Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Navas ontvlucht Frankrijk; ESPN noemt duizelingwekkend bedrag privévlucht

Laatste update:

Keylor Navas is Frankrijk ontvlucht vanwege de aanhoudende coronacrisis, ondanks het feit dat het land al bijna twee weken in lockdown is. De doelman van Paris Saint-Germain heeft zijn vrouw en drie kinderen per vliegtuig mee teruggenomen naar Costa Rica. Volgens ESPN legde de 33-jarige sluitpost van PSG eerder deze week maar liefst 200.000 euro neer voor de privévlucht richting zijn geboorteland. Het is niet bekend of het bestuur van PSG hiervoor toestemming heeft gegeven.

Navas stapte enkele dagen geleden in Parijs op het vliegtuig en kwam twaalf uur later aan in San José, de hoofdstad van Costa Rica. Bij aankomst gaf de routinier gelijk een reactie aan de lokale radiozender Impact Radio. "We zijn ook maar mensen en we zijn bang. Ik heb dit puur en alleen voor mijn gezin gedaan. We willen in deze periode graag dicht bij onze familie zijn. We leggen onze situatie in de handen van God. Hij zal de leiding nemen en ons opnieuw vrede bezorgen. Als mensheid moeten we nu vooral samenwerken en de regels van de overheid heel goed opvolgen."

De doelman van PSG moet nu eerst twee weken in quarantaine, omdat de regels in Costa Rica dat voorschrijven. Navas is de derde speler die vanwege de uitbraak van het coronavirus uit Frankrijk is vertrokken. In een eerder stadium keerden Neymar en Thiago Silva terug naar Brazilië. Op het moment van het vertrek van het tweetal waren de strikte voorzorgsmaatregelen van de Franse regering nog niet van kracht.

Navas liet zich vorige week zondag al uit over de coronacrisis. De Zuid-Amerikaanse keeper riep zijn volgers op Instagram op om rustig te blijven in deze moeilijke tijden. "Laten we hier op een verantwoordelijke manier mee omgaan. God zegene jullie allemaal! Samen komen we wel door deze crisis heen", zo liet hij weten in een speciale videoboodschap.

Verstandige beslissing van Keylor Navas?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je toestemming hebt van de club zie ik geen probleem. Als hij dat bedrag er voor over heeft dan is het toch zijn eigen keus. Ik zou willen dat ik dat ff kon neerleggen voor een reisje.

29 maart 2020 om 14:12

Precies, als het conform wet- en regelgeving en beleid van beide landen is, is het zijn eigen keuze. Vind 'ontvluchten' overigens wel een beetje sterk aangezet, lijkt mij dat hij in deze tijden vooral gewoon graag in zijn thuisland en bij zijn familie (in bredere zin) wil zijn.

29 maart 2020 om 14:15

Ja en als steeds meer mensen dit gaan doen, dan breng je de ziekte vanzelf naar landen die minder hard getroffen zijn. Lijkt me ook geen probleem.

29 maart 2020 om 14:22

Hij gaat nu twee weken in quarantaine. Als die landen dergelijke scenario's willen voorkomen, moeten ze hun eigen beleid daar op aanpassen. Vind zijn gedrag moreel minder verwerpelijk dan het gedrag van mensen die begin maart willens en wetens naar Lombardije zijn afgereisd voor een skivakantie. Overigens doen meer mensen dit al, over de hele wereld worden nog vele honderdduizenden (alleen aan Nederlanders al enkele tienduizenden) mensen gerepatrieerd.

29 maart 2020 om 14:29

Ik ben het helemaal met je eens. Die gasten maken voetballers te groot en verwachten teveel van ze. Ik zou ook liever bij familie zijn dan in het buitenland zitten.

29 maart 2020 om 14:50

Teveel verwacht van ze... het enige wat we van ze verwachten is dat ze in hun Villa blijven zitten. Als dat al te veel is...

29 maart 2020 om 15:03

Hoezo verwacht je dat van ze? Ben je ook zo boos op al die Nederlanders die terug mogen keren naar Nederland? Stel je niet zo aan.

29 maart 2020 om 15:23

Hoezo ik dat van hen veracht? Omdat thuis blijven de risico op verspreiding verkleint. Als iedereen net als Navas reisjes gaat boeken dan zijn we nog wel even bezig met dit virus. En ja ben ook boos op die Nederlanders die midden in een epidemie zo nodig op vakantie moesten. Dat ze zij zich er niet zo druk om maken is prima, maar ze brengen wel andere mensen in gevaar.

29 maart 2020 om 15:30

Navas en zijn gezin gaan bij thuiskomst direct in quarantaine. Onderweg en in een privéjet, zeker met de huidige situatie, hoeven ze met niemand meer contact te hebben dan jij hebt in de supermarkt. Moeten we ook maar stoppen met naar de supermarkt gaan? Men is zo bang voor het virus en dat snap ik, maar laten we niet op hol slaan. Iedereen lijkt zo bang voor hetgeen waar we allemaal van weten dat het komt.

29 maart 2020 om 15:39

Hoezo verwacht je dat van ze? Als de overheid zegt dat er een lockdown is en iedereen binnen moet blijven op een paar uitzonderlijke momenten na, dan mag je verwachten dat elke burger zich daaraan houdt. Wat maakt voetballers zo speciaal dat er voor hun andere normen gelden dan een normale burger?

29 maart 2020 om 15:51

We agree to disagree

30 maart 2020 om 07:57

Denk het ook en dat is ok.

30 maart 2020 om 17:22

Ik heb een beetje moeite met die 2 weken quarantaine. Wat nou als het het op de laatste dag tijdens de boodschappen oploopt?

Laten we rustig blijven, maar vervolgens wel halsoverkop het hazenpad kiezen voor een duizelingwekkend bedrag.... Zeggen dat je naar de overheid moet luisteren, en die hebben zeer duidelijk gezegd dat iedereen in Frankrijk verplicht is binnen te blijven op essentiële zaken als boodschappen doen en een doktersbezoek na, maar wel het huis uit gaan om naar familie af te reizen... Er klopt echt geen snars van. Natuurlijk logisch dat je bij familie wilt zijn, maar zeg dat dan ook gewoon en kom niet met zulke bullshit aan. Hij zegt veel, maar houd zichzelf niet aan de regels en komt paniekerig over. Zeker voor iemand die "alles in Gods handen legt".. Alles wat hij zegt, lijkt hij zelf niet te doen. Lastig om zo'n persoon dan nog serieus te nemen.

29 maart 2020 om 14:14

En als je dan ziet dat zijn teamgenoten Neymar en Silva naar Brazilië vluchten wordt het nog gekker. Daar is een gek president die er niets aan wilt doen omdat het maar een griepje is volgens hem. Dan zit je toch veiliger in Frankrijk lijkt me.

29 maart 2020 om 14:28

Ik denk dat jullie niet begrijpen dat deze gasten voor hun werk in het buitenland zitten, maar het liefst zijn ze in hun thuisland. Moeten ze dan kiezen voor de situatie waarin ze louter thuiszitten in Parijs? Ze hebben de middelen en mogelijkheden dus dan snap ik het. Denk je dat ze bang zijn om ziek te worden? Als dat zo is dan zit je mis.

29 maart 2020 om 14:29

Geen idee waarom ze het willen doen. Maar als iedereen zijn eigen zin maar doordrijft en volop blijft reizen is het einde van deze pandemie niet in zicht.

29 maart 2020 om 14:36

@AadMaat, ja, natuurlijk snap ik dat zij liever bij hun familie zijn, maar dan moet je niet aankomen met teksten die haaks op dit soort acties staan. Daarbij heeft Lierse1997 gelijk; als iedereen maar blijft reizen gaat dit virus waarschijnlijk langer ons blijven/zal de verspreiding sneller gaan.

29 maart 2020 om 14:36

Hij reist privé en hij gaat twee weken in quarantaine. Wanneer brengt hij de ziekte over?

29 maart 2020 om 14:38

Dus hij gaat niemand ontmoeten gedurende zijn reis? De enige manier waarom dit virus gestopt kan worden is het beperken van reizen. Het maakt me niets uit dat hij een voetballer is, elke persoon moet gewoon thuisblijven. Naar de andere kant van de wereld reizen is gewoon dom.

29 maart 2020 om 14:39

ach, ik weet bijna zeker dat het gros van de mensen hetzelfde hadden gedaan als ze het konden betalen. Ik kan hem het niet kwalijk nemen. Ik krijg het gevoel dat men het vervelend vindt dat een vermogend iemand dit kan doen. Ik denk dat het alleen maar mooi is en dat het voor andere mensen een trigger moet zijn om ook in die positie te geraken.

29 maart 2020 om 14:41

Hij hoeft niet meer contact te hebben met mensen dan dat jij hebt in de supermarkt. Ik kan me zo voorstellen dat er wat voorzorgsmaatregelen getroffen worden. Als dit zo gevaarlijk is dan kunnen we beter nu beginnen met die lockdown, want in de supermarkt krijg je ook contact met mensen.

29 maart 2020 om 14:41

In het vliegtuig richting huis, aan de medewerkers van de airport, aan de taxi die ze thuis brengt. Lockdown is lockdown. Het gaat ook om het als gehel thuis blijven. Hoe meer publieke figuren er lak aan hebben hoe meer 'gewone mensen' dat ook gaan doen. Het gaat niet om de ene persoon die iets over kan brengen, maar om als geheel te luisteren. Ik snap trouwens dat hij naar zijn land van afkomst wilt, dat zou ik nu ook wel willen (woon zelf in Zweden momenteel). Maar je hebt gewoon te luisteren

29 maart 2020 om 14:43

Het maakt me hoegenaamd niet uit dat hij een voetballer is. Iedereen moet gewoon binnenblijven, al is die persoon paars. Je gaat elke keer aan het punt voorbij dat de enige oplossing tegen deze pandemie thuis blijven is, dus de halve wereld over reizen is niet echt de bedoeling. Daarnaast zou je je familie niet eens mogen zien als je de regels een beetje volgt, dus dat dicht bij de familie zijn is ook gewoon een non-argument.

29 maart 2020 om 14:48

Hoe kijk je naar de situatie dat alle Nederlanders worden opgehaald uit het buitenland? Hoe kijk je er tegenaan dat Nederlanders in het buitenland toestemming krijgen om terug te keren naar hun thuisland?

29 maart 2020 om 14:48

Zidane, je kan gewoon terugkeren naar Nederland. Dat mag in deze situatie, waarom doe je dat niet?

29 maart 2020 om 14:51

Er is een zeer groot verschil tussen mensen die op vakantie zijn en mensen die in het buitenland werken. Zeker mensen als Navas die gewoon doelbewust werken in een ander land hoeven voor mij niet halsoverkop gerepatrieerd worden of de toestemming gegeven worden.

29 maart 2020 om 14:52

@AadMaat, wat maakt het nou uit of iemand vermogend is? Dat maakt mij niet uit. Het maakt mij ook niet eens uit dat hij dit doet. Ik vind het alleen belachelijk dat hij van alles zegt, maar hij qua handelen vervolgens exact het tegenovergestelde doet... Zo'n persoon kan ik niet serieus nemen. Als hij had gezegd dat familie nu het belangrijkste was voor hem en hij daarom naar Costa Rica terugging had ik dat begrepen, maar als je zegt dat iedereen naar de overheid moet luisteren, rustig moet blijven, alles in handen van God is etc. en je vervolgens zelf reist (wat juist niet wordt afgeraden door de overheid, zoveel betaald voor een privévlucht (staat niet echt gelijk aan rustig blijven) en ook niet getuigt van veel vertrouwen in God) en je doet dit.... Het is gewoon inconsequent.

29 maart 2020 om 15:02

@De Toekomst Zoals ik al zei, de term 'ontvlucht' lijkt me in deze enigszins sterk aangezet. En aan jouw reactie te zien sorteert die keuze ook effect. Zoals anderen hier ook al hebben opgemerkt, heeft hij gewoon gehandeld conform geldende wet- en regelgeving. Tevens is de hoogte van dat bedrag niet zozeer een reflectie van zijn onvermogen rustig te blijven, kennelijk is dat momenteel een marktconform bedrag dat hij er wel voor over heeft (privã©vluchten zijn denk ik altijd vrij duur, dus dit bedrag lijkt me nog niet eens per se exorbitant). En ja, vrijwel elke gelovige zegt dat zijn leven in de handen van God ligt, maar voor vrijwel geen enkele gelovige vertaalt dit zich in het dagelijks handelen in een overeenkomstig stoã¯cisme. Dus als dã¡t je punt is, is het een punt dat voor vrijwel alle gelovigen opgaat, dus niet alleen voor Navas, en niet alleen in tijden van Corona-crisis.

29 maart 2020 om 15:02

Hij doet toch iets wat gewoon mag? Hij zegt dat men de regels van de overheid moet opvolgen en vervolgens doet hij iets wat binnen die regels past. Laten we over dit virus nou niet te gek gaan denken man. Dit virus zal ouderen, kwetsbare en een aantal gezonde mensen dodelijk treffen. Dat is niet leuk, maar dat gebeurt dagelijks alleen heeft het de naam Corona en maakt iedereen elkaar helemaal gek. Mensen gaan gekke dingen doen, zoals hamsteren. Maar men maakt dit nu zo groot dat we bereid zijn geweest de economie te vernielen.

29 maart 2020 om 15:06

Nee, dat klopt niet helemaal Lierse. Er zijn zat expats en mensen woonachtig in het buitenland die gewoon terug mogen keren naar het land waar zij staatsburger van zijn. Je mag als je vervoer hebt gewoon terugkeren, wel heb je even een bewijs nodig van de ambassade.

29 maart 2020 om 15:09

Daar ben ik van op de hoogte. Maar jij vroeg wat ik er zelf van vind, en voor mijn part blijven die mensen in het desbetreffende land (als de omstandigheden het toelaten natuurlijk, maar dat is in Frankrijk echt nog wel het geval).

29 maart 2020 om 15:18

Ja Aadmaat, dagelijks stromen de ICs vol, dagelijks moeten we het aantal bedden opschroeven.. snap je boodschap wel hoor, we moeten ook niet massaal paniekeren, maar bagetalliseren helpt ook niemand in deze situatie. Ik zal niet oordelen over Navas, ken niet het hele verhaal, maar een beetje volwassen vent die normaal heel het jaar in Frankrijk is, die moet toch nu dan ook prima 2 maanden in alle luxe daar kunnen verblijven? Jij hebt een toon van "zo erg is het allemaal niet", maar als het niet zo erg is hoef je ook niet halsoverkop naar de andere kant van de wereld te vliegen. Als dit een normale 29 maart was, dan was Navas ook gewoon in Frankrijk geweest. En als ie over 2 weken zn familie zat is omdat ze allemaal in 1 huis op elkaars lip zitten? Dan gewoon maar weer terugvliegen? Mijn moeder mag haar ernstig dementerende ouders niet eens opzoeken, maar een voetballer die in alle luxe kan leven kan niet 2 maanden zonder familie de tijd doorkomen? Nou ja het zal allemaal wel..

29 maart 2020 om 15:21

Als ik even de toon van “zo erg is het allemaal niet” dan zijn de restricties er niet minder op. Bovendien houdt mijn toon niet in dat het gezin van Navas minder bang is en naar familie wil.

29 maart 2020 om 15:22

Als ik even de toon van “zo erg is het allemaal niet” dan zijn de restricties er niet minder op. Bovendien houdt mijn toon niet in dat het gezin van Navas minder bang is en naar familie wil.

29 maart 2020 om 15:26

Navas zegt dat we allemaal bang zijn en dat zal grotendeels ook wel zo zijn. Ik woon in Nijmegen en mij wordt afgeraden naar familie elders te rijden en mij lijkt het ook verstandiger om de reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken. Bovendien heb ik niet de illusie dat mijn familie mijn angst weg gaat nemen. Dus wat win je nou feitelijk met het reizen naar je familie?

29 maart 2020 om 15:33

Weet je wat het grote verschil is? Zijn gezin vindt dat wel fijner. Mijn vader had stadium 4 longk*** en niet de illusie dat zijn familie zijn situatie weg ging nemen, maar toch wilde hij ons erbij hebben.

29 maart 2020 om 15:40

Wat is dan het grote verschil? Ik wil ook liever bij familie zijn, maar als het feitelijk geen winst oplevert, waarom dan het risico nemen om bij te dragen aan verspreiding van het virus? Jij hebt het nu over iemand die op sterven ligt en zn laatste dagen dierbaren om zich heen wilt hebben, terwijl dit artikel gaat over verplaatsen vanwege angst, angst die door dat verplaatsen niet vermindert. Maar goed we hebben er andere visies op, dat is wel duidelijk.

29 maart 2020 om 14:20

Halsoverkop valt toch alleszins mee? Dit speelt nu toch al enkele weken. Denk dat hij inmiddels zelf ook de inschatting gemaakt heeft dat dit nog wel eens veel langer kan gaan duren dan een paar weken, dat er dit seizoen toch niet meer gevoetbald gaat worden en vooral daarom de keuze gemaakt heeft terug te keren naar zijn thuisland zodat hij en zijn gezin thuis en bij de familie kunnen zijn. Weet overigens niet of dit in lijn is met het Franse beleid, maar alleszins lijkt het mij in ieder geval in lijn met de geest van dat beleid (hoewel dan misschien niet de letter). En ja, dat gedweep met "alles in Gods handen leggen", laten we het erop houden dat voor veel gelovige mensen gedrag en belijden van het geloof niet altijd één op één overeen lijken te komen.

29 maart 2020 om 14:21

Het hazenpad? Als zijn gezin terug naar huis wil in deze periode en hij die middelen heeft dan is het logisch? Zou ik ook doen. Ze wonen voor zijn werk in Parijs hè, het is niet per se hun keuze geweest. Zou jij je gezin in Parijs houden terwijl zij graag terug zouden willen en kunnen?

29 maart 2020 om 14:34

Je mag gewoon naar je thuisland gaan hoor, als ik nu met de auto van Spanje naar Nederland wil rijden mag dat, enige wat ik nodig heb is een brief van de ambassade dat ik Nederlander ben, voor Frankrijk een transit verklaring die je kunt downloaden, enige restrictie is dat je de kortst mogelijke snelweg moet nemen, voor België idem.

29 maart 2020 om 14:35

Lijkt wel op de koningin tijdens de Tweede Wereldoorlog. Je hebt volkomen gelijk. Wat een hypocriet en arrogant gedrag zeg. Ook het vluchten naar andere landen vind ik het laagste wat er is. Wat als hij nu dat Virus meeneemt? Zijn de ziekenhuizen in Costa Rica dan geavanceerder dan in Europa? Als iedereen zich nu gewoon aan de regels zou houden, dan had de situatie er nu wss ietwat rooskleuriger uitgezien. Maar nee. Mensen vluchten massaal weg ondanks dat ze binnen moeten blijven.

29 maart 2020 om 15:35

Ging de koningin naar het land waarvan zij staatsburger was of ging zij juist naar een ander land? Het is spijtig dat veel mensen verkeerde informatie tot zich nemen en nu zo angstig worden.

29 maart 2020 om 17:21

Terwijl zij veilig in Engeland en daarna in Canada verbleef, kregen de Nederlanders van haar te horen dat ze zich moesten blijven verzetten tegen de Duitse bezetter. Wat is hier fout aan? Het komt toch op hetzelfde neer als nu met Navas. Makkelijk praten als je zelf letterlijk veilig bent en als je tegen andere mensen gaat zeggen wat ze moeten doen terwijl je zelf niet aan de regels houdt? Geloof jij maar al die propaganda dat de Koningin tijdens Woii strijdend ten onder wilde gaan, en dat ze van het paleis moest worden weggesleurd omdat ze haar bevolking niet in de steek wilde laten.

29 maart 2020 om 14:39

@detoekomst: totale onzin wat je zegt, deze vent gaat met z’n vrouw en kids naar huis, zoals zoveel mensen nu doen. Hij fixt zijn eigen repatriëring. Check de hoeveelheid Nederlanders die nog in het buitenland zitten en die nog terug willen. Is niets anders dan met Navas. Dit is niet tegen de regels van Frankrijk in daarnaast. Vanuit daar mogen mensen prima naar hun thuisland vliegen.

Niet zo gek hoor dat bedrag. Een privéjet begint gewoonlijk bij 50.000 euro. Langere afstanden of meer luxe betekent dus ook een hogere prijs.

29 maart 2020 om 15:06

Ja, ik vroeg me ook al af in hoeverre dit bedrag werkelijk zo exorbitant is. Een eenvoudig en zeer kort Google-onderzoek wekt de indruk dat het inderdaad wel meevalt.

Dicht bij je familie zijn is niet echt een slim idee op dit moment. En het lijkt mij ook niet dat Costa Rica vrij is van deze crisis. Heb even Gegoogled zitten rond de 300 besmettingen, wat vast vele malen hoger zal zijn omdat er vrij matig getest wordt.

29 maart 2020 om 17:23

Inderdaad. Hoewel Costa Rica een van de meest vooruitstrevende landen van centraal-Amerika is, zal de gezondheidszorg ook weer niet zo ideaal zijn. Die kunnen (net zoals elk land) elk bed optimaal gebruiken, en dus het aantal besmettingen zo laag mogelijk houden.

Hahahahah ik ga helemaal stuk, die celebrities leiden aan waanheid. Als je zoiets als Navas flikt moet je je bek houden en niks zeggen. Deze gozer heeft nog het lef om op een filmpje morele hoge grond te nemen door mensen te adviseren. Dit is het resultaat als je te veel ja knikkers om je heen hhebt die je niet met voeten aan de grond houden. Zelfde onzin als die filmster gal gadot met haar domme liedje. Die mensen lijken geen echte vrienden te hebben die even tegen hun zeggen dat ze beter stil kunnen zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren