Zahavi reageert furieus na dreigement van regering Cyprus

Woensdag, 28 oktober 2020 om

Eran Zahavi heeft via zijn eigen account op Instagram woedend gereageerd op de beslissing van de regering van Cyprus. De aanvaller van PSV werd woensdagochtend, net als ploeggenoot Jordan Teze, de toegang tot het eiland ontzegd. Daardoor zal het tweetal waarschijnlijk niet meedoen in de Europa League-wedstrijd tegen Omonia Nicosia van donderdagavond.

"Coronatests en -reguleringen in het voetbal zijn fucking bullshit!", schrijft Zahavi op Instagram Stories. Zahavi en Teze stapten woensdag onder begeleiding van de douane op het laatste moment uit het vliegtuig dat de rest van de selectie van PSV naar Cyprus bracht. Om 10.00 uur zou het vliegtuig opstijgen; om zeven minuten voor tien werden Zahavi en Teze uit het vliegtuig gehaald. De regering van Cyprus had contact opgenomen met de UEFA en dreigde met een verplichte quarantaine van meerdere dagen op Cyprus voor het hele PSV-team als Zahavi en Teze zouden meereizen.

De UEFA nam contact op met manager wedstrijdzaken Ron Verkerk van PSV en sprak het advies uit om Zahavi en Teze thuis te houden. De aanvaller en verdediger werden eerder deze maand positief getest op aanwezigheid van het coronavirus. Ze zijn weliswaar volledig hersteld van het virus, maar Cyprus hanteert een ander protocol dan Nederland en de UEFA: personen die eerder deze maand positief zijn getest, worden niet toegelaten op het eiland. Donderdagavond werkt PSV op Cyprus een Europa League-wedstrijd tegen Omonia Nicosia af en het lijkt erop dat Zahavi en Teze er niet bij zullen zijn.

Op de persconferentie voorafgaand aan het duel met vertelt trainer Roger Schmidt dat een quarantaine geen optie was, waardoor de twee spelers thuisbleven. Desondanks blijft PSV in samenwerking met de UEFA proberen een oplossing te vinden. De club is 'verbijsterd' over de gang van zaken, daar alles al geregeld was en alle spelerslijsten in Cyprus bekend waren, en hoopt dat Zahavi en Teze een uitzonderingspositie krijgen. Dan zouden ze donderdagochtend alsnog het vliegtuig kunnen pakken. Schmidt acht de kans echter klein dat die poging slaagt.

Het duel begint donderdagavond om 21.00 uur. Als Zahavi en Teze inderdaad ontbreken tegen Omonia Nicosia, mist PSV liefst dertien spelers uit de A-selectie. Negen van die besmettingen zijn gerelateerd aan het coronavirus. Nick Viergever, Denzel Dumfries, Pablo Rosario, Timo Baumgartl, Cody Gakpo, Joël Piroe en Maxime Delanghe zijn besmet. Verder hebben Erick Gutiérrez, Marco van Ginkel en Maximiliano Romero blessures die ze aan de kant houden.




Gerelateerd

Meer sportnieuws

132 reacties (laatste reactie door ricoafca0492)

Eerst Ronaldo, nu Zahavi.... als dit soort signalen nog vaak naar buiten gaan komen zetten ze straks het profvoetbal ook nog stop helaas. Corona boven alles.

28 oktober 2020 om 18:32

Oh jij bent er zo één, hartstikke leuk dat jullie er klaar mee zijn, maar Corona is nog niet klaar met ons zoals ze zo leuk zeggen.

28 oktober 2020 om 18:33

Lekker boeiend dat mensen vrijheid terug willen. Als ze zich een half jaar geleden aan de regels hadden gehouden was er nu niets aan de hand. De mensen die het zelf hebben verpest schreeuwen nu het hardst. En willen vrijheid terug? Hoeveel mensen willen hun dierbaren niet terug die aan Corona gestorven zijn?

28 oktober 2020 om 18:34

Ja helemaal mee eens! Laten we vanaf nu doen net alsof het niet bestaat. Heb je corona gerelateerde klachten, niet zeuren en vooral niet naar het ziekenhuis. Laat je buurvrouw of buurman maar voor je zorgen. Krijg je het benauwd neem je paracetamol en vitamine C. Kunnen de ziekenhuizen ook weer open voor reguliere zorg.

28 oktober 2020 om 18:36

Allemaal leuk en aardig wat je zegt maar de realiteit is dat corona nog niet is opgehouden. T is mooi dat t voetbal door kan blijven gaan ondanks alles. Maar als er steeds meer teams zijn die moeite hebben om 11 fitte spelers te selecteren, moet je toch een overwegen of er andere maatregelen moeten komen. Volledige Voetbalteams in quarantaine, wekenlang met elkaar in hetzelfde hotel zonder gezinsleven lijkt me ook wat veel gevraagd

28 oktober 2020 om 18:37

Jij roept straks waarschijnlijk ook het hardst dat het krom is dat je vader/moeder/etc niet geholpen kan worden aan een ernstige aandoening omdat alles vol zit! Wat een simplistische gedachten houden sommigen er toch op na.

28 oktober 2020 om 18:38

@fr1908: Dan moeten die mensen eens meewerken dan lukt dat ook

28 oktober 2020 om 18:39

@Woezel, ben jij nou zo naief? Het is oktober. Het virusseizoen begint nu. Verkoudheid, griep en corona. Waar er in 2018 nog 8500 aan de griep overleden en de ic's vol lagen met patienten is die plaats blijkbaar ingenomen door covid 19. Afgelopen seizoen maar 400 griepdoden. Nu begint het nieuwe seizoen en duurt tot maart/april. Weer een half jaartje rust en gaan met die banaan. Daar helpt geen vaccin of vage maatregelen tegen. Dat heet natuur.

28 oktober 2020 om 18:40

@lapenseur; en het treurigste is nog hoezeer blijkt hoe groot dat simplistische gedeelte van Nederland wel niet is. Zij mogen vrij rondlopen en laat diegene op de IC maar stikken. Te simpel voor woorden

28 oktober 2020 om 18:42

Sorry alvast voor deze opmerking. Maar als je dit soort dingen roept en je word ziem zouden ze je eigenlikl je plaats op de IC moeten onthouden. Door dit soort uitspraken en dito gedragingen zitten wij vanaf komende week in een totale lockdown.

28 oktober 2020 om 18:49

Idd, diegenen die het hardst roepen dat het onzin is en zich kapot ergeren aan alle maatregelen zijn waarschijnlijk de grootste veroorzakers.

28 oktober 2020 om 18:52

@Dr.Mario, ik vind dat ook: als je bewust de regels aan je laars lapt en bijvoorbeeld naar feesten gaat, geen afstand houdt, etc, mag je van mij op een lijst komen en niet worden geholpen als je het virus krijgt.

28 oktober 2020 om 18:54

@woezel aub kerel, in italie en spanje hield iedereen zich aan de regels. en daar is nu niks meer aan de hand? het virus is sterker terug dan daarvoor.

28 oktober 2020 om 18:59

@dr maria wij hebben er in de zomer alles aan gedaan om besmet te raken, en de besmettingen liepen steeds verder terug. en je mag mijn plekje op de ic wel hoor

28 oktober 2020 om 19:00

@Kyle66, Ook mee eens. 1 opmerking; je mag wel geholpen worden, alleen anderen die zich wel gedragen hebben voorrang.

28 oktober 2020 om 18:31

Zullen we dan bij alles met hogere dodenpercentage (zoals de griep) ook zo handelen? Kan ik je nu al vertellen dat je nooit meer buiten komt in je leven.

28 oktober 2020 om 18:34

Lekker kortzichtig weer. Mooi zinnetje ergens gelezen en zonder de feiten te kennen ergens neergooien als stemmingmakerij.. knap hoor 💪

28 oktober 2020 om 18:35

Je moet nu toch zelf toegeven dat het een slechte vergelijking is? Het kan de zorg echt platleggen en dat wilt absoluut niemand. En ja het was ook druk in de zorg qua aantallen een paar jaar geleden door de griep, maar dat was zonder lockdown en voor een kortere periode. Veel mensen in de zorg zijn nu al uitgeput en dan komen er nog een paar zeer zware maanden aan...

28 oktober 2020 om 18:50

Griep heeft in 2016, 2017 en 2018 de zorg plat gelegd in Nederland. De reden dat zij dit niet aankunnen heeft werkelijk niks met covid-19 te maken (nota bene alle maatregelen raken covid-19 niet, want alle binnenactiviteiten mogen nog steeds), de reden is jarenlange bezuinigingen. Westfalen heeft net zoveel mensen als Nederland, maar 5x!!!! zoveel zorgpersoneel en IC bedden. Ik wil je vragen Hart van Nederland van gisteren terug te kijken met de huisarts. Dan besef je eens wat er echt speelt. Jij bent hierin medeplichtig door continu te smeken naar meer.

28 oktober 2020 om 18:51

Daar gaan we weer. Het is allemaal de schuld van de overheid. Nu laat ik je daarin gelijk geven. Wat nu? Want het probleem is er nog wel en er moet dus een oplossing voor gevonden worden. Je gaat trouwens ook aan het argument van de tijdsduur voorbij en het feit dat er geen lockdown was tijdens die griepperiode. En het leukste van alles. Als we Corona gewoon zouden laten doen dan stort de zorg in als in Italië. En wat is dan het eindresultaat? Dat de mensen met andere noden nog minder geholpen kunnen worden dan nu! De argumentatie van die huisarts (die waarschijnlijk niet genoeg kent van virologie en immunologie want dat is niet zijn opleiding) is daarnaast ook weer gebruikelijk matig. Gewoon focussen op de doden terwijl er al 3 of 4 maanden gezegd wordt dat het de zorg kan kapotmaken.

28 oktober 2020 om 18:54

In 2018 waren er wereldwijd 650000 doden door het virus. Zonder lock down. We zitten nu op 1,2 miljoen met een lock down. En toch blijven er idioten roepen dat het gelijk is aan de griep. Zoals ik hierboven al zeg: iedereen die dit roept, mag van mij niet naar een ziekenhuis als je ziek wordt. Blijf thuis, slik een paracetamolletje en wat vitamine C en laat onze zorg met rust. Edit: @Groninger Hopp: beloof jij dat jij niet naar het ziekenhuis gaat de komende tijd? Ook niet voor iets anders, want de zorg is oververmoeid door alle idioten als jij.

28 oktober 2020 om 18:57

Je bron is een huisarts bij Hart van Nederland? Dat vind je zelf niet een beetje een random medicus waar het gaat om iets heel specifieks en deels nog onbekends? Ik begrijp echt niet hoe makkelijk mensen iets aannemen als het maar in hun straatje past. Daar is slechts een huisarts voor nodig...

28 oktober 2020 om 19:01

@comokum een huisarts is een omhooggevallen postbode?

28 oktober 2020 om 19:05

De meeste huisartsen kennen echt niet genoeg van virologie om er een heel relevante mening over te hebben hoor of moeten allemaal toevallig een bijscholing gevolgd hebben. Zo krijgt een biochemicus ook veel natuurkunde op de universiteit, maar dan nog gaat die geen extreem relevante mening hebben over fundamentele vragen in de natuurkunde (ervan uitgaande dat die persoon dus geen bijkomende cursus heeft gevolgd).

28 oktober 2020 om 19:16

Als je je mening baseert op iets wat een huisarts in HvN zegt dan zijn we (heel) ver van huis.

28 oktober 2020 om 19:19

Wat nu? In zowel china als Italie is een corona-ziekenhuis in 6 dagen opgebouwd.
Overigens je opmerking over de huisarts vind ik te kort af, mensen als jij worden hitsig van Ab Osterhaus., maar Ab Osterhaus gelooft in het fabeltje dat wanneer je 4 weken nu volledige lockdown hebt het virus weg is, Sorry maar wie neemt dan het virus niet serieus? Ik erken het veel meer dan jij doet. Ik ga echter richting de oplosssing, iets wat jij perminent weigert. Wat wil je dan? Wil je 5 jaar in lockdown? Trust me er staan nu 1,5 miljoen mensen in Nederland wankel. Depressie en zelfmoordneigingen. Dat is veel en veel meer dan corona uberhaupt kan aanrichten. Ik vind overigens een tijdelijke lockdown geen probleem. Maar het passieve houding en de onjuistheid van vele virologen en regering, zorgt voor een brok van ergenis. Is je enige middel een lockdown? Wat dacht je van een stabiele immuumstelsel, dankzij die stabiliteit is griep zo 'klein' geworden als die nu is. Dat kan alleen als je laat leven. Andere optie is een omgekeerde lockdown. Die ik hier vaker gepleit hebt, alles wat binnen is dicht gooien, dus ja ook scholen, verzorginshuizen aanpassen etc. Want aerosolen wat al sinds t*** bestaat een bekend fenomeen is, is de enige fucking reden waarom we overal zoveel besmettingen hebben, mondkapjes helpen daar helemaal niks bij. Weet je wat wel helpt? C02 veilige ruimtes. Koop zo'n apparaat en neem hem mee, 98% waar mensen bij elkaar komen is dit beroerd geregeld en daar komt de verspreiding van. Dat bewijzen de cijfers zelfs, maar alleen blinden hebben het hier voor het zeggen. Als verzorgingshuizen, binnensport, winkelcentra, scholen en kerken de grootste 5 besmettingshaarden zijn, hoe kan je dan nog roepen dat buiten op een tribune zitten ozo gevaarlijk is. Je maakt het land kapot door continu de verkeerde besluiten te nemen, de schade is niet meer te overzien en continu roepen oh ja maar de experts (het is maar net welke viroloog je het vraagt he, niet voor niets dat er zoveel discussie is tussen virologen) zegen dit en dat. Nee pak de data die je het en gebruik gewoon je hersenen. Niet voor niets dat in elk sector jongeren de ouderen voorbij vliegen omdat jongeren sneller kunnen anticiperen op nieuwe situaties. Elk vakgebied zie je dit, alleen bij de virologen luisteren we alleen maar naar opa's die totaal niet meegaand zijn

28 oktober 2020 om 19:21

De meeste huisartsen zijn de eerste die je bij een virus de oplossing aanbieden, dat was bij Sars, Mexicaanse griep, Influenza, Rhino. Als er van de 10.000 mensen 100 in het ziekenhuis bijv belanden, hoe wil je dan een juiste klinische rapportage krijgen? Het enige wat je hebt is van 99% een pcr test, je hebt geen flauw idee wat ze voelen, tot ze in een zieknhuis zijn. Een huisarts doet dit normaal. Een huisarts is overigens gewoon gemachtigd om PCR testen te doen. Dus heel gek dat we dat nu ineens niet doen.

28 oktober 2020 om 19:23

@comokum, ik heb hier genoeg namen genoemd, ik heb ook al de naam genoemd van een Belg die de gehele OMT op non-actief heeft gekregen. Ken je de film the wave (1981). Het legt jou precies uit hoe Duitsers zonder het door te hebben mee deden aan de moorden van Hitler. Mensen willen graag er bij horen en mensen die andere inzichten hebben, horen er niet bij en worden kei hard weggezet (zie je nu ook fabeltjesfuik en censuur, iedereen is een FVD stemmer etc)

28 oktober 2020 om 19:28

Toch mooi, ik heb nergens mijn mening gegeven over wat we moeten doen maar jij plaats me even in het “bang voor alles en volgzaam schaap”-hokje om zo te maskeren dat je nog steeds niet antwoord op de lange duur en afwezigheid van een lockdown. Verder wel leuk zo een nieuw ziekenhuis bouwen maar van waar halen we intensivisten? Denk je dat er ergens een doosje met nog 5000 intensivisten ligt? En voor wetenschappelijke begrippen is er trouwens vrij snel een relatieve consensus bereikt.

28 oktober 2020 om 19:36

Wij hebben duizenden medisch personeel dat omgeschoold is doordat ze ontslagen zijn, daarnaast kan je ze ook uit het buitenland halen in landen waar nu de lente-zomer begint. Als Italie en China het kunnen, kunnen wij het ook, je onderschat hoe rijk Nederland is. Daarnaast kan je mensen uit hun pensioen halen voor een goed bedrag. Zo kan je voldoende kanten op. Je kan wel continu in problemen denken, maar als je in problemen denkt kom je nooit tot een oplossing, prima als dat nog 4 maanden duurt. Maar wat als het 4 jaar duurt? Wil jij miljoenen doden op je naam hebben omdat wij de gemiddelde leeftijd van 82 moeten redden? Wil je dat de huidige studenten eigenlijk kansloos zijn, omdat ze gewoon niet de opleiding krijgen dat er nodig is.

28 oktober 2020 om 19:43

@groninger Hopp, nee je wordt niet zomaar 'keihard' weggezet maar alleen als je inhoud niet klopt. En dat is precies wat er hier mis is. Je maakt de (inmiddels echt hele domme) vergelijking met de griep en die Lierse1997 neemt maar weer eens de tijd om aan iemand die deze scheve vergelijking maakt uit te leggen hoe het zit. In plaats van bij de inhoud blijven ratel je een verhaal over een huisarts, een 'stabiel' immuunstelsel (vertel me nog even wat dat is trouwens) en over 'discussie tussen virologen'. Veruit de meeste virologen zijn het met elkaar eens over corona en hoe dit te bestrijden. Natuurlijk zijn er virologen die een afwijkende mening hebben maar dat is logisch want zo werkt wetenschap: het continue bijschaven/bijstellen van wetenschappelijk onderzoek. Het feit dat er discussie is is geen argument. Net als een huisarts aandragen. Dat is hetzelfde als je leidingwerk door een electriciën laten doen omdat hij 'ook in de bouw werkt'. Dus stop met zielig doen dat je 'keihard' wordt weggezet en beoordeel iemands kritiek op de inhoud, doen we ook bij jou.

28 oktober 2020 om 19:46

Jij zegt dat er momenteel duizenden opgeleiden intensivisten beschikbaar zijn? En leuk zo intensivisten uit het buitenland halen. Als morgen Frankrijk alle intensivisten uit Nederland komt weghalen doordat ze een hoger loon kunnen krijgen daar, ben je dan ook blij? En wil jij miljoenen doden op je geweten hebben omdat de zorg crasht? En denk je dat ze in Italië toen de zorg crashte de studenten wel gewoon goed onderwijs kregen? Want daarom doen we dit he, om dat tegen te gaan. Mijn vraag over de lange duur van deze (zorg)crisis en de afwezigheid van een lockdown bij de eerder genoemde griepproblemen is trouwens wel een heel moeilijke blijkbaar. Want ik moet hem maar liefst vier keer stellen...

28 oktober 2020 om 19:57

Waarom draai je mijn woorden om Lierse? kan je anders geen gelijk krijgen? Ik zeg dat je in landen waar nu lente-zomer bezig is (weinig tot geen covid) daar kan je gewoon tijdelijk artsen lenen. Dit deed China destijds ook en dit deden we in april ook.
Miljoenen doden? het percentage is 0,13 volgens Who, als je rekent 0,25, deze daalt alleen nog maar meer als er een groepsimmuniteit is. Corona kan dus geeneens in Nederland meer dan 200.000 doden veroorzaken. Ik wil je wel vragen om bij de feiten te blijven, ik noem ook geen kansloze bronnen als Lange Frans of Jensen, ik wijs gewoon naar Rivm data en WHO data. Daarnaast slaat jouw laatste vraag nergens op, want ik heb nergens ooit geroepen dat je nooit in actie moet komen. Ik zeg dat je de 'hamer' moet slaan waar het daadwerkelijk een gevaar is. Verzorgingshuizen en scholen. Grenzen sluiten want 3,4 egoïstische mensen gingen met de vliegtuig afgelopen zomer (ik niet, dus vind het wel grappig dat ik mij moet verdedigen terwijl een kwart en dus grootdeel van de mensen hier, op vakantie is geweest). Als jij nu gewoon 2 jaar lang (muv handel) niemand meer het land in en uit laat gaan, scholen dwingen ramen open te gooien, verzorgingshuizen bezoek laten in perken tot alleen buiten contact, dan heb je gewoon 98% van wat nu gebeurt al volledig opgelost. Zoals ik al zei, je moet naar oplossingen, je moet niet huilen, je moet niet gillen, je moet niet schreeuwen. Je moet naar oplossingen en die oplossingen zijn kinderlijk eenvoudig en zou de economie echt een stuk minder aantasten dan het nu doet.

28 oktober 2020 om 20:10

@groninger Hopp, voor de zoveelste keer, die fatality rate is niet relevant voor de druk op de zorg. Dát is nml de reden dat we dit virus serieus nemen en er maatregelen zijn. En dan kom je met deze: 'deze daalt alleen nog maar meer als er een groepsimmuniteit is'. Je weet dat niemand nog zeker weet of dat überhaupt mogelijk is met dit virus he? En als laatste zijn je oplossingen 'kinderlijk eenvoudig'. Dus de grenzen sluiten, scholen met ramen open en bezoek verzorginstehuizen beperken is die oplossing? Je weet er zelfs een percentage van 98% op te plakken. Hoe kom je bij dat percentage? En kan je ook onderbouwen waarom de drie maatregeln die je noemt dé oplossing zijn?

28 oktober 2020 om 20:11

How how als je het over woorden verdraaien hebt. Ik gebruik “miljoenen doden” in compleet dezelfde context als jij doet en dat heeft dus niet met de dodelijkheid van Corona te maken maar met de effecten van Corona op de zorg. Want de mensen die volgens jou slechte zorg ontvangen zullen zeker geen betere zorg ontvangen als de zorg crasht, vandaar dat ik die miljoenen mensen overneem. En die vraag slaat trouwens wel op iets. Namelijk op jouw oorspronkelijke bericht dat gewoon een slechte vergelijking was. Dat je daarna in allerhande epistels er allemaal andere dingen bij begint bij te trekken is niet mijn schuld. Jij komt aanzetten met een oneliner (die dan nog eens discutabel is, want wat is bijvoorbeeld de mortaliteitsgraad bij griep en Corona in Europa alleen?) en ik stel een vraag, waar je nu zelfs na vijf keer nog niet op hebt geantwoord.

28 oktober 2020 om 20:17

Precies naar de cijfers te kijken, Corona kwam terug vanuit het buitenland. Gaat nu vooral rond op scholen en verzorgingshuizen. Deze data kan je gewoon downloaden op de site van Rivm en is echt door ongelooflijk veel landen erkend dat het grootste probleem aerosolen is zoals Duitsland, waar ze dezelfde cijfers hebben maar bijna 20x zoveel mensen hebben. In 2010 heeft GGD al onderzoek gedaan naar ventilatie mbt de griep, dat op dezelfde manier verspreid wordt.

Alles wat we nu niet mogen heeft voornamelijk effect op buiten. Als virussen binnen sterker zijn dan buiten, waarom mag je dan met 30 man sporten in een sportschool maar niet voetballen of yoga?

28 oktober 2020 om 20:22

Oneliners? Ik geef je een voorbeeld van o.a. China die binnen 6 dagen een ziekenhuis hebben gebouwd. Ik heb jou nog 0 oplossingen horen geven, ik hoor alleen maar dat kan niet dit kan niet, alleen maar problemen. Precies wat onze ministers doen en ons coalitie aanvecht. Nerts bedrijven sluiten, Ziekenhuizen bouwen (in maart hadden we ook gewoon Ahoy etc.) onderzoek naar aerosolen etc. We zitten in maand 7 en we zijn nog net zo dom als in februari, dat is gewoon onverantwoord. Nederland loopt continu achter de feiten aan (testcapaciteit, mondkapjes, medicatie). terwijl jij nu roept dat de IC bedden een probleem zijn (wat onzin is, want Rutte heeft het voornamelijk over de reguliere zorg, dit kan je overigens ook terug vinden in de cijfers) Ic is in 5 jaar afschaald van 2300 naar 1050, in 5 jaar is heus niet al die mensen met kennis overleden of het land uit gevlucht. Mijn miljoen doden ging overigens over nevenschade en niet corona. Dus veel groter dan corona

28 oktober 2020 om 20:29

@groninger Hopp, maar hoe kom je nou aan die 98%? Gewoon uit de lucht gegrepen om je verhaal 'kracht' bij te zetten? En kap eens met leugens verspreiden, je mag yoga ook gewoon met 30 man binnen doen, mits je je aan alle regels houdt. En is het nou echt zo moeilijk om het verschil te zien tussen contactsporten (ook al zijn ze buiten) en niet-contactsporten? Ja, het virus verspreidt zich buiten een stuk moeilijker alleen is dat met contactsporten lastig te controleren. En misschien ten overvloede want Lierse heeft het al 5 keer gevraagd maar hoe kwam je nou aan die vergelijking met de griep?

28 oktober 2020 om 20:33

“Zullen we dan alles met een hogere dodenpercentage (zoals de griep) ook zo behandelen?” Is toch best een holle oneliner ja. En nee heel correct je hoort mij geen oplossingen bieden en weet je waarom? Omdat ik niet de pretentie heb het beter te weten dan alle kenners rondom het onderwerp.

28 oktober 2020 om 20:36

@lierse, waren we maar zo alwetend als Groninger Hopp, die heeft de oplossing en hij is 'kinderlijk eenvoudig'.

28 oktober 2020 om 20:48

Huh Comokum, je zegt dat ik leugens verspreid om vervolgens te roepen dat ik het over yoga binnen heb? Volgens mij was ik duidelijk dat ik het beleid aanval dat alles binnen mag en juist daar de verspreiding is, die data kan je gewoon vinden op de site van Rivm. Zelfs Ab durfde dinsdag aerosolen te erkennen.

De vergelijking met Griep is ongelooflijk logisch, want daar begon alles mee, wij werden in lockdown gezet om 3.4 wat veel is ten opzichte van de griep. Nu de feiten duidelijker worden heeft zelfs de WHO het bijgesteld naar griepcijfers (je weet wel de WHO die we continu overname en nu ineens niet meer). Daarnaast moet je appels met appels vergelijken, dus Covid-19 met griep, het zijn beide namelijk luchtwegen virussen. En worden beide door microdruppels verspreid. Het enige verschil tussen Covid-19 en de griep is dat we groeps immuniteit hebben en een griepprik (griepprik werkt overigens voornamelijk voor mensen onder de 70, dus dat wordt nog leuk met jullie vaccin dromen). Doordat wij een beschermlaag op hebben gebouwd wordt de griep steeds zwakker (ondanks de laatste 3 jaar best heftig waren). Nu doen we alles om geen beschermlaag te creëren. Als ik nu naar buiten ga, is dat toch mijn keuze? Ik weet dat er een virus is waar ik kwetsbaar voor ben en als ik verkouden word doe ik even een test.waarom zouden gezonden mensen zich niet gewoon blootstellen, enige waarvan je weet dat het effectief is. En ja er zullen vast gezonde mensen ook heel ziek worden, maar kans is 0,05, die gok wil ik wel nemen om anderen te helpen. Maar laat ik de vraag anders stellen. Normaal duurt een 100% werkend vaccin circa 8 jaar. Bill Gates geeft ook aan dat we pas vrij zijn bij de 2e generatie vaccin (hij kan t weten he, hij produceert ze). Hoe lang vind jij dit acceptabel? Als mijn theorie klopt dat het 5 jaar gaat duren. Wil jij dan 5 jaar in lockdown terwijl je binnen 1 a 2 groeps immuniteit onder gezonde mensen kan verspreiden?

28 oktober 2020 om 20:58

'jullie vaccindromen'? Ik heb ctrl+f gedaan en er is letterlijk niemand die het heeft over een vaccin. Laat staan erover droomt. En je ratelt weer rustig door over groepsimmuniteit maar terwijl je je enerzijds op RIVM-cijfers beroept laat je anderzijds onvermeld dat het Rivm onderzoek naar groepsimmuniteit nog lang niet afgerond is. Ja, groepsimmuniteit zou op kunnen treden, maar nee, we weten nog niet of die groepsimmuniteit lang genoeg duurt om dit virus de baas te kunnen zijn. Maar op basis daarvan ga jij alvast naar buiten om jezelf en anderen te besmetten. Is het wel eens in je opgekomen dat je werkelijk in elk bericht hier zo ontzettend kort door de bocht bent op een onderwerp dat door wetenschappers nog volop onderzocht wordt? Waar haal jij al die conclusies en rammelende onderbouwingen vandaan? Heb het idee dat er voor mensen als jij geen onderwerp is waar je je door gebrek aan kennis niet stellig over uitspreekt. Aangeven dat er iets (of veel) is dat je niet weet is ook een kracht (sterk nog, de basis van de wetenschap) maar dat heb jij nog niet helemaal door.

28 oktober 2020 om 21:11

Het is een vrij slechte vergelijking en zeker met je “het zijn beide longwegenvirussen”. Nu je vergelijkt appels met peren maar dat is geen probleem voor jou want dat is beide fruit... En letterlijk niemand weet of groepsimmuniteit mogelijk is zonder vaccin (dat is namelijk nog nooit gedaan), dus als je daarvoor gaat dan riskeer je heel veel besmettingen, waardoor de zorg overbelast kan geraken, waardoor de zorg kan crashen, waardoor mensen zonder Corona die reguliere zorg nodig hebben in de problemen kunnen geraken. En ik ga de vraag over de langere periode en quarantaine niet nog een 8ste keer herhalen want daar heb je dus geen antwoord op (net zoals de vraag over mortaliteit in Europa alleen). Maar door vragen te negeren verdwijnen ze niet hoor.

28 oktober 2020 om 21:46

Beste Lierse, waar komen de besmettingen voor de 18 miljoenste keer vandaan? Die komt niet van mijn pilsje, die komt niet van mijn balletje trap, die spelen binnen af, ga je nu de cijfers van Rivm ontkennen? Of pak je alleen dingen die jou uitkomen? Ik heb je al een miljard keer gezegd dat als we exact omgekeerd gedragen als we nu doen dat dit juist effect heeft, want feiten liegen niet.

Ik vind mijn vraag terecht, je hebt namelijk perspectief nodig. Als jij wilt dat het volk meedoet. Moet je duidelijk zijn in wat ons perspectief is. Dat is er niet. Ik denk dat iedereen akkoorrd gaat met 2 maanden lockdown als er perspectief is. Maar die word niet geboden, ik kijk live het debat, heel grappig dat mijn vragen op politiek niveau gesteld worden en niet alleen door 'wappies' van Fvd. Ik zal je adviseren om politiek meer te volgen, dan weet je wat er in het land speelt.

28 oktober 2020 om 21:55

Ik volg de politiek goed 😉. En natuurlijk moet er perspectief zijn, maar het moet een realistisch perspectief zijn. Want jouw voorstel kan inderdaad best goed werken, maar dan is er toch gewoon hetzelfde probleem? Dan is er toch ook geen perspectief voor een heel lange periode? En het wordt nu koud dan gaat iedereen naar binnen dus je stelt het iets te simplistisch. Maar over dat hele ding ging het oorspronkelijke bericht van jou niet. Dat kwam van een matige vergelijking (die je nog steeds niet goed kan onderbouwen) en daarna betrek je allerhande dingen in de discussie die nogal afdwalen van de oorspronkelijke post.

29 oktober 2020 om 06:13

Nico50, de rest van Nederland baseerd haar mening op iets wat een dierenarts (Ab Oosterhuis) zegt, die ook nog eens belangen heeft binnen de vaccinbedrijven of Henk Dissel geen viroloog, wel op de zwarte lijst van artsen. Dan hebben we nog die mensen van universiteiten wiens salarissen betaald worden doir subsidies van de overheid en de farmaceutische industrie. Allemaal niet voor eigen parochie zullen wemaar zeggen. Huisartsen die patienten behandelen met een methode die aangetoont resultaat heeft opgeleverd worden tot stoppen gedwongen op last van verlies van vergunning.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak van de wereld. Je kunt toch niet van een land verwachten dat ze ruime coulance bieden en de volksgezondheid op het spel zetten voor 90 minuten voetbal. Het is Cyprus wel te verwijten dat ze last minute verscherpt hebben en de UEFA als PSV niet op de hoogte gebracht hebben. Ominisia zelf had dit ook kunnen doen, dit lijkt me eerder een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

28 oktober 2020 om 18:29

Volksgezondheid op het spel zetten? Deze jongens hebben geen corona meer, zitten daar in hun eigen bubbel en gaan vrijdagochtend weer weg.

28 oktober 2020 om 18:43

@ginger-pele volgens onze Nederlandse normen hebben ze dat misschien niet maar je raadt het al de wetgeving daar is strenger. Quarantaine periode duurt daar langer dus als buitenstaanders niet aan die norm van hun voldoen is het begrijpelijk dat ze deze weigeren. Zeker gezien het feit dat ze geen vitaal beroep hebben ... Ik zeg niet dat ik het eens ben maar het volkomen bullshit noemen is mij iets te makkelijk.

Ja prima toch? Zij hebben hun regels om het virus in te dammen daar dien je je aan te houden.

28 oktober 2020 om 18:39

Precies, minder zeiken, meer spelen. Je hoort niemand zoveel klagen als de PSV supporters hier. Tuurlijk is het een grote kut situatie, maar dat geldt voor veel meer dingen. Roeien met de riemen die je hebt. Niet gaan zitten janken overal om

28 oktober 2020 om 18:47

Mee eens, maar Cyprus had het wel iets eerder mogen laten weten dan Dinsdag. Vrij laat.

28 oktober 2020 om 18:49

100% mee eens. Had absoluut eerder gecommuniceerd mogen worden.

28 oktober 2020 om 18:49

@MessiBazoer dat zeiken valt ook wel mee hoor ... Daarentegen is het geklaag van PSV niet zo vreemd als bijna 70% van de selectie uitgeschakeld is. Ze stellen nog net geen Onder 17 jongens op :P. Reken maar dat menig Ajacied zou piepen als het Ajax in deze hoedanigheid zou overkomen, beetje begrip voor Eindhoven mag wel hoor zeker gezien het ons allen coëfficiëntie punten kost.

28 oktober 2020 om 18:53

@Savano, Ik heb echt wel begrip voor de situatie hoor. Maar blijkbaar is er geen begrip voor de Corona regels die Cyprus hanteert. Als het bij Ajax gebeurt zou ik het uiteraard ook zwaar kloten vinden en heus wel een keer janken. Maar het is hier nu al een tijdje bezig en daar irriteer ik me enorm aan. Kan dit soort artikelen beter niet meer lezen 😅.

28 oktober 2020 om 19:00

MessiBazour, ben je niet een beetje de ramptoerist aan het uitgangen hier? Je stapt er wel vrij makkelijk over heen, waar halen de PSV supporters het lef vandaan om te klagen. Ze missen maar 13 spelers vd A selectie. Weinig inleving te bespeuren.

28 oktober 2020 om 20:37

Je kan het ook omdraaien: Cyprus kan blijkbaar niet voldoen aan de spelregels van de uefa en zou daarom niet aan een toernooi van de uefa mee moeten doen. Regelementaire overwinning psv dus.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is toch niet leuk meer zo. PSV wordt nu benadeeld in de zwaarste en belangrijkste periode van het seizoen. Het is nu eerder een loterij aan het worden dan dat het voetbal voorop staat. De club met de minste besmettingen heeft de meeste kans om te winnen. Ik zou überhaupt gewoon de interlandperiodes al helemaal van het programma schrappen, het verergert het probleem nu alleen maar

28 oktober 2020 om 18:35

Wat stel je voor dan? Stoppen met voetballen? Dan heb je straks helemaal geen divisie meer over, 3/4 valt dan om.

28 oktober 2020 om 18:35

Niet leuk voor PSV nee. De rest heeft er toch weinig last van tot nu toe? AZ had enorm veel last en die winnen gewoon bij Napoli uit. Dat ze het constant verspelen in de competitie, daar heeft Corona weinig tot geen effect op. PSV staat ook maar 2 puntjes achter in de competitie, en in de EL verloren ze ook niet door Corona ofzo. Het is niet zo dat het halve B team opgesteld moet worden. Nu zit PSV in de hoek waar de klappen vallen, over 2 week kan dat Ajax of Feyenoord zijn. Ik hoor niemand zoveel klagen als de PSV’ers hier. AZ accepteert de situatie veel beter imo.

28 oktober 2020 om 18:38

Het is echt letterlijk wel zo dat het halve b-elftal opgesteld moet worden. Het heeft geen nadeel in de competitie als je de halve selectie mist? Vreemde opmerking.

28 oktober 2020 om 18:42

PSV kan toch nog een prima elftal op papier zetten of niet?

28 oktober 2020 om 18:43

Is het een half b team of niet?

28 oktober 2020 om 18:49

Met een half b team denk ik eerder aan jeugdspelers. Maar feitelijk heb je gelijk. Heb me verkeerd geformuleerd.

28 oktober 2020 om 18:54

Kan gebeuren. Denk dat buiten de spelers die je mist je ook niet moet onderschatten hoe de onzekerheid rondom het virus wat los gaat in een club (spelers hebben opa’s oma’s etcetera) en het niet fatsoenlijk kunnen trainen van invloed is.

28 oktober 2020 om 19:01

@messibazoer

Hmm oke. Deze reactie van jou ga ik screenshotten. We houden deze erin. Ben benieuwd hoeveel Ajacieden we gaan horen klagen zodra de Corona bij jullie is. Ik bedoel, ik hoorde de meeste al klagen na de blessure van Kudus en dat is pas 1 speler en ook nog niet eens door Corona.

Ik zou nu maar zeggen, wees blij dat het (nog) niet bij Ajax is. Ik gun het geen enkele speler iig. Fijn is het niet, dat je dat even weet. Klagen mag dan ook gewoon vind ik omdat er gewoon 13 spelers van PSV niet op de wedstrijdformulier staan tegen Omonia wie er normaal wel op zouden staan. Word het klagen er beter van? Absoluut niet.

Accepteer nu maar gewoon dat je een beroep beoefent dat echt geen uitzonderingspositie verdient in serieuze zaken zoals volksgezondheid. De enige reden waarom er geklaagd zou kunnen worden is dat deze regel alleen voor voetballers geldt, maar voor zover ik het begrijp is dat niet zo.

Vind het best wel raar dat PSV daar niet van op de hoogte was? Hadden ze natuurlijk veel eerder achteraan kunnen gaan om een oplossing voor te vinden. En je hebt je maar te houden aan de regels van andere landen. Moeten buitenlanders ook als ze hierheen komen.

28 oktober 2020 om 18:36

Blijkbaar is de aanpassing van de regels pas gisteren ingevoerd.

Het is in mijn ogen vreemd dat je aan een competitie mee mag doen als je je niet aan het UEFA protocol kan houden. Je krijgt zo oneerlijke competitie. Kun je je als land er aan houden mag je mee doen, kun je dat niet dan niet. Lullig voor die clubs uit die landen maar zonder gelijk speelveld is er in mijn ogen geen eerlijke competitie.

28 oktober 2020 om 18:45

Het is nog vreemder dat jij de regels van een voetbalbond hoger inschat dan regels van overheden die hoogstwaarschijnlijk wetenschappelijke onderbouwing hebben.

28 oktober 2020 om 18:46

Nee, ik snap de regels van het land wel. Dan kun je alleen niet deelnemen aan een voetbalcompetitie. Wat mij betreft verder prima dat Cyprus de gezondheid boven het voetbal stelt. Zou in Nederland ook zo moeten zijn.

28 oktober 2020 om 18:49

Goh dat is een moeilijke afweging. Uiteindelijk zijn sowieso de regels van de UEFA ondergeschikt aan de regels van een nationale overheid dus ik denk dat je als Cypriotische voetbalbond dan wel kans maakt als je een rechtszaak aangaat tegen die uitsluiting.

28 oktober 2020 om 18:50

Tja, we moeten het er maar mee doen inderdaad. Eeuwig zonde dat we op deze manier al richting een verloren seizoen gaan maar denk dat er weinig bevredigende oplossingen zijn.

28 oktober 2020 om 20:39

De regels van cyprus worden toch niet geschonden als cypriotische clubs niet meer mee mogen doen? De psv'ers mogen nog steeds het land dan niet in, dus de regels van cyprus worden gewoon gerespecteerd.

Dat Cyprus er kennelijk andere regels op na houdt om corona te bestrijden dan wij in Nederland is haar goed recht. Maar waarom wordt dat bij PSV pas duidelijk als het team al onderweg is naar het eiland ? Heeft Cyprus de regels op het laatste moment aangepast ? Lijkt mij sterk. Heeft PSV dan verzaakt in haar onderzoek naar die regels op Cyprus ? Dan is dat behoorlijk onprofessioneel van de club. Ik kan mij hoe dan ook de woede van Zahavi en Teze wel voorstellen. Maar wie heeft hier gefaald ?

28 oktober 2020 om 18:49

Deze regel is er sinds gisteren, toen zijn namelijk de regels daar veranderd.

@justpsv95 Is het dan raar dat ik mij afvraag in hoeverre deze maatregel pardoes verzonnen is om PSV te benadelen ? Of is dit een wel heel stom toeval ?

28 oktober 2020 om 19:47

Dat is zeker raar. Alsof een overheid rekening houdt met voetbalteams. En dan hebben we het ook nog eens over een subtopper en niet eens 1 van de grotere clubs van Cyprus.

M.i. dient iedere deelnemer zich te voegen naar de regels van de UEFA. Regels UEFA zijn gelijk aan die in Nederland De regels in Cyprus voldoen naar nu blijkt niet aan die van de UEFA dus zal er als de UEFA consequent is niet gevoetbald gaan worden indien beide spelers niet welkom zijn in Cyprus.

Erg vreemd dat deze regels niet in alle Europese landen hetzelfde zijn. Daar had de Uefa toch wel meer moeite voor mogen doen. Overigens wel erg veel taalfouten in dit artikel.

Zijn Zahavi en Teze Joods.

28 oktober 2020 om 19:51

Zahavi wel en Teze zou ook goed kunnen gezien z’n naam. Ik zie alleen niet wat te doen moet hebben met het feit dat ze niet worden toegelaten vanwege het feit dat ze eerder deze maand positief waren getest. De Cypriotische regering zal echt niet voor deze 2 heren hun regelgeving hebben aangepast voor het hele land.

Ik ben benieuwd wat de Uefa gaat doen. Het blijft vreemd dat spelers voldoen aan de eisen van de Uefa, maar niet mee mogen doen. Je zou zeggen dat ze deze wedstrijd dan maar moeten spelen buiten Cyprus.

Het is toch belachelijk dat ze dat zomaar kunnen opleggen.
De Uefa moet ze gewoon een 3-0 nederlaag geven, had Amsterdam ook wel ff Salah en Mane kunnen verbieden wat een onzin ze zijn toch corona vrij?
En dan daarbij corona is niks meer dan een griepje, nog minder zelfs want er gaan meer mensen dood aan de griep dan aan corona!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax2432
2.Vitesse2212
3.Feyenoord2112
4.PSV2014
5.FC Twente1812
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
N. MaduekeAanvaller94
D. MalenAanvaller95
E. ZahaviAanvaller51
J. PiroeAanvaller20
M. RomeroAanvaller11
Y. MvogoKeeper90
V. MüllerKeeper00
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

In de wandelgangen

Donderdag 26 november
Manchester United kijkt naar alternatieven voor Jadon Sancho. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren