Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik was een betere speler dan Neymar, Lionel Messi en Cristiano Ronaldo’

Laatste update:

Edílson da Silva Ferreira, kortweg Edílson, is amper onder de indruk van de huidige generatie topvoetballers. De oud-aanvaller van onder meer Benfica spreekt donderdag op de Braziliaanse televisie over Neymar, Lionel Messi en Cristiano Ronaldo en beweert dat hij tijdens zijn hoogtijdagen als speler niets onderdeed voor de drie supersterren van tegenwoordig.

Edílson speelde in het seizoen 1994/95 22 wedstrijden voor Benfica (7 doelpunten), maar was het grootste gedeelte van zijn carrière actief in de Braziliaanse Serie A, waar hij onder meer Palmeiras, Flamengo en Cruzeiro diende. Hij speelde 21 interlands voor Brazilië (6 doelpunten) en maakte deel uit van de selectie van de Goddelijke Kanaries die in 2002 het WK won. "Ik was een betere speler dan Neymar, Messi en Ronaldo."

Edílson vertolkte met nul doelpunten in vier wedstrijden een summiere rol bij de WK-triomf van Brazilië, maar vindt toch dat hij respect verdient. "Op mijn top was ik een betere speler dan Neymar. Hij moet eerst het WK winnen voordat je kunt zeggen dat hij een betere speler is dan ik was", vertelt Edílson op Rede Bandeirantes over de huidige vedette van Brazilië en Paris Saint-Germain.

Ook van Lionel Messi van Barcelona en Cristiano Ronaldo van Juventus heeft de inmiddels 49-jarige Edílson ogenschijnlijk geen hoge pet op. "Ik was een speler met persoonlijkheid. Voor Messi geldt ook: hij moet het WK winnen voordat je kunt zeggen dat hij een betere speler is dan ik was. Ronaldo teert puur op kracht. Hij kan goed schieten met beide benen, maar ik was vaardiger dan hij."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahaha! Wie?! Leuk dat hij een WK heeft gewonnen, maar dat maakt je niet de betere speler. Messi, Ronaldo en Neymar in mindere mate, presteren al jaren op zo’n hoog niveau: dát maakt je de betere speler. Wat een droevige gast om de aandacht te trekken met dit soort uitspraken. Hoezo ‘persoonlijkheid’?

14 mei 2020 om 23:47

Precies, gewonnen prijzen en kwaliteit staat los van elkaar. Dat is hetzelfde als giroud( zat vrijwel het gehele wk van 2018 op de bank) gaat zeggen dat hij beter is dan messi😅

14 mei 2020 om 23:49

Precies. Misschien dat ome Edilson ooit een wedstrijd een hoger niveau heeft aangetikt dan de genoemde drie op een slechte dag, maar dat is het dan ook. Wat een ongelooflijke clown deze man

15 mei 2020 om 01:19

Giroud speelde meer dan op de bank🤣 giroud kan je zeggen wat je wilt maar.das echt een top spits hoor. Jammer er zijn meer toppers. Mar geloof me die schoot alles los en vast in de League 1 in 2012. Maakte zo goed als hoogst persoonlijk Montpellier kampioen. Dat hebben veel spitsen nooit een keer gedaan. Zoals griezman etc. Beetje raar voorbeeld. Echter heb ik giroud nooit iets geks horen zeggen beter te zijn dan.

15 mei 2020 om 01:22

Helemaal met Edwin eens, hij was me net voor met dit te typen. Giroud was juist heel belangrijk op het WK, misschien niet 1x op doel geschoten, maar in het spel dat ze speelden o zo belangrijk. Juist doordat hij in de spits stond, kon griezmann geweldig om hem heen spelen. Je zag vorig jaar hetzelfde bij Hazard. Zodra giroud er niet in stond presteerde hij niks, maar op het moment dat Giroud weer in de punt stond liep het een stuk beter. Heeft verder niks met dit artikel te maken, maar toch vond ik het belangrijk dit even aan te stippen.

15 mei 2020 om 07:15

Je mag geen briljante Younes Belhanda vergeten. Echt een hele mooie voetballer in de Ligue 1

15 mei 2020 om 09:46

Ik ben het met je eens dat Giroud belangrijk was voor het team, maar Griezmann was echt dramatisch afgelopen WK.

15 mei 2020 om 10:16

Griezmann heeft nooit in de Ligue 1 gespeeld. Verder had Belhanda een veel groter aandeel in het succes van Montpellier dan Giroud.

deze man is dronken heeft iets verkeerds ingenomen of is volledig de weg kwijt. hij mag niet eens de Veters strikken van Ronaldo en Messi. en Neymar is ook veel beter alleen hoort hij weer niet in het Rijtje Ronaldo Messi, want hun hebben het over meer dan 10 jaar laten zien waar Neymar geweldige periodes heeft en er dan weer een hele tijd uitlicht met blessures, waardoor hij minder constant is.

14 mei 2020 om 23:45

Denk dat het coronavirus zijn brein heeft aangetast, of dat het lange binnen zitten hem schizo en megalomaan heeft gemaakt. Gekke Edilson

15 mei 2020 om 00:28

de enige speler die zich in het rijtje Ronaldo messi mag zetten is Xavi. en dan bedoel ik over de afgelopen 10 jaar. want Xavi was echt een legende en de motor en dirigent van het beste Barcelona ooit. daarna komen spelers als Iniesta Neymar Robben Hazard Modric Ibrahimovic enzovoort. allemaal geweldige spelers maar minder goed dan die 3 en Mbappe en Felix hebben een kans om in dat rijtje te komen maar dat zal de aankomende 10 jaar duidelijk worden, of dat wel of niet het geval is. en dan bedoel ik het rijtje Ronaldo Messi Xavi

15 mei 2020 om 01:48

Xavi is vertrokken in 2014 bij barça. Dus hij heeft maar 4 jaar gespeeld in die benoemde 10 jaar van jou. Niet echt een goede vergelijking maar Xavi sowieso legend.

15 mei 2020 om 02:56

Scheelt maar een jaartje maar xavi ging weg in 2015. Wel ben ik het met ronaldogoat eens dat xavi nog een klein stapje hoger is dan iniesta. Xavi kan de bal onder druk enorm goed vasthouden en wat hij nog beter dan iniesta deed waren die lange ballen die hij kon geven. Die van iniesta vond ik wat minder

15 mei 2020 om 03:12

maar in die 4 jaar heeft hij Bacelona gedomineerd na het vertrek van Xavi is het niveau van Barcelona extreem naar beneden gegaan en het tiki taka voetbal verdwenen. Xavi is beter dan Neymar en de rest die ik noemde

15 mei 2020 om 03:14

en je vergeet te melden dat Xavi de leermeester was van Iniesta en het tempo bepaalde van het beste Barcelona ooit. Messi was de beste speler van het beste Barcelona ooit maar Xavi was de Dirigent die het tempo bepaalde en de reden dat het Tiki Taka systeem zo goed werkte.

15 mei 2020 om 04:22

Ronaldinho in zijn topjaren deed ook zeker niks onder.

15 mei 2020 om 04:38

klopt maar dat was korter en hij was niet de Dirigent motor en de reden dat het Tiki Taka geweldig werkte dat was niet Ronaldinho Busquets Messi of Iniesta maar Xavi. dat neemt niet weg dat ik echt genoot van het plezier wat Ronaldinho had als hij voetbal speelde en hij heeft dingen laten zien die Messi Ronaldo en Xavi niet bezitten maar deze 3 zijn nog steeds beter en belangrijker.

Hij is in ieder geval een stuk bescheidener. Werkelijk nooit van deze pipo gehoord... mensen moeten niet gaan zuipen voor ze een interview geven.

Messi...moet Wk winnen om beter te zijn.neymar... moet Wk winnen om beter te zijn..ronaldo.. Moet Wk wi...oh wacht , hij doet alles op kracht , dat is niet goed genoeg.uhu, zo ken ik er ook eentje... TAA is beter dan hem want hij kan beter corners nemen.

hadden we het over een Cruyff, Eusebio, R9, Maradona, Pele etc. had ik me nog enigszins wat kunnen voorstellen bij deze uitspraken maar Edilson is qua niveau imo nooit in de buurt gekomen van de spelers die hij hier overrated noemt

15 mei 2020 om 09:05

R9 en Maradona staan muilen ver boven Neymar. Over Messi en Cristiano kan er gediscussieerd worden.

Tsja, moeten we hier op reageren? Zo kun je ook redeneren dat Christoph Kramer beter is dan Cruijff en Van Basten...

15 mei 2020 om 00:00

Haha je was me net voor, zie mijn reactie hieronder. Ik kan me deze speler trouwens vaag herinneren qua gezicht maar niet qua spel

15 mei 2020 om 01:09

Net als ene Edilson

Via die logica is Giannakoupolus ook een betere speler dan Dennis Bergkamp en Johan Cruijff

Het is misschien geen goed onderbouwde reactie, maar deze gast mag zichzelf echt opvouwen en wegggooien

15 mei 2020 om 04:25

Onderschat hem niet, waarschijnlijk kan hij dat ook als één van de beste

In deze tijd kun je wedstrijden van "vroeger" vrij makkelijk terugkijken.
Ik durf te beweren dat pak 'm beet een Berghuis, Ziyech of Depay allemaal gewoon beter kunnen voetballen dan een Cruyff of Pele ofzo ooit heeft gekund.
Zelfs de Nederlandse dames zouden nog niet eens dik verliezen van teams uit de jaren 70, 80. Ook de absolute topwedstrijden die ik nu terug heb gezien van rond de eeuwwisseling doen mij verlangen naar een wedstrijd tussen Fortuna en Heerenveen.
Het algemene niveau van nu ligt gewoon zóveel hoger dan in die nostalgische tijden dat vergelijken volstrekt zinloos is.
Deze beste Edinilson ofzo zal in zijn tijd best een goede voetballer zijn geweest maar ik gok dat hij in deze tijd met dezelfde kwaliteiten zelfs bij Helmond Sport niet op zou vallen.

15 mei 2020 om 00:19

Dude ik snap wat je probeert te zeggen, maar ik merk ook tegelijkertijd dat je nog nooit beelden van Pele of Cruyff hebt gezien. Sommige mensen worden geboren met de lichamelijke controle en inzicht dat perfect bij voetbal past. Daar zal tijd en weet ik veel wat niets aan doen veranderen. Cruyff, Pele en zeker nog enkele andere spelers zijn zulke mensen. Die zouden altijd goed zijn geweest.

15 mei 2020 om 01:02

Je hebt helemaal gelijk en vergeet die leren bal niet met veter, andere schoenen, voeding training enz enz. Denk dat Berghuis al huilend naar huis was gegaan als die met die echte kerels meedeed op de training

15 mei 2020 om 01:23

Berghuis🤣 tot Rinus en neeskens hem een Schopje gaven🤣

15 mei 2020 om 08:18

@regulator. Ik vind het er dus helemaal niet zo gecontroleerd uit zien, bovendien was de tegenstand die ze kregen ook van een bedroevend tactisch niveau. Verdedigers stappen blind in of gooien er lukraak wat slidings uit waar ze veel beter mee konden blijven lopen. Wellicht zouden zij in deze tijd inderdaad ook nog beter kunnen worden door betere training, voeding en weerstand maar het niveau wat ze toen lieten zijn lijkt mij in 2020 echt onvoldoende om uit te blinken.

15 mei 2020 om 12:22

Ik geloof dat je dit gedeelte niet snapt: het gaat niet om het niveau. Het gaat om het rauw talent dat de basis heeft gelegd voor het voetbal dat wij tegenwoordig kennen. Een v Basten wordt tot de dag van vandaag gebruikt als voorbeeld voor de first touch die een spits in de 16m moet hebben. Niet omdat trainers nostalgisch proberen te zijn (Mourinho gebruikte v Basten als voorbeeld in nota bene zijn Inter tijdperk), maar omdat v Basten het in perfectie deed. Guardiola gebruikte letterlijk beelden van Cruyff om te laten zien hoe je in een defensie gaten trekt. Beckenbauer wordt nog steeds aangemerkt als 1 van de beste verdedigers ooit, omdat hij liet zien hoe je met positionering alle ballen kunt intercepteren. En dit zijn gewoon een paar voorbeelden, die je tot de dag van vandaag alleen bij de echt topspelers ziet. Sterker nog: al deze mensen moesten het zelf verzinnen, terwijl de generatie van nu op hun kan voortbouwen. Misschien zijn de Messi’s en Ronaldo’s van nu beter. Weet ik niet. Wat ik wel zeker weet is dat de ‘gewone’ (of iets beter dan gewone) speler van nu voetballend niet de pure kwaliteiten bezit die zulke spelers hadden. Ik denk oprecht dat je geen voetbalverstand hebt als je dit wat ik je vertel niet ziet. Ik zou echt maar nog eens beelden er bij pakken en kijk gewoon naar de speler.

15 mei 2020 om 00:39

"Pelé beheerste alle onderdelen van het voetbalspel tot in de perfectie: zijn balbehandeling was onberispelijk, hij kon uitstekend koppen, beschikte over grote technische bedrevenheid, had een geweldige aanname (zowel met voeten als met de borst) en was een briljant spelverdeler. Ook kon hij in zijn hoogtijdagen de honderd meter in 11 seconden lopen en met hoogspringen de 1 meter 80 halen."


Haal ik uit een bron. Ken genoeg spelers die dit nog steeds niet beheersen. Snap verder wel wat je bedoeld.

15 mei 2020 om 01:50

@Zwolywood38. Jou misplaatste bewering dat ziyech, depay en Berghuis beter kunnen voetballen dan Pele of Cruyff ooit had kunnen gekund is alles behalve slimme opmerking van hetzelfde niveau als die Edilson die aangeeft dat hij beter was in zijn hoogdagen dan messi, ronaldo en neymar. Ik probeer je bericht nog een keer te lezen en ik kan niet begrijpen dat je zoiets kan beweren. Kijk als je weinig over Pele en Cruyff weet respecteer ik dat. Maar net zoals Regulator ook zegt. Je hebt volgens mii geen beelden van twee gezien. En ook niets over gelezen. pele en Cruyff zijn 10000 x zo beter dan die namen die je opnoemt. Dat waren voetballers van het aller hoogste niveau. Technisch tactisch superieur dan anderen. Je gaat toch ook niet een Ferrari vergelijken met een Fiat? Dat is een andere kwaliteit andere prijsklasse. Als Pele en Cruyff in deze tijd zouden gaan voetballen zou alleen lio Messi geduchte concurrent zijn. Omdat het gaat om puur talent. Nogmaals onbegrijpelijk dat je zoiets kan beweren. En Nederlandse dames wint moeiteloos van een team uit de jaren 70? Hoe dan??? Ajax en oranje van de jaren 70 wint van de oranje leeuwinnen 20 tegen 0 zonder dat de leeuwinen de bal maar 3 keer hebben aangeraakt. Dat is voor hun een oefenpotje. Hier wil ik het bij laten.

15 mei 2020 om 02:24

Diego maradona zou met zijn sigaar beter spelen dan ziyech of depay😁

15 mei 2020 om 08:28

Ach mensen toch. Heel lief dat jullie die goede oude tijd zo romantiseren en vast willen blijven klampen aan jullie idolen. Dat mag zeker en dat wil ik ook niet voor jullie verpesten. Kom alleen niet met die dooddoeners aanzetten als: jij hebt ze nooit zien spelen. Ik zeg toch juist dat ik de afgelopen tijd juist wél wat wedstrijden van ze terug heb kunnen kijken. Juist op wat ik heb gezien baseer ik dat ik het allemaal nog wel tegen vind vallen met die kwaliteiten. Voetbalexper maakt het helemaal bont in zijn reactie maar ik gok ook dat jij je kamer vol hebt hangen met posters van Cruyff en Pele net zoals mijn zusje vroeger van Jim uit idols had.

15 mei 2020 om 09:11

En jij bent van de generatie die tegenwoordig alles beter vind dan vroeger, of niet? Wat jij nu zegt is het zelfde als dat, Napoleon Bonaparte en Alexander de Groot maar Koekebakkers zijn, en het zouden afleggen op een slagveld tegen een hedendaags generaal en z’n legers. Dat is toch geen vergelijking? Deze mensen hebben ideeã«n bedacht én gecreã«erd die de basis heeft gevormd waar andere generaties op verder zijn gegaan. Net zoals Pele en Cruijff enorm veel talent en voetbalintelligentie hadden waarmee ze dingen kwamen en lieten zien, die mensen destijds nog nooit hadden gezien. Zij waren uitvinders van hun generatie. Als je dat kunt, dan ben je al een grondlegger, een topper die ook met de hedendaagse snelheid en training van tegenwoordig mee zou kunnen komen om in de top te spelen. Zij waren de voetbal goden die standaard hebben gelegd voor generaties die na ze zijn gekomen. Daarom zullen zij altijd in de geschiedenis boeken staan als de grootste ooit.

Oke dus deze beste man heeft een WK medaile in de kast liggen dankzij Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho, Cafu en R. Carolos en vind zichzelf ineens tot de grote der aarde behoren. Hij heeft amper een rol van betekenis gespeeld op dat WK of bij welke club dan ook waar hij heeft gespeeld. Ook al winnen Messi en Ronaldo nooit een WK, ze blijven altijd tot de beste spelers ooit horen. En deze man heeft teveel Cachaça gedronken en naar zijn WK-medaile gekeken.

Dit soort mensen zitten zover in hun eigen gat dat ze waarschijnlijk nooit meer de realiteit zullen meemaken. Dan ook nog het IQ van een visstick en je krijgt dit soort wanhopige uitspraken van een onzeker mannetje die wanhopig op zoek is naar wat aandacht in de vorm van erkenning. Deze meneer was niet eens relevant in de Braziliaanse ploeg. Als hij er al bij was, mocht hij toch veel vaker de bank warm houden. Misschien was hij daar beter in dan Messi, Ronaldo of Neymar, maar als voetballer mag hij de veters van die drie niet eens strikken.

15 mei 2020 om 12:24

Deze man wordt gewoon met zijn grootste angst geconfronteerd: vergeten worden. Hier moet je gewoon medelijden mee hebben, niets meer.

15 mei 2020 om 19:45

Des te zuurder dat deze meneer niet beseft dat hij helemaal niet zo relevant is. Ik denk dat er maar relatief weinig mensen zijn die hem als voetballer kennen en ik denk dat er geen mensen zijn die hem uberhaupt bij de beste 500 voetballers van de afgelopen drie decennia scharen, behalve hijzelf uiteraard.

Vroeger was alles beter. Toen had je Edilson van Benfica en Mohammed Ahmed Polo van Ghana. Messi heeft geluk dat hij van een veel later generatie is, anders had hij het niet gered tegen deze toppers.

Prima. Gelukkig mag ik - volgens zijn eigen logica - absolute knallers als Howedes, Mustafi & Kevin Grosskreutz wel beter dan Denilson noemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren