Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De beste drie spelers van Oranje waren ook helemaal niet zo goed

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft woensdagavond in de laatste groepswedstrijd van de Nations League gewonnen van Polen. Dankzij een strafschop van Memphis Depay en een kopbal van Georginio Wijnaldum werd een 1-0 achterstand omgebogen in een 1-2 zege, al was het niet genoeg om als groepswinnaar te eindigen. Voetbalzone beoordeelt de basisspelers van het Nederlands elftal met een rapportcijfer.


Spelersrapport Oranje tegen Polen




SPELER CIJFER
Tim Krul 6,5
Hans Hateboer 4
Stefan de Vrij 5,5
Daley Blind 5,5
Patrick van Aanholt 4,5
Davy Klaassen 5
Frenkie de Jong 6,5
Georginio Wijnaldum 6
Calvin Stengs 6,5
Memphis Depay 5,5
Donyell Malen 5,5

Cijfers Oranje

Tim Krul: 6,5
Krul kon weinig doen aan het enige doelpunt dat hij incasseerde; de doelman keepte verder sterk en alert. Zo wierp hij zich in de twintigste minuut goed voor een voorzet van Przemyslaw Placheta en klemde hij de bal. Na een halfuur wist hij een voorzet van Placheta niet te klemmen; vervolgens blokkeerde Krul met een ferme sliding een voorzet van Arkadiusz Reca.

Het artikel gaat verder onder de video
De Boer sluit interland periode positief af: 'We creëren veel, dat is lekker'
Meer video's

Hans Hateboer: 4
Het was de directe tegenstander van Hateboer, Kamil Jozwiak, die na vijf minuten plots de hele flank mocht bestrijken. Hij zette de rechtsback aan de zijlijn van de bal en sprintte uiteindelijk richting het doel van Oranje, om er eigenhandig 1-0 van te maken. Het was niet het enige ongelukkige moment van Hateboer. Na zeventien minuten ontving hij op een veelbelovende positie een mooie bal van Blind die hij niet wist te controleren; in de laatste minuut van de eerste helft leverde Hateboer een dramatische voorzet af, ondanks dat hij genoeg tijd had. Tien minuten na de pauze werd Hateboer vervangen door Dumfries.

OnsOranje staat achter, nadat Hans Hateboer de bal zomaar weggeeft, en Davy Klaassen het niet meer kan herstellen...

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 18 november 2020

Stefan de Vrij: 5,5
In defensief opzicht kwamen de grootste fouten niet van De Vrij, maar hij was op enkele momenten te passief en verleende te weinig steun aan zijn ploeggenoten. Zo verleende hij geen dekking bij de 1-0 en greep hij niet in toen Placheta na een kwartier naar binnen stak en de paal trof, ondanks dat hij daar wel de gelegenheid toe had. Als De Vrij op het middenveld opdook, was hij van grotere waarde: hij schoof meermaals goed in, dekte door en droeg bij aan de opbouw van Oranje.

Daley Blind: 5,5
Toen Jozwiak het zestienmetergebied van Oranje betrad in de aanloop naar de 1-0, probeerde Blind de linksbuiten van de bal te zetten. Maar in plaats van Jozwiak buitenom te dwingen, sneed hij binnendoor en liet hij zich foppen. Blind had met name in de eerste helft de nodige moeite met de gladde grasmat en gleed meermaals uit. In balbezit deed Blind het wel goed: zo leverde hij op slag van rust een mooie lange bal richting Depay, die er niet in slaagde het leer te controleren in het strafschopgebied. Blind, die in de slotfase werd gewisseld voor Luuk de Jong, speelde een sterke tweede helft en had de meeste balcontacten (93), passes (83), geslaagde passes (76) en passes op de helft van de tegenstander (49) bij Oranje.

Patrick van Aanholt: 4,5
Van Aanholt oogde defensief kwetsbaar. De linksback, die in deze interlandperiode voor het eerst in de basis stond, was nergens te bekennen toen zijn man Przemyslaw Placheta na een kwartier binnendoor ging in het strafschopgebied en hard tegen de paal schoot. Kort daarna ontstond een soortgelijk moment en voerde Van Aanholt wel een tackle uit op Placheta, maar die was niet op de bal en hij kon een gevaarlijke voorzet niet voorkomen. In aanvallend opzicht maakte Van Aanholt ook lang niet altijd goede of logische keuzes. De Boer haalde hem in de zeventigste minuut naar de kant voor Owen Wijndal.

Davy Klaassen: 5
Nadat Hateboer voorafgaand aan de 1-0 van de bal werd gezet door Jozwiak, was de hoop gevestigd op Klaassen om de aanvaller af te stoppen. Hij kwam echter duidelijk snelheid tekort. Klaassen werd in de twaalfde minuut na een goede loopactie bediend door een mooie pass van Depay, maar kreeg zijn voet niet tegen de bal toen hij opdook voor het Poolse doel. Klaassen liet geen onuitwisbare indruk achter en maakte twintig minuten voor tijd plaats voor Donny van de Beek.

Georginio Wijnaldum: 6
Na zijn twee doelpunten tegen Bosnië-Herzegovina kwam Wijnaldum als nummer tien opnieuw tot scoren tegen Polen, nadat zijn kopbal uit een corner van Steven Berghuis werd getoucheerd. Bovendien was het Wijnaldum die de strafschop verdiende waaruit Depay de stand in evenwicht bracht. Hij was niet in al zijn aanvallende acties gelukkig - in de openingsfase werd de aanvoerder gelanceerd door een mooie steekpass Van Aanholt, maar zijn schot was niet krachtig genoeg - maar uiteindelijk leverde Wijnaldum wel een grote bijdrage aan de wederopstanding van Oranje. Een kleine twintig minuten voor tijd legde hij de bal nog goed klaar voor Depay, voordat de aanvaller in het zijnet schoot

Georginio Wijnaldum bezorgt OnsOranje een WEERGALOZE comeback??

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 18 november 2020

Frenkie de Jong: 6,5
Waar veel spelers van Oranje grossierden in slordigheden, was De Jong relatief zeker aan de bal en zuiver in de passing. Een uitzondering daarop was zijn onvermogen om de bal te controleren na een mooi wippertje van Depay, tien minuten voor de rust, waardoor een goede kans uitbleef. Kort daarna schoot De Jong uit de korte hoek tegen de keeper aan, nadat hij een steekpass van Stengs slim liet lopen voor Malen. De Jong won veel van zijn duels op het middenveld en leek een van de weinige spelers van Oranje die qua snelheid meekon met de Polen, al was hij na de rust weinig te bekennen.

Calvin Stengs: 6,5
De wedstrijd van Stengs was er een van twee gezichten. Heerlijke passes wisselde hij af met slordig balverlies of riskante overtredingen, maar de hoogtepunten mochten er zijn: in de dertiende minuut leverde hij een messcherpe voorzet op Malen die tot een gevaarlijke kopbal leidde en zes minuten voor de rust verstuurde Stengs een goede breedtepass aan Malen voorafgaand aan een kans van Frenkie de Jong. In de tweede helft was Stengs wat minder zichtbaar en de buitenspeler van AZ werd twintig minuten voor tijd gewisseld voor Steven Berghuis.

Ruud Gullit vergeleek Calvin Stengs met Hakim Ziyech en bij deze actie zie je precies waarom! ??

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 18 november 2020

Memphis Depay: 5,5
Vol overtuiging schoot Depay zijn strafschop binnen, veertien minuten voor tijd. Toen het moest, leverde de aanvaller. Depay bereidde daarvoor al meerdere kansen voor ploeggenoten voor. Zo zette hij Klaassen na elf minuten vrij voor het doel met een mooie boogbal, stond hij met een sprint binnendoor aan de basis van een mogelijkheid van Wijndaldum in minuut 25 en bediende hij De Jong, die de bal over de verdediging niet kon controleren. Maar even zo vaak, of misschien wel vaker, liet Depay een bal onder de voet glippen of voerde hij acties te ver door; toen hij kort voor rust zelf uithaalde, produceerde de aanvaller niet meer dan een rollertje. In de tweede helft haalde de keeper een inzet uit de hoek. Van de acht voorzetten van Depay slaagde er maar één.

Donyell Malen: 5,5
Malen maakte zijn eerste minuten van deze interlandperiode. De aanvaller van PSV had in de openingsfase veel meer moeten halen uit een goede kopkans na een scherpe voorzet van Stengs: hij kopte de bal van dichtbij naast. Na 32 minuten schoot de buitenspeler hoog over. Een goede pass van Malen resulteerde vlak voor de pauze in een kans van Frenkie de Jong. Twaalf minuten voor tijd maakte Malen een goede actie door buitenom te gaan en een scherpe voorzet af te leveren, maar voor een linksbuiten van Oranje was zijn toegevoegde waarde vrij beperkt.

Ben je het (grotendeels) eens met onze cijfers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat mij betreft verdient Memphis wel een hoger cijfer. Hij was misschien niet altijd gelukkig maar wel echt de motor van het team.

18 november 2020 om 22:56

Van mij mogen ze bijna alle cijfers verhogen. Ze mogen zelfs het cijfers van Hateboer weghalen en verdelen onder de rest. Want ik vond het vandaag echt niet slecht en vooral de tweede helft heb ik een goed Oranje gezien en waar ik helemaal van genoot is bij een 1-1 Blind eruit Luuk erin. Voor de winst gaan wat is dat lang geleden dat ik een trainer van het Nederlands Elftal gezien heb die gewoon niet genoegen neemt met een gelijkspel.

18 november 2020 om 23:07

Precies, verfrissend gewoon. Met zo'n mentaliteit komen we op het EK ver.

18 november 2020 om 23:35

We spelen wel tegen Polen he? Il denk dat er wel 10/12 betere landen zijn op het EK? Als je al zoveel moeite hebt met dit Polen, dan weet ik niet of we wel zo ver komen. De cijfers zijn in mijn ogen niet te laag in ieder geval.

19 november 2020 om 09:04

Vergeet ook even niet dat we het laatste EK en WK er niet eens bij waren. Als je speelt zoals de tweede helft win je ook gewoon van Italië. We moeten overigens ook niet doen alsof Nederland de favoriet is om het EK te winnen. Italië speelde uit ook met 0-0 gelijk tegen Polen. Het was gisteren gewoon een stap in de goede richting na mijn mening. De teams uit de poule op het EK zijn in ieder geval al slechter dan Polen.

19 november 2020 om 11:51

Er wordt wel erg makkelijk over polen gesproken, maar ze hebben echt een prima uitgebalanceerd team staan. En als je dan ook nog eens zonder je vaste verdedigende blok speelt tegen de beste spits ter wereld is een overwinning gewoon knap.

18 november 2020 om 23:23

Maar wel enorm egoïstisch. Dat overigens Stengs bij de hoogste zit en blind nog een voldoende is wel apart, bij mij scoren ze toch een 5 en een 4. Beste spelers waren frenkie, Memphis en alle invallers.

19 november 2020 om 00:43

Alle invallers, Berghuis, Dumfries en Wijndal? Jazeker. L. De Jong? Eigenlijk niet veel van gezien. Donny? Die heeft vgm de bal niet eens aangeraakt. Verder wel met je eens hoor.

19 november 2020 om 08:45

Ik heb me juist helemaal scheef geërgerd aan Depay, zeker de tweede helft. Hij heeft iedere keer zo lang de bal omdat hij zo nodig eerst drie scharen moet doen, of zoekt naar iemand die hij met een hakje kan bedienen. Of 100 lichaamsschijnbewegingen op de middenlijn. Vertraagt iedere keer het spel met dat onnodige gedoe. Hij moet het gewoon weer eens simpel gaan houden als de situatie vraagt om een simpele oplossing. Ik snap dat hij een bepaalde flair heeft, maar dat hoeft hij echt niet te pas en te onpas te laten zien. Deed hij tegen Bosnië ook al. In één helft telde ik drie of vier hakballetjes.

19 november 2020 om 12:38

Heeft denk ik meer met je zelf te maken, je irriteert je omdat je naar hem anders kijkt .. en dan ga je indd alleen maar op de mindere dingen letten ... probeer eens een keer naar de goede dingen te kijken bij die jongen dan zul je echt zien hoe belangrijk hij is .. er komt van hem echt het meeste dreiging .. verdedigers moeten alleen maar overtredingen maken , 100 procent als je aan de verdediging van de tegenstander vraagt wie is de beste man van oranje zullen ze Memphis zeggen .. ondanks daf hij soms ongelukkig is of zelfs iets te veel ze acties wilt doorvoeren .. is hij gewoon super actief voorin en ons belangrijkste schakel voorin.

19 november 2020 om 12:56

Ik kijk helemaal niet anders naar hem. Beetje onzin-argument ook. Moet ik dan fan zijn van alle overbodige bewegingen die hij maakt? ik zie ook wel dat hij veel werk verzet en verdedigers bezig houdt, maar dat betekent toch niet dat je geen kritiek op hem mag hebben? Er is genoeg in zijn spel waar nog (veel) rek in zit, waaronder die onnodige vertragingen. Kan echt veel effciënter.

19 november 2020 om 11:11

Memphis werkte hard en wilde niet verliezen, maar zijn spel was zo slecht en hij liep zo uit de organisatie dat ging helemaal nergens over. Als hij niet hard had gewerkt was het echt te erg voor woorden.
Ik snap jullie positiviteit niet; de eerste helft was zo dramatisch dat alles daarna ook niks is. Ok je wint met een lucky pingel en wat druk, maar zo bijzonder is dat niet tegen Polen.
Organisatie is gewoon drama, spel is zeer zeer teleurstellend, slecht en saai. Laatste half uur gisteren veranderd daar niks aan. Italië uit was dan redelijk, maar je wint niet wat gewoon had gemoeten daar, dus niks om tevreden over te zijn.

Krul speelde ijzersterk. Toch wel minimaal een 7. Frenkie toch ook wel een 7, speelde goed. De rest meh.

18 november 2020 om 22:54

Krul heb ik niks speciaals zien doen eigenlijk.

18 november 2020 om 22:58

Heeft ook niks speciaals kunnen doen. Polen amper gezien na de 1-0. Doelpunt kon hij weinig aan doen, goed ingeschoten.

18 november 2020 om 22:59

Had je verwacht dat hij met een tutu een halve balletles zou geven dan? Paar keer goed een voorzet eruit gehaald. Goed bij dode spelmomenten. Paar keer onder druk gezet in de 16 maar elke bal goed afgespeeld. Speelde gewoon goedm

18 november 2020 om 22:59

Daarom vind ik het ook zo raar dat hij hem ijzersterk vond spelen 😅

18 november 2020 om 23:04

Grappig eigenlijk dat we een keeper goed of ijzersterk vinden als hij de normale dingen gewoon normaal uitvoert

18 november 2020 om 23:10

Als een spits z'n normale goal meepakt of als de verdediger het dicht houdt spelen ze toch goed en krijgen ze een 8. Stelletje azijnpissers :P

19 november 2020 om 07:10

@LionelGap, een aanvaller krijgt toch ook complimenten als hij scoort terwijl dat zijn werk is?

18 november 2020 om 22:58

Ik ben blij dat Krul in de goal staat van mij mag hij daar blijven staan op het EK. Er staat een beer van een vent in de goal en ook nog is iemand die als het moet een penalty kan stoppen. Voetballend vind ik Krul zelfs niet eens onaardig.

18 november 2020 om 23:05

Ja ach, volgende wedstrijd blundert hij en dan snapt niemand waarom hij überhaupt opgeroepen word zoals 72x al bij Dumfries

18 november 2020 om 23:10

Ik heb Krul altijd een degelijke keeper gevonden en eigenlijk nooit fan van Cillessen geweest of dit komt door de penalty serie tegen Argentinië weet ik niet. Maar in de lucht heb ik het nooit een ster gevonden en er stond geen persoonlijkheid in de goal. Overigens als een keeper zo weinig penalty’s pakt of zeg maar gerust niet, dan vind ik dat ook al een nadeel. Helaas hebben we bij het Nederlands Elftal geen type van der Sar op het moment, maar dan vind ik Krul wel de beste keuze.

19 november 2020 om 08:14

Lionelgap bedoel je niet Hateboer?

Op basis waarvan krijgt Hateboer nog een 4? Volgens mij is dat niet het laagste cijfer op de schaal, terwijl hij echt 0 goede dingen heeft gedaan

18 november 2020 om 22:57

Vond hem bij z'n wissel prima naar de zijlijn lopen, had iets vlugger gemogen, maar toch wel een 4 waard.

Man wat is die Frenkie de Jong een heerser op het middenveld zeg, elke keer wordt er aan hem getwijfeld bij Barca en dan komt hij bij het Nederlands elftal en laat hij meteen weer zien hoe goed hij is.

18 november 2020 om 22:56

Echt? Vond dit een van zijn meest anonieme wedstrijden voor Oranje. Wel een geweldige speler overigens.

18 november 2020 om 22:59

Vandaag zie je ook weer doodleuk mensen in live meepraten beweren dat De Jong een zwakke wedstrijd speelt. Kijk je dan met je ogen dicht ofzo vraag ik me af? Was, zoals zo vaak, de beste middenvelder op het veld. Verder vond ik Krul goed, Berghuis goed ingevallen, Memphis ook wel best goed (alleen die moet kappen met corners en vrije trappen opeisen, daar kan ie niks van). Voor de rest vrij veel 6'jes inderdaad. Hateboer met afstand de slechtste vandaag (wederom), een 4 vind ik nog erg hoog. Ook Van Aanholt niet best en Blind de eerste helft ook niet (maar tweede helft dan plots weer een van de beteren op het veld).

18 november 2020 om 23:20

Sander, Ik heb parallel aan de wedstrijd mee zitten lezen met Live meepraten'' en dan kan je twee dingen doen: 1. je dood ergeren of 2. je rot lachen. Wat zit toch een stel zielenpieten tussen dat er vooral zit het eigen clubbelang hoog te houden (whatever that may be) en elkaar af te zeiken. Dat moet je dus niet serieus nemen.
Ik heb een amusante wedstrijd gezien met vooral in de eerste helft een zwakke verdediging, maar aan de andere kant is dat ook weer een wetenschap die je mee kan nemen uit een wedstrijd om des keizers baard.

18 november 2020 om 23:38

@NJ/ Ja, heb je helemaal gelijk in hoor. Ik dacht dat live meepraten bij El Clasico of bij Nederlandse toppers al een chaos was, maar dit was ook werkelijk om te janken. Echt een zeer significant deel kan net z'n eigen veters strikken denk ik en het gaat hard tegen hard met de zeeeer clubgekleurde beoordelingen van spelers, enz. En jeetje mina wat een pessimisme zeg, als ik alleen daar gelezen had zou ik denken dat Oranje een abominabele partij had gespeeld terwijl het eigenlijk gewoon een amusante pot was met veel kansen voor Nederland. Aan de bal gewoon vrij sterk, verdedigend (met name in de eerste helft) kwetsbaar, maar das ook niet zo gek als je met je 2e keeper, je 3e en 4e (of zelfs 5e?) keuze centraal achterin en ook nog twee stand-in backs speelt. Letterlijk elke positie achterin stond een invaller te ballen vandaag.

19 november 2020 om 00:17

Sander goed punt van die corners. Die variaties slaan echt helemaal nergens op en zijn gewoon niet effectief. En daar wil ik nog even aan toevoegen dat die vrije trappen bij de middenlijn verschrikkelijk zijn. Altijd tikkie terug en dan meestal bij iemand met een man in zijn rug. Juist een moment om diepte te proberen te zoeken.

19 november 2020 om 07:15

@NJ, daarom haak ik soms af bij het lezen van het Live meepraten. Mij maakt het niet uit van welke club er spelers in Oranje staan, als ze het maar goed doen. Maar veel supporters hakken er meteen op los als een speler van een concurrerende club het slecht of juist goed doet. Ik heb genoten van Oranje en vooral van het feit dat ze de boel niet op slot gooiden bij een gelijke stand maar dat De Boer er gewoon aanvallers in deed met de gedachte: hoezo gelijkspel? We gaan voor de winst en het team ging erin mee.

19 november 2020 om 09:09

Klopt, ik was een van degene die zich doodergerde aan de Jong. Kijk even de eerste 20 min terug. ( toen heb ik gereageerd op Frenkie )hij is niet aan speelbaar betrekt zichzelf niet in het spel. Maar Frenkie krijgt voor balletjes breed en terug al een hoog cijfer. Ik snap werkelijk niet waarom hij niet kritischer benaderd mag worden. Frenkie is een absolute topspeler dan mag er toch meer verwacht worden van hem. Maar als iemand hem kritisch benadert dan is het een hater. Wijnaldum was weer veruit de beste speler. Dreigend, aanspeelbaar, scorend

19 november 2020 om 09:35

Toch apart he, Frenkie is niet aanspeelbaar en Wijnaldum wel, toch komt De Jong tot anderhalf keer zoveel balcontacten en twee keer zoveel (geslaagde) passes. Wijnaldum leed 4 keer meer balverlies en de heren kwamen allebei tot 2 key-passes dus dat verschil in beslissend passen valt ook wel mee. Als je nu nog niet snapt dat De Jong ook vaak risicoloos kan passen omdat hij eerst ruimte voor zichzelf creëert door bij iemand weg te draaien of hem voorbij te dribbelen dan ga je dat ook nooit zien denk ik. En even voor de duidelijkheid: De Jong speelde echt geen fenomenale pot ofzo hoor gisteren, gewoon degelijk, een 7. Gini zou ik ook een 7 geven, zeker na zijn goal. Maar qua veldspel was hij echt niet aantoonbaar beter dan De Jong (en zeker niet met zo'n groot verschil als jij wil doen geloven). Maar als jij doodleuk gaat beweren dat Frenkie de Jong onaanspeelbaar is (??) en geen bijdrage levert aan het spel dan vraag ik me af of je wel naar Nederland kijkt.

19 november 2020 om 12:45

Komen jullie daar echt nu pas achter ? Is niet alleen live is gewoon overal op Instagram bv onder ons oranje posten.. zijn voornamelijk kleine kinderen dus je kan het zwz nier serieus nemen, meestal lach ik gewoon. Gelukkig lijkt het op voetbalzone wel goed te zitten met de leeftijdscategorie

18 november 2020 om 23:03

Er wordt aan hem getwijfeld omdat die daar gewoon niet zo goed speelt wellicht? De trainers twijfelen niet want hij speelt altijd in de basis. We kunnen wel denken waarom ze zo kritisch zijn. Maar zo goed als in het Nederlands elftal speelt Frenkie daar niet.

18 november 2020 om 23:04

Frenkie kan beter maar vond hem zeker prima spelen. Zou hem zeker wel 6,5/7 geven. Vond stengs ook aardig. Niet super, maar zijn passing is wel echt goed qua balgevoel

19 november 2020 om 10:43

Ik mis bij hem wel scorend vermogen.

19 november 2020 om 12:16

Niet zijn taak

19 november 2020 om 13:43

Gisteren kwam hij 1 keer in scoringspositie, die had hij wel mogen maken. Maar in principe zijn goals van een controleur gewoon bonusjes, daarvoor staat een speler als Frenkie de Jong niet op het veld, dat is aan die 5 jongens die dieper dan hem staan op het veld. Wel met je eens dat hij nog een betere middenvelder kan worden als hij traint op zijn afstandschot, want hij komt weleens in de gelenheid om uit te halen maar dat doet ie eigenlijk vrijwel nooit, zoekt dan toch liever naar de pass. Maar zoals ik al zei, dat is echt bonus op zo'n positie, vind ik geen criterium om een controlerende middenvelder op te beoordelen.

20 november 2020 om 13:00

Misschien niet zijn taak, maar ik vind wel dat een middenvelder toch ook wel eens een doelpuntje mee mag pakken. Dit gebeurd bij hem nog maar heel sporadisch. Ook als hij de kansen krijgt oogt het vaak niet overtuigend genoeg.

Begonnen zwak achterin en dat komt vooral door het ontbreken van MdL en VVD... qua voetbal vandaag een prima Nederland gezien, alleen moet je jezelf eens belonen door je kansen af te maken...

18 november 2020 om 22:58

De Vrij pakt nou ook niet echt z’n ideale kans.. Dit zijn momenten waarop hij moet uitblinken en laten zien dat hij beter is dan De Ligt. Hij doet het niet persé slechter, maar dan kies je natuurlijk altijd voor potentie

18 november 2020 om 23:01

@BME12 Het scheelt ook of je naast Van Dijk staat of Blind. Ik denk dat De Vrij wel goed zou zijn naast van Dijk maar als van Dijk op het EK nog niet fit is zou De Ligt en De Vrij ook een prima duo kunnen zijn. Gewoon power en snelheid.

18 november 2020 om 23:04

Wil dit net roepen. Tuurlijk heeft De Ligt meer potentie maar die heeft altijd naast Van Dijk gestaan. Beetje vreemde vergelijking.

18 november 2020 om 23:12

Want de Ligt was slecht bij Ajax met Blind naast zich? Wat een onzin zeg, De Vrij is oud en ervaren genoeg om zelf uit te kunnen blinken

18 november 2020 om 23:13

De Ligt heeft toch ook een jaar lang naast Blind gestaan (bij Ajax), dat ging ook vrij aardig samen lijkt me. Ik moet bekennen dat ik, ook naast Blind of Aké bij gebrek aan beter, wel wat meer had verwacht van De Vrij. Hij is vorig jaar nog uitgeroepen tot beste CV van de Serie A, dat heeft ie in Oranje nog nooit getoond hoor.

18 november 2020 om 23:13

Maar is Blind dan misschien ook veel beter met een VvD of een De Ligt naast hem?! Ik vind dit echter geen maatstaf. De Vrij moet echt ook zonder 1 van die 2 veel beter spelen dan wat ie tot nu toe heeft laten zien. Verdedigend mwoh, opbouwend voegt ie echt weinig toe. Had meer gehoopt.

18 november 2020 om 23:14

De Ligt heeft toch ook naast Blind gespeeld bij Ajax? Toen was ie ook goed.

18 november 2020 om 23:45

@ RichardvanBoven Dan heb je 2018/2019 totaal aan je voorbij laten gaan in de CL blijkbaar, als je toen niet zag dat De Ligt/Blind een meer dan prima duo was. IJzersterk zelfs.

19 november 2020 om 06:44

Maar de back die ernaast stond was nooit zo slecht als Hateboer (ja zelfs Veltman) en met een nieuwe verdediging mis je ook automatisme. Alsof De Ligt altijd zo lekker speelde in het begin

19 november 2020 om 07:18

Klopt dat De Ligt in het begin fouten maakte. Maar De Vrij is veel ouder en heeft veel meer ervaring. Ik vond hem bij de vorige wedstrijd ook niet sterk ogen en hij was schuldig aan de tegentreffer. Van iemand die vorig seizoen is uitgeroepen tot de beste verdediger van de Serie A verwacht ik dat hij er staat als hij in Oranje speelt.

Hateboer en Blind horen niet in de basis. Memphis verdient een stuk hogere beoordeling.

18 november 2020 om 23:22

We hadden vandaag 4 verdedigers, waarvan Blind de beste was. Dus als ik dan jouw woorden even doortrek mag De Vrij ook zeker geen basis staan en wellicht zelfs niet goed genoeg om mee te gaan naar het E.k.

18 november 2020 om 23:23

Nou ja, zo slecht deed Blind het nou ook weer niet. Memphis verdient weliswaar een hoger cijfer, maar het zal echt een stuk beter moeten dan dit als hij naar de Europese top wil. Hateboer was wederom een ramp en komt echt flink tekort voor dit niveau. Wijnaldum was trouwens onzichtbaar, maar was wel erg functioneel en deed weinig verkeerd.

19 november 2020 om 07:20

Mwah. Ik begrijp het lage cijfer van Depay wel. Hij had misschien ietsje hoger kunnen krijgen, maar hij maakte ook veel fouten. En als je hem maar blijft bewieroken zonder zijn fouten te benoemen, leert hij ze niet af.

19 november 2020 om 07:29

Blind was verdedigend zwak, traag en niet scherp. Zijn passing is top. Maar alleen daarmee red je het niet.

Leuk dat rust geven. Maar het kan eigenlijk niet. Spel wordt direct een stuk minder met Hateboer en van Aanholt. Blijft maar een oefenpot natuurlijk maar de final four was wel leuk geweest. Al lag dat niet aan deze wedstrijd natuurlijk.

Berghuis maakte het verschil... Heerlijke invalbeurt trok het spel volledig naar zich toe! Dumfries ook 3 klasse beter dan hateboer.

18 november 2020 om 23:16

Wel op het moment dat Polen vemoeider is. Net als Stengs in een eerdere wedstrijd.

18 november 2020 om 23:26

Berghuis doet het gewoon leuk vooralsnog. Daar kijk ik veel liever naar dan naar een Promes of Babel die afhankelijk zijn van anderen. Berghuis is natuurlijk ook geen topspeler, maar wel de beste optie voor de basis op dit moment. Het verbaast me vooral dat Malen zo weinig aandacht krijgt. Hij is nog wat te onervaren om echt z'n stempel te kunnen drukken, maar hij speelt functioneel, frivool, kan zichzelf opofferen voor de ploeg en heeft kwaliteiten die we momenteel missen in Oranje. Dat vind ik in potentie een (veel) betere speler dan Memphis.

19 november 2020 om 07:22

@92643, Berghuis doet het gewoon uitstekend in Oranje tot nu toe. Stengs kan meer potentie hebben, maar op dit moment is Berghuis beter en hoort hij in de basis. Stengs hoort minuten te krijgen, maar hij is nog niet beter dan Berghuis op dit moment.

19 november 2020 om 07:46

Stengs is zeker beter dan berghuis in aanvallend opzicht. Ook als je door de goals heenkijkt (makkelijke penalty en beetje gure corner die erin valt, weinig speciaals) , en dat afzet tegen de 3-4 keer dat stengs echt een meer dan geniale assist in de kleine ruimte gaf en spelers volledig vrij voor de keeper zette. Die bal op Malen was van Ziyech niveau , die bal op Wijnaldum ook. En die Breedtepass in de zestien naar Depay idem. Dan nog dat balletje na rust waaruit die kopbal op de lat kwam. Dat soort acties / kwaliteit heeft Berghuis’ niet, maar ook berghuis is gewoon prima spelertje. Stengs heeft zo nu en dan nog z’n balverlies maar dat had ik in andere potten ook bij berghuis gezien. Die speelt echter meer op Safe dus zal dat iets minder vaak hebben. Maar stengs liet voor mij juist gisteren z’n klasse bij Ornaje zien

19 november 2020 om 22:16

@shota1 - Stengs beter? Het rendement van Berghuis is vele malen beter en hij is veel bepalender. Stengs heeft meer potentie, maar op dit moment is Berghuis nog wel duidelijk de betere speler. Buiten die passes bracht hij namelijk niets. Hij liet inderdaad stukjes van z'n klasse zien, maar het heeft tijd nodig om dat volledig tot uiting te laten komen (als dat ooit gebeurt). Laten we gewoon even afwachten hoe hij zich ontwikkelt. Kansen gaat hij wel krijgen, want Stengs gaat het niet slechter doen dan Promes en Babel.

18 november 2020 om 23:48

Stengs is de Berghuis voor over een paar jaar. Je ziet het talent, maar Berghuis speelt gewoon wat slimmer en is daarnaast op dit moment ook vaker beslissend dan Stengs

19 november 2020 om 07:41

Wat heeft Berghuis nog meer goed gedaan buiten de corners om? 2 keer geschoten, 1 keer net naast en 1 keer ruim naast. Veel meer kan ik zo niet opnoemen...

19 november 2020 om 07:48

Vond berghuis prima maar idd zeker niet bijzonder. Als je ziet dat stengs 4 meer dan geniale Ziyech-achtige ballen gaf liet ie juist gisteren voor mij zien wat ie in z’n mars heeft. Die corner van berghuis was toch niet zo speciaal ? Misschien afgezet tegen al die mislukte corners van depay wel maar verder niet

Blind had onvoldoende mogen krijgen. hateboer had echt een 1 mogen krijgen, omdat ie op die op het veld stond.
Memphis, wijnaldum, de Jong en Krul mochten wat hogere cijfers krijgen wat mij betreft.

18 november 2020 om 23:23

Dan had de vrij minder dan een 1 moeten krijgen toch?

19 november 2020 om 07:23

Blind was in de eerste helft niet geweldig, maar herpakte zich uitstekend in de tweede helft.

Stengs 6,5 vind ik lachwekkend. Sorry hoor maar hij heeft eigenlijk niks laten zien. Memhis daarintegen had steeds de bal en heeft een goal gemaakt, had wel omgewisseld mogen worden die 2. Blind natuurlijk niet best bij die tegengoal maar een prima 2e helft, mocht wel een 6 krijgen van mij. De rest wel mee eens. Hateboer misschien wel een 2.

18 november 2020 om 23:17

Gaf een twee prima voorzetten en de bal op wijnaldum op randje 16.. selectief geheugen.

18 november 2020 om 23:28

Het balgevoel van stengs viel wel op. Aantal mooie voorzetten en passjes. Niet geweldig maar heeft niks laten zien is ook overdreven.

18 november 2020 om 23:50

Zijn trap moet alleen iets strakker worden. Dat maakt het afwerken voor de aanvallers die de bal dan krijgen een stuk makkelijker

19 november 2020 om 00:34

Over selectief geheugen gesproken, dus door die twee prima voorzetten mogen al zijn slechte aannames en vele malen balverlies maar gewoon vergeten worden? Denk het niet. Malen had ook een aantal leuke voorzetjes maar nauwelijks balverlies en krijgt wel een 5,5. Had ze beide een 5,5 gegeven en Memphis een 6,5.

19 november 2020 om 07:24

Dan kan je toch hetzelfde zeggen over Depay? Die heeft gescoord maar leed ook veel balverlies.

20 november 2020 om 14:32

Wat een Memphis hater weer hier .. iedereen tegen Memphis op VZ. Die jongen werkt zich kapot elke wedstrijd en het enige gevaar van heel Oranje, komt altijd van Memphis. Ja hij verliest wel eens de bal maar maakt ook goals en zorgt voor gevaar. Stengs daarintegen, heeft nog geen goal gemaakt en kan nou niet echt zeggen dat hij voor gevaar heeft gezorgd tegen Polen.

18 november 2020 om 23:30

Memphis had wel een 6 tot 6,5 verdiend, maar zo goed was Memphis ook niet. Stengs verdiende een 5,5 tot 6. De enigste speler die echt door de mand viel was Hateboer. Wat was hij weer waardeloos slecht en laat des te meer zien absoluut niet goed genoeg te zijn voor dat niveau. Dat z'n gebreken bij Atalanta verbloemd worden door de tactiek, leuk voor hem. Echter is hij zelfs voor Eredivisie-begrippen niet bijzonder goed of iets wat daar in de buurt komt.

19 november 2020 om 00:33

Precies, 5,5 was prima geweest voor Stengs. Snap niet waarom iedereen denkt dat hij zo goed was vandaag, vond hem echt wel een van de mindere hoor. Matige aannames en extreem val balverlies, ook eigenlijk nauwelijks gevaarlijk, iets wat Memphis de hele wedstrijd wel was. Stengs kan veel beter dan dit, heeft gewoon niet genoeg laten zien nog maar dat komt wel. En tja.. Hateboer, als die de volgende keer weer opgeroepen word dan snap ik er helemaal niks meer van.

19 november 2020 om 22:08

Tja, zo'n jongen brengt eigenlijk niets tot 1 of 2 passes waarin je ziet over hoeveel kwaliteiten hij eigenlijk beschikt. Echter zie je dat slechts die 1 of 2 keer in de wedstrijd. Stengs heeft nog wel wat te leren. Niettemin zie ik 'm liever in Oranje dan Promes of Babel. Hij is jong en heeft nog veel groeipotentieel, terwijl hij niet minder indruk maakt dan die twee.

19 november 2020 om 07:35

Stengs had veel mooie passes. Je moet eens opletten als je de wedstrijd terug kijkt. Depay had veel dombalverlies, schoten op doel zonder overtuiging. Met zijn stature mag je meer van hem verwachten.

19 november 2020 om 22:13

Hij had er een paar ja, maar aanvallend bracht hij verder weinig. Een 6 was wel voldoende geweest voor Stengs. Het is niet de Eredivisie waarin je een 7 kunt halen door met dit soort passes te strooien. Dit is minstens 4 niveaus hoger en dan word je niet alleen beoordeeld op een paar mooie passes.

Achterste 4 zeer matig, hopelijk komt de ligt snel terug en gaat van dijk herstel voorspoedig. Malen ook erg matig de rest prima in orde. Ging direct beter met wijndal en dumfries

Achterste 4 zeer matig, hopelijk komt de ligt snel terug en gaat van dijk herstel voorspoedig. Malen ook erg matig de rest prima in orde. Ging direct beter met wijndal en dumfries

18 november 2020 om 23:12

Er zat gelijk meer diepte in het spel na het wisselen van die 2

Hopenlijk is het hoofdstuk Hans Hateboer eindelijk ten einde. Ongelofelijk dat deze speler het Nederlands elftal kon halen!

Mag over het algemeen well wat hoger. Polen is zeker geen beroerd land en als je dan een stuk of 7-8 kansen krijgt.... Oa de Vrij, Wijnaldum, Frenkie mogen well wat hoger. Laten we die 2 hasten van Atalanta voortaan Maar this. Staan er alleen Maar in vanwege onze veels te hoge pet van de serie A. Gewoon lekker backs als Dumfries, wijndal en Haps opstellen

Dat we maar een paar echte verdedigers kunnen overleggen, ligt aan onze opleiding. Daar hebben ze liever een Blind - kan niet verdedigen, maar redelijk goed passen - in plaats van b.v. Botman. Of twee backs die overal zijn, behalve op de plaats waar ze normaliter behoren te staan. En als ze daar dan een keer staan, worden ze simpel voorbijgelopen. Het heeft te maken met ons doorgeslagen aanvallend denken. Maar het is wel onze achilleshiel. Dus liever wat meer mix en verstand....

19 november 2020 om 07:26

Botman doet het even goed in Frankrijk en hij wordt de hemel in geprezen. Blind is net als Koeman: traag maar hij weet positie te kiezen. Cruijff zei dat zelfs over Koeman: hij is heel traag, maar dat geeft niet als hij zich goed positioneert.

19 november 2020 om 07:40

Blind was in bepaalde gevallen echt niet goed gepositioneerd. Dat zie ik wel vaker. Ook in de eredivisie. Echter zijn passing is om van te smullen.

19 november 2020 om 07:47

De eerste helft was hij ook niet goed. Absoluut. Maar de tweede helft herpakte hij zich. Het gaat er mij om dat weinigen hier Botman elke week zien spelen. Hij doet het nu een paar maanden goed in Frankrijk en wordt meteen de hemel in geprezen.

19 november 2020 om 13:56

Bij gebrek aan beter noem ik b.v. Botman. Dat geeft al aan hoe erg het is gesteld met onze voorraad verdedigers. Over keepers hetzelfde verhaal. Doesburg is deze week overleden. Zou met zijn kwaliteiten nu vaste nummer 1 keeper zijn van Oranje. Maar toen had je hier wel 10 willekeurige keepers voorhanden die, zonder risico, onder de lat van Oranje konden staan. Nu doe je het met die pipo Bizot, die AZ al zo veel belengrijke tegengoals heeft gekost. Het is de tegenovergestelde wereld. Destijds Israã«l, Laseroms, Eijkenbroek, Hulshoff, Krol. En ik kan je nog wel een rits goede verdedigers oplepelen. Kom daar nu eens om. We hebben in Nederland dat deel de afgelopen jaren volledig verwaarloosd. En dus ben je al blij dat iemand als Botman doorbreekt;-)).

Hateboer zakt voor de zoveelste keer totaal door het ijs, wanneer leert de bondscoach het eens. Iedereen ziet toch dat Hateboer heel veel tekort komt!!!!

Ik ben het wel grotendeels eens met alle cijfers. Stengs kon wel iets hoger. De Jong was niet heel goed voor zijn doen. Maar toch wel een voldoende. Gewoon echt een sterspeler

Memphis verdiend meer dan een 5,5. Is toch echt een dragende speler geworden die voor veel dreiging zorgt. De rest van de cijfers kan ik me wel in vinden. En wat waren die 2 backs slecht trouwens 😵

Ik ben Depay zn grootste fan niet maar een 5,5? Dus Stengs was beter als hem? Lachwekkend en volstrekt idioot gewoon!

19 november 2020 om 00:37

Ik zie genoeg mensen voorbij komen wie Stengs goed vonden vandaag, weet niet wat voor wedstrijd die mensen gekeken hebben hoor. Stengs had echt constant ruzie met de bal, toen Berghuis erin kwam werd het veel gevaarlijker. Malen en Stengs beide een 5,5 imo, Memphis een 6,5, de enige speler waar gevaar van komt en hem maar een 5,5 geven .. kansloos.

19 november 2020 om 07:28

Als er veel gevaar van hem afkomt mag je toch ook benoemen dat hij heel vaak balverlies leed?

20 november 2020 om 14:35

Elke spits heeft wel eens balverlies, weet niet of je veel voetbal kijkt maar dat is de normaalste zaak van de wereld. Soms balverlies (zoals Memphis) of de hele wedstrijd ruzie hebben met de bal (stengs) zijn in mijn ogen twee compleet verschillende dingen. Als ik je comments ook lees dan geloof ik graag dat je een van die Memphis haters bent. Totaal kansloos dit. De beste aanvaller wie Oranje heeft, met afstand.

Lijkt me dat op basis van vandaag toch weer enkele dingen duidelijk zijn geworden. Hateboer en Van Aanholt wissels en Dumfries en Wijndal basis. De rechtsbuiten positie wordt met het oog op het EK nog enorm interessant. Vind op dit moment Stengs en Berghuis niet veel voor elkaar onderdoen. In principe zou ik dan inzetten op Stengs met het oog dat ik verwacht dat hij zich voorlopig nog doorontwikkeld. Vandaag enkele goede momenten, afgewisseld met wat mindere punten. Als hij iets stabieler wordt is het een speler van wereldniveau, ook rendement moet nog iets beter bij Stengs.

18 november 2020 om 23:57

Met de backs ben ik het eens. Wat betreft Berghuis iets minder. Ik denk dat Stengs nog wel 1 of 2 jaar nodig heeft voordat hij zo constant is als Berghuis. Stengs zn top zou wel een stuk hoger kunnen komen. Berghuis is op dit moment gewoon vaker bepalend als Stengs. Stengs zn trap moet eigenlijk iets strakker worden bij voorzetten en iets minder slordig in de passing. Verder heeft Berghuis niet zo'n best rechterbeen, maar Stengs moet hier helemaal nog aan werken. Die probeert het niet eens

19 november 2020 om 07:29

Denk ook dat Berghuis op dit moment beter is en daarom in de basis hoort te staan. Maar Stengs verdient wel minuten omdat hij met zijn potentie de toekomst is voor die positie en beter zou kunnen worden dan Berghuis. Maar dat is hij nu nog niet.

19 november 2020 om 07:38

Berghuis is idd op dit moment wat beter. Maar het is allebei niet de kwaliteit die je hoopt te zien op een EK. Hopelijk ontwikkeld Stengs zich snel en kan hij alsnog op het EK laten zien dat hij de beste is van de 2.

Dat we achterin wat minder spelen is niet erg want dat lost zich vanzelf op en hoeven we niks voor te doen. De Ligt en v Dijk maken NL elftal achterin een klasse beter. Hatenboer nooit meer opstellen dat mag duidelijk zijn. Raar dat we zo slecht in onze backs zitten. Dumfries momenteel de beste maar moet het niet hebben van zijn power. Daarachter......weinig of Zeefuik 1x proberen

Het spijt me Hateboer maar je mag echt nooit meer bij Oranje komen. Wedstrijd na wedstrijd komt het grootste gevaar over jouw kant. En de aanvallende kwaliteiten die je zou bezitten zie ik niet terug. Geen voorzet of wat. Jammer. Je bent de zwakste schakel. Al waren Blind en Van Aanholt ook echt om te janken vandaag. Probeer Botman eens.

Memphis dankt zijn hoge cijfer aan de penal neem ik aan? Ik heb hem 2-3 aardige ballen zien geven in de eerste helft, maar voor de rest is t echt helemaal niks. Als hij de bal rond de 16 in de voeten krijgt weet je twee dingen zeker; hij gaat proberen te schieten. Maakt niet uit hoeveel spelers er om hem heen staan. En je weet dat het balverlies gaat opleveren. En dan heb ik het nog geeneens over het opeisen van alle vrije ballen en corners. Berghuis kwam tussen de lijnen en de corners werden opeens gevaarlijk. Opvallend

19 november 2020 om 07:31

Dat is ook mijn gedachte: hij scoort zijn cijfer vanwege de penalty (die trouwens uitstekend was genomen), maar leed ook veel balverlies en ging soms voor eigen succes terwijl het beter was om de bal af te geven.

Strengs een 6,5, hoe is dat mogelijk wat speelde hij slecht. Bij elke corner en vrije trap ging hij bij Depay in de buurt staan, waarom? Hij is een van de langste spelers dan hoor je in de 16 te staan bij dit soort moment, dat leer je toch al bij de jeugd. Berghuis speelde in de tijd dat hij inviel een heel stuk beter als Stengs, Stengs viel echt door de mand.

19 november 2020 om 07:46

Zal voornamelijk aan de eerste helft liggen waar die een paar balletjes geeft. Dat ze het niet afmaken, kan hij niks aan doen. Verder, serieus vraag je nu waarom hij bij depay staat? Denk eens na...

Voor mij was De Vrij de zwakste van allemaal. Het oogde heel erg slap. Het leek wel een 18 jarige die zijn eerste duel speelde voor oranje. Heeft ook helemaal geen uitstraling. Is geen speler waar je bang van wordt. Als dat de beste verdediger is die ze hebben in Italië dan is die competitie nog slechter dan ik al vond

19 november 2020 om 08:22

@apeldoorner de vrij heeft in Italië gewoon erg sterk gespeeld alleen in Oranje komt het er nog niet uit. We moeten het er nu maar mee doen. Een speler als daley Blind word je al helemaal niet bang van maar is verder ook geen slechte verdediger. Ben ook wel benieuwd wat je van Hateboer vind als je de Vrij al zo slecht vind? Die staat al meerdere wedstrijden te schutteren en voegt verder niks toe.

19 november 2020 om 08:24

De zwakste van allemaal vind ik nogal overdreven. De Vrij heeft zijn kans gekregen maar niet gepakt. Hateboer was nog vele malen slechter, niet meer oproepen, dan liever Tete als backup van Dumfries. Blind weten we wat we aan hebben, heeft afgelopen interlands wel bewezen dat hij voor Oranje wat zitvlees moet gaan kweken want basis zit er niet meer in. Van Aanholt was ook niet best dus Wijndal moet op linksback, was toch wel de positieve verrassing van de afgelopen week.
De Ligt is bijna fit en Van Dijk gaat echt wel het EK halen. Dan ziet de verdediging er weer een stuk beter uit dan nu.

Ik denk toch dat ik een andere wedstrijd heb gezien dan de meesten hier, nou ja, in ieder geval dan de rapporteur van VZ. Ik vond Oranje wel dominant, maar die Polen stonden met zn 10en rond de eigen 16 gokken op de counter. Maar om nou zo laag te geven?? Ja, Hateboer en Van Aanholt waren slecht, De Vrij en Blind zijn verdedigend kwetsbaar, met name op snelheid en kracht, maar ik vond Blind in de 2e helft een van betere spelers. En dan een 5 voor Klaassen? Die bracht juist voetbal in de ploeg en won bijna iedere 2e bal, hij zat zelfs beter in de wedstrijd dan Wijnaldum, die op zijn beurt dan wel weer betrokken is bij 2 doelpunten. Van Memphis en Malen kwam iedere keer veel dreiging, ga er maar aanstaan tegen zo een verdedigingsmuur. Alleen Stengs kon me niet zo bekoren. Je ziet het talent, maar ook nog het gebrek aan handelingssnelheid. Wat dat betreft is Berghuis verder, doelgerichter ook. Maar ik vond het allemaal juist niet slecht. Wel 1 kritische noot naar eigenlijk alle spelers van Oranje: de Polen waren op iedere positie sneller en fysiek sterker. In het hedendaagse voetbal is dat wel een punt van aandacht.

Hoezo voorspelbaar ....kan iemand mij uitleggen ....berghuis tegen bosnie 2 assists waarvan 1 onterecht afgekeurd en bij het 3de doelpunt had hij ook aandeel in verder goed gespeeld veel dreiging en hij kreeg hier een 6.5 ....stengs tegen polen weinig gezien 2 mooie paasjes en verder veel duels verloren en hij heeft ook een 6.5 gekregen 😅😅😅 betekend dit dat we die cijfertjes niet serieus moeten nemen hier

Ik vind dat Blind, Depay en De Vrij wel een hoger cijfer verdienen. Die speelden allen minimaal een 6, richting een 6,5.

Depay was bij alle gevaarlijke momenten betrokken.

Blind en De Vrij startten zwak, maar kwamen er steeds beter in. Voor de rest kan ik me redelijk vinden in de gegeven cijfers.

Ik snapte niet dat het vizier niet op scherp stomd in de eerste 15 minuten. We begonnen goed en kregen ineens wat aardige kansen. Wijnaldum werd 1 op 1 met de keeper gezet en schoot niet goed. Malen kreeg een bijna vrije kopkans die hik veel kracht gaf maar die naast ging. Wijnaldum maakte het later gelukkig wel weer goed qua precisie. Maar als je zo een fase met een reeks goede kansen hebt en er niet 1 ingaat, dat is wat je tegen toplanden kan opbreken. Die Polen kwamen in diezelfde beginfase bijna niet aan bod maar kregen ze daarin 2 kansen waarvan 1 een goal was en 1 tegen de paal ging.

Al die kritiek op de vrij is zwaar onterecht. Veruit de beste verdediger van nederland als virgil v dijk er niet is.

Had toch ook graag Gravenberch zien invallen.. weet nog in de tijd van Seedorf dat die toendertijd ook gewoon iets teweeg bracht terwijl men het niet verwachtte

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren