Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord slaat slag en heeft met Diemers eerste aanwinst binnen

Laatste update:

Mark Diemers mag zich officieel speler van Feyenoord noemen. De 26-jarige middenvelder doorstond zonder problemen de medische keuring in De Kuip en zette daarna zijn handtekening onder een driejarig contract. Diemers is afkomstig van Fortuna Sittard, waar de kersverse aanwinst van Feyenoord nog een verbintenis had tot de zomer van 2021. Met de transfer is naar verluidt een miljoen euro gemoeid.

Diemers leek in eerste instantie op weg naar FC Groningen, dat reeds een principeakkoord had bereikt met de middenvelder. Hij koos uiteindelijk toch voor een meerjarig contract bij Feyenoord, waar trainer Dick Advocaat behoefte had aan versterkingen voor het middenveld. Oguzhan Özyakup, Renato Tapia, Liam Kelly en Yassin Ayoub verlieten de club, terwijl Leroy Fer zijn aflopende contract nog altijd niet heeft verlengd. Daarnaast is de kans aanwezig dat de onder meer door Arsenal begeerde Orkun Kökcü in de eerstvolgende transferperiode vertrekt. Advocaat kreeg voorlopig alleen de vorig seizoen aan Excelsior verhuurde Wouter Burger terug.

"We zien Diemers als een goede versterking voor ons middenveld", reageert technisch directeur Frank Arnesen op de komst van Diemers. "Hij is een harde werker met een goede pass en een prima schot. Een speler met de nodige ervaring in de Eredivisie die klaar is voor de volgende stap: schitteren bij Feyenoord." Net als Arnesen is ook trainer Dick Advocaat in zijn nopjes met het aantrekken van de middenvelder. "Hij maakte op mij een uitstekende indruk in de drie wedstrijden die Feyenoord afgelopen seizoen speelde tegen Fortuna Sittard. Ook uit de andere wedstrijden die ik van hem heb gezien blijkt wel dat hij over de nodige kwaliteiten beschikt die we bij Feyenoord goed kunnen gebruiken."

Diemers is trots dat hij zich Feyenoorder mag noemen. "Dit had ik pak ‘m beet twee, drie jaar geleden niet gedacht. Dat een mooie club als Feyenoord zich voor mij meldt, maakt me trots. Ik ben vorige week al op 1908 geweest voor een gesprek met de trainers. Dat was heel fijn. Ik zal hard moeten werken voor mijn plekje, maar daar ga ik mijn uiterste best voor doen." Diemers maakte afgelopen seizoen indruk met zijn optredens namens Fortuna, met name in de wedstrijden tegen Feyenoord. Hierdoor verscheen hij op de radar van de Feyenoord-leiding. De zomeraankoop van de Rotterdamse club kwam in twee seizoenen in Zuid-Limburg tot 16 doelpunten en 17 assists in 67 duels. Diemers, die op korte termijn aansluit bij de selectie van Advocaat, kwam eerder in zijn loopbaan uit voor FC Utrecht, SC Cambuur en De Graafschap. Feyenoord, wil sowieso nog een middenvelder aantrekken, zo heeft Advocaat al laten doorschemeren.

Denk jij dat Mark Diemers gaat slagen bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha alsof ze hem weg hebben gekaapt bij 3 Europese topclubs. In mijn ogen is dit de ultieme devaluatie van Feyenoord, Diemers hoort daar toch niet zeg.

19 juni 2020 om 16:04

Dat werd ook over Toornstra gezegd, en die speelt gewoon heel verdienstelijk met als toppunt 17 goals in het kampioensjaar. Weer iemand die ervan houdt om feyenoord te bashen. Begint langzamerhand zielig te worden.

19 juni 2020 om 16:10

Klopt, prima aankoop dit. Bewezen dat hij mee kan in de Eredivisie en geen broekie. Gaat Feyenoord heus wel plezier aan beleven.

19 juni 2020 om 16:10

Ja want het is automatisch bashen als je kritisch bent op het aankoopbeleid of de jeugdopleiding van Feyenoord. Newsflash, beide zijn een compleet drama. Maar steek je verongelijkte kop maar weer in het zand en speel de zielepotenkaart anders nog een keer, dat zal vast helpen. We hebben het hier over Mark Diemers waarvan niemand weet of hij links of rechts is maar Feyenoord doet het gewoon. Straks krijgen we Lurling ook nog als breedte-aankoop want de spoeling op de flanken was erg dun. Mijn god.

19 juni 2020 om 16:15

Jizzzy. Het is ook wel makkelijk veroordelen als je er geen kaas van gegeten hebt. Lees je anders even in over de jeugdopleiding. Slechte lichting. Dan ga je verder kijken.

19 juni 2020 om 16:16

Maar Toornstra is toch niet het niveau waar jullie naar streven? Want toch denk ik dat Feyenoord beter kan vinden dan Toornstra en nog 'n paar. Zie het niet als een aanval of bash naar jullie hoor. Ik wil je mening graag horen. Ik zeg je eerlijk, ik ken Diemers niet zo goed, dus kan ik niet over hem oordelen.

19 juni 2020 om 16:19

Toornstra is een uitstekende speler. Je streeft natuurlijk naar het niveau Toni Kroos als club, maarja... niet te betalen he. Dan moet je wat stapjes lager kijken.

19 juni 2020 om 16:21

Je onderschat Toornstra! Eeuwige kritiek op die gozer snap ik niet. Maar goed harde werkers die in teambelang denken kunnen bij mij weinig slecht doen

19 juni 2020 om 16:22

Of 7 stappen lager. Prima als je niet kritisch wil zijn, dat is jouw keuze. Maar het wordt wat treurig als je zulk beleid probeert te verdedigen en als je dan met Kroos aankomt voel ik pas echt medelijden. Flink juichen dan hè, als Mark uit de helikopter stapt!

19 juni 2020 om 16:29

Komt goed, Jizzy. Zoals een echte SUPPORTer dat doet.

19 juni 2020 om 16:36

Als je spelers haalt zoals Renato Tapia, Yassin Ayoub, Toornstra, Bilal Basacikoglu etc is het toch logisch dat mensen sceptisch zijn?de slagingskans is bij dit soort spelers erg laag en de kans dat ze Feyenoord naar een hoger niveau tillen is extreem klein.

19 juni 2020 om 16:58

@damsko1103 Toornstra is misschien geen topspeler maar toch vind ik een Toornstra wel beter als een Hendrix, Rosario of Alvarez op je middenveld

19 juni 2020 om 17:12

@ Japie, je vergelijkt een aanvallende middenvelder (31 jaar) die zijn top al heeft aangetikt met 3 jongere defensieve middenvelders die nog stappen kunnen zetten.buiten dat vind ik Toornstra niet beter. Ik denk eerder van hetzelfde niveau.

19 juni 2020 om 17:14

@fibalvoetbal: ayoub was gratis, doe nou niet alsof dat een slechte aankoop was. Hij haalde het niveau niet, maar het was geen slechte actie om hem te halen.

19 juni 2020 om 22:00

@Feyepool een Toornstra of (ik gooi hem erzelf in) Schone zijn niet te vergelijken met deze speler. Beiden hadden meer gepresteerd bij hun clubs die ook hoger niveau haalden.

20 juni 2020 om 11:21

De 3 defensieve middenvelders kun je met elkaar vergelijken en aangezien Toornstra een aanvallende middenvelder is, kun je ook niet zeggen dat hij van hetzelfde niveau is.

19 juni 2020 om 16:23

Feyenoord heeft weinig geld te besteden en heeft spelers nodig voor op het middenveld. Helaas is de jeugdopleiding en jeugddoorstroming dramatisch, waardoor er iemand van buitenaf moet worden gehaald. Dit is een betere aankoop dan die flut aankopen zoals Tapia, Vejinovic en Amrabat die veel duurder waren, vooral Vejinovic de kwaliteiten niet had en niet in de spelwijze pasten. Diemers is een voetballende, creatieve speler en kost minder dan een miljoen. Ik vind het ook een beetje frappant, een speler van Fortuna, maar PSV kocht voor 15 miljoen een waardeloze buitenspeler die geen man kan passeren, dan vind ik dit nog wel meevallen. Ik denk dat Diemers het als dertiende man wel prima gaat doen.

19 juni 2020 om 16:27

Paar dingen die wellicht belangrijk zijn om te weten.
1: geen geld (salaris huishouding en transfersom zijn andere uitgaven)
2: Jeugdopleiding is al paar jaar niet meer wat het was.
3: Advocaat wilde hem, heeft toch bewezen van dit materiaal en heeft ook wel de ervaring inmiddels om een speler type te beoordelen.

Daarbij heeft hij een goede trap, de corners en vrije trappen afgelopen jaren waren ook weinig succes. Met Diemers heb je die in huis. Hij zal niet voor de basis zijn gehaald maar voor de breedte. Mijn gevoel zegt dat z’n instelling past bij Feyenoord. Net als een type Toornstra.

Prima aanwinst, kijken of Dickie hem tot een geweldige voetballer kan omtoveren. Maar tot nu toe gwn lekker doen met Leroy, Orkun en Jensie, staat op dit moment gewoon prima. Met Burger en nog een versterking staat het daar wel lekker hoor.

Gewoon een prima aankoop voor Feyenoord. Gaat Ozyakup of Kokcu niet vervangen, maar prima voor in de breedte! Gaat de komende tijd gewoon een type Toornstra worden binnen de selectie. Welkom en succes Mark!

Ik vraag me af of dit nou echt zo'n enorme aanwinst is. Ja, het is een goede speler, maar goed genoeg om iets toe te voegen bij de top in Nederland?

19 juni 2020 om 17:55

Nee, maar kun je Feyenoord daar nog bij rekenen? Met dit soort aankopen behoor je niet tot de top in Nederland. Een AZ, Ajax of PSV zou nooit voor een Diemers gaan.

19 juni 2020 om 18:36

Nee AZ ging voor Jordy Clasie, Bjorn Johnson, en Jan Wuytens. Dat zijn natuurlijk enorme toppers!

Mark, bedankt voor 2 mooie jaren bij ons en veel succes bij Feyenoord.
Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen en hoop dat hij veel mensen gaat verassen.

Leuk voor selectie vulling ( bij FC Groningen ) maar bij Feyenoord verwacht je toch wel iets meer toch? Maar ja het is crisis. Snap het wel.

Succes Mark! Ik hoop dat je wat mondjes mag snoeren hier. Dat bij voorbaat afbranden is misselijkmakend gedrag.

19 juni 2020 om 16:03

Het is niet bij voorbaat afbranden. We hebben hem jarenlang in de eredivisie gezien en zien falen bij Utrecht. Ik denk dat je redelijkerwijs best kan inschatten dat Mark Diemers niet het niveau heeft wat Feyenoord na zou moeten streven. Nu hij er is verdient hij een eerlijke kans en beoordeling, maar scepsis is voledig terecht.

19 juni 2020 om 16:08

De kwaliteiten die Mark heeft ( ik niet hoor) nou kan ook wel tegen een bal trappen.. maar Mark Diemers is echt wel een degelijke voetballer! En kan zijn taak goed uitvoeren, maar die lopen er toch met bosjes rond in de jeugdopleiding van Feyenoord? Niet echt bij FCG dus dan heb je een wat meer ervaren jongen als Mark nodig in de selectie en dat is niet iets wat Feyenoord nodig heeft.. Feyenoord heeft een speler nodig die iets kan openbreken. En helaas dat is Mark niet. Ik wel trouwens, potje bier zo

19 juni 2020 om 16:08

Zo heeft Pelle gefaald bij AZ. Berghuis bij Watford. Toornstra was een dertien in een dozijn speler bij Utrecht. Elia speelde nooit. Ik vind de reacties wat ver gaan. Uitspraken als devaluatie en middelmaat. Heerlijk die positivo's hier.

19 juni 2020 om 16:12

Tegen de spelers die jij opnoemt kan je er 10 zetten die het niet gered hebben, van Edwin de Graaff en Danny Buijs tot Marko Vejinovic en Sam Larsson. Ik hoop van harte dat Diemers de nieuwe Toornstra wordt, maar ik zie het gewoon niet gebeuren. Ik slik met alle liefde al mijn woorden in als hij mijn ongelijk bewijst.

19 juni 2020 om 16:14

Ooit gehoord van realisme? Mark Diemers blinkt nergens in uit. Zien we al jaren. Waarom mag dat niet gezegd worden maar moeten we positief zijn? Voel jij je daar beter bij? Durf eens kritisch te zijn, het is echt geen toeval dat 90% deze transfer niet snapt.

19 juni 2020 om 16:17

Nou nou... wat een realisme. De realiteit is dat Diemers nog geen minuut voor Feyenoord heeft gespeeld, maar jij al spreekt van devaluatie. Alsof Ard van Peppen zojuist gepresenteerd is. Er bestaat zoiets als een laatbloeier. Dat Diemers goed kan voetballen staat buiten kijf. Blinkt vooral uit met zijn standaardsituaties en schot. Ik geef die jongen het voordeel van de twijfel. Prima verder dat jij dat niet vindt. Maar je bewoording is zeer triest.

19 juni 2020 om 16:28

Ja waar staaf jij het op dan? En het voordeel van de twijfel, daar zeg je eigenlijk al genoeg mee denk ik zo. Typisch dat zulke twijfelachtige aankopen prima voor je zijn. En de jeugdopleiding is een slechte lichting? Verder zijn de trainers en hun technieken niet verouderd? De talenten tekenen niet in veelvoud bij andere clubs? Nee is de lichting, tuurlijk. Coronavirus er ook nog even bijnemen? Noem anders nog een of andere vage meteorietinslag als reden voor dit beleid, kan er ook nog wel bij. Parodie die je bent.

19 juni 2020 om 16:34

Goed dat je nogmaals laat zien totaal niet op de hoogte te zijn van de huidige stand van zaken! Fijn weekend.

19 juni 2020 om 17:06

Jizzzy komt altijd in Feyenoord topics de boel wat opschudden. Hij noemt het kritisch zijn, een ander zou hem een zuigertje noemen.

Ik zie alweer een hoop uiterst positieve reacties hierboven... De realiteit is dat de Corona crisis er voor zorgt dat fftjes 7 miljoen betalen voor een speler wel erg risicovol is. De begroting van Feyenoord gaat met 33 procent naar beneden van 75 miljoen naar 50 miljoen. Dat betekend dat alle plannen voor het versterken van de selectie in de koelkast staan. Als je dan een speler als Diemers kan halen die toch al wel bewezen heeft een nuttige kracht te zijn dan is dat, zeker voor de breedte Prima! In principe blijft Fer-Toornstra-Kokcu voorlopig de basis op het middenveld. Maar met de aankomende krankzinnige voetbalkalender is het noodzakelijk dubbele bezetting te hebben. Jeugdspelers zijn daarvoor gewoon nog niet stabiel genoeg.

19 juni 2020 om 16:08

Ach trekt het je niet aan joh. Als het een jonge argentijn of Mexicaan is, dan is het een super talent en een geweldige aankoop. Tenzij Feyenoord zo een aankoop doet. Meeste mensen zijn hier om Feyenoord te bashen en hebben afgelopen seizoen heel weinig Fortuna gezien. Diemers is een bruikbare speler die wel eens kan verrassen en op termijn Toornstra kan vervangen. Ik heb liever een eventuele miskoop als Diemers dan een guti of Alvarez die heel wat meer hebben gekost.

De kogel is door de kerk! We gaan zien het of het een succes gaat worden, Berghuis en Advocaat hebben er in ieder geval vertrouwen in. Vind zelf dat er een goede kop op zit, nu nog zien of hij ook op het juiste niveau kan voetballen (ja ik ben me er van bewust dat het laatste belangrijker is).

19 juni 2020 om 16:22

Als hij niet teveel blijft kappen en draaien en een pak sneller leert handelen kan hij in de nabije toekomst best een soort van Schöne rol gaan vervullen. Maar hij moet dan wel echt stappen gaan maken. Zijn huidige niveau is echt geen top 3 materiaal.

19 juni 2020 om 16:43

Zou het toch hopen! Bij Schone heb ik altijd gedacht dat hij de ideale vervanger van Bakkal was geweest ipv Lex Immers. Bij Ajax hebben ze IIG veel plezier aan Schone beleeft. Wie weet is er bij Diemers de rek nog niet uit en gaat hij een belangrijke rol spelen. Onder Advocaat hebben we bij Feyenoord meerdere spelers zien opleven.

ik ben erg benieuwd naar diemers bij feyenoord! ik hoop op een soort schone aankoop bij ajax, daar dacht ook iedereen van "die gaat op de bank zitten als breedte aankoop". ook een beetje zelfde situatie, uitblinker bij een middenmoter, en nu doorgeschoven naar een topclub. veel succes bij feyenoord diemers!

We zijn Diemers dankbaar voor twee leuke seizoenen. Meer dan dat was het ook niet. Het was inderdaad onze dragende speler, echter was Mark ook vaak zat niet thuis. En als Diemers niet lekker in de wedstrijd zit, dan heb je helemaal niks aan hem. Ik lees harde werker; mee verdedigend iig niet. Dat zal hij bij Feyenoord echt moeten oppakken, want daar is hij in eerste instantie bank materiaal. Hij zou kunnen uitgroeien tot een soort van Lasse Schöne, maar dan moet hij echt wel nog wat stappen maken. Een miljoen is veel geld voor ons als Fortuna zijnde. En met de beoogde komst van Illicali kunnen we wellicht eens door pakken richting bovenkant rechter rijtje! Succes Mark. En bedankt voor je inzet.

Diemers...goede speler maar toch niet voor een Feyenoord? Van Fortuna naar Feyenoord is een gigantische stap natuurlijk en ben bang dat hij door de mand gaat vallen. Maar ik laat me graag verrassen!

Sorry, maar deze aankoop toont echt aan dat Feyenoord geen topclub is op dit moment. Er zijn een aantal speler weg waardoor er weer mogelijkheden zijn voor nieuwe spelers en dan komt Feyenoord met Diemers. Ik denk echt niet dat Feyenoord hier nationaal en Europees op vooruit gaat. Ik hoop voor het niveau van de de Eredivie dat ze toch nog wat betere spelers gaan halen

19 juni 2020 om 18:53

Natuurlijk gaan ze er niet op vooruit met Diemers, als je hem haalt als basisklant. Het lijkt me logisch dat hij voor de bank gehaald is en dan zou het positief kunnen uitpakken. Ik zie hem al twee seizoenen elke week spelen, elke thuiswedstrijd in het stadion en hij heeft zeker kwaliteiten. Waarom het aantrekken van Diemers in jouw ogen aangeeft dat Feyenoord geen topclub is momenteel is erg kortzichtig. Als we het seizoen hadden uitgespeeld had ik nog wel willen zien in welke volgorde de eerste drie plekken van de ranglijst zouden eindigen. Volgens jouw redenering was Ajax ook geen topclub toen men Schöne aantrok voor de breedte. Om maar aan te geven dat je maar wat in het wilde weg lult.

Ik ben hoog verbaasd over deze transfer!! Totaal jammer voor Feyenoord en z’n supporters dit, als dit de vijver is waarin Arnesen gaat vissen beloofd het weinig goeds! Vindt dit als Ajacied echt een tegenvaller zeer jammer!

Denk dat veel mensen negatief reageren omdat het een transfer is van Fortuna naar Feyenoord en hij al wat ouder is. Ik heb te weinig gezien voor een oordeel, maar laat me positief verrassen. Al kost het wel een miljoen aan transferkosten. Contractduur overigens maar 3 jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren