Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederland heeft twee uitzonderlijk goede jaren nodig voor twee CL-tickets

Laatste update:

Het nieuwe Europese seizoen is woensdagavond voor Nederland uitstekend gestart. PSV rekende in het kader van de tweede voorronde van de Champions League thuis met 5-1 af met Galatasaray en verhoogde daarmee de landencoëfficiënt met 0,2. De Eredivisie-deelnemers moeten dit jaar naar behoren presteren, want de concurrentie zit Nederland op de hielen op de vijfjarige coëfficiëntenranglijst. Donderdag kan Feyenoord de goede Nederlandse start op bezoek bij FC Drita in de tweede voorronde van de Conference League een vervolg geven.

PSV kreeg voor de overwinning tegen Galatasaray 1 coëfficiëntenpunt. Dat punt wordt voor de landencoëfficiënt van Nederland gedeeld door het aantal Europese deelnemers (vijf), waardoor het land 0,2 punt bijschreef. Ajax is al verzekerd van deelname aan de Champions League en is daarmee verzekerd van 4 clubpunten, waardoor Nederland als land al 0,8 punt binnen had. In totaal komt de huidige score van het land, met pas één Europese wedstrijd gespeeld in het seizoen, dus op precies 1 punt.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Vorig seizoen maakte Nederland een enorme opmars door op de coëfficiëntenranglijst. Vooral dankzij de binnengebrachte punten van Ajax stoomde het land op van plek twaalf naar de zevende plaats op de vijfjarige ranglijst. Met ingang van het seizoen 2021/22 worden de punten van het seizoen 2016/17 weggestreept. Voor Nederland is dat ongunstig, omdat daarmee een coëfficiëntenscore van 9,100 punten wordt ingeleverd. De achtervolgende landen Oostenrijk (7,375), Schotland (4,375) en Oekraïne (5,500) leverden een lagere score in, en komen daardoor automatisch dichter bij Nederland.


De huidige coëfficiëntenranglijst



LAND 17/18 18/19 19/20 20/21 21/22 TOTAAL ACTIEVE TEAMS
1. Engeland 20,071 22,642 18,571 24.357 2,285 87,926 7/7
2. Spanje 19,714 19,571 18,928 19,500 2,857 80,570 7/7
3. Italië 17,333 12,642 14,928 16,285 2,285 63,473 7/7
4. Duitsland 9,857 15,214 18,714 15,214 2,285 61,284 7/7
5. Frankrijk 11,500 10,583 11,666 7,916 1,333 42,998 6/6
6. Portugal 9.666 10,900 10,300 9,600 1,333 41,799 6/6
7. Nederland 2,900 8,600 9,400 9,200 1,000 31,100 5/5
8. Rusland 12,600 7,583 4,666 4,333 0,800 29,982 5/5
9. Schotland 4,000 6,750 9,750 8,500 0,100 29,100 5/5
10. Oostenrijk 9,750 6,200 5,800 6,700 0,200 28,650 5/5
11. Oekraïne 8,000 5,600 7,200 6,800 0,800 28,400 5/5
12. België 2,600 7,800 7,600 6,000 0,800 24,800 5/5
13. Servië 6,375 6,000 6,000 5,500 0,125 24,000 4/4
14. Cyprus 7,000 6,125 5,125 4,000 0,000 22,250 4/4
15. Zwitserland 6,500 3,900 6,400 5,125 0,125 22,025 4/4


Nederland staat bij ingang van het seizoen nog altijd op de zevende plek, maar zal goed moeten presteren om die positie te behouden. Rusland begint op plek acht met een minieme achterstand van iets meer dan één punt, terwijl Schotland, Oostenrijk en Oekraïne minder dan drie punten achterlopen. België verloor met het seizoen 2016/17 een enorm puntenaantal en is afgezakt naar plek twaalf. De Belgen staan liefst 6,300 punt achter op Nederland en lijken daarmee dit seizoen geen bedreiging te kunnen vormen. Voor België is het zaak om dit seizoen terug te keren in de top elf, waarmee (waarschijnlijk) één direct Champions League-ticket wordt bemachtigd. In de top tien is dat ticket honderd procent verzekerd.

De plek op de coëfficiëntenranglijst aan het eind van het seizoen bepaalt welke Europese tickets een land krijgt. Plek zeven tot en met negen geven recht op dezelfde toegangsbewijzen, dus het is van belang voor Nederland om in ieder geval bij de eerste negen landen te eindigen. Een enorme klapper zou Nederland kunnen slaan door van plek zeven naar plek zes te stijgen: dan liggen twee tickets voor de groepsfase van de Champions League klaar, plus een voorrondeticket. Momenteel heeft Nederland recht op slechts één direct Champions League-ticket plus één voorrondebewijs.


Ticketverdeling



TOERNOOI Plek 6 Plek 7, 8 en 9 Plek 10 Plek 11*
Champions League 2x direct, 1x Q3 1x direct, 1x Q3 1x direct, 1x Q2 1x direct, 1x Q2
Europa League 1x direct 1x play-offs 1x play-offs 1x play-offs
Conference League 1x Q3, 1x Q2 1x Q3, 1x Q2 1x Q3, 1x Q2 2x Q2

* De ticketverdeling voor plek 11 geldt indien de Champions League-winnaar zich via de eigen competitie direct plaatst voor hetzelfde toernooi.


Hoe realistisch is de felbegeerde plek zes voor Nederland? Daarvoor moet Frankrijk of Portugal worden achterhaald. Dit seizoen is dat uitgesloten voor Nederland, omdat de achterstand tot de twee landen respectievelijk twaalf en elf punten bedraagt. Dat heeft vooral te maken met het seizoen 2017/18, waarin Nederland dramatisch presteerde en slechts 2,900 punt binnenhaalde. Vanaf volgend jaar vervalt die score en zou Nederland een groot deel van het gat met de Fransen en Portugezen kunnen dichten. Daarvoor is het wel cruciaal om dit seizoen een hoge score neer te zetten.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat ook de topscores van Nederland de afgelopen drie seizoenen niet genoeg zijn om Frankrijk of Portugal te bedreigen: daarvoor is een puntentotaal per seizoen van ongeveer 10 nodig, terwijl Nederland de afgelopen jaren rond de 9 punten haalde. Hoe Nederland dat kan verbeteren? Desastreus voor het puntenaantal zijn Europees deelnemende clubs die al in de voorronden worden uitgeschakeld. Afgelopen seizoen werd Willem II al in augustus uitgeschakeld voor Europees voetbal, waardoor Nederland met vier van de mogelijke vijf clubs de groepsfasen betrad.

Alle behaalde clubpunten worden gedeeld door het aantal Europese deelnemers van het begin van het seizoen: vijf dus in het geval van Nederland. Dit seizoen hebben met name Feyenoord en Vitesse een lange weg te gaan om de groepsfase (van de Conference League) te bereiken, waarbij de Arnhemmers bovendien geen geplaatste status hebben en clubs als AS Roma en Tottenham Hotspur zouden kunnen tegenkomen in de voorronde. Opnieuw zal het voor Nederland moeilijk worden om met vijf deelnemers de groepsfase te betreden, iets dat cruciaal lijkt om aanspraak te maken op plek zes.

De opmars van Nederland de laatste jaren is voor het grootste deel te danken aan Ajax, dat een enorm groot deel van de punten binnenhaalde. PSV presteerde de laatste jaren juist relatief teleurstellend: afgelopen seizoen werden de Eindhovenaren uitgeschakeld in de zestiende finale van de Europa League. Het jaar was de groepsfase het eindstation, en weer een jaar eerder eindigden de Brabanders onderaan in de poule des doods van de Champions League. Ervan uitgaande dat Ajax zijn goede prestaties weet vast te houden, heeft PSV een sleutel in handen voor een verdere opmars van Nederland op de coëfficiëntenranglijst.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nederland moet zich richten op plek 7 t/m 9. Portugal of Frankrijk achterhalen lijkt mission impossible

21 juli 2021 om 15:02

Op de lange termijn is Portugal misschien wel te pakken. Volgens mij hebben clubs als Benfica en Porto het ook zwaarder sinds die deals met externe partijen bij het aantrekken van spelers verboden zijn. Ik vraag me sowieso af hoe die teams komen aan een hogere begroting dan onze topclubs, Portugal is immers een kleiner land dan Nederland. Ik kan me niet voorstellen dat de tv-gelden en sponsoring daar zoveel hoger liggen dan hier.

21 juli 2021 om 15:09

Portugal is natuurlijk ook gewoon een groot voetballand, en clubs als Porto, Benfica en Sporting hebben ook gewoon veel (Europese) successen behaald en hebben stuk voor stuk gigantische aanhangen, die voor mijn gevoel niks onder doen voor die van Ajax, Psv en Feyenoord. Ook generen de Portugezen van oudsher veel inkomsten aan verkopen. Ik denk wel dat NL op lange termijn het gat moet kunnen dichten

21 juli 2021 om 15:19

Natuurlijk is Portugal een groot voetballand, maar toch zeker niet groter dan Nederland? De Nederlandse clubs hebben bij elkaar 6x de CL / Europa Cup 1 gewonnen. Ook heeft de Nederlandse competitie volgens mij meer internationale topspelers afgeleverd dan de Liga NOS. Ik zie geen enkele reden waarom we de Portugezen niet zouden kunnen inhalen.

21 juli 2021 om 16:11

Portugal is in mijn ogen de grote concurrent qua competitie voor Nederland. Eigenlijk gewoon onze Zuid-Europese variant, met eigenlijk nog best wel wat minder inwoners dan Nederland. Daar kan België wat mij betreft ook nog wel bij overigens.

Net als Nederland paar clubs met een prachtige historie en waar de rechterzijde van de competitiestand wel echt vrij zwak is. Daarnaast ook een land die hedendaags af en toe nog wel eens de Champions League groepsfase overleefd met een club en veel op talenten teert die de competitie als springplank gebruiken voor de absolute topcompetities.

Daarnaast een land die grote spelers vanuit de eigen nationaliteit voortbrengt die nagenoeg allemaal in de topcompetities spelen in hun hoogtijdagen.

21 juli 2021 om 21:39

Topclubs in Portugal mogen hun eigen TV deal afsluiten. Zo heeft Porto sinds 2018 een 10 jarige deal met Altice voor 485 miljoen euro. Dus 48,5 miljoen per jaar. Ter vergelijking, Eredivisie als geheel krijgt nu 80 miljoen per jaar.

21 juli 2021 om 21:46

Zo dat is wel een verschil zeg. Vraag me af wat Ajax zou kunnen vangen als ze zelf hun rechten mogen verkopen.

21 juli 2021 om 23:41

Dat zal ook wel zo’n bedrag zijn. Voor Ajax zou dat heerlijk zijn, maar voor de sport en de Nederlandse competitie een regelrechte ramp.

22 juli 2021 om 10:13

Het gaat helaas niet om de topclubs die goed moeten presteren, het gaat juist om de kleinere clubs die al in de voorrondes uitgeschakeld worden. Die kosten je veel teveel punten.

22 juli 2021 om 13:34

Sorry, maar dat is veel te makkelijk gedacht in mijn ogen. Als iedereen zou "presteren", krijg je er vanzelf tickets bij, en nog zwakkere ploegen, dus dat verhaal houdt een keer op.

Je moet de ploegen naar plaatsing vergelijken, niet het gemiddelde. Als je zorgt dat je laagst geplaatste ploeg het minimaal zo goed doet als de laagst geplaatste ploegen van de concurrentie zit je goed.

De laagst geplaatste ploeg vliegt er nu eenmaal in de voorronde uit over het algemeen. Maar dat is in de concurrerende landen niet anders. Je kan moeilijk verwachten dat alle ploegen overwinteren, en zelfs niet dat alle ploegen de poulefase halen, simpelweg niet realistisch.

23 juli 2021 om 11:12

Ik denk wel dat Portugal en Nederland gelijkwaardig zijn. Heb het dan vooral over historie. 6 gewonnen finales van Nl en 2 verloren finales. Portugal heeft 4 gewonnen finales maar kijk even hoe vaak Benfica in de finale stond, 7 keer en maar 2 keer gewonnen, soms heb je dus ook een klein beetje geluk nodig.

Denk niet dat Portugal in te halen is, dan moeten alle clubs het namelijk goed doen. Kijk alleen al naar Feijenoord gisteren, wat een drama! Ploegen als Braga en Sporting hebben echt geen moeite met zulke kleine clubs. Daarom zie ik het niet zo snel gebeuren.

21 juli 2021 om 15:08

Eens. Laten we eerst de komende weken maar afwachten voordat we over 2 directe CL plekken gaan praten. Een vitesse/utrecht/groningen hebben vaak al een exit in de voorrondes. Zelden komt er een Nederlands team door de vCL. Dat zijn al wel 2 vereiste om Portugal in te kunnen halen.

21 juli 2021 om 15:32

Voorlopig zeker, aangezien Frankrijk (afgezien van vorig seizoen) en Portugal de voorgaande jaren telkens meer punten hebben gehaald. Dan is het zeer onwaarschijnlijk dat we die landen gaan inhalen op korte termijn. Maar omdat ons rampzalige seizoen van 2017-2018 na dit jaar gaat vervallen na dit seizoen kun je met 2 behoorlijke seizoenen (tussen de 8,5 en 9,5 punten) veel afstand nemen van alles achter ons en het gat naar plek 5-6 verkleinen.

21 juli 2021 om 15:47

@ben_ajax: op de korte termijn zeker. Denk dat Frankrijk sowieso altijd te ver weg zal blijven. Portugal zou op termijn bij te halen moeten zijn, maar dan moeten 'we' over de hele linie een aantal jaar goed presteren. De nabije historie spreekt nu niet echt vertrouwen uit wat dat betreft.

22 juli 2021 om 13:38

vergeet niet aan het einde van seizoen raakt nederland maar 2,9 punt kwijt terwijl portugal er 9,6 kwijtraakt... dusja daar maak je al bijna 7 van de 10,5 punten goed mee. maargoed dan moet behalve NL heel goed scoren, portugal ook nog flink tegenvallen om meteen in een seizoen 3,5 punten goed te maken. maargoed over 2 seizoen moet NL maar 1,5 punt goed maken, dat zou opzich wel te doen kunnen zijn maar dan moet komende 2 seizoenen iedereen eigenlijk puntjes gaan scoren en Ajax en PSV allebei een keer een uitschieter in europa en hopen dat Portugal beetje gaat tegenvallen. ik denk dat die 6e plek echt niet kansloos is ofzo. top5 never nooit maar die 6e plek is echt wel eens een keer mogelijk

22 juli 2021 om 13:42

Zeg nooit nooit. Alleen moet er consistent gepresteerd worden in Europa. Er moet nu een periode aanbreken dat Ajax en PSV allebei sowieso groepsfase CL moeten bereiken met hopelijk overwintering, en teams als AZ en Feyenoord de tweede ronde EL halen en niet eruitvliegen tegen nietszeggende clubs in de kwalificatie. De afgelopen jaren moest het vooral van Ajax komen, maar het is niet onrealistisch om te denken dat de andere clubs ook kunnen overwinteren in Europa.

Zo hoog staan door de prestaties van nagenoeg 1 club. Wat zou het mooi zijn als dit jaar ook twee van az, feyenoord en psv het goed weten te doen. Vitesse is bonus, daar verwacht ik niet te veel van.

Als het goed is zal vanaf volgend jaar Duitsland weer 3e competitie van Europa. Aangezien in seizoen 17/18 Italië 17K punten pakte en Duitsland maar 9k, en verschil is nu al slechts 2k,maar dat valt dan weer weg. Jammer. Italië zal dus moeten blijven aanpoten. Aan de andere kant niet boeiend wie er 3e of 4e is, heeft het zelfde recht volgens mij, maar het is toch een prestige dingetje, Italië de 3e grootste competitie van deze planeet, klinkt toch beter

21 juli 2021 om 15:03

17 duizend?? Volgens mij bedoel je gewoon 17 en een derde punt. Er staan komma's dus het gaat dus om 17 punten niet 17 duizend. Dat je zoveel decimalen achter de komma krijgt komt omdat de punten gedeeld worden door het aantal deelnemende teams.

21 juli 2021 om 15:07

Ow geen idee, je zal wel gelijk hebben.

Ik wil toch wel even gezegd hebben dat Ajax tot nu toe weer alle punten binnen haalt dit jaar voor Nederland.
Hoop dat de andere clubs nog wat gaan toevoegen want 0 punten voor die 4 clubs en Ajax 100% van de punten is toch wel schrijnend.
Uiteraard alles met een grote knipoog.

Heb zin in het Europese seizoen met 5 Nederlandse clubs, hoop dat we allemaal punten pakken!

21 juli 2021 om 15:10

Fijn dat je dit even met ons deelt, want dit was de rest van VZ natuurlijk nog lang niet bekend. Ik verwacht dit jaar iets meer van Psv, verder zie ik het niet positiever in dan afgelopen seizoen Europees gezien.

21 juli 2021 om 15:26

Haha, hele rare knipoog maar goed. Maar geloof het of niet, ook AZ en PSV (volgens mij ook Feyenoord) hebben vorig jaar punten met de EL binnen gehaald, uiteraard alles met een grote knipoog.

21 juli 2021 om 15:47

Ja nu staan alleen de punten van directe kwalificatie voor de CL er. Vandaar.
Vorig jaar hebben alle drie inderdaad punten gehaald hoor en een ketting (ranking) is zo sterk als de zwakste schakel. De enige manier dat NL succesvol wordt is als alle clubs presteren. Zoals NEC een aantal jaar geleden, onverwacht overwinteren.

21 juli 2021 om 15:49

@psvlld: hahahaha, heerlijke reactie van je (vind de reactie van magikhetwete ook wat gek). Ga er ook van uit dat Psv, AZ en ook Feyenoord dit jaar gewoon punten gaan pakken. Zou echt mooi zijn als we weer een topjaar kunnen noteren als Nederland zijnde, om zo in ieder geval aan te kunnen haken bij Portugal (portugal inhalen gaat vrees ik niet snel gebeuren). Edit: @magikhetwete: Ik las je tekst verkeerd zie ik nu. Je hebt het over het komende seizoen, niet over het afgelopen seizoen. Excuses!

21 juli 2021 om 17:28

Precies over komend seizoen. Er is nog niks gespeeld daarom was het leuk, maar de standaard is dat mensen vanuit emotie reageren en vergeten te lezen wat er echt staat.

21 juli 2021 om 22:36

Gefeliciteeeerd! PSV pakt ook de eerste punten van 2021/2022!

23 juli 2021 om 13:01

@magikhetwete. Nee, het was niet leuk, jij vond het leuk.

21 juli 2021 om 16:35

Nou dat heb je dan toch wel even gezegd: chappeau. En nu een ijsje? Ajax staat natuurlijk dik bovenaan, maar om de rest nou helemaal weg te gooien?

Ajax (punten: 92 / coëfficiëntscore: 18.4)
PSV (punten: 37,5 / coëfficiëntscore: 7.5)
AZ (punten: 31 / coëfficiëntscore: 6.2)
Feyenoord (punten: 23 / coëfficiëntscore: 4.6)
Vitesse (punten: 5,5 / coëfficiëntscore: 1.1)
FC Utrecht (punten: 4 / coëfficiëntscore: 0.8),
Willem II (punten: 2 / coëfficiëntscore: 0.4),
Heracles Almelo (punten: 1 / coëfficiëntscore: 0.2)

21 juli 2021 om 17:32

IDe term 'dit jaar' betekent het huidige. Zie voor de bron even de tabel onder jaartal 2021/2022 in het artikel. NL heeft dit jaar 0,8 punt en die komen van de directe kwalificatie van Ajax. Oftewel het was een grapje omdat er nog niks gespeeld is. Dat je dat niet goed hebt kunnen lezen vind ik vervelend, ik schat in dat je dus nog niet in groep 4 zit want daar krijg je begrijpend lezen (en ja dit is ook een grapje). Kan me voorstellen dat je dus een kind bent en iets lekkers wilt: wil je nu een ijsje? (en ja dit is ook een grapje/plagerijtje met je eigen woorden).

Ik hoop dat je er om kunt grinniken en denkt okee okee, niet scherp met lezen kan gebeuren.

21 juli 2021 om 20:41

Gozer, ik wil echt mega graag een ijsje momenteel! Sterker nog: ik pak er gewoon een. Maar die coefficientie gaat altijd over de laatste 5 jaar toch?

21 juli 2021 om 22:36

Ja hij telt alle punten per 5 jaar, maar er is ook een ranglijst per jaar en zelfs voor 10 jaar.
Geniet van je ijsje.
En goed nieuws, vanaf over 13 minuten vervalt mijn grap want PSV heeft de eerste punten echt binnen!

22 juli 2021 om 09:00

Zo dat was zeker een beste wedstrijd. Hoop dat ze het wel een beetje vast kunnen houden naar de volgende wedstrijd ook. Bij PSV wisselen zulke wedstrijden zich namelijk ook graag af met draken van potten.

En thanks! Ik heb een beetje op mn shirt gemorst helaas. Cornetto he... Dan heb je dat.

22 juli 2021 om 10:15

Klopt helemaal, de laatste vijf jaar bepalen de ranglijst.

En omdat de nummer 6 altijd drie geplaatste ploegen heeft en de nummer 7 er maar eentje geplaatst heeft, is het bijna onmogelijk om ooit weer zesde te worden.

23 juli 2021 om 13:03

Omdat jij denkt een grapje te maken die anderen niet snappen/niet grappig vinden, zit iemand maar meteen 'nog niet in groep 4'. Bijzonder

"de Eredivisie-deelnemers moeten dit jaar minimaal redelijk goed presteren" Deze quote ontvangt van mij een nominatie voor meest vage uitspraak van het jaar.

21 juli 2021 om 15:37

Een Johan lokhorstje noemen we dat

ik zie zowel Feyenoord als Vitesse de groepsfase niet halen eigenlijk. niet omdat de kwaliteit er niet is maar nederlandse ploegen in dit soort voorrondes hangt een soort vloek op. zie Feyenoord wel onderuit gaan tegen Luzern en Vitesse tegen Dundalk. maargoed hopen dat ze t allebei redden.

22 juli 2021 om 10:16

Slot deed het met AZ altijd wel aardig in Europa dus laten we hopen dat dat invloed gaat hebben dit jaar.

Als we kijken naar de landen onder NL: is toch keurig aantal punten laatste 3 seizoenen! Uiteraard voornamelijk Ajax. Zou echt mooi zijn als de rest ook wat (meer) punten gaan halen. Portugal is onmogelijk. Dus voorkomen dat de ondersten dichterbij komen of zelfs overheen.

Je kan diep zakken in het voetbalwereldje en dan heb je Turks voetbal. Als je landen als Servie en Cyprus zelfs in de top 15 ziet, dan weet je gewoon dat je een complete grap op de Europese velden bent geworden. Kunnen we net zo goed met Adana Demirspor de voorronde CL ingaan.

21 juli 2021 om 15:29

Turkse clubs geven hun geld uit aan de verkeerde zaken. Er worden torenhoge salarissen betaald voor uitgerangeerde spelers die niets meer opleveren en vaak geen 100 procent meer geven. Als je dat geld nou eens in de jeugdopleiding stopt: goede jeugdaccomodaties, jeugdscouts, jeugdtrainers etc. dan kom je uiteindelijk veel verder. Waarom zou een Galatasaray niet hetzelfde kunnen als een Ajax bijvoorbeeld?

21 juli 2021 om 16:11

De enige clubs in Turkije die echt investeert in hun jeugd zijn Altinordu en Bursaspor op het 2de niveau. Het resultaat zie je terug in spelers als Under, Soyuncu en Unal. Daar komt sinds dit seizoen Ali Akman ook in het rijtje die van Bursa naar Frankfurt is gegaan. De grotere clubs hebben weliswaar geen slechte jeugd, maar de doorstroom is wel beperkt.

hopen da Ajax dan meer weet te winnen dan alleen van clubs als midjiland en lille

21 juli 2021 om 16:00

Zeker, hoewel het misschien ook wel eens zou helpen als andere clubs een significante bijdrage gaan leveren.

22 juli 2021 om 10:18

In de huidige ranglijst zitten ook de punten van de wedstrijden van Ajax tegen Juve en Real.

22 juli 2021 om 10:30

klopt. En in het artikel wordt vooruit gekeken over de punten die we moeten halen, dus daar doe ik in mee. Maar ik zal op de banken staan wanneer Ajax dit seizoen weer weet te winnen van Real en Juve hoor.

Maar grootste winst voor mij is dat er gehapt wordt op mijn bericht. Toegegeven, met 2 valt het wat tegen, maar ik ben blij dat jij wat dat betreft nooit teleursteld

22 juli 2021 om 11:23

Dus je post hier express berichten met steekjes onder water in de hoop reacties te krijgen en daarna ben je heel erg blij als er gereageerd wordt?
Beetje sneu eerlijk gezegd.

22 juli 2021 om 13:26

@speedyafc Datzelfde word hierboven gedaan met een duidelijke knipoog, echter was dat dan weer tegen alle clubs behalve Ajax,vreemd dat je daar niet op hapt maar hierop wel. Laat je niet zo uit de tent lokken joh.

Dat zou toch top zijn als we weer 2 directe plekken zouden hebben. Daarom begrijp ik ook nooit waarom mensen lieve hebben dat bepaald clubs Europees verliezen puur vanwege de haat. We horen elke Nederlandse club aan te moedigen in Europa. Het kan je eigen club ook goed uitkomen in de toekomst

Het klinkt wel leuk maar het zou veel beter zijn als de nummer 2 van Nederland door de voorrondes heen komt en de groepsfase bereikt. Dan heb je namelijk onderweg al veel punten behaald. Dan krijg je daarna alsnog die 4 punten voor het behalen van de groepsfase. Ajax kan nu tot de eerste wedstrijd groepsfase geen extra punten meer verdienen voor Nederland, waar ze dit in de voorgaande jaren wel deden.

Het zou toch mooi toekomst muziek zijn als we in Nederland een aantal jaar eens kunnen knallen om daarna ook dat gat te slaan en echt jaarlijks te concurreren tegen Portugal. In verhouding zou je die toch moeten kunnen pakken op termijn met een Ajax en PSV tegenover Benfica en Porto en een Az en Feyenoord erbij.

Uit het artikel: " Desastreus voor het puntenaantal zijn Europees deelnemende clubs die al in de voorronden worden uitgeschakeld." ... Dit is helemaal niet het desastreuze, aangezien dat voor Portugal ook geldt. Desastreus is gewoon dat de Portugeze topclubs veel beter presteren dan de Nederlandse. FC Porto heeft meer punten dan Ajax (87 vs 82,5), Benfica (58) veel meer dan PSV (29) en Sporting Portugal (45,5) veel meer dan Feyenoord (21) en Sporting Braga (35) veel meer dan AZ (21,5). De Portugese en Nederlandse subtoppers hebben juist vergelijkbare scores, het zijn dus vooral de topclubs die het verschil maken.

22 juli 2021 om 10:20

Nee dat geldt niet voor Portugal. De nummer zes heeft drie geplaatste ploegen, de nummer zeven maar eentje. Dus drie ploegen in Portugal spelen gewoon elk zes poule wedstrijden gegarandeerd.

Het is wel ironisch, dat Ajax, dat volgens sommigen het Bayern van de Lage Landen wil worden, zich zelf eigenlijk alleen maar in de vingers snijdt door acties als het contracteren van de sterspelers van naaste concurrenten in de eigen competitie (berghuis bijvoorbeeld). De achtervolgers worden daardoor alleen maar zwakker en zullen Europees nog slechter gaan presteren, wat uiteindelijk ertoe zou kunnen leiden, dat Ajax zelf ook weer voorronden moet spelen om tot de CL te worden toegelaten.

22 juli 2021 om 10:23

Echt complete onzin, er was nooit sprake van dat Berghuis bij Feyenoord ging verlengen. Of hij nu naar Ajax gegaan is of naar een buitenlandse ploeg gegaan was, doet er dus totaal niet toe. Sterker nog, omdat Ajax meer betaald dan de 4 miljoen euro die een buitenlandse ploeg betaald zou hebben, maakt Ajax Feyenoord zelfs ietsje sterker.
Verder is het spelen van voorrondes voor Ajax niet zo'n groot probleem, de club ranking zorgt ervoor dat Ajax altijd een geplaatste ploeg is.

Zo’n 6de plek pakken is lastig, omdat Uefa met die bonuspunten direct geplaatste teams een voorsprong geeft. De 6de plek behouden is volgens mij gemakkelijker dan hem behalen.

22 juli 2021 om 10:24

De spijker op zijn kop. Drie geplaatste ploegen versus een enkele geplaatste ploeg. Dan is inhalen praktisch onmogelijk tenzij de Nederlandse ploegen een aantal jaren extreem goed spelen. Wellicht dat de Conference League hierin gaat bijdragen.

In de europa league maar ook de conference league zijn relatief veel punten te verdienen tov de CL.
Het verschil in inkomsten is natuurlijk belachelijk groot, de punten dus niet.

22 juli 2021 om 10:26

Het verschil zit hem in de voorrondes, een Nederlandse ploeg kan tegen een zeperd oplopen. Aangezien 80 procent voorrondes moet spelen, is die kans best wel aanwezig. Bij Portugal hoeft maar 50 procent voorrondes te spelen. En dat maakt het grote verschil.

Ik zie ons niet snel stijgen of dalen. Daarbij hebben wij het voordeel dat voor volgend jaar er bij ons een heel slecht jaar afvalt. Als wij dit jaar redelijk wat punten krijgen dan moet het de aankomende jaren op dat gebied redelijk veilig moeten zijn.
Ik vind het trouwens belachelijk dat je voor het behalen van CL al weer zoveel punten krijgt. Ook hiermee werk je het verschil tussen groot en klein weer mee in de hand. Met een andere verdeling van de punten, maar vooral met een betere verdelingen van de gelden (waarom CL zoveel meer prijzengeld dan EL) zou het voetbal ten goede komen. Meer goede teams maakt het voetbal alleen maar beter.

Portugal inhalen moet toch wel het doel zijn. Tenminste, je moet de ambitie hebben. Dit seizoen moeten we hopen dat Ajax, PSV en AZ het goed doen en lang volhouden Europees. Van Feyenoord hoeven we niks te verwachten na de wanvertoning tegen Drita. Alles wat Vitesse weet binnen te sprokkelen is mee genomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren