Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Duitsland vernedert Estland; Noord-Ierland loopt ver weg van Oranje

Laatste update:

Duitsland heeft dinsdagavond een monsterscore neergezet in de EK-kwalificatie tegen Estland. Voor eigen publiek won de ploeg van bondscoach Joachim Löw, die door ziekenhuisopname afwezig was en op de bank vervangen werd door assistent Marcus Sorg, met liefst 8-0. In de poule van het Nederlands elftal speelden ook Wit-Rusland en koploper Noord-Ierland tegen elkaar. De bezoekers wonnen met 0-1 en vergroten daarmee de voorsprong op Oranje naar negen punten. De ploeg van bondscoach Ronald Koeman heeft echter nog wel twee wedstrijden minder gespeeld.

Duitsland - Estland 8-0
De thuisploeg liet er geen gras over groeien in de Opel Arena in Mainz. Estland had niets te vertellen en ging rusten met een 5-0 achterstand. In de tiende minuut werd de score geopend door Marco Reus. Duitsland omsingelde Estland, waarna Thilo Kehrer vanaf rechts uitstekend voorgaf en Reus een niet te missen kans bood. Estland besloot zich massaal in te graven, maar Duitsland combineerde er eenvoudig doorheen en kwam al snel op 2-0 via Serge Gnabry. Er stonden nog geen twintig minuten op de klok toen Leon Goretzka op aangeven van Joshua Kimmich de 3-0 tegen de touwen kopte. Ilkay Gündogan tekende vervolgens vanaf elf meter voor de 4-0, waarna Reus vanuit een vrije trap de ruststand op 5-0 bepaalde.

In de tweede helft voerde Sorg een aantal wijzigingen door. Marcel Halstenberg was de vervanger van Nico Schulz, terwijl Gündogan werd gewisseld voor Julian Draxler. Estland slaagde er na de thee vijftien minuten in om de Duitsers van het scoren af te houden. Na iets meer dan een uur spelen bracht Gnabry de score op 6-0 en dat deed hij op aangeven van invaller Halstenberg. In de slotfase waren het invaller Timo Werner en Leroy Sané die voor de 7-0 en 8-0 zorgden.

Wit-Rusland - Noord-Ierland 0-1
Noord-Ierland ging met achtereenvolgende zeges op Estland (2-0), Wit-Rusland (2-1) en nogmaals Estland (1-2) uitstekend van start in de EK-kwalificatie. In een groep met Duitsland en Nederland was een dergelijke start gewenst voor de Noord-Ieren. Bij een overwinning in de Borisov Arena zou de voorsprong op Oranje vergroot worden naar liefst negen punten. Lang leek het er dinsdagavond op dat Wit-Rusland en Noord-Ierland de punten zouden delen, maar vlak voor tijd was het Paddy McNair die de bezoekers de volle buit bezorgde. Middlesbrough-middenvelder Paddy McNair dook op in het strafschopgebied en schoof de bal in de verre hoek langs doelman Aleksandr Gutor. In het restant van de wedstrijd wist de thuisploeg niets meer aan de achterstand te doen.

Nederland staat met drie punten uit twee wedstrijden op de derde plaats. Noord-Ierland gaat aan kop met twaalf punten, gevolgd door Duitsland (negen punten). Oranje vervolgt de EK-kwalificatie op 6 september met een uitwedstrijd tegen Duitsland. Op 9 september volgt de uitwedstrijd tegen Estland.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het grote verschil tussen Winnaars (duitsland) en Losers (nederland): Joachim Lã¶w zou nooit, maar dan ook nooit de Roon opstellen als hij ook de beschikking zou hebben over vd Beek. Nederland zal gruwelijk worden afgeslacht door Duitsland op 6 september 2019 omdat Koeman maar vast blijft houden aan zijn eigen koppigheid. Houd bijvoorbeeld op met het selecteren van een Ryan Babel!

11 juni 2019 om 22:42

Dat is maar goed ook, want de Roon is een Nederlander. En overdrijf niet zo.

11 juni 2019 om 22:43

Vandaar dat 'ie Sané thuisliet in 2018

11 juni 2019 om 22:43

Wat een onzin

11 juni 2019 om 22:45

Gast, er werd recent nog 3-0 gewonnen van Duitsland met De Roon in de basis, gelijkgespeeld tegen Duitsland met De Roon in de basis (en assist van De Roon nota bene) en nipt 3-2 verloren van Duitsland met De Roon in de basis. Doe niet zo overdreven joh...

11 juni 2019 om 22:49

Laat het gaan sommige ajacieden willen zoveel mogelijk ajax spelers in de basis hebben.

11 juni 2019 om 22:52

Ik ben zelf ook voor Ajax hoor, Van de Beek gun ik het ook best om zijn minuten te maken tegen kleinere landen (dan kan een middenveld met Donny, Frenkie en Gini wel namelijk denk ik), maar voor de stabiliteit is De Roon gewoon een vrij logische keuze lijkt me. Verder onnodig om te doen alsof alleen Ajacieden last hebben van dit 'kwaaltje', er zijn ook maar zat supporters van allerlei andere clubs die het begrip objectiviteit vreemd zijn hoor. Heeft met de persoon te maken, niet met de club

11 juni 2019 om 22:55

Het gaat erom dat het nu wat minder gaat met de Roon en van der Beek echt wel goed speelde afgelopen wedstrijden wat daarom dus ook logisch is dat mensen om Donny in de basis roepen, heeft niks met Ajax te maken...

12 juni 2019 om 07:04

Maar De Roon en vd Beek spelen toch helemaal niet op dezelfde positie? Dat is alsof je Barkley in de basis zet ipv Kante, zo werkt dat natuurlijk niet als je ook nog een beetje wilt verdedigen. Wijnaldum speelt op de positie van vd Beek, maar het wisselen van een CL finalist hoor je mensen (gelukkig) weinig over. Vd Beek heeft een wereldseizoen beleefd, hij heeft alleen pech dat een CL finalist op zijn positie speelt in Oranje. Heb je desalniettemin een supersub en breekijzer op de bank die je aan het eind van de wedstrijd alsnog voor de Roon kunt brengen voor wat extra aanvallende impulsen.

12 juni 2019 om 07:37

@VoetbalFan28, dan heb jij echt naar hele andere dingen zitten kijken tijdens de wedstrijden. Van de Beek heeft niks tot nauwelijks laten zien in de afgelopen wedstrijden.

11 juni 2019 om 22:47

Tegen fucking Estland ja. Iedere coach met verstand van voetbal zal tegen een (sub)top land altijd de Roon laten starten ipv Vd Beek. 3 aanvallend ingestelde middenvelders die hun mannetje laten lopen werkt zelden. Dat werd tegen Engeland ook pijnlijk duidelijk toen ze binnen 10 minuten scoorde nadat vd Beek erin kwam. Kwestie van geluk dat het een millimetertje buitenspel was.

11 juni 2019 om 22:48

Vd Beek is niet heilig

11 juni 2019 om 23:22

Ah de man die Sane thuis liet tijdens het EK. Wat een genie inderdaad!

12 juni 2019 om 00:13

Die low die heel lang Sane niet opstelde...

12 juni 2019 om 06:38

Ik vind het altijd gezonder prettig als iedereen roept dat onze aanvallers zo slecht zijn. Vooral de alternatieven die dan genoemd worden zijn briljant. Makkelijk om Weghorst te noemen, maar verder kom ik ook niet echt. Misschien el Ghazi? Deed het erg goed bij het gepromoveerde Aston Villa.

Kwalificatie van 2022 dan maar proberen?

Nee, maar even zonder grappen dit is toch wel erg zorgelijk aan het worden nu Noord-Ierland gewoon doodleuk 4 keer wint. Ik snap wel dat de reactie zal zijn van die potten moeten we ook allemaal kunnen winnen, maar je hebt nu echt geen speling meer om fouten te maken.
1 stunt van Noord-Ierland komende 4 wedstrijden voor ze en ze kunnen zomaar 'ons' ticket pakken.

11 juni 2019 om 22:42

Tis maar goed dat we groepswinnaar zijn geworden in de Nations League. Het ziet er naar uit dat we die ticket voor de play-offs nog hard nodig zullen hebben.

11 juni 2019 om 22:48

Wel eerst nog even afdwingen natuurlijk. Moet je nog eerst 2 wedstrijden voor spelen tegen 2 landen die er vol op zullen gaan. Met de motivatie van afgelopen week zal het dan niet gaan lukken

11 juni 2019 om 22:58

Og og. Noord-Ierland verliest normaal 2x van Duitsland en 2x van ons. Wij verliezen 2x van Duitsland en winnen voor de rest normaal gesproken alles.

11 juni 2019 om 23:13

We hebben geen wildcard voor de playoffs. Wildcards worden gratis uitgedeeld, hier heeft Nederland zelf voor gevoetbald.

11 juni 2019 om 23:28

Tenzij alle overige landen uit poule A van de Nations league wel direct geplaatst zijn. Dan krijg je het ticket. Normaliter zou je hooguit alleen Ijsland kunnen krijgen in de playoffs. De rest zal zich wel kwalificeren.

12 juni 2019 om 05:01

De playoff tickets verschuiven dan gewoon naar de best geplaatste landen uit divisie B

12 juni 2019 om 06:41

Nee die gaan dan naar de beste landen die niet geplaatst zijn voor play-off van B. Zou niet eerlijk zijn dat als je goed presteert als beloning in een zwaardere play-off komt.

11 juni 2019 om 22:43

Nederland won ook in de crisistijd van dat soort landen, maar je moet ze gewoon allemaal winnen.

11 juni 2019 om 22:45

We hebben het gewoon in onze eigenhand 2 keer winnen van noord-Ierland en van nog 3 van die andere 2 landen dan kan je gegarandeerd zeggen dat we gekwalifceerd zijn

11 juni 2019 om 22:55

Nee niet gegarandeerd. Alleen als Duitsland ook 'gewoon' 2 keer van ze wint. Dat zal waarschijnlijk wel gebeuren, maar een garantie is het (helaas) niet.

11 juni 2019 om 23:21

Die Duitsers gaan er 1 gelijkspelen, wedden?

11 juni 2019 om 23:23

Wacht datmaakt ook niet uit. Als wij alles winne. Behalve die tegen de Duitsers zijn we door, behalve als N Ierland 4 punten haal uit 2 potjes tegen Duitsland

11 juni 2019 om 23:34

Je hebt gelijk, zie nu dat ik verkeerd gerekend had inderdaad! Wij kunnen (incl. evt. ingecalculeerd verlies uit bij Duitsland) nog op 18 punten komen als we alles winnen, dan zou Noord Ierland 2 keer van Duitsland moeten winnen om dat ook te halen, en zelfs dan is de kans nog aanzienlijk dat je op doelsaldo boven ze blijft, gezien ze alles met 1 goals verschil hebben gewonnen..

12 juni 2019 om 00:17

Ja inderdaad . Daar uit in noord Ierland . Op een regenachtige gure avond. Terwijl er voor ze zelf niks meer op het spel staat . En er 50.000 Ieren de kans op
Kwalificatie ruiken. Bijna een zekerheidje. 1-1

11 juni 2019 om 22:46

Het is duidelijk wat er moet gebeuren... vanaf nu moeten we alles op alles zetten om de komende wedstrijden te winnen 😂

12 juni 2019 om 00:03

Moest dat niet sowieso al?

12 juni 2019 om 00:08

Ken je klassiekers tovenaer 👍🏻

11 juni 2019 om 22:47

Is zeker zorgelijk. Stel dat Duitsland straks nog een keer van Nederland wint (eerstvolgende) wedstrijd, dan moet je vanaf dan eigenlijk alles gaan winnen. Dan mag je niet eens een maal gelijkspelen tegen Noord-Ierland, bij wijze van. Wetende dat Noord-Ierland de bus zal parkeren zullen dat twee zeer moeilijke wedstrijden worden nog. Ze winnen telkens met één goaltje verschil. Typisch. Wordt nog zeer zeer spannend. Anders nog de Nations League kwalificatie proberen... Maar zover mag het natuurlijk niet komen. Kunt wel makkelijk zeggen dat Nederland alles moet winnen, maar of dat nou zo reeël is? Denk dat Noord-Ierland nog eens gevaarlijk kan worden.

11 juni 2019 om 23:10

Kom op zeg. Ze hebben de vier makkelijkste wedstrijden gespeeld. We moeten nu niet doen alsof Noord Ierland daardoor ineens een gevaarlijk land is om tegen te spelen. Die testcase komt nog als ze tegen Nederland of Duitsland moeten. Zonder die grote voorsprong in punten zouden ze ook de bus parkeren tegen ons, dus dat maakt weinig verschil. Nederland heeft grote landen verslagen. We hebben maar nipt verloren van Duitsland, waar we zelfs van hadden kunnen winnen. En nu moeten we ons zorgen maken dat we echt geen misstap meer kunnen veroorloven, tegen de c garde van Europa. Als je daar al misstappen tegen begaat, dan heb je sowieso niets te zoeken op het EK.

12 juni 2019 om 01:11

Als ze met 11 man op eigen helft gaan spelen kan het nog best een gevaarlijk land zijn om tegen te spelen. Die aanval van ons komt daar niet doorheen

11 juni 2019 om 22:52

Onzin, van die landen winnen wij ook en we winnen ook twee keer van Noord Ierland.

11 juni 2019 om 22:56

Kom op zeg , N Ierland heeft 2x tegen Wit Rustland en 2x tegen Estland gewonnen .

11 juni 2019 om 23:32

Ja, het ongewone is de druk die bij onze jongens komt te liggen, die toch nog redelijk onervaren zijn. De volgende wedstrijd verliezen van Duitsland, vergroot de druk nog maar eens, het gaat erom spannen. Een stunt van Noord Ierland inderdaad of een foutje van Nederland kan fataal zijn.

Het zou ook wel weer des Nederlands zijn om dan via de wildcard er toch te komen, zo vaak dat we ons met moeite hebben geplaatst maar eenmaal op een toernooi zijn we outsiders.

12 juni 2019 om 00:02

Als we zelf niet 2 maal van N. Ierland kunnen winnen dan verdienen we het ook niet om 2e te worden. Doen we dat wel dan staan we 3 punten achter met 2 wedstrijden minder gespeeld. Daarnaast heb je ook al 1 maal tegen Duitsland gespeeld en zij 0 keer. Ik zie het probleem niet. We moet gewoon de wedstrijden winnen die we horen te winnen en dan kunnen we nog lekker me 10-0 op onze bek gaan tegen Duitsland. Beetje makkelijk scoren dit soort ondoordachte opmerkingen.

12 juni 2019 om 00:48

We moeten ons niet zorgen maken. Noord-Ierland heeft alleen nog maar de zwakkeren gehad en nu moeten ze 2x ons en 2x tegen de duitsers. Noord-Ierland won een paar keer maar met 1 goal verschil. 2e moet lukken.

Nederland moet gewoon zorgen dat zij nog 2x van Estland winnen en 1x van Wit Rusland. Dan sta je al gelijk met Noord Ierland. Noord Ierland moet 2x tegen Duitsland en tegen Nederland. Dan is er niks aan de hand

In principe is er nog steeds niets aan de hand. Noord-Ierland wint twee keer van Estland en Wit-Rusland. Dat moet Nederland ook kunnen. En toch ben ik er niet helemaal gerust op. Een vervelend onderbuikgevoel!

11 juni 2019 om 22:55

Ik ook. Zou wel weer typisch ons geluk zijn. Het begint natuurlijk met dat we Duitsland weer moesten loten.. Verlies je in de laatste minuut van, de uitwedstrijd zal ook wel een nederlaag worden (gelijkspel zou al mooi zijn) en dan zie je dat N Ierland straks een stunt doet tegen Duitsland. Zet er maar alvast wat geld op in.

Pffff het zit ook nooit echt mee met die kwalificatie. Onze concurrenten winnen weer eens alles. Natuurlijk weet ik ook wel dat we Noord-Ierland 2x moeten verslaan, maar het zou toch wel eens fijn zijn als ze een keer punten hadden verspeeld. Een slippertje van ons in Noord-Ierland en we zijn meteen de sjaak.

11 juni 2019 om 22:44

Niet helemaal waar. Normaal gesproken is je doelsaldo altijd beter dan dat van Noord-Ierland. Als Nederland een keer wint en verliest van Noord-Ierland is de kans best reëel dat je op doelsaldo tweede wordt achter Duitsland. Het mooiste voor Nederland zou zijn om gewoon zelf in en tegen Duitsland te winnen!

11 juni 2019 om 22:52

Vergeet niet dat het in de allerlaatste speelronde Duitsland - Noord-Ierland is. Zeer waarschijnlijk is Duitsland op dat moment al geplaatst en kunnen ze die wedstrijd laten lopen. Is bij deze kwalificatie trouwens doelsaldo of onderling resultaat bepalend?

11 juni 2019 om 23:01

In eigen huis geloof ik eerlijk gezegd niet dat Duitsland dat laat lopen. Dergelijke sentimenten spelen bij spelers geen rol.

12 juni 2019 om 07:40

Correct. Duitsland is in vorm maar een overwinning kan altijd daar. De wedstrijd in de Arena was zo slecht nog niet.

Dat speelschema begrijp ik oprecht geen ene moer van. Hoe kun je in een poule met 5 landen, na 4 wedstrijden pas 2 teams hebben getroffen?!

11 juni 2019 om 23:00

Nations league.

11 juni 2019 om 23:06

Dit wordt veroorzaakt door de finaleronde van de Nations League waar Nederland in zat. Daardoor moest het speelschema omgegooid worden. Ik vind het overigens inderdaad wel vreemd dat Noord-Ierland deze periode niet al tegen Duitsland heeft gespeeld. Dat was qua verloop van de poule logischer en eerlijker geweest.

Dit wordt meteen al de meest cruciale fase van de kwalificatieronde...je zult hier toch wel minimaal 4 punten aan moeten overhouden...

Als N-Ierland zich plaatst ipv Nederland zijn we weer helemaal terug bij af. Ik weet wel dat Nederland veel sterker is, maar 1 super dag van N-Ierland tegen een mindere dag van Nederland dan zie ik het echt zwaar tegemoet.

Mensen, niemand hoeft zich zorgen te maken. Nederland heeft die play-off op zak dus dat zijn 2 kansen. Het gaat goed komen. Dit Noord-Ierland gaat echt niet nog 2x in de 80ste minuut winnen.

Om eerlijk te zijn begrijp ik alle stress op dit moment niet over Noord-Ierland. Hebben gewoon een zeer matige ploeg en hebben met elke wedstrijd met minimaal verschil en veel moeite gewonnen. Gewoon winnen van wit-Rusland, 2x van Estland en dan zou zelfs 1x winnen en een keer verlies tegen Noord-Ierland genoeg kunnen zijn. Klinkt toch niet als een zeer grote opgave

11 juni 2019 om 23:03

Mee eens, maar dan moet Duitsland wel hun sportieve plicht doen, die Duitsers zullen het ook wel mooi vinden om Nederland te naaien. Maar 2x winnen van N Ierland moet ook mogelijk zijn

11 juni 2019 om 23:04

Frankrijk verloor Destijds ook van Zweden wat cruciaal was voor Nederland.
En toen dachten wij ook dat Frankrijk wel 2x van Zweden zou winnen.
Ik zeg niet dat de kans groot is , maar ik ga er ook niet zoals toen zomaar van uit dat Duitsland de Noord Ieren 2x verslaat.

11 juni 2019 om 23:10

Dat Nederland veel klassen sterker is dan Noord-Ierland zal niemand bestrijden. Het probleem is dat het daar niet om gaat, maar om de punten. Als Noord-Ierland een gelukkig puntje tegen Nederland pakt, kan het zomaar zijn dat ze dankzij het speelschema het ticket pakken.

12 juni 2019 om 07:42

Nee Oranje heeft altijd monster scores neergezet uit tegen oostblok landen.

Noord-Ierland, oftewel een soort Zweden. *zucht*

5-0 voor Duitsland tegen ons in september. Let op mijn woorden! Ze spelen zoveel sneller! We worden helemaal scheel getikt!

Dit voelt niet goed moet ik zeggen.
1 misstap en het is klaar.
Bovendien de laatste wedstrijd van Duitsland is tegen noord Ierland en dan is Duitsland naar alle waarschijnlijkheid al geplaatst en ja als Duitsland ons kan naaien zullen ze dat zeker niet laten.
Ik ben bang voor de playoffs en aangezien Nederland altijd zwaar loot kan het gewoon gebeuren dat we het ek gaan mislopen.....
Vind dit speelschema trouwens wel een belachelijk schema in het nadeel van Oranje

Duitsland heeft een top selectie.. dit was natuurlijk een tegenstander van niveau 2de klasse maar Duitsland had nog spelers op de bank die echt heel gevaarlijk zijn zoals brandt-havertz-werner, kroos was er niet bij.. een draxler op de bank is ook altijd mooi! Gnabry is echt een hele maar hele goeie! Sané -reus-gnabry is wel dodelijk. Vanachter komt rüdiger nog terug( vond hem de beste CV van chelsea)+ met Tah heb je nog een erg goede jonge verdediger in huis, 2 wereld-keepers! Gündogan-kroos-kimmich-brandt-havertz allemaal geweldig voor op het middenveld maar elk op zijn manier + goretzka heb je ook nog, Can komt er ook nog bij als BU. Kimmich zie ik veel liever op de back rechts maar goed is een topvoetballer...

11 juni 2019 om 23:04

GK: Neuer LA: Schulz CV: Suele CV: Ginter RA: Kimmich CM: Kroos CM: Gündogan CAM: Havertz LAM: Sané SP: Reus RAM: Gnabry.

11 juni 2019 om 23:08

Hebben keuze genoeg... rüdiger zal ook wel veel spelen denk ik maar sws Süle is echt een topper!! Aanvallend dodelijk.. hopen dat sané naar ons komt.. zijn papa(makelaar) vertelde in de rust dat er momenteel van hun kant niks te zeggen valt

11 juni 2019 om 23:14

Felix deal naar City moet rond zijn, zodra dot zeker is mag Sané van Pep vertrekken. Er wordt gepraat over een som van 80 miljoen. Pep zal als ex coach Bayern ook geen poot willen uittrekken. Sané en Felix in 1 team ga je niet doen mede door Sterling, Jesus, Aguero en Bernardo.

11 juni 2019 om 23:26

Ik hoop echt dat Sané komt & van felix/city is idd heel concreet..

Ze maken het ons niet makkelijk, maar we hebben het wel in eigen hand, we moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen. Al zou je evt nog van Duitsland kunnen verliezen, maar liever niet natuurlijk. Ik ben wel bang dat als Duitsland wint op 6 september van Nederland dat Duitsland de uitwedstrijd tegn N. Ierland laat lopen, dan wordt het nog lastiger voor Nederland maar dan nog steeds niet onoverkomelijk als je dan maar alles wint en ervan uitgaan dat Duitsland thuis wel wil winnen van N ierland. Daarnaast hebben we ons play off ticket nog, maar heb liever dat we het daar niet op laten aankomen. Zal je net zien dat je tegen een sterke tegenstander moet

Nou je mag in ieder geval niet van Duitsland verliezen.
Anders laten die Duitsers de noord - ieren een puntje pakken en wordt je nooit tweede ( zeg maar wat Frankrijk deed tegen Zweden).
Dus ja gewoon slecht onderhandeld tijdens de wedstrijdindeling.
Die noord Ieren vier keer relatief makkelijk en wij al 2x tegen Duitsland zo vroeg in het schema zo geef je ze een vliegende start

11 juni 2019 om 23:04

Je onderbouwing klopt niet helemaal. Als Nederland twee keer wint van Noord-Ierland dan maakt het niet uit wat Duitsland presteert tegen ze. Dan is Nederland gewoon geplaatst. En wat onderhandelingen betreft, ik denk niet dat de KNVB of welke andere voetbalbond dan ook hier invloed op heeft gehad. Alleen door de Nations League speel je nu toevallig twee keer achter elkaar tegen Duitsland.

11 juni 2019 om 23:47

Als NL van Duitsland verliest en de Duitsers gunnen N-Ierland een puntje - dan loop je toch echt een punt achter

12 juni 2019 om 09:57

Nee want dan blijft het toch hetzelfde
2 keer winnen van noord Ierland, en laten we eerlijk zijn dat noord Ierland is geen topland dus moet te doen zijn lijkt mij

12 juni 2019 om 09:58

Moet te doen zijn maar wil wel aanvullen dat we inderdaad in een lastige situatie zitten

Ze gebben meer wedstrijden gespeeld maar toch voelt het niet goed

Ik heb die match gezien maar die aanval vd Duitsers is wereldtop. Reus, Sané en Gnabry.... eigenlijk hebben ze alles: looplijnen, snelheid, diepgang, techniek, scorend vermogen.. en dan Kimmich op t middenveld: het is n verademing tov Kroos. Kimmich is de nieuwe Generaal, Schweini 2.0 maar dan 8 jaar jonger.
Neuer is Neuer maar dan heb je ook nog een Leopard tank achterin op straalaandrijving..Suele, die gast is 2 meter groot, 2 meter breed en heeft de snelheid van Robben. Hij doet me denken aan Dolph Lundgren. En dan die bank: Ter Stegen, Kroos, Rudiger, Brandt, Havertz, Werner.

Ik vrees dat we Duitsland uit kunnen vergeten...

Het hele probleem is natuurlijk het speelschema. Noord-Ierland heeft 2 wedstrijden meer gespeeld en ook nog eens alle makkelijke tegenstanders gehad. En dan is de volgende wedstrijd van Nederland ook nog eens tegen de Duitsers, terwijl Noord-Ierland pas tegen de Duitsers speelt terwijl die allang geplaatst zijn. Dan kan het zomaar zijn dat Duitsland Nederland naait. Behalve een nederlaag tegen Duitsland kun je je daarom helemaal niets meer veroorloven, zelfs geen ongelukkig gelijkspel tegen Noord-Ierland.
Degene bij de Knvb die akkoord is gegaan met dit speelschema moet zich de ogen aan zijn kop schamen.

Staan bovenaan, maar moeten nog 2x tegen Nederland en 2x tegen Duitsland.
Meer punten zie ik ze niet pakken. Waar Nederland straks na de eerste 3 wedstrijden
al 2 keer Duitsland heeft gehad. In deze groep heb je een zekere 12 punten, dan moeten ze met Noord-Ierland uit maken wie nummer 2 is? Eerlijk gezegd verwacht ik dat ze dik 2de worden misschien nog een beetje hoop op eerste.

Het geluk is wel dat de play-offs (als we die moeten spelen) ook kansrijk is. Op basis van de huidige standen in de groepen zouden dan zo'n beetje Ijsland, Slowakije en Bulgarije de tegenstanders zijn. Daarin kan natuurlijk nog van alles veranderen, maar het niveau blijft zo ongeveer hetzelfde.

11 juni 2019 om 23:36

Ik wist niet dat je eventueel play-offs moet spelen tegen landen uit hele andere poules uit de nations league. Ik dacht dat wanneer de 11 overige landen uit poule A zich plaatsen, dat je dan automatisch de poule A ticket krijgt.

12 juni 2019 om 06:10

Er zijn velen die dat nog steeds denken maar die zullen er ook nog wel achterkomen dat het anders zit.

Als ik toch elke keer de reacties onder artikelen over N-Ierland lees schiet ik in de lach.
Mensen doe rustig, ook al wint Noord Ierland de laatste wedstrijd van Duitsland en winnen ze tegen de zwakkere landen dan komen ze op : 5x winst 3x verlies ( 1x Dui 2x Ned ) = 15 punten. Als Nederland gewoon alle wedstrijden wint behalve 2x van Dui dan kom je op 6x3 = 18 punten.



11 juni 2019 om 23:27

Dan eindigt het 16-16 toch? Of ben ik nu gek.

Duitsers die Nederland "naaien" door opzettelijk thuis te verliezen? Zo werkt het niet.
Daarnaast moet Nederland "gewoon" 2x winnen van N-Ierland.( Bij de andere wedstrijden mag je dan 1x (ongelukkig) gelijkspelen.) Anders (en daar komt ie weer) heb je ook niet veel op een EK te zoeken.

@ nr14 Als je niet 2x van Estland en W-Rusland kan winnen verdien je het inderdaad niet.

Wat een paniekerigheid hier in de commentsectie.

Nederland moet nog een paar potjes inhalen vanwege de Nations League.

De kans dat NL het laat liggen tegen een mindere ploeg is zeer klein.

Een beetje vertrouwen in de Oranje leeuwen mag wel.

Zon kroegteam wint een paar keer in de laatste minuut oehoe. Wit Rusland en Estland spelen we met gemak van het veld en Noord Ierland zelf kan er ook niks van. Worden 2e achter de Duitsers.

Laten we alsjeblieft niet in paniek raken. Door de Nations League hebben we twee potjes minder gespeeld dan N-Ierland. Zij hebben de twee grote landen nog voor de boeg. Ja, er is nu wat druk, maar laten we ons zelf niet gek maken. Het ergste geval hebben we nog de play off kaart...

En alles en iedereen papegaait elkaar na hier, aangestuurd door de sensatie voetbalmedia. Noord-Ierland heeft zn wedstrijden van Estland en Wit-Rusland gewonnen en staat omdat ze simpelweg meer wedstrijden gespeeld hebben bovenaan. De voetbalpers gebruikt om te scoren en de domme kudde volgers rilt massaal mee. Estland en Wit-Rusland hè.

Noord-Ierland gaat nu gewoon 4x verliezen. In de Nationale League hebben ze ook alles verloren.

Typisch Nederlands doemdenken weer. Kijk van wie ze winnen, dat zegt toch alles al. Gezien het huidige niveau van NL gaan wij met alle tegenstanders behalve duitsland geen probleem hebben. We spelen in totaal 8 wedstrijden, Noord-ierland gaat nu geen punten meer pakken, nl komt op 18 punten met 2x verliezen van duitsland. Nou neem dan nog een marge dat Nl 1x gelijkspeelt tegen Noord-ierland hebben zij er 13 wij 16.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren