kansen om te laten zien wat je kunt en heel weinig druk omdat niemand het heel raar vindt als je 6-7 goals om je oren krijgt.

8 februari 2022 om 23:22

Niet mee eens. Olij is met afstand de beste keeper uit de KKD, kijk wekelijks alle wedstrijden daar en hij stijgt er gewoon met kop en schouders bovenuit.

8 februari 2022 om 23:40

Die Kjell Peersman kan er anders ook behoorlijk wat van, die gast is pas 17!

8 februari 2022 om 22:44

"geweldige 45 minuten gespeeld, toen hij eruit ging was het kwalitatief ook gelijk stukken minder."

Ik weet niet of dat nou per se door het uitvallen van Madueke kwam. Het is helaas al jaren een beetje typisch voor PSV om bij een comfortabele ruststand enorm gas terug te nemen in de tweede helft.

8 februari 2022 om 23:24

Dat gevoel krijg ik ook vaak wel een beetje, maar vandaag lag het zeker wel aan Madueke, hij zette zo'n beetje elke aanval op. Toen Doan erin kwam werd er nog wel naar voren gevoetbald maar kwam er niet iemand met fatsoenlijke ideeen, waar PSV wel vaker last van heeft. Te weinig spelers wie spontaan iets kunnen verzinnen, teveel van hetzelfde en dan ook nog Roger Schmidt, wie na 1-0 het liefst alle aanvallers eruit haalt en er verdedigers in zet.

NAC kwam op het juiste moment voor PSV. Eenvoudige overwinning met dominant spel. Dat is een lange tijd geleden dat ik dit in Eindhoven heb gezien. Nu op naar NEC, RKC, Go Ahead of AZ uit en dan hopelijk naar de Kuip. Wordt wel weer tijd voor een nieuwe bekerfinale.

Heel veel kansen gecreëerd tegen een enorm zwak Nac. Hoe gek t ook klinkt, ben erg tevreden met deze overwinning en de manier waarop. Madueke brengt weer spelvreugde wat we te lang gemist hebben. Een goede serie neerzetten , 2e worden en wie weet de beker winnen

Kap toch is met al die aandacht voor Drommel.
Laat hem gewoon lekker keepen. Hij maakt fouten ja maar alsof de andere 10 spelers zo geweldig spelen.
Ook dat cynische applaus tegen een eigen speler van je club.
Ga hem supporten ipv dit kinderachtige gedoe..

8 februari 2022 om 20:59

Als je gekeken hebt dan weet je dat het juist bemoedigend was.

8 februari 2022 om 21:10

Ik heb gekeken en het was duidelijk cynisch. Bij de meest simpele bal klappen en juichen, kom op dat is niet om iemand zelfvertrouwen te geven hoor. Integendeel zelfs.

8 februari 2022 om 21:13

Dan heb je met een verkeerd inzicht gekeken want dat was het niet.

8 februari 2022 om 22:30

Oh in dat geval mijn excuses.
Heb alleen de 2e helft vanaf min 60 gezien.
Vz citeerde namelijk cynisch dus vandaar.

8 februari 2022 om 22:54

@cuco10:

Ik zat in het stadion en ik kan je verzekeren dat het echt hartstikke cynisch was.

8 februari 2022 om 22:59

Hombre lees de reactie hierboven anders even, dus wie heeft er verkeerd inzicht.

9 februari 2022 om 09:15

Ik stond in het stadion en heb het echt heel anders ervaren. De supporters wilden Drommel duidelijk vertrouwen geven, omdat hij onder contract staat en Mvogo na dit seizoen gevlogen is. Tijdens de warming up kreeg ie ook al de nodige steunbetuigingen vanaf de tribune.

Vind Gakpo overigens heerlijk in de interviews. Lekker nuchter bezig met het spelletje.

Wedstrijd rustig achterover kunnen leunen, ook wel eens anders geweest.

Leuke wedstrijd. Uitstekende rentree van Madueke. Verder was PSV duidelijk op revanche uit.

Goede pot PSV. Na rust werd het rommelig. Komt omdat bijna iedereen op zoek was naar de 4e treffer.

En ja, het is tegen een machteloos NAC, maar je moet het ergens weer oppakken. Het positieve weer voelen. Als dat dan tegen een niveau lager is, dan is dat maar zo.
Spreek hierin uit ervaring. Weliswaar amateurniveau, maar heb eens een seizoen meegemaakt, eerste 5 potjes verloren, bekerwedstrijd tegen lager niveau, goede ovwinning behaald, en daarna in competitie geen pot meer verloren.
Het kan snel kantelen in het voetbal.

En over Drommel. Als je hem niet wil steunen is dat prima, maar blijf dan stil. Dit heeft geen enkele zin.

Jammer dikverdiend verloren focus moetbnwwr competitie. Ben wel bang dat we olij kwijt zijn

Fijn om Noni the baller weer eens te zien schitteren, ook al is het maar Nac.

Nieuw elan tegen NAC? Wat een onzin…..

8 februari 2022 om 22:40

De tegenstander heeft echt helemaal niets met nieuw elan te maken. Ook al speel je tegen FC Bal op het Dak 12, dan nog kun je met nieuw elan spelen.

Het was met Noni erbij meteen een heel stuk leuker om in het stadion te zitten, geweldige speler om naar te kijken. De 1e helft was vermakelijk, 2e helft zonder Madueke gebeurde er weinig meer.

Eindelijk weer eens een goed PSV gezien vanavond
En wat keepers betreft die Olij van NAC heeft prachtige reddingen laten zien vanavond misschien iets voor PSV?

9 februari 2022 om 08:57

Het is zo anders keepen bij een NAC, VVV of Twente (kun je ook bij Unnerstall zien die bij VVV en Twente het goed doet en bij PSV ook geen indruk kon maken en heel onzeker oogde) dan dat dat bij een topploeg is. Want er is (terecht) veel kritiek op Drommel, maar als je naar Bijlow kijkt (en die is zeker beter) kun je misschien wel concluderen dat Bijlow misschien wel net zoveel fouten maakt dan dat Drommel gedaan heeft.

9 februari 2022 om 09:30

dat is zeker waar Bijlow heeft dit seizoen al behoorlijk wat fouten gemaakt wat hem gelukkig nog niet de basis heeft gekost

maar als ik er zo over nadenk heb je wel gelijk bij clubs als NAC ligt er veel minder druk en dan is het maar de vraag inderdaad hoe gaan ze er bij de grote clubs mee om

zelfde als met die jonge keeper van Ajax die ze hebben overgenomen afgelopen zomer van GAE is het dadelijk de vraag of hij het aan kan bij Ajax 1 in basis als hij deze kans krijgt

9 februari 2022 om 09:47

Ik heb geen idee in hoeverre Gorter er klaar voor is. Toen Onana de kans kreeg waren er eigenlijk heel veel vraagtekens, want bij Jong Ajax ging hij heel vaak in de fout. Dat pakte wel goed uit. Echter is Ajax in de ontwikkeling al weer verder en kunnen ze makkelijker geld besteden voor een keeper.
Daarbij moet je als keeper ook het geluk hebben dat je een fout op een relatief goed moment maakt. Als je naar de wedstrijd van PSV tegen Willem II kijkt (waarin Drommel zijn grootste fout maakte) speelde PSV die wedstrijd heel goed, en hadden de veldspelers veel meer goals moeten maken. Als dat gebeurd was was het nog steeds een fout, maar minder desastreus. Een keeper wordt een fout veel harder aangerekend dan dat bij een spits gebeurd.
Het is daarna per speler afhankelijk hoe ze daar mee om gaan. Drommel heeft bij Twente ook een moeilijk seizoen gehad, en is daar weer goed uitgekomen. Hij oogt ook wel een speler die weer "gewoon" verder gaat.

Het is voor PSV mooi dat Madueke er weer is. Maar volgens mij is het nog belangrijker dat er weer met het bekende systeem (van dit jaar) gespeeld werd. Dat gezien de blessures PSV zich aanpaste tegen Ajax snap ik (hoewel ik dan zelf dan wel voor Vertessen gekozen had ipv Doan) maar zeker tegen AZ had PSV meer van het eigen spel uit moeten gaan.
En ja, het was maar tegen NAC, maar als je deze wedstrijd vergelijkt met de wedstrijd tegen "maar" Telstar dan was dit wel veel beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren