Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Champions League krijgt woensdag eerste vrouwelijke scheidsrechter ooit

Laatste update:

Voor het eerst in de geschiedenis van de Champions League krijgt een vrouwelijke scheidsrechter de leiding over een wedstrijd. De UEFA heeft Stéphanie Frappart aangesteld om het duel tussen Juventus en Dynamo Kiev woensdagavond in goede banen te leiden. Het duel in Groep G begint om 21.00 uur in Turijn.

Frappart is een 36-jarige arbiter die al jarenlang wedstrijden in het mannenvoetbal leidt. Zo hanteerde ze in augustus 2019 de fluit tijdens de wedstrijd tussen Liverpool en Chelsea in de strijd om de UEFA Super Cup. Daarmee werd ze de eerste vrouw die een groot affiche in een Europees clubtoernooi voor mannen floot. In oktober van dit jaar werd ze bovendien de eerste vrouwelijke arbiter in de Europa League, toen ze de leiding had in het duel tussen Leicester City en Zorya Luhansk (3-0). Frappart fluit al sinds april 2019 in de Ligue 1.

Juventus is al zeker van plaatsing voor de achtste finales van de Champions League. De werkgever van Matthijs de Ligt pakte negen punten uit de eerste vier groepsduels; koploper Barcelona heeft er twaalf. Dynamo Kiev staat net als Ferencváros op één punt en strijdt nog om de derde plaats, die recht geeft op deelname aan de zestiende finales van de Europa League.

Een dag voor de ontmoeting tussen Juventus en Dynamo Kiev gaat Ajax op bezoek bij Liverpool. Die wedstrijd staat onder leiding van de Duitse scheidsrechter Tobias Stieler, maakte de UEFA eerder al bekend. Verder hebben drie Nederlandse arbiters een wedstrijd toebedeeld gekeken. Danny Makkelie fluit dinsdagavond bij Borussia Mönchengladbach - Internazionale, Björn Kuipers bij FC Porto - Manchester City en Serdar Gözübüyük woensdagavond bij Club Brugge - Zenit Sint-Petersburg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk fluit ze goed zou mooi zijn.

Vind het toch een beetje apart. Als mannelijke scheidsrechters vrouwen fluiten is er meteen gedoe en andersom wordt het juist geprezen. Ik vind zelf dat je mannen bij de mannen moet houden en vrouwen bij de vrouwen.

30 november 2020 om 17:23

Als je zoiets zegt wordt je gelijk in een hoek gedouwd als seksistisch.

30 november 2020 om 17:32

Het is toch ook gewoon seksistisch?

30 november 2020 om 17:33

Ja of als je de scheids even een vriendelijke schouderklop geeft. Als Aguero dat bij Michael Oliver doet ligt niemand er wakker van, maar toen hij het bij een vrouwelijke grensrechter deed was de wereld te klein en was hij de grootste seksist ter wereld. Je geeft zo al die kortpittige zeikfiguren weer ontzettend veel aanleiding om zich ‘gekwetst’ en ‘beledigd’ te gaan voelen en discussies te starten om niks. Ik zit daar echt niet op te wachten, al is het voor de vrouwen wel goed om wat beter gerepresenteerd te zijn op het wereldpodium want dan kan hun tak van de sport misschien ook eens van de grond komen.

30 november 2020 om 17:51

@regulator Ben jij een man of een vrouw? Ben het een beetje zat aan het worden dat vrouwen continu zo'n voorrangspositie op alles wordt toebedeeld. In Nederland vind ik vrouwen steeds meer op mannen lijken en mannen steeds meer op vrouwen. Eigenlijk niet echt goed, want de verschillen maakt het juist gezond. Vrouwen hebben al weet ik hoe lang gelijke rechten en moeten gewoon hard vechten voor wat ze waard zijn

30 november 2020 om 19:27

@John Terry, gaan we deze discussie weer voeren? Wat Aguero deed was belachelijk en heb ik nog nooit een voetballer bij een grensrechter zien doen. Jij wel? Kom maar met bewijs dan! En dan wel precies zo'n voorbeeld als Aguero bij die dame deed he. Dus arm om de nek, naar je toe trekken en zoiets zeggen als 'ik heb toch gelijk schat, komop'. Knappe kerel als jij zo'n voorbeeld kan vinden.

30 november 2020 om 19:36

Hoef je niet lang voor te zoeken. Vaak genoeg tikt een speler een scheids aan. Echter weet je dit niet, omdat er dan geen commotie wordt gemaakt. Indien vrouwen hier niet tegen kunnen, dan moeten ze alleen fluiten in het vrouwen voetbal. Ik heb er persoonlijk niets op tegen. Net als in het bedrijfsleven. Man of vrouw maakt me niets uit. Kwaliteit gaat het om.

30 november 2020 om 20:11

Onzin, kijk nog eens naar wat Aguero doet. Als je niet lang hoeft te zoeken, laat het dan zien. Dit gebeurt nooit bij de mannen. Niemand raakt ooit de grensrechter aan, laat staan arm om de nek en naar je toe trekken. Het was belachelijk wat hij deed, hoeft echt niet goed gepraat te worden.

30 november 2020 om 20:32

Je hoeft letterlijk te googlen op ‘football player hugging referee’ en ik zie direct fotos van Icardi, Guendouzi, Diego Costa en meer voorbij komen die op de een of andere manier verstrengeld zijn met een scheidsrechter. En bespaar me nu de praat dat Agueros arm net 20 graden hoger of lager hing waardoor dat ineens superbeledigend en kwetsend moet zijn. Had je zelf de moeite genomen om zoiets simpels te googlen voordat je hier van alles gaat roepen had je vast je comment niet neergezet, maar voor mij onderstreep jij nu precies het punt dat ik eerder maakte. Dit is letterlijk zeuren om het zeuren, even 2 seconden zelf googlen om erachter te komen dat je losse flodders schiet; ho maar.

30 november 2020 om 21:12

Erwin, zit jij toevallig in het bedrijfsleven? Daar zitten nog steeds minder vrouwen op hoge posities dan mannen. En dit is misschien lastig te meten, want de beste moet de functie krijgen, maar dan gaan we over naar het loon. In NL krijgt een vrouw nog steeds, let wel: voor precies dezelfde functie, veel minder betaald dan een man. Dat is toch raar. Kijk, dat vrouwenrechten organisaties gaan zeuren bij het gevalletje Aguero, dat vind ik onzin. Gelijke monniken, gelijke kappen (en dan weten we natuurlijk nooit of ie bij een man hetzelfde had gedaan), dat vrouwelijke voetballers veel minder betaald krijgen is helemaal correct. Genereren veel minder andacht. Dat gezeur begrijp ik ook nooit. Maar een vrouw moet gewoon een CL wedstrijd kunnen fluiten als, ja als, ze goed genoeg is. Je moet haar beoordelen op kwaliteit en niet op haar sekse. Maar de voetbalwereld is nog altijd heel conservatief en een mannen bolwerk. Ik ben blij dat dat een heel klein beetje verandert. Edit: bijvoorbeeld positieve discriminatie en afspiegeling van de maatschappij in het bedrijfsleven vind ik ook heel ingewikkeld. Nogmaals: kwaliteit gaat voor. Maar als er behoefte is aan verandering en andere denkbeelden of andere vormen van benadering, dan is het niet een heel gekke gedachte.

30 november 2020 om 21:29

@John Terry, gast ben je dronken of ben je zo overtuigd van jezelf dat je met onzin je argument gaat goed praten? Die knuffels die je ziet als je dit googlet hebben een hele andere context man. Al die gasten die jij noemt knuffelen de scheids na de wedstrijd uit blijdschap/beleefdheid en niet met de reden die Aguero doet. Als dit je argument is moet je je echt schamen xD. Jij bent het bewijs van tunnelvisie. Maar hey, als jij het goed wilt praten voor jezelf, prima hoor, moet je zelf weten. Ik heb zeker niet de bedoeling om je om te praten, maar je hebt grote praatjes maar nog steeds geen goed voorbeeld.

30 november 2020 om 22:07

Ahh, ik wist niet dat jij er al die wedstrijden bij was en precies weet in welke context alles daar viel. Kijk even verder dan je neus lang is en je ziet een foto van Diego Costa die letterlijk exact hetzelfde doet bij Danny Makkelie als Aguero bij die vrouw. Ik bedoel het echt niet lullig maar ik zie niks dan een subjectief hoopje mening van jouw kant waarmee je een statement probeert te maken, en dat gedrag is precies waarom we tegenwoordig elke mug zo snel in een olifant zien veranderen.

30 november 2020 om 22:53

Ik snap even niet wat het boeit of ik een man of vrouw ben. Mannen van vrouwen scheiden alleen op basis van hun gender is zo'n beetje de betekenis van seksisme. Je kunt er voor of tegen zijn, maar wat Safi zegt is seksistisch.

1 december 2020 om 06:07

Nee. Bij een man zou hij dat niet op die manier doen. DAT is het verschil. Maargoed, deze scheids is een hele goede!! In de keuze voor een scheidsrechter zou het altijd moeten gaan om kwaliteit en niet om geslacht, kleur, leeftijd of waar je ook op kunt sorteren.

1 december 2020 om 18:24

@John Terry, je blijft jezelf neerzetten als een bekrompen gast die z’n gelijk MOET halen he? Al je foto’s zijn onzin en je blijft met Diego Costa over. Kijk nu dan ook nog even naar het hele filmpje van dat geval en dan zie je dat Costa zn excuses maakt aan Makkelie. Is dat dezelfde context als Aguero? Maakte Aguero z’n excuses? Nee he? Jij bent het bewijs dat conservatief en vooral achterhaald gedrag in stand gehouden wordt. Kijk maar hoeveel moeite je doet om dit recht te lullen.

30 november 2020 om 17:25

Exact, je gaat je toch echt afvragen wat de oprechte meerwaarde er van is. Tuurlijk snap ik het (gelijkwaardig etc.), maar sommige dingen zou nou eenmaal zoals ze zijn toch? Laat mannelijke scheidsrechters lekker de mannen champions league doen joh...

30 november 2020 om 19:43

Ik heb het nooit zo op vrouwenvoetbal en alle heisa eromheen die gecreerd wordt door feministen.
Ik weet niet hoe ze fluit maar als ze al jaren mannenvoetbal fluit en ze doet het beter dan haar mannelijke collegas , waarom zou ze dit podium dan niet verdienen?

Overigens vragen feministen om gelijkheid , niet om gelijkwaardigheid...groot verschil.

30 november 2020 om 17:26

De vergelijking loopt wat mank. Vergelijk het met een u-19 speler laten meetrainen met het eerste elftal. Die kan dan wennen aan het hogere niveau en zo zelf een hoger niveau halen. Maar als je een eerste elftalspeler bij de u-19 laat meetrainen is dat natuurlijk niet goed voor die zijn ontwikkeling en daarnaast kan hij nog eens de ontwikkeling van anderen blokkeren.

30 november 2020 om 17:35

Oooooohhh foei dus jij zegt dat mannen beter zijn dan vrouwen? Foei Lierse, seksist! Gauw naar deugles

30 november 2020 om 17:39

Hopen dat dit geen permanent bannetje wordt 😉. Maar ik alludeer natuurlijk gewoon op het niveauverschil tussen vrouwenvoetbal en mannenvoetbal. Ook het feit dat vrouwenvoetbal in de kinderschoenen staat (waardoor er meteen minder vrouwelijke scheidsrechters zijn) lijkt me een goede reden om die markt niet te verzadigen met allemaal mannelijke scheidsrechters.

30 november 2020 om 21:02

Het is toch geen schande om zoiets te zeggen, volgens mij doet niemand daar moeilijk over, de vrouwen ook niet. Ze willen gewoon met respect behandeld worden

2 december 2020 om 09:40

Je hoefde je niet te verantwoorden hoor, ik snapte je wel Laten we hopen dat ze een goede pot fluit vanavond!

30 november 2020 om 17:34

Ik vind dat op het hoogste niveau de beste arbiters moeten fluiten. De Cl gaat het meeste geld in om, dus daar moeten de beste arbiters aan de slag. Dus ook als een vrouw beter in dat vak is dan de meeste mannen. Als ze dat is, helemaal prima. Als ze dat niet is en dit positieve discriminatie is dan ben ik minder voor.

30 november 2020 om 17:49

InkeMontana, jij stelt hier de enige vraag die van belang is; is ze beter dan andere scheidsrechters? Als dat aantoonbaar zo is, prima keuze. Is dat niet zo, dan zijn er mannelijke scheidsrechters gediscrimineerd op basis van hun geslacht.

30 november 2020 om 17:50

Helemaal eens met jou, het moet niet gaan om geslacht, kleur, sexuele voorkeur of whatever, maar om of iemand goed genoeg is om dit niveau te fluiten. Als een vrouwelijke scheidsrechter beter is dan een mannelijke, dan moet de vrouw gewoon fluiten, klaar. Geldt overal, niet alleen in het voetbal.

30 november 2020 om 18:13

Is toch ook gewoon een baan, dus prima. Als vrouwen goed genoeg waren om iets toe te voegen aan een mannelijke elftal zal dat ook kunnen gebeuren, maar dat is niet zo. Bij een scheids is het niet anders, gewoon je werk goed doen en het doet er niet toe wat je bent of hoe je er uit ziet.

30 november 2020 om 18:20

Heb een aantal wedstrijden van haar gezien en ze is gewoon een prima scheidsrechter. Als je goed genoeg bent hoor je erbij maakt niet uit wat je geslacht is. Positieve discriminatie daarin tegen is wel een probleem inderdaad en ben ik zelf ook sterk op tegen. (politiek, bedrijfsleven, sport etc.)

30 november 2020 om 19:40

Dat zou nooit kunnen. Voetbal is namelijk een contact sport. Dus los van het verschil in kracht ect ect. kan dit dus niet, want dan wordt elke man aangeklaagd voor aanranding. Tegenwoordig wordt een tikje op de achterste namelijk gezien als aanranding.

30 november 2020 om 20:00

Ze hoeft niet beter te zijn, maar minstens net zo goed. Ik zie in de ED scheidsrechters zoveel fouten maken dat je al snel denkt dat vrouwelijke scheidsrechters niet heel veel slechter zullen zijn.

30 november 2020 om 17:46

Mogen die mannen en vrouwen dan wel door dezelfde deur een voetbalstadion binnen lopen, of moeten ze ook maar gescheiden entrees krijgen?

30 november 2020 om 17:54

Je vergelijking loopt krom. Aguero legde een maand geleden zijn arm op de vrouwelijke grensrechter, en er was gelijk heisa. Om dat gezeik te voorkomen kunnen we het toch beter gescheiden houden?

30 november 2020 om 18:26

Juist daarom moet je het niet gescheiden houden. De opmerking van misseva snijdt hout.

30 november 2020 om 18:27

Of....... spelers houden gewoon hun poten van alle scheidsrechters, zoals het hoort?

30 november 2020 om 20:07

@jdhk: Ik vind jouw redenatie ook een beetje krom. Je kunt je serieus afvragen of Aguero zijn arm ook om een mannelijke grensrechter zou hebben gelegd? Hij deed dit overigens nadat ze een beslissing had genomen waar Aguero het niet mee eens was. Naar mijn mening is het beter om gewoon te stellen dat spelers gewoon niet aan scheids- of grensrechters zitten.

En waarom ik het benoem dat Aguero het niet eens was met de beslissing van de vrouwelijke grensrechter is omdat Wout Brama een paar weken geleden de scheidrechter een duwtje gaf nadat deze aan de VAR vroeg om zijn werelddoelpunt te checken. Dat duwtje was een dolletje, die arm om de grensrechter was geen dolletje.

30 november 2020 om 18:24

@Safi123!: waarom? Gaat toch gewoon om kwaliteit? Als zij beter is dan een man die anders zou fluiten, vind ik het gewoon een goede zaak.

30 november 2020 om 19:28

Is er echt zo veel gedoe dan als mannen een vrouwenwedstrijd fluiten?

30 november 2020 om 20:08

Nee, maar als hij dit niet zou zeggen, dan zou de rest van zijn verhaal ook nergens op slaan.

30 november 2020 om 21:35

Ja inderdaad! Misschien ook een aparte ingang en een apart vak en een apart salaris, o wacht dat hebben ze al. Ik vind het ongelooflijk dat er hier constant gezeken wordt op het niveau van de scheidsrechters, wees blij dat de andere helft van de wereld nu ook mee kan doen. Krijg je betere concurrentie en gaat het niveau weer iets omhoog.

1 december 2020 om 08:06

Is dat echt een gedoe als mannen bij vrouwenvoetbal een wedstrijd fluiten? Bij de amateurs en eredivisie in de zaal zie je mannelijke scheidsrechters bij vrouwen wedstrijden.

Prima!! Denk dat de mannetjes wel anders op een vrouw reageren dan op een man. Goeie ontwikkeling!

Waar is dit precies goed voor? Dat vraag ik me oprecht af.

30 november 2020 om 17:23

Waarschijnlijk heeft ze de kwaliteiten om en dergelijke wedstrijd te kunnen en mogen fluiten?

30 november 2020 om 17:24

Omdat ze een goede scheidsrechter is en de beste scheidsrechters in de CL moeten fluiten? Waar is deze comment precies goed voor? Dat vraag ik mij namelijk oprecht af.

30 november 2020 om 19:04

ik kan er echt niet over oordelen of ze goed fluit of niet, kijk geen ligue 1. Maar ik vind het wel opmerkelijk dat ze in die competitie pas actief is vanaf april 2019 en nu al een uitnodiging krijgt om een CL wedstrijd te fluiten. Als ik naar Nederlandse scheidsrechters kijk gaat daar wel een aantal jaar overheen voordat het zover is.

Het zou natuurlijk kunnen dat ze puur en alleen vanwege haar fluitkunsten deze wedstrijd geven maar toch krijg ik het gevoel dat het daar juist niet om gaat.

30 november 2020 om 19:27

Misschien is ze wel geboren voor het scheidsrechter zijn en heeft ze die kunsten nooit op een dergelijk podium kunnen tonen. Dat komt regelmatig voor. Recente voorbeeld is bijvoorbeeld Vardy. Ze mag zich nu laten zien op het hoogste podium. Laten we gewoon met z'n allen hopen dat ze een goede wedstrijd fluit die bevorderlijk zal zijn voor de wedstrijd.

30 november 2020 om 19:43

Ze heeft ook al de supercup tussen Chelsea en Liverpool gefloten en daarin vond ik ze uitstekend. Dus dan lijkt het me logisch dat daar een vervolg aan gegeven wordt.

30 november 2020 om 21:37

Is het zo raar dat het wellicht een kickstart moet krijgen? Of denk jij dat vrouwen er nu aan denken om scheidsrechter te worden, zodat je lekker je hele leven semi-profs mag fluiten?

30 november 2020 om 22:30

@lierse, maar voor die finalepartij gaat hetzelfde verhaal op. Publiciteit en deugniveau omhoogkrikken, of puur vanuit dat ze beste was in het seizoen naar die finale toe? Voor een mannelijke scheidsrechter uit pak em beet Slowakije, Malta of Nederland is het een stuk lastiger om die potten toegewezen te krijgen.

@adam24 - Ik weet niet of je dit een kickstart moet geven, maar dat is mijn persoonlijke mening. Het is niet zo dat er een tekort is aan mannelijke scheidsrechters in Europa dus het is zeker geen noodzaak. Bovendien krijg ik het idee dat het meer ingegeven is vanuit een drang om alles gelijk te trekken om vooral te deugen naar te buitenwereld en om maar geen gelazer te krijgen, ongeacht of het beter, eerlijker of praktisch uitvoerbaar is.

30 november 2020 om 23:03

Ja daar heb je zeker gelijk in. Die mensen zouden dan ook zeker kansen moeten krijgen. Want het lijk me positiever om anderen wel kansen te geven omdat bepaalde groepen het krijgen dan bepaalde groepen geen kansen te geven omdat anderen het niet krijgen.

30 november 2020 om 17:24

Minder gezeik bij de scheids.

30 november 2020 om 17:26

Zou nog eens echt kunnen gebeuren.

Dat zou ook een keer tijd worden, mevr frappar laat niet over haar heen lopen en ik denk dat als ze geen grote foute maakt ze vaker wedstrijden krijgt

30 november 2020 om 18:27

Als ze gewoon goed is, mag ze van mij elke ronde een CL duel fluiten. Gaat mij om kwaliteit, niet om sekse, geaardheid, religie of wat dan ook.

Niks mis mee. Als ze prima kan fluiten hoor je mij niet klagen hoor.

Nog even en we zien Lieke Martens concurreren met dembele . Aan de andere kant is het ook wel leuk om een vrouw op het hoogste niveau te zien

30 november 2020 om 18:07

Lieke Martens is veel beter dan Dembele joh

30 november 2020 om 18:24

Veel beter voor het oog inderdaad😜

30 november 2020 om 18:39

Dat inderdaad ook..

30 november 2020 om 20:46

Dan kunnen ze bij Arsenal Lacazette vervangen door Miedema. Ik denk dat bij huize Samcro de champagne dan alle kanten op vliegt.

Vind het een beetje dubbel.. ben benieuwd hoe ‘ver’ je mag gaan omdat het om een vrouwelijke scheidsrechter gaat

30 november 2020 om 17:22

Ze moeten sowieso kappen on te zeiken tegen de scheids. Man of vrouw. Zo irritant dat gedoe altijd. Hopen dat ze juist fatsoenlijker er mee om gaan

30 november 2020 om 17:24

Hoe ver je mag gaan? Haha wat een onzin, wat dacht je van je aan de regels houden?

30 november 2020 om 17:26

"Aanraken" van de scheids staat sowieso een straf op geloof ik. Dus dan zou het niet uitmaken of de scheids een vrouw of een man is.

Geen probleem toch, zo lang ze maar een goede scheidsrechter is hoor je mij niet klagen.

In iedere sport fluiten vrouwen bij mannen en andersom... Helemaal niet zo gek dus! Als zij beter is dan anderen, dan hoort zij hier gewoon te staan!

30 november 2020 om 19:57

Nou, niet in American Football, en misschien wel meerdere sporten.

Moet zeggen dat de comments meevallen hier. Overigens zie ik hier totaal geen probleem in, ze heeft haar strepen verdiend en een Super Cup plus een EL-duel gefloten. Laat haar maar aan de Champions League ruiken!

Niet heel raar gezien de groei van het vrouwenvoetbal in de laatste jaren. Arbiters zijn daar een wezenlijk onderdeel van en zullen dus ook meegroeien. En het niveau van een arbiter is natuurlijk minder afhankelijk van de financiën dan de groep van het voetbal zelf dus het is met name de interesse voor het vak die scheidsrechters qua niveau tegenhoud en voor de rest is er geen enkele goede reden waarom het niet zo kunnen.

Wat een boerenreacties hier zeg. Ze heeft de kwaliteiten om aan de norm te voldoen die bij een dergelijke wedstrijd van een scheidsrechter wordt gevraagd. Wat valt daar niet aan te snappen?

30 november 2020 om 17:54

Dan is het helemaal prima. Maar je snapt ook dat als het met pushmeldingen gebracht wordt in een maatschappij waar met enige regelmaat sprake is van discriminatie, dat het niet gek is dat hier vragen bij gesteld worden. Maar nogmaals, als ze op basis van haar kwaliteiten deze wedstrijd krijgt, is dat hartstikke mooi.

Dit is toch geen pushmelding waard. De beste moet fluiten en interesseert me echt totaal niet of dat een man, vrouw of iets er tussenin is.

Spelers zullen anders reageren omdat het een vrouw is. En ik weet dat er mensen zijn die gaan zeggenndat het niks uit moet maken.
Maar wie houd je nou voor de gek? Ik geloof er niks van dat mensen zo heilig zijn dat ze hetzelfde reageren. Ik zeg er geen nee tegen echter. Misschien gaan ze minder klagen dat is wel goed 😅

30 november 2020 om 17:33

Ik moet zeggen als ik vroeger rechtstreeks tegen een dame speelde was dat toch altijd wat anders. Dus ik denk dat het weldegelijk en verschil maakt eerlijk gezegd.

30 november 2020 om 21:50

Bij mij ook wel. Op de een of andere manier ging ik er toch rekening mee houden dat het een meisje was en ik niet al te lomp erop in kon gaan. Kon ook erger, heb soms gezien dat meisjes voor boer werden uitgemaakt en dan moet je de B met een H vervangen.

30 november 2020 om 22:05

Haha precies, om god weet welke reden ging ik toch altijd wat voorzichtiger in duel tegen dames. Dat uitschelden van tegenstanders heb ik persoonlijk nooit echt gesnapt. Gewoon echt volledig random dingen zeggen ("heb je het koffieapparaat wel uitgezet toen je vertrok?" of "zeker dat je de deur op slot hebt gedaan daarstraks?" zijn toch een stuk efficiã«nter naar mijn idee.

Het belangrijkste is dat de beste scheidsrechters moeten fluiten. Of het een man of vrouw is, is totaal niet interessant. Hopelijk gaat ze het goed doen.

Niet de eerste keer dat ze bij de mannen fluit, dus dat komt vast goed. Er is natuurlijk geen enkele biologische reden om aan te nemen dat mannen of vrouwen beter dan de ander kunnen fluiten, dus hopelijk wordt er ook niet naar een dergelijke reden gezocht in de aanloop en na afloop van het duel.

triest dat dit anno 2020 nieuws is

Kappen met deze onzin, laat vrouwen gewoon vrouwen fluiten en mannen gewoon mannen fluiten. Gaan we straks ook vrouwelijke spelers mee doen in mannen teams ofzo? Pfff

30 november 2020 om 17:41

Wat voor verschil maakt dit dan eigenlijk waardoor je er tegen bent dan? Als ze goed genoeg is, is ze goed genoeg toch

30 november 2020 om 20:01

Nou ja, kijk, het probleem is dat het vrouwenvoetbal ook moet profiteren van betere arbitrage. Wat je nu gaat krijgen is dat misschien de beste vrouwelijke scheidsrechters steeds CL-mannenvoetbal gaan fluiten omdat dat dan voor hun het hoogst haalbare is. Een leegloop van kwaliteit, want omgekeerd gaan goede mannelijke scheidsrechters denk ik geen vrouwenvoetbal fluiten.

Dat een vrouw een mannencompetitie fluit op een lager niveau tot daar aan toe.
Maar de CL gaat toch veelste snel? Zie jij een vrouwelijke scheids het spel en de snelheid van een mbappe bijhouden?

Daarnaast heeft man van nature veel meer gezag. Laat het aub op topniveau bij mannen houden die fluiten. Genoeg topwedstrijden binnen het vrouwenvoetbal waarbij deze mevrouw kan fluiten.

30 november 2020 om 17:44

Welke man houdt Mbappé bij?

30 november 2020 om 17:44

Dus ze is in staat Chelsea-Liverpool te fluiten, maar PSG-Dinamo zou haar petje te boven gaan?

30 november 2020 om 18:07

Mbappe, die haal je er meteen bij? Noem mij een verdediger buiten koning denzel dumfries die die jongen heeft bijgehouden, niet aan te beginnen man. Ze is waarschijnlijk een stuk sneller dan Daley Blind

30 november 2020 om 19:45

Snelheid valt reuze mee. Of zie je alleen maar scheidsrechters van maximaal 25 jaar?

30 november 2020 om 21:52

Gabber niemand houdt mbappe bij op snelheid, al helemaal geen scheidsrechter.

Ik verwacht veeeel meer drama en gezeik als ze foute beslissingen maakt, meer dan dat haar mannelijke collega's dat over zich heen zouden krijgen. Ik weet ook niet helemaal of je dat als vrouw moet willen, maargoed... eentje moet de eerste zijn denk ik?

30 november 2020 om 17:45

In die supercup wedstrijd tussen Liverpool en Chelsea was het net andersom leek het wel, toen was er naar mijn gevoel minder geklaag dan normaal.

30 november 2020 om 18:11

Ik heb ook hetzelfde idee, denk dat de mannen toch minder snel de neiging hebben om tegen een vrouw te staan schreeuwen. Maar voor hetzelfde geld denken ze echt, die is niet serieus te nemen.

30 november 2020 om 18:23

Ik zou niet eens weten of het puur door het vrouw zijn komt, ik denk gewoon omdat het “nieuw” is. Als binnen 5 jaar vrouwelijke scheidsrechters ingeburgerd zijn dan staan ze er ook gewoon tegen te schreeuwen lijkt me.

Ze zal beter zijn dan die koekenbakkers in de Europa league.

30 november 2020 om 18:28

Ja is ook het eerste wat ik dacht. Kijk maar die gasten die PSV-PAOK floten.. Zomaar een goal afgekeurd omdat de grens incompetent was.

Wat een reacties allemaal, als zij een goede scheidsrechter is dan wil ze graag op het allerghoogste niveau fluiten. Dat het vrouwen voetbal niet zo goed is als het mannenvoetbal zeg iets over het voetbal, maar niet haat kwaliteiten als scheidsrechter. Mooi, ik hoop dat zij een top wedstrijd fluit, net als de andere overigens.

Schrik nog van sommige bekrompen reacties. Vrouwen moeten maar bij vrouwenelftallen fluiten of zijn niet fit genoeg voor het mannen voetbal. Slaat allemaal nergens op natuurlijk. Er zijn al een aantal vrouwen die fluiten op top niveau en durf m'n handen er wel in het vuur te steken dat ze beter zijn dan sommige mannen. Als we daardoor de slechtere scheidsen in de EL/CL kwijt raken is het prima toch?

Met dit opzich geen problemen mee maar de agenda dat hierachter zit wel.. Nou gaan ze zeker straks weer janken als een man een vrouw al aanraakt.

Ben benieuwd hoe de boel hier explodeert wanneer er een voetballer schreeuwt tegen deze scheids voor een verkeerde beslissing.

Helemaal mooi. Als ze gewoon vergelijkbaar is met mannelijke top scheidsrechters is het helemaal goed.
Ik lees wel dat je moet scheiden, maar dat is onzin. Het is niet zo dat ze zelf speelt, waant fysiek zit er natuurlijk wel een verschil tussen mannen en vrouwen. Maar ik ben voor als ze een goede scheids is!
Mannen en vrouwen moeten zoveel mogelijk dezelfde rechten en plichten hebben waar mogelijk...buiten het fysieke is er weinig verschil tussen man en vrouw.

30 november 2020 om 19:48

Alleen fysiek verschil tussen mannen en vrouwen? Nou dat gezeik van de vrouw des huizes zie ik nooit bij mannen. 😂

Hoop ik voor dynamo dat Ronaldo niet mee speelt. Krijgt die dadelijk alles mee 🤣. Maar alle gekheid op een stokje prima toch, en omdat er toch geen publiek is kunnen ze ook niet gaan schreeuwen.

Het maakt eigenlijk geen bal meer uit wie je er neer zet, al is het baviaan Chimpoechampoe uit Diergaarde Blijdorp. De VAR maakt het inmiddels mogelijk om elke volstrekt onjuiste beslissing om te zetten naar een juiste of visa versa. Alles binnen de 16-meter is niets meer dan een loterij waarbij je god op je blote knieën mag bedanken wanneer de bal niet per abuis je hand raakt of een tegenstander struikelt over los zand en daarbij wellicht in contact komt met je standbeen. Ik wens haar oprecht alle succes toe er zelf het beste van te maken!

goede scheidsrechter hoor. heb der de supercup finale zien lijden tussen liverpool en chelsea vond der uitstekend fluiten. mooi voor het voetbal in het algemeen naar mijn mening. ze fluit goed van wat ik gezien heb toen die wedstrijd op geen foutje te betrappen geweest. als ze het deze wedstijd ook uitstekend doet mag ze wel vaker een wedstrijd fluiten in de champions league dan juich ik het alleen maar toe. iedereen is gelijk of je nou mannelijke of vrouwelijke scheidsrechter bent.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren